abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:01:21 #76
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_166826449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja en de assistente van de gynaecoloog moet verplicht .... :X
Op zich geen gekke vergelijking, het lijkt me dat als een gyneacoloog een assistente aanneemt, er niet ook wordt gezegd dat ze dus ook gelijk zelf patient moet worden bij de praktijk? Is een wat extremer voorbeeld dan de cursussen die TS beschrijft, maar komt op hetzelfde neer!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_166826464
Het is niet zozeer werk/prive (titel topic) wat de werkgever door elkaar haalt, want ik begrijp dat de cursus in doorbetaalde werktijd zou plaatsvinden.

Maar voor de (gezags-)verhouding werkgever / werknemer lijkt een kijkje in de ziel van de werknemer onnodig en ongepast.

Bovendien hoef je als secretaresse geen cursussen te verkopen.
Wanneer ik (als potentiële klant) zou opbellen naar dat instituut omdat ik nadere informatie wil over de cursus Persoonlijk Leiderschap, laat ik mij echt niet overtuigen door een secretaresse die vertelt dat zij die cursus heeft gevolgd en daar nu zo razend enthousiast over is. Ik zou mij dan eerder afvragen of mijn mede-cursisten wel uit een vergelijkbare en relevante doelgroep komen.

Voor mij als klant zou het voldoende zijn als de secretaresse alles rond de brochure, de planning, de correspondentie en de nota e.d. goed afhandelt.

En dat zou voor de manager ook voldoende moeten zijn. Dáár moet hij het functioneren van zijn secretaresse primair op beoordelen (waarbij hij vooral niet "gehinderd" moet worden door info c.q. beeldvorming die hij tijdens jouw deelname aan de cursus heeft opgedaan).
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:08:06 #78
153506 Captain_Fabulous
pi_166826567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef Vermar het volgende:
Het is niet zozeer werk/prive (titel topic) wat de werkgever door elkaar haalt, want ik begrijp dat de cursus in doorbetaalde werktijd zou plaatsvinden.
Dat las ik anders, de werkgever vindt dat ze dit maar in haar eigen tijd moet doen volgens mij.
  Vis een optie? dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:50 #79
70532 loveli
N
pi_166826595
Het lijkt me een soort evangelisatiedrang van de werkgever die oprecht in zijn eigen product gelooft. Hij vergeet alleen dat zijn cursus vooral werkt voor mensen die zelf (vrijwillig) op zoek zijn naar een bepaalde verandering en hij gaat ook voorbij aan de persoonlijke belangen van zijn personeel.
crap in = crap out
pi_166826639
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat las ik anders, de werkgever vindt dat ze dit maar in haar eigen tijd moet doen volgens mij.
Ik ook idd; het staat er zelfs heel duidelijk:
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:12 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, in je eigen tijd...mag wettelijk gezien niet eens.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_166826648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nou ja, hoe dan ook: mij zou het vooral storen dat ik mij prive/persoonlijk in een cursus bloot moet geven ten overstaan van degene die tevens de rol heeft van "mijn werkgever".
pi_166826667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:13 schreef Vermar het volgende:

[..]

Nou ja, hoe dan ook: mij zou het vooral storen dat ik mij prive/persoonlijk in een cursus bloot moet geven ten overstaan van degene die tevens de rol heeft van "mijn werkgever".
TS ook.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_166827854
Nou jongens...het blijft stil aan de kant van de werkgever :P ik denk dat ze kijken of ze van één van de andere sollicitanten nog snel een akkoordje kunnen krijgen. We zullen zien.

En inderdaad, bedoeling was in je eigen tijd, en ook nog de helft terugbetalen als je binnen een jaar ontslag neemt (terwijl contract niet eens voor een jaar is), maar het gaat mij meer om de verwachting dat ik mijn ziel gezellig laat doorzagen door en met werkgever.

Evangelisatiedrang vond ik een mooie omschrijving overigens.
zelfde als diginoob
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:32:44 #84
153506 Captain_Fabulous
pi_166828104
Ik vraag me af wat er omgaat in de mensen die het kennelijk heel normaal vonden als je ja had gezegd...willen die zo graag later ook almachtig baasje worden die dit soort rare eisen kan stellen? Of snappen ze gewoon niet het concept van niet je hele prive leven op tafel willen gooien als je ergens (net) gaat werken?
pi_166828736
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:14 schreef diginoob2 het volgende:
en ook nog de helft terugbetalen als je binnen een jaar ontslag neemt
lolwut 8)7
.
pi_166828941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:04 schreef r_one het volgende:

[..]

lolwut 8)7
Dat is redelijk normaal, als je een cursus/studie volgt via je baas en dan zelf weg gaat binnen een bepaalde tijd.
Staat meestal in het contract, iig bij mij wel.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_166829091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:14 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Dat is redelijk normaal, als je een cursus/studie volgt via je baas en dan zelf weg gaat binnen een bepaalde tijd.
Staat meestal in het contract, iig bij mij wel.
Ja, een algemene studie, certifiecering etc. maar niet een bedrijfsinterne cursus waar je baas je toe verplicht.
.
pi_166832774
TL; DR TS zit bij een club die bedenkelijke zweverige cursussen slijt en krijgt morele problemen, nu er van haar verlangd wordt om deel te nemen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:57:49 #89
153506 Captain_Fabulous
pi_166833492
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:38 schreef vaduz het volgende:
TL; DR TS zit bij een club die bedenkelijke zweverige cursussen slijt en krijgt morele problemen, nu er van haar verlangd wordt om deel te nemen.
TS heeft een baan aangenomen. Niet bij een sekte gegaan.
pi_166833533
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

TS heeft een baan aangenomen. Niet bij een sekte gegaan.
Dat denkt de TS.
pi_166836238
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:52 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, met dat soort cursussen ben je meestal tien dagdelen verder. Terugkomdagen, persoonlijke coachingsessies, reflectiemomenten, de theorie, rollenspellen, feedback geven en krijgen en weet ik het allemaal.
Als je ambtenaar bent misschien :+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166841858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
Gewoon tegen werkgever zeggen dat je al die cursussen maar onzin en geldverspilling vindt. Als je het helemaal duidelijk wil maken kun je nog zeggen dat je geen zin hebt bij al die andere zweverige types in één ruimte te zitten. Ik denk dat je dan echt niet naar die cursus hoeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_166905532
Nou, voor wie wil weten hoe het is afgelopen: het is niks geworden en ik ben er niet rouwig om.

Het ging om twee meerdaagse cursussen die ik zou moeten doen. Ik heb mijn zorgen hierover geuit, aangegeven dit soort cursussen pas echt wat doen als je bereid bent het over dingen te hebben die jou persoonlijk aangaan, dat je niet kunt verwachten dat je werknemer, afhankelijker van jou dan andersom, zijn persoonlijke shit bij jou op tafel legt. Over het feit dat dit in eigen tijd zou moeten en werkgever een boetebeding in het contract had gezet waarbij werknemer bij ontslag binnen drie jaar een boete moest betalen (het zakelijk tarief notabene) heb ik het niet eens gehad.

Werkgever stelde dan voor om één van de twee cursussen te doen maar ging niet in op de kern van het probleem.

Ik heb toen voorgesteld om alleen de introductieworkshops te doen, die zijn maar twee avonden 2 uur, en zijn bedoeld om een beeld te geven van die meerdaagse cursussen.

Maar mevrouw was onverbiddelijk. Ik moest tenminste één cursus volgen. Dat was nodig om alle clienten 'in hun eigen stijl' aan te spreken, die stijlen leerde je op haar cursus.

Toen was ik er wel klaar mee, en gezegd dat ze haar eigen theorie wel erg hoog aansloeg als iedereen er naar moest denken en handelen. En hoe ze dacht dat alle andere secretaresses in Nederland hun werk deden?

Nou maar verder solliciteren op normale banen.
zelfde als diginoob
pi_166905590
^O^
pi_166905772
Wat een kansloze werkgever zeg :')

Ik was sowieso iedere lunchpauze naar buiten gevlucht met zo iemand die waarschijnlijk te pas en te onpas haar unieke kwaliteit los laat op het personeel.

Voor je het weet zit je met 3 collega's om je heen onder coaching van je baas openlijk te kakken waar zij je helpt bij het verlossen van de afvalstoffen en het terugopvullen van de ontstane leegte.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_166909174
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Niet 1 op 1 aan klanten nee, maar desalniettemin lijkt het me goed dat TS weet wat het bedrijf verkoopt. En kom op, het kost een middagje. :')
En dan zou ik maar zo serieus mogelijk meedoen en heel filosofisch gelul uitkramen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_166911198
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 08:06 schreef diginoob2 het volgende:
Maar mevrouw was onverbiddelijk. Ik moest tenminste één cursus volgen. Dat was nodig om alle clienten 'in hun eigen stijl' aan te spreken, die stijlen leerde je op haar cursus.
Apart "bedrijf" hoor. Je gaat geen namen noemen? ;)
pi_166949031
Succes met het vinden van een leuke baan TS. Dit was het duidelijk niet voor je.
  maandag 28 november 2016 @ 09:22:56 #99
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_166949609
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:12 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, in je eigen tijd...mag wettelijk gezien niet eens. Overigens vind ik dat niet eens zo erg, het gaat me meer om dat het geen 'veilig klimaat' is bij je eigen werkgever dit te doen
Je hoeft je ziel er ook niet neer te leggen. Deed ik ook niet bij mijn opleidingen, ik had vaak verzonnen persoonlijk casussen om toch mijn inzet te tonen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_166949637
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:22 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Je hoeft je ziel er ook niet neer te leggen. Deed ik ook niet bij mijn opleidingen, ik had vaak verzonnen persoonlijk casussen om toch mijn inzet te tonen.
:')

Je bent gewoon te schijterig om je smoel open te trekken als je het ergens niet mee eens bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')