abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2016 @ 11:58:54 #176
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166889059
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo wel klaar is inderdaad. Dat je geld kan overmaken naar een geblokkeerde rekening wat ik hierboven zag staan, is natuurlijk kolder. Gegevens heeft de bank wel of komt daar wel achter via jouw bank. Dat ping-pongt wat door.

Mogelijk gaan ze vragen of je het geld wilt overmaken naar een tussenrekening van de bank, op den duur. Dat zou ik dus niet doen. In eigen beheer houden.
Hoezo zou je geen geld kunnen overmaken naar een geblokkeerde rekening? Ik had een collega die gehackt was, vervolgens geblokkeerd en die had een probleem omdat het loon naar die rekening ging en hij daar dus niet bij kon.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 12:05:40 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166889145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:49 schreef MCH het volgende:

[..]

Sorry, het staat er een beetje raar. Zeg je nou zelf houden en wachten tot de bank contact opneemt of juist niet?
Beide. In principe met de bank contact opnemen maar buiten dat zou ik het geld wel in eigen beheer houden :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoezo zou je geen geld kunnen overmaken naar een geblokkeerde rekening? Ik had een collega die gehackt was, vervolgens geblokkeerd en die had een probleem omdat het loon naar die rekening ging en hij daar dus niet bij kon.
Vreemd. Die ervaring heb ik ten minste bij de ABN niet. Dat komt gewoon terug.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166889172
Heb je via meerdere devices gecheckt of het geld echt op je rekening staat? Zou ook nog geinstalleerde software kunnen zijn waardoor het lijkt alsof je geld hebt ontvangen, terwijl dat niet zo is. Als je op meerdere devices inlogt en op beide staat dat het geld ontvangen is, is dat risico niet zo groot meer.
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:08:09 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166889177
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:05 schreef Renesite het volgende:

[..]

Beide. In principe met de bank contact opnemen maar buiten dat zou ik het geld wel in eigen beheer houden :)

[..]

Vreemd. Die ervaring heb ik ten minste bij de ABN niet. Dat komt gewoon terug.
Google bevestigt vooralsnog dat het gewoon kan. Hm.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 25 november 2016 @ 12:10:46 #180
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_166889207
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Google bevestigt vooralsnog dat het gewoon kan. Hm.
Misschien dat we via het werk zakelijk bankieren in batchbetalingen. Ik denk dat daar het verschil zit...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_166889366
Dus hij vraagt je om het geld terug te boeken naar zijn gehackte rekening? Dat vind ik vreemd.
pi_166889387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb de bank van de man net gebeld. Die zeiden dat gegevens opvragen geen zin heeft want het gaat tussen twee banken. Kreeg wel het advies de politie te bellen en het geld zelf over te maken. We kwamen wel tot de conclusie dat dat nu niet kan als de rekening geblokkeerd is, dan komt het geld gewoon terug. Daarna maar de politie gebeld en er is in ieder geval een melding van gemaakt, nog voordat de man vanmiddag om 2 uur zelf een afspraak heeft bij de politie. Ik laat het eerst wel even zo.
Waarom zou jij in godsnaam het geld terug overmaken en daarmee het risico lopen. Dit is niet jouw probleem maar van die man. Laat hem er maar achteraan gaan via de bank.
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_166889554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 12:23 schreef LievePoetin het volgende:

[..]

Waarom zou jij in godsnaam het geld terug overmaken en daarmee het risico lopen. Dit is niet jouw probleem maar van die man. Laat hem er maar achteraan gaan via de bank.
De bank kan niks in deze, "zij" kunnen niet zo maar even geld van je rekening afschrijven.

Ik zou als ik TS was, de tijd nemen en het melden. Zodat duidelijk is dat je ter goeder trouw bent
  vrijdag 25 november 2016 @ 12:41:02 #184
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_166889624
Ik zou niks terugstorten, en wachten waarmee de beste man straks komt. Er is net een dag om, alle tijd en zolang jij dat geld niet opmaakt kost het jou ook niks of je het nu over 10 min of 10 dagen terug stort blijkt het verhaal echt te zijn.

TS zegt dat de man naar de politie gaat en meer info van TS moet hebben, het zou me niks verbazen als er straks toch een aap uit de mouw komt qua info die nodig is (denk aan kopie paspoort oid) of het geld naar een 3e rekening moet opeens of er belt iemand van de bank of politie of TS het geld op rekening X kan sorten.
Dum de dum
pi_166890263
Niks terugstorten en afwachten.

En nu ook eindelijk eens contact opnemen met de administratie van die muziekschool en eens aanhoren wat hun verhaal is.

Als je daar een andere verhaal krijgt dan van de 'koper', jouw verhaal mailen aan de muziekschool en de muziekschool hun reactie laten terugmailen. Zowel de muziekschool als jij kunnen met dat verhaal melding maken bij de politie van fraude een poging tot witwassen.
pi_166890271
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het gebeurt wel. Bron, vriend die bij een bekende bank op de afdeling security werkt. Hij heeft mooie verhalen, maar dan gaat het om serieuze knikkers

Wat het meest voorkomt (ik weet niet of je dat hacking noemt), zijn mensen die een beltegoed of iTunes opwaardeerkaart kopen en dit alleen kunnen kopen door een Ideal overboeking. Waarbij tijdens het overmaken van het bedrag, een veel groter bedrag van de rekening wordt afgeschreven dan je zelf ziet.
Dan zit je zelf ook niet op te letten op welke pagina je het boeltje invult.
pi_166890378
Aanvulling: Als de politie belt en meer informatie van jou wil hebben, dan moet je die absoluut niet aan de telefoon of via de mail geven.

Vraag aan de 'politie' het dossiernummer en meldt dat je je binnen 2 dagen op het lokale politiebureau zal melden om de gegevens daar af te geven zodat men daar de gegevens in het dossier kan zetten. Meldt er bij dat je dit op deze manier doet omdat je fraude vermoedt. Als je echt de politie aan de lijn hebt, zal het geen probleem zijn om hierover afspraken te maken. Als jij je niet aan die afspraken houdt en je als verdachte wordt aangemerkt kunnen ze je immers alsnog thuis ophalen.

Als ze moeilijk doen over zo'n afspraak om je gegevens op het bureau af te geven zeg je simpelweg dat ze dan maar zonder de gegevens de zaak verder moeten uitzoeken.
  vrijdag 25 november 2016 @ 13:25:03 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_166890407
Kan je niet gewoon met die kerel afspreken en dan alles gewoon zo regelen zoals je van plan was ook met het gestorte geld? Zo loop je iig geen risico.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_166890494
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:19 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Dan zit je zelf ook niet op te letten op welke pagina je het boeltje invult.
Nee dat is helaas niet het geval. Je wordt opgelicht zonder dat je het ziet. Altijd opletten of je de tegenpartij vertrouwt
pi_166890688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nee dat is helaas niet het geval. Je wordt opgelicht zonder dat je het ziet. Altijd opletten of je de tegenpartij vertrouwt
Een Idealbetaling waar je een verkeerd bedrag ziet staan op de pagina van de bank op een beveiligde verbinding?

Onmogelijk. Tenzij je malware op je computer hebt.

Daarom ben ik ook wel blij met de nieuwe random reader van de Rabo, die laat begunstigde en totaalbedrag op de reader zien.
pi_166892549
Zoals gezegd; deel niets via email of telefoon. Alleen op kantoren van de bank en politie.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_166898297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Bij ING staat het bedrag in de SMS met tan code.

Bij rabo staat het bedrag wat je gaat overmaken in de random reader.

Bij deze banken zit je dus zelf te slapen als je meer overmaakt. En zoiets zal bij andere banken ook wel het geval zijn, maar daarmee heb ik geen ervaring.
pi_166898610
Kan me niet voorstellen dat een bank zomaar geld mag /kan afschrijven van jouw rekening. De verantwoordelijkheid van hey checken van de validiteit van het geld ligt toch bij de bank. Ongedekte cheque verhaal ken ik wel van een papieren cheque ontvangen die vervolgens oninwisselbaar blijkt, maar dat zou dan toch ook oninwisselbaar moeten zijn op het moment dat je er geld van wilt maken on de vorm van een overboeking? Anders zou je met een ongedekte cheque dus een paar duizend euro naar een eigen rekening kunnen overmaken en gauw pinnen voordat de bank doorheeft dat de cheque ongedekt zou zijn???

En als jij nou zelf dat geld meteen van je rekening haalt, wat wil de bank dan terughalen, stel dat het überhaupt zou kunnen?

Ik ga er van uit dat het dus door de bank niet teruggehaald kan worden en dan zal die koper er een lastige kluif aan hebben om aan te tonen dat het per ongeluk was, als jij beweert van niet. Via mp of telefoon kan de politie natuurlijk nooit controleren wat jullie los van die transactie van 200 euro verder nog telefonisch besproken hebben. Jij kan gewoon glashard beweren dat jullie een deal hebben voor die 1000 euro en dat hij nu probeert te frauderen door het terug te eisen.
pi_166898773
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:59 schreef pwmh82 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat een bank zomaar geld mag /kan afschrijven van jouw rekening. De verantwoordelijkheid van hey checken van de validiteit van het geld ligt toch bij de bank. Ongedekte cheque verhaal ken ik wel van een papieren cheque ontvangen die vervolgens oninwisselbaar blijkt, maar dat zou dan toch ook oninwisselbaar moeten zijn op het moment dat je er geld van wilt maken on de vorm van een overboeking? Anders zou je met een ongedekte cheque dus een paar duizend euro naar een eigen rekening kunnen overmaken en gauw pinnen voordat de bank doorheeft dat de cheque ongedekt zou zijn???

En als jij nou zelf dat geld meteen van je rekening haalt, wat wil de bank dan terughalen, stel dat het überhaupt zou kunnen?

Ik ga er van uit dat het dus door de bank niet teruggehaald kan worden en dan zal die koper er een lastige kluif aan hebben om aan te tonen dat het per ongeluk was, als jij beweert van niet. Via mp of telefoon kan de politie natuurlijk nooit controleren wat jullie los van die transactie van 200 euro verder nog telefonisch besproken hebben. Jij kan gewoon glashard beweren dat jullie een deal hebben voor die 1000 euro en dat hij nu probeert te frauderen door het terug te eisen.
Hij kan ook glashard beweren dat gras roze is, konijnen altijd op enorme skippyballen zitten en dat jij gelijk hebt.

Maar geen van alleen klopt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_166898902
Niemand kan je wat maken wanneer je eerst eens rustig een maand afwacht, ook met verkochte opsturen.
Koper maakt er zelf een vaag verhaal van, ok dan zoekt ie het maar uit totdat bedragen op zeker zijn bijgeschreven na een maand.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2016 21:11:57 ]
pi_166905485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hij kan ook glashard beweren dat gras roze is, konijnen altijd op enorme skippyballen zitten en dat jij gelijk hebt.

Maar geen van alleen klopt.
Dat het op fok staat maakt het ook nog geen waarheid. Feit is namelijk dat het lastig terughalen is als de ontvanger het gelijk opneemt, of wordt de bank dan ineens schuldeiser? Laat mij 1x bankvoorwaarden zien waar dit staat. Het gaat hier immers niet om een transactie tussen twee mensen die geen relatie met elkaar hebben maar om iemand die beweert per ongeluk twee keer geld over te hebben gemaakt. Of om iemand die met een ongedekte cheque de bank heeft betaald, kan me niet voorstellen dat een rechter erin meegaat dat het jouw verantwoordelijkheid als ontvanger is en niet die van degene die de cheque aanneemt en omzet in geld.
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:48:07 #197
3542 Gia
User under construction
pi_166907818
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 07:54 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Dat het op fok staat maakt het ook nog geen waarheid. Feit is namelijk dat het lastig terughalen is als de ontvanger het gelijk opneemt, of wordt de bank dan ineens schuldeiser? Laat mij 1x bankvoorwaarden zien waar dit staat. Het gaat hier immers niet om een transactie tussen twee mensen die geen relatie met elkaar hebben maar om iemand die beweert per ongeluk twee keer geld over te hebben gemaakt. Of om iemand die met een ongedekte cheque de bank heeft betaald, kan me niet voorstellen dat een rechter erin meegaat dat het jouw verantwoordelijkheid als ontvanger is en niet die van degene die de cheque aanneemt en omzet in geld.
Als het de normale betaalrekening van TS is, dan is het wel lastig als je die voor een maand leeg maakt. Dan kunnen al je automatische incasso's niet doorgaan, of je komt in de min met boeterente tot gevolg.
pi_166908092
Meneer maakt in een paar dagen tijd TWEE KEER een verkeerd bedrag over aan verschillende mensen, en er gaan nog geen alarmbellen af?
pi_166908322
Ik zou niks opsturen en niks terugstorten voor zeker 6 maanden ofzo.
Edensnator over 'n out
  zaterdag 26 november 2016 @ 13:55:47 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166910087
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 07:54 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Het staat dan ook niet alleen op FOK!, maar ik heb wel een linkje voor je hoor:

https://www.rabobank.nl/bedrijven/betalen/geld-ontvangen/cheques/

quote:
Geld ontvangen met een cheque is een risico. Cheques zijn geen ‘gegarandeerd betaalmiddel’. Dat betekent dat u niet zeker weet of u het bedrag op de cheque ook echt krijgt. En als u het geld eenmaal heeft, is er geen garantie dat u het kunt houden. Als een cheque onbetaald bij ons terugkomt, schrijven wij het bedrag dat u heeft ontvangen weer van uw rekening af.

Onbetaaldmelding
Cheques kunnen om verschillende redenen onbetaald terugkomen. De meest voorkomende oorzaken van een ‘onbetaaldmelding’ zijn:

• te weinig geld op de rekening van de trekker
• vormgebrek op de cheque
• het terugtrekken van de cheque door de trekker (ook wel ‘stop payment’)
• fraude of diefstal van de cheque

Wij krijgen niet altijd de originele cheque terug van de betrokkene als er sprake is van een onbetaaldmelding. Soms ontvangen we een kopie van de cheque, in een enkel geval niets. Een cheque die bij ons onbetaald is teruggekomen (of een kopie ervan) kunt u niet opnieuw bij ons aanbieden.

Fraude
Een cheque is inmiddels een ouderwets betaalmiddel en is gevoelig voor fraude. Helaas komt fraude met cheques regelmatig voor. Dit zijn enkele kenmerken van een cheque die niet echt is:

• het bedrag is niet hetzelfde als het bedrag van de transactie
• u wordt gevraagd een deel van de waarde van de cheque naar een andere rekening over te boeken of contant aan iemand te geven

Als een van deze situaties zich voordoet, is de cheque mogelijk vals. Wij raden u aan deze cheque niet op te sturen ter afhandeling. Onderzoek of u via andere betaalmiddelen uw geld kunt ontvangen.
En ja, dit kan dus een overschrijving lijken, waarbij later blijkt dat de cheque waarmee men bij Western Union geweest is ongedekt is.
Dit kan ook gebeuren als er sprake is van creditcardfraude, en je betaling met die creditcard gedaan is.

En dan hebben we ook nog de waarschuwingen op marktplaats zelf:
http://www.marktplaats.nl(...)ol/verkopen.dot.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')