Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Insgelijksquote:Op zaterdag 26 november 2016 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet erg sterk. Behoorlijk zwak eigenlijk. Sterkte ermee.
Ja sorry, laatste post. Automatisme..quote:
Laatste over deze onzin dan, beloof me dat we (ik ook dus) hierna weer echt ontopic gaan....quote:
Dit is natuurlijk wel het schoolvoorbeeld van een popcorn topic. Dat kun je beter niet missen.quote:
Dat is dan weer erg lief van jequote:
Ja, ik gun anderen af en toe ook wat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dan weer erg lief van je
Denk je dat mensen die het voor je opnemen echt opkomen tegen onrecht?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Laatste over deze onzin dan, beloof me dat we (ik ook dus) hierna weer echt ontopic gaan....
Er is hier al jaren vrijwel niemand die bij me slijmt om die redenen, wel een bepaald slag die me erop wil pakken en dan doel ik niet op een leuke manier.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Elke gelijkenis of overeenkomst met een eventueel echt bestaand persoon is louter gebaseerd op toeval.
Ik ben geen man, en ook niet biseksueel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Denk je dat mensen die het voor je opnemen echt opkomen tegen onrecht?
Ze willen gewoon een goede beurt maken (no pun).
Mannen doen aardig als ze denken seks te kunnen krijgen, en ja dat werkt ook (of vooral) onbewust.
Vrouwen bereiken alles met hun intelligentie, doorzettingsvermogen en emotionele stabiliteit.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben geen man, en ook niet biseksueel.
On topic gaarne, de onzin heeft nu wel lang genoeg geduurd..
Om ontopic te antwoorden. Seksisme is nog erg levend blijkt maar weer. Mannen die het gewoon eens zijn met een vrouw kan niet, die willen in haar broekje.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mannen doen aardig als ze denken seks te kunnen krijgen, en ja dat werkt ook (of vooral) onbewust.
Ja, het is lang geleden dat we hier zo'n hoogstandje hadden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:41 schreef Copycat het volgende:
Deel negen, en het discussieniveau is ongekend.
Zo werkt het bij jou misschien, maar bij mij bijvoorbeeld absoluut niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt, maar met dit soort opmerkingen gaat het niveau ook niet direct omhoog hequote:Op zaterdag 26 november 2016 22:41 schreef Copycat het volgende:
Deel negen, en het discussieniveau is ongekend.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:35 schreef luxerobots het volgende:
Elke gelijkenis of overeenkomst met een eventueel echt bestaand persoon is louter gebaseerd op toeval.
Niet alle mannen zijn zo, maar wel een behoorlijk deel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Om ontopic te antwoorden. Seksisme is nog erg levend blijkt maar weer. Mannen die het gewoon eens zijn met een vrouw kan niet, die willen in haar broekje.
Je doet mannen echt heel erg tekort hiermee. Mag hopen dat je jezelf wat hoger inschat als dat.
Dat was ook niet mijn insteek.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je hebt zeker een punt, maar met dit soort opmerkingen gaat het niveau ook niet direct omhoog he
Diezelfde mannen die er eerder nog niet mee om konden gaan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Om ontopic te antwoorden. Seksisme is nog erg levend blijkt maar weer. Mannen die het gewoon eens zijn met een vrouw kan niet, die willen in haar broekje.
Je doet mannen echt heel erg tekort hiermee. Mag hopen dat je jezelf wat hoger inschat als dat.
En al helemaal als het een zwarte vrouw betreft. Die mag echt niks zeggen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Yes master, bv.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En al helemaal als het een zwarte vrouw betreft. Die mag echt niks zeggen.
Vooral de mannen waar je het niet mee eens bent dus? Waarbij je dus seksisme naar mannen toe als middel gebruikt om degene waarmee je het niet eens bent weg te zetten als die hoef ik niet serieus te nemen, want die zegt dat omdat ze in het broekje van een vrouw wil?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niet alle mannen zijn zo, maar wel een behoorlijk deel.
Daarbij verschilt het van moment tot moment hoe mannen reageren.
Soms, maar niet in dit geval.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Diezelfde mannen die er eerder nog niet mee om konden gaan?
Idd. Die krijgt en dat seksisme en racisme/discriminatie over zich heen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En al helemaal als het een zwarte vrouw betreft. Die mag echt niks zeggen.
Zoals die mannen/mensen die je niet serieus hoeft te nemen omdat ze er niet mee om kunnen gaan dat jij toevallig wat meer plezier hebt in sex dan anderen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Soms, maar niet in dit geval.
Het zijn verschillende manieren om seksisme toe te passen om de gesprekspartner weg te kunnen zetten.
Jij denkt werkelijk dat mannen je gelijk geven omdat je inhoudelijk zo sterk staat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Vooral de mannen waar je het niet mee eens bent dus? Waarbij je dus seksisme naar mannen toe als middel gebruikt om degene waarmee je het niet eens bent weg te zetten als die hoef ik niet serieus te nemen, want die zegt dat omdat ze in het broekje van een vrouw wil?
Wat in lijn valt met opmerkingen van anderen over oa vrouwen. Die zure doos moet eens goed doorgesmeerd worden, hoef ik niet serieus te nemen, die vrouw is een slet, hoef ik niet serieus te nemen.
Het is seksisme als middel om de gesprekspartner weg te kunnen zetten. Te kunnen raken zodat ze hopelijk hun mond houden.
Ja, tuurlijk alleen maar een manier om anderen weg te zetten.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Soms, maar niet in dit geval.
Het zijn verschillende manieren om seksisme toe te passen om de gesprekspartner weg te kunnen zetten.
Ik neem wat ze zeggen zeer serieus. Vind hun seksisme en evt discriminatie/racisme zeer ernstig.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zoals die mannen/mensen die je niet serieus hoeft te nemen omdat ze er niet mee om kunnen gaan dat jij toevallig wat meer plezier hebt in sex dan anderen?
Wat is er dan inhoudelijk aan mannen wegzetten als slijmers die in een broekje willen kruipen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk alleen maar een manier om anderen weg te zetten.
Als je dat denkt hoef je inhoudelijk natuurlijk ook niet te reageren.
Wat bedoel je nou hiermee?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat mannen je gelijk geven omdat je inhoudelijk zo sterk staat?
Nou misschien een heel enkele keer.
Snap je het echt niet of doe je maar alsof?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik neem wat ze zeggen zeer serieus. Vind hun seksisme en evt discriminatie/racisme zeer ernstig.
Spreek voor jezelf lul.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat mannen je gelijk geven omdat je inhoudelijk zo sterk staat?
Kun jij niet weer beter terug gaan naar het feedback topic?quote:
Of het zo sterk is is een ander onderwerp, ik heb het over op dat moment met een vrouw eens zijn. Laten we nu dat persoonlijke hierin even loslaten...quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Serieus?quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, terechte post was dat.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kun jij niet weer beter terug gaan naar het feedback topic?
Ah oke, dus 'lul' is terecht ja? So noted.quote:Op zaterdag 26 november 2016 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, terechte post was dat.
Ja, dat was idd terecht in dit specifieke geval.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah oke, dus 'lul' is terecht ja? So noted.
Ook al last van een kleine piemollengtequote:Op zaterdag 26 november 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
Vrouwen zijn er als de kippen bij om te zeuren over seksisme.
Maar als ze aangenomen worden voor een baan omdat ze een leuk koppie hebben, dan zijn ze opeens aangenomen op basis van hun werklust, talent en emotionele stabiliteit.
Hypocriet hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah oke, dus 'lul' is terecht ja? So noted.
Niet een heel klein beetje misogyn.. Mijn hemel...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
Maar als ze aangenomen worden voor een baan omdat ze een leuk koppie hebben, dan zijn ze opeens aangenomen op basis van hun werklust, talent en emotionele stabiliteit.
Och och, kijk je eigen posts eens na man. Dat je nog durft te klagen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Over irritante flames gesproken, hypocriet stuk afval dat je er bent.
LOLquote:Op zaterdag 26 november 2016 22:31 schreef Falco het volgende:
Vanaf nu gaat dit topic over hoe goed Donald Trump met dieren kan omgaan!
[ afbeelding ]
Toe nou zeg, het gaat gewoonweg over seksisme. Waarbij jij dat richting mannen doet en ik daarop reageer.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:
Je deed dat ZELF richting een bepaalde groep mannen, wat je gebruikte om diezelfde groep daarna niet meer serieus te hoeven nemen. Hoe kun je dat iemand anders dan kwalijk nemen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, het gaat gewoonweg over seksisme. Waarbij jij dat richting mannen doet en ik daarop reageer.
De rest van je post bulkt van het seksisme, alsof een leuk koppie stand houdt bij een vrouw die een baan krijgt. Haar prestaties er niets toe doen.
Gewoon seksisme en racisme roepen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Toe nou zeg, het gaat gewoonweg over seksisme. Waarbij jij dat richting mannen doet en ik daarop reageer.
De rest van je post bulkt van het seksisme, alsof een leuk koppie stand houdt bij een vrouw die een baan krijgt. Haar prestaties er niets toe doen.
Alsjeblieft niet. Net zo min als met de boze zwarte man.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef Falco het volgende:
Moeten we nou compassie hebben voor de boze blanke man?
"JE VERWACHT HET NIET"quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gewoon seksisme en racisme roepen.
Dat zijn de toverwoorden deze tijd.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie hier in dit topic een paar gekwetste jongetjes posten. Je moet eigenlijk een arm om hun virtuele schouders slaan en ze vragen 'wat er nou echt aan de hand is'. Dat seksisme en afkeer van zwarte mensen heeft een dieperliggende oorzaak doorgaans.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet. Net zo min als met de boze zwarte man.
Spot onquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zie hier in dit topic veel gekwetste jongetjes posten. Je moet eigenlijk een arm om hun virtuele schouders slaan en ze vragen 'wat er nou echt aan de hand is'. Dat seksisme en afkeer van zwarte mensen heeft een dieperliggende oorzaak doorgaans.
Ik zie in dit topic veel linksmensen anderen uitmaken voor racist en seksist.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zie hier in dit topic veel gekwetste jongetjes posten. Je moet eigenlijk een arm om hun virtuele schouders slaan en ze vragen 'wat er nou echt aan de hand is'. Dat seksisme en afkeer van zwarte mensen heeft een dieperliggende oorzaak doorgaans.
Ik heb 'veel' maar in 'een paar' veranderd. De meerderheid zit toch met eenquote:
Hmhm. En nu?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb 'veel' maar in 'een paar' veranderd. De meerderheid zit toch met eenen
-gezicht de reacties van luxerobots, MrCoolGuy en JeSuisDroppie te lezen.
Zag het. Maakte er maar een PS in mijn post van voor ik verwijten krijg dat ik jouw post heb aangepastquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb 'veel' maar in 'een paar' veranderd. De meerderheid zit toch met eenen
-gezicht de reacties van luxerobots, MrCoolGuy en JeSuisDroppie te lezen.
Ik wil best wel een arm om je schouder slaan hoor en een luisterend oor zijn. Dat is toch niet minderwaardig gedrag richting jou?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic veel linksmensen anderen uitmaken voor racist en seksist.
Doe alsof ze minderwaardig zijn aan jezelf, een mooi beschermingsmechanisme waarbij je niet op de inhoud in hoeft te gaan.
Je illustreert mijn standpunt prima.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik wil best wel een arm om je schouder slaan hoor en een luisterend oor zijn. Dat is toch niet minderwaardig gedrag richting jou?
Niet richting een bepaalde groep mannen... maar personen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je deed dat ZELF richting een bepaalde groep mannen, wat je gebruikte om diezelfde groep daarna niet meer serieus te hoeven nemen. Hoe kun je dat iemand anders dan kwalijk nemen?
Neen. Ik ben oprecht in je geïnteresseerd. Ik zweer het je.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je illustreert mijn standpunt prima.
Je doet alsof je boven me staat.
Dingen benoemen voor wat ze zijn was extreem waardevol toch?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic veel linksmensen anderen uitmaken voor racist en seksist.
Doe alsof ze minderwaardig zijn aan jezelf, een mooi beschermingsmechanisme waarbij je niet op de inhoud in hoeft te gaan.
Je zei meer plezier gehad te hebben dan anderen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet richting een bepaalde groep mannen... maar personen.
En heb nergens gezegd dat ik ze daardoor niet meer serieus nam, wel dat ik het tekenend vond. Nogmaals, ik neem dat soort gedrag zeer serieus, dat betekent dus niet dat ik het ermee eens ben, het ok vind. Ik vind het zorgwekkend en dat zou ik niet vinden als ik het niet serieus nam.
Het is seksisme wat je hier neerplempt. Dat gaat niet om toverwoorden, maar gaat om duiden van wat je zegt. Namelijk dat mannen het niet echt met vrouwen eens zijn, maar net doen alsof omdat ze niet hun broekje willen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan zorgwekkend dat mensen die je niet kent op een forum een mening over je hebben, welke mening dat dan ook is? Ik bedoel, als je dat kruisje klikt rechts bovenin dan ben je het toch weer vergeten?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet richting een bepaalde groep mannen... maar personen.
En heb nergens gezegd dat ik ze daardoor niet meer serieus nam, wel dat ik het tekenend vond. Nogmaals, ik neem dat soort gedrag zeer serieus, dat betekent dus niet dat ik het ermee eens ben, het ok vind. Ik vind het zorgwekkend en dat zou ik niet vinden als ik het niet serieus nam.
Rolt het lekker in je slachtofferrol terwijl jij juist vrouwen de hele tijd voor minderwaardig aan het uitmaken bent..quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zei meer plezier gehad te hebben dan anderen.
Ook weer boven anderen staan.
DRUK ZELF OP DAT KRUISJE RECHTSBOVEN MAN!quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan zorgwekkend dat mensen die je niet kent op een forum een mening over je hebben, welke mening dat dan ook is? Ik bedoel, als je dat kruisje klikt rechts bovenin dan ben je het toch weer vergeten?
Daar geloof ik vrij weinig van.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Neen. Ik ben oprecht in je geïnteresseerd. Ik zweer het je.
Omdat ze wel in hun broekje willen. Zegt hij.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is seksisme wat je hier neerplempt. Dat gaat niet om toverwoorden, maar gaat om duiden van wat je zegt. Namelijk dat mannen het niet echt met vrouwen eens zijn, maar net doen alsof omdat ze niet hun broekje willen.
Je mag het me ook in een PM vertellen, als het te prive wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar geloof ik vrij weinig van.
Je had ook een pm kunnen sturen als je oprecht geïnteresseerd bent in mijn leven, en niet in een discussie doen alsof ik een arm om mijn schouder nodig heb.
Ik zeg toch helemaal niet dat ze dat moet doen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:15 schreef Falco het volgende:
[..]
DRUK ZELF OP DAT KRUISJE RECHTSBOVEN MAN!
Het was een tikje terug en idd niet netjes.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zei meer plezier gehad te hebben dan anderen.
Ook weer boven anderen staan.
Het is helemaal niet zo dat mensen die kritisch zijn een slecht leven hebben.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Je mag het me ook in een PM vertellen, als het te prive wordt.
Je bent niet kritisch, je bent nu in dit topic seksistisch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo dat mensen die kritisch zijn een slecht leven hebben.
Ik zeg dat die woorden te pas en te onpas gebruikt worden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wat is dat toch voor rare slachtofferrol? Gaan janken dat je niet racistisch of seksistisch mag zijn? Alsof dat iets is wat wel zou moeten kunnen? Zijn bepaalde mensen collectief gek geworden ofzo?
Hoezo?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent niet kritisch, je bent nu in dit topic seksistisch.
Lees even terugquote:
Kom op, vrouwen krijgen alleen een baan om een leuk koppie? En denken dat het hun verdienste is? Wat kennelijk niet kan volgens jou?quote:
Ik constateer. Dat je daar moeilijk mee om kan gaan is een andere constatering.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Och och, kijk je eigen posts eens na man. Dat je nog durft te klagen.
#team onuitspreekbaarquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik constateer. Dat je daar moeilijk mee om kan gaan is een andere constatering.
Ik vind het zorgwekkend dat bepaalde mensen zo denken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom vind je het dan zorgwekkend dat mensen die je niet kent op een forum een mening over je hebben, welke mening dat dan ook is? Ik bedoel, als je dat kruisje klikt rechts bovenin dan ben je het toch weer vergeten?
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb een voorbeeld geschetst waarbij dat zo was.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op, vrouwen krijgen alleen een baan om een leuk koppie? En denken dat het hun verdienste is? Wat kennelijk niet kan volgens jou?
quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het zorgwekkend dat bepaalde mensen zo denken.
Het gaat niet alleen over die opmerkingen naar mij toe, maar over de som van.
Daar moet een piemel in, die vrouw is een slet en dus minderwaardig/niet serieus te nemen, die hogere positie komt door haar lekkere koppie/tieten, mannen die het eens zijn met vrouwen willen in hun broekje, als iemand een buitenlandse partner heeft is dat (zonder te weten hoe of wat) een importbruidje die zwak is/thuis zit en geen werk kan krijgen.
Als het persoon met een andere mening ook nog eens van een andere afkomst is komt daar nog een heel scala aan racisme/discriminatie bij kijken. Moet oprotten naar het eigen land, is een vies ondankbaar kreng die blij moet zijn met wat het land hem/haar geboden heeft en verder de smoel houden. En dat zijn dan nog maar een paar van de nare zaken...
Mensen mogen ook wel eens kijken naar de voordelen van het vrouw zijn en te mogen wonen in een vrij en westers land.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar moet een piemel in, die vrouw is een slet en dus minderwaardig/niet serieus te nemen, die hogere positie komt door haar lekkere koppie/tieten, mannen die het eens zijn met vrouwen willen in hun broekje, als iemand een buitenlandse partner heeft is dat (zonder te weten hoe of wat) een importbruidje die zwak is/thuis zit en geen werk kan krijgen.
Als het persoon met een andere mening ook nog eens van een andere afkomst is komt daar nog een heel scala aan racisme/discriminatie bij kijken. Moet oprotten naar het eigen land, is een vies ondankbaar kreng die blij moet zijn met wat het land hem/haar geboden heeft en verder de smoel houden. En dat zijn dan nog maar een paar van de nare zaken...
Uh, nee.. In je hoofd wellicht, maar hier op het forum niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb een voorbeeld geschetst waarbij dat zo was.
Je hebt echt nog steeds geen idee wat racisme is, en in welke context we het over die user zijn partner hadden.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het echt alleen over mijn persoontje ging had ik idd dat kruisje gebruikt en er verder niet over nagedacht.
JIJ kankert liever. JIJ bent kennelijk van mening dat je op 1 of andere manier achtergesteld wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen mogen ook wel eens kijken naar de voordelen van het vrouw zijn en te mogen wonen in een vrij en westers land.
Want eerlijk is eerlijk, die hele multiculturele samenleving kost ons niet alleen veel geld, maar gaat ook ten kosten van onze vrijheden en cultuur.
Maarja, sommigen kankeren liever.
Zie je hoe niemand het boeit wat jij vindt? Doe er wat mee.quote:
Jij was walgelijk over de echtgenote van Jigzoz, al was je dan niet naar de letter racistisch.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt echt nog steeds geen idee wat racisme is, en in welke context we het over die user zijn partner hadden.
Je bent weer met dat betweterige toontje de miss-know-it-ALL aan het uithangen terwijl de helft van wat je roept niet klopt.
En dan het lef hebben te zeggen dat je niet perfect bent, maar er vervolgens niet naar handelen.
Maar goed, dan denken mensen dat. En nu? Houdt de wereld nu op met draaien? Dat klinkt een beetje apart wellicht, maar ik bedoel, dan zit je dus op een forum, en hier heb je mensen die dat roepen, net als dat zo'n beetje alles op dit forum wel wordt geroepen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het echt alleen over mijn persoontje ging had ik idd dat kruisje gebruikt en er verder niet over nagedacht.
Waarom maak JIJ je er druk over of ik wel of geen bijval heb eigenlijk?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zie je hoe niemand het boeit wat jij vindt? Doe er wat mee.
Je kende de context niet eens, je ging gelijk los op alleen de wetenschap dat ze niet Nederlands is.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je hebt echt nog steeds geen idee wat racisme is, en in welke context we het over die user zijn partner hadden.
Je bent weer met dat betweterige toontje de miss-know-it-ALL aan het uithangen terwijl de helft van wat je roept niet klopt.
En dan het lef hebben te zeggen dat je niet perfect bent, maar er vervolgens niet naar handelen.
Hoezo hypocriet? Jij blijft hier maar hangen omdat je haar kennelijk ontzettend graag de les wil lezen...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar goed, dan denken mensen dat. En nu? Houdt de wereld nu op met draaien? Dat klinkt een beetje apart wellicht, maar ik bedoel, dan zit je dus op een forum, en hier heb je mensen die dat roepen, net als dat zo'n beetje alles op dit forum wel wordt geroepen.
Hoe is dit dan anders? Ik bedoel, als je je daar druk om maakt dan kun je je ook druk maken over...nou ja, noem een dwarsstraat, bepaalde users die topic na topic na topic openen over hoe kunt vrouwen zijn etc. Heel nobel dan dat je je daar druk over maakt, maar...wat gaat dat dan veranderen?
Ik bedoel, we doen allemaal niet heel veel meer dan op een forum zitten ter vermaak, en als 't maandag is gaan we weer werken, dan wel naar school, en maak je je toch niet druk over wat iemand ergens gezegd heeft op een forum?
Ik noemde haar een importbruid zonder baan. Je reageert alsof ik je dooie moeder heb beledigd, doe ff normaal, hysterisch mens.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij was walgelijk over de echtgenote van Jigzoz, al was je dan niet naar de letter racistisch.
Seksisme en racisme komen voor, en daar ben ik tegen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
JIJ kankert liever. JIJ bent kennelijk van mening dat je op 1 of andere manier achtergesteld wordt.
En dat doe je op een onwijs sneue manier.. Sorry.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo hypocriet? Jij blijft hier maar hangen omdat je haar kennelijk ontzettend graag de les wil lezen...
Over rondhangen gesproken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom maak JIJ je er druk over of ik wel of geen bijval heb eigenlijk?
Niet iedereen heeft werk of school ter afleiding. Je blijft altijd die Rijdende-Rechterpersonen hebben die de hele dag thuis zitten en zich kwaad maken over dat de buurman de heg twee centimeter over de erfgrens heeft gezet omdat ze niets anders hebben om zich op te focussen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik bedoel, we doen allemaal niet heel veel meer dan op een forum zitten ter vermaak, en als 't maandag is gaan we weer werken, dan wel naar school, en maak je je toch niet druk over wat iemand ergens gezegd heeft op een forum?
Nee, je deed wel meer. En ik weet niet of het je opgevallen is, maar je overdreven gejammer maakt niet echt indruk. Probeer iets nieuwsquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik noemde haar een importbruid zonder baan. Je reageert alsof ik je dooie moeder heb beledigd, doe ff normaal, hysterisch mens.
Nope. JIJ was de seksistische in dit topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Seksisme en racisme komen voor, en daar ben ik tegen.
Wat er nu gebeurt is dat seksisme en racisme gebruikt worden om onze cultuur te veranderen en anderen de mond te snoeren.
Niks mis met importbruidjes. Ik kan het iedereen aanradenquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik noemde haar een importbruid zonder baan. Je reageert alsof ik je dooie moeder heb beledigd, doe ff normaal, hysterisch mens.
Ik kende de context prima aangezien ik er bij was toen dat geschreven werd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Je kende de context niet eens, je ging gelijk los op alleen de wetenschap dat ze niet Nederlands is.
Met je importbruidje...
Ik maak me zorgen over die tendens die groeit, zie daar niets goeds van komen. Jij vindt het blijkbaar allemaal niet zo spannend, maar vindt het toch nodig om mij hier al ellelang de les over te lezen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar goed, dan denken mensen dat. En nu? Houdt de wereld nu op met draaien? Dat klinkt een beetje apart wellicht, maar ik bedoel, dan zit je dus op een forum, en hier heb je mensen die dat roepen, net als dat zo'n beetje alles op dit forum wel wordt geroepen.
Hoe is dit dan anders? Ik bedoel, als je je daar druk om maakt dan kun je je ook druk maken over...nou ja, noem een dwarsstraat, bepaalde users die topic na topic na topic openen over hoe kut vrouwen zijn etc. Heel nobel dan dat je je daar druk over maakt, maar...wat gaat dat dan veranderen?
Seksisme!!quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. JIJ was de seksistische in dit topic.
En dat zeg je tegen iemand die zich juist onwijs druk maakt over een forum en een user.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft werk of school ter afleiding. Je blijft altijd die Rijdende-Rechterpersonen hebben die de hele dag thuis zitten en zich kwaad maken over dat de buurman de heg twee centimeter over de erfgrens heeft gezet omdat ze niets anders hebben om zich op te focussen.
Je bent er tegen, maar hebt hele reactie's vol geschreven die bol staan van seksisme? Hmmmzzz, wat klopt er niet aan dit plaatje?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Seksisme en racisme komen voor, en daar ben ik tegen.
Wat er nu gebeurt is dat seksisme en racisme gebruikt worden om onze cultuur te veranderen en anderen de mond te snoeren.
Gast, serieus. Wat jij postte was seksisme vd bovenste plank..quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Seksisme!!
De voordelen noemen die vrouwen hebben, maakt me absoluut geen seksist.
Je bloeddruk. Denk er aan.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik kende de context prima aangezien ik er bij was toen dat geschreven werd.
Waar was jij? Oh ja, je was er niet. Je kwam 7 uur later aankakken om je moraalridderbraaksel uit te storten over een post die allang en breed begraven was, hell, de user wiens recht het is om aanstoot te nemen ligt allang op 1 oor en jij zit hier te schuimbekken en hysterisch om je heen te slaan en dingen te roepen die niet waar zijn over mij
Beetje normaal blijven doen.
Quote me dan. Want dit zijn gewoon goedkope beschuldigingen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast, serieus. Wat jij postte was seksisme vd bovenste plank..
Je leugens helpen niet. Die mug blijft een mug. Jammer voor je.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, je deed wel meer. En ik weet niet of het je opgevallen is, maar je overdreven gejammer maakt niet echt indruk. Probeer iets nieuws
Euhm, ik was er wel degelijk 'bij'.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:34 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik kende de context prima aangezien ik er bij was toen dat geschreven werd.
Waar was jij? Oh ja, je was er niet. Je kwam 7 uur later aankakken om je moraalridderbraaksel uit te storten over een post die allang en breed begraven was, hell, de user wiens recht het is om aanstoot te nemen ligt allang op 1 oor en jij zit hier te schuimbekken en hysterisch om je heen te slaan en dingen te roepen die niet waar zijn over mij
Beetje normaal blijven doen.
Ja vast...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Quote me dan. Want dit zijn gewoon goedkope beschuldigingen.
Het was seksistisch vriend, believe me. Ik ben hier de seksisme expert en ik weet waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mannen die het met vrouwen eens zijn doen dat om in hun broekje te komen. Vrouwen komen hogerop door hun lekkere bekkie en doen dan net alsof dat door hun prestaties komt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Joh, als jij je daardoor gelukkig en tevreden voelt, wat let je?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je leugens helpen niet. Die mug blijft een mug. Jammer voor je.
Zeer naar, maar wel ontopic. Zijn dezelfde zaken als die Sylvana aanhaalt en over zch heen krijgt.quote:
Waarom gtfo? Straks ben je in je eentje over in dit topic. Lijkt me maar suf.quote:
Of omdat user A de partner van user B een importbruid noemt. Vieze racist dat het er is!quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:33 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft werk of school ter afleiding. Je blijft altijd die Rijdende-Rechterpersonen hebben die de hele dag thuis zitten en zich kwaad maken over dat de buurman de heg twee centimeter over de erfgrens heeft gezet omdat ze niets anders hebben om zich op te focussen.
Jigzoz reageerde zelf zo overdreven, ik stelde een vraag en was vervolgens onderdeel van het ondervolk en de kanker van deze aarde.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhm, ik was er wel degelijk 'bij'.
En je kende de context niet aangezien je op dat moment geen idee had wat de afkomst van die partner was en hoe ze elkaar ontmoet hadden. Je voelde je gewoon een hele peer met je opmerkingen. Dacht echt dat je daarmee raakte.
Nou, als ik iets zie, op een forum, en ik heb daar een mening over, dan ventileer ik die mening. Dat is wat een forum is. Daar heb je dus ook mensen bij zitten waar je het over een onderwerp niet mee eens bent, of er anders in staat, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over die tendens die groeit, zie daar niets goeds van komen. Jij vindt het blijkbaar allemaal niet zo spannend, maar vindt het toch nodig om mij hier al ellelang de les over te lezen.
Practice what you preach zou ik zo zeggen. Of maak jij je stiekem toch meer druk dan je wil toegeven?
Ho, ho, je moet het quoten he.. En dan nog helpt het geen drol, want hij vindt dat soort teksten normaalquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Mannen die het met vrouwen eens zijn doen dat om in hun broekje te komen. Vrouwen komen hogerop door hun lekkere bekkie en doen dan net alsof dat door hun prestaties komt.
Knappe mensen hebben diverse voordelen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Mannen die het met vrouwen eens zijn doen dat om in hun broekje te komen. Vrouwen komen hogerop door hun lekkere bekkie en doen dan net alsof dat door hun prestaties komt.
Ze is geen importbruid. En het was niet racistisch, wel onnodig en bewust beledigend..quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Of omdat user A de partner van user B een importbruid noemt. Vieze racist dat het er is!
