Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:quote:De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.
Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.
'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.
Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."
'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."
Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."
'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.
Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Dat ziet-ie zelf niet.quote:
Jawel. Maar Wilders weet dat z'n achterban het niet ziet of niet boeit.quote:
Zou ook nog kunnen, maar ik zie hem wel aan voor splinter en balk.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
Jawel. Maar Wilders weet dat z'n achterban het niet ziet of niet boeit.
Precies. Beetje Trump tactiek.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb liever te maken met de achterban van Wilders als met die van Denk.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders is niet voor niks populist, die zegt gewoon wat zijn achterban graag wil horen. Met hier en daar een beetje sensatie ----------> pappen en nathouden. Net als die rechtszaak. Vanmiddag doet hij toch dat "pleidooi"voor zichzelf?quote:Op woensdag 23 november 2016 09:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Ik heb liever te maken met de achterban van Wilders als met die van Denk.
AntiWilders hier, dat even voorop. Maar ik denk dat Wilders over het algemeen een zeer intelligente man is. Zeker geen domoor. Daarom verbaast het me keer op keer dat hij soms van die domme dingen roept. (Kopvoddentax, dat rare getwitterde 'grappige' plaatje van die boot met vluchtelingen, deze Sylvana uitspraak etc). Juist omdat hij donders goed zou moeten weten dat er naast zijn vaste ungenuanceerde achterban nu ook winst voor hem valt te behalen bij de 'nou dan misschien tóch Wilders maar'-twijfelaars. Degenen die ontevreden en boos zijn over het huidige systeem en niet de standaard Wilderstokkies en krijsers. Degenen die vinden dat hij toch ergens ook wel punten heeft waar hij misschien een beetje gelijk heeft of al heeft gekregen. Die verandering willen en hem als mogelijk daartoe zien, de andere Wildersnadelen op de koop toenemen. Dezelfde soort mensen als die Trump nu aan de overwinning hielpen.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja. Zoals het hoort.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
Heb ik nou goed begrepen dat Sylvana beveiliging krijgt betaald uit gemeenschapsgelden?
Wilders mist ook charisma en uitstraling. Iets wat Trump, en voorheen Fortuyn, wel hebben en hadden.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
AntiWilders hier, dat even voorop. Maar ik denk dat Wilders over het algemeen een zeer intelligente man is. Zeker geen domoor. Daarom verbaast het me keer op keer dat hij soms van die domme dingen roept. (Kopvoddentax, dat rare getwitterde 'grappige' plaatje van die boot met vluchtelingen, deze Sylvana uitspraak etc). Juist omdat hij donders goed zou moeten weten dat er naast zijn vaste ungenuanceerde achterban nu ook winst voor hem valt te behalen bij de 'nou dan misschien tóch Wilders maar'-twijfelaars. Degenen die ontevreden en boos zijn over het huidige systeem en niet de standaard Wilderstokkies en krijsers. Degenen die vinden dat hij toch ergens ook wel punten heeft waar hij misschien een beetje gelijk heeft of al heeft gekregen. Die verandering willen en hem als mogelijk daartoe zien, de andere Wildersnadelen op de koop toenemen. Dezelfde soort mensen als die Trump nu aan de overwinning hielpen.
Zou het een soort al dan niet onbewuste zelfsabotage zijn dat hij dat soort idiote dingen soms roept, ondanks zijn intelligentie? Want daarmee jaag je juist de twijfelaars terug lijkt me. Blijf me erover verbazen.
Nee hoor, ik denk dat hij die dingen gewoon roept voor de publiciteit. Zo dom is-ie echt niet.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
AntiWilders hier, dat even voorop. Maar ik denk dat Wilders over het algemeen een zeer intelligente man is. Zeker geen domoor. Daarom verbaast het me keer op keer dat hij soms van die domme dingen roept. (Kopvoddentax, dat rare getwitterde 'grappige' plaatje van die boot met vluchtelingen, deze Sylvana uitspraak etc). Juist omdat hij donders goed zou moeten weten dat er naast zijn vaste ungenuanceerde achterban nu ook winst voor hem valt te behalen bij de 'nou dan misschien tóch Wilders maar'-twijfelaars. Degenen die ontevreden en boos zijn over het huidige systeem en niet de standaard Wilderstokkies en krijsers. Degenen die vinden dat hij toch ergens ook wel punten heeft waar hij misschien een beetje gelijk heeft of al heeft gekregen. Die verandering willen en hem als mogelijk daartoe zien, de andere Wildersnadelen op de koop toenemen. Dezelfde soort mensen als die Trump nu aan de overwinning hielpen.
Zou het een soort al dan niet onbewuste zelfsabotage zijn dat hij dat soort idiote dingen soms roept, ondanks zijn intelligentie? Want daarmee jaag je juist de twijfelaars terug lijkt me. Blijf me erover verbazen.
Hoezo zoals het hoort? Die haatzaaiende mevrouw roept het volledig over zichzelf af EN er is geen serieuze dreiging (internetdreigementjes vallen wat mij betreft in de categorie 35cm op Fok).quote:
quote:Op woensdag 23 november 2016 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo zoals het hoort? Die haatzaaiende mevrouw roept het volledig over zichzelf af EN er is geen serieuze dreiging (internetdreigementjes vallen wat mij betreft in de categorie 35cm op Fok).
Werkelijk belachelijk.
Ga je rantsoen er maar vast op aanpassen want je gaat het zeker in je portemonnee merken dat de politie twee keer extra door haar straat rijdt..quote:Op woensdag 23 november 2016 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
Heb ik nou goed begrepen dat Sylvana beveiliging krijgt betaald uit gemeenschapsgelden?
Tegen Fortuyn legt hij het qua uitstraling idd af wat mij betreft, maar tegen Trump niet. Dat vind ik een sullige papperige dommige oliebol (qua UITSTRALING, ik weet dat hij niet dom IS). Dan vind ik Wilders (zelfs als alles behalve fan) qua uitstraling 'winnen'.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilders mist ook charisma en uitstraling. Iets wat Trump, en voorheen Fortuyn, wel hebben en hadden.
In het verleden idd misschien, maar hij heeft in deze huidige tijden meer dan genoeg publiciteit om de Sylvana uitspraak daarvoor nodig te hebben zou je denken.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee hoor, ik denk dat hij die dingen gewoon roept voor de publiciteit. Zo dom is-ie echt niet.
....en ik ben ook geen Wilders fan.
Ik betaal mijn eigen beveiliging. Net zoals 99% van de mensen die het nodig heeft.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ga je rantsoen er maar vast op aanpassen want je gaat het zeker in je portemonnee merken dat de politie twee keer extra door haar straat rijdt..
quote:Bij de afweging door de Coördinator Bewaking en Beveiliging (CBB) die onder de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding valt, zal wel meetellen of de werkgever van de bedreigde persoon zelf iets kan bijdragen om de situatie te verbeteren.
Mensen die Denk groot willen maken kunnen het natuurlijk ook op haar voorzien hebben. Het is toch maar een vrouw en het effect kan groot zijn. Dus misschien is beveiliging niet zo'n slecht idee.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo zoals het hoort? Die haatzaaiende mevrouw roept het volledig over zichzelf af EN er is geen serieuze dreiging (internetdreigementjes vallen wat mij betreft in de categorie 35cm op Fok).
Werkelijk belachelijk.
Dus als jij elke avond akelige dreigende briefjes in je bus zou krijgen (ik noem maar wat) huur jij persoonlijk een beveiliger in voor de deur ja? Ipv de politie te bellen zoals 99% van de burgers, om te vragen of ze misschien wat vaker even door de straat kunnen rijden?quote:Op woensdag 23 november 2016 10:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik betaal mijn eigen beveiliging. Net zoals 99% van de mensen die het nodig heeft.
Deze malloot is niet in functie ofzo.
Blaming the victim.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Werkelijk belachelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |