abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166793793
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, over die tipgever is niets bekend, misschien was dat een Spanjaard of een Portugees of inderdaad een Nederlander.

Die gozer was een Nederlandse Marokkaan of een Marokkaanse Nederlander. Wat je wilt.
Okee, word er niet duidelijker van iig.
I´m back.
pi_166793810
Er liep dus niet al een arrestatiebevel tegen deze man. Ook was er voor hun vertrek geen contact met hem geweest. Dus kwamen ze hem onderweg in Portugal ergens tegen, en is hij mogelijk zelfs helemaal geen verdachte van iets anders dan dat ze in zijn gezelschap waren.
pi_166793828
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 00:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja lijkt wel afgeknipt - wtf
Je hebt zelf het filmpje geplaatst, dus je weet dan denk ik dat dit een oudere vrouw is in wiens gezelschap ze naar de procureur gebracht zijn?
  maandag 21 november 2016 @ 00:37:08 #129
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_166793830
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:34 schreef Za het volgende:
Er liep dus niet al een arrestatiebevel tegen deze man. Ook was er voor hun vertrek geen contact met hem geweest. Dus kwamen ze hem onderweg in Portugal ergens tegen, en is hij mogelijk zelfs helemaal geen verdachte van iets anders dan dat ze in zijn gezelschap waren.
:Y
pi_166793836
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:34 schreef Za het volgende:
Het ad zegt dit:
quote:
De man, die zowel de Nederlandse als Marokkaanse nationaliteit heeft, wordt ervan verdacht dat hij de meisjes heeft onttrokken aan het gezag van hun ouders. Er wordt om zijn uitlevering gevraagd. Over de precieze rol van de verdachte kon de politie nog niet meer zeggen. Volgens de politie bestond er sinds zaterdag een Europees aanhoudingsverzoek tegen hem, op verzoek van Nederland. Hij is inmiddels overgebracht naar Lissabon.

Dagblad Correio Da Manha geeft aan dat de man Sam en Femke vrijdag in Portugal zou hebben ontmoet en zelf de politie heeft gebeld. Volgens dagblad Jornal de Noticias zou de verdachte vanuit Eindhoven met de meisjes zijn meegereisd.

De meiden stapten dinsdag in Eindhoven in het vliegtuig naar het Spaanse Málaga en daarna waren ze dagenlang spoorloos. Gisteren werden ze na een tip in goede gezondheid aangetroffen in de Portugese kustplaats Albufeira. Waarom de meisjes vertrokken, was een groot raadsel.

Zoektocht
Een dag later vertrokken de vaders van Sam en Femke ook richting Spanje om het duo daar te zoeken. De zoektocht leverde niets op. Wel kwamen er tips binnen dat de meisjes donderdagavond in Marbella gezien waren, zo'n zestig kilometer van Malaga.

Hoe het duo terecht is gekomen in het Portugese Albufeira is nog onduidelijk. ,,We hebben afgelopen nacht een tip gekregen dat de meisjes gezien en herkend zijn in Albufeira. Daarop hebben we direct contact opgenomen met onze Portugese collega's", aldus woordvoerster Mireille Aalders van de politie Zeeland-West-Brabant.

De meisjes zijn nog niet terug in Nederland. Bij terugkomst zullen ze door de politie worden gehoord.

Rust
De families van Sam en Femke vragen na de uitgebreide aandacht van de media nu om rust. ,,We hebben de afgelopen dagen in grote onzekerheid geleefd. We zijn dan ook enorm opgelucht en blij dat Femke en Sam weer terecht zijn. We kunnen niet wachten om ze in onze armen te sluiten'', laten de families weten in een verklaring.

De families bedanken de media voor de aandacht. ,,Wat begon met een bericht op Facebook heeft geleid tot nationale en internationale aandacht. We zijn er van overtuigd dat deze aandacht heeft bijgedragen aan het vinden van de meisjes.''

Tip de redactie
Vaag verhaal. Ik blijf bij een gehaaide loverboy.
pi_166793841
quote:
5s.gif Op maandag 21 november 2016 00:36 schreef Za het volgende:

[..]

Je hebt zelf het filmpje geplaatst, dus je weet dan denk ik dat dit een oudere vrouw is in wiens gezelschap ze naar de procureur gebracht zijn?
Is zij een oudere vrouw dan?
Waar is die andere griet dan? Eigen auto?
  maandag 21 november 2016 @ 00:39:18 #132
452947 frietenstamp
pi_166793851
quote:

[..]

Er zitten maar 2 personen in de auto (en de bestuurder).
pi_166793852
quote:

[..]

Ik heb geen filmpje geplaatst
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_166793872
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 00:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik heb geen filmpje geplaatst
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
Gearresteerde man en vriendinnen Sam en Femke in beeld

Albufeira - Portugese media hebben beelden in handen van de 34-jarige Nederlands-Marokkaanse man, die is aangehouden wegens betrokkenheid bij de vermissing van de zestienjarige meisjes Sam Bruijs en Femke Lucas uit Bergen op Zoom. Ook zijn de twee vriendinnen gefilmd, op de achterbank van een auto.

In een uitzending van Cmjornal is te zien hoe een grijze auto wegrijdt met de twee Nederlandse vriendinnen Sam en Femke op de achterbank.

Volgens de nieuwslezer zijn de meisjes drie uur lang ondervraagd door de Portugese politie. Daarna mochten ze terug naar Nederland.

De meiden stapten dinsdag in Eindhoven in het vliegtuig naar het Spaanse Málaga en daarna waren ze dagenlang spoorloos. Zaterdag werden ze na een tip aangetroffen in de Portugese kustplaats Albufeira

http://www.telegraaf.nl/b(...)achte_gefilmd__.html

[ afbeelding ]

++

uitzending van Cmjornal http://www.cmjornal.pt//m(...)-com-homem-procurado
pi_166793873
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Dagblad Correio Da Manha geeft aan dat de man Sam en Femke vrijdag in Portugal zou hebben ontmoet en zelf de politie heeft gebeld. Volgens dagblad Jornal de Noticias zou de verdachte vanuit Eindhoven met de meisjes zijn meegereisd.
Dit is een joekel van een tegenstrijdigheid, lijkt me:

quote:
I´m back.
pi_166793875
Bij Nieuwsuur zei iemand van de politie dat ze vrijdagnacht een tip binnen kregen van iemand in Albufeira die de meisjes had gezien in gezelschap van een man. De OvJ heeft daarna een Europees arrestatiebevel uitgevaardigd met de verdenking 'onttrekking aan ouderlijk gezag'.

Je zou dan bijna gaan denken dat de tipgever weet wie de man is. Hoe weet de OvJ anders voor wie ze een EAB moet uitvaardigen?
pi_166793879
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:39 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is een joekel van een tegenstrijdigheid, lijkt me:

[..]

tja...
pi_166793886
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is zij een oudere vrouw dan?
Waar is die andere griet dan? Eigen auto?
Ja, het filmpje is geplaatst door Stacey 2 pagina's terug:

http://www.cmjornal.pt//m(...)-com-homem-procurado

Op ongeveer 00.25
pi_166793894
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:40 schreef Physsic het volgende:
Bij Nieuwsuur zei iemand van de politie dat ze vrijdagnacht een tip binnen kregen van iemand in Albufeira die de meisjes had gezien in gezelschap van een man. De OvJ heeft daarna een Europees arrestatiebevel uitgevaardigd met de verdenking 'onttrekking aan ouderlijk gezag'.

Je zou dan bijna gaan denken dat de tipgever weet wie de man is. Hoe weet de OvJ anders voor wie ze een EAB moet uitvaardigen?
Ik heb aan het begin van de avond een artikel uit de telegraaf gepost waarin men praat over een tipgever. Die zou ook gezegd hebben dat ze naar Marbella gingen. Over die tipgever werd eerder gezegd dat die tip vanuit de familie kwam. Ik dacht toen dat ze er misschien verre familie hadden.

D'r staat weer een hoop onzin in de kranten.
pi_166793897
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:39 schreef frietenstamp het volgende:

Meegenomen voor verhoor in aparte auto's denk ik?
pi_166793901
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Op ongeveer 00.25
Mooi haar hoor voor een oudere vrouw.
pi_166793903
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:44 schreef Za het volgende:

[..]

Meegenomen voor verhoor in aparte auto's denk ik?
Waarom? Ze zijn geen verdachten...

Zie je het voor je, een auto voor Femke en daarachter een auto voor die Marokkaanse Nederlander en een auto voor Sam, maar die zien we niet.
  maandag 21 november 2016 @ 00:45:41 #143
452947 frietenstamp
pi_166793908
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:40 schreef Physsic het volgende:

Woordvoerder politie zegt ook dat er een arrestatiebevel tegen hem was uitgevaardigd omdat er bekend was dat hij de meisjes aan hun ouderlijk gezag had onttrokken.
pi_166793909
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb aan het begin van de avond een artikel uit de telegraaf gepost waarin men praat over een tipgever. Die zou ook gezegd hebben dat ze naar Marbella gingen. Over die tipgever werd eerder gezegd dat die tip vanuit de familie kwam. Ik dacht toen dat ze er misschien verre familie hadden.

D'r staat weer een hoop onzin in de kranten.
Kan dat niet gewoon vriendin zijn geweest waar de meisjes naartoe hebben gebeld?

Edit: Nvm, ik zie t al.
pi_166793912
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Op ongeveer 00.25
Dat is een link naar een nieuwswebsite en daar staat een filmpje op
Waar zit die oude vrouw ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_166793922
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 00:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kan dat niet gewoon vriendin zijn geweest waar de meisjes naartoe hebben gebeld?
Die zei dat ze niet wist waar ze waren.
pi_166793934
Over die haren, daar zijn we zo achter. Ze zal binnenkort gewoon op school zitten, met d'r nieuwe bob.
pi_166793949
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Over die haren, daar zijn we zo achter. Ze zal binnenkort gewoon op school zitten, met d'r nieuwe bob.
heet de oude ook Bob? :+
...
  maandag 21 november 2016 @ 00:51:07 #149
452947 frietenstamp
pi_166793953
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is wel een erg korte bob. Zou die in NL, Spanje of Portugal geknipt zijn?
pi_166793955
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens de politie bestond er sinds zaterdag een Europees aanhoudingsverzoek tegen hem, op verzoek van Nederland. Hij is inmiddels overgebracht naar Lissabon.
Er werd hier gesuggereerd dat hij al gezocht werd los van deze kwestie en al meer op zijn kerfstok had, terwijl het aanhoudingsverzoek alleen mbt de meisjes was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')