Uhhh, volgens mij vergeet je eea te vermelden nu..quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jigzoz reageerde zelf zo overdreven, ik stelde een vraag en was vervolgens onderdeel van het ondervolk en de kanker van deze aarde.
Het is wat, een belediging uiten, op een forum.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze is geen importbruid. En het was niet racistisch, wel onnodig en bewust beledigend..
En vervolgens ben je al zowat een topic bezig om iemand de les te lezen, ontzettende niet-moralist..quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als ik iets zie, op een forum, en ik heb daar een mening over, dan ventileer ik die mening. Dat is wat een forum is. Daar heb je dus ook mensen bij zitten waar je het over een onderwerp niet mee eens bent, of er anders in staat, of wat dan ook.
Daar tik je dan wat woorden over. Dat is, nogmaals, wat een forum is. Nu is dat toevallig met jou, maar morgen is dat weer met iemand anders, etc etc. Maar laten we nu niet doen, alsof we ons daadwerkelijk zo druk maken over iets dat dat, als we terug zijn in de echte wereld in plaats van hier op internet, ook maar enige rol van betekenis speelt, of dat we daar daadwerkelijk iets mee willen doen.
Ik bedoel, in beginsel zitten we hier toch voor ons vermaak, en als over onderwerp X meerdere meningen zijn en die worden geventileerd, dan botst dat soms. Als je dat niet leuk vindt, moet je niet op een forum zijn, want dan wordt je daarmee geconfronteerd. Als je daar niet mee kunt omgaan, moet je daar niet aan deelnemen.
Voor wat betreft of ik me daadwerkelijk druk maak over jou. Nee. Net zo min als over welke andere willekeurige user hier. Maar in de context van een topic, mag ik wel een mening hebben én die mening verkondigen.
In dit geval zag ik jou iets zeggen, het daarna zelf doén, en daarna iemand anders kwalijk nemen dat die dat ook deed. Daar heb ik dan een mening over, net als anderen een mening hebben over mij. Dat mag, neem ik aan. Als je dat 'druk maken' wil noemen, be my guest. Dat druk maken houdt dan op op het moment dat de browser dicht gaat.
Ja, tamelijk onnodig, smakeloos en niet in je voordeel sprekend.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het is wat, een belediging uiten, op een forum.
Zoiets zal idd wel de reactie erop zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ho, ho, je moet het quoten he.. En dan nog helpt het geen drol, want hij vindt dat soort teksten normaal
We zijn ook al twee topics bezig erodome uit te leggen wat racisme is. Als mensen het niet snappen is de kunst van het herhalen de enige manier diegene wat bij te brengen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En vervolgens ben je al zowat een topic bezig om iemand de les te lezen, ontzettende niet-moralist..
Hypocriet.
En idd...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Knappe mensen hebben diverse voordelen.
En knappe vrouwen nog veel meer dan knappe mannen.
Gelukkig vliegen de beledigingen je hier niet om de oren, anders had iedereen in elkaars minpuntenboekje gestaan!quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, tamelijk onnodig, smakeloos en niet in je voordeel sprekend.
Racisme/discriminatie. Als middel om de ander weg te zetten/stil te krijgen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
We zijn ook al twee topics bezig erodome uit te leggen wat racisme is. Als mensen het niet snappen is de kunst van het herhalen de enige manier diegene wat bij te brengen.
En ondertussen ben jij de topic politie aan 't spelen, dingen aan het benoemen en vervolgens jezelf net zo schuldig maken aan diezelfde dingen. Maar ánderen zijn hypocriet. Mooi manquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En vervolgens ben je al zowat een topic bezig om iemand de les te lezen, ontzettende niet-moralist..
Hypocriet.
Ja, eigenlijk kunnen we net zo goed niks meer zeggen. Helpt toch niks..quote:
Gast, kijk eens in de spiegel...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En ondertussen ben jij de topic politie aan 't spelen, dingen aan het benoemen en vervolgens jezelf net zo schuldig maken aan diezelfde dingen. Maar ánderen zijn hypocriet. Mooi man
Right back at yaquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gast, kijk eens in de spiegel...
Zelfs je medestrijder whiskey geeft al aan dat het geen racistische opmerkingen waren. Hoe ver wil je doorgaan?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Racisme/discriminatie. Als middel om de ander weg te zetten/stil te krijgen.
Lees beter, er staat nog wat achter de /...quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zelfs je medestrijder whiskey geeft al aan dat het geen racistische opmerkingen waren. Hoe ver wil je doorgaan?
Niet echt hoor. Alles, maar dan ook echt alles waar jij anderen van beticht hebt in dit topic doe je zelf in overtreffende trap. En dan nog buitengewoon zelfgenoegzaam zijn.. Talentje..quote:
Ja, dat je karaktermoord probeerde te plegen op mij weten we nu wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Lees beter, er staat nog wat achter de /...
Deze post is ironisch van opzet, toch?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet echt hoor. Alles, maar dan ook echt alles waar jij anderen van beticht hebt in dit topic doe je zelf in overtreffende trap. En dan nog buitengewoon zelfgenoegzaam zijn.. Talentje..
Dat talentje heb je anders zelf ook. Kun je wel ontkennen, maar dat maakt de realiteit niet anders.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet echt hoor. Alles, maar dan ook echt alles waar jij anderen van beticht hebt in dit topic doe je zelf in overtreffende trap. En dan nog buitengewoon zelfgenoegzaam zijn.. Talentje..
Je denkt serieus dat je met beledigingen en sneren en flames discussies wint?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zelfs je medestrijder whiskey geeft al aan dat het geen racistische opmerkingen waren. Hoe ver wil je doorgaan?
Dat zou je bijna hopen tochquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Deze post is ironisch van opzet, toch?
Voor iemand die rechten gestudeerd zou hebben zijn je retorische en gevolgtrekkende vermogens onderontwikkeld.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat je met beledigingen en sneren en flames discussies wint?
Oei....
Gast, ga nog even verder met vertellen hoe je geen fuck zou moeten geven erom. Wat een beetje tegengesproken wordt door je aandacht erover.quote:
Nou, je bent al een stap verder. Je geeft het toe. Al probeer je dat te verpakken in een jij-bak. Chapeau!quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat talentje heb je anders zelf ook. Kun je wel ontkennen, maar dat maakt de realiteit niet anders.
Best knap, in een zin zowel de ander complimenteren omdat diegene progressie laat zien ten opzichte van je eigen verstandelijke vermogens om vervolgens minachtend te doen omdat je zelf niet in staat bent het voorbeeld te volgen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, je bent al een stap verder. Je geeft het toe. Al probeer je dat te verpakken in een jij-bak. Chapeau!
Lieve schat, je denkt er maar van wat je wilquote:Op zaterdag 26 november 2016 23:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Voor iemand die rechten gestudeerd zou hebben zijn je retorische en gevolgtrekkingen vermogens onderontwikkeld.
Hoe is het karaktermoord als je letterlijk als een aasgier erop duikt met denigrerende en discriminerende opmerkingen? Die heb je toch echt zelf gedaan, het was karaktermoord geweest als je dat niet had gedaan en ik je ervan betichte.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ja, dat je karaktermoord probeerde te plegen op mij weten we nu wel.
Je hebt geen flauw benul waar ik op doelde he? Daarom maar deze loze opmerking.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieve schat, je denkt er maar van wat je wil![]()
Het verandert niks aan de realiteit. Enjoy yourself
Dus je wilt zeggen dat je niet weet wat discriminatie is, niet weet wat racisme is en ook nog eens niet weet wat karaktermoord is?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe is het karaktermoord als je letterlijk als een aasgier erop duikt met denigrerende en discriminerende opmerkingen? Die heb je toch echt zelf gedaan, het was karaktermoord geweest als je dat niet had gedaan en ik je ervan betichte.
Ja, en mijn vraag is waarom jij je daar 'ernstige zorgen' over maakt. Wat betekent dat concreet? Lig je daar in de nacht van wakker, of houdt dat 'ernstige zorgen maken' over wat onbekende user X op een forum op internet zegt over onderwerp Y op op het moment dat je je computer uit zet?quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Gast, ga nog even verder met vertellen hoe je geen fuck zou moeten geven erom. Wat een beetje tegengesproken wordt door je aandacht erover.
Ik zeg niet dat ik geen fuck geef, ik maak me ernstige zorgen over wat mensen tegenwoordig uitbraken op het internet. Want als mensen dat niet menen zouden ze het niet doen. Of dat nu om raken waar het pijn doet gaat of over zeer nare gedachtegangen die ze werkelijk hebben.
Daarom post ik erover, het jij zegt geen fuck erom, maar zit toch al tijdenlang je tijd eraan te verspillen.
Denk dat jij het vooral niet weet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dus je wilt zeggen dat je niet weet wat discriminatie is, niet weet wat racisme is en ook nog eens niet weet wat karaktermoord is?
Een jij-bak, hoe origineel.quote:Op zondag 27 november 2016 00:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Denk dat jij het vooral niet weet.
Ik maak me zorgen over waar dit heen gaat aangezien het steeds erger wordt.quote:Op zaterdag 26 november 2016 23:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en mijn vraag is waarom jij je daar 'ernstige zorgen' over maakt. Wat betekent dat concreet? Lig je daar in de nacht van wakker, of houdt dat 'ernstige zorgen maken' over wat onbekende user X op een forum op internet zegt over onderwerp Y op op het moment dat je je computer uit zet?
jullie zijn allemaal racistenquote:Op zondag 27 november 2016 00:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Een jij-bak, hoe origineel.
Maar goed, we hadden dus al vastgesteld dat mijn opmerkingen noch racistisch nog discriminatoir van aard waren, waardoor we ook logischerwijs kunnen concluderen dat iemand die mij daarvan beschuldigd of niet snapt wat racisme en discriminatie precies inhoudt ofwel willens en wetens karaktermoord probeerde te plegen door dingen te beweren die aantoonbaar onjuist zijn.
Dus ero, vertel, welke van de twee opties was het? Ga je voor de 'ik wist het niet' of voor de 'ik beschadig je door karaktermoord' ?
Dat is niet vastgesteld, dat vindt jij van jezelf.quote:Op zondag 27 november 2016 00:03 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Een jij-bak, hoe origineel.
Maar goed, we hadden dus al vastgesteld dat mijn opmerkingen noch racistisch nog discriminatoir van aard waren, waardoor we ook logischerwijs kunnen concluderen dat iemand die mij daarvan beschuldigd of niet snapt wat racisme en discriminatie precies inhoudt ofwel willens en wetens karaktermoord probeerde te plegen door dingen te beweren die aantoonbaar onjuist zijn.
Dus ero, vertel, welke van de twee opties was het? Ga je voor de 'ik wist het niet' of voor de 'ik beschadig je door karaktermoord' ?
Optie A dus, bedankt voor je antwoord.quote:Op zondag 27 november 2016 00:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is niet vastgesteld, dat vindt jij van jezelf.
Als een aasgier erop duiken zodra je hoort dat iemands partner buitenlands is, om fijn met vieze vooroordelen te smijten omdat je daarmee iemand denkt te raken betekend wel degelijk dat je je bedient van discriminatie.
Discriminatie is het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen en groepen. En dat deed je. Een buitenlandse partner zal wel een importbruidje zijn die geen werk kon vinden.
Actie - Reactie.quote:Op zondag 27 november 2016 00:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over waar dit heen gaat aangezien het steeds erger wordt.
Als ik me minder goed ervoor kon afsluiten had ik er idd misschien wel wakker van kunnen liggen.
Ik zit iig niet al tijden hier erover te praten omdat ik er geen fuck om geef. Het gaat me echt wel aan het hart dat het land waarin ik opgegroeid ben steeds intoleranter wordt, steeds harder, steeds conservatiever. En dat niet door die 'import', maar door mensen die zich profileren als de verdedigers van de waarden van dit land.
Vertel eens, als je er echt geen fuck om geeft, waarom zit je hier dan al uren mij de les te lezen? Want je manier van doen doet vermoeden dat je er meer mee zit dan je zegt.
Dus als ik jou vragen stel waar je niet echt een goed antwoord op hebt, en daarom vlucht in psychology 101 achtige reacties dan ben ik je de les aan het lezen? Ik stelde je de vraag wat jij nu concreet doet. Je maakt je heel veel zorgen, maar je kunt je er 'gelukkig wel voor afsluiten'. Dat klinkt mooi, maar volgens mij komt het er op neer dat het je niet genoeg boeit om er concreet iets mee te doen, en waarom zou je ook, want jou persoonlijk raakt het niet.quote:Op zondag 27 november 2016 00:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over waar dit heen gaat aangezien het steeds erger wordt.
Als ik me minder goed ervoor kon afsluiten had ik er idd misschien wel wakker van kunnen liggen.
Ik zit iig niet al tijden hier erover te praten omdat ik er geen fuck om geef. Het gaat me echt wel aan het hart dat het land waarin ik opgegroeid ben steeds intoleranter wordt, steeds harder, steeds conservatiever. En dat niet door die 'import', maar door mensen die zich profileren als de verdedigers van de waarden van dit land.
Vertel eens, als je er echt geen fuck om geeft, waarom zit je hier dan al uren mij de les te lezen? Want je manier van doen doet vermoeden dat je er meer mee zit dan je zegt.
Precies. Maar minderbegaafden (gniffel) vinden het leuk om het om te draaien, zodat de schuld nooit bij de schuldige ligt.quote:
Dat klopt. Dat heeft er alles mee te maken dat de hippie-aanpak van massa-immigratie, tolerantie en vrijblijvendheid, zoals dat tot in de jaren '90 gangbaar was, heeft geleid tot het "multiculturele drama": vrijwillig seperatisme waarbij deelname aan de Nederlandse samenleving geheel vrijblijvend was en in te veel gevallen niet werd benut. Vermoedelijk omdat het socialistisch ideaal van het (cultureel) verheffen van de arbeider niet iedereen automatisch aansprak, vooral niet bij volk afkomstig uit de derdewereldlanden die een bijstandsuitkering en een land zonder oorlog en zonder honger al voldoende verheffing vonden ten opzichte van hun vorige situatie.quote:Op zondag 27 november 2016 00:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien tijd om even wat in FB te zetten?quote:Op zondag 27 november 2016 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het wordt nu echt te sneu mensen. Nou ja, anderhalf of 2 topics geleden al eigenlijk..
Er is geen moderatie in NWS meer. Maakt ook niet zoveel uit, gewoon streep eronder en verder OT.quote:Op zondag 27 november 2016 07:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien tijd om even wat in FB te zetten?
Oh, wacht ...
Heel verhaal en ben het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat het voor een land beter is (stabieler, meer cohesie) als er een gedeelde cultuur is. Een monocultuur zo je wilt, die natuurlijk niet statisch,maar veranderlijk is. Afhankelijk van interne ontwikkelingen of influx van immigranten.quote:Op zondag 27 november 2016 05:09 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat heeft er alles mee te maken dat de hippie-aanpak van massa-immigratie, tolerantie en vrijblijvendheid, zoals dat tot in de jaren '90 gangbaar was, heeft geleid tot het "multiculturele drama": vrijwillig seperatisme waarbij deelname aan de Nederlandse samenleving geheel vrijblijvend was en in te veel gevallen niet werd benut. Vermoedelijk omdat het socialistisch ideaal van het (cultureel) verheffen van de arbeider niet iedereen automatisch aansprak, vooral niet bij volk afkomstig uit de derdewereldlanden die een bijstandsuitkering en een land zonder oorlog en zonder honger al voldoende verheffing vonden ten opzichte van hun vorige situatie.
Niet deelnemen aan de maatschappij leidt tot zelf-uitsluiting. Tot geen stageplek kunnen krijgen. Tot volledig onbegrip voor de Nederlandse cultuur bij mensen als Sylvana.
Daarom is de koers gewijzigd. Andere aanpak, zelfde doel: zorgen dat migranten kunnen participeren in de maatschappij door hen nu te dwingen de werktuigen voor participatie te leren gebruiken, waarvan de gemeenschappelijke taal, het Nederlands, het belangrijkste element is.
Dat houdt in dat men minder tolerant is naar groepen of individuen die niet willen participeren.
Andersom zijn er groepen die nu geconfronteerd worden met die participatiedwang, die niet langer vrijblijvend kunnen "cherry picken" van de Nederlandse cultuur en samenleving. Die leren nu dat hun cultuur in Nederland niet langer heilig is, wat uiteraard ook verzet met bijbehorende intolerantie jegens Nederlandse culturele uitingen oproept, waaronder, maar niet uitsluitend, Zwarte Piet.
Pas als die groepen participeren, meedoen, de Nederlandse cultuur met zijn symbolen en betekenissen begrijpen en daarover met dezelfde, gelijkwaardige kennis van zaken kunnen overleggen met etnische Nederlanders kan er een natuurlijke, niet afgedwongen wisselwerking ontstaan, en wel eentje die verder gaat dan tolerantie: acceptatie en duurzame wijzigingen in de Nederlandse cultuur. Zoals in het verleden in Nederland ook is gebeurd met groepen migranten als de Hugenoten en in grote lijnen ook de Joden. Al werden die tot participatie gedwongen omdat er toen nog geen sociaal vangnet (bijstand) of verzorgingsstaat was.
Dus ja, Nederland wordt intoleranter, maar dat is nodig voor betere integratie en op den duur een inclusievere maatschappij. Tolerantie heeft gefaald, erken dat.
Daarom spreek je van een leitkultur. En de bedoeling is dat de leitkultur alleen evolueert door degenen die de leitkultur voldoende dragen. Dus pas als je voldoende bent geïntegreerd in de leitkultur, krijg je recht van spreken als het om aanpassingsvoorstellen gaat. Een beweging van binnenuit dus, door mensen die heel goed weten wat het is dat ze willen veranderen en daarvoor argumenten en voorstellen doen die aanslaan binnen de leitkultur.quote:Op zondag 27 november 2016 07:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heel verhaal en ben het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat het voor een land beter is (stabieler, meer cohesie) als er een gedeelde cultuur is. Een monocultuur zo je wilt, die natuurlijk niet statisch,maar veranderlijk is. Afhankelijk van interne ontwikkelingen of influx van immigranten.
Je houdt altijd frictie als er een nieuwe groep mensen binnen komt omdat er van beide kanten aanpassingen nodig zijn (meer van de immigranten dan van de samenleving) maar dat kan gezond zijn en uitdagen. Soortgelijk kunnen technologische ontwikkelingen zoals automatisering frictie in de samenleving geven. Snelle influx van grote groepen immigranten is een slecht idee, geeft teveel spanning en kan de absorptie capaciteit van de samenleving overschrijden waardoor je segregatie krijgt.
Wat niet gezond is vind ik is dat er een verzuilde multicultuur is ontstaan in Nederland. Daar waren we net een beetje vanaf. Wat ik ook niet bedoel is dat de samenleving alle soorten eigenschappen van immigranten culturen over zou moeten nemen.
Sommige delen van immigranten culturen zijn niet verenigbaar met de Nederlandse cultuur. En vanuit de Nederlandse cultuur en ontwikkeling ook vrij objectief als slechter te beschouwen. Ik noem maar als voorbeeld de verweving van kerk en staat en de ondergeschikte positie van vrouwen en minderheden. Daar moet dan absoluut niet aan toegegeven worden.
Hoe dat in de praktijk vorm te geven...zeker met de situatie die er nu al is,is heel lastig. Maar dat er een aanpak nodig is ipv laissez-faire is moeilijk te ontkennen.
Exact hetzelfde geldt voor de PVV. Moeten die nu ook hun mond houden?quote:Op zondag 27 november 2016 08:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daarom spreek je van een leitkultur. En de bedoeling is dat de leitkultur alleen evolueert door degenen die de leitkultur voldoende dragen. Dus pas als je voldoende bent geïntegreerd in de leitkultur, krijg je recht van spreken als het om aanpassingsvoorstellen gaat. Een beweging van binnenuit dus, door mensen die heel goed weten wat het is dat ze willen veranderen en daarvoor argumenten en voorstellen doen die aanslaan binnen de leitkultur.
Wat dat betreft heb ik de indruk dat Denk nog een lange weg heeft te gaan. Te weinig geïntergreerd om acceptabele voorstellen te doen binnen de polderpolitiek. En dan toch blijven drammen in je onwetendheid zet kwaad bloed.
Jij gaat op de zondagochtend alles teruglezen ? Ook merkwaardigquote:Op zondag 27 november 2016 08:36 schreef Toefjes het volgende:
Wat hebben een hoop mensen toch een eigenaardige invulling van de zaterdagavond als ik alles zo terug lees.
Mensen die PVV en Denk aanhangen mogen wmb inderdaad niet deelnemen aan maatschappelijk debat rondom integratie en assimilatie. Laten we dat overlaten aan de gematigden onder ons.quote:Op zondag 27 november 2016 08:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Exact hetzelfde geldt voor de PVV. Moeten die nu ook hun mond houden?
Heb me tot 2 pagina's beperkt, en dat kan met heel snel scrollen. En ja, ik was er vroeg uit. Ik ga straks de backpack inpakken, morgen begint een groot avontuur ver van huis. Het zal door de adrealine komen dat ik de slaap niet meer kon vatten.quote:Op zondag 27 november 2016 08:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Jij gaat op de zondagochtend alles teruglezen ? Ook merkwaardig
Klinkt leuk, veel plezierquote:Op zondag 27 november 2016 08:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb me tot 2 pagina's beperkt, en dat kan met heel snel scrollen. En ja, ik was er vroeg uit. Ik ga straks de backpack inpakken, morgen begint een groot avontuur ver van huis. Het zal door de adrealine komen dat ik de slaap niet meer kon vatten.
Ondanks de rare standpunten van de PVV en de ongebruikelijke lidmaatschapstructuur, lijkt het toch alsof een zeer groot deel van de bevolking erachter staat. Dat maakt het relevant, iig relevanter dan denk.quote:Op zondag 27 november 2016 08:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Merciquote:Op zondag 27 november 2016 08:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Klinkt leuk, veel pleziernaar het oosten of het westen van hier ?
Zal allemaal best, maar dan kan dat hele betoog vervangen worden door 'de inhoud maakt geen fuck uit, als er maar heel veel mensen achter staan, is het goed'.quote:Op zondag 27 november 2016 08:44 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ondanks de rare standpunten van de PVV en de ongebruikelijke lidmaatschapstructuur, lijkt het toch alsof een zeer groot deel van de bevolking erachter staat. Dat maakt het relevant, iig relevanter dan denk.
Grote populaire steun maakt iets nog niet persé correct..
Leuk! Gewoon vakantie of langdurig avontuur?quote:Op zondag 27 november 2016 08:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb me tot 2 pagina's beperkt, en dat kan met heel snel scrollen. En ja, ik was er vroeg uit. Ik ga straks de backpack inpakken, morgen begint een groot avontuur ver van huis. Het zal door de adrealine komen dat ik de slaap niet meer kon vatten.
Dat geldt niet voor de PVV. Die weten heel goed wat de leitkultur is en hoe ze die kunnen bespelen, dat doen ze goed. Er is daar gezonde discussie mogelijk omdat het gros van de PVV-ers dezelfde culturele achtergrond heeft als de leitkultur.quote:Op zondag 27 november 2016 08:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Nee... Zelfs PVV'ers zelf zullen dat ontkennen.quote:Op zondag 27 november 2016 08:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor de PVV. Die weten heel goed wat de leitkultur is en hoe ze die kunnen bespelen, dat doen ze goed. Er is daar gezonde discussie mogelijk
De PVV staat veel verder van onze zogenaamde 'leitkultur' af dan DENK.quote:omdat het gros van de PVV-ers dezelfde culturele achtergrond heeft als de leitkultur.
Het ging mij niet om dat debat, maar om een inclusief netwerk waarbinnen culturele veranderingen op vreedzame, natuurlijke wijze kunnen worden doorgevoerd.quote:Op zondag 27 november 2016 08:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mensen die PVV en Denk aanhangen mogen wmb inderdaad niet deelnemen aan maatschappelijk debat rondom integratie en assimilatie. Laten we dat overlaten aan de gematigden onder ons.
3 weekjes. Even los van alles hierquote:Op zondag 27 november 2016 08:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Leuk! Gewoon vakantie of langdurig avontuur?
Ik zit me op kantoor te vervelen dus heb een excuus om al die poep terug te lezen.
Dan komen we denk ik weer aan bij de kloof tussen de "elite" en "het volk".quote:Op zondag 27 november 2016 08:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Nee... Zelfs PVV'ers zelf zullen dat ontkennen.
[..]
De PVV staat veel verder van onze zogenaamde 'leitkultur' af dan DENK.
Mijn werkweek is van zondag tot en met donderdag..andere cultuur hequote:Op zondag 27 november 2016 08:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
3 weekjes. Even los van alles hierZondagdiensten zijn doorgaans trouwens wel prettige diensten, werkze
Of is het begrip 'leitkultur' totaal onzinnig in deze context?quote:Op zondag 27 november 2016 08:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan komen we denk ik weer aan bij de kloof tussen de "elite" en "het volk".
Is de leitkultur ,om het even simpel te zeggen, de grachtengordel, of de provincie..of beide maar kunnen we door het opblazen van de verschillen, de overeenkomsten niet meer zien?
Nee, de PVV hoort bij de Nederlandse leitkultur, of je het leuk vindt of niet. Dat merk je aan de manier waarop zij hun boodschap verpakken, wie ze aanspreken, aan de kwesties die ze aan de orde stellen en waarover zij zwijgen.quote:Op zondag 27 november 2016 08:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Eh... Nee... Zelfs PVV'ers zelf zullen dat ontkennen.
[..]
De PVV staat veel verder van onze zogenaamde 'leitkultur' af dan DENK.
Dit is zulke baarlijke onzin dat ik niet eens weet waar te beginnen.quote:Op zondag 27 november 2016 09:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, de PVV hoort bij de Nederlandse leitkultur, of je het leuk vindt of niet. Dat merk je aan de manier waarop zij hun boodschap verpakken, wie ze aanspreken, aan de kwesties die ze aan de orde stellen en waarover zij zwijgen.
En nogmaals.quote:Denk hoort er niet bij, die snappen niks van het Nederlandse volk of de Nederlandse cultuur. Die lopen vooral achter Erdogan aan.
Nee dat denk ik niet. In de discussie over sylvana en racisme raak je denk ik aan de Nederlandse volksaard/leitkultur.quote:Op zondag 27 november 2016 08:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of is het begrip 'leitkultur' totaal onzinnig in deze context?
De leitkultur is de belangrijkste, overheersende cultuur binnen een gebied. Het betekent niet "de cultuur van de leiders/elite".quote:Op zondag 27 november 2016 08:57 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan komen we denk ik weer aan bij de kloof tussen de "elite" en "het volk".
Is de leitkultur ,om het even simpel te zeggen, de grachtengordel, of de provincie..of beide maar kunnen we door het opblazen van de verschillen, de overeenkomsten niet meer zien?
Kortom: die is er in Nederland niet. Gelukkig maar.quote:Op zondag 27 november 2016 09:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De leitkultur is de belangrijkste, overheersende cultuur binnen een gebied. Het betekent niet "de cultuur van de leiders/elite".
De leitkultur in Nederland is de Nederlandse cultuur, met de Nederlandse taal, een gezamenlijke geschiedenis waaruit etnische Nederlanders een betekenis halen en waar de door hen gedeelde normen en waarden uit voortkomen. De koning hoort bij de leitkultur maar de keuterboeren ook. Wilders en Klaver. Een leitkultur wordt door alle sociale lagen gedragen en is onafhankelijk van politieke standpunten.
Bij wijze van...quote:Op zondag 27 november 2016 09:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Huh? Heeft ze dat gedaan? Waar? Wanneer? Linkje?
Heb niet de tijd en zin om hier ellenlange epistels met zeer specifieke formulering onderbouwd met minstens drie bronnen neer te zetten, vandaar bij wijze van spreken "iedereen".quote:Op zondag 27 november 2016 09:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus je verwijt haar iets wat ze niet doet. Waarom?
Begin dan maar eens het succes van de PVV in de peilingen te verklaren. Waarom weet die partij zoveel "boze blanke mannen" en ander volk aan zich te binden? Waarom wordt Wilders op handen gedragen door bejaarden?quote:Op zondag 27 november 2016 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit is zulke baarlijke onzin dat ik niet eens weet waar te beginnen
Met als gevolg dat je iemand iets verwijt wat helemaal niet waar is.quote:Op zondag 27 november 2016 09:31 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heb niet de tijd en zin om hier ellenlange epistels met zeer specifieke formulering onderbouwd met minstens drie bronnen neer te zetten, vandaar bij wijze van spreken "iedereen".
Vragen waar en wanneer ze dat deed heeft zeker geen zin hè?quote:En als je zwarte piet racistisch noemt en per extensie iedereen die zwarte piet het liefst zwart houdt, dan heb je wel niet iedereen te pakken, maar toch wel een meerderheid van de Nederlanders.
Oké.quote:Dus als het je blij maakt dan trek ik van harte het iedereen terug.
Ja, die is er wel degelijk en gelukkig maar anders zat nu een van ons met Google translate te prutsen om over concepten en personen te duscussiëren die de ander niet kent.quote:Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kortom: die is er in Nederland niet. Gelukkig maar.
De PVV kan groot zijn en tegelijkertijd zoveel weerstand oproepen omdat er geen leitkultur is.quote:Op zondag 27 november 2016 09:31 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Begin dan maar eens het succes van de PVV in de peilingen te verklaren. Waarom weet die partij zoveel "boze blanke mannen" en ander volk aan zich te binden? Waarom wordt Wilders op handen gedragen door bejaarden?
Hint: dat politieke spel werkt alleen als je de volksaard goed genoeg kent om het volk op slinkse wijze een rad voor ogen te draaien.
De PVV is bij uitstek de partij die zegt namens de leitkultur te willen regeren. Of ze dat ook kunnen of zullen blijft afwachten want het pluche is kleverig.
Oké. Beschrijf maar.quote:Op zondag 27 november 2016 09:34 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, die is er wel degelijk en gelukkig maar anders zat nu een van ons met Google translate te prutsen om over concepten en personen te duscussiëren die de ander niet kent.
Ja. Een heleboel zelfs.quote:Op zondag 27 november 2016 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oh god niet weer dat gezeik dat Nederland geen cultuur heeft.
Elk land op aarde heeft een cultuur.
Die is er wel hoor. De kans lijkt mij aanwezig dat je tot een etnische minderheid behoort en dan zie je het niet zo gauw, maar er is in dit land zeker wel een 'leidende cultuur' Dat zie je bijvoorbeeld bij de discussie over Zwarte Piet.quote:Op zondag 27 november 2016 09:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kortom: die is er in Nederland niet. Gelukkig maar.
Zeker.quote:Op zondag 27 november 2016 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een discussie hierover net jou is toch zinloos, dat weer ik intussen wel.
Oké. Kom maar met die kaders/onderscheidende kenmerken.quote:Op zondag 27 november 2016 09:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die is er wel hoor. De kans lijkt mij aanwezig dat je tot een etnische minderheid behoort en dan zie je het niet zo gauw, maar er is in dit land zeker wel een 'leidende cultuur' Dat zie je bijvoorbeeld bij de discussie over Zwarte Piet.
Ik heb niet de indruk dat er veel weerstand tegen de PVV is. Ze worden meer dan gedoogd (ook zo'n fijn stukje van de Nederlandse cultuur). Ik heb nog geen massale protesten "weg met de PVV" gezien op het Malieveld.quote:Op zondag 27 november 2016 09:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De PVV kan groot zijn en tegelijkertijd zoveel weerstand oproepen omdat er geen leitkultur is.
PVV is een fascistische cultuur.quote:Op zondag 27 november 2016 08:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar denkt de PVV'er doorgaans heel anders over.quote:Op zondag 27 november 2016 09:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat er veel weerstand tegen de PVV is.
Een monocultuur? Nee, absoluut niet zelfs.quote:Maar jij vindt dus dat Nederland geen etnische cultuur heeft?
ja, 95% boeit al deze discussies geen ene fuckquote:Op zondag 27 november 2016 09:16 schreef nixxx het volgende:
Nederlanders zijn tolerant,of onverschillig
...en als je dan toch een zeldzame overeenkomst hebt gevonden, dan blijkt die ook voor de rest van West-Europa te gelden.quote:Op zondag 27 november 2016 09:43 schreef Re het volgende:
tsja de zeeuwen vergelijkende de friezen of achterhoekers of hollanders etc... erg monocultureel allemaal
Ik lees alleen maar huiliehuilie reacties van PVV'ers omdat ze racistisch genoemd worden.quote:Op zondag 27 november 2016 09:40 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat er veel weerstand tegen de PVV is. Ze worden meer dan gedoogd (ook zo'n fijn stukje van de Nederlandse cultuur). Ik heb nog geen massale protesten "weg met de PVV" gezien op het Malieveld.
Maar jij vindt dus dat Nederland geen etnische cultuur heeft?
Wat de PVV denkt weet ik niet, wel wat ze naar buiten brengt. En dat ze dondersgoed weten dat "de underdog" spelen hen kiezers doet winnen. De Nederlandse cultuur is immers gericht op het beschermen van zwakkeren.quote:Op zondag 27 november 2016 09:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar denkt de PVV'er doorgaans heel anders over.
Er zijn zaken die ook hen binden aan de leitkultur. Dingen die we delen, of waarvan we minstens het belang erkennen voor onze cultuur.quote:Op zondag 27 november 2016 09:43 schreef Re het volgende:
tsja de zeeuwen vergelijken met de de friezen of achterhoekers of hollanders etc... erg monocultureel allemaal
Welke dingen dan?quote:Op zondag 27 november 2016 09:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn zaken die ook hen binden aan de leitkultur. Dingen die we delen, of waarvan we minstens het belang erkennen voor onze cultuur.
Ook de kosmopolische Nederlanders, die van "weg-met-ons" zien dat soort dingen niet, of hechten er geen belang aan.quote:Op zondag 27 november 2016 09:39 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die is er wel hoor. De kans lijkt mij aanwezig dat je tot een etnische minderheid behoort en dan zie je het niet zo gauw, maar er is in dit land zeker wel een 'leidende cultuur' Dat zie je bijvoorbeeld bij de discussie over Zwarte Piet.
Zwarte Piet!!!!111!!!!!quote:
Dat komt doordat veel mensen niet de capaciteiten hebben om buiten hun eigen referentiekader te kijken. Dat zie je bijvoorbeeld aan zo'n opmerkelijke uitspraak van Pauw: "er is toch geen politiek correctheid in dit land?" Hij ziet het niet, omdat hij zichzelf en zijn gelijkgestemde grachtengordelbewoners als referentiekader heeft.quote:Op zondag 27 november 2016 10:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ook de kosmopolische Nederlanders, die van "weg-met-ons" zien dat soort dingen niet, of hechten er geen belang aan.
Van ruim de helft wat daar beschreven staat (draaiorgelsquote:Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://www.nederlandvoorbeginners.info/typisch-nederlands.htm
En hoort dat ook bij die zogenaamde leitkultur?quote:Op zondag 27 november 2016 10:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ook de kosmopolische Nederlanders, die van "weg-met-ons"
Jij doet wat veel mensen doen: jezelf als norm stellen. Ik heb ook niks met klompen nee, maar er staat niet voor niks een smilie bij mijn bericht.quote:Op zondag 27 november 2016 10:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Van ruim de helft wat daar beschreven staat (draaiorgels) moet ik walgen of heb ik niks mee te maken (klompen
). Ik zie ook niet in wat voor toegevoegde waarde het heeft, behalve dat het voor sommigen leuk is. Wat ook weer prima is hoor, daar niet van.
Godverdomme, wat een ellende.quote:Op zondag 27 november 2016 10:02 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
http://www.nederlandvoorbeginners.info/typisch-nederlands.htm
Door mensen die te dom zijn om de term racisme binnen zijn juiste context te vertalen. Die Marokkanen een ras noemen. Inderdaad om te huilen. (van het lachen wel te verstaan)quote:Op zondag 27 november 2016 09:54 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar huiliehuilie reacties van PVV'ers omdat ze racistisch genoemd worden.
Niemand noemt Marokkanen een ras.quote:Op zondag 27 november 2016 10:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Door mensen die te dom zijn om de term racisme binnen zijn juiste context te vertalen. Die Marokkanen een ras noemen. Inderdaad om te huilen. (van het lachen wel te verstaan)
Dat klopt. Ik voel me niet echt aangesproken dus door die website. Als dit de leitkultur moet zijn, dan hoor ik er denk ik niet bij. Dat anderen er wel bij horen doordat ze draaiorgels een genot voor het oor vinden en graag op klompen lopen, is overigens prima hoor.quote:Op zondag 27 november 2016 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij doet wat veel mensen doen: jezelf als norm stellen. Ik heb ook niks met klompen nee, maar er staat niet voor niks een smilie bij mijn bericht.
Blijkbaar de rechtszaak tegen Wilders niet gevolgd?quote:Op zondag 27 november 2016 10:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niemand noemt Marokkanen een ras.
O, en zoek nog even de definitie van 'racisme' op.
Hmja, maar dan even terug naar de stelling van Lunatiek dat je je mond moet houden als je geen aanhanger bent van die leitkultur.quote:Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik voel me niet echt aangesproken dus door die website. Als dit de leitkultur moet zijn, dan hoor ik er denk ik niet bij. Dat anderen er wel bij horen doordat ze draaiorgels een genot voor het oor vinden en graag op klompen lopen, is overigens prima hoor.
Jawel. Daar noemde niemand Marokkanen een ras.quote:Op zondag 27 november 2016 10:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Blijkbaar de rechtszaak tegen Wilders niet gevolgd?
De verdediging door advocaat Knoops was toch een andere mening toegedaan.quote:Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jawel. Daar noemde niemand Marokkanen een ras.
Ach, ik weet niet wat de bedoeling van die site is, het lijkt meer bedoeld voor toeristen. Alleen spreken de meeste toeristen geen Nederlands, dus dat schiet niet op. Het beeld dat voor toeristen van Nederland wordt gemaakt is ook niet wat mij aanspreekt overigens.quote:Op zondag 27 november 2016 10:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik voel me niet echt aangesproken dus door die website. Als dit de leitkultur moet zijn, dan hoor ik er denk ik niet bij. Dat anderen er wel bij horen doordat ze draaiorgels een genot voor het oor vinden en graag op klompen lopen, is overigens prima hoor.
Het gaat er toch niet om dat de uitspraak van Wilders 'erg' is? Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Als je de emotie buiten beschouwing laat en 'droog' analyseert, dan is de uitspraak van Wilders op zijn hoogst niet fatsoenlijk en beledigend, maar om hem hiervoor strafrechtelijk te vervolgen is erg vreemd.quote:Op zondag 27 november 2016 10:21 schreef Falco het volgende:
Nu krijgen we zo'n suffe contextdiscussie dat haat zaaien alleen mogelijk is bij racisme en dat het brullen van 'minder Marokkanen' dus niet erg is. Sommigen gaan zich weer in vreemde bochten wringen.
Kom maar met die link dan, met je 'geroeptoeter'.quote:Op zondag 27 november 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
De verdediging door advocaat Knoops was toch een andere mening toegedaan.
Nogmaals, eerst de feiten checken dan pas roeptoeteren.
Mee eens. Ik verwacht ook dat ie vrijgesproken wordt, want idd... vrijheid van meningsuiting. Neemt niet weg dat men hem voor het gerecht mag slepen, mocht diegene zich gekwetst voelen. Want ik kan me voorstellen dat sommigen deze uitspraken absoluut niet cool vinden.quote:Op zondag 27 november 2016 10:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat er toch niet om dat de uitspraak van Wilders 'erg' is? Het gaat om de vrijheid van meningsuiting. Als je de emotie buiten beschouwing laat en 'droog' analyseert, dan is de uitspraak van Wilders op zijn hoogst niet fatsoenlijk en beledigend, maar om hem hiervoor strafrechtelijk te vervolgen is erg vreemd.
De meeste Nederlanders zijn het zat Nederland te delen met een etnische bevolkingsgroep wat al decennia topscoorder is binnen de werkloosheid- en criminaliteitsstatistieken en nauwelijks tot niet integreert binnen onze cultuur.quote:Op zondag 27 november 2016 10:21 schreef Falco het volgende:
Nu krijgen we zo'n suffe contextdiscussie dat haat zaaien alleen mogelijk is bij racisme en dat het brullen van 'minder Marokkanen' dus niet erg is. Sommigen gaan zich weer in vreemde bochten wringen.
Zo denk ik er ook over. Wilders versimpelt de werkelijkheid tot zwart-wit en draagt nooit bij aan oplossingen, maar vergroot alleen de tegenstellingen. In de politiek bereik je helaas minder met genuanceerd-zijnquote:Op zondag 27 november 2016 10:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Zelf vind ik de uitspraken overigens onfatsoenlijk, dom en absoluut niet bijdragen aan een goed debat, maar dat terzijde. Iedereen heeft het recht om stomme dingen te zeggen.
Niet. Mannen. Die doen het van alle vergelijkbare groepen met grote afstand het slechtst.quote:Op zondag 27 november 2016 10:35 schreef Elzies het volgende:
Natuurlijk is dat een nare uitkomst voor al die Marokkanen in Nederland die het wél goed doen, maar de gegeven feiten liegen niet. Marokkanen veroorzaken als etnische bevolkingsgroep statistisch bezien de meeste overlast.
Elzies gaat alle mannen het land uitgooien.quote:Dat zien we niet alleen in Nederland maar ook in de ons omringende buurlanden als België, Duitsland en Frankrijk. Als er sprake is van een opgerolde terroristische cel in Europa zit er negen van de tien keer een Marokkaan bij. Waarom zou je dat gegeven niet als zodanig mogen benoemen en dit als een probleem mogen bestempelen? Laat staan daarvoor in een rechtbank veroordeeld te worden? Dit is toch een omgekeerde wereld?
Ja, en de leitkultuur van een volk is wat al die culturen gemeenschappelijk hebben. Het is de cultuur die daarboven staat.quote:
Je denkt toch niet dat ik dat zelf had bedacht? Ik heb me erop ingelezen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hmja, maar dan even terug naar de stelling van Lunatiek dat je je mond moet houden als je geen aanhanger bent van die leitkultur.
O, nee, dan heb je volkomen gelijk.quote:Op zondag 27 november 2016 10:46 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik dat zelf had bedacht? Ik heb me erop ingelezen.
Hmja, jammer alleen dat deze het echt gelooft.quote:Op zondag 27 november 2016 10:47 schreef Copycat het volgende:
Bij de McKroket piste ik bijna in mijn broek.
Waarom jammer? Juist leuk, dan kan ik lachen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:49 schreef Jigzoz het volgende:
Hmja, jammer alleen dat deze het echt gelooft.
Leedvermaak? Hm.quote:Op zondag 27 november 2016 10:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom jammer? Juist leuk, dan kan ik lachen.
Leitvermaak.quote:
Ik kan het uitleggen hoor.quote:Op zondag 27 november 2016 10:47 schreef Copycat het volgende:
Bij de rest ook? Je probeert zijn hele verhaal in het belachelijke te trekken door zo'n niet-inhoudelijke opmerking.quote:Op zondag 27 november 2016 10:47 schreef Copycat het volgende:
Sorry. De inhoud heeft het in dit topic al lang geleden voor gezien gehouden.quote:Op zondag 27 november 2016 10:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Bij de rest ook? Je probeert zijn hele verhaal in het belachelijke te trekken door zo'n niet-inhoudelijke opmerking.
Waar zou het dan over moeten gaan?quote:Op zondag 27 november 2016 10:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Sorry. De inhoud heeft het in dit topic al lang geleden voor gezien gehouden.
Het punt is dat je het herkend als wat Nederlandse cultuur zou moeten voorstellen en dat je er dus een betekenis aan geeft, ook als die negatief is. Een draaiorgel is niet zomaar een draaiorgel, je trekt het breder door je culturele achtergrond. Draaiorgel, herrie, toeristengedoe.quote:Op zondag 27 november 2016 10:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Van ruim de helft wat daar beschreven staat (draaiorgels) moet ik walgen of heb ik niks mee te maken (klompen
). Ik zie ook niet in wat voor toegevoegde waarde het heeft, behalve dat het voor sommigen leuk is. Wat ook weer prima is hoor, daar niet van.
Petje op. Andere arm nonchalant uit het raam van je Golfje laten hangen.quote:Op zondag 27 november 2016 10:54 schreef Leandra het volgende:
Je moet 'm ook wel stoer kijkend opeten natuurlijk.
Ja, het is een extreme vorm van "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg". Waarbij dat gewoon "de rest van de wereld" is, in plaats van de eigen cultuur. Stel je voor, trots op je eigen cultuur zijn, dat heurt niet.quote:Op zondag 27 november 2016 10:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En hoort dat ook bij die zogenaamde leitkultur?
Nou ja, terug naar het punt: alleen dan mag je van Lunatiek dus politieke opvattingen hebben.quote:Op zondag 27 november 2016 10:56 schreef Copycat het volgende:
[..]
Petje op. Andere arm nonchalant uit het raam van je Golfje laten hangen.
De Nederlandse Cultuur in een notendop. Of McDonald's-doosje.
Het is een soort radicaal-dogmatisch conservatisme. Het heeft ook wel wat fascistisch; zo moet je zijn, want anders heb je geen rechten.quote:Op zondag 27 november 2016 10:59 schreef Re het volgende:
het hele concept dat cultuur blijkbaar iets statisch moet zijn wat wars moet zijn van verandering, wat is dat voor een onwerkelijk concept ... waarom geldt dat niet voor de wetenschap?
Dat concept is er niet.quote:Op zondag 27 november 2016 10:59 schreef Re het volgende:
het hele concept dat cultuur blijkbaar iets statisch moet zijn wat wars moet zijn van verandering, wat is dat voor een onwerkelijk concept ... waarom geldt dat niet voor de wetenschap?
dus sylvana met haar neger-zijn is een buitenstaander begrijp ik, geen recht om te tornen aan de nederlandse cultuur?quote:Op zondag 27 november 2016 11:03 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat concept is er niet.
Het gaat er in deze discussie nu om dat een cultuurverandering (zoals de kleur van Zwarte Piet) van binnenuit moet komen, vanuit de leitkultur, en niet moet worden opgelegd door buitenstaanders. En dat dat de buitenstaanders binnen Nederland zou moeten stimuleren om deel uit te gaan maken van die leitkultur zodat ze vanuit hun persoonlijke cultuur daar kunnen meewerken aan de dynamiek van die leitkultur.
Uit je jeugd!quote:
Flauw van je.quote:Op zondag 27 november 2016 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
dus sylvana met haar neger-zijn is een buitenstaander begrijp ik, geen recht om te tornen aan de nederlandse cultuur?
ja wat bedoel je van binnenuit dan.... wie zijn dat... blanken?quote:Op zondag 27 november 2016 11:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Flauw van je.
Mensen die naar een rechter stappen om een intocht te verbieden en tussen de kinderen staan te demonstreren zijn inderdaad buitenstaanders. Vooral omdat het een klein groepje betreft.
Als steeds meer mensen een kleurenpiet of roetpiet leuk gevonden zouden hebben, zou die verandering van binnenuit plaatsvinden. Nu worden die alternatieven naar voren geschoven omdat Zwarte Piet slecht (want racistisch) zou zijn.
Blanken die hetzelfde Leitmotiv delen.quote:Op zondag 27 november 2016 11:09 schreef Re het volgende:
ja wat bedoel je van binnenuit dan.... wie zijn dat... blanken?
ik ken ook een neger die geen moeite heeft met zwarte piet, wat is dat dan voor een niemandslander?quote:Op zondag 27 november 2016 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Blanken die hetzelfde Leitmotiv delen.
De mensen die het sinterklaasfeest vieren zijn de incrowd.quote:Op zondag 27 november 2016 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
ja wat bedoel je van binnenuit dan.... wie zijn dat... blanken?
en ja ik vind die demonstranten ook ergelijk
Negers moet je sowieso nooit vertrouwen.quote:Op zondag 27 november 2016 11:11 schreef Re het volgende:
ik ken ook een neger die geen moeite heeft met zwarte piet, wat is dat dan voor een niemandslander?
Wij reageren slechts op het nieuws en de praatprogramma's als Pauw, DWDD en RTL LN.quote:Op zondag 27 november 2016 11:12 schreef probeer het volgende:
DENK 3 zetels in de nieuwste peilingen van de Hond.
Zou dat anders zijn geweest wanneer er niet zoveel boze mensen, zoals hier, Sylvana van aandacht voorzien?
beetje fascistisch dus eigenlijk, men duldt geen mening van anderenquote:Op zondag 27 november 2016 11:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De mensen die het sinterklaasfeest vieren zijn de incrowd.
De buitenstaanders zijn diegene die staan te demonstreren bij de intocht.
Een verandering van binnenuit gaat gepaard met enthousiasme, het ontstaat omdat men dat leuk vindt.
Overigens maakt het historisch gezien niet uit, het christendom is hier ook ooit opgelegd door de machthebbers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |