abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166808652

MÁLAGA - De Spaanse politie is in Málaga op zoek naar twee Nederlandse meisjes van 16. Femke Lucas en Sam Bruijs vertrokken dinsdag uit Bergen op Zoom en zijn sindsdien spoorloos. Vermoedelijk vlogen ze naar Spanje.

Dat bevestigt de politie na berichtgeving van regionale media. Die gaat er voorlopig vanuit dat de meiden ertussenuit zijn geknepen voor een reisje, al worden ook andere scenario's nagelopen. ,,Het lijkt wel gepland. Om een vliegtuig te pakken moet je toch een ticket kopen en geldige legitimatie hebben'', aldus woordvoerder Willem-Jan Uytdehage.

De vriendinnen staan niet bekend als weglopers, licht hij toe. Verder hebben ze hun telefoons thuisgelaten en niets laten weten aan hun ouders. Vermoedelijk zijn ze met zijn tweetjes vertrokken, al kijkt de politie nog of bijvoorbeeld uit camerabeelden blijkt dat ze toch met andere mensen op pad zijn.

De Spaanse politie zoekt inmiddels ook in de kuststad naar het tweetal. Ook zijn de foto's van de meisjes gedeeld met de Nederlandse en Spaanse collega's. ,,Ze kunnen zich maar beter melden, zodat we hen zo snel mogelijk met hun ouders kunnen herenigen'', aldus Uytdehage.

De Spaanse politie bevestigt dat ze op zoek zijn naar de meisjes. Met hoeveel mensen en waar precies gezocht wordt ,,daar geven we geen informatie over", aldus een woordvoerder. ,,Maar niet alleen in Málaga-stad, we zijn een landelijke politie".

Bij strandclub La Caleta zijn de meisjes niet gezien. ,,Nee, die meisjes heb ik nog nooit gezien', zegt een ober. ,,Wat erg dat ze vermist zijn."
De familie heeft via Facebook een bericht over de vermissing verspreid.

Bron

update :

Nederlandse Marokkaan aangehouden in zaak vermiste meisjes

ALBUFEIRA - Op verzoek van de Nederlandse politie is in Portugal een 34-jarige man aangehouden voor betrokkenheid bij de vermissing van de zestienjarige meisjes Sam Bruijs en Femke Lucas uit Bergen op Zoom. De meiden stapten dinsdag in Eindhoven in het vliegtuig naar het Spaanse Málaga en daarna waren ze dagenlang spoorloos. Zaterdag werden ze na een tip aangetroffen in de Portugese kustplaats Albufeira.

De Nederlandse politie laat zondag weten dat in de tip over de verblijfplaats van de meisjes al werd gezegd dat ze in het gezelschap waren van een man. De tip bleek juist. De man kon direct worden aangehouden toen de meisjes werden gevonden.

De man heeft de Nederlandse en de Marokkaanse nationaliteit en verblijft in Albufeira. Het lijkt er niet op dat hij met de meisjes is meegereisd. De man wordt ervan verdacht dat hij de meisjes heeft onttrokken aan het gezag van hun ouders. Er wordt om zijn uitlevering gevraagd.

De vriendinnen hadden niemand ingelicht over hun reisplannen en hun mobiele telefoons en laptops thuis gelaten. De politie ging niet uit van een onvrijwillig vertrek, maar deed wel een oproep om informatie over de mogelijke verblijfplaats van de tieners. De tipgever liet weten van het duo zelf in Málaga te hebben gehoord dat ze naar Marbella wilden gaan. De vaders van de vriendinnen reisden woensdag naar Spanje om naar hun dochters te zoeken.

Het is niet bekend wanneer de meisjes terugkeren naar Nederland. Bij terugkomst zullen ze door de politie worden gehoord.

http://www.telegraaf.nl/b(...)miste_meisjes__.html

update 2

Vrijdagmiddag laat meldden de weggelopen Brabantse meisjes van zestien jaar zich bij het hostel. "Ze zagen eruit zoals alle andere jongeren die we hier krijgen: blij, helemaal in orde en heel normaal. Ze hadden zin in vakantie. En ze kwamen met z'n tweetjes. Ze waren heel aardig - en goed opgevoed", zegt eigenaresse Fatima.

"Nee, bij ons gingen geen alarmbellen rinkelen. Ze vroegen of ze één nacht bij ons konden slapen." Toen ze de leeftijd op de identiteitspapieren van de meisjes zag, gingen de alarmbellen wél rinkelen. "Zestien jaar! Dat is wel heel jong om alleen op stap te zijn. We wisten ook dat alle andere hostels gesloten waren. Bij ons zouden ze in ieder geval veilig en gezond kunnen overnachten."

Femke en Sam sliepen samen op de kamer. "Ze waren echt heel normaal. Ze kwamen in de keuken, daar hebben ze gegeten en gedronken. Ze waren vrolijk."

Pas de volgende ochtend, toen het hostel weer openging, zagen Fatima en haar partner via social media dat de meiden gezocht werden. "We zagen dat de namen precies overeenkwamen met die van de gezochte meiden. Ik dacht meteen aan de ouders: Oh, mijn God. Die zoeken ze! Ik ben ook moeder, het is de vrees van iedere ouder dat je kind verdwijnt. We belden meteen met de Nederlandse politie, om ze in te lichten."

In Albufeira is een 34-jarige Nederlandse Marokkaan aangehouden die verdacht wordt van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag' van Sam en Femke. De man claimt volgens een Portugese krant dat hij zelf de politie heeft getipt over de verdwenen meisjes.

Van de man die is aangehouden zegt ze: "Daar weet ik niets van te zeggen. Ik weet niet wie ze hebben ontmoet, maar er is in ieder geval niemand bij hen op de kamer geweest."

Volgens politiewoordvoerder Mireille Aalbers is de man aangehouden omdat hij juist niets zou hebben gedaan om Sam en Femke met hun ouders te herenigen, terwijl hij had kunnen weten dat ze vermist werden. ,,Er is in Spanje en Portugal heel veel aandacht geweest voor deze zaak."

De meisjes zijn maandag herenigd met hun ouders in Bergen op Zoom.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Sam_en_Femke__.html

[ Bericht 11% gewijzigd door StaceySinger op 21-11-2016 20:27:04 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 21 november 2016 @ 20:12:40 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166808671
Is al bekend of de vliezen nog heel zijn?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166808718
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lijkt me een normaal mens, tenminste op haar Facebook.

Geen idee wat hier staat maar het is een verklaring van Rich&Poor Hostel
[ afbeelding ]
Kwestie van vertalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rich & Poor Hostel - Albufeira meldt dat twee meisjes van Nederlandse Lucas en Sam Nationaliteit verbleven in onze installaties.

Hun leeftijd heeft geleid tot de weigering van de accommodatie te overwegen, gezien het late tijdstip van de dag en het feit dat ze twee kleinere leidde ons naar een uitzondering te maken voor vanavond is dat ons initiatief werden ondergebracht in een kamer van de twee.

Aan het begin van de volgende ochtend werden gewaarschuwd dat ze zouden kunnen zijn twee vermiste minderjarigen in Nederland, na de certificering van de signalering in de onmiddellijke socials netwerken in contact met de Nederlandse autoriteiten komen, in coördinatie met dezelfde we er alles aan doen om de twee meisjes leverde de Portugese autoriteiten.

Als u alle van de coördinatie en de snelheid tussen de Nederlandse autoriteiten de gerechtelijke politie en Albufeira Nationale Garde Republiek loven.

Rich & Poor Hostel - Albufeira is vereerd te hebben bijgedragen aan alle apollo ace nationale autoriteiten en internationale voor een effectieve en gelukkige oplossing van deze zaak.

dank u

A. Beheert
pi_166808930
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:13 schreef Nober het volgende:

[..]

Kwestie van vertalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rich & Poor Hostel - Albufeira meldt dat twee meisjes van Nederlandse Lucas en Sam Nationaliteit verbleven in onze installaties.

Hun leeftijd heeft geleid tot de weigering van de accommodatie te overwegen, gezien het late tijdstip van de dag en het feit dat ze twee kleinere leidde ons naar een uitzondering te maken voor vanavond is dat ons initiatief werden ondergebracht in een kamer van de twee.

Aan het begin van de volgende ochtend werden gewaarschuwd dat ze zouden kunnen zijn twee vermiste minderjarigen in Nederland, na de certificering van de signalering in de onmiddellijke socials netwerken in contact met de Nederlandse autoriteiten komen, in coördinatie met dezelfde we er alles aan doen om de twee meisjes leverde de Portugese autoriteiten.

Als u alle van de coördinatie en de snelheid tussen de Nederlandse autoriteiten de gerechtelijke politie en Albufeira Nationale Garde Republiek loven.

Rich & Poor Hostel - Albufeira is vereerd te hebben bijgedragen aan alle apollo ace nationale autoriteiten en internationale voor een effectieve en gelukkige oplossing van deze zaak.

dank u

A. Beheert
Lekkere vertaling.
I´m back.
  maandag 21 november 2016 @ 20:25:15 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166809139
Ik ben nog steeds benieuwd naar het hele verhaal. Kent iemand die meisjes? Kunnen ze er geen topic over openen in TRV?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166809451
quote:
,,Ze stonden afgelopen vrijdag laat in de middag aan de deur en konden nergens terecht. Alle andere hostels zijn dicht. Normaal gesproken zouden we jongeren van deze leeftijd niet toelaten zonder begeleiding van een volwassene, maar ik vond het niet verantwoord om ze weer de straat op te sturen. Daarom heb ik ze toch een kamer gegeven."

Vrolijk
Volgens Fatima waren Femke en Sam alleen. ,,Er was niemand bij hen. Geen vreemde mannen hoor", klinkt het lachend door de telefoon. ,,Ze waren heel erg vrolijk, alsof ze vakantie aan het vieren waren. Ik heb hen de speciale meisjeskamer gegeven. Ze hebben daar van niemand bezoek gehad. Er waren verder sowieso geen andere gasten in mijn hostel."

Fatima kan naar eigen zeggen niets zeggen over de aangehouden 34-jarige Nederlander. ,,Wat ik wel kan zeggen, is dat hij hier niet geweest is. Voor de rest houd ik mij aan de afspraak die ik met de politie heb gemaakt." Fatima begrijpt de onrust bij de familie in Nederland heel goed. ,,Mijn compagnon en ik zijn allebei zelf moeder. God, je moet er toch niet aan denken..."

Gelijk gebeld
De eigenaresse heeft direct na het inchecken van de tieners en de vaststelling dat zij minderjarig waren op internet gezocht naar informatie. ,,Toen kwam ik erachter dat de meiden in Nederland vermist werden, heb ik onmiddellijk de politie gebeld. Zo is het balletje gaan rollen."

Fatima zegt verder erg opgelucht te zijn dat het zo is afgelopen. ,,Dit is een bekend en geliefd hostel. Het geeft een heel goed gevoel dat wij op zo'n positieve manier een duit in het zakje hebben kunnen doen."
Volgens het AD dus direct na inchecken de meiden opgezocht, volgens de Telegraaf pas zaterdagmorgen. En beiden kranten beweren dezelfde vrouw gesproken te hebben over het verblijf van die meiden daar afgelopen vrijdag.
pi_166809539
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 20:25 schreef SeLang het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar het hele verhaal. Kent iemand die meisjes? Kunnen ze er geen topic over openen in TRV?
Er komt waarschijnlijk een heel forum alleen voor hen.
pi_166809643
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 20:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens het AD dus direct na inchecken de meiden opgezocht, volgens de Telegraaf pas zaterdagmorgen. En beiden kranten beweren dezelfde vrouw gesproken te hebben over het verblijf van die meiden daar afgelopen vrijdag.
Hoe briljant is het om, wanneer je wordt platgebeld door journalisten, gewoon tegen iedereen een ander verhaal op te hangen. Wat een frustratie dat gaat geven op alle fora en andere websites (Facebook, vooral Facebook :Y ) waar het onderwerp besproken wordt.
8-)
pi_166809803
quote:
Mijn dochter kent één van die meisjes vaag, heeft op dezelfde school gezeten. Valt weinig over te melden, heel keurige nette kinderen, op een brave witte school. Meestal middenklasse mlieu.
I´m back.
pi_166810124
Dus het enige slachtoffer nu is de opgepakte Marokkaan :? _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166810162
Ik heb hete nachten gehad met deze meiden.
pi_166810206
Femke en Sam: naar Portugal gelokt, voor wat?

Wat was het plan? Twee tienermeisjes die op avontuur gaan, dat kan natuurlijk. Even weg. Maar vanaf het begin leek er toch wel wat meer aan de hand, toen de berichten over de spoorloze verdwijning van de zestienjarige Sam Bruijs en Femke Lucas uit Bergen op Zoom verschenen. Vorige week dinsdag namen ze in Eindhoven het vliegtuig naar Malaga, in Zuid-Spanje. Zaterdag werden ze in het Portugese Albufeira gevonden.

Een 34-jarige Nederlands-Marokkaanse man is aangehouden: hij zit hier achterin een politieauto, in Albufeira. Het enige dat hem vooralsnog formeel verweten wordt is ‘onttrekking aan het ouderlijk gezag’. Het lijkt erop dat de meisjes vrijwillig naar hem toe zijn gereisd. Meest opmerkelijk is dat ze hun telefoons thuis hebben achtergelaten. Als dat op zijn advies was, om geen sporen achter te laten, heeft hij een extra probleem. Je vraagt je wel af wat iemand bezielt: wat wilde hij met de meisjes? Iedereen kan op zijn vingers natellen dat je niet zomaar twee overduidelijk minderjarige meiden uit Nederland weg kunt halen, ook niet als ze dat zelf willen. Als de identiteit van de man bekend wordt, zal het raadsel wel worden opgelost. Dit soort acties komen doorgaans niet uit de lucht vallen.

http://www.misdaadjournal(...)gal-gelokt-voor-wat/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_166810499
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn dochter kent één van die meisjes vaag, heeft op dezelfde school gezeten. Valt weinig over te melden, heel keurige nette kinderen, op een brave witte school. Meestal middenklasse mlieu.
Wat het toch wat vreemder maakt.
pi_166810610
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat het toch wat vreemder maakt.
Ja, an sich wel, alleen ze hebben wel allemaal een smartphone en wat daarop gebeurt dat weten de ouders ook wrs niet hč, niet alleen pizza's bestellen iig. Maar an sich is het van de middelbare scholen in BoZ wel de braafste, denk ik, afgezien van het Juvenaat gymnasium wrs, en erg wit en erg eh politiek correct, zeg maar, bij gebrek aan een betere term.
I´m back.
pi_166810648
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, an sich wel, alleen ze hebben wel allemaal een smartphone en wat daar op gebeurt dat weten de ouders ook niet hč. Maar an sich is het van de middelbare scholen in BoZ wel de braafste, denk ik, afgezien van het Juvenaat gymnasium wrs, en erg wit en erg eh politiek correct, zeg maar, bij gebrek aan een betere term.
Zo kwam het ook over. Dat niemand er ook iets over lijkt te weten op die school.
  maandag 21 november 2016 @ 21:06:22 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166810650
En brave witte meisjes van politiek-correcte komaf halen natuurlijk nooit stoute streken uit. Zeker niet zonder hun smartphone.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166810681
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 21:06 schreef Ringo het volgende:
En brave witte meisjes van politiek-correcte komaf halen natuurlijk nooit stoute streken uit. Zeker niet zonder hun smartphone.
Oh zeker wel :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_166810688
quote:
Tenzij ze worden teruggezet naar het VMBO niet nee.
I´m back.
pi_166810706
quote:
Zeker wel. Maar zonder telefoon is vreemd. In 5 Havo zitten en dan niet inschatten dat dit niet gaat werken ook.
pi_166810718
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zo kwam het ook over. Dat niemand er ook iets over lijkt te weten op die school.
Ja, vriendinnetje van mijn dochter zelfde typetje. Die kennen we nu toch al vanaf dat zij op de kleuterschool zaten (groep 1), maar gesloten als een oester en heel braaf.
I´m back.
pi_166810749
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zeker wel. Maar zonder telefoon is vreemd. In 5 Havo zitten en dan niet inschatten dat dit niet gaat werken ook.
Klopt, vrij naďef. Meer een stunt van een VMBO'ster.
I´m back.
pi_166810775
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, vriendinnetje van mijn dochter zelfde typetje. Die kennen we nu toch al vanaf dat zij op de kleuterschool zaten (groep 1), maar gesloten als een oester en heel braaf.
Goed in de gaten houden! Kinderen van die leeftijd zeggen vaak wat minder tegen volwassenen. Maar hier lijken ook vriendinnen niets te weten.
pi_166810823
quote:
Plaats anders een advertentie in een landelijk dagblad.
  maandag 21 november 2016 @ 21:11:50 #24
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166810839
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:08 schreef Jaroon het volgende:
Ja, "vreemd", wat is dat nu voor een kwalificatie. Al dat krampachtige geredeneer vanuit het gemiddelde verwachtingspatroon over iets dat tóch op die manier gebeurd is, waar komt het vandaan?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166810843
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Goed in de gaten houden! Kinderen van die leeftijd zeggen vaak wat minder tegen volwassenen. Maar hier lijken ook vriendinnen niets te weten.
Klopt, maar dat is ook een typetje waarbij je het niet zou verwachten, maar goed daar is dit ook niet bij gebeurd.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')