Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet startquote:Op donderdag 17 november 2016 08:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik na 3wk idd al niet meer, heel knap!
Wat fijn dat het beter gaat met Larfje! Snot![]()
RazzHeerlijk hoe jij schrijft
![]()
Mijn baby zit hardop te lachen om babytv![]()
quote:Op donderdag 17 november 2016 09:24 schreef Arja het volgende:
[..]
Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet start
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:
Mama van F. (2012) en M. (2016)
Tuurlijk Koos hahaquote:Op donderdag 17 november 2016 09:27 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik had afgelopen week haar nagels niet geknipt omdat ze zo ziekjes was. Beweerde Koos dat ze "er rekening mee hield" bij hem knuffelen, door niet haar vingers met nagels en al in zijn gezicht en nek te zetten![]()
![]()
Nee nog niet gehoord.quote:Lachen die van jullie ook trouwens zo hoog dat ze dan geen bereik meer hebben?![]()
Zó schattig. Zit haar lekker te kietelen, vind ze geweldig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!quote:Op donderdag 17 november 2016 08:14 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje Vivi, dat is echt heel vaak kolven! Ik moest ook zo vaak kolven voor 1 voeding (voor in de vriezer gelukkig), tot ik overstapte op een handkolf... Heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik zweer bij dat ding. Misschien een tip?
quote:Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:
Marjolijntje, prachtige foto's!
De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn!quote:Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!
Trouwens: 130 gram gegroeid sinds maandag!Daar doe ik het voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Vivi
Hopelijk gaat het kolven snel beter, knap dat je zo doorzet!
Ik kolf meestal tussen de 10 en 15 minuten. Maar ik heb denk ik een luxeprobleem, want mijn vriezer begint steeds voller te raken.
Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he?quote:Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:
Marjolijntje, prachtige foto's!
De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst
Spannendquote:Op donderdag 17 november 2016 11:54 schreef Quoi het volgende:
Waarom gaat Max altijd voor dood in die draagzak zitten, met zijn hoofd vooruit? Ik weet iig niet meer of 'ie ademt, maar goed, op naar de lunchdate met 2 chickies van 6w oud
BAM 130 gram! Zei de rijmPiet. Goed zeg, ik weet uit ervaring hoe blij je daar mee kan zijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!
Trouwens: 130 gram gegroeid sinds maandag!Daar doe ik het voor.
Ik kon weten dat dit verkeerd ging vallen. In dat geval: sorry daarvoor. Maar dat ondankbaar is je eigen interpretatie hè?quote:Op donderdag 17 november 2016 12:50 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he?Als ik het had kunnen veranderen, had ik dat al lang gedaan..
En thanks, het is nu afwachten op de aanmelding en dan de intake. En dan hopelijk fijne passende therapie. Qua werk gaan we het zien, heb aangegeven dat ik niks kan nu met stress en hoge werkdruk en dat ik echt nog niet beter ben, maar het wel weer graag wil proberen. Ziek melden kan altijd nog.
Dat laatste klinkt dan toch minder hoopvol. Of verwacht hij dat zij verder wel initiatief zullen nemen?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
quote:Op donderdag 17 november 2016 10:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Even onder een spoiler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom niet bijgelezen dames, sorry daarvoor. Een kleine baby en een peuter samen is iets meer werk dan gedacht
S. 2014
J. 2016
Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben een beetje laks met de cb afspraken hij heeft er nu 1 gehad na de geboorte.
Ik heb de 29ste weer de volgende afspraak. ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.
En misschien heeft hij zijn eerste prikjesdaar ben ik nog niet helemaal uit.
Maar jeetje R. was een huilbaby en F is zo lief en zo content als hij maar bij mij is![]()
![]()
![]()
Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?quote:Een breath-holding spell betekent, letterlijk, ‘een (korte) periode van adem vasthouden’. Het zijn kortdurende episoden, waarin plotseling de ademhaling stopt tijdens de uitademingsfase. Dit is een reactie op een onplezierige ervaring. Het kind kan na zo’n reactie het bewustzijn verliezen en slap of stijf worden. Meestal komt het kind snel weer bij kennis en gedraagt het zich weer als vanouds.
Bepaalde dingen wil ik wel voor enten ik vind alleen het rivm schema heel heftig.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:26 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?
Ah dat wist ik niet.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
breath holding spells is wel echt iets wat het cb moet weten, het is echt baby `101
Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilonquote:Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
Oh! Wist niet dat dat bestond.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilon![]()
Drie verschillende aanpakken die ik afwissel.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/quote:Op donderdag 17 november 2016 20:06 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Oh! Wist niet dat dat bestond.
En warm maken gewoon in de magnetron?
ik lees je post nu pas, jij bent engquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja hoe durf je?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.
Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen?
ja die hotspots dus jaquote:Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.
Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen?
ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...quote:Op donderdag 17 november 2016 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
ja die hotspots dus ja
ben ik bij appelprut niet zo bang voor, melk wel
en je woont in een miljoenenstad, straling everywhere
"Even de courgettepuree opwarmen lieverd"
[ afbeelding ]
Toch wel gemaakt in Oost Duitsland he, want dat was pas degelijke kwaliteit die ze maakten!!!!quote:Op donderdag 17 november 2016 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...
Exact idem. 40gr waterkoker en melkpoedertoren thuisquote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:
Noem mij een loedermoeder maar ik zet altijd de waterkoker op 40 graden aan![]()
En onderweg no 1 van quoi: afgestreken schepjes in bakjes en thermosfles (idd hema) en dopper koud water.
Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaalmaar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
Die loden leidingen weet ik niet. Maar met waterkoker is altijd goede temperatuur en gaat volgens mij sneller dan kraanwater warm laten wordenquote:Op donderdag 17 november 2016 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.
Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.
En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger.
Eens.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.
Dat is toch ook zo. Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.
Dat is toch ook zo. Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Je rekent het goed? Dat is toch fantastisch, 8.5 uur slaap achterelkaar met drie maanden?quote:Op vrijdag 18 november 2016 06:47 schreef Quoi het volgende:
22:00 - 6:30(laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!
Mooie kabouter heb je daar GM!
Ditquote:Op donderdag 17 november 2016 22:21 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
Ik wil ook 2 kindjes als ik het zo leesquote:Op vrijdag 18 november 2016 09:01 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Dit![]()
GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd![]()
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reagerennooit gedacht dat het zo zou zijn
LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:
Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaalmaar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:27 schreef Soof-87 het volgende:
pzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.
Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezienquote:Op vrijdag 18 november 2016 10:50 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.
Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.
GM ook al zo'n heerlijk mannetje!
Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc.
Lees net dit berichtje. Rottig is dat he? Weet niet wat er precies is gebeurd/hoe ver ze ging, maar het is heel erg schrikken. Mijn zoontje heeft het ook, vind het nog elke keer doodeng helaas, ook al weet ik dat het onschuldig is. Komt toch nog redelijk vaak voor, jammer dat je cb-arts het niet kende.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:34 schreef koningshof111 het volgende:
Ben er eindelijk achter wat mijn meid heeft/had toen.
[..]
Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?
Heb er nog nachtmerries van, bij elke stilte na een huilen gaan mijn haren al omhoog.
Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezienMonstertjes zijn het!
Eerst deed ik dan de eerste en laatste fles groot. Soms ook alles ineens groter. Hij ging dan niet ineens alles opdrinken, maar wel steeds vaker een grotere leeg.quote:Op vrijdag 18 november 2016 11:23 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?
Wij op 4x180(200) dus ongeveer het zelfde. Doet hij het ook prima op. Soms lukt een extra flesje per dag (kleintje dan), soms niet.quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:
miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?
Fijn dat ze zo tevreden was
Quoi drinkt M al zoveel![]()
Wij zitten nog steeds op 5x150
Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kgbij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag![]()
Lesage dat klinkt een stuk relaxer als ons krukje![]()
Hopelijk werkt het... ik lees nu dat het super goed gaatwat fijn zeg
Ik denk dat dat wel kan. Ik zelf vind het wel fijn dat ze hem even wegen en meten, kijken naar de ontwikkeling en dat ik zelf wat vragen kan stellen. Maar verplicht is het niet, lijkt me.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
4x180 klinkt wel lekker hoor. Is toch weer 1 fles minder haha
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen![]()
Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
Wij zitten meestal op 8-12-4-8 zoiets. Dus soms redt hij het niet tot 8 en dan krijgt hij ergens nog een kleine fles ( of een normale die hij dan lang niet op krijgt). 8 uur is standaard laatste fles en bed. Hij slaapt dan rond kwart over 9.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen![]()
Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
Hoe gaat het nu met jou en het herstel?quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.
Ik gok van niet aangezien man in de horeca werkt en hij op zijn vroegst 10 uur moet beginnen. Enige dag is wanneer hij naar de opvang gaat. Van de week hebben we hem daarvoor wel wakker moeten maken en dat werd ons niet in dank afgenomen. Gisteren was het ook half 8 de laatste fles maar probeer eigenlijk altijd wel rond 8 uur te doen zodat zijn ritme behouden blijft.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:44 schreef ikke_84 het volgende:
Ow kijk er gaan dus meer mensen niet elke afspraak. Dan geef ik dat de volgende keer gewoon aan. Prikjes vind ik wel belangrijk maar de rest geloof ik wel. En idd bij ons wegen ze op vrijdag ochtend daar kan ik ook nog even binnen lopen als ik dat wil weten.had ik nog niet aan gedacht
Nazil wat een fijn schema. Moet je hem dadelijk wakker gaan maken als je naar je werk moet?
Stijn haalt de fles van 19 uur soms ook niet dan krijgt hij hem wat eerder. Maar daarna slaapt hij ook gelijk en slaapt dan tot 5 uur.
Wow, ook een beertje bij jou! Gaat het verder goed met jullie?quote:Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:
miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?
Fijn dat ze zo tevreden was
Quoi drinkt M al zoveel![]()
Wij zitten nog steeds op 5x150
Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kgbij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag![]()
Lesage dat klinkt een stuk relaxer als ons krukje![]()
Hopelijk werkt het... ik lees nu dat het super goed gaatwat fijn zeg
Ik ga helemaal niet meer (en bij een evt. volgende sla ik ook alles over) Het is niet verplicht, je mag zelf kiezenquote:Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.quote:Op vrijdag 18 november 2016 13:45 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met jou en het herstel?
Valt het herstel je dan tegen of wat ik in het topic las over meerdere kinderen?quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:08 schreef Burdie het volgende:
Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
Dat dus. Bezoek hier vond het heel fijn om even iets praktisch te kunnen doen al was het maar even het bed verschonen of een wasje doen. Kleine moeite voor bezoek,groot plezier voor onsquote:Op vrijdag 18 november 2016 15:30 schreef PiperMaru het volgende:
Burdie, ik sluit me aan bij Mies, probeer toch hulp te vragen en te accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je er niet goed in bent, maar probeer dan kleine stapjes! Iemand die even een uurtje met Kuiken naar de speeltuin wil, iemand die even een stofzuiger door je huis trekt etc. Er zijn vast mensen die het niet erg maar juist fijn vinden om je te helpen. Dus door ze de kans te geven jou te helpen, doe je ze alleen maar een plezier
Ik zal het mijn man zeggenquote:Op vrijdag 18 november 2016 15:31 schreef PiperMaru het volgende:
Oh, en thuiswerken achter de laptop met baby op je buik in de draagzak gaat heul prima!
Een Bondolino. Eigenlijk pas vanaf maat 68 maar met een veter te versmallen voor kleinere kindjes.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:36 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Ik zal het mijn man zeggen![]()
Welke draagzak hebben jullie?
Erfenisje uit de tijd dat hij nog lastig (uiteindelijk: te gulzig) dronk. Logopediste raadde toen o.a. aan om hem op zijn zij te voeden. Dan komt de melk toch wat minder direct in de keel / slokdarm. Samen met een kleine speen (inmiddels normale) en om de paar teugen de speen afbuigen (hoeft inmiddels niet meer) hielp dat. Daarnaast heb ik ook nog eens een fijne houding voor mezelf en een arm/hand vrij. In feite is dat allemaal nabootsing van een baby aan de borst natuurlijkquote:Op vrijdag 18 november 2016 14:18 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom voed je hem op zijn zij Quoi?
[..]
[..]
Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccinerenquote:Op vrijdag 18 november 2016 19:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mies, vroeg jij nou naar de vaccinaties? Gisterenavond was er bij Pauw een stukje over, de laatste 20 minuten of zo
Ik bedoelde: als beweegredenen etc je boeien, was er gisterenavond een stukje over op tv. Mini is nog niet gevaccineerd, aangepast programma.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren
Vaccineee jij niet?
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
Gewoon interesse hoor, wat is het aangepaste programma dan?
Ik vond het tenenkrommend bij Pauw. Dat was geen gesprek, dat waren drie briesende niet voor rede vatbare antivaxxers die alle clichees van stal haalden. Wat kan 1 kinderarts daar nou tegenin brengen, als ze de feiten toch niet willen horen. Huu.
Nou inderdaad zeg.quote:Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren
Vaccineee jij niet?
Jammer. Oprecht benieuwd naarquote:Op vrijdag 18 november 2016 20:42 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.
Aangepaste programma is nog niet helemaal berekend. Ik geloof ook niet dat ik het prettig vind om dat hier te vertellen.
Als het aan hem ligt zegt hij dat al ja. Hij is eigenwijzer dan mijn man en ik bij elkaar.quote:Op vrijdag 18 november 2016 21:04 schreef Soof-87 het volgende:
Denk het Nazil. Zelfs ik was overprikkeldEn zitten al!! Hij zegt nog net niet: Zelluf doen!?
Wij hebben ook altijd een lampje aan. Dan kan ik zonder een lamp aan te doen de speen terug duwenquote:Op vrijdag 18 november 2016 21:39 schreef Quoi het volgende:
Hier is de middagdut sinds twee dagen door hemzelf afgeschaft. Benieuwd waar dat eindigt. Veel kleine napjes nu.
Nazil wat grappig! Hier wil hij ook steeds vaker rondkijken en niet meer alsmaar platliggen. Platliggen is saaaaai. Vanavond daarom maar weer een keer een paar rolletjes naar opzij (gepaard met een kreet, alsof je een oude auto start).
En hij slaapt weer. Mét nachtlamp.
lekker quoi!quote:Op zaterdag 19 november 2016 07:20 schreef Quoi het volgende:
Whoopsiedeesie, hij sliep van 21:00 tot 6:30 (laatste fles 19:30). Trots op mijn ventje! Twee aaneengesloten nachten doorgeslapen. Zou het?
De uil van Larf, creapy. Moet je nagaan hoe angstaanjagend voor haarzelf eigenlijk
Partypooperquote:Op zaterdag 19 november 2016 07:46 schreef Nazil het volgende:
Ik heb L na zijn fles weer in bed gelegd, hij is altijd nog moe dan maar meestal ligt hij dan bij ons in bed. Nu hoor ik allemaal kirrende geluidjes uit zijn kamerhij is een feestje in zijn eentje aan het organiseren.
hij vindt 1 knuffel heel leuk en fijn maar mag niet mee naar bed omdat het zon tutje is een qua lengte het halve jongetje. Hij slaapt ook prima zonder.quote:Op zaterdag 19 november 2016 07:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Partypooper![]()
Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
Echt afschuwelijk, is "gelukkig" maar 2x voorgekomen. Een keer in de auto (noodstop op snelwegquote:Op vrijdag 18 november 2016 11:19 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Lees net dit berichtje. Rottig is dat he? Weet niet wat er precies is gebeurd/hoe ver ze ging, maar het is heel erg schrikken. Mijn zoontje heeft het ook, vind het nog elke keer doodeng helaas, ook al weet ik dat het onschuldig is. Komt toch nog redelijk vaak voor, jammer dat je cb-arts het niet kende.
Verdervoor Marjolijntje, zo gehoopt dat je je na de geboorte beter zou gaan voelen! Heel fijn dat je nu meer hulp krijgt, hoop dat het je goed gaat helpen
Emmy vindt een knuffel wel leuk, een muis met lange dunne armen en benen die ze lekker vast kan houden.quote:Op zaterdag 19 november 2016 07:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Partypooper![]()
Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
Waarom eigenlijk niet? Ik had vroeger ook zo'n knuffel, ging overal mee naartoe, uit logeren etc. Ik herinner me dat ik hele verhalen vertelde aan mijn knuffel en er op mijn manier heel veel steun aan had.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:10 schreef Unihipili het volgende:
Ik hoop eigenlijk niet dat baby en een knuffel onafscheidelijk gaan zijn, alsof het een mamasubstituut is. Een favorietje kan wel natuurlijk.
Wauw... oprecht vervelend dat het bij jou zo was, maar ik denk dat je nu te stellig bent in je uitspraak wb hechting...quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:45 schreef Unihipili het volgende:
Had ik ook vroeger, ik kon niet slapen zonder. Gaf me een veilig gevoel die ik op andere manier niet kreeg. En daar gaat het mis, meer steun aan een voorwerp hebben dan aan een mens vind ik niet gezond. Zo'n hechte band met een knuffel is vaak een teken van onveilige hechting. Ik wil graag dat mijn kind weet dat ik er altijd ben, dat het geen troost hoeft te zoeken in een ding.
Het kan vanaf bepaald gewicht wel maar men raadt met klem aan om zo lang mogelijk de MC te gebruiken, schijnt toch het veiligst te zijn. Als het hoofdje nog niet boven de MC uitkomt dan past het nog.quote:Op zaterdag 19 november 2016 10:29 schreef koningshof111 het volgende:
[..]
Echt afschuwelijk, is "gelukkig" maar 2x voorgekomen. Een keer in de auto (noodstop op snelweg) en een keer thuis, waarbij ik echt zwaar in paniek was. ze viel helemaal weg.
---
Trouwens een vraag, ze is nu 8 maanden en is de maxi-cosi helemaal zat. Schreeuwen! Zou ik nu al kunnen overstappen naar een autostoeltje? Ook ivm die breath holding spell, dat ik meer zicht op haar heb. Ze is rond de 8,5 kilo.
Ik denk aan de Maxi-Cosi Priori SPS Slate Black
http://www.autostoelshop.(...)zAtNACFQ5sGwodpjANHQ
Dit ja...quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:58 schreef Arja het volgende:
Dat vind ik nogal een stelling, uni, dat een hechte band met een knuffel vaak een teken van een onveilige hechting zou zijn. Ik had dat vroeger ook en herken me er niet in.
Heb je daar een bron voor? Want in mijn ogen is het werkelijk de grootst mogelijke onzin.quote:Op zaterdag 19 november 2016 11:45 schreef Unihipili het volgende:
Had ik ook vroeger, ik kon niet slapen zonder. Gaf me een veilig gevoel die ik op andere manier niet kreeg. En daar gaat het mis, meer steun aan een voorwerp hebben dan aan een mens vind ik niet gezond. Zo'n hechte band met een knuffel is vaak een teken van onveilige hechting. Ik wil graag dat mijn kind weet dat ik er altijd ben, dat het geen troost hoeft te zoeken in een ding.
Tja. Tot je een nr 2 ging bakken dan he...quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby had ernstige hechtingsproblematiek doordat ze zich afgestoten voelde door mijn baarmoeder na de geboorte. We hebben toen regressietherapie toegepast door middel van het tweemaaldaags terugduwen van de baby in het geboortekanaal. Zo wist ze vanzelf dat ze altijd welkom zou blijven daar. Er is niks beter voor de hechting dan dat, kan ik verzekeren
Ik denk in plaatjes... damn youquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby had ernstige hechtingsproblematiek doordat ze zich afgestoten voelde door mijn baarmoeder na de geboorte. We hebben toen regressietherapie toegepast door middel van het tweemaaldaags terugduwen van de baby in het geboortekanaal. Zo wist ze vanzelf dat ze altijd welkom zou blijven daar. Er is niks beter voor de hechting dan dat, kan ik verzekeren
Jij had helemaal niet Beer. Die had ik alquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:50 schreef Miezziej het volgende:
SQ![]()
Ik had vroeger Beer. Mijn moeder heeft Beer meerdere malen aan elkaar genaaid en opgelapt, maar ik heb hem nog steedsIk slaap er niet meer mee hoor
![]()
M vindt het tot nu toe vooral leuk om op knuffels te kauwen. Nijntje is haar favoriet. Lekker konijnenvleesch![]()
Mooi gezegd, piper.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
Uni, volgens mij ben je heel erg bezig met je baby geven wat je zelf vroeger tekort bent gekomen, en ik vind dat bewonderenswaardig en knap dat je er bewust mee bezig bent. Maar kijk je wel uit dat je niet doorschiet in bepaalde gedachtes/overtuigingen uit angst om dingen verkeerd te doen? Als ik sommige dingen van je lees ben ik daar wel bang voor en volgens mij heb je in je omgeving niet enorm veel mensen met wie je kunt spiegelen daarover.
Mijn Beer is beter dan jouw Beerquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:51 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Jij had helemaal niet Beer. Die had ik al
+1.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:16 schreef Svane het volgende:
Djieses Uni, je bent ook echt een rasoptimist hè!zelfs het hebben van een band met een knuffel weet je negatief te framen, Wow. Sorry ik schrijf nauwelijks mee, maar echt, het lijkt me intens zwaar om overal zo zwaar aan te tillen.
ja dat bedoelde ik dus niet, maar goedquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Tja molo, met twee kinderen en een baan heb ik niet bepaald tijd over dus dagelijks meeschrijven is niet echt een optie. Bij mijn weten mag je ook enkel op onderwerpen reageren waar je op wíl reageren, en hoef je niet per se mee te dagboeken.
Ohh dank je, dat bedoel ik namelijk. Jij verwoordt het beter.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:26 schreef Bloesem. het volgende:
Een goede band met een pop of knuffel laat juist zien dat een kind in staat is om zich te hechten. Daarbij kan een knuffel of pop het kind heel goed helpen bij het verwerken van gebeurtenissen én ondersteunen knuffels en poppen het oefenen van sociale vaardigheden. Zo lang het hygiënisch en naar behoefte gebeurt (en dus niet ter vervanging van..) is er niks mis mee.
Met dank aan ons aller DeZwabberquote:
Ah, oké.quote:
Het is idd anders met baby 2 dan met baby 1. Sowieso mindet tijd voor fok, maar ook volledig andere zorgen/interesses merk ik. Ik ben zelf bv ook echt niet bezig met hoe vaak ik wakker word of hoeveel uur ik slaap. Het is toch allemaal niet te beinvloeden zo in het begin, dus dan let ik er ook maar niet opquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:51 schreef Crumpette het volgende:
Ook dat, idd. Hoeveel voedingen iedereen drinkt en kakpakken vind ik niet interessant eigenlijk en veel vragen heb ik niet over mijn baby. Maar hier en daar valt mijn mond open van verbazing, ik dacht dat ik dan ook wel mag reageren.
Oh en nog een dikkevoor marjolijntje. Hoop dat je snel de juiste hulp krijgt voor jou.
Ik heb derhalve al sinds augustus niet meer gepoeptquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Het is idd anders met baby 2 dan met baby 1. Sowieso mindet tijd voor fok, maar ook volledig andere zorgen/interesses merk ik. Ik ben zelf bv ook echt niet bezig met hoe vaak ik wakker word of hoeveel uur ik slaap. Het is toch allemaal niet te beinvloeden zo in het begin, dus dan let ik er ook maar niet opIk ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
Haha ja zo ging het bezoek asn het cb hier ook. "Nou je bent zeker wel benieuwd hoeveel hij is gegroeid!"quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik heb derhalve al sinds augustus niet meer gepoept
En idd. Ik kwam bij het cb eerste keer: hoeveel drinkt hij? Geen ideedie dokter
ik
![]()
En daar heb ik dus de oplossing voorquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
Dit idd! Ik zat gister op t toilet met een peuter op mn voeten en mn handen aan de kinderwagen om te wiebelen zodat J. stil was... en dan te bedenken dat ik vroeger niet eens kon plassen als er iemand in de gang liepquote:Op zaterdag 19 november 2016 13:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Het is idd anders met baby 2 dan met baby 1. Sowieso mindet tijd voor fok, maar ook volledig andere zorgen/interesses merk ik. Ik ben zelf bv ook echt niet bezig met hoe vaak ik wakker word of hoeveel uur ik slaap. Het is toch allemaal niet te beinvloeden zo in het begin, dus dan let ik er ook maar niet opIk ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
Whahaquote:Op zaterdag 19 november 2016 14:03 schreef Loj het volgende:
[..]
En daar heb ik dus de oplossing voor
Schuin op de wc zitten, deur open en hoofd naar buiten steken om peuter in de gaten te houden...
Of schuin op de wc met benen buiten de wc waar plakpeuter aan kan hangen..
Baby in de box of op een kleedje voor de wcdeur...
Zo zat ik vanochtend ook op het toilet trouwens terwijl m'n jongens uit logeren zijn
Potje of emmer beneden?quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Whaha
Maar ik moet dsn met de hele bups naar bovem of beneden, want geen wc op de begane grond
Ok. S terugduwen dus?quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:13 schreef Svane het volgende:
Gewoon >3 jaar leeftijdsverschil tussen je kinderen doen, solo-wc-bezoek ftw, let grote wel even op kleine.
Ermagherdquote:Op zaterdag 19 november 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Whaha
Maar ik moet dsn met de hele bups naar bovem of beneden, want geen wc op de begane grond
Goed voor de hechting leerde ik net van SQ. Matig voor de hechtingen, dat wel. KEUZES ROOM KEUZES.quote:
En mooi gezegd iddquote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
Uni, volgens mij ben je heel erg bezig met je baby geven wat je zelf vroeger tekort bent gekomen, en ik vind dat bewonderenswaardig en knap dat je er bewust mee bezig bent. Maar kijk je wel uit dat je niet doorschiet in bepaalde gedachtes/overtuigingen uit angst om dingen verkeerd te doen? Als ik sommige dingen van je lees ben ik daar wel bang voor en volgens mij heb je in je omgeving niet enorm veel mensen met wie je kunt spiegelen daarover.
Ghehe ja herkenbaar.quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha ja zo ging het bezoek asn het cb hier ook. "Nou je bent zeker wel benieuwd hoeveel hij is gegroeid!"
-eh nou ik zie dat ie groeit dus het zal wel los lopen.![]()
Ik hoop dat het geen warme kruiken zijn?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:56 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb iets bedacht maar het klinkt gevaarlijker dan het is geloof ik
M. heeft nogal last van zwabberarmen en hij zit nu in een winterslaapzak. Ik heb nu het lakentje strak om zijn lijf ingestopt en nu naast zijn lijf aan beide kanten twee kruiken opgelegd zodat de armen niet boven het lakentje gaan. Ziet er niet uit, maar de armen blijven laag.
Ik accepteer wel het alternatief, al vier dagen lang. Bovendien heb ik liever nu iets meer onrust dan als ik weer moet werken. En heb een sterke kerel die al op zijn zij rolt, dus ik lig zelf onrustig in bed als hij zijn Swaddle Me aan heeft.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:03 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik hoop dat het geen warme kruiken zijn?
Het klinkt alsof je heel graag wil stoppen met inbakeren, maar het alternatief niet accepteert. Ik vraag me af of het perse nu afbouwen die onrust waard is? Geniet van de goede nachtrust zolang het kan, denk ik dan...
En ken je al van die sleepy wings?
Marjolijntje, wat naar dat je je nog niet zo voelt als je zou willen. Ik hoop dat je de hulp krijgt die nodig is. Bedenk wel dat je werkgever er bij gebaat kan zijn om je nog (deels) ziek gemeld te laten staan, nu krijgen zij het nog als zwangerschapgerelateerde ziekte vergoed door het uwv. Wellicht haalt dat voor jezelf ookal druk van de ketel.
quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Nu bij baby twee denk ik regelmatig 'ohja hij is er ook nog'. Vandaag nog, toen ik hem gewoon vergat bij de lunch. Hij lag onder de pianokruk intens tevreden op de pedalen te sabbelen. Annie was al halverwege boterham 2 toen ik me ineens bedacht dat ik nog een kind heb
.
Een luier al geprobeerd? Werkt hier vrij effectief.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:30 schreef Nazil het volgende:
Dat neusje begraven vindt mijnes ook fijn. In mij of ik. Een knuffel of zijn capuchon van de jas, dat maakt niet uit.
En hij heeft een vaste poepplekin de tripp trapp newborn set als ik aan het eten ben. Standaard gewoon
en het rottige is dat door die riempjes het er nog wel eens langsheen gaat.
Ik wist dat ik iets vergatquote:Op zaterdag 19 november 2016 17:31 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Een luier al geprobeerd? Werkt hier vrij effectief.
Ja, loonsverhoging! Goed gedaan!quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:35 schreef Miezziej het volgende:
Maar om positief te eindigen, weet iemand nog dat ik iets werkgerelateerds had gepost? Ik ben naar mijn leidinggevende gegaan en gevraagd en ik krijg het ookkuddos voor degene die het nog weet hahaha
quote:Op zaterdag 19 november 2016 14:15 schreef Svane het volgende:
[..]
Goed voor de hechting leerde ik net van SQ. Matig voor de hechtingen, dat wel. KEUZES ROOM KEUZES.
quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Nu bij baby twee denk ik regelmatig 'ohja hij is er ook nog'. Vandaag nog, toen ik hem gewoon vergat bij de lunch. Hij lag onder de pianokruk intens tevreden op de pedalen te sabbelen. Annie was al halverwege boterham 2 toen ik me ineens bedacht dat ik nog een kind heb
.
quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:51 schreef LeSage het volgende:
Een vriendin paste van de week op en dacht dat S. stikte in zijn boterham. 'Hij werd paars en haalde geen adem.' Pas daarna rook ze het
quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:51 schreef LeSage het volgende:
Een vriendin paste van de week op en dacht dat S. stikte in zijn boterham. 'Hij werd paars en haalde geen adem.' Pas daarna rook ze het
quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:42 schreef Molo het volgende:
Mevrouw hier ging net stuk kruipen door de hotelkamer heen![]()
![]()
4,5 fucking maand
Waaaatquote:Op zaterdag 19 november 2016 20:42 schreef Molo het volgende:
Mevrouw hier ging net stuk kruipen door de hotelkamer heen![]()
![]()
4,5 fucking maand
Ja dat was mijn druif. Ik gooi het maar op een eenmalig iets ofzo geloof ik.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:55 schreef Miezziej het volgende:
Wauw Larfje![]()
En dat terwijl ze op de buik nooit leuk vond toch? (Of ben ik nu in de war met iemand anders)
Ja dat zou mooi zijn, maar het is precies op de tijd dat ik uit mijn werk kom en haar ophaal (en me verheug een lachende baby te zien) en aan het avondritueel moet beginnen en koken enzo.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:23 schreef Bloesem. het volgende:
Huiluurtje... oef! In de draagdoek en wandelen maar
Dan denkt ze vast, nahh dat kan ik al, waarom opnieuw doen tijd voor iets nieuwsquote:Op zaterdag 19 november 2016 21:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat was mijn druif. Ik gooi het maar op een eenmalig iets ofzo geloof ik.
Volgende keer over vier maanden ofzo dat ze dat doet. Was met omrollen ook, aantal keer doen en dan wekenlang niets
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Gezellig, samen wegquote:Op zondag 20 november 2016 09:09 schreef Molo het volgende:
Oe sterkte, veel koffie dan maar!
Wij zijn weekendje weg vanwege loopje van Koos, dus hotelontbijt
I can haz bacon?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 november 2016 09:09 schreef koningshof111 het volgende:
Mijn kleine meid van 7m 3d stond vanmorgen in de box toen ik beneden kwamHeel snel traphekje kopen.
Gaafquote:Op zondag 20 november 2016 09:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]Dat deed mijn oudste ook. Onvoorstelbaar als ik nu kijk naar mijn baby van bijna 5 mnd.
Ik vind dat dus echt heel knap! Ik hoop dat je snel zelf ook weer lekker kunt slapen!quote:Op zondag 20 november 2016 09:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Succes LeSage.
Ik moet hier altijd de held zijn.(Wat ik heus niet ben na al mijn slechte nachten
, maar! Het gaat langzaamaan wel echt beter met slapen en C doet de nachten fantastisch, dus ik heb ook echt de mogelijkheid om weer te leren doorslapen nu
.)
Ik had ook heupdysplasie en liep juist snel (met 10 mnd aan de hand en met 11 mnd los) maar heb bijvoorbeeld nooit gekropen...en los fietsen zonder zinwieltjes deed ik denk ik met vijf jaar ofzoquote:Op zondag 20 november 2016 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
@ Koningshof
Ik heb toevallig laatst het mijlpalenlijstje erbij gepakt van de oudste (meisje hier):
Rollen rug-buik: 8 weken
Rollen buik-rug: 4 mnd
Buikschuiven: 4 mnd 2 wk
kruipen: 5mnd 1 wk
Zelf gaan staan in box: 7mnd 1 wk
Loslopen: 12 mnd (liep wel al mnd op haar knietjes, tot rennen en springen aan toe)
Los fietsen: 3 jr 3 wk
(Los zitten heb ik blijkbaar niet genoteerd)
Zo grappig, mijn tweede (jongen wel) deed alles juist behoorlijk laat (rollen rug-buik bv pas met 9 mnd), maar kon al losfietsen met 2 jr en een paar maanden. (En hij had heupdysplasie, geen idee of dat tegenwerkte, maar zou kunnen...)
De derde (meisje) zit er tussenin.
Snelle lopen zal de frustratie geweest zijn. Ik zat tot ik liep alleen maar te krijsen op de grond.quote:Op zondag 20 november 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hoi Kwak
. Gij snelle. Fietsen ging vóór de loopfiets ook gewoon veel langzamer hè. Het is echt door de loopfiets dat ze dat tegenwoordig zo jong kunnen.
Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit.quote:Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
Zo doen wij het eigenlijk ook. Alleen komt ze meestal rond een uur een 4-5 weer.quote:Op zondag 20 november 2016 11:09 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit.![]()
Nouja 's avonds slaapt ze op een van ons en gaat dan mee naar bed als wij gaan.
Ik doe er niks mee verder, ik laat het gewoon zo.
Zelf eerder naar bed? En je aan haar ritme overgeven. De meeste babytjes slapen het eerste stuk een langere ruk, en worden daarna vaker wakker. Wakker maken werkt vaak averechts, met een oververmoeid en extra wakker kind tot gevolgquote:Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Succes vandaag LeSage
Piper, leuk zijn die lachjes he?![]()
Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
Snel gaat het he.quote:Op zondag 20 november 2016 11:24 schreef Chanty het volgende:
Goede smaak Molo
Tandje is hier doorhoewel ik de bui al een maand zag hangen, moest ik toch een traantje wegpinken. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot
XL hydrofiel die je in een driehoek vouwt en waarvan je de punten onder het matras aan elkaar knoopt.quote:Op zondag 20 november 2016 15:44 schreef Fieder het volgende:
Mijn baby klauwt de hydrofiel onder zijn hoofd vandaan als hij in slaap valt (zodat ie als een rolletje in zn nek ligt). Ik wil wel graag iets onder zijn hoofd ivm kwijl/ spuug. Weet iemand een oplossing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |