abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167244298
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:18 schreef Greys het volgende:
Ik ben geloof ik de enige die nog keek, maar wat zonde van dat einde. Zo abrupt. Wat gaat Aart nu doen dan?
Kuteinde inderdaad.
En Aart gaat dood
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
  zaterdag 10 december 2016 @ 22:39:09 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167244361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:37 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Kuteinde inderdaad.
En Aart gaat dood
Ik moet drie afleveringen kijken -O-
So we just called him Fred
pi_167244375
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik moet drie afleveringen kijken -O-
Je moet helemaal niks
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_167245676
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:09 schreef golfer het volgende:

[..]

Begraafplek langs het spoor was niet in België maar in Nederland en wat wel vreemd was is dat ie zonder beveiligers een wildvreemde gaat ontmoeten.
Dan let ik zeker teveel op details want er stonden allemaal belgische treinen op het spoor.
En ik had ook het idee dat het een belgische stad was op de achtergrond.
pi_167245759
Ik vond het merendeels een goede serie. Wel was het water inderdaad onrealistisch "schoon", op zijn minst drijven er toch vuilniszakken, hondendrollen e.d. rond, en een heleboel auto;s. En na de overstroming begint het eigenlijk pas, terwijl de serie ineens afgelopen was. Hoe vindt een ieder zijn huis terug? En je ziet een shot van een baggerscheppende graafmachine, terwijl na zo'n ramp overal blubber ligt, kijk maar eens na een overstroming in België of Frankrijk, daar zit alles wat onder water zat onder een laag blubber, verticale muren ook.
En één protesterende gevangenbewaarder, dat is nogal onNederlands, (O ja, ook nog een fles tegen zijn hoofd in een opvang).
Ik dacht overigens dat die Turkse man ook niet echt blij zou zijn met een kruis op het graf van vrouw en kinderen... met alle atheïsten in ons land vraag ik me sowieso af of die kruisjes wel realistisch zijn.

Maar toch, ik denk dat we er best wel eens over na mogen denken in dit land dat veel van wat van belang is voor het goed functioneren onder de zeespiegel ligt. Bij die gesprongen waterleiding in Amsterdam moesten ze een heel ziekenhuis evacueren omdat de noodstroomvoorziening in de kelder zat. In hoeveel onmisbare voorzieningen is dat inmiddels aangepast? Zo'n serie maakt de risico's wel erg duidelijk... we hebben toch allemaal inmiddels gecheckt of we onze voeten droog houden? Volgens de genoemde site zou hier 4 meter water staan, maar Dordrecht is in 1953 ook ondergelopen, en ik heb gehoord dat je hier toen met laarzen door de straat kon.
  zaterdag 10 december 2016 @ 23:47:04 #159
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_167246792
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 22:31 schreef Ole het volgende:
Einde was inderdaad wel erg EO. Zeker met hetgene ze vlak erna uitzonden.
Ik zou green kruis op m'n graf willen. En moslims al helemaal niet.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_167251699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 23:24 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik vond het merendeels een goede serie. Wel was het water inderdaad onrealistisch "schoon", op zijn minst drijven er toch vuilniszakken, hondendrollen e.d. rond, en een heleboel auto;s. En na de overstroming begint het eigenlijk pas, terwijl de serie ineens afgelopen was. Hoe vindt een ieder zijn huis terug? En je ziet een shot van een baggerscheppende graafmachine, terwijl na zo'n ramp overal blubber ligt, kijk maar eens na een overstroming in België of Frankrijk, daar zit alles wat onder water zat onder een laag blubber, verticale muren ook.
En één protesterende gevangenbewaarder, dat is nogal onNederlands, (O ja, ook nog een fles tegen zijn hoofd in een opvang).
Ik dacht overigens dat die Turkse man ook niet echt blij zou zijn met een kruis op het graf van vrouw en kinderen... met alle atheïsten in ons land vraag ik me sowieso af of die kruisjes wel realistisch zijn.

Maar toch, ik denk dat we er best wel eens over na mogen denken in dit land dat veel van wat van belang is voor het goed functioneren onder de zeespiegel ligt. Bij die gesprongen waterleiding in Amsterdam moesten ze een heel ziekenhuis evacueren omdat de noodstroomvoorziening in de kelder zat. In hoeveel onmisbare voorzieningen is dat inmiddels aangepast? Zo'n serie maakt de risico's wel erg duidelijk... we hebben toch allemaal inmiddels gecheckt of we onze voeten droog houden? Volgens de genoemde site zou hier 4 meter water staan, maar Dordrecht is in 1953 ook ondergelopen, en ik heb gehoord dat je hier toen met laarzen door de straat kon.
Dordrecht loopt nog bijna jaarlijks onder water. Bepaalde kades dan. In belang van de scheepvaart wordt de Maeslandtkering dan niet gesloten, maar het water komt wel hoog genoeg dat het in Dordt onder loopt (en vaak ook nog de huizen in).
Geldt ook voor kades in Vlaardingen en op Noordereiland in Rotterdam.

Zie bijv. dit bericht uit 2015.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)orgt-voor-hoog-water
  zondag 11 december 2016 @ 10:14:26 #161
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167252250
Wij vonden het een slecht abrupt einde. Helaas, want het was een serie die hoopvol begon. Ik was inderdaad meer geïnteresseerd in de opbouw erna. Ook vond ik het wel erg toevallig dat iedereen 'opeens' zijn eigen kant op ging. Dat meisje wat naar Berlijn ging _O- :') Ook de parodie op de moslimterrorist vond ik slecht :')
pi_167253660
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 09:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Dordrecht loopt nog bijna jaarlijks onder water. Bepaalde kades dan. In belang van de scheepvaart wordt de Maeslandtkering dan niet gesloten, maar het water komt wel hoog genoeg dat het in Dordt onder loopt (en vaak ook nog de huizen in).
Geldt ook voor kades in Vlaardingen en op Noordereiland in Rotterdam.

Zie bijv. dit bericht uit 2015.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)orgt-voor-hoog-water
Ja, dat weet ik, mensen hebben in de binnenstad ook vaak een kano of roeiboot tegen het plafond in de gang hangen. Maar Dordrecht is wel wat meer dan alleen een prachtig centrum: bij de watersnoodramp van 1953 bleef het water niet netjes in Zeeland, zoals bijna iedereen denkt, en stond alles hier blank, ook de negentiende eeuwse schil en alles daarbuiten, de Krispijntunnel helemaal ondergelopen hebben we volgens mij na '53 niet meer meegemaakt. (Ik woon hier pas sinds '82). De bordjes op bepaalde hoeken met de tekst: "Tot hier stond het water in 1953" hangen echt wel fors hoger dan dat bijna-jaarlijkse overstromingspeil,

Wat ik wel realistisch vond was dat wegkijken, het economisch belang voorop stellen, het echte probleem niet onderkennen -laat staan zelf met een voorstel komen- en hopen dat het met een sisser af zal lopen (en daarna vergeten zal worden)... dat is toch wel de typische Nederlandse politiek die we ook bij andere grote maatschappelijke problemen zien (en waarbij bepaalde partijen dan weer goed garen spinnen).
pi_167254751
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 11:53 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, mensen hebben in de binnenstad ook vaak een kano of roeiboot tegen het plafond in de gang hangen. Maar Dordrecht is wel wat meer dan alleen een prachtig centrum: bij de watersnoodramp van 1953 bleef het water niet netjes in Zeeland, zoals bijna iedereen denkt, en stond alles hier blank, ook de negentiende eeuwse schil en alles daarbuiten, de Krispijntunnel helemaal ondergelopen hebben we volgens mij na '53 niet meer meegemaakt. (Ik woon hier pas sinds '82). De bordjes op bepaalde hoeken met de tekst: "Tot hier stond het water in 1953" hangen echt wel fors hoger dan dat bijna-jaarlijkse overstromingspeil,

Er is ook niet echt nog weer zo'n weersituatie als in 1953 geweest en als die er komt sluiten ze de Maeslandtkering wel. Dat jaarlijks onderlopen is net het randje van het toelaatbare kennelijk (met economische afwegingen), maar wel mooi balen voor mensen die daar wonen.

Niet alleen Dordrecht in 1953, Goeree Overflakkee is heel zwaar getroffen en hoort nog bij Zuid-Holland. Ook bij Gouda was het naar wat ik heb begrepen net kantje boord maar heeft het gered. De deltakering bij Krimpen a/d IJssel is voor het achterland richting Gouda bedoeld.

Overigens zijn er in 1953 ook heel wat doden in Engeland gevallen.
pi_167255705
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2016 10:14 schreef Mishu het volgende:
Wij vonden het een slecht abrupt einde. Helaas, want het was een serie die hoopvol begon. Ik was inderdaad meer geïnteresseerd in de opbouw erna. Ook vond ik het wel erg toevallig dat iedereen 'opeens' zijn eigen kant op ging. Dat meisje wat naar Berlijn ging _O- :') Ook de parodie op de moslimterrorist vond ik slecht :')
Ja, het werd wel een beetje afgeraffeld. Ook die Sonja, die nog koffers en alles inpakt, en dan tijdens de 100 meter naar de auto ineens het diametraal tegenovergestelde besluit neemt, nadat haar koffer al is ingeladen, bizar, dat. En hoe het verder in die gevangenis is gegaan, daar is helaas ook nooit op teruggekomen. Er moest kennelijk hoe dan ook voor iedereen ineens een happy end aan komen.
  zondag 11 december 2016 @ 14:24:46 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_167256046
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 14:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja, het werd wel een beetje afgeraffeld. Ook die Sonja, die nog koffers en alles inpakt, en dan tijdens de 100 meter naar de auto ineens het diametraal tegenovergestelde besluit neemt, nadat haar koffer al is ingeladen, bizar, dat. En hoe het verder in die gevangenis is gegaan, daar is helaas ook nooit op teruggekomen. Er moest kennelijk hoe dan ook voor iedereen ineens een happy end aan komen.
Ja en een beetje slecht verzonnen zogenaamde 'plottwist' eindes.
pi_167263840
Jammer van deze laatste aflevering. Zoals ik al eerder zei, we zien niks meer van de overgebleven gevangenen etc..

Ik hoop dat ze nog een rampenserie maken, maar dan zonder familiedrama's :)
pi_167290127
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:25 schreef Idisrom het volgende:
Ik vind met name de EU-druk op de samenwerking België-Nederland zo vlak na de ramp ongeloofwaardig.
brussel dat onze kont ownt was anders best beangstigend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')