abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166707973
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
  donderdag 17 november 2016 @ 08:17:49 #2
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166707996
Respect Vivi _O_
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 17 november 2016 @ 08:49:28 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166708308
Ik trok dat na 6 weken al niet meer, vond het vreselijk. Knap dat je volhoudt, al hoop ik dat het niet ten koste van jezelf gaat want dat is ook niet handig. Balans enzo :P

Larfje hier is vrolijk én op temperatuur sinds ik haar vanmorgen uit bed haalde! *O*
Wel goeie snotneuzen nu, bleh bleh bleh.
Heb maar doos tissues neergezet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 17 november 2016 @ 08:51:57 #4
220609 Nouk84
pi_166708327
Ik na 3wk idd al niet meer, heel knap!

Wat fijn dat het beter gaat met Larfje! Snot :9

Razz O+ Heerlijk hoe jij schrijft _O_

Mijn baby zit hardop te lachen om babytv :') O+
pi_166708472
Knap Vivi :* Het wordt snel makkelijker! Ik heb de eerste... twee maanden (denk ik) bijna fulltime gekolfd. Na zes weken werd het al makkelijker en kon ze ook af en toe gaan drinken. Na drie maanden kon ze alle voedingen bij me drinken :) Ik hoop dat 't voor jullie ook snel beter wordt. Succes :*
pi_166708697
Inderdaad knap Vivi!
Zelf heb ik ook een handkolf voor onderweg, en ik merk dat ik daarmee wat makkelijker een toeschietreflex kan opwekken. Misschien eens het overwegen waard om een keer te proberen? Misschien is het ook wel zo'n succes zoals bij MiesPoes! :Y

Mijn baby heeft besloten om 's nachts na een voeding niet meer meteen te gaan slapen :'). Ik heb haar naast me gelegd en toen ging ze een beetje met mijn nachthemd spelen en zijn we uiteindelijk wel in slaap gevallen weer :P
pi_166708778
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik na 3wk idd al niet meer, heel knap!

Wat fijn dat het beter gaat met Larfje! Snot :9

Razz O+ Heerlijk hoe jij schrijft _O_

Mijn baby zit hardop te lachen om babytv :') O+
Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet start
  donderdag 17 november 2016 @ 09:27:31 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166708825
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:24 schreef Arja het volgende:

[..]

Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet start
_O-

Ik had afgelopen week haar nagels niet geknipt omdat ze zo ziekjes was. Beweerde Koos dat ze "er rekening mee hield" bij hem knuffelen, door niet haar vingers met nagels en al in zijn gezicht en nek te zetten _O- _O- :')

Lachen die van jullie ook trouwens zo hoog dat ze dan geen bereik meer hebben? :D O+
Zó schattig. Zit haar lekker te kietelen, vind ze geweldig :D
pi_166708919
Goedemorgen :p

Hoe doen jullie dat met sinterklaas trouwens? Luke is al bijna 6 maanden. We hebben aan mijn schoonouders gevraagd voor een loopstoeltje of een loopwagentje. Alleen het is zo moeilijk met zo'n leeftijd. Met sinterklaas en kerst zou die weer in de watten gelegd worden. Moet ik een lijstje maken wat ik wil hebben om te voorkomen dat ik hetzelfde ga kopen voor mijn zoontje? Of moet ik ze iets zelf laten kopen??
  donderdag 17 november 2016 @ 09:52:21 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166709146
Ik heb gezegd niks kopen want ze krijgt er toch nog geen pest van mee. Maar ik gok dat familie zich daar niet aan gaat houden :P
pi_166709333
Wij vieren (nog) geen sinterklaas dus das makkelijk dan :P
Ik zou een lijstje doen denk ik.
pi_166709412
Wij maken een lijstje op lijstje.nl
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_166709425
Zonder het aan ons te vragen krijgt L iig wat van schoonvader en mijn ouders. Gewoon iets kleins. Van ons krijgt hij ook wat kleins, gewoon voor het idee O+
pi_166709447
Met Sinterklaas is ze jarig *O* Sint slaat ons dit jaar dus over ;)
pi_166709630
Ik koop alles zelf en krijg het geld hiervoor van de familie. R heeft het idd niet door maar zij willen graag wat geven. En het zou voor L anders misschien ook wel raar zijn als zijn broertje niks krijgt?

lijstje.nl is ook handig ja

Marjolijntje hoe gaat het?
pi_166709915
Even onder een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:

donderdag 17 november 2016 @ 11:54:06 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166710819
Waarom gaat Max altijd voor dood in die draagzak zitten, met zijn hoofd vooruit? Ik weet iig niet meer of 'ie ademt, maar goed, op naar de lunchdate met 2 chickies van 6w oud :+
  donderdag 17 november 2016 @ 11:56:13 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166710862
Marjolijntje, prachtige foto's!

De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst :*
pi_166711052
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:27 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Ik had afgelopen week haar nagels niet geknipt omdat ze zo ziekjes was. Beweerde Koos dat ze "er rekening mee hield" bij hem knuffelen, door niet haar vingers met nagels en al in zijn gezicht en nek te zetten _O- _O- :')
Tuurlijk Koos haha

quote:
Lachen die van jullie ook trouwens zo hoog dat ze dan geen bereik meer hebben? :D O+
Zó schattig. Zit haar lekker te kietelen, vind ze geweldig :D
Nee nog niet gehoord.

Wij doen niks aan Sinterklaas.

Marjolijntje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator donderdag 17 november 2016 @ 12:07:53 #20
269689 crew  Viv
pi_166711076
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:14 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje Vivi, dat is echt heel vaak kolven! Ik moest ook zo vaak kolven voor 1 voeding (voor in de vriezer gelukkig), tot ik overstapte op een handkolf... Heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik zweer bij dat ding. Misschien een tip?
Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!

Trouwens: 130 gram gegroeid sinds maandag! *O* Daar doe ik het voor.
pi_166711079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:

De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst :*
SPOILER
pi_166711172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!

Wat fijn!

Ik kolf al ruim 4 maanden, maar 10 min per voeding heb ik nog nooit gehaald. Ik kolf meestal 25 minuten en heb dan op goede dagen 1,5 voeding en op mindere dagen net 1.

Boekjes zijn altijd leuke cadeautjes! Komen later altijd van pas :)
pi_166711301
Wat een mooi ventje Marjolijntje O+
SPOILER
@Vivi
Hopelijk gaat het kolven snel beter, knap dat je zo doorzet!

Ik kolf meestal tussen de 10 en 15 minuten. Maar ik heb denk ik een luxeprobleem, want mijn vriezer begint steeds voller te raken.
pi_166711819
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:

Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he? |:( Als ik het had kunnen veranderen, had ik dat al lang gedaan..
En thanks, het is nu afwachten op de aanmelding en dan de intake. En dan hopelijk fijne passende therapie. Qua werk gaan we het zien, heb aangegeven dat ik niks kan nu met stress en hoge werkdruk en dat ik echt nog niet beter ben, maar het wel weer graag wil proberen. Ziek melden kan altijd nog.
  donderdag 17 november 2016 @ 13:00:05 #25
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166711968
:* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* .
O+ O+ O+ O+ en echt kies voor jezelf als het wel moet, stoppen met werken en ziekmelden is geen falen.

en Quoi ik snap niet dat je de opmerking maakt, zeker niet tegen Marjolijntje die heel goed weet wat ze heeft, die zich deze keer maar ook de vorige keer echt de blubber heeft gevochten. Die alles geeft in deze situatie. ach bottomline, ik vind het not done.
pi_166712108
Marjolijntje :* Wat ik hier ook zeg, niks gaat recht doen aan hoe jij je voelt. Dikke kus dus! Ik hoop dat je adequate ondersteuning krijgt :*
pi_166712114
En ik zou eigenlijk ook willen zeggen: stop met werken. Nu. Je bént al ziek, je meldt (erkent) het alleen nog niet. Je lichaam geeft signaal van ho stop ik heb aandacht nodig. Al snap ik het willen proberen wel, afleiding is ook fijn en misschien lukt het wel etc.. maar gevaar is nog verder over je grenzen gaan waar je nog moeilijker weer van teboven komt. Maar je kunt het het beste zelf aanvoelen, wat voor jou het beste is :*.
pi_166712150
Marjolijntje :*

En hoera voor de groei Vivi! *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166712180
Vivi, ik had je berichtje helemaal niet gezien. 130 gram O+ wow!!
pi_166712388
Oh ik las er ook overheen . Fijne! Motivatie! :D
  donderdag 17 november 2016 @ 13:37:15 #31
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166712516
Marjolijn :* en wat een prachtig mannetje O+

Vivi super 130 gram gegroeid! *O*
pi_166712956
Marjolijntje, wat heftig allemaal. En als het werken straks niet gaat, dan gaat het niet he? Knap dat je actie onderneemt. En wat een heerlijke foto's O+
:)
pi_166712974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:54 schreef Quoi het volgende:
Waarom gaat Max altijd voor dood in die draagzak zitten, met zijn hoofd vooruit? Ik weet iig niet meer of 'ie ademt, maar goed, op naar de lunchdate met 2 chickies van 6w oud :+
Spannend :D Veel plezier.
pi_166713027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

BAM 130 gram! Zei de rijmPiet. Goed zeg, ik weet uit ervaring hoe blij je daar mee kan zijn.
pi_166713410
Kunnen baby's eigenlijk nachtmerries hebben? Gisteren lag M lekker te slapen en opeens begon ze keihard te huilen ;( Niets was even goed, uiteindelijk weer in slaap gevallen tegen mijn schouder. Dat was niet zo comfortabel dus rustig laten zakken naar mijn borst :+
  donderdag 17 november 2016 @ 14:59:06 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166713931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:50 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he? |:( Als ik het had kunnen veranderen, had ik dat al lang gedaan..
En thanks, het is nu afwachten op de aanmelding en dan de intake. En dan hopelijk fijne passende therapie. Qua werk gaan we het zien, heb aangegeven dat ik niks kan nu met stress en hoge werkdruk en dat ik echt nog niet beter ben, maar het wel weer graag wil proberen. Ziek melden kan altijd nog.
Ik kon weten dat dit verkeerd ging vallen. In dat geval: sorry daarvoor. Maar dat ondankbaar is je eigen interpretatie hè? ;) Ik constateerde gewoon een prachtige baby :) Nogmaals sterkte.

SPOILER
  donderdag 17 november 2016 @ 15:00:16 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166713949
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
pi_166714211
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
Dat laatste klinkt dan toch minder hoopvol. Of verwacht hij dat zij verder wel initiatief zullen nemen? ;)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166714554
Heel veel sterkte, Marjolijntje!
Ik las de opmerking van Quoi heel anders, het zou zo mooi zijn als je met de juiste hulp ook gelukkig kúnt zijn met alles dat je hebt. Hoe dan ook, het is en blijft een *situatie. Zorg goed voor jezelf, of dat nou werkend of ziekgemeld is. En doe het vooral omdat het je eigen keuze is!

Quoi, dates met jongere dames, wij doen ze hier ook. Eentje heb ik al gemarkeerd als toekomstig schoondochter. Een echt poppetje en 2 weken jonger!

Vivi, wat een goed gewicht :) klinkt alsof het voeden goed doet voor je kleine!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166714630
Marjolijntje wat een knapperd zeg O+ jij hebt echt de jongensversie van je oudste gebakken joh!

Verder wens ik je heel veel sterkte. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop jij dingen aanpakt en ervoor durft uit te komen. Hopelijk kun je snel terecht en is het de juiste plek voor je.
pi_166715582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Even onder een spoiler.
SPOILER
M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
SPOILER
Ik kom niet bijgelezen dames, sorry daarvoor. Een kleine baby en een peuter samen is iets meer werk dan gedacht :+
:')
S. 2014
J. 2016
pi_166715761
Ik ben net met ons snotneusje naar de huisarts geweest. Drinken kost haar steeds meer moeite en ze klinkt zo sneu vol. Stomen helpt maar even, neusspul ook.. Ben wat meer gerustgesteld, dr longen zijn schoon en het is dus echt alleen dr neus. Ik heb dezelfde verkoudheid dus het wachten is op mijn antistoffen. Vaker aanleggen, luiers in de gaten houden en morgen nog even controle bij onze eigen huisarts.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  donderdag 17 november 2016 @ 16:46:58 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166715957
Ik ben een beetje laks met de cb afspraken hij heeft er nu 1 gehad na de geboorte.
Ik heb de 29ste weer de volgende afspraak. ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.
En misschien heeft hij zijn eerste prikjes :o daar ben ik nog niet helemaal uit.

Maar jeetje R. was een huilbaby en F is zo lief en zo content als hij maar bij mij is O+ O+ O+ O+
pi_166716389
Ja wat een verschil joh jouw baby's :o.

Ik vind mijn baby zo schattig als ze huilt :'). Niet dat ik er altijd evengoed tegen kan.. maar toch. Ik vind het dan schattig en zielig en soms weet ik niet wat ik ermee moet :'( en het communiceert lastig met gehuil naast je oor :D.

Ik heb morgen weer afspraak bij cb. Eigenlijk geen zin om te gaan. Als ze ons weer anderhalf uur laten wachten dan is het wel de laatste keer geweest denk ik, wat betreft het routinematig wegen/meten enzo dan.
pi_166716622
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben een beetje laks met de cb afspraken hij heeft er nu 1 gehad na de geboorte.
Ik heb de 29ste weer de volgende afspraak. ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.
En misschien heeft hij zijn eerste prikjes :o daar ben ik nog niet helemaal uit.

Maar jeetje R. was een huilbaby en F is zo lief en zo content als hij maar bij mij is O+ O+ O+ O+
Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?
pi_166716764
Ben er eindelijk achter wat mijn meid heeft/had toen.

quote:
Een breath-holding spell betekent, letterlijk, ‘een (korte) periode van adem vasthouden’. Het zijn kortdurende episoden, waarin plotseling de ademhaling stopt tijdens de uitademingsfase. Dit is een reactie op een onplezierige ervaring. Het kind kan na zo’n reactie het bewustzijn verliezen en slap of stijf worden. Meestal komt het kind snel weer bij kennis en gedraagt het zich weer als vanouds.
Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?

Heb er nog nachtmerries van, bij elke stilte na een huilen gaan mijn haren al omhoog.
pi_166717061
Marjolijntje heel veel sterkte :* ik weet niks anders te zeggen, sorry..

Koningshof dat lijkt mij ook heel eng!

L ligt lekker in de newbornset van de tripp trapp te spelen met de maxicosi spanner die ik provisorisch aan de speelboog heb gehangen en hij vindt het prachtig O+ er tegenaan slaan, pakken (met twee handen al!) en er tegen kletsen, dat kind vindt het prachtig. En ik kan rustig koken en eten zo, ideaal.
  donderdag 17 november 2016 @ 17:52:20 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166717129
Waarom achterlijk? Dat kan toch, zo vaak komt dat niet voor dacht ik.

Wat een leuke babies op de foto! En Marjolijn, hulp klinkt verstandig :Y

Larfje hier is weer helemaal beter. Continu vrolijk O+
Bijn consultatiebureau geweest en prikken gekregen weer. Groei qua gewicht en lengte loopt iets terug qua lijn maar ik maak me geen zorgen.
Net zien geweest en wij zijn beide ook klein.

Happy Larf is happy, en moeders dus ook :P *O*
  donderdag 17 november 2016 @ 18:11:02 #49
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166717581
breath holding spells is wel echt iets wat het cb moet weten, het is echt baby `101 :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:26 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?
Bepaalde dingen wil ik wel voor enten ik vind alleen het rivm schema heel heftig.
vooral te snel te vee zeker voor een baby die borstvoeding krijgt en een boel bescherming krijgt al.
  donderdag 17 november 2016 @ 18:35:21 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166718089
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
breath holding spells is wel echt iets wat het cb moet weten, het is echt baby `101 :Y

Ah dat wist ik niet.
Ik weet niet hoeveel mensen er op het consultatiebureau daar werken maar ik vraag me dan wel af of overstappen nuttig is, aangezien ze overal soortgelijke opleiding hebben en het allemaal andere personen zijn natuurlijk.Je hebt er altijd minder wetenden tussen zitten (helaas)
  donderdag 17 november 2016 @ 19:32:17 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166719476
CB heb ik ook geen drol zin in... de keren dat ik het nuttig vond zijn op één hand te tellen. Misschien wel op een halve hand.
KuikenGuppy
pi_166719945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
pi_166720043
Nu twee keer CB geweest. Vind het tot nu toe wel interessant allemaal. :Y Behalve die stomme prikjes dan, maar dat moet gewoon weet ik zelf :)

Alles valt of staat wel bij de persoon die je tegenover je hebt zitten. Wij hadden twee keer zo'n aardige, kundige vrouw. Maar die gaat nu met pensioen. :{

Mijn M. doet het iig prima na de prikjes verder! Nu is het hopen op een goede nacht in de slaapzak. Twee nachten gehad nu. Eerste nacht was drama, tweede nacht al iets beter. Dus ik probeer het nog even vol te houden. Ik zie dat afbouwen namelijk niet zitten als ik weer moet werken. :+
  donderdag 17 november 2016 @ 20:01:15 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilon :7 :D
pi_166720256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:01 schreef Molo het volgende:

[..]

* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilon :7 :D
Oh! Wist niet dat dat bestond.
En warm maken gewoon in de magnetron?
  donderdag 17 november 2016 @ 20:06:37 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Drie verschillende aanpakken die ik afwissel.
- Poeder in afgemeten doses (bakjes te koop bij oa hema) met water. Thermoskannetje (ook hema) met gekookt water mee, bodempje mengen met koud water.
- Idem met warm water (ca 40gr) in thermoskan mee.
- Nutrilon kant en klaar flesjes mee. Koud of even in de magnetron laten opwarmen.

Thermoskan: http://www.hema.nl/winkel(...)-05-liter-(80681016)

Bakjes:
http://www.hema.nl/winkel(...)edertoren-(33523056)

Kant en klaar nutrilon (dank aan Molo):
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/
  donderdag 17 november 2016 @ 20:07:06 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720279
Ik wist dat Molo me voor ging zijn :P
  donderdag 17 november 2016 @ 20:08:23 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720309
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:06 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh! Wist niet dat dat bestond.
En warm maken gewoon in de magnetron?
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/

Nooit warm maken in magnetron, dan klappen de structuren uit elkaar. Kan warm in flessenwarmer, maar je kunt het als je beeb het pikt gewoon zo koud geven. Is handig voor onderweg :)

En anders thermoskan (Hema heeft handige formaatjes) en een gevuld poedermelk-torentje :)
  donderdag 17 november 2016 @ 20:08:51 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:07 schreef Quoi het volgende:
Ik wist dat Molo me voor ging zijn :P
ik lees je post nu pas, jij bent eng

SPOILER
pi_166720412
Quoi en Molo :D

Dank!!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:13:03 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720437
Best erg dit eigenlijk :') :+ :P
  donderdag 17 november 2016 @ 20:14:52 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720469
Ik doe alleen die kant en klare melk heel soms wel in de magnetron, bedenk ik me net :@ Als ik ergens ben doe ik het koud (alhoewel: kamertemp).
  donderdag 17 november 2016 @ 20:16:48 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720507
Ik doe de fruithapjes en groentehapjes wel in de magnetron, dus zo erg consequent ben ik er ook niet echt in :')
Maar de eiwitten van de melk klappen dan uit elkaar dacht ik, omdat het ongelijkmatig vrij heet wordt
pi_166720543
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.

Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen? :o
pi_166720545
In januari wil ik van bv. af zijn namelijk, dus ben me aan het inlezen over kunstvoeding. Eerst maar eens de vriezer met moedermelk opmaken. Of mixen met kunstvoeding zodat de overgang makkelijker wordt. :+
pi_166720569
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.

Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen? :o
Ja hoe durf je?

:+
pi_166720619
quote:
12s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:19 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja hoe durf je?

ja, kindermishandeling!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:25:46 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

ja die hotspots dus ja

ben ik bij appelprut niet zo bang voor, melk wel

en je woont in een miljoenenstad, straling everywhere

"Even de courgettepuree opwarmen lieverd"

donderdag 17 november 2016 @ 20:28:49 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720791
Hè fuck, vergeet ik deze helemaal, voor de Doctor Who kenners :P

pi_166720817
Molo _O-
pi_166720824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]

ja die hotspots dus ja

ben ik bij appelprut niet zo bang voor, melk wel

en je woont in een miljoenenstad, straling everywhere

"Even de courgettepuree opwarmen lieverd"

[ afbeelding ]
ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...
pi_166720883
  donderdag 17 november 2016 @ 20:31:48 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...
Toch wel gemaakt in Oost Duitsland he, want dat was pas degelijke kwaliteit die ze maakten!!!!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:34:08 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720959
Larf kaant zojuist een heel 4-maanden potje pastinaakpuree op bij Koos op schoot _O_
Lepeltje ervoor en zij maar afhappen steeds _O_
Inclusief haar lolhoofd natuurlijk weer, eindelijk helemaal weer beter O+
pi_166721275
Noem mij een loedermoeder maar ik zet altijd de waterkoker op 40 graden aan :@

En onderweg no 1 van quoi: afgestreken schepjes in bakjes en thermosfles (idd hema) en dopper koud water.

Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaal :+ maar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
pi_166721484
Marjolijntje :* . Dikke kus voor jou. Geen idee wat te zeggen. Het raakt me, je prachtige baby en je dan zo ongelukkig voelen. Ik gun je zo dat het beter met je gaat en hoop dat ze je in het ziekenhuis goed kunnen helpen.
  donderdag 17 november 2016 @ 20:49:58 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166721627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:
Noem mij een loedermoeder maar ik zet altijd de waterkoker op 40 graden aan :@

En onderweg no 1 van quoi: afgestreken schepjes in bakjes en thermosfles (idd hema) en dopper koud water.

Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaal :+ maar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
Exact idem. 40gr waterkoker en melkpoedertoren thuis :) Al kun je dan in principe ook wel warm water uit de kraam nemen.
pi_166721735
Marjolijntje :*
Hopelijk krijg je snel de juiste hulp.
Wat een mooi mannetje hebben jullie O+

Ik ben een tijdje niet hier geweest en zag net dat burdie een zoon heeft. Gefeliciteerd nog :D
Hoe vindt kuiken zijn broertje?
pi_166721761
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.

Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.

En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger }:| .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2016 20:53:43 ]
pi_166721896
@vivi misschien kan je de bosvruchtenthee van lipton proberen. Bij mij schoot ineens de productie omhoog door deze thee. Bij de jumbo heb je een grote glazen fles speciaal voor mama's die bv geven. Het is van het merk HIPP.

Dit is mijn knappertje 😘.

Ik kook de water altijd en neem de fles dan mee. Bij mamaloesbabysjop ofzo kan je zo'n warmtepak kopen en om de fles doen en de fles zo warm houden. Ik meen dat er ook zo'n auto oplaadbare warmtefles ding te koop is
pi_166722082
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.

Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.

En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger }:| .
Die loden leidingen weet ik niet. Maar met waterkoker is altijd goede temperatuur en gaat volgens mij sneller dan kraanwater warm laten worden _O-

En idd al-tijd poedertoren mee. Warm water niet altijd maar kamertemperatuur water wel eigenlijk altijd (al is het maar voor als ik dorst krijg _O-). Als ik verder weg ga wel idd.
Totdat je de hele luiertas vergeet die netjes ingepakt klaar staat :') dat overkwam mij van de week toen ik op een uur rijden van huis was. Op kraamvisite. Gelukkig had zij alles voor mij _O_ maar dan voel je je ook slecht hoor.
  donderdag 17 november 2016 @ 21:00:53 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166722086
Ook al zo'n knappe baby O+
pi_166722208
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
pi_166724513
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
Eens.
pi_166724962
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
pi_166725639
Ik moest trouwens even googelen wat een poedertoren was precies. Kom ik op een paardensite terecht :')

Maar goed, gevonden nu hoor :Y Handig idd.
pi_166726024
:W gelukkig wel een leuk cb hier, al laat ik de adviezen meestal voor wat ze zijn, tenzij nuttig.

Voeding onderweg, ook met poedertoren en thermosfles met lauwwarm water. Thuis doen we de fles met water even 20 sec in de magnetron.

Mijn kabouter is sinds vandaag over op 120cc. 90 was niet langer genoeg, woensdag cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt, het is zo'n ander kindje dan zijn grote zus, qua postuur maar ook qua gedrag en karakter.
O+
En er zijn dagen dat ik de neiging heb tot keihard meejanken met beide maar ik had van tevoren niet kunnen bedenken dat 2 kinderen zo ontzettend tof zou zijn.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_166726079
Wat een moppie GM O+ .
  vrijdag 18 november 2016 @ 06:47:49 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166728930
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
pi_166729093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 06:47 schreef Quoi het volgende:
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
Je rekent het goed? Dat is toch fantastisch, 8.5 uur slaap achterelkaar met drie maanden?

Mooi mannetje Gm!
  vrijdag 18 november 2016 @ 08:05:25 #91
220609 Nouk84
pi_166729206
Gerekend vanaf de laatste fles helemaal fantastisch!

Hier spooknacht :O Maar waarom?!?! :?
pi_166729246
Wat vervelend, Nouk. Pijn ergens? Of misschien wel gewoon de storm..

Wow, Quoi, dat is een lekkere slaap!

Ik heb besloten vandaag weer eens energie te steken in slapen. Ik heb nu een tijdje een 'pick your battles'-strategie toegepast, maar vind het wel tijd dat hij weer gaat leren in zijn bedje te slapen. Anders zit ik echt letterlijk de hele dag aan hem vastgeplakt inclusief krijsen bij drinken pakken/naar de wc gaan/een was aanzetten. Dus, voor zijn slaapjes ga ik nu bij hem zitten naast zijn bed en dan wachten tot hij omvalt.
pi_166729646
Een poepluier en een heleboel gemiemel verder is hij toch in slaap gevallen. Ik zou er wel van genieten als deze methode gaat werken zeg. Ik ga nu dus gewoon in stilte douchen (nee, hij gaat niet wakker worden tussendoor }:|)
pi_166729689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
pi_166729741
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:01 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
Ik wil ook 2 kindjes als ik het zo lees O+

Gelukkig heb ik een luie stoel met poef en net een nieuw boek (gesigneerde biografie van Luc Nilis :+).
pi_166729966
GM!! Scheetje zeg :D

Quoi, heerlijk zeg! Daar wil ik ook naar toe. Gisteren/vannacht was het 22.00-3.00-7.00. Niet heel slecht ofzo. Het gaat in de slaapzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
pi_166730771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:

_O_ geweldig idee!
pi_166731213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:27 schreef Soof-87 het volgende:
pzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.

Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.

GM ook al zo'n heerlijk mannetje!

Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc. O+
pi_166731516
Ik heb met afbouwen ook gekolfd, ik liep vast op het live blijven voeden. Met kolven (steeds langer er tussen, ook niet helemaal leeg kolven) was ik er binnen een week vanaf. In totaal 2,5 week mee bezig geweest denk ik.

Piper die geluidjes O+ zo leuk!
pi_166731559
Klopt ja, L_A moest dan alleen de spanning eraf kolven. En de voeding die ze wilde behouden (de avondvoeding) wel helemaal leeg kolven. Was na een weekje ongeveer bekeken. Ze kolft nu nog steeds de avondvoeding.
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:11:46 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166731571
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:50 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.

Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.

GM ook al zo'n heerlijk mannetje!

Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc. O+
Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezien :9 Monstertjes zijn het!

Vandaag lekker 'mijn' dag, want mijn vriend is thuis. Daarom lekker even kindloos met de trein naar een vriendin en op de terugweg maar even een nachtlampje kopen. Meneertje heeft er geen last van, maar ik vind het idee van hem daar op die donkere verdieping, helemaal alleen, zo zielig. Een nachtlampje voor mama dus :')
pi_166731671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:34 schreef koningshof111 het volgende:
Ben er eindelijk achter wat mijn meid heeft/had toen.

[..]

Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?

Heb er nog nachtmerries van, bij elke stilte na een huilen gaan mijn haren al omhoog.
Lees net dit berichtje. Rottig is dat he? Weet niet wat er precies is gebeurd/hoe ver ze ging, maar het is heel erg schrikken. Mijn zoontje heeft het ook, vind het nog elke keer doodeng helaas, ook al weet ik dat het onschuldig is. Komt toch nog redelijk vaak voor, jammer dat je cb-arts het niet kende.

Verder :* voor Marjolijntje, zo gehoopt dat je je na de geboorte beter zou gaan voelen! Heel fijn dat je nu meer hulp krijgt, hoop dat het je goed gaat helpen ;)
pi_166731715
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:11 schreef Quoi het volgende:

[..]

Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezien :9 Monstertjes zijn het!
Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:28:20 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166731815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:23 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?
Eerst deed ik dan de eerste en laatste fles groot. Soms ook alles ineens groter. Hij ging dan niet ineens alles opdrinken, maar wel steeds vaker een grotere leeg.

Wij zijn bijvoorbeeld bij 8w overgegaan naar alle flessen 180/6 en nú pas (bijna 11w) drinkt hij 5x ~200cc. In de tussentijd paste hij zich aan, eerst 2 á 3x een fles helemaal leeg en toen steeds vaker. De stap van 6 naar 5x maakte hij ook vanzelf.
pi_166731851
Ahhh oké. Dan denk ik dat we dat maar gaan doen zo. Dan zien we vanzelf hoe lang hij ertussen laat. Vannacht 6,5 uur getukt op een fles van 150, dus dat is alvast goed nieuws *O*
pi_166731997
Bij de ikea hebben ze in een vorm van een dier een nachtlampje dat kleuren geeft. Kost iets in de trant van ¤15. En het is oplaadbaar.

Nog geen echte doorslapers? Be patience ladies. :)
pi_166732006
Nachtlampje voor mama Quoi :D
Wij hadden een klein lampje aan op de gang en dan onze deur open. Maar dat lampje is kapot. Ik gebruik nu zo'n wolk-lampje wat na een kwartiertje vanzelf uit gaat tijdens het aanleggen enzo :+ Best een uitdaging soms :P

Gisteren buurtbijeenkomst gehad en ze was lekker rustig aan het rondkijken. Mijn nieuwsgierige baby O+ Vanochtend weggebracht naar de opvang, het is wel een geregel in de ochtend maar wanneer ze dan lekker in slaap valt tegen mij aan in de draagzak is het zo lief O+

Ik wil ook een beetje oefenen met overdag slapen in bed of in de box. Bij mijn schoonmoeder kan ze het wel, maar bij mij nog niet. Ik houd het er maar op dat ze me gewoon mist :+

Ik heb echt nog last van hormonen :')
Een kindje van iemand die ik ken is 1 jaar geworden en ik zag zo'n overzicht met allemaal fotootjes. Ik wil niet dat M zo groot wordt zo snel :'( :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Miezziej op 18-11-2016 12:21:48 ]
pi_166733021
Haha, dat nachtlampje. Als moeders maar gerust is ;)

Miezziej, ik ben bang dat dat geen hormonen zijn die gaan verdwijnen. Je bent nu moeder en week voor al dit soort ongein. Het gaat zo haaaaahaaaaard :'( (ik ben te kleine kleding aan het inpakken voor de verhuizing alvast)

Poging 2 is weer geslaagd. Na 10 minuten sliep S. weer in zijn eigen bed. En geen gejammer vanmorgen. Echt een topdagje zo!
pi_166733158
:D miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?
Fijn dat ze zo tevreden was

Quoi drinkt M al zoveel :o
Wij zitten nog steeds op 5x150 :D
Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kg :') bij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag ^O^

Lesage dat klinkt een stuk relaxer als ons krukje :D
Hopelijk werkt het... ik lees nu dat het super goed gaat ^O^ wat fijn zeg
pi_166733368
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:
:D miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?

Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kg :') bij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag ^O^

Wij op 4x180(200) dus ongeveer het zelfde. Doet hij het ook prima op. Soms lukt een extra flesje per dag (kleintje dan), soms niet.
pi_166733905
4x180 klinkt wel lekker hoor. Is toch weer 1 fles minder haha
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen O-)

Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
pi_166733992
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen O-)

Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
Ik denk dat dat wel kan. Ik zelf vind het wel fijn dat ze hem even wegen en meten, kijken naar de ontwikkeling en dat ik zelf wat vragen kan stellen. Maar verplicht is het niet, lijkt me.
pi_166734092
quote:

Wij zitten meestal op 8-12-4-8 zoiets. Dus soms redt hij het niet tot 8 en dan krijgt hij ergens nog een kleine fles ( of een normale die hij dan lang niet op krijgt). 8 uur is standaard laatste fles en bed. Hij slaapt dan rond kwart over 9.
Maar volgende week begin ik weer dus ik heb geen idee of dit dan ook nog zo mooi uit komt.

Ohja: wij hadden eerst om 10 uur de laatste fles en hij sliep dan ook tot 8. Maar op een gegeven moment viel hij elke keer net voor die fles in slaap en het kwam qua uren totaal niet uit, hij kreeg dan om half 8 een fles en had om 10 nog helemaal geen honger dus toen eerst fles groter gemaakt (1 of twee dagen) en daarna die van 10 uur laten vallen. Hele ritueel wel verschoven naar 8 uur: verschonen en slaapzak aan (en afhankelijk van wat hij aan heeft een pyjama aan), bij ons in bed een fles met nachtlampje aan en daarna in eigen bed en dan rommel ik op die verdieping wat aan totdat hij slaapt.
pi_166734095
Ik ga alleen naar cb als ik iets zinnigs te melden heb en ga alleen voor de prikjes. Voor de rest ga ik niet en ga ik alleen op donderdag naar het weeguurtje.

Vriendlief en ik zijn blij met de ontwikkeling van ons Luke. Hij is dan wel kleiner dan andere gemiddelde babies met zijn 64cm voor zijn 6 maanden en 7 kg. Hij groeit en drinkt goed dat vind ik belangrijk.
  vrijdag 18 november 2016 @ 13:38:34 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166734248
quote:

Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.
KuikenGuppy
pi_166734354
Ow kijk er gaan dus meer mensen niet elke afspraak. Dan geef ik dat de volgende keer gewoon aan. Prikjes vind ik wel belangrijk maar de rest geloof ik wel. En idd bij ons wegen ze op vrijdag ochtend daar kan ik ook nog even binnen lopen als ik dat wil weten. ^O^ had ik nog niet aan gedacht

Nazil wat een fijn schema. Moet je hem dadelijk wakker gaan maken als je naar je werk moet?
Stijn haalt de fles van 19 uur soms ook niet dan krijgt hij hem wat eerder. Maar daarna slaapt hij ook gelijk en slaapt dan tot 5 uur.
pi_166734370
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.
Hoe gaat het nu met jou en het herstel?
pi_166734486
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:44 schreef ikke_84 het volgende:
Ow kijk er gaan dus meer mensen niet elke afspraak. Dan geef ik dat de volgende keer gewoon aan. Prikjes vind ik wel belangrijk maar de rest geloof ik wel. En idd bij ons wegen ze op vrijdag ochtend daar kan ik ook nog even binnen lopen als ik dat wil weten. ^O^ had ik nog niet aan gedacht

Nazil wat een fijn schema. Moet je hem dadelijk wakker gaan maken als je naar je werk moet?
Stijn haalt de fles van 19 uur soms ook niet dan krijgt hij hem wat eerder. Maar daarna slaapt hij ook gelijk en slaapt dan tot 5 uur.
Ik gok van niet aangezien man in de horeca werkt en hij op zijn vroegst 10 uur moet beginnen. Enige dag is wanneer hij naar de opvang gaat. Van de week hebben we hem daarvoor wel wakker moeten maken en dat werd ons niet in dank afgenomen. Gisteren was het ook half 8 de laatste fles maar probeer eigenlijk altijd wel rond 8 uur te doen zodat zijn ritme behouden blijft.
  vrijdag 18 november 2016 @ 14:02:23 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166734671
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:

Geniet van je dag ^O^

Wow, ook een beertje bij jou! Gaat het verder goed met jullie?

Ik ben benieuwd naar Max zijn stats volgende week als hij 3 mnd (3 mnd! :o ) is. Ik gok een beetje hetzelfde. En behoeftes verschillen blijkbaar. Daggemiddeldes zitten nu rond de 950-1000cc. Ach ja, hij is happy, dat is de beste graadmeter ;)

Omdat we hem trouwens op zijn zij drinken geven moeten we echt gaan afwisselen, anders krijgt 'ie een plat hoofd daarvan. Nu draait hij zijn vissemondje (want honger) standaard naar rechts. Als ik 'm op de andere zij leg, draait hij zelfs zijn hoofd terug naar rechts, met dat mondje :') Hoe bedoel je Pavlov? :D
pi_166734894
Waarom voed je hem op zijn zij Quoi?
pi_166735174
Ik had verwacht dat Stijn ook zoveel zou drinken gezien zijn formaat :D en op t cb zeggen ze ook dat hij te weinig krijgt maar ja wat jij zegt happy baby enzo

Hier ook een voorkeur voor rechts :D
omdat ik een kleine afvlakking begon te zien zijn we even langs de osteopaat geweest. Hij heeft wat aan Stijn gevoeld en gefrutseld en we hebben oefeningen mee gekregen en nu ligt hij ook op links
Verder gaat het hier super goed. Ben zo verliefd op mijn 2 jongens, ze zijn zo leuk samen *; en het gaat me zo goed af alsof het nooit anders is geweest. Dat was bij Mats wel anders daar had ik veel meer tijd nodig om te wennen

Nazil wakker gemaakt worden is ook niet leuk :N ik snap hem wel ;) fijn dat t iig niet vaak hoeft. Heerlijk kindjes die uitslapen!
pi_166735402
quote:

Ik ga helemaal niet meer (en bij een evt. volgende sla ik ook alles over) Het is niet verplicht, je mag zelf kiezen :)
  vrijdag 18 november 2016 @ 15:08:23 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166735904
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:45 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou en het herstel?
Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
KuikenGuppy
pi_166735995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
Valt het herstel je dan tegen of wat ik in het topic las over meerdere kinderen?
Heb je er ook moeite mee dat het een keizersnede is geworden?
Het advies wat ik je toch wil geven, al weet je dat zelf ook wel: neem de hulp aan, echt. Je herstel zal zo veel beter gaan en je zal veel sneller weer de oude zijn. Snap dat het lastig is met Kuiken erbij, maar toch probeer het. :*
pi_166736292
quote:
:* klinkt als mijn eerste weken met het grote verschil dat uk mijn eerste is.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166736295
Burdie, ik sluit me aan bij Mies, probeer toch hulp te vragen en te accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je er niet goed in bent, maar probeer dan kleine stapjes! Iemand die even een uurtje met Kuiken naar de speeltuin wil, iemand die even een stofzuiger door je huis trekt etc. Er zijn vast mensen die het niet erg maar juist fijn vinden om je te helpen. Dus door ze de kans te geven jou te helpen, doe je ze alleen maar een plezier :)
pi_166736327
Oh, en thuiswerken achter de laptop met baby op je buik in de draagzak gaat heul prima! 8-)
pi_166736353
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:30 schreef PiperMaru het volgende:
Burdie, ik sluit me aan bij Mies, probeer toch hulp te vragen en te accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je er niet goed in bent, maar probeer dan kleine stapjes! Iemand die even een uurtje met Kuiken naar de speeltuin wil, iemand die even een stofzuiger door je huis trekt etc. Er zijn vast mensen die het niet erg maar juist fijn vinden om je te helpen. Dus door ze de kans te geven jou te helpen, doe je ze alleen maar een plezier :)
Dat dus. Bezoek hier vond het heel fijn om even iets praktisch te kunnen doen al was het maar even het bed verschonen of een wasje doen. Kleine moeite voor bezoek,groot plezier voor ons
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166736414
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:31 schreef PiperMaru het volgende:
Oh, en thuiswerken achter de laptop met baby op je buik in de draagzak gaat heul prima! 8-)
Ik zal het mijn man zeggen :+
Welke draagzak hebben jullie?

Mijn vader was vandaag even hier dus wij hebben weer een opgeruimde keuken, eten voor vanavond en een verwende dame. Is zijn eerste kleinkind en hij is helemaal in de gloria. Alle foto's die ik mail worden geprint en wanneer hij kan komt hij langs. Ik heb heerlijk rustig mn boterhammen kunnen eten en zelfs wat gelezen terwijl madam entertainment had. Super om te zien hoe trots hij is O+
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166736485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:36 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik zal het mijn man zeggen :+
Welke draagzak hebben jullie?
Een Bondolino. Eigenlijk pas vanaf maat 68 maar met een veter te versmallen voor kleinere kindjes.

En wat lief van je vader!
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 november 2016 @ 15:43:31 #131
269689 crew  Viv
pi_166736536
Burdie :* ik ben normaal gesproken ook van team zelf aanmodderen w/ , maar deze week heb ik tóch hulp gevraagd en gekregen (van goede vriendin en mijn ouders) en dat was ontzettend fijn.
pi_166736828
Burdie :*
Zo voelde ik me bij de eerste en vond hulp vragen echt niet nodig en vooral heel moeilijk.
Deze keer wel gedaan en dat geeft zoveel verlichting.
Het begin met een nieuwe baby is gewoon moeilijk. Je bent moe je hormonen gaan alle kanten op je lichaam is in herstel en je hebt ineens 2 kindjes om voor te zorgen.
Maar kijk eens hoe leuk kuiken is, als je baby wat meer kan dan heb je gewoon 2 kindjes die zo leuk zijn
(Hij is nu natuurlijk ook zo leuk maar het is nu gewoon allemaal wat moeilijker)
En de liefde die je tussen hun gaat zien is echt het meest geweldige ooit.
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:16:01 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166737142
Burdie sterkte ermee hoor. Het lijkt me überhaupt al met een tweede thuis een zware opgave.

Ik trof net een nog ongedouchte man aan, met een tevreden ventje die twee poep-tot-aan-de-nek incidenten had gehad. Ik moest even gniffelen >:) Hij had al anderhalve dag niet gepoept, wist ik toen ik wegging.

Inmiddels een nachtlamp, douchehandschoen, twee spenen, een spijkerbroekje en voorleesboek rijker :') En mijn buikenboekje was klaar (per week mijn zwangere buik op de foto) O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 14:18 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom voed je hem op zijn zij Quoi?
Erfenisje uit de tijd dat hij nog lastig (uiteindelijk: te gulzig) dronk. Logopediste raadde toen o.a. aan om hem op zijn zij te voeden. Dan komt de melk toch wat minder direct in de keel / slokdarm. Samen met een kleine speen (inmiddels normale) en om de paar teugen de speen afbuigen (hoeft inmiddels niet meer) hielp dat. Daarnaast heb ik ook nog eens een fijne houding voor mezelf en een arm/hand vrij. In feite is dat allemaal nabootsing van een baby aan de borst natuurlijk :P

Ik leg hem dus op mijn schoot, benen bij mijn buik, hoofd bij mijn knieën, hydrofieldoek eronder.
pi_166737395
quote:

[..]

:* dat is even een flinke omschakeling, gun jezelf tijd om eraan te 'wennen' en hulp vragen/accepteren kan ook nogal een stap zijn maar eenmaal gedaan... kun je misschien je wat meer bezig zijn met moederen dan met aanmodderen waardoor je je mentaal ook beter gaat voelen :*.

Vandaag bezoekje cb gehad. Gaat allemaal prima dus beetje overbodig. Degene die we spraken had ook wel door dat het advies van in eigen bedje laten slapen ene oor in andere uit ging :'). "Tja het is maar een advies, mag je zelf mee doen wat je wil, maar het is er niet voor niks." Ok. :P Ze doen verder helemaal niet moeilijk over niet gaan, volgende afspraak staat wel maar ik zei anders bel ik wel af *).

[ Bericht 23% gewijzigd door Unihipili op 18-11-2016 16:36:49 ]
pi_166740111
Mies, vroeg jij nou naar de vaccinaties? Gisterenavond was er bij Pauw een stukje over, de laatste 20 minuten of zo :)
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:09:20 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166741713
quote:

[..]

:* heel herkenbaar. Extra klote als je al een kind rond hebt lopen waar je dan zo weinig mee kunt....

Step by step, en accepteren dat het voor iedereen beter is als je hulp vraagt en krijgt. Want dan ben je er het snelst weer bovenop!
pi_166741877
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 19:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mies, vroeg jij nou naar de vaccinaties? Gisterenavond was er bij Pauw een stukje over, de laatste 20 minuten of zo :)
Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren :)
Vaccineee jij niet?
pi_166742059
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren :)
Vaccineee jij niet?
Ik bedoelde: als beweegredenen etc je boeien, was er gisterenavond een stukje over op tv. Mini is nog niet gevaccineerd, aangepast programma.
pi_166742208
Gewoon interesse hoor, wat is het aangepaste programma dan?

Ik vond het tenenkrommend bij Pauw. Dat was geen gesprek, dat waren drie briesende niet voor rede vatbare antivaxxers die alle clichees van stal haalden. Wat kan 1 kinderarts daar nou tegenin brengen, als ze de feiten toch niet willen horen. Huu.
Kwak
pi_166742554
Ik zie daar wel schema's, maar kan me zelf buiten ziekte van je kind geen reden voor indenken?
Kwak
pi_166742577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
Gewoon interesse hoor, wat is het aangepaste programma dan?

Ik vond het tenenkrommend bij Pauw. Dat was geen gesprek, dat waren drie briesende niet voor rede vatbare antivaxxers die alle clichees van stal haalden. Wat kan 1 kinderarts daar nou tegenin brengen, als ze de feiten toch niet willen horen. Huu.
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.

Aangepaste programma is nog niet helemaal berekend. Ik geloof ook niet dat ik het prettig vind om dat hier te vertellen.
pi_166742622
Ok, het was slechts belangstelling ;)
Kwak
pi_166742724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vaccineee jij niet?
Nou inderdaad zeg.

Mijn kleine M. wilde zowaar geen middagtuk doen in z'n bed. Nou kan dat ook komen doordat ik nog kraamvisite kreeg van drie collega's waarvan eentje dacht dat het leuk was om haar kinderen mee te nemen. Schreeuwen, krijsen, rennen... Ik denk dat M. nogal onder de indruk was er van :{
pi_166743130
Soof beetje overprikkeld?

Sinds een paar dagen wil L niet meer rustig bij mij of iemand anders liggen... Hij wil alsmaar zitten en zichzelf optrekken tot zit. Het lukt hem aardig moet ik zeggen. Ik laat hem soms een paar seconden zitten (met ondersteuning) en dat vindt hij prachtig. Hij wordt zo snel groo-hoo-hooooot.
Dat dan wel maar rollen niet :') volgens mij slaat hij een stap over.
pi_166743393
Denk het Nazil. Zelfs ik was overprikkeld :P En zitten al!! Hij zegt nog net niet: Zelluf doen!? :')
pi_166743545
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:42 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.

Aangepaste programma is nog niet helemaal berekend. Ik geloof ook niet dat ik het prettig vind om dat hier te vertellen.
Jammer. Oprecht benieuwd naar :)
pi_166744119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:04 schreef Soof-87 het volgende:
Denk het Nazil. Zelfs ik was overprikkeld :P En zitten al!! Hij zegt nog net niet: Zelluf doen!? :')
Als het aan hem ligt zegt hij dat al ja. Hij is eigenwijzer dan mijn man en ik bij elkaar.
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:39:34 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166744663
Hier is de middagdut sinds twee dagen door hemzelf afgeschaft. Benieuwd waar dat eindigt. Veel kleine napjes nu.

Nazil wat grappig! Hier wil hij ook steeds vaker rondkijken en niet meer alsmaar platliggen. Platliggen is saaaaai. Vanavond daarom maar weer een keer een paar rolletjes naar opzij (gepaard met een kreet, alsof je een oude auto start).

En hij slaapt weer. Mét nachtlamp.
pi_166745294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:39 schreef Quoi het volgende:
Hier is de middagdut sinds twee dagen door hemzelf afgeschaft. Benieuwd waar dat eindigt. Veel kleine napjes nu.

Nazil wat grappig! Hier wil hij ook steeds vaker rondkijken en niet meer alsmaar platliggen. Platliggen is saaaaai. Vanavond daarom maar weer een keer een paar rolletjes naar opzij (gepaard met een kreet, alsof je een oude auto start).

En hij slaapt weer. Mét nachtlamp.
Wij hebben ook altijd een lampje aan. Dan kan ik zonder een lamp aan te doen de speen terug duwen :+ en ik hoop dat hij daardoor naar links naar het licht gaat kijken ipv naar zijn voorkeur voor rechts.

Opzij doe ik ook wel eens maar is niet interessant. Wat leuk zo'n kreetje er bij!

Activiteitenkleed is wel steeds mooier en wat heeft dat kind al een kracht om die speeltjes weg te meppen of juist naar zich toe te trekken!
pi_166748793
Zoontje van 6 maanden rolt al om..ik denk dat hij kruipen overslaat..met hulp staat die al en zet zijn stapjes als een dronkenlap. Kleine kindjes worden groot 😭

Die activiteitenkleed zijn zo leuk...hebben er ook eentje en af en toe trekt hij met alle kracht de speeltjes eraf...ligt dan te huilen omdat het speeltje niet meer hangt 😂😂
  zaterdag 19 november 2016 @ 00:46:04 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166750043
Oh ja, alles slopen en eraf rukken en dan brullen, heerlijk :D
En Larf kan me dan zo heerlijk verbaasd aankijken met die duivels donkere oogjes :D :D

Ik bedenk me net dat ik haar geen schone luier heb gegeven voor het slapen gaan... dan straks als ze zelf wakker wordt of als ik zelf ga tukken maar verschonen :')
  zaterdag 19 november 2016 @ 01:38:42 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166750915
Via de babyfoon zie ik een grote uil-knuffel staan in bed van Larf. Net of die fucking uil me eng aan zit te staren omdat daar iets in die ogen van dat beest weerkaatst :')
pi_166751856
Ow das niet handig een luier vergeten te verschonen voor de nacht :7 is t nog goed gekomen?
Freaky z'n uil 😨

Nazil het gaat zo snel he. Ik heb sinds gisteren z'n bumbo stoel :D heb hem er al even ingezet om te kijken hoe dat gaat en hij vond het geweldig. Echt een smile van oor tot oor. Maar nu gaat ie nog even de kast in. Het mag wel vanaf 3 maanden maar ik wacht nog even tot ik met de hapjes ga beginnen.
En hij past bijna niet meer in bad dus had me bedacht dat ik de stoel wel kon gebruiken voor onder de douche

Mandie wat gaat hij snel! En dat huilen om zijn speeltjes haha wat zijn ze toch leuk hè :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 19-11-2016 08:00:18 ]
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:20:09 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166751876
Whoopsiedeesie, hij sliep van 21:00 tot 6:30 (laatste fles 19:30). Trots op mijn ventje! Twee aaneengesloten nachten doorgeslapen. Zou het?

De uil van Larf, creapy. Moet je nagaan hoe angstaanjagend voor haarzelf eigenlijk :P
pi_166751882
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:20 schreef Quoi het volgende:
Whoopsiedeesie, hij sliep van 21:00 tot 6:30 (laatste fles 19:30). Trots op mijn ventje! Twee aaneengesloten nachten doorgeslapen. Zou het?

De uil van Larf, creapy. Moet je nagaan hoe angstaanjagend voor haarzelf eigenlijk :P
lekker quoi!
pi_166751956
Ik heb L na zijn fles weer in bed gelegd, hij is altijd nog moe dan maar meestal ligt hij dan bij ons in bed. Nu hoor ik allemaal kirrende geluidjes uit zijn kamer :') hij is een feestje in zijn eentje aan het organiseren.
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:50:25 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166751971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:46 schreef Nazil het volgende:
Ik heb L na zijn fles weer in bed gelegd, hij is altijd nog moe dan maar meestal ligt hij dan bij ons in bed. Nu hoor ik allemaal kirrende geluidjes uit zijn kamer :') hij is een feestje in zijn eentje aan het organiseren.
Partypooper :+

Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
pi_166751985
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
hij vindt 1 knuffel heel leuk en fijn maar mag niet mee naar bed omdat het zon tutje is een qua lengte het halve jongetje. Hij slaapt ook prima zonder.
pi_166752103
Ja echt..kleine man wou gisteren na 3 en 4e fles niet slapen...mama heeft lekker hem soepstengel gegeven..wat doet dat jong..kots die mij onder..heb hem nog even bij ons in bed gelegd en de was gevouwen en toen even gestofzuigd..schrok ik mij kapot dat hij bijna aan het rand van het bed aan het balanceren was.

Kleine man heeft lekker geslapen van 23.00 tot 08.00 uur.
pi_166752286
Gisteravond ging mijn dochter schaatsen met haar school (alle basisscholen uit de stad deden mee).

Ik had oppas voor de jongste twee, vanwege het tijdstip en vanwege het feit dat ik dit graag met haar alleen wilde doen, maar de oppas zei af. Dus toen heb ik ze allebei meegenomen en het was echt een hele geslaagde avond. :D

Middelste had ondanks einde-week-vermoeidheid hele goede zin en ontdekte een paar klasgenootjes en jongste heeft even vanuit haar skipak toegekeken en viel daarna in slaap om pas in de auto terug naar huis weer wakker te worden O+ ^O^ .

Oh en C heeft sinds eergisteren een gek bultje op haar hoofd. Ik dacht waterpokken (heerst op kdv), maar ze is er niet ziek van en het worden er ook niet meer. Vind het maar gek. :?
pi_166752843
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:19 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Lees net dit berichtje. Rottig is dat he? Weet niet wat er precies is gebeurd/hoe ver ze ging, maar het is heel erg schrikken. Mijn zoontje heeft het ook, vind het nog elke keer doodeng helaas, ook al weet ik dat het onschuldig is. Komt toch nog redelijk vaak voor, jammer dat je cb-arts het niet kende.

Verder :* voor Marjolijntje, zo gehoopt dat je je na de geboorte beter zou gaan voelen! Heel fijn dat je nu meer hulp krijgt, hoop dat het je goed gaat helpen ;)
Echt afschuwelijk, is "gelukkig" maar 2x voorgekomen. Een keer in de auto (noodstop op snelweg ;( ) en een keer thuis, waarbij ik echt zwaar in paniek was. ze viel helemaal weg.

---

Trouwens een vraag, ze is nu 8 maanden en is de maxi-cosi helemaal zat. Schreeuwen! Zou ik nu al kunnen overstappen naar een autostoeltje? Ook ivm die breath holding spell, dat ik meer zicht op haar heb. Ze is rond de 8,5 kilo.

Ik denk aan de Maxi-Cosi Priori SPS Slate Black
http://www.autostoelshop.(...)zAtNACFQ5sGwodpjANHQ
pi_166752992
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Emmy vindt een knuffel wel leuk, een muis met lange dunne armen en benen die ze lekker vast kan houden.
Hij bleef laatst bij de oppas achter maar nog geen drama. Heb gister toevallig toch maar een tweede besteld
pi_166753015
OUD / Autostoeltjes 6

Koningshof ik heb er geen verstand van maar er is een topic over
pi_166753341
Hier ook een prima nacht; 22.35 - 6.10. Nachten worden steeds langer, een goede ontwikkeling! We zijn nu over op flessen van 150/5 en dat lijkt ook te helpen.

Gisteravond zaten we weer met z'n drieën in bad. L_A en ik zaten net romantisch te zwijmelen dat we elkaar 2,5 jaar geleden nog helemaal niet kenden en nu zo'n heerlijk mannetje hebben, toen L_A ineens iets zag drijven. Het zal toch niet... Ja hoor, had-ie in bad gekakt! :P Jongens, ik heb het gevoel dat ik alleen maar poepverhalen vertel hier, maar vond het toch de moeite waard om even te melden :D

Vandaag voor het eerst een dag alleen met O. L_A gaat straks naar een vriendin en komt pas vanavond weer thuis. Vind het toch wel spannend! Als het droog blijft maar even een lange wandeling maken.
pi_166753363
Ik hoop eigenlijk niet dat baby en een knuffel onafscheidelijk gaan zijn, alsof het een mamasubstituut is. Een favorietje kan wel natuurlijk.
pi_166753656
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:10 schreef Unihipili het volgende:
Ik hoop eigenlijk niet dat baby en een knuffel onafscheidelijk gaan zijn, alsof het een mamasubstituut is. Een favorietje kan wel natuurlijk.
Waarom eigenlijk niet? Ik had vroeger ook zo'n knuffel, ging overal mee naartoe, uit logeren etc. Ik herinner me dat ik hele verhalen vertelde aan mijn knuffel en er op mijn manier heel veel steun aan had.
pi_166753764
Had ik ook vroeger, ik kon niet slapen zonder. Gaf me een veilig gevoel die ik op andere manier niet kreeg. En daar gaat het mis, meer steun aan een voorwerp hebben dan aan een mens vind ik niet gezond. Zo'n hechte band met een knuffel is vaak een teken van onveilige hechting. Ik wil graag dat mijn kind weet dat ik er altijd ben, dat het geen troost hoeft te zoeken in een ding.
  zaterdag 19 november 2016 @ 11:58:17 #169
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166753930
Klinkt fijn PM! Ondanks het poep verhaal ;)
Ik snap t spannende wel hoor. Ik ben vanaf maandag ook voor t eerst sinds J zijn geboorte twee weken overdag alleen met hem en zie er best tegenop. Ookal weet ik wel dat t luxe is dat mijn man al 5 weken thuis is (en na die twee weken weer heel december, lang leven ouderschapsverlof) maar toch :p

Ik had vroeger ook een knuffel waar ik niet zonder kon, wel pas vanaf 4 jaar op een of andere manier, daarvoor eigenlijk nooit.
pi_166753947
Dat vind ik nogal een stelling, uni, dat een hechte band met een knuffel vaak een teken van een onveilige hechting zou zijn. Ik had dat vroeger ook en herken me er niet in.
pi_166754035
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:45 schreef Unihipili het volgende:
Had ik ook vroeger, ik kon niet slapen zonder. Gaf me een veilig gevoel die ik op andere manier niet kreeg. En daar gaat het mis, meer steun aan een voorwerp hebben dan aan een mens vind ik niet gezond. Zo'n hechte band met een knuffel is vaak een teken van onveilige hechting. Ik wil graag dat mijn kind weet dat ik er altijd ben, dat het geen troost hoeft te zoeken in een ding.
Wauw... oprecht vervelend dat het bij jou zo was, maar ik denk dat je nu te stellig bent in je uitspraak wb hechting...

Ik had een beer, mijn allerliefste beer en die moest altijd mee, en toch ben ik meer dan veilig gehecht met beide ouders. Mijn beer was mijn veilige haven als papa of mama er even niet was...
En hetzelfde zie ik bij mijn dochter... Haar "poes" moet mee als we weggaan, en zonder slaapt ze niet, maar met de hechting tussen haar en mij/ons is niets mis.
James heeft overigens nog geen knuffel.
S. 2014
J. 2016
pi_166754040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 10:29 schreef koningshof111 het volgende:

[..]

Echt afschuwelijk, is "gelukkig" maar 2x voorgekomen. Een keer in de auto (noodstop op snelweg ;( ) en een keer thuis, waarbij ik echt zwaar in paniek was. ze viel helemaal weg.

---

Trouwens een vraag, ze is nu 8 maanden en is de maxi-cosi helemaal zat. Schreeuwen! Zou ik nu al kunnen overstappen naar een autostoeltje? Ook ivm die breath holding spell, dat ik meer zicht op haar heb. Ze is rond de 8,5 kilo.

Ik denk aan de Maxi-Cosi Priori SPS Slate Black
http://www.autostoelshop.(...)zAtNACFQ5sGwodpjANHQ
Het kan vanaf bepaald gewicht wel maar men raadt met klem aan om zo lang mogelijk de MC te gebruiken, schijnt toch het veiligst te zijn. Als het hoofdje nog niet boven de MC uitkomt dan past het nog.
Hier zelfde 'probleem', mevrouw vind het echt niet leuk maar toen we voor volgende stoel gingen kijken kregen we bovenstaand advies. Heb een spiegel zodat ik haar kan zien en ik zing veel liedjes of geef ze een leuk speeltje..

Volgens mij moeten vanaf 1 januari kinderen tot 15 maanden achteruit vervoerd worden trouwens, mss wel iets om rekening mee te houden. Succes :).
  zaterdag 19 november 2016 @ 12:05:15 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166754048
Wow, waar kan ik zo'n knuffel vinden, die drinken geeft, rondloopt voor een boertje, kusjes geeft en belangrijker nog, luiers verschoont?
pi_166754050
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:58 schreef Arja het volgende:
Dat vind ik nogal een stelling, uni, dat een hechte band met een knuffel vaak een teken van een onveilige hechting zou zijn. Ik had dat vroeger ook en herken me er niet in.
Dit ja...
Mijn zoon van 6 heeft ook een favoriete knuffel, tot een tijdje terug moest zijn beer overal mee naar toe.
Nu is dat minder geworden, hij heeft er blijkbaar minder behoefte aan. Ik denk dat zijn beer hem houvast gaf/geeft in spannende situaties.
Ik geloof niet dat hij onveilig gehecht is :')
pi_166754276
Djieses Uni, je bent ook echt een rasoptimist hè! :') zelfs het hebben van een band met een knuffel weet je negatief te framen, Wow. Sorry ik schrijf nauwelijks mee, maar echt, het lijkt me intens zwaar om overal zo zwaar aan te tillen.
pi_166754375
Een goede band met een pop of knuffel laat juist zien dat een kind in staat is om zich te hechten. Daarbij kan een knuffel of pop het kind heel goed helpen bij het verwerken van gebeurtenissen én ondersteunen knuffels en poppen het oefenen van sociale vaardigheden. Zo lang het hygiënisch en naar behoefte gebeurt (en dus niet ter vervanging van..) is er niks mis mee.
pi_166754422
Uni, ik ben ook in shock. :o Zo wordt wel weer duidelijk hoe snel een gedachtenkronkel gemaakt kan zijn.

Nog nooit, maar dan ook nooit heb ik daar op die manier bij te denken gehad.
pi_166754524
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 11:45 schreef Unihipili het volgende:
Heb je daar een bron voor? Want in mijn ogen is het werkelijk de grootst mogelijke onzin.
Een knuffel/pop/lapje/ehatever is echtheen zinvol juist.
  zaterdag 19 november 2016 @ 12:38:50 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_166754555
Ik lees ook nog maar weinig mee en ik ben heel slecht in fokusernames uit elkaar houden, maar om de een of andere reden blijft Unihipili wel heel goed hangen :')

Mijn zoon is een soort van samengesmolten met zijn knuffel, die is zelden meer dan een meter van hem verwijderd. En mijn band met hem is met afstand hetgeen waar ik het allerzekerst van ben in de wereld :7
pi_166754558
Uni, draai je de gedachtegang niet om? Dat t zo is dat onveilig gehechte kinderen zich vaak erg hechten aan een knuffel, maar dat dat niet betekent dat alle kinderen die zich erg hechten aan een knuffel onveilig gehecht zijn. ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 19 november 2016 @ 12:43:09 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_166754615
Mijn baby had ernstige hechtingsproblematiek doordat ze zich afgestoten voelde door mijn baarmoeder na de geboorte. We hebben toen regressietherapie toegepast door middel van het tweemaaldaags terugduwen van de baby in het geboortekanaal. Zo wist ze vanzelf dat ze altijd welkom zou blijven daar. Er is niks beter voor de hechting dan dat, kan ik verzekeren :)
disclaimer
pi_166754634
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn baby had ernstige hechtingsproblematiek doordat ze zich afgestoten voelde door mijn baarmoeder na de geboorte. We hebben toen regressietherapie toegepast door middel van het tweemaaldaags terugduwen van de baby in het geboortekanaal. Zo wist ze vanzelf dat ze altijd welkom zou blijven daar. Er is niks beter voor de hechting dan dat, kan ik verzekeren :)
Tja. Tot je een nr 2 ging bakken dan he...
pi_166754642
Uni, volgens mij ben je heel erg bezig met je baby geven wat je zelf vroeger tekort bent gekomen, en ik vind dat bewonderenswaardig en knap dat je er bewust mee bezig bent. Maar kijk je wel uit dat je niet doorschiet in bepaalde gedachtes/overtuigingen uit angst om dingen verkeerd te doen? Als ik sommige dingen van je lees ben ik daar wel bang voor en volgens mij heb je in je omgeving niet enorm veel mensen met wie je kunt spiegelen daarover.
pi_166754663
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk in plaatjes... damn you
S. 2014
J. 2016
pi_166754710
SQ :D :')

Ik had vroeger Beer. Mijn moeder heeft Beer meerdere malen aan elkaar genaaid en opgelapt, maar ik heb hem nog steeds O+ Ik slaap er niet meer mee hoor :+
M vindt het tot nu toe vooral leuk om op knuffels te kauwen. Nijntje is haar favoriet. Lekker konijnenvleesch :7 :+
pi_166754733
Mijn geboorteknuffel Fluffie is nog steeds mijn allesje :6

pi_166754737
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:50 schreef Miezziej het volgende:
SQ :D :')

Ik had vroeger Beer. Mijn moeder heeft Beer meerdere malen aan elkaar genaaid en opgelapt, maar ik heb hem nog steeds O+ Ik slaap er niet meer mee hoor :+
M vindt het tot nu toe vooral leuk om op knuffels te kauwen. Nijntje is haar favoriet. Lekker konijnenvleesch :7 :+
Jij had helemaal niet Beer. Die had ik al :{w
pi_166754780
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
Uni, volgens mij ben je heel erg bezig met je baby geven wat je zelf vroeger tekort bent gekomen, en ik vind dat bewonderenswaardig en knap dat je er bewust mee bezig bent. Maar kijk je wel uit dat je niet doorschiet in bepaalde gedachtes/overtuigingen uit angst om dingen verkeerd te doen? Als ik sommige dingen van je lees ben ik daar wel bang voor en volgens mij heb je in je omgeving niet enorm veel mensen met wie je kunt spiegelen daarover.
Mooi gezegd, piper.

Uni kijk uit dat je juist niet overcompenseert waardoor jouw kind geen zelfvertrouwen ontwikkelt en op nieuwe situaties durft af te stappen wetende dat hij het kan. En dat hij ook leert zijn eigen emoties te reguleren.
Tuurlijk hoeft een baby dat nu nog niet te kunnen. Maar als je weet dat je veilig bent, ontwikkel je een basisveiligheid in jezelf, anderen en nieuwe situaties
pi_166754856
Mwahahaha SQ!
Dank dank, moest er hard om lachen!

Verder idd heel mooi gezegd Piper, ik heb wel vaker (tijdens het stiekem meelezen) hetzelfde gedacht..

Oh en Js kreeg op z'n twee jaar afspraak een minnetje omdat hij zich niet aan een knuffel hechtte :')
Oh en een maand later: Dikkie :D (tevens woord nummer drie dat hij kan zeggen _O- )
pi_166754874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:51 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Jij had helemaal niet Beer. Die had ik al :{w
Mijn Beer is beter dan jouw Beer :6

Soms ligt M zo stil te slapen dat ik bang ben dat ze het niet meer doet. Vanochtend ook, en toen slaakte ze een diepe zucht dus was ik weer gerustgesteld :P
Ik heb een kersttrui voor haar besteld :@ :D
pi_166754934
Hier ook al twee kersttruien in da pocket :Y
C&A

HEMA
pi_166755201
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:16 schreef Svane het volgende:
Djieses Uni, je bent ook echt een rasoptimist hè! :') zelfs het hebben van een band met een knuffel weet je negatief te framen, Wow. Sorry ik schrijf nauwelijks mee, maar echt, het lijkt me intens zwaar om overal zo zwaar aan te tillen.
+1.

Mijn oudste is imho prima gehecht, had als baby geen interesse in knuffels in zijn bed, maar sinds hij kan praten is het fijn voor hem om er nog even lekker tegen aan te kletsen/zingen. Ook in de ochtend handig dat hij met zijn knuffel zit te spelen voor we hem uit bed halen. Hij wisselt ook wel eens welke knuffel mee in bed gaat overigens.
Tenzij je van plan bent om zelf elke nacht tot je kind 10 is (bij wijze van) erbij in te gaan liggen 12 uur per etmaal, lijkt het me dikke prima. Succes :')
  zaterdag 19 november 2016 @ 13:32:25 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166755325
Ik vind het daarentegen dan wel ook weer beetje boel sneu dat niet-(meer-)babymoeders/vaders hier blijkbaar veel/alles mee lezen en wat roepen als het ze uit komt. En dan lach je iemand botweg uit of roep je gewoon keihard je mening om daarna meestal ook niet meer terug te komen ofzo.
En ook op zich wel bijzonder dat de ene user iedereen over zich heen krijgt met kusjekroel en de andere in haar bek uitgelachen wordt.
Nah ja, ieder zijn ding, ik zit in heel OUD regelmatig te emoslingeren, maar goed, iedereen doet maar lekker.

Larfbericht van vandaag: ze heeft me net een blauwe tiet getrapt, lekkere voetballer van me :')
pi_166755426
Wat is emoslingeren? :o
  zaterdag 19 november 2016 @ 13:40:47 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_166755438
Tja molo, met twee kinderen en een baan heb ik niet bepaald tijd over dus dagelijks meeschrijven is niet echt een optie. Bij mijn weten mag je ook enkel op onderwerpen reageren waar je op wíl reageren, en hoef je niet per se mee te dagboeken.
pi_166755484
Valt natuurlijk wel op dat als er iets gezegd wordt wat een beetje uit de pas is, dat er ineens veel andere mensen wat te zeggen hebben die hier nooit komen.

Maar het blijft natuurlijk een forum. Wist ook niet dat we zoveel stille genieters hadden. Hoi! :W
  zaterdag 19 november 2016 @ 13:44:56 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166755490
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Tja molo, met twee kinderen en een baan heb ik niet bepaald tijd over dus dagelijks meeschrijven is niet echt een optie. Bij mijn weten mag je ook enkel op onderwerpen reageren waar je op wíl reageren, en hoef je niet per se mee te dagboeken.
ja dat bedoelde ik dus niet, maar goed
pi_166755493
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:26 schreef Bloesem. het volgende:
Een goede band met een pop of knuffel laat juist zien dat een kind in staat is om zich te hechten. Daarbij kan een knuffel of pop het kind heel goed helpen bij het verwerken van gebeurtenissen én ondersteunen knuffels en poppen het oefenen van sociale vaardigheden. Zo lang het hygiënisch en naar behoefte gebeurt (en dus niet ter vervanging van..) is er niks mis mee.
Ohh dank je, dat bedoel ik namelijk. Jij verwoordt het beter.

Ik zei ook vaak he mensen, niet niet altijd. Misschien had ik soms moeten zeggen.
  zaterdag 19 november 2016 @ 13:45:20 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166755497
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat is emoslingeren? :o
Met dank aan ons aller DeZwabber O+

pi_166755506
+1 op Spees...

Ik reageerde trouwens vooral op SQ, die me aan het lachen maakte
pi_166755553
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Met dank aan ons aller DeZwabber O+

Ah, oké. :)
pi_166755582
Ook dat, idd. Hoeveel voedingen iedereen drinkt en kakpakken vind ik niet interessant eigenlijk en veel vragen heb ik niet over mijn baby. Maar hier en daar valt mijn mond open van verbazing, ik dacht dat ik dan ook wel mag reageren.

Oh en nog een dikke :* voor marjolijntje. Hoop dat je snel de juiste hulp krijgt voor jou.
pi_166755627
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:51 schreef Crumpette het volgende:
Ook dat, idd. Hoeveel voedingen iedereen drinkt en kakpakken vind ik niet interessant eigenlijk en veel vragen heb ik niet over mijn baby. Maar hier en daar valt mijn mond open van verbazing, ik dacht dat ik dan ook wel mag reageren.

Oh en nog een dikke :* voor marjolijntje. Hoop dat je snel de juiste hulp krijgt voor jou.
Het is idd anders met baby 2 dan met baby 1. Sowieso mindet tijd voor fok, maar ook volledig andere zorgen/interesses merk ik. Ik ben zelf bv ook echt niet bezig met hoe vaak ik wakker word of hoeveel uur ik slaap. Het is toch allemaal niet te beinvloeden zo in het begin, dus dan let ik er ook maar niet op :P Ik ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
pi_166755646
Ik heb iets bedacht maar het klinkt gevaarlijker dan het is geloof ik :')

M. heeft nogal last van zwabberarmen en hij zit nu in een winterslaapzak. Ik heb nu het lakentje strak om zijn lijf ingestopt en nu naast zijn lijf aan beide kanten twee kruiken opgelegd zodat de armen niet boven het lakentje gaan. Ziet er niet uit, maar de armen blijven laag. :o
pi_166755669
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:54 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Het is idd anders met baby 2 dan met baby 1. Sowieso mindet tijd voor fok, maar ook volledig andere zorgen/interesses merk ik. Ik ben zelf bv ook echt niet bezig met hoe vaak ik wakker word of hoeveel uur ik slaap. Het is toch allemaal niet te beinvloeden zo in het begin, dus dan let ik er ook maar niet op :P Ik ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
Ik heb derhalve al sinds augustus niet meer gepoept :')

En idd. Ik kwam bij het cb eerste keer: hoeveel drinkt hij? Geen idee :') die dokter :o ik :') :')
pi_166755743
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:57 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik heb derhalve al sinds augustus niet meer gepoept :')

En idd. Ik kwam bij het cb eerste keer: hoeveel drinkt hij? Geen idee :') die dokter :o ik :') :')
Haha ja zo ging het bezoek asn het cb hier ook. "Nou je bent zeker wel benieuwd hoeveel hij is gegroeid!"
-eh nou ik zie dat ie groeit dus het zal wel los lopen.
:') :')
pi_166755774
quote:

[..]
Ik ben momenteel meer bezig hoe ik plakbaby en plakpeuter combineer met nodig moeten poepen.
En daar heb ik dus de oplossing voor :P
Schuin op de wc zitten, deur open en hoofd naar buiten steken om peuter in de gaten te houden...
Of schuin op de wc met benen buiten de wc waar plakpeuter aan kan hangen..

Baby in de box of op een kleedje voor de wcdeur...

Zo zat ik vanochtend ook op het toilet trouwens terwijl m'n jongens uit logeren zijn _O-
pi_166755787
quote:

[..]

Dit idd! Ik zat gister op t toilet met een peuter op mn voeten en mn handen aan de kinderwagen om te wiebelen zodat J. stil was... en dan te bedenken dat ik vroeger niet eens kon plassen als er iemand in de gang liep :')
S. 2014
J. 2016
pi_166755789
Ik heb dat al een beetje bij mijn eerste hoor :@ :+
Het CB leek het erger te vinden dan ik dat de curve een beetje afbuigt/boog en ze vonden het ook een beetje raar dat ik niet weet hoevaak ze drinkt. Op verzoek kennen ze nog niet helemaal denk ik :+
pi_166755812
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:03 schreef Loj het volgende:

[..]

En daar heb ik dus de oplossing voor :P
Schuin op de wc zitten, deur open en hoofd naar buiten steken om peuter in de gaten te houden...
Of schuin op de wc met benen buiten de wc waar plakpeuter aan kan hangen..

Baby in de box of op een kleedje voor de wcdeur...

Zo zat ik vanochtend ook op het toilet trouwens terwijl m'n jongens uit logeren zijn _O-
Whaha

Maar ik moet dsn met de hele bups naar bovem of beneden, want geen wc op de begane grond :'(
pi_166755842
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Whaha

Maar ik moet dsn met de hele bups naar bovem of beneden, want geen wc op de begane grond :'(
Potje of emmer beneden? :7
pi_166755864
Potje van peuter gebruiken? :D
pi_166755897
Jongons, er zijn grenzen he?
Maar lief dat jullie denken dat mijn bonbonnière op een ikeapotje past! :*
pi_166755955
Gewoon >3 jaar leeftijdsverschil tussen je kinderen doen, solo-wc-bezoek ftw, let grote wel even op kleine. :+
pi_166755960
Maar misschien ben ik wat laat met dat advies voor sommigen. :+
pi_166755964
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:13 schreef Svane het volgende:
Gewoon >3 jaar leeftijdsverschil tussen je kinderen doen, solo-wc-bezoek ftw, let grote wel even op kleine. :+
Ok. S terugduwen dus?
pi_166755974
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Whaha

Ermagherd :'(

Ik moet overigens ook wel voor alles behalve het toilet trappen op en af met de bups maar ok :') goed voor de lijn dan maar. :P
pi_166755985
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:14 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ok. S terugduwen dus?
Goed voor de hechting leerde ik net van SQ. Matig voor de hechtingen, dat wel. KEUZES ROOM KEUZES.
pi_166756019
Ok dit geeft nieuwe betekenis aan slecht gehecht :')
  zaterdag 19 november 2016 @ 14:25:37 #220
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166756110
Ik geloof dat ik wel goed gehecht ben, zowel met mijn ouders en door de verloskundige. Zonder onafscheidelijke knuffel btw.

Wat een grafstemming verder hier. Deze 'dagboekposter' gaat er weer snel vandoor :W
pi_166756198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef PiperMaru het volgende:
En mooi gezegd idd :). Ben ik me bewust van.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:01 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Haha ja zo ging het bezoek asn het cb hier ook. "Nou je bent zeker wel benieuwd hoeveel hij is gegroeid!"
-eh nou ik zie dat ie groeit dus het zal wel los lopen.
:') :')
Ghehe ja herkenbaar.
Of: is er een beetje een ritme?
Ja hoor.
Hoe lang slaapt ze 's nachts? Slaapt ze al door?
Euhhh geen idee? 3-4 u? Ik let niet op de klok?
Oh ja... ja bedoelde ook of het bevalt het ritme...
Ja hoor.
Maar ze mag wel langer doorslapen hoor 's nachts. Voor het ritme!
Oh ok.

Valt nog wel mee hier bij het cb ;). Krijg advies maar ze drukken niet door. Maar als een onzekere ouder het hoort kan die wel gaan twijfelen erdoor.

[ Bericht 36% gewijzigd door Unihipili op 19-11-2016 14:38:55 ]
pi_166756601
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 13:56 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb iets bedacht maar het klinkt gevaarlijker dan het is geloof ik :')

M. heeft nogal last van zwabberarmen en hij zit nu in een winterslaapzak. Ik heb nu het lakentje strak om zijn lijf ingestopt en nu naast zijn lijf aan beide kanten twee kruiken opgelegd zodat de armen niet boven het lakentje gaan. Ziet er niet uit, maar de armen blijven laag. :o
Ik hoop dat het geen warme kruiken zijn?

Het klinkt alsof je heel graag wil stoppen met inbakeren, maar het alternatief niet accepteert. Ik vraag me af of het perse nu afbouwen die onrust waard is? Geniet van de goede nachtrust zolang het kan, denk ik dan...

En ken je al van die sleepy wings?

Marjolijntje, wat naar dat je je nog niet zo voelt als je zou willen. Ik hoop dat je de hulp krijgt die nodig is. Bedenk wel dat je werkgever er bij gebaat kan zijn om je nog (deels) ziek gemeld te laten staan, nu krijgen zij het nog als zwangerschapgerelateerde ziekte vergoed door het uwv. Wellicht haalt dat voor jezelf ookal druk van de ketel. :*
pi_166756829
Quoi, mijn S. wordt heel gelukkig van zijn knuffel. Als hij hem in bed ziet krijgt zijn konijn een hele dikke knuffel. En als ik hem daarna weer wakker uit bedje haal krijg ík een vette lach en knuffel. Ik vind het een fijn idee dat S. iets vertrouwds heeft bij de oppas (allemaal familie), waardoor het bedje daar ook meteen zijn eigen bedje is :)

Ik verwacht dat hechtingsproblemen eerder voortkomen uit verwaarlozing dan uit een knuffel in bed, maar ik ben geen kinderpsycholoog, dus is niet wetenschappelijk onderbouwd ;)

SQ, hè bah zeg. Oh ja, en auw.
pi_166757318
Wat een hecht clubke hier O+

Skjoe :D !! Gnork.

Dagboekposts waren leuk bij kind 1 want alles nieuw en zeeën van tijd. Dus Quoi, het is je van harte gegund want Fok kan een heerlijke uitlaatklep zijn in die eerstekind-nogverlof-fase ^O^ .

Nu bij baby twee denk ik regelmatig 'ohja hij is er ook nog'. Vandaag nog, toen ik hem gewoon vergat bij de lunch :@ . Hij lag onder de pianokruk intens tevreden op de pedalen te sabbelen. Annie was al halverwege boterham 2 toen ik me ineens bedacht dat ik nog een kind heb :') .

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2016 15:47:15 ]
pi_166757405
Wij gaan met zijn allen naar de wc, baby en kleuter mee. En hey, soms ook nog een kat erbij ;)

En posten bij een tweede baby vind ik minder interessant omdat ik stukken zelfverzekerder ben dan bij de eerste. Lees ook niet alles meer mee, maar dat komt ook omdat ik minder tijd heb (doe ook mantelzorg ernaast voor familielid)

Ben zelf onveilig gehecht (zo noem je dat toch) maar herken mij niet in het knuffelverhaal. Maar wat voor mij geldt, geldt toch niet voor de ander?
pi_166757679
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 15:03 schreef Sull het volgende:

[..]

Ik hoop dat het geen warme kruiken zijn?

Het klinkt alsof je heel graag wil stoppen met inbakeren, maar het alternatief niet accepteert. Ik vraag me af of het perse nu afbouwen die onrust waard is? Geniet van de goede nachtrust zolang het kan, denk ik dan...

En ken je al van die sleepy wings?

Marjolijntje, wat naar dat je je nog niet zo voelt als je zou willen. Ik hoop dat je de hulp krijgt die nodig is. Bedenk wel dat je werkgever er bij gebaat kan zijn om je nog (deels) ziek gemeld te laten staan, nu krijgen zij het nog als zwangerschapgerelateerde ziekte vergoed door het uwv. Wellicht haalt dat voor jezelf ookal druk van de ketel. :*
Ik accepteer wel het alternatief, al vier dagen lang. Bovendien heb ik liever nu iets meer onrust dan als ik weer moet werken. En heb een sterke kerel die al op zijn zij rolt, dus ik lig zelf onrustig in bed als hij zijn Swaddle Me aan heeft.

Slaaptijden zijn ongeveer: 22.30 - 4.00 - 7.00. Op zich prima. En ik slaap zelf blijkbaar sneller en vaster als ik weet dat hij in zijn slaapzakje slaapt.

Sleepy wings heb ik van gehoord inderdaad! Ik kijk wat ik nu doe nog eventjes aan. Dat met die kruiken was van vanmiddag puur een uitprobeersel, want hij wilde niet vast in slaap komen en ik wilde heel graag even een moment voor mezelf :+ Zal me eens verdiepen in die wings. :) Of is dat ook gevaarlijk voor als je kunt rollen?
pi_166757888
Wings bij draaien? Nouja kijk het kan wel, maar als je kindje eenmaal kan draaien ligt hij ws 90% op zijn buik ineens, en zijn de wapperarmen gewoon voorbij omdat het dan wappert op het matras en hij niet wakkerschrikt. Zo ging het hier iig. Tot die tijd gebruikte ik inbakeren en daarna de puckababy, en ten slotte wings. En toen niks meer. *O* dus ik zou voor nu gewoon doen wat werkt eigenlijk, t gaat vanzelf over.
pi_166757902
Ik probeer altijd alleen naar de wc te gaan maar peuter heeft het altijd door dat ik moet en dan komt hij met de lamp spelen... aan, uit, aan, uit, aan, uit... heel irritant
Baby ligt gewoon heel braaf te wachten tot er weer iemand terug komt :')

Mijn baby heeft een heel leuk konijn maar wil z'n tut doekje van puckababy. Daar draait hij zijn neus in en gaat er aan sabbelen.
Mij peuter is onafscheidelijk met zijn konijn. Ik wilde eigenlijk dat hij m alleen in bed zou pakken maar in de zwangerschap was ik nogal makkelijk en nu loopt hij er de hele dag mee rond.
Meest gestelde vraag van de dag is hier dan ook 'waar is mijn konijn?' :')

Ik had bij de eerste juist nergens tijd voor. Nu gaat t zo makkelijk dat ik veel meer tijd overal voor heb. Of ik ben gewoon makkelijker dat kan ook.

Wij hebben een nieuw matras en bodem gekocht vanmiddag. 1 matras ipv 2 lossen zodat de jongens lekker bij ons kunnen liggen. Eerder lag peuter altijd in een gleuf :D
pi_166758411
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:

Nu bij baby twee denk ik regelmatig 'ohja hij is er ook nog'. Vandaag nog, toen ik hem gewoon vergat bij de lunch :@ . Hij lag onder de pianokruk intens tevreden op de pedalen te sabbelen. Annie was al halverwege boterham 2 toen ik me ineens bedacht dat ik nog een kind heb :') .
o|O arme Tas
pi_166758920
Dat neusje begraven vindt mijnes ook fijn. In mij of ik. Een knuffel of zijn capuchon van de jas, dat maakt niet uit.

En hij heeft een vaste poepplek :( in de tripp trapp newborn set als ik aan het eten ben. Standaard gewoon :') en het rottige is dat door die riempjes het er nog wel eens langsheen gaat.
pi_166758928
Oh ja, sleepy wings bedoelde ik laatst toen ik swaddle me zei :') :@

Ikke, wat gezellig zo zonder gleuf voor je jongens O+

M. doet het zo goed en ik ben zo trots op haar! We zijn donderdag voor het eerst naar mama- en babyyoga gegaan waar ze voor het eerst andere baby's zag en dat vond ze geweldig :D de hele tijd lachen en 'kletsen'. Ze is nu al een stuk socialer dan haar moeder :')
We leggen haar nu ook af en toe onder de babygym en dat vindt ze ook al erg leuk. Oh en ze heeft haar handjes ontdekt, zo leuk O+
pi_166758951
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:30 schreef Nazil het volgende:
Dat neusje begraven vindt mijnes ook fijn. In mij of ik. Een knuffel of zijn capuchon van de jas, dat maakt niet uit.

En hij heeft een vaste poepplek :( in de tripp trapp newborn set als ik aan het eten ben. Standaard gewoon :') en het rottige is dat door die riempjes het er nog wel eens langsheen gaat.
Een luier al geprobeerd? Werkt hier vrij effectief.
pi_166759030
Dat klinkt lief Mies O+

Haha Nazil :') M kijkt mij vaak aan tijdens het poepen. Dan denk ik, oh wat lief dat ze me zo aankijkt. Paar seconde later gaat ze poepen :')

Ik ben echt een emotioneel wrak soms. Gaat dat over? :') Donderdagavond hadden we buurtoverleg met de buren (we hebben een gezamenlijk plein) en 1 persoon deed zo achterlijk dat ik er nog geïrriteerd om ben :')
Ander voorbeeld, man is later thuis en ik barst in tranen uit :')

Maar om positief te eindigen, weet iemand nog dat ik iets werkgerelateerds had gepost? Ik ben naar mijn leidinggevende gegaan en gevraagd en ik krijg het ook 8-) kuddos voor degene die het nog weet hahaha
pi_166759070
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:31 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Een luier al geprobeerd? Werkt hier vrij effectief.
Ik wist dat ik iets vergat :( :P op een of andere manier gaat het bij riempjes wel eens mis.
  Manager PR/Moderator zaterdag 19 november 2016 @ 17:40:29 #235
269689 crew  Viv
pi_166759112
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:35 schreef Miezziej het volgende:
Maar om positief te eindigen, weet iemand nog dat ik iets werkgerelateerds had gepost? Ik ben naar mijn leidinggevende gegaan en gevraagd en ik krijg het ook 8-) kuddos voor degene die het nog weet hahaha
Ja, loonsverhoging! Goed gedaan! *O*
pi_166759123
I told you so...weer alles onder en de billenkoekjes beneden zijn op :')
pi_166759147
Billenkoekjes :9~

En ding ding ding voor Vivi. Je gaat door voor de koelkast! :+
pi_166759224
WHahahahaa
Kind op verschoonkussen op de grond, ik naar boven nieuwe doekjes pakken vergeet ik schone kleren :') karma.

Wij hebben een scheefpoeper en het riempje drukt de plek van de luier zo dat alles er langs gaat.
pi_166759310
Een vriendin paste van de week op en dacht dat S. stikte in zijn boterham. 'Hij werd paars en haalde geen adem.' Pas daarna rook ze het :')
pi_166759461
Herkenbaar hoor Miezziej. En gefeliciteerd met je werkding denk :D.
  zaterdag 19 november 2016 @ 18:18:29 #241
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_166759719
Ik sla de rel even over.

Marjolijntje en wat late reactie maar hopelijk krijg je adequate hulp en voel je je over een tijd beter :* je hebt een prachtig kindje in ieder geval O+

Hier een ontzettend drukke week achter de rug en zal dit weekend ook nog wat moeten werken ;( heb deze een volgende week een training en dus maar twee werkdagen. Dat is dan ineens weg weinig.

Amélie is de laatste nachten wat uit haar hum dus weinig slaap gehad. Arme kind is snotverkouden en hoest zich een ongeluk. Maar overdag wel haar vrolijke zelf :)

Verder herkenbaar: met twee kids en werk is meelezen en posten gewoon lastiger en maak me ook niet zo heel snel druk om iets.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_166759773
Ik ben dan een van de mensen die hier (nog) niet hoort maar wel meeleest, puur omdat er mensen hierheen zijn verhuisd na Z&G en omdat ik het leuk vind alvast mee te lezen voor de 'oh ja!' momentjes :Y

En ik wilde niet rellen, ik wilde puur de mogelijkheid tot nuance bieden :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166761374
Maar meelezen en soms uit de lurkstand kruipen is zo leuk om zulke posts jongens! :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 14:15 schreef Svane het volgende:

[..]

Goed voor de hechting leerde ik net van SQ. Matig voor de hechtingen, dat wel. KEUZES ROOM KEUZES.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Razztwizzle het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:51 schreef LeSage het volgende:
Een vriendin paste van de week op en dacht dat S. stikte in zijn boterham. 'Hij werd paars en haalde geen adem.' Pas daarna rook ze het :')
:D :') _O- !

Ik post hier niet zoveel meer omdat ik weinig aansluiting kan vinden nu E al bijna 1 is, maar vind het wel leuk om te lezen hoe het met jullie mini's gaat ^^. Tot zover mijn niet nuttige bijdrage :*.
pi_166761958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 17:51 schreef LeSage het volgende:
:D

Groofs hoe is het met je? Al wat medische actie ondernomen voor je bekken?

Emmy is zo'n heerlijk vrolijk kind en lacht de hele dag. Maar sinds een week of zo heeft ze altijd tussen 17 en 18 een ontevreden, huilerig uurtje waarin niks goed is. Herkenbaar? Tips en trucs?
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:17:33 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_166762045
Nee arja, mijn ervaring is dat het ook nooit meer over gaat helaas. Jankuurtje O+ ;(
disclaimer
pi_166762192
Mijnesen hebben dat niet, dat jankuurtje. :D

Alles goed hier Arja, dinsdag heb ik een eerste afspraak bij de bekkenspecialist :X .
pi_166762236
Oh en eigenlijk zou ik willen zeggen: "soepstengel"!!! Dat hielp hier altijd bij moeilijke momenten, maar ja, daar zijn onze babies nog net te klein voor. :P
pi_166762239
Huiluurtje... oef! In de draagdoek en wandelen maar ;)
pi_166762458
Ja hier ook een huiluurtje. Lopen, wiegen, sussen, speen er in, je aan overgeven? Het helpt toch allemaal niet :')
pi_166762490
Hier laat madam zich wel de laatste ronde niet in haar eigen bedje leggen overdag. Ze doet dan haar dutje in de wipstoel, tussen ons in op de bank, met haar speen in de mond en mijn vinger in haar hand :') O+ . Wij kijken dan klokhuis enzo, ik vind het wel prima zo. Doe al weken geen poging meer om haar dan in haar eigen bedje te laten slapen.
pi_166762578
Oh ja, slapen op de ene arm met een vinger van mijn andere hand vastgepakt door hem is ook favoriet hier. Zodat je maar geen kant op kan })
  zaterdag 19 november 2016 @ 20:42:11 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166762721
Mevrouw hier ging net stuk kruipen door de hotelkamer heen :o :o :o

4,5 fucking maand :o
pi_166762958
Snellie :o
pi_166762964
Wow Molo, wat een snelle! _O_
pi_166763007
Larfje laat er geen gras over groeien! :D
pi_166763011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:42 schreef Molo het volgende:

:o

Nooooo!! :D Stond je even raar te kijken zeg!
pi_166763018
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:42 schreef Molo het volgende:

Waaaat :o
Misschien was ze daar de laatste dagen wel zo druk mee
pi_166763030
Die van mij gaat dat heus nooit doen. Die blijft altijd mini enzo O+
pi_166763119
Wauw Larfje :D
En dat terwijl ze op de buik nooit leuk vond toch? (Of ben ik nu in de war met iemand anders :@)
  zaterdag 19 november 2016 @ 21:04:36 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166763375
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:55 schreef Miezziej het volgende:
Wauw Larfje :D
En dat terwijl ze op de buik nooit leuk vond toch? (Of ben ik nu in de war met iemand anders :@)
Ja dat was mijn druif. Ik gooi het maar op een eenmalig iets ofzo geloof ik.
Volgende keer over vier maanden ofzo dat ze dat doet. Was met omrollen ook, aantal keer doen en dan wekenlang niets
pi_166763545
Mijn eerste dagje alleen met O. zit erop en hij heeft me getrakteerd op heel veel lachjes O+ Hij lacht al een week of 2 maar nog niet zo overtuigend en vaak als vandaag O+ O+ O+ O+

Halve foto van het einde van een lachje:
SPOILER
  zaterdag 19 november 2016 @ 21:12:39 #262
52229 Chanty
pi_166763650
Oh wow Molo :o _O_

Hier koorts. Dat tandje wat ik al een maand meen te zien is er nog steeds niet. Benieuwd of het nu echt doorkomt. Zou wel de onrustige nachten en al het geknaag verklaren.
pi_166764001
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:23 schreef Bloesem. het volgende:
Huiluurtje... oef! In de draagdoek en wandelen maar ;)
Ja dat zou mooi zijn, maar het is precies op de tijd dat ik uit mijn werk kom en haar ophaal (en me verheug een lachende baby te zien) en aan het avondritueel moet beginnen en koken enzo.
Ze heeft het pas sinds kort. Ik dacht laat ik groentehapjes introduceren, maar daar wordt ze nog pissiger van :D
pi_166764026
Molo woei :D

Piper wat heerlijk dat lachen
pi_166764029
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 21:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat was mijn druif. Ik gooi het maar op een eenmalig iets ofzo geloof ik.
Volgende keer over vier maanden ofzo dat ze dat doet. Was met omrollen ook, aantal keer doen en dan wekenlang niets
Dan denkt ze vast, nahh dat kan ik al, waarom opnieuw doen tijd voor iets nieuws :9

Leuk he die lachjes Piper :D schattige foto! O+
pi_166772062
Pfoe, deze dag wordt overleven...

SPOILER
  zondag 20 november 2016 @ 09:09:39 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166772164
Oe sterkte, veel koffie dan maar! :9

Wij zijn weekendje weg vanwege loopje van Koos, dus hotelontbijt

I can haz bacon?

pi_166772165
Mijn kleine meid van 7m 3d stond vanmorgen in de box toen ik beneden kwam :D Heel snel traphekje kopen.
pi_166772172
Haha Molo, zo zit die van mij ook op schoot aan tafel. Probeert alles te pakken en uit m'n handen te graaien. En tof shirtje, jurkje! Waarvandaan?
pi_166772178
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:09 schreef Molo het volgende:
Oe sterkte, veel koffie dan maar! :9

Wij zijn weekendje weg vanwege loopje van Koos, dus hotelontbijt

I can haz bacon?

[ afbeelding ]
Gezellig, samen weg :)

En bacon :9
pi_166772181
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:09 schreef koningshof111 het volgende:
Mijn kleine meid van 7m 3d stond vanmorgen in de box toen ik beneden kwam :D Heel snel traphekje kopen.
:D Dat deed mijn oudste ook. Onvoorstelbaar als ik nu kijk naar mijn baby van bijna 5 mnd.
  zondag 20 november 2016 @ 09:11:53 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166772182
Tweedehands van Fok, geen idee meer van wie oorspronkelijk :D
pi_166772184
Mooie kleur, dat grijsblauwe ^O^ .
pi_166772193
Succes LeSage ;) .

Ik moet hier altijd de held zijn. :') (Wat ik heus niet ben na al mijn slechte nachten ;) , maar! Het gaat langzaamaan wel echt beter met slapen en C doet de nachten fantastisch, dus ik heb ook echt de mogelijkheid om weer te leren doorslapen nu O+ .)
  zondag 20 november 2016 @ 09:14:55 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166772199
Heerlijk Groofs!

En Ej Sikke Lej is het merk heb ik net gegluurd in haar nekkie
pi_166772210
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D Dat deed mijn oudste ook. Onvoorstelbaar als ik nu kijk naar mijn baby van bijna 5 mnd.
Gaaf :) Mag ik vragen wanneer hij begon met lopen om een "inschatting" te maken :D
pi_166772228
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Succes LeSage ;) .

Ik moet hier altijd de held zijn. :') (Wat ik heus niet ben na al mijn slechte nachten ;) , maar! Het gaat langzaamaan wel echt beter met slapen en C doet de nachten fantastisch, dus ik heb ook echt de mogelijkheid om weer te leren doorslapen nu O+ .)
Ik vind dat dus echt heel knap! Ik hoop dat je snel zelf ook weer lekker kunt slapen!
pi_166772238
Succes vandaag LeSage :P
Piper, leuk zijn die lachjes he? O+

Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
pi_166772255
Oh jullie waren al verder :')

Fijn dat jullie nachten beter zijn Groofs!
En Larfje :D
pi_166772258
@ Koningshof

Ik heb toevallig laatst het mijlpalenlijstje erbij gepakt van de oudste (meisje hier ;) ):

Rollen rug-buik: 8 weken
Rollen buik-rug: 4 mnd
Buikschuiven: 4 mnd 2 wk
kruipen: 5mnd 1 wk
Zelf gaan staan in box: 7mnd 1 wk
Loslopen: 12 mnd (liep wel al mnd op haar knietjes, tot rennen en springen (hupsen) aan toe :o ) Eerste losse stapjes zette ze de dag voor haar verjaardag.
Los fietsen: 3 jr 3 wk
(Los zitten heb ik blijkbaar niet genoteerd)

Zo grappig, mijn tweede (jongen wel) deed alles juist behoorlijk laat (rollen rug-buik bv pas met 9 mnd), maar kon al losfietsen met 2 jr en een paar maanden :o . (En hij had heupdysplasie, geen idee of dat tegenwerkte, maar zou kunnen...)

De derde (meisje) zit er tussenin.
pi