dit.quote:
Het gaat niet 'om een paar euro'.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Is die paar euro het waard het risico te nemen van projectielkotsen en spetterpoep, of nog erger?
Ik eet al een jaar niets anders.quote:Op vrijdag 25 november 2016 09:56 schreef sirdanilot het volgende:
Magnetronmaaltijden zijn sowieso niet eetbaar.
Maar goed, ik laat regelmatig eten gewoon op het aanrecht staan, zeker in de winter. Simpelweg omdat mijn koelkast vol staat, of zo. En dan eet ik het gewoon de volgende dag op. En ik heb nooit problemen gehad.
Dus ik snap niet waarom mensen hier altijd zo panisch over doen.
Tsja, is jouw keuze.quote:
Klinkt als, mijn opa rookte iedere dag twee dozen sigaren en werd op zijn 90ste geschept door een bus bij het joggenquote:Op vrijdag 25 november 2016 13:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het gaat niet 'om een paar euro'.
Het gaat mij om het compleet panische waarin veel mensen zijn doorgeslagen m.b.t. inschatten of eten nog goed is.
Ik heb familie in brazilie en daar is het veel warmer dan hier natuurlijk en is het ook gewoon normaal om pannen op het aanrecht te laten staan, of eventueel in de oven (die uit staat) en dan de volgende dag gewoon op te eten. Hele generaties doen dat en niemand wordt er ziek van. Ook rijst waarvan jij beweert dat je er dood aan gaat als je dat de volgende dag nog eet. As we speak staat er bij mij ook gewoon een pan rijst op het aanrecht want mijn koelkast was vol. Ga ik echt dood als ik dat straks eet denk je?
Dus waarom zou je een magnetronmaaltijd (die bovendien nog vol zit met chemicaliën, conserveermiddelen, bremzout is etc.) dan niet een dagje op het aanrecht kunnen laten staan? Zeker in een kouder klimaat.
Niet 'mijn opa', maar ik zelf heb het ook gegeten en heb nergens last van.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt als, mijn opa rookte iedere dag twee dozen sigaren en werd op zijn 90ste geschept door een bus bij het joggen
Ja natuurlijk kun je dat nog etenquote:Op donderdag 24 november 2016 13:26 schreef 0906 het volgende:
Ik heb hier nog een magnetronmaaltijd met vlees dat al 24 uur buiten de koeling staat. Is dit nog eetbaar?
Picsquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:32 schreef Farenji het volgende:
Ik laat regelmatig allerlei groente wekenlang buiten de koelkast staan, dan begint het te bubbelen en wordt het zuur, kun je gewoon eten en is nog gezond ook.
Ik weet gewoon waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:32 schreef sirdanilot het volgende:
Denk dat pietverdriet zo panisch is geworden doordat die in restaurants heeft gewerkt.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan hoe je thuis kookt:
- Wat je thuis kookt, is voor jezelf. Jij bent dus verantwoordelijk voor wat je zelf eet. Als ik voor anderen kook dan ben ik ook veel strenger mbt hygiëne en versheid.
- In een restaurant gelden strenge HACCP regels en terecht. Er gaat veel meer eten in een restaurant om dan thuis dus dan is dat heel erg belangrijk.
Ik bedoel piet, proef jij ook nooit je eigen eten tijdens het koken en dan diezelfde lepel er terug in doen? Is in een restaurant uiteraard not done, maar thuis doe ik dat regelmatig. Het is immers míjn eten.
Restaurant koken =/= thuis koken.
Ik ook. Ik eet het immers zelf op. En met mij mijn hele familie. En niemand wordt ziek van de manier waarop wij eten bewaren. Al generaties lang wordt het zo gedaan. Dan durf ik ook wel te beweren dat ik weet waar ik het over heb, dus.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet gewoon waar ik het over heb.
Ja, vaak wel. Risoco's zijn er om in te schatten en te nemen.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Is die paar euro het waard het risico te nemen van projectielkotsen en spetterpoep, of nog erger?
Als je het van jongs af aan gewend bent ja.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:35 schreef sirdanilot het volgende:
Of zijn jullie van suiker gemaakt, dat jullie van iedere microbe 3 weken met hoge koorts op bed liggen en de hele plee onder schijten?
