ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2016 00:37:57 ]
Op zaterdag 19 november 2016 00:37 schreef Prins_Pils het volgende: En dan komt-ie ook nog met schroot aanzetten in de OP Ik had tenminste nog deze al is die uyteraardt kwalitatief bedroevend: [ afbeelding ]
Op zaterdag 19 november 2016 00:45 schreef James1988 het volgende: In other news, er staat een ICd voor m'n deur. Nu nog. Is er weer wat vertraagd geraakt vanavond?
Iets met deze en deze meldingen te maken misschien?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Inmiddels is het nog wat drukker: op spoor 7 is een autotrein tot stilstand gekomen (komende vanaf Tilburg) en spoor 8 staat inmiddels vol met Railpro-wagentjes die vanaf het westen zijn gekomen
Maar deze trein zie je wel Ookal is die wit, de omgeving heeft een andere kleur. Iets met de rails en zo. Anders waren er wel meer treinen de lul geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Als de trein uit het zuiden komt en de zon op dat moment net in een rechte lijn boven de spoorlijn staat kan ik me ergens wel voorstellen dat het moeilijk is om een trein te zien.
Op zaterdag 19 november 2016 01:15 schreef Prins_Pils het volgende: Sorry hoor Bij een overweg, bewaakt of niet, moet je gewoon uit je doppen kijken. Van een trein win je het niet. Nooit.
Maar deze trein zie je wel Ookal is die wit, de omgeving heeft een andere kleur. Iets met de rails en zo. Anders waren er wel meer treinen de lul geweest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren ook meer treinen de lul op dezelfde kruising is dit de derde..
Op zaterdag 19 november 2016 01:21 schreef Zelfscanner het volgende: Heb ik wel wat twijfels bij. Ik neem aan dat bij een verblindende zon niet meteen je hersens op 0 gaan. En al helemaal niet bij een spoorwegovergang.
Hij heeft duidelijk gekeken en snapte er zelf ook niets van.. het is ook niet dat ie er nooit langs komt en de geschiedenis niet kent daar.. hij komt daar elke dag de melk halen...
Des te meer reden voor Prorail om er gewoon bomen neer te zetten. Ik zie het probleem niet. Volgens mij dacht Prorail teveel aan geld.
Pak je verlies gewoon, die bomen zet je in 1 nacht/buitendienststelling neer. Niet moeilijk doen. Kost je als bedrijf een ton hooguit? Klaar. Afschrijven en dan maar een ton minder winst komend jaar, probleem opgelost. Dat hadden ze al moeten doen na de vorige keer in mijn optiek.
Op zaterdag 19 november 2016 01:27 schreef Monopoly het volgende: Des te meer reden voor Prorail om er gewoon bomen neer te zetten. Ik zie het probleem niet. Volgens mij dacht Prorail teveel aan geld.
Pak je verlies gewoon, die bomen zet je in 1 nacht/buitendienststelling neer. Niet moeilijk doen. Kost je als bedrijf een ton hooguit? Klaar. Afschrijven en dan maar een ton minder winst komend jaar, probleem opgelost. Dat hadden ze al moeten doen na de vorige keer in mijn optiek.
Bomen plaatsen ben je zo twee jaar verder, noodweg aanleggen naar een volgende beveiligde overweg zou in een week kunnen als die bewoner meewerkt
Op zaterdag 19 november 2016 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: TWEE minuten Ik had PowerMelkExpress als TT Iets als de PNE van Fles maar dan met koeien enzo. Ik ben raar.
Ook leuk
Ik ben wel een beetje klaar met die frontseinen steeds in de OP. Zullen we vanaf nu een tijdje melkbussen doen?
Quick win is natuurlijk dat je, totdat er bomen staan, alle treinen bij het naderen van die ene overweg, luidkeels laat tyfoneren. Dan hoort ook een blind paard je aankomen.
Bomen plaatsen ben je zo twee jaar verder, noodweg aanleggen naar een volgende beveiligde overweg zou in een week kunnen als die bewoner meewerkt
Nee is net andersom.. voor die noodweg zijn enorme procedures nodig.. een lampie, wat slagbomen (dan maar ff geen officiele), of desnoods een poppetje in een bouwkeet, kan direct geregeld worden..
(ik hoorde van prorail dat een slagboom 800.000 per overgang kost, wat ik me niet voor kan stellen, maargoed, daar kun je heel wat vakantiewerkers voor inhuren..)
Enne die bewoner wil wel meewerken.. hij hoort alleen nergens van..
Nee is net andersom.. voor die noodweg zijn enorme procedures nodig.. een lampie, wat slagbomen (dan maar ff geen officiele), of desnoods een poppetje in een bouwkeet, kan direct geregeld worden..
(ik hoorde van prorail dat een slagboom 800.000 per overgang kost, wat ik me niet voor kan stellen, maargoed, daar kun je heel wat vakantiewerkers voor inhuren..)
Enne die bewoner wil wel meewerken.. hij hoort alleen nergens van..
Terwijl die trein juist een witte neus heeft omdat dat beter zichtbaar zou zijn...
Ja dat hebben ze niet helemaal handig bedacht.. Zoals dit:
Is natuurlijk veel opvallender en geeft niet het risico op 1 dezelfde achtergrond kleur Wat opvallende verschillende kleuren trekken altijd je aandacht uit een ooghoek..
Al weet ik niet of het ook maar iets geholpen zou hebben.. Als je op streetview kijkt zie je trouwens ook een trein in de verte..
Maar ik ben zelf ook wel eens over een onbewaakte overweg gereden, terwijl ik nooit door had dat het ding niet beveiligd is.. Je ziet wat rode hekjes/bordjes.. en als er geen licht brand en slagboom naar beneden is, dan let ik er verder niet op.. dat is namelijk wat je gewend bent bij een overgang.. dat is wat me verneukte.. gewoon de sleur..
Maar alle slachtoffers kwamen uit de buurt en waren ermee bekend dat de overweg niet bewaakt was
Ja dat is leuk.. maar ik koop voor een tientje een houten balk.. en voor nog een tientje een scharnier.. zet er iemand zonder werk bij en betaal hem gewoon 7.50 per uur... Kun je heel wat uurtjes maken..
Wat denk je dat deze ongelukken bij elkaar hebben gekost (behalve levens?)
Maar ik ben zelf ook wel eens over een onbewaakte overweg gereden, terwijl ik nooit door had dat het ding niet beveiligd is.. Je ziet wat rode hekjes/bordjes.. en als er geen licht brand en slagboom naar beneden is, dan let ik er verder niet op.. dat is namelijk wat je gewend bent bij een overgang.. dat is wat me verneukte.. gewoon de sleur..
Tja, er staat toch echt een ander verkeersbord als aankondiging van de overweg: een stoomloc ipv een hekje...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven