abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166843226
quote:
De politieke beweging DENK maakt zich ernstige zorgen over de veiligheid van Sylvana Simons. De partij zal morgen in een gesprek met de veiligheidsdiensten maatregelen eisen.

Op sociale media circuleert een filmpje waarin gemonteerde foto's te zien zijn van Simons. Haar hoofd is onder meer geplakt in een oude foto van de Ku Klux Klan waarin ze zogenaamd is opgehangen. "Het is verschrikkelijk en walgelijk. Ik heb hier geen woorden voor", zegt DENK-voorman Tunahan Kuzu.

'Concrete maatregelen'
De partij zegt morgen in gesprek te gaan met de autoriteiten op het gebied van veiligheid, onder meer met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). "We verwachten concrete veiligheidsmaatregelen rondom het onveiligheidsgevoel van mevrouw Simons. De overheid moet een veilige gevoel aan alle burgers geven," zegt Kuzu. Om wat voor maatregelen het precies gaat, zegt de partij niet.

Simons gaat aangifte doen. Dat is niet voor het eerst, zegt Kuzu. "Toen ze zich in mei aansloot bij DENK kreeg ze 20.000 racistische opmerkingen over haar heen. We hebben nooit meer iets van die aangifte gehoord."

'Simons verdient ook bescherming'
Ongehoord, vindt Kuzu. "Er is geen daad gesteld. Politie en het OM moeten de schuldigen pakken en aan de schandpaal nagelen. Kenneth Vermeer is het zelfde overgekomen. Toen zijn er binnen afzienbare tijd verdachten opgepakt. Bij Simons blijft dat achter. Zij verdient ook bescherming."

Kuzu vindt dat het kabinet in deze discussie veel te stil blijft. Volgens de DENK-voorman worden 'haat en het vijandsbeeld steeds verder aangewakkerd. Hij wil dat premier Rutte en vice-premier Asscher zich uitspreken. "Waar is Rutte? Waar is Asscher? Ik hoor ze helemaal niet. Zeker de premier moet het land laten weten dat dit veel te ver gaat."

'Oh Sylvana'
In het filmpje dat op sociale media circuleert zijn beelden gemonteerd onder een carnavalsliedje met de titel Oh Sylvana. Haar gezicht is gefotoshopt in racistische en beledigende karikaturen. Simons wordt onder meer afgebeeld als Zwarte Piet en naakte Afrikaanse vrouw. Ook is haar hoofd geplakt in beelden die verwijzen naar de lynchpartijen van de Ku Klux Klan, de racistische organisatie die in de VS met geweld protesteerde tegen de afschaffing van de slavernij en de burgerrechtenbeweging van Afro-Amerikanen.

Het liedje Oh Sylvana gaat volgens zanger Rob Daal niet over Sylvana Simons maar over een Russisch meisje dat uitgezwaaid wordt door haar vriendje. Simons heeft zelf nog niet gereageerd.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)enk-eist-maatregelen
Update: Originele filmpje is inmiddels verwijderd. Wel nog te vinden via GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ijst_niet_halen.html

Wat heeft Sylvana Simons eigenlijk gedaan dat tot zoveel haat richting haar heeft geleid? Of wat heeft denk gedaan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_166843240
8)7 8)7 _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 november 2016 @ 09:31:31 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166843255
quote:
Dat ziet-ie zelf niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 november 2016 @ 09:32:53 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_166843273
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat ziet-ie zelf niet.
dat is erg trumpiaans wel ;(
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_166843285
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat ziet-ie zelf niet.
Jawel. Maar Wilders weet dat z'n achterban het niet ziet of niet boeit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 november 2016 @ 09:34:36 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166843299
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

Zou ook nog kunnen, maar ik zie hem wel aan voor splinter en balk.
pi_166843327
quote:

[..]

Precies. Beetje Trump tactiek.
pi_166843431
quote:

[..]

Ik heb liever te maken met de achterban van Wilders als met die van Denk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166843462
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:46 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik heb liever te maken met de achterban van Wilders als met die van Denk.
Wilders is niet voor niks populist, die zegt gewoon wat zijn achterban graag wil horen. Met hier en daar een beetje sensatie ----------> pappen en nathouden. Net als die rechtszaak. Vanmiddag doet hij toch dat "pleidooi"voor zichzelf?

Ik zou willen dat er een objectief iemand op zou staan, maar die zie ik zo 1.2.3. nergens.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 09:51:23 #10
163650 Greys
pi_166843504
quote:

[..]

AntiWilders hier, dat even voorop. Maar ik denk dat Wilders over het algemeen een zeer intelligente man is. Zeker geen domoor. Daarom verbaast het me keer op keer dat hij soms van die domme dingen roept. (Kopvoddentax, dat rare getwitterde 'grappige' plaatje van die boot met vluchtelingen, deze Sylvana uitspraak etc). Juist omdat hij donders goed zou moeten weten dat er naast zijn vaste ungenuanceerde achterban nu ook winst voor hem valt te behalen bij de 'nou dan misschien tóch Wilders maar'-twijfelaars. Degenen die ontevreden en boos zijn over het huidige systeem en niet de standaard Wilderstokkies en krijsers. Degenen die vinden dat hij toch ergens ook wel punten heeft waar hij misschien een beetje gelijk heeft of al heeft gekregen. Die verandering willen en hem als mogelijk daartoe zien, de andere Wildersnadelen op de koop toenemen. Dezelfde soort mensen als die Trump nu aan de overwinning hielpen.
Zou het een soort al dan niet onbewuste zelfsabotage zijn dat hij dat soort idiote dingen soms roept, ondanks zijn intelligentie? Want daarmee jaag je juist de twijfelaars terug lijkt me. Blijf me erover verbazen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166843514
Heb ik nou goed begrepen dat Sylvana beveiliging krijgt betaald uit gemeenschapsgelden?
pi_166843555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
Heb ik nou goed begrepen dat Sylvana beveiliging krijgt betaald uit gemeenschapsgelden?
Ja. Zoals het hoort.
  woensdag 23 november 2016 @ 09:54:03 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_166843573
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:51 schreef Greys het volgende:

[..]

AntiWilders hier, dat even voorop. Maar ik denk dat Wilders over het algemeen een zeer intelligente man is. Zeker geen domoor. Daarom verbaast het me keer op keer dat hij soms van die domme dingen roept. (Kopvoddentax, dat rare getwitterde 'grappige' plaatje van die boot met vluchtelingen, deze Sylvana uitspraak etc). Juist omdat hij donders goed zou moeten weten dat er naast zijn vaste ungenuanceerde achterban nu ook winst voor hem valt te behalen bij de 'nou dan misschien tóch Wilders maar'-twijfelaars. Degenen die ontevreden en boos zijn over het huidige systeem en niet de standaard Wilderstokkies en krijsers. Degenen die vinden dat hij toch ergens ook wel punten heeft waar hij misschien een beetje gelijk heeft of al heeft gekregen. Die verandering willen en hem als mogelijk daartoe zien, de andere Wildersnadelen op de koop toenemen. Dezelfde soort mensen als die Trump nu aan de overwinning hielpen.
Zou het een soort al dan niet onbewuste zelfsabotage zijn dat hij dat soort idiote dingen soms roept, ondanks zijn intelligentie? Want daarmee jaag je juist de twijfelaars terug lijkt me. Blijf me erover verbazen.
Wilders mist ook charisma en uitstraling. Iets wat Trump, en voorheen Fortuyn, wel hebben en hadden.
pi_166843574
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat hij die dingen gewoon roept voor de publiciteit. Zo dom is-ie echt niet.

....en ik ben ook geen Wilders fan.
pi_166843608
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja. Zoals het hoort.
Hoezo zoals het hoort? Die haatzaaiende mevrouw roept het volledig over zichzelf af EN er is geen serieuze dreiging (internetdreigementjes vallen wat mij betreft in de categorie 35cm op Fok).

Werkelijk belachelijk.
pi_166843625
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo zoals het hoort? Die haatzaaiende mevrouw roept het volledig over zichzelf af EN er is geen serieuze dreiging (internetdreigementjes vallen wat mij betreft in de categorie 35cm op Fok).

Werkelijk belachelijk.
:')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 09:57:56 #17
163650 Greys
pi_166843648
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:52 schreef VEM2012 het volgende:
Ga je rantsoen er maar vast op aanpassen want je gaat het zeker in je portemonnee merken dat de politie twee keer extra door haar straat rijdt..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:00:33 #18
163650 Greys
pi_166843692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wilders mist ook charisma en uitstraling. Iets wat Trump, en voorheen Fortuyn, wel hebben en hadden.
Tegen Fortuyn legt hij het qua uitstraling idd af wat mij betreft, maar tegen Trump niet. Dat vind ik een sullige papperige dommige oliebol (qua UITSTRALING, ik weet dat hij niet dom IS). Dan vind ik Wilders (zelfs als alles behalve fan) qua uitstraling 'winnen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:01:58 #19
163650 Greys
pi_166843709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:54 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nee hoor, ik denk dat hij die dingen gewoon roept voor de publiciteit. Zo dom is-ie echt niet.

....en ik ben ook geen Wilders fan.
In het verleden idd misschien, maar hij heeft in deze huidige tijden meer dan genoeg publiciteit om de Sylvana uitspraak daarvoor nodig te hebben zou je denken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:02:27 #20
163650 Greys
pi_166843716
Oh sorry. Jullie mogen weer :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166843717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:57 schreef Greys het volgende:

[..]

Ga je rantsoen er maar vast op aanpassen want je gaat het zeker in je portemonnee merken dat de politie twee keer extra door haar straat rijdt..
Ik betaal mijn eigen beveiliging. Net zoals 99% van de mensen die het nodig heeft.

Deze malloot is niet in functie ofzo.
pi_166843726
Als ik even google (ik weet alleen niet of dit nog steeds actueel is), lijkt ze er wel recht op te hebben:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ers-10637305-a654787

Ik ben overigens vóór beveiliging van politici die gevaar lopen door hun mening, of ik het nu eens of oneens ben met die mening. Ook van belastinggeld. Nu was ik bij Simons skeptisch omdat zij lid is van een partij maar verder nog geen officiële politieke functie bekleedt. In die zin zag ik eigenlijk geen heil in om haar van belastinggeld te beveiligen.

Met bovenstaande in het achterhoofd lijkt het me dan wel gewoon terecht, gelijke monniken, gelijke kappen. Ze moet kunnen zeggen wat ze wil, hoe impopulair ook, en hoe vermoeiend ook. En voor die mening moet zij geen gevaar lopen. Als er écht een serieuze dreiging is (wat lastig van buitenaf in te schatten is), doe maar dan.

Tenzij DENK het zelf kan bekostigen natuurlijk:

quote:
Bij de afweging door de Coördinator Bewaking en Beveiliging (CBB) die onder de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding valt, zal wel meetellen of de werkgever van de bedreigde persoon zelf iets kan bijdragen om de situatie te verbeteren.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_166843730
quote:

[..]

Werkelijk belachelijk.
Mensen die Denk groot willen maken kunnen het natuurlijk ook op haar voorzien hebben. Het is toch maar een vrouw en het effect kan groot zijn. Dus misschien is beveiliging niet zo'n slecht idee.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:06:03 #24
163650 Greys
pi_166843782
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik betaal mijn eigen beveiliging. Net zoals 99% van de mensen die het nodig heeft.

Deze malloot is niet in functie ofzo.
Dus als jij elke avond akelige dreigende briefjes in je bus zou krijgen (ik noem maar wat) huur jij persoonlijk een beveiliger in voor de deur ja? Ipv de politie te bellen zoals 99% van de burgers, om te vragen of ze misschien wat vaker even door de straat kunnen rijden?

Precies zoals je zelf al zegt. Ze is een gewone burger. En kijk je cijfertjes maar even opnieuw na, want wij gewone burgers huren niet massaal zelf beveiliging in..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166843850
quote:

[..]

Werkelijk belachelijk.
Blaming the victim.

Dat ze een polariserende onzin-mening verkondigt lijkt me duidelijk. Dat is echter geen reden om haar te bedreigen, zelfs als ze het over zichzelf af zou roepen. Dan heeft de rest zich nog steeds, volgens de wet te gedragen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_166843923
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Blaming the victim.

Dat ze een polariserende onzin-mening verkondigt lijkt me duidelijk. Dat is echter geen reden om haar te bedreigen, zelfs als ze het over zichzelf af zou roepen. Dan heeft de rest zich nog steeds, volgens de wet te gedragen.
En omdat Mevr toevalling zwart is krijgt ze bescherming? terwijl er dagelijks duizenden mensen bedreigd worden en kapot gemaakt op internet, daar wachten ze ook net zolang er "iets" gebeurd. Eerder niet.
pi_166843932
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Tegen Fortuyn legt hij het qua uitstraling idd af wat mij betreft, maar tegen Trump niet. Dat vind ik een sullige papperige dommige oliebol (qua UITSTRALING, ik weet dat hij niet dom IS). Dan vind ik Wilders (zelfs als alles behalve fan) qua uitstraling 'winnen'.
Trump is een zakenman die bij zn eerste politieke avontuur gelijk president van de VS is geworden. Geert is een beroepspoliticus die al bijna 20 jaar in de 2de Kamer zit maar nog nooit iets heeft bereikt... totaal niet te vergelijken die twee (al doet Geert dat wel graag).
  woensdag 23 november 2016 @ 10:17:21 #28
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166843937
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:16 schreef halfway het volgende:

[..]

En omdat Mevr toevalling zwart is krijgt ze bescherming? terwijl er dagelijks duizenden mensen bedreigd worden en kapot gemaakt op internet, daar wachten ze ook net zolang er "iets" gebeurd. Eerder niet.
Wilders heeft ook bescherming. Is die ook zwart dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166843939
We kunnen natuurlijk ook gewoon de democratie afschaffen. Maar als je een democratische rechtsstaat wil blijven als Nederland, dan is essentieel onderdeel daarvan dat alle (kandidaat-)politici die bedreigd worden omwille van hun politieke uitspraken door de Nederlandse staat beveiligd worden teneinde te voorkomen dat het publieke debat in de kiem wordt gesmoord. Een ieder die schreeuwt dat de beveiliging van Wilders of Simons maar opgeheven moet worden, omdat hij of zij het toevallig niet met die politicus eens is, is een anti-democraat. Al die experts hier die vanuit hun compleet bevooroordeelde onderbuik even beoordelen hoe serieus die bedreigingen zijn lach ik ook weg; dat kan onze politie die alle informatie heeft toch echt beter inschatten dan een anti-democratische boze Fokker.

Pim Fortuyn is al vermoord. Els Borst is vermoord. Jo Cox is vermoord... Het is helaas niet alsof bedreigingen niet serieus te nemen zijn.
  woensdag 23 november 2016 @ 10:18:05 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166843946
quote:

Omdat ze blank zijn.
pi_166843971
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verschil is dat bedreigingen aan het adres van Wilders kennelijk wel erg zijn, maar bij anderen niet. Dat wordt niet bepaald door het ministerie van V&J, maar door anonieme users op één of ander forum, die er waarschijnlijk meer verstand van hebben. :+
  woensdag 23 november 2016 @ 10:19:45 #32
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166843975
quote:

[..]

Wilders is een indo.
pi_166843976
quote:

[..]

Is die een gewone burger dan?
  woensdag 23 november 2016 @ 10:20:47 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166843990
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:19 schreef halfway het volgende:

[..]

Is die een gewone burger dan?
Nee, maar Sylvana ook niet, en sinds ze bij Denk zit al helemaal niet meer.

Nog naast het feit dat ze inmiddels politica is, is ze ook een publiek figuur.

Het is niet Truus Janssen uit Lutjebroek ofzo.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166844026
quote:

[..]

Nee dat heeft geen fuck met haar huidskleur te maken.

Dat zal waarschijnlijk komen doordat ze een bekend persoon is, en er nogal wat mensen zijn die haar allerlei hatelijke shit (waarvan sommige dus zelfs bedreigend) naar haar hoofd gooien.

En dat is een andere situatie dan wanneer het een onbekend persoon betreft en de bedreigingen van een enkel persoon komen.

Al zal ook die persoon bescherming krijgen, als justitie (of wie daar ook over gaat) de bedreigingen ernstig genoeg acht.

Net zoals ze dus bij Mevr Simons deden. Daar is dus gewoon objectief naar gekeken. Het is niet alsof ze (SS, denk) dat zelf bepalen.

Triest dat ik je dit nog uit moet leggen.
pi_166844039
Iemand die roept dat ze beschermd wordt omdat ze zwart is, is gewoon een domme trollende internetuser. Niet eens op ingaan.
pi_166844041
quote:
4s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Kaas- het volgende:
We kunnen natuurlijk ook gewoon de democratie afschaffen. Maar als je een democratische rechtsstaat wil blijven als Nederland, dan is essentieel onderdeel daarvan dat alle (kandidaat-)politici die bedreigd worden omwille van hun politieke uitspraken door de Nederlandse staat beveiligd worden teneinde te voorkomen dat het publieke debat in de kiem wordt gesmoord. Een ieder die schreeuwt dat de beveiliging van Wilders of Simons maar opgeheven moet worden, omdat hij of zij het toevallig niet met die politicus eens is, is een anti-democraat. Al die experts hier die vanuit hun compleet bevooroordeelde onderbuik even beoordelen hoe serieus die bedreigingen zijn lach ik ook weg; dat kan onze politie die alle informatie heeft toch echt beter inschatten dan een anti-democratische boze Fokker.

Pim Fortuyn is al vermoord. Els Borst is vermoord. Jo Cox is vermoord... Het is helaas niet alsof bedreigingen niet serieus te nemen zijn.
Dit dus. Goede post.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:26:14 #38
163650 Greys
pi_166844090
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Trump is een zakenman die bij zn eerste politieke avontuur gelijk president van de VS is geworden. Geert is een beroepspoliticus die al bijna 20 jaar in de 2de Kamer zit maar nog nooit iets heeft bereikt... totaal niet te vergelijken die twee (al doet Geert dat wel graag).
Ik vergeleek ze dan ook totaal niet op wat ze bereikt hebben, toch? Slechts op uitstraling als antwoord op een andere post.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 november 2016 @ 10:27:04 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166844101
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:26 schreef Greys het volgende:

Ik vergeleek ze dan ook totaal niet op wat ze bereikt hebben, toch? Slechts op uitstraling als antwoord op een andere post.
Bij Trump blijf ik naar dat onsmakelijke anusmondje kijken.
  woensdag 23 november 2016 @ 10:29:42 #40
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166844149
waarom heeft Nederland geen KKK?
pi_166844156
Zo triest dat velen niet eens doorhebben dat ze zelf bijdragen aan het hatelijke klimaat (waar dus sommige anderen in doorschieten en echt gaan bedreigen) waardoor Simons nu beschermd dient te worden.
pi_166844166
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

woensdag 23 november 2016 @ 10:31:35 #43
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166844194
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Verschil is dat bedreigingen aan het adres van Wilders kennelijk wel erg zijn, maar bij anderen niet. Dat wordt niet bepaald door het ministerie van V&J, maar door anonieme users op één of ander forum, die er waarschijnlijk meer verstand van hebben. :+
Meningen. Zouden echt verboden moeten worden.
pi_166844221
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zelfs voor een NL'er is hij met zijn 1m88 behoorlijk uit de kluiten geschoten, maar die handjes van hem.... het is net alsof iemand een pukkel op zijn kin heeft staan, je blijft er gewoon naar kijken.
I´m back.
pi_166844234
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:29 schreef probeer het volgende:
Zo triest dat velen niet eens doorhebben dat ze zelf bijdragen aan het hatelijke klimaat (waar dus sommige anderen in doorschieten en echt gaan bedreigen) waardoor Simons nu beschermd dient te worden.
Kom hij he, wie is er begonnen met haten op zwarte piet?
Actie=reactie
  woensdag 23 november 2016 @ 10:35:06 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166844268
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:33 schreef halfway het volgende:
Actie=reactie
Dus Sylvana is daar volgens jou mee begonnen? Frappante zienswijze.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:36:48 #47
163650 Greys
pi_166844300
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:29 schreef probeer het volgende:
'Mooi' hè.. Zich afvragen waarom beveiliging nodig is terwijl alleen in deze topicreeks al redenen genoeg voorbij komen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Totdat iemand hun zusje bv dagelijks zou mailen of op school zou roepen dat ze haar in de fik willen steken. Dan is het ineens niet meer lollig. Maar Sylvana moet het allemaal maar grappig vinden.

Dat er hier wordt geroepen dat die bedreigingen van het kaliber FOK-grapjes zijn zegt eigenlijk al genoeg over wat er hier soms allemaal gepost wordt. Treurig maar waar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166844304
quote:

[..]

Actie=reactie
Haten op Zwarte Piet is doodsbedreigingen verdienen? Oke.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_166844309
quote:
Actie=reactie
Deze oneliner klopt natuurlijk, zeker zonder context. Maar laten we even doen alsof we allemaal kunnen nadenken en "actie=reactie" niet gelijk stellen aan dat het prima is om andere mensen met de dood te bedreigen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:37:48 #50
163650 Greys
pi_166844322
quote:

[..]

Actie=reactie
Ik vind het een vreselijk irritant mens maar heb haar echt nog nooit horen roepen dat er mensen dood of in de fik moeten. Jij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 november 2016 @ 10:37:52 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166844327
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus Sylvana is daar volgens jou mee begonnen? Frappante zienswijze.
Sylvana is natuurlijk net zo goed racistisch bezig als ze zegt dat alle (!) blanken medeplichtig zijn aan racisme. Daar moet je haar wel op aan kunnen spreken, denk ik.

De manier waarop is natuurlijk hier het probleem.
  woensdag 23 november 2016 @ 10:39:36 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166844361
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:37 schreef DustPuppy het volgende:

Sylvana is natuurlijk net zo goed racistisch bezig als ze zegt dat alle (!) blanken medeplichtig zijn aan racisme.
Ja. En flamingo's zijn roze. Ook zo'n relevante reactie.
pi_166844371
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit dus. Goede post.
Bedankt.
pi_166844372
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je bril ook.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:40:56 #55
163650 Greys
pi_166844377
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sylvana is natuurlijk net zo goed racistisch bezig als ze zegt dat alle (!) blanken medeplichtig zijn aan racisme.
Daarmee wenst ze me nog steeds niet dood.

Dat 'ja maar zij begon' staat totaal niet in verhouding met wat ze nu over zich heen krijgt.

Als ik morgen tegen jou roep op straat dat je haar echt ontzettend kut zit en jij wilt me daarna in de fik steken, ga je dan ook zeggen dat ik begon? Of zie je dan wél het buitenproportionele ervan in? :)

PS ah, je deed een toevoeging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 november 2016 @ 10:42:38 #56
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166844408
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn punt is, in dit huidige gepolariseerde politieke klimaat, mag je haar daar nog op een normale manier op aanspreken of draag je dan ook bij aan 'de hetze'?

Met andere woorden, moet je hier je mond over houden omdat anders complete mongolen zich gesterkt voelen in hun aanvallen op haar?
pi_166844428
Het mooiste is natuurlijk dat de figuren die zich het meeste ergeren aan Sylvana, er voor zorgen dat ze een podium blijft krijgen.
pi_166844439
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Het mooiste is natuurlijk dat de figuren die zich het meeste ergeren aan Sylvana, er voor zorgen dat ze een podium blijft krijgen.
Daarom zijn ze ook zo gefrustreerd.
Make my day!
pi_166844469
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:44 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom zijn ze ook zo gefrustreerd.
Het zegt wel wat dat ze zelf niet inzien dat het een soort van een zichzelf versterkende feedback loop is.
pi_166844487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mijn punt is, in dit huidige gepolariseerde politieke klimaat, mag je haar daar nog op een normale manier op aanspreken of draag je dan ook bij aan 'de hetze'?

Met andere woorden, moet je hier je mond over houden omdat anders complete mongolen zich gesterkt voelen in hun aanvallen op haar?
Natuurlijk mag je haar op een normale manier aanspreken, lijkt me nogal logisch.
Je bent niet verantwoordelijk voor wat complete mongolen doen.

Maar doe niet net alsof wat die complete mongolen doen logisch is, niet (zo) erg is, haar eigen schuld is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 november 2016 @ 10:51:51 #61
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166844555
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je haar op een normale manier aanspreken, lijkt me nogal logisch.

Maar doe niet net alsof wat die complete mongolen doen logisch is, niet (zo) erg is, haar eigen schuld is.
Oh nee, hoor. Dat bedoelde ik ook niet te zeggen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 10:51:58 #62
163650 Greys
pi_166844557
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:42 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Met een normale discussie is niks mis. Iemand ergens op aanspreken moet uiteraard altijd blijven kunnen. Tevens kan je het feit of je het met haar eens bent uitdrukken in het wel of niet stemmen op DENK natuurlijk.

Ik snap wel wat je bedoelt. Denk ik. Op momenten dat ik het bv op FOK over Sylvana of Wilders heb voel je je haast verplicht om erbij te zeggen of je pro of anti bent. Ik zou bv nooit op Wilders stemmen maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die het wél doen en vind het waanzin om alle Wildersstemmers weg te zetten als racistische tokkies. Mensen hebben hun eigen redenen. Ja, racistische tokkies zitten er zeker tussen. Bij Trump ook. Bij Sylvana ook. Probleem is dat dat degenen zijn die je overal het hardst hoort en leest met hun asociale grote al dan niet bedreigende muilen. De meer genuanceerde types hoor je niet, die durven amper meer. Mede door de redenen die jij aanhaalt, bang om de krijsers te sterken. Dus blijf vooral je genuanceerde mening wél uiten. Graag, zelfs.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166844630
Genuanceerd discussieren wordt wel lastig als de 'aanstichters' van de discussies (Wilders, Simons) zelf de nuance al lang uit het oog verloren zijn...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:01:48 #64
163650 Greys
pi_166844730
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:56 schreef Jalu het volgende:
Genuanceerd discussieren wordt wel lastig als de 'aanstichters' van de discussies (Wilders, Simons) zelf de nuance al lang uit het oog verloren zijn...
Deels met je eens, maar het ging mij erom dat Sylvana bv mij als wit mens nergens heeft doodgewenst of mij in de fik wil steken. Anderen haar wel. De vraag was of je nog kunt uitdrukken dat je het met haar oneens bent. Uiteraard kan dat, maar zonder doodsbedreigingen of kk dit kk dat. Dat doen zowel Sylvana als Wilders namelijk ook niet, in al hun ongenuanceerdheid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166845019
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Mee eens Koos.

Al lijkt er geen dag voorbij te gaan of zijzelf of een ander zorgt er voor dat ze weer in de media opduikt, het lijkt of je er niet vanaf komt. En een reactie geven roept ze dan zo weer vanzelf op.

Ik wil nog wel zeggen dat ik me al een jaar of drie verbaas over dit mediageile en sterk op zichzelf geilende wezen met de immer verongelijkte blik in haar ogen.

Dus al lang voordat ze de stap maakte naar het al even media geile DENK clubje met soortgelijke droevige geesten.

En het kan aan mijn keuze van vrienden liggen (en ja daar zitten ook "mensen met een immigratie achtergrond / verleden" bij) maar stuk voor stuk vinden ze haar een vreselijke irritant mens. Serieus, ik ben nog niemand tegen gekomen die het voor haar op nam, of begrip voor haar recente "politieke" en politiek correcte denkbeelden en standpunten kan / kon opbrengen.

Deze hele storm in het glas water affaire en de totale media gekte omtrent deze "bedreigingen" is al even droevig te noemen maar niet meer weg te denken uit deze tijd van "sociale media" lijkt het.
pi_166845039
quote:

[..]

Actie=reactie
En natuurlijk rest je dan niets anders dan daar zeer hatelijk en beledigend op te reageren. Beschaafd en inhoudelijk reageren, of haar en haar mening gewoon links laten liggen is natuurlijk geen optie.

"ja maar zij doet ook...!" gedrag wat je van een kleuter mag verwachten, maar wat nadenkende volwassenen toch hopelijk wel ontgroeid zijn.

Helaas dus blijkbaar niet.
pi_166845089
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:18 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mee eens Koos.

Al lijkt er geen dag voorbij te gaan of zijzelf of een ander zorgt er voor dat ze weer in de media opduikt, het lijkt of je er niet vanaf komt. En een reactie geven roept ze dan zo weer vanzelf op.

Ik wil nog wel zeggen dat ik me al een jaar of drie verbaas over dit mediageile en sterk op zichzelf geilende wezen met de immer verongelijkte blik in haar ogen.

Dus al lang voordat ze de stap maakte naar het al even media geile DENK clubje met soortgelijke droevige geesten.

En het kan aan mijn keuze van vrienden liggen (en ja daar zitten ook "mensen met een immigratie achtergrond / verleden" bij) maar stuk voor stuk vinden ze haar een vreselijke irritant mens. Serieus, ik ben nog niemand tegen gekomen die het voor haar op nam, of begrip voor haar recente "politieke" en politiek correcte denkbeelden en standpunten kan / kon opbrengen.

Deze hele storm in het glas water affaire en de totale media gekte omtrent deze "bedreigingen" is al even droevig te noemen maar niet meer weg te denken uit deze tijd van "sociale media" lijkt het.
Ik denk dat het aan de keuze van je vrienden ligt.
wooblabalurg
pi_166845091
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vind "schuld" altijd zo'n gevaarlijk woordje. Natuurlijk kun je niet zeggen dat het Sylvana's eigen schuld is dat die mongolen zo reageren. Wat je wel kunt zeggen, is dat haar gedrag, en vooral de manier waarop zij haar standpunten verkondigt, dit gedrag in de hand werkt. Sylvana's hele publieke personage is gebaseerd op het zo sensationalistisch mogelijk benaderen van controversiële onderwerpen. Als je jezelf uitsluitend in slecht gefundeerde superlatieven kunt uitdrukken, is de kans groter dat je extreme reacties krijgt dan wanneer je nuance en redelijkheid toepast.

Dat betekent niet dat ik zeg dat het haar schuld is. Sommige reacties zijn te debiel voor woorden, en de schuld voor die reacties ligt echt bij de personen zelf. Ik ben het er alleen niet mee eens als mensen zeggen dat zij helemaal vrij van verantwoordelijkheid is voor die reacties, omdat ze "slechts haar mening verkondigt". Dat is namelijk niet het enige wat ze doet.
  woensdag 23 november 2016 @ 11:26:07 #69
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_166845173
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Deels met je eens, maar het ging mij erom dat Sylvana bv mij als wit mens nergens heeft doodgewenst of mij in de fik wil steken. Anderen haar wel. De vraag was of je nog kunt uitdrukken dat je het met haar oneens bent. Uiteraard kan dat, maar zonder doodsbedreigingen of kk dit kk dat. Dat doen zowel Sylvana als Wilders namelijk ook niet, in al hun ongenuanceerdheid.
De weigering om een genocide te erkennen zit op hetzelfde niveau. Dat wil niet zeggen dat je je moet verlagen tot dat niveau, je kan haar makkelijk pakken op inhoud.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:27:00 #70
163650 Greys
pi_166845193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:18 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mee eens Koos.

Alles komt neer op het gegeven dat ook zeer irritante en mediageile wezens voor hun mening moeten kunnen uitkomen zonder dat ze daarna bedreigd worden. Dat is waar het om gaat en zou moeten blijven gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166845207
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan de keuze van je vrienden ligt.
Nog breder gaan oriënteren dus? (Vlaams, Duits, Amerikaans, Brits, Turks,Turks- Nederlands,Slowaaks, Marokkaans, Marokkaans - Nederlands, Zuid Afrikaans (ja ook gekleurde) zitten er al tussen)
pi_166845291
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het een vreselijk irritant mens maar heb haar echt nog nooit horen roepen dat er mensen dood of in de fik moeten. Jij?
Klopt. Ik heb haar wel horen (zien) roepen dat ik, als blanke(-ish) man bij haar persoonlijk op mijn knieën vergiffenis moet vragen voor wat mensen "haar" honderden jaren geleden hebben aangedaan. Voor dat soort zelfingenomen arrogantie pas ik. Betekend niet dat ze dood moet, of het zelfs maar verdient bedreigd te worden. Integendeel. Met dergelijke debiele uitspraken sterk je bij haar alleen maar de illusie dat ze gelijk heeft. Het beste is haar gewoon te negeren. Dat wordt alleen wel verdomd moeilijk gemaakt. In Nederland (en de rest van de wereld) is het tegenwoordig blijkbaar hip om mensen die controverse combineren met een gebrek aan nuance en een gigantische plaat voor hun kop juist een podium te geven. Blijkbaar geilen we collectief op plaatsvervangende schaamte.

In de VS kun je met die manier van doen zelfs president worden. Laten we hopen dat wij nog enigszins in staat zijn tot die Hollandse nuchterheid waar we vroeger zo trots op waren, en ervoor zorgen dat Sylvana met haar debiele uitspraken het niet zo ver schopt.
pi_166845346
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:36 schreef Greys het volgende:

[..]

'Mooi' hè.. Zich afvragen waarom beveiliging nodig is terwijl alleen in deze topicreeks al redenen genoeg voorbij komen zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Totdat iemand hun zusje bv dagelijks zou mailen of op school zou roepen dat ze haar in de fik willen steken. Dan is het ineens niet meer lollig. Maar Sylvana moet het allemaal maar grappig vinden.

Dat er hier wordt geroepen dat die bedreigingen van het kaliber FOK-grapjes zijn zegt eigenlijk al genoeg over wat er hier soms allemaal gepost wordt. Treurig maar waar.
Precies dat inderdaad.

En dan ook nog komen met een 'ja maar zij begint toch, dus dan moet ik wel reageren!'. Alsof ze geen enkele zelfbeheersing hebben (dat ze geen fatsoen hebben was al duidelijk). Alsof ze geen rationeel denkend mens zijn. Als een stier op een rode lap.

Dieptriest.
pi_166845356
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:40 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Bedankt.
Graag gedaan.
pi_166845449
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Alles komt neer op het gegeven dat ook zeer irritante en mediageile wezens voor hun mening moeten kunnen uitkomen zonder dat ze daarna bedreigd worden. Dat is waar het om gaat en zou moeten blijven gaan.
Bedreigingen zijn helaas van alle tijden en zeker in deze "sociale" media tijd.

Betreurenswaardig en niet fraai, dat zeker.

Maar ze zal er , net als anderen, helaas aan moeten wennen dat de een zijn / haar aversie anders uit dan de ander.

Ik noem haar een mediageil wezen , de ander bedenkt een ranzig filmpje met lynch beelden gemonteerd.

Daarbij zijn veel van dit soort bedreigingen ranzige maar tevens lege bedreigingen , zonder enige consequenties en kunnen naar mijn mening (zeker in de media) beter helemaal worden genegeerd.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:38:06 #76
163650 Greys
pi_166845457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb haar wel horen (zien) roepen dat ik, als blanke(-ish) man bij haar persoonlijk op mijn knieën vergiffenis moet vragen voor wat mensen "haar" honderden jaren geleden hebben aangedaan. Voor dat soort zelfingenomen arrogantie pas ik. Betekend niet dat ze dood moet, of het zelfs maar verdient bedreigd te worden. Integendeel. Met dergelijke debiele uitspraken sterk je bij haar alleen maar de illusie dat ze gelijk heeft. Het beste is haar gewoon te negeren. Dat wordt alleen wel verdomd moeilijk gemaakt. In Nederland (en de rest van de wereld) is het tegenwoordig blijkbaar hip om mensen die controverse combineren met een gebrek aan nuance en een gigantische plaat voor hun kop juist een podium te geven. Blijkbaar geilen we collectief op plaatsvervangende schaamte.

In de VS kun je met die manier van doen zelfs president worden. Laten we hopen dat wij nog enigszins in staat zijn tot die Hollandse nuchterheid waar we vroeger zo trots op waren, en ervoor zorgen dat Sylvana met haar debiele uitspraken het niet zo ver schopt.
Negeren zou inderdaad een prima reactie zijn als je het niet met haar eens bent. Zolang mensen als hysterische hyena's op haar in blijven hakken blijft ze een interessante tafelgast voor talkshowmakers. Immers, ze maakt een hoop los.
Niet op DENK stemmen is ook een prima reactie als je het niet met haar eens bent. Uitlachen kan ook. Je eigen mening er tegenover plaatsen, uitstekend. Maar dat er bij (doods)bedreigingen grenzen worden overschreden (die zij zelf in al haar irritantheid NIET overschrijdt) zou toch voor elk weldenkend mens duidelijk moeten zijn. Zou. Helaas.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166845483
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:26 schreef PirE het volgende:

[..]

De weigering om een genocide te erkennen zit op hetzelfde niveau. Dat wil niet zeggen dat je je moet verlagen tot dat niveau, je kan haar makkelijk pakken op inhoud.
Daar ligt het pijnpunt voor velen. Sommige dingen zijn tegenwoordig zo normaal, dat het gros van de mensen alleen maar in ongeloof kan zuchten als iemand het tegendeel beweert. Beargumenteren waarom het zo debiel is, wordt steeds moeilijker. Dat is net zoals beargumenteren waarom een vrouw niet minderwaardig is aan een hond, beargumenteren waarom homoseksualiteit niet een aandoening is die weg te bidden valt, of beargumenteren waarom je een je baby niet in de vuilnisbak gooit wanneer het een meisje is en je liever een jongen had. Of waarom het normaal is dat je gaat scheiden wanneer een huwelijk niet werkt. Of dat een naald heroïne in de armen van je kind zetten géén normale manier is om ze rustig te krijgen.

Allemaal dingen die volstrekt normaal zijn, en waarbij iedereen schrikt als je het tegendeel beweert. Toch kunnen steeds minder mensen op een redelijke manier uitleggen waarom die dingen normaal zijn. Als je extremistische uitspraken doet, wordt je door het gros dan ook vrijwel meteen afgedaan, en ben je een discussie in hun ogen niet eens waardig.

Als iemand zijn vrouw vastgeketend aan de verwarming in zijn huis houdt en alleen de restjes van het hondenvoer geeft, ga jij dan op een rationele manier de discussie aan om uit te leggen dat dat geen verantwoord gedrag is? Of wordt je boos over de onmenselijke stupiditeit van deze persoon?

Dat is waar het met veel mensen spaak loopt wat Sylvana betreft: iedereen heeft door dat haar uitspraken debiel zijn, maar het gros neemt niet de moeite stil te staan bij de vraag waarom de uitspraken zo debiel zijn.
  woensdag 23 november 2016 @ 11:40:34 #78
452947 frietenstamp
pi_166845506
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens. Maar het gaat er ook om dat je computer in beslag genomen wordt en je huis doorzocht voor een foto/videofuck die slechts visualiseert wat het mediageile wezen zelf uitkraamt, hoe zij zichzelf identificeert/presenteert. Het moet mogelijk zijn en blijven om mensen te confronteren met hun eigen onzin.
pi_166845536
quote:

[..]

Werkelijk belachelijk.
Ja, totdat je zelf in dat schuitje zit.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:42:31 #80
163650 Greys
pi_166845541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:37 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bedreigingen zijn helaas van alle tijden en zeker in deze "sociale" media tijd.

Betreurenswaardig en niet fraai, dat zeker.

Maar ze zal er er , net als anderen, helaas aan moeten wennen dat de een zijn / haar aversie anders uit dan de ander.

Ik noem haar een mediageil wezen , de ander bedenkt een ranzig filmpje met lynch beelden gemonteerd.

Daarbij zijn veel van dit soort bedreigingen ranzige maar tevens lege bedreigingen , zonder enige consequenties en kunnen naar mijn mening (zeker in de media) beter helemaal worden genegeerd.
En toch vestigde zij zelf de aandacht niet op het filmpje. Als haar daarna gevraagd wordt of ze meer bedreigingen krijgt en ze wat voorbeelden noemt of laat zien ("ik ga je in de fik steken") kan je haar dat niet kwalijk nemen.

Bij Wilders zullen de bedreigingen ook grotendeels 'leeg' zijn. Bij Fortuyn en Van Gogh was het merendeel dat vast ook. Er hoeft er maar ééntje niet leeg te zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166845543
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Eens. Maar het gaat er ook om dat je computer in beslag genomen wordt en je huis doorzocht voor een foto/videofuck die slechts visualiseert wat het mediageile wezen zelf uitkraamt, hoe zij zichzelf identificeert/presenteert. Het moet mogelijk zijn en blijven om mensen te confronteren met hun eigen onzin.
'Die slechts visualiseert ..' :D
wooblabalurg
pi_166845585
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef Greys het volgende:

[..]

En toch vestigde zij zelf de aandacht niet op het filmpje. Als haar daarna gevraagd wordt of ze meer bedreigingen krijgt en ze wat voorbeelden noemt of laat zien ("ik ga je in de fik steken") kan je haar dat niet kwalijk nemen.

Bij Wilders zullen de bedreigingen ook grotendeels 'leeg' zijn. Bij Fortuyn en Van Gogh was het merendeel dat vast ook. Er hoeft er maar ééntje niet leeg te zijn.
De situatie van Wilders vergelijken met die van dit mens dan ga je toch echt te ver naar mijn mening.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:44:39 #83
163650 Greys
pi_166845595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:40 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Heeft ze ooit gezegd dat ze in een boom hing met KKK-ers om zich heen? Echt?

Ik snap heus je punt. Maar haar confronteren met haar eigen uitspraken kan zonder bedreigingen en ranzigheid. Het is een zwaktebod als iemand het alleen op die manier kan, zich uiten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2016 @ 11:48:15 #84
163650 Greys
pi_166845665
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

De situatie van Wilders vergelijken met die van dit mens dan ga je toch echt te ver naar mijn mening.
Dat kan. En dat is je goed recht. Begrijp zelfs wat je bedoelt, hij zal veel meer mensen hebben die hem daadwerkelijk dood willen. Oké, en de rest van de post? Van Gogh? Fortuyn? Het ging mij erom dat er maar één niet-loze bedreiging tussen hoeft te zitten. Dat wij niet zomaar even kunnen bepalen dat alle dreigementen aan het adres van Simons loos zijn. Eens?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_166845759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bij de moorden op Van Gogh, Fortuyn en de bedreigingen van Wilders is er steeds sprake van fundamentalistisch extremisme (Volkert was een extreem-links-debieltje)

Bij Sylvana ligt dat heel anders. Dat vinden mensen gewoon een vreselijk irritant wijf en de ' bedreigingen' die zij te verduren krijgt, zijn mijns inziens voornamelijk beledigingen en geen 'echte' bedreigingen.

Ik las dat in Amerika men veel volwassener met het fenomeen 'bedreigen' omgaat. Daar mag je alles zeggen en wordt er gewoon geen ruchtbaarheid gegeven aan al die bagger. Nederland is af en toe een bekrompen klote landje waar het gezonde verstand nauwelijks is te vinden (of niet wordt gehoord). Het is wel eens jammer dat de grootste schreeuwers vaak het meeste voor elkaar krijgen, ook al zijn ze te dom om te schijten.
  woensdag 23 november 2016 @ 11:54:01 #86
452947 frietenstamp
pi_166845760
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef Baconbus het volgende:

[..]

'Die slechts visualiseert ..' :D
Ja. Sylvana claimt in het debat de slachtofferpositie door zich te identificeren met zwarte slaven in Amerika en een link te suggereren tussen zwarte piet en slavernij. Iemand maakt duidelijk hoe achterlijk en kwetsend haar BS is voor de echte slachtoffers door haar glimmende glamourbek op de echte slachtoffers te plakken en door zwarte piet van haar hatende hoofd te voorzien. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.
  woensdag 23 november 2016 @ 11:55:47 #87
452947 frietenstamp
pi_166845796
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Nederland is af en toe een bekrompen klote landje waar het gezonde verstand nauwelijks is te vinden (of niet wordt gehoord).
Is dit altijd zo geweest of iets van de laatste jaren? Wat is de herkomst van deze achterlijkheid?
pi_166845879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Is dit altijd zo geweest of iets van de laatste jaren? Wat is de herkomst van deze achterlijkheid?
De islam natuurlijk.
pi_166845899
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, totdat je zelf in dat schuitje zit.
Nooit een online multiplayer gespeeld zeker?
  woensdag 23 november 2016 @ 12:01:21 #90
452947 frietenstamp
pi_166845905
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De islam natuurlijk.
Uiteraard gaat islam altijd samen met achterlijkheid maar achterlijkheid niet altijd met islam.
pi_166845923
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:26 schreef PirE het volgende:

[..]

Kijk. Dat kun je alleen maar toejuichen: discussieer op inhoud.

Ga in op de ontkenning van genocide. Kom met argumenten. Laat zien dat ze ongelijk heeft.
Make my day!
pi_166845924
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:55 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat is erger geworden door internet. Vroeger kon je als 'gewone burger' alleen maar via ingezonden brieven naar de krant je mening kenbaar maken. Die brieven werden gefilterd en alleen de meest welgevallige werden geplaatst.
Door internet is dat allemaal veranderd. 'Het volk' is niet minder stom dan vroeger denk ik, maar iedereen heeft nu een podium en dan wordt in alle glorie zichtbaar wat de vervelende trekjes zijn van 'het volk'
pi_166845927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 11:53 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Bij de moorden op Van Gogh, Fortuyn en de bedreigingen van Wilders is er steeds sprake van fundamentalistisch extremisme (Volkert was een extreem-links-debieltje)

Bij Sylvana ligt dat heel anders. Dat vinden mensen gewoon een vreselijk irritant wijf en de ' bedreigingen' die zij te verduren krijgt, zijn mijns inziens voornamelijk beledigingen en geen 'echte' bedreigingen.

Ik las dat in Amerika men veel volwassener met het fenomeen 'bedreigen' omgaat. Daar mag je alles zeggen en wordt er gewoon geen ruchtbaarheid gegeven aan al die bagger. Nederland is af en toe een bekrompen klote landje waar het gezonde verstand nauwelijks is te vinden (of niet wordt gehoord). Het is wel eens jammer dat de grootste schreeuwers vaak het meeste voor elkaar krijgen, ook al zijn ze te dom om te schijten.
Komt wrs omdat we een consensus landje zijn met voornamelijk conformisten, denk ik. Ik merk het zelf ook als je hier op FOK! weer eens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Het steekt, omdat het ingaat tegen de gemoedelijke consensus.
I´m back.
  woensdag 23 november 2016 @ 12:08:24 #94
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_166846052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt wrs omdat we een consensus landje zijn met voornamelijk conformisten, denk ik. Ik merk het zelf ook als je hier op FOK! weer eens voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Het steekt, omdat het ingaat tegen de gemoedelijke consensus.
Veel mensen op Fok, maar ook in het dagelijks leven missen de vaardigheid om logica onderdeel te maken van hun denkvermogen.

Daarnaast is er een overdaad aan valse vergelijkingen en misinformatie.

En voor heel veel mensen geldt dat ze niet buiten hun vertrouwde kringetje komen en daarom nauwelijks worden geconfronteerd met afwijkende meningen.
pi_166846061
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 08:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het kabinet gaat niet over de inhoud van de programma's van de NPO. Dus ook als de PVV de grootste wordt, verandert er niets.

Tenzij de NPO wordt opgeheven. Maar dan duikt Sylvana wel op in de commerciële media.
Dat zou wel moeten. De NPO zou één zender moeten zijn die geheel neutraal is maar wel in dienst van de Nederlandse overheid. Wat de PVV zou kunnen en moeten doen is het voorbeeld van de Hongaarse patriot Orban volgen en de publieke media aan banden leggen. Geen linkse propaganda meer van belastinggeld, maar objectieve nieuwsvoorziening.

Als ze in de commerciële media opduikt is dat prima, want wij betalen daar niet gedwongen voor. Maar daar zijn ze haar echt wel snel zat want in commerciële media moet je wel met wat meer komen dan verongelijkt gejank.
pi_166846085
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:08 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Veel mensen op Fok, maar ook in het dagelijks leven missen de vaardigheid om logica onderdeel te maken van hun denkvermogen.

Daarnaast is er een overdaad aan valse vergelijkingen en misinformatie.

En voor heel veel mensen geldt dat ze niet buiten hun vertrouwde kringetje komen en daarom nauwelijks worden geconfronteerd met afwijkende meningen.
Resultaat van 40 jaar cultuur-marxistisch onderwijs is dat mensen echt geloven dat de ellende in Afrika de schuld van ons is, alle culturen gelijk zijn en dat Europa mensen uit niet-westerse landen nodig heeft 8)7 . Het kabinet Wilders-1 zal moeten beginnen met een enorme grote schoonmaak: Alle ambtenaren ontslaan en opnieuw laten solliciteren. De mars door de instituties, ingezet in 1968, moet ongedaan worden gemaakt. Een PvdA of GroenLinks lidmaatschap mag niet langer de voorwaarde zijn om aan de top van een publieke organisatie te werken.
  woensdag 23 november 2016 @ 12:13:00 #97
452947 frietenstamp
pi_166846129
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:02 schreef agter het volgende:

[..]

Kijk. Dat kun je alleen maar toejuichen: discussieer op inhoud.

Ga in op de ontkenning van genocide. Kom met argumenten. Laat zien dat ze ongelijk heeft.
Een fotofuck kan heel goed een discussie op inhoud zijn.

Ik weet niet of deze maker hem zo bedoeld heeft maar ik vind dat "onsmakelijke beeld" wel een prachtige manier om duidelijk te maken hoe walgelijk en doortrapt (of gewoon dom) Sylvana Simons is door haar in Nederland verwende luxe in relatieve vrijheid levende rijke smoel te plakken op die gehangen negers/slaven die door haar voor haar agenda misbruikt worden. :r Dit beeld maakt haar zieke misbruik in 1 klap duidelijk, bam, recht in je smoel.

Zelfde geldt voor de fotofuck met Jozias van Aartsen. Dat is geen hihaho maar vertelt een heel verhaal vol steekhoudende argumenten. Ook bam, recht in je smoel.
pi_166846162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik weet niet of deze maker hem zo bedoeld heeft maar ik vind dat "onsmakelijke beeld" wel een prachtige manier om duidelijk te maken hoe walgelijk en doortrapt (of gewoon dom) Sylvana Simons is door haar in Nederland verwende luxe in relatieve vrijheid levende rijke smoel te plakken op die gehangen negers/slaven die door haar voor haar agenda misbruikt worden. :r Dit beeld maakt haar zieke misbruik in 1 klap duidelijk, bam, recht in je smoel.

Zelfde geldt voor de fotofuck met Jozias van Aartsen. Dat is geen hihaho maar vertelt een heel verhaal vol steekhoudende argumenten. Ook bam, recht in je smoel.
Dit is een voorbeeld over hoe op inhoud te discussiëren?
Make my day!
pi_166846174
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:13 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Klopt.

En daar dat vervolgens framen als een 'bedreiging' is al helemaal achterbaks.

De rechter zal de maker van die video ook gewoon vrijspreken, als deze meneer een goede rechter treft en een goede advocaat vindt. Dat die man nu nog in de cel zit is ronduit schandalig (veel echte criminelen worden direct na verhoor weer vrij gelaten).
  woensdag 23 november 2016 @ 12:15:15 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166846175
Die 'argumentatie'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')