Je bent een vrouw naar mijn hart robinquote:
Ze moeten ouders die hun kinderen helemaal steriel en panisch opvoeden uit de ouderlijke macht ontzetten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als je het van jongs af aan gewend bent ja.
Het zal idd wel goed gaan, maar niet echt zin om het te testen eigenlijk als je begrijpt wat ik bedoel "O.Bommel"
Heerlijk je vrije weekend op de pot zitten en dan maandag op het werk trots bij de koffie vertellen dat je het risico hebt durven nemenquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, vaak wel. Risoco's zijn er om in te schatten en te nemen.
Haat-liefdeverhouding noemen ze dat toch.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:46 schreef RobinOok het volgende:
Nou, dat heb je wel eens anders gezegd....
Welnee, het is een risico. Kans is groter dat ie er niks aan overhoudt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heerlijk je vrije weekend op de pot zitten en dan maandag op het werk trots bij de koffie vertellen dat je het risico hebt durven nemen![]()
![]()
Ik ben eigenlijk nog nooit ziek geworden van mijn eigen eten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heerlijk je vrije weekend op de pot zitten en dan maandag op het werk trots bij de koffie vertellen dat je het risico hebt durven nemen![]()
![]()
Ik heb een paar maanden door India gereisd, vanalles gegeten, ook veel streetfood, salades, ongepeld fruit, heb zelfs een keer kraanwater gedronken, maar ik ben slechts 1 keer ziek geworden - nadat ik in een posh hotel een "westerse" kip cordon bleu heb gegeten.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik ken iemand die regelmatig naar India reist, voor zijn werk en er noooooiit, maar dan ook nooit uit eten gaat. Zijn regels zijn water uit een fles, fruit, goed zelf wassen en ik weet niet meer, maar hij eet dus echt noooooit een lekkere curry of snack of weet ik veel wat. Hij is er zelf erg content mee, want het risico dat hij ziek wordt heeft hij tot nul gereduceerd. Zijn collega's zijn wel eens beroerd.
Nou, ik zou dus echt, never nooit zijn strategie kiezen. Of het moest de dag voor een superbelangrijke meeting zijn of zo. Zo ben ik ook wel eens niet mee wezen wadlopen op een koude, natte dag, omdat ik die week dingen te doen had en niet het risico wilde lopen verkouden of erger te worden. Maar als je een beetje normaal wilt leven, dan neem je die risico's toch?
Typisch Nederlands vind ik zoietsquote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik ken iemand die regelmatig naar India reist, voor zijn werk en er noooooiit, maar dan ook nooit uit eten gaat. Zijn regels zijn water uit een fles, fruit, goed zelf wassen en ik weet niet meer, maar hij eet dus echt noooooit een lekkere curry of snack of weet ik veel wat. Hij is er zelf erg content mee, want het risico dat hij ziek wordt heeft hij tot nul gereduceerd. Zijn collega's zijn wel eens beroerd.
Nou, ik zou dus echt, never nooit zijn strategie kiezen. Of het moest de dag voor een superbelangrijke meeting zijn of zo. Zo ben ik ook wel eens niet mee wezen wadlopen op een koude, natte dag, omdat ik die week dingen te doen had en niet het risico wilde lopen verkouden of erger te worden. Maar als je een beetje normaal wilt leven, dan neem je die risico's toch?
Dit. En vlees heeft snel de neiging te bederven.quote:Op vrijdag 25 november 2016 00:53 schreef derLudolf het volgende:
Een magnetronmaaltijd zou ik sowieso wegflikkeren
Dat voorkom ik toch lieverquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
En nee, dat was niet prettig. Maar to be honest, toen ik terug kwam vroeg ik een antibioticapilletje aan de huisarts en eht was zo weer over.
Dus ja prettig is het niet, maar de kans is echt extreem klein dat je ergens ziek van wordt (tenminste als je niet van suiker bent), en het is ook zo weer opgelost.
Ik ook, maar ja, in pauperlanden als Roemenië kan het nu eenmaal gebeuren.quote:
Hebben we ons trolletje weerquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:27 schreef Spanky78 het volgende:
Nee, niet eten. Waarschijnlijk bedorven. Misschien word je er niet ziek van, zou het risico niet nemen.
Is dat lekker?quote:
Ja, de bacteriën die hierin goed gedijen maken melkzuur en dat is een uitstekend conserveermiddel maar smaakt ook nog eens erg lekker.quote:
Bereid vlees en zeker in een zurige saus bederft helemaal niet zo snel, gekookte pasta en vooral rijst zijn een veel groter risico.quote:Op vrijdag 25 november 2016 23:25 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit. En vlees heeft snel de neiging te bederven.
Ook als het een normale maaltijd was zou ik het weg hebben gegooid.
Risocos, is dat risotto van een dag of twee oud?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, vaak wel. Risoco's zijn er om in te schatten en te nemen.
Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bereid vlees en zeker in een zurige saus bederft helemaal niet zo snel, gekookte pasta en vooral rijst zijn een veel groter risico.
Ga eerst eens even afstuderen in culturele antropologie (quote:
India is wel een apart land wat dat betreft. Een beetje voorzichtig moet je daar wel zijn. In principe is iets eten wat jij zelf ziet koken gewoon veilig.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef RobinOok het volgende:
Yup. Alles wat zuur is bederft niet zo snel, ziek worden gebeurt iig bijna niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bereid vlees en zeker in een zurige saus bederft helemaal niet zo snel, gekookte pasta en vooral rijst zijn een veel groter risico.
Belangrijkste doodsoorzaak in de ontwikkelingslanden is diaree.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
India is wel een apart land wat dat betreft. Een beetje voorzichtig moet je daar wel zijn. In principe is iets eten wat jij zelf ziet koken gewoon veilig.
Alles wat met water in aanraking is geweest en niet gekookt is voor onze zwakke immuunsysteempjjes een risico.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspxquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/
Zou ik nu dood moeten zijn volgens jou?
Dat zou ik dan weer niet doen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/
Micro organismen zijn júist gezond. Zodner bacteriën in jouw darmen kon jij het meeste voedsel niet eens verteren. Van de slechtere micro organismen krijg je alleen maar een grotere werstand. Doe maar eens een linkje dan dat je er de kanker van krijgt. Sowieso krijg je van 90 procent van het eten tegenwoordig de kankerquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga eerst eens even afstuderen in culturele antropologie () voordat je commentaar levert.
In tegenstelling tot jou heb ik namelijk wel een klein beetje verstand van voedeelmicrobiologie.
En donder eens op uit cul met je bullshit. 90 procent van wat je zegt klopt niet, dus begin niet over een ander
Dit soort maaltijden bevatten van zichzelf al aardig wat micro-organismen. Buiten de koelkast bederven ze heel snel. Je wordt niet direct ziek, maar gezond is het zeker niet. Met name de schimmels die gaan groeien maken allerlei kankerverwekkende stofjes. Doe proef je niet, die zie je niet, maar over 20 jaar heb je veel meer kans op heel nare ziektes.
Dit nog los van een gewone heel vervelende voedselvergiftiging.
Ik heb het toch echt gegeten hoor.quote:
Wist ik al, dat gedoe om bacillus cereus.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Wel verstandig om even te lezen.
Of je het gelooft, is een tweede, maar ik hoef gelukkig niet in jouw lijf rond te lopen
Met een pilletje van de dokter is het weer opgelost? Dat is antibiotica, die je liever niet wilt gebruikenquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
En nee, dat was niet prettig. Maar to be honest, toen ik terug kwam vroeg ik een antibioticapilletje aan de huisarts en eht was zo weer over.
Dus ja prettig is het niet, maar de kans is echt extreem klein dat je ergens ziek van wordt (tenminste als je niet van suiker bent), en het is ook zo weer opgelost.
Klopt je wil het liever niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 19:26 schreef krakkemieke het volgende:
Met een pilletje van de dokter is het weer opgelost? Dat is antibiotica, die je l
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Wel verstandig om even te lezen.
Of je het gelooft, is een tweede, maar ik hoef gelukkig niet in jouw lijf rond te lopen
Oh, hier maak ik me weleens schuldig aanquote:Warm gerechten van Chinees-Indische (afhaal)restaurants niet nogmaals op.
Definieer risico's. Wat Farenji zegt is gewoon waar. In India kun je net zo veilig eten kopen zonder ernstige gevolgen als hier zolang je maar common sense gebruikt. Dan vallen die risico's gewoon enorm mee.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:10 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar dat neemt niet weg dat je al die maanden wel risico's hebt genomen.
Lolbroek, definieer het risico.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Risico
Waarom wachten op terugkomst?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |