Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bereid vlees en zeker in een zurige saus bederft helemaal niet zo snel, gekookte pasta en vooral rijst zijn een veel groter risico.
Ga eerst eens even afstuderen in culturele antropologie (quote:
India is wel een apart land wat dat betreft. Een beetje voorzichtig moet je daar wel zijn. In principe is iets eten wat jij zelf ziet koken gewoon veilig.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik ken iemand die regelmatig naar India reist, voor zijn werk en er noooooiit, maar dan ook nooit uit eten gaat. Zijn regels zijn water uit een fles, fruit, goed zelf wassen en ik weet niet meer, maar hij eet dus echt noooooit een lekkere curry of snack of weet ik veel wat. Hij is er zelf erg content mee, want het risico dat hij ziek wordt heeft hij tot nul gereduceerd. Zijn collega's zijn wel eens beroerd.
Nou, ik zou dus echt, never nooit zijn strategie kiezen. Of het moest de dag voor een superbelangrijke meeting zijn of zo. Zo ben ik ook wel eens niet mee wezen wadlopen op een koude, natte dag, omdat ik die week dingen te doen had en niet het risico wilde lopen verkouden of erger te worden. Maar als je een beetje normaal wilt leven, dan neem je die risico's toch?
Yup. Alles wat zuur is bederft niet zo snel, ziek worden gebeurt iig bijna niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bereid vlees en zeker in een zurige saus bederft helemaal niet zo snel, gekookte pasta en vooral rijst zijn een veel groter risico.
Belangrijkste doodsoorzaak in de ontwikkelingslanden is diaree.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
India is wel een apart land wat dat betreft. Een beetje voorzichtig moet je daar wel zijn. In principe is iets eten wat jij zelf ziet koken gewoon veilig.
Alles wat met water in aanraking is geweest en niet gekookt is voor onze zwakke immuunsysteempjjes een risico.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspxquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/
Zou ik nu dood moeten zijn volgens jou?
Dat zou ik dan weer niet doen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Gisteren nog rijst gegeten die een dag op mijn aanrecht heeft gestaan (24 uur)/
Micro organismen zijn júist gezond. Zodner bacteriën in jouw darmen kon jij het meeste voedsel niet eens verteren. Van de slechtere micro organismen krijg je alleen maar een grotere werstand. Doe maar eens een linkje dan dat je er de kanker van krijgt. Sowieso krijg je van 90 procent van het eten tegenwoordig de kankerquote:Op zaterdag 26 november 2016 11:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ga eerst eens even afstuderen in culturele antropologie () voordat je commentaar levert.
In tegenstelling tot jou heb ik namelijk wel een klein beetje verstand van voedeelmicrobiologie.
En donder eens op uit cul met je bullshit. 90 procent van wat je zegt klopt niet, dus begin niet over een ander
Dit soort maaltijden bevatten van zichzelf al aardig wat micro-organismen. Buiten de koelkast bederven ze heel snel. Je wordt niet direct ziek, maar gezond is het zeker niet. Met name de schimmels die gaan groeien maken allerlei kankerverwekkende stofjes. Doe proef je niet, die zie je niet, maar over 20 jaar heb je veel meer kans op heel nare ziektes.
Dit nog los van een gewone heel vervelende voedselvergiftiging.
Ik heb het toch echt gegeten hoor.quote:
Wist ik al, dat gedoe om bacillus cereus.quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Wel verstandig om even te lezen.
Of je het gelooft, is een tweede, maar ik hoef gelukkig niet in jouw lijf rond te lopen
Met een pilletje van de dokter is het weer opgelost? Dat is antibiotica, die je liever niet wilt gebruikenquote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
En nee, dat was niet prettig. Maar to be honest, toen ik terug kwam vroeg ik een antibioticapilletje aan de huisarts en eht was zo weer over.
Dus ja prettig is het niet, maar de kans is echt extreem klein dat je ergens ziek van wordt (tenminste als je niet van suiker bent), en het is ook zo weer opgelost.
Klopt je wil het liever niet.quote:Op zaterdag 26 november 2016 19:26 schreef krakkemieke het volgende:
Dus ja prettig is het niet, maar de kans is echt extreem klein dat je ergens ziek van wordt (tenminste als je niet van suiker bent), en het is ook zo weer opgelost.
Met een pilletje van de dokter is het weer opgelost? Dat is antibiotica, die je l
quote:Op zaterdag 26 november 2016 11:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/bacillus-cereus.aspx
Wel verstandig om even te lezen.
Of je het gelooft, is een tweede, maar ik hoef gelukkig niet in jouw lijf rond te lopen
Oh, hier maak ik me weleens schuldig aanquote:Warm gerechten van Chinees-Indische (afhaal)restaurants niet nogmaals op.
Definieer risico's. Wat Farenji zegt is gewoon waar. In India kun je net zo veilig eten kopen zonder ernstige gevolgen als hier zolang je maar common sense gebruikt. Dan vallen die risico's gewoon enorm mee.quote:Op vrijdag 25 november 2016 16:10 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar dat neemt niet weg dat je al die maanden wel risico's hebt genomen.
Lolbroek, definieer het risico.quote:Op donderdag 1 december 2016 16:16 schreef RobinOok het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Risico
Waarom wachten op terugkomst?quote:Op vrijdag 25 november 2016 15:50 schreef sirdanilot het volgende:
En nee, dat was niet prettig. Maar to be honest, toen ik terug kwam vroeg ik een antibioticapilletje aan de huisarts en eht was zo weer over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |