abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166929048
Je hoort er maar weinig over, maar de VNL heeft een heleboel speerpunten
die mij wel aanstaan, en dat zijn o.a. criminele buitenlanders sneller het land uit werken,
moskeeën die haat prediken sneller permanent sluiten en asielzoekers in hun eigen regio
opvangen. Dan een verlaging van het btw tatief van 21 naar 15%, en voor iedereen
een vlaktax van 25% met een belastingvrije voet van 10.000 euro en afschaffing
van erf belasting en overal 130kmh op alle snelwegen zodat het afeglopen is
met de verwarring van hier 100, daar 80 en verderop weer 120, en nog veel meer
goede standpunten, dus klinkt het allemaal veel belovend dus waarom die partij
nog niet de volle aandacht heeft van iedereen, is mij dan ook een raadsel,
maar zit wel te denken om er op te gaan stemmen want ze zijn wel rechts, maar
geen racisten zover ik weet. Ik heb in het verleden een keer op wilders gestemd,
maar die is toch een beetje te racistisch bezig en lijkt mij die VNL een stuk
genuanceerder, dus hoe denken fokkers over de VNL?
pi_166929087
Verloren stem. Nog afgezien van de haalbaarheid van hun plannen, trek je in Nederland enkel nog stemmen door hard te schreeuwen of een sterke loyale achterban. Gezien VNL noch het laatste heeft, noch de mogelijkheid om anderen te overschreeuwen, zullen ze niet verder komen dan de gemeentepolitiek.
  zondag 27 november 2016 @ 13:10:04 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166929097
Het zijn zogenaamde libertariërs, die de verzorgingsstaat naar de klote willen helpen. Niet goed om op te stemmen in elk geval.

Verder is het de vraag hoe serieus je Jan Roos moet nemen. Wat een dorpsidioot is dat toch.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166929286
Ik gok dat VNL na de verkiezingen op de stapel vergeten partijen komt te liggen. Ze zijn wat gematigder dan de PVV en wat radicaler dan de VVD. Maar het is maar de vraag of daar wel een electoraal gat ligt. Zeker als de strijd om de grootste te worden straks tussen VVD en PVV gaat.
  zondag 27 november 2016 @ 13:23:56 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166929377
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 13:19 schreef 99.999 het volgende:
Ik gok dat VNL na de verkiezingen op de stapel vergeten partijen komt te liggen. Ze zijn wat gematigder dan de PVV en wat radicaler dan de VVD. Maar het is maar de vraag of daar wel een electoraal gat ligt. Zeker als de strijd om de grootste te worden straks tussen VVD en PVV gaat.
Precies het grote electorale gat kun je krijgen als er een fatsoenlijk alternatief voor de PVV is.

Als de SP nou eens een stuk nationalistischer zou worden, en voor een hele strenge immigratie pleit. Dan stijgt die partij in de peilingen als een raket omhoog.

Verder is het jammer bij de SP dat Roemer een klapjosti is zonder charisma.
pi_166929393
Nutteloos, maak mij meer zorgen over Denk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 27 november 2016 @ 13:27:35 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166929430
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:24 schreef halfway het volgende:
Nutteloos, maak mij meer zorgen over Denk.
Nah, veel allochtonen kunnen toch niet lezen. Die vullen het verkeerde vakje rood, op het stembiljet.
pi_166929616
quote:
VNL goed alternatief voor de PVV?
Absoluut. Hoe meer versplintering aan de schreeuwende kant, hoe beter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_166929641
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Precies het grote electorale gat kun je krijgen als er een fatsoenlijk alternatief voor de PVV is.

Als de SP nou eens een stuk nationalistischer zou worden, en voor een hele strenge immigratie pleit. Dan stijgt die partij in de peilingen als een raket omhoog.

Verder is het jammer bij de SP dat Roemer een klapjosti is zonder charisma.
Ik betwijfel of dat gat er is. Diverse clubjes hebben geprobeerd dat gat te vinden zonder enig succes. Als je de PVV serieus overweegt doe je datnog steeds als er een zogenaamd alternatief is. En als je het liever vertrouwd bij de VVD houdt, dan ga je ook niet voor die gekke clubjes.
  zondag 27 november 2016 @ 13:46:43 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_166929709
Ze lijken toch niet op elkaar qua standpunten? De één is m.i. een SP met xenofobische speerpunten, de ander een soort Zijlstra-VVD...
pi_166931588
VNL doet imo alsof ze zo anti-establishment zijn, maar ondertussen is het een soort nationalistische versie van de VVD met een economisch beleid dat vooral goed is voor de elite, en slecht voor Henk en Ingrid.
En ondertussen doen ze nog een graai in de pot van EU-subsidies, waarbij ze er niet voor terugdeinzen te frauderen cq. de grenzen van de wet op te zoeken, terwijl ze wel een grote mond hebben als een middenpartij dat zou doen.
pi_166931977
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 13:06 schreef derijdendehufter het volgende:
Je hoort er maar weinig over, maar de VNL heeft een heleboel speerpunten
die mij wel aanstaan, en dat zijn o.a. criminele buitenlanders sneller het land uit werken,
moskeeën die haat prediken sneller permanent sluiten en asielzoekers in hun eigen regio
opvangen. Dan een verlaging van het btw tatief van 21 naar 15%, en voor iedereen
een vlaktax van 25% met een belastingvrije voet van 10.000 euro en afschaffing
van erf belasting en overal 130kmh op alle snelwegen zodat het afeglopen is
met de verwarring van hier 100, daar 80 en verderop weer 120, en nog veel meer
goede standpunten, dus klinkt het allemaal veel belovend dus waarom die partij
nog niet de volle aandacht heeft van iedereen, is mij dan ook een raadsel,
maar zit wel te denken om er op te gaan stemmen want ze zijn wel rechts, maar
geen racisten zover ik weet. Ik heb in het verleden een keer op wilders gestemd,
maar die is toch een beetje te racistisch bezig en lijkt mij die VNL een stuk
genuanceerder, dus hoe denken fokkers over de VNL?
En hoe willen ze dit allemaal gaan betalen?

VNL heeft een gering marktaandeel. Klassiek rechts stemt liever VVD. Mensen met een lager inkomen hebben geen baat bij VNL, want VNL is sociaal-economisch rechts. De PVV is sociaal-economisch links dus de PVV kan heerlijk vissen in het stemvee.
pi_166933033
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2016 15:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En hoe willen ze dit allemaal gaan betalen?

VNL heeft een gering marktaandeel. Klassiek rechts stemt liever VVD. Mensen met een lager inkomen hebben geen baat bij VNL, want VNL is sociaal-economisch rechts. De PVV is sociaal-economisch links dus de PVV kan heerlijk vissen in het stemvee.
Lees dit eens door. ik ben geen econoom, maar dit hebben ze laten uitrekenen door
het CPB, dus lijkt het mij wel te kunnen. Daarnaast betalen de oranjes ook
geen erf belasting, dus waarom wij wel? M'n ouwelui hebben heel hun leven gewerkt en belasting betaald en zo ook dus hun huis afbetaald, dus waarom zou ik dan nog eens
belasting moeten betalen waar al alle belastingen over zijn betaald als ik het erf?

https://www.vnl.nu/wp-content/uploads/2014/09/CPB-Notitie.pdf
pi_166935279
Alles is beter dan de PVV!
  zondag 27 november 2016 @ 18:41:10 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_166937978
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 15:38 schreef derijdendehufter het volgende:

[..]

Lees dit eens door. ik ben geen econoom, maar dit hebben ze laten uitrekenen door
het CPB, dus lijkt het mij wel te kunnen. Daarnaast betalen de oranjes ook
geen erf belasting, dus waarom wij wel? M'n ouwelui hebben heel hun leven gewerkt en belasting betaald en zo ook dus hun huis afbetaald, dus waarom zou ik dan nog eens
belasting moeten betalen waar al alle belastingen over zijn betaald als ik het erf?

https://www.vnl.nu/wp-content/uploads/2014/09/CPB-Notitie.pdf
Maar kan een gezin ook rondkomen met deze mastregelen?
  zondag 27 november 2016 @ 18:45:29 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166938182
PVV is alles behalve sociaal economisch links. Dat is net zoiets als denken dat Trump links is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166938268
Nee. Ze zijn beide pure shit.
  zondag 27 november 2016 @ 18:53:11 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_166938457
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:45 schreef Klopkoek het volgende:
PVV is alles behalve sociaal economisch links. Dat is net zoiets als denken dat Trump links is.
Ik vind Trump op veel vlakken linkser dan bijv Clinton. Net als dat de PVV regelmatig een vrij linkse agenda roept te gaan voeren. Dat een voormalig VVDer dat roept geeft natuurlijk wel te denken, maar aanhangers van de PVV en Trump interesseert de werkelijkheid natuurlijk niet, alleen die hoop van de loze belofte is genoeg.
  zondag 27 november 2016 @ 19:17:42 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166939193
Ik zou nog meer vertrouwen hebben in de PVV dan in deze club eigenlijk
pi_166939628
Hoe is Wilders racistisch?
pi_166939783
Eerst wou ik vnl stemmen, maar dat is nu verpest met Jan Roos als lijsttrekker. :')

Ik ga nu op d66 stemmen of vvd (Halbe Zijlstra _O_ )

Ik denk dat vnl 2 zetels krijgt en net zo vergaat als cd. Ze worden doodgezwegen door de media en liberalen stemmen gewoon weer op vvd. Na 8 jaar ben je vnl vergeten.
pi_166940496
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 14:53 schreef tomatenrood het volgende:
VNL doet imo alsof ze zo anti-establishment zijn, maar ondertussen is het een soort nationalistische versie van de VVD met een economisch beleid dat vooral goed is voor de elite, en slecht voor Henk en Ingrid.
En ondertussen doen ze nog een graai in de pot van EU-subsidies, waarbij ze er niet voor terugdeinzen te frauderen cq. de grenzen van de wet op te zoeken, terwijl ze wel een grote mond hebben als een middenpartij dat zou doen.
Dit. Hoe kan een partij nou anti-establishment zijn als zij er een nieuwe elite voor in de plaats willen.
  zondag 27 november 2016 @ 21:13:45 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_166943276
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2016 18:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vind Trump op veel vlakken linkser dan bijv Clinton. Net als dat de PVV regelmatig een vrij linkse agenda roept te gaan voeren. Dat een voormalig VVDer dat roept geeft natuurlijk wel te denken, maar aanhangers van de PVV en Trump interesseert de werkelijkheid natuurlijk niet, alleen die hoop van de loze belofte is genoeg.
POL / SP en PVV lijken helemaal niet op elkaar

http://partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Analyse van partijprogramma's leveren hetzelfde beeld op:
https://visuals.manifesto(...)ashboard_selectable/

Sommige media en figuren hebben echter als agenda de PVV als "SP + nationalisme" weg te zetten. Daar klopt helemaal niets van. Dat is een opgelegde framing, waar ook Rutte aan mee doet (en hij heeft er belang bij, net zoals de groep die hij vertegenwoordigt).

Bovenstaande links laten trouwens ook zien dat er amper ruimte is voor VNL. Of misschien wel: zelfde inhoud als PVV, andere verpakking. Indien de 'corporate media' dat spelletje willen meespelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 27-11-2016 21:22:44 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 november 2016 @ 18:51:38 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_166959856
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 21:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

POL / SP en PVV lijken helemaal niet op elkaar

http://partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Analyse van partijprogramma's leveren hetzelfde beeld op:
https://visuals.manifesto(...)ashboard_selectable/

Sommige media en figuren hebben echter als agenda de PVV als "SP + nationalisme" weg te zetten. Daar klopt helemaal niets van. Dat is een opgelegde framing, waar ook Rutte aan mee doet (en hij heeft er belang bij, net zoals de groep die hij vertegenwoordigt).

Bovenstaande links laten trouwens ook zien dat er amper ruimte is voor VNL. Of misschien wel: zelfde inhoud als PVV, andere verpakking. Indien de 'corporate media' dat spelletje willen meespelen.
Duidelijk, I stand corrected. Blijkbaar is af en roe roepen dat de AOW-leeftijd niet omhoog mag en de zorg anders moet genoeg voor mij om ze op één hoop te gooien.
Prachtige site trouwens, kende ik nog niet.
pi_166960864
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:47 schreef vigen98 het volgende:
Nee. Ze zijn beide pure shit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')