Dat plunderen was gisteren, ik belde ze net toen ze terugkwamen van de bank. Type: OV en het komt van een Rabo IBAN. Beide bedragen zelfde verhaal.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:07 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Hoe kan je dan zien dat je rekening geplunderd wordt? Als je dan in de auto zit![]()
Het leek mij eerst nog plausibel, maar zo een rare wending zou ik inderdaad even de politie aangifte afwachten.
Welke transactiecodes staan er in je internetbankieren bij?
Godver, wat een paupersquote:
Gewoon een overschrijving dus.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat plunderen was gisteren, ik belde ze net toen ze terugkwamen van de bank. Type: OV en het komt van een Rabo IBAN. Beide bedragen zelfde verhaal.
Ja.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gewoon een overschrijving dus.
Nogmaals, hoe zie je dat dan. Als je rekening geplunderd wordt is het hele bedrag toch ineens weg? dan heb je toch geen tijd om te reageren? en al helemaal niet om het over te maken naar iemand die je niet kent.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:09 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat plunderen was gisteren, ik belde ze net toen ze terugkwamen van de bank. Type: OV en het komt van een Rabo IBAN. Beide bedragen zelfde verhaal.
Meneer is niet handelsbekwaam als hij zegt dat hij gehackt is. Als hij gehackt is en de Rabobank merkt dat wordt het systeem gelijk plat gelegd vanwege de veiligheid.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:12 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Maar meneer wordt gehacked (denkt hij)
En terwijl hij dat denkt is hij zijn geld aan het 'veilig' stellen.
Maar in de tussentijd maakt hij ook nog even pardoes 1000 euro naar jou over naast die 200 euro.
Is meneer verder wel handelingsbekwaam of wat?
Geskimmed/pincode afgekeken in de winkel en pas gejat en toen waren ze alle pinautomaten aan het leegtrekken met z'n pas?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:12 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe zie je dat dan. Als je rekening geplunderd wordt is het hele bedrag toch ineens weg? dan heb je toch geen tijd om te reageren? en al helemaal niet om het over te maken naar iemand die je niet kent.
Pas heb je bij de Rabobank nodig om zelf geld over te boeken.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Geskimmed/pincode afgekeken in de winkel en pas gejat en toen waren ze alle pinautomaten aan het leegtrekken met z'n pas?
Ja, kan allemaal. Maar zou het met dit verhaal toch allemaal maar even aanzien en mij laten overtuigen dat dit 100% klopt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Geskimmed/pincode afgekeken in de winkel en pas gejat en toen waren ze alle pinautomaten aan het leegtrekken met z'n pas?
Ik heb de bank van de man net gebeld. Die zeiden dat gegevens opvragen geen zin heeft want het gaat tussen twee banken. Kreeg wel het advies de politie te bellen en het geld zelf over te maken. We kwamen wel tot de conclusie dat dat nu niet kan als de rekening geblokkeerd is, dan komt het geld gewoon terug. Daarna maar de politie gebeld en er is in ieder geval een melding van gemaakt, nog voordat de man vanmiddag om 2 uur zelf een afspraak heeft bij de politie. Ik laat het eerst wel even zo.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:17 schreef Renesite het volgende:
In alle gevallen voorzien in info die de bank jou vraagt. Ik zou het niet via die man doen.
Ik denk dat het zo wel klaar is inderdaad. Dat je geld kan overmaken naar een geblokkeerde rekening wat ik hierboven zag staan, is natuurlijk kolder. Gegevens heeft de bank wel of komt daar wel achter via jouw bank. Dat ping-pongt wat door.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:44 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb de bank van de man net gebeld. Die zeiden dat gegevens opvragen geen zin heeft want het gaat tussen twee banken. Kreeg wel het advies de politie te bellen en het geld zelf over te maken. We kwamen wel tot de conclusie dat dat nu niet kan als de rekening geblokkeerd is, dan komt het geld gewoon terug. Daarna maar de politie gebeld en er is in ieder geval een melding van gemaakt, nog voordat de man vanmiddag om 2 uur zelf een afspraak heeft bij de politie. Ik laat het eerst wel even zo.
Sorry, het staat er een beetje raar. Zeg je nou zelf houden en wachten tot de bank contact opneemt of juist niet?quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:46 schreef Renesite het volgende:
Mogelijk gaan ze vragen of je het geld wilt overmaken naar een tussenrekening van de bank, op den duur. Dat zou ik dus niet doen. In eigen beheer houden.
Tja, dan krijg je opeens dit gedoe.quote:Op vrijdag 25 november 2016 00:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel 100 marktplaatstransacties heb gehad, dit is de eerste echt vreemde.
Het gebeurt wel. Bron, vriend die bij een bekende bank op de afdeling security werkt. Hij heeft mooie verhalen, maar dan gaat het om serieuze knikkersquote:Op vrijdag 25 november 2016 11:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een individuele rekening. Nee, dat denk ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |