Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
over slachtofferrol gesproken.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oh shit. Ik vergat dat ik niet zwart was en geen minderheid ben. Mijn mening is dus per definitie niet eentje die gehoord mag worden..
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:33 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat een dergelijke verschuiving vooral praktisch van aard was. Als de klas voor 90% uit moslims bestaat, dan heeft het niet zoveel zin om sinterklaas te gaan vieren als er maar twee kinderen op school zijn.
Geen religieus fundamentalisme. De normale manier van ontwikkelenquote:
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
over slachtofferrol gesproken.
Lekker actueel topic.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Plus dat moslims alsnog op een andere datum de oerhollandse traditie van Sinterklaas mee krijgen. Goed voor de integratie! Is toch alleen maar win-win!
Zie verder dit topic: NWS / Sinterklaas wordt verzet ivm suikerfeest
Wat een bizarre opmerking, wie zegt dat?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Die is natuurlijk uitsluitend voorbehouden aan zwarten, toch Etto?
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.quote:
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Wel aardig om in retroperspectief dit topic te lezen.
Nou, idd.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Toen het forum nog slechts een enkele racist telde.
Mis je je safe-space-wereldje?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nou, idd.
Mooie tijden waren dat.
Toen zat stormfront gewoon nog op stormfront.
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mis je je safe-space-wereldje?
Ik ben blij dat je de overstap van stormfront naar FOK! hebt gemaakt. Dit forum heeft mensen nodig die de problemen benoemen die anders verzwegen werden door de linkse elite.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Vraagje, een duivels dilemma voor je, wie was een groter icoon voor de zwarte medemens? Martin Luther King of Sylvana?
Verzonnen?quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:22 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Waarom zou je een verzonnen nieuwsbericht van 14 jaar geleden uitleggen aan een kind van 7?
quote:Om die reden komt Sinterklaas een dag eerder dan gebruikelijk naar de Zutphense basisschool De Waaier.
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:52 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dacht het al. Sylvana. Lijkt me duidelijk. Het onrecht wat zij allemaal niet heeft moeten doorstaan.
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat heet nu 'safe space' kennelijk..quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk mis ik de tijd waarin nuance, rationeel denken en een beetje fatsoen veel normaler was best wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |