dat is de truk, de bank geeft jou het geld in afwachting van de cheque controle. Jij stuurt het geld terug en het product en 5 a 7 weken laten komt de bank de 1000 euro bij jou halen.quote:Op donderdag 24 november 2016 22:29 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ik dat gewoon kan zien op m'n bankafschrift.
Kerel wat bazel je toch allemaal?quote:Op zondag 27 november 2016 16:29 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Een onverschuldigde betaling kan een bank helemaal niks mee behalve de ontvanger vriendelijk verzoeken het terug te sturen. De rest is aan een rechter en in dit geval wordt dat zeer lastig als verkoper de boel wil misbruiken in zijn voordeel.
Maar afijn, als jou zoiets overkomt vooral terugboeken hoor, voordat de bank het komt halen.
Stornerenquote:Op maandag 28 november 2016 07:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kerel wat bazel je toch allemaal?
Wie heeft het over terugboeken?
Anders had ik wel storneren geroepen.
I did thatquote:Op zondag 27 november 2016 23:34 schreef zoem het volgende:
Op T.net loopt er een soortgelijk topic: Scam verkoop aan koper uit Belgie (Dubbele storting)? Ik zag toevallig dat dit topic daar genoemd werd. Wie weet heb je er iets aan
quote:Heb vandaag met de bank gebeld.
Ze geven aan dat hij op geen manier de bedragen kan storneren. (Dit kan schijnbaar alleen maar bij automatische incasso's)
Ze gaven ook aan dat Rabobank al lang geen cheque's meer accepteert, dit kan het dus ook niet zijn.
Het zal dan toch wel gewoon om een foutje zijn gegaan.
Ik ga denk ik gewoon het bedrag terug overmaken en de MacBook opsturen.
Er is geen cheque.quote:Op maandag 28 november 2016 07:49 schreef trigt013 het volgende:
[..]
dat is de truk, de bank geeft jou het geld in afwachting van de cheque controle. Jij stuurt het geld terug en het product en 5 a 7 weken laten komt de bank de 1000 euro bij jou halen.
Hij heeft niks opgestuurd.quote:Op maandag 28 november 2016 09:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
TS, heb je het verzekerd opgestuurd?
Nee, dat las ik later ook. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen.quote:
quote:
quote:Op zondag 27 november 2016 11:33 schreef MCH het volgende:
Ik geef wel een update als er nieuws is. Ga morgen sowieso het product opsturen.
Ga ik wel doen zo.quote:Op maandag 28 november 2016 09:00 schreef VenusFlyTrap het volgende:
TS, heb je het verzekerd opgestuurd?
Instrument is in goede orde ontvangen. Hij kon er een leerling blij mee maken. Meneer wacht nog op een nieuwe bankpas, de rekening is dus nog geblokkeerd en het geld staat hier nog warm.quote:
Dit idd... ik zocht dit topic maar kon het niet vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:01 schreef Physsic het volgende:
Ah, mooi dat het goed afgelopen is.
Nu bij Opgelicht?! op NPO1 gaat het over een nieuwe oplichtingstruc (of eigenlijk: misleiding) met behulp van internetbankieren bij de Rabobank. Het gaat daarbij telkens over muziekinstrumenten die via marktplaats worden verkocht en over een muziekbedrijf waarvan de naam wordt misbruikt.
Ik moest meteen aan dit topic denken en dat ik niet wist of dit goed was afgelopen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:59 schreef MCH het volgende:
Hij speelt zelfs ff op mijn opgestuurde fluit
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:59 schreef MCH het volgende:
Hij speelt zelfs ff op mijn opgestuurde fluit
Op deze schaal ook echtquote:
Die in de studio zat.quote:Op woensdag 4 januari 2017 00:07 schreef kalinhos het volgende:
Blijf t altijd gek vinden als mensen foto's van bankpasjes en id-kaarten opsturen naar derden. Maar de oude persoon van TS was persoon 1 of 2 in de reportage?
Nee, je hebt nodig:quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:04 schreef Rewimo het volgende:
Wat ik niet snap: hoe kunnen ze met een pasnummer (ze vragen om een foto van de bankpas) inloggen in de internetomgeving van de Rabobank? Want ze lieten zien dat je dat moet doen met je pas in de scanner plus een pincode. Maar blijkbaar kan dat ook met alleen het pasnummer? Dan mogen die knakkers van de afdeling Internetbeveiliging zich toch nog wel even goed achter de oren krabben.
Dat bedoelde ik dus: je hebt de pincode nodig.quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:07 schreef pmponer het volgende:
inlogcode (deze wordt gegenereerd door op de scanner je pin in te tikken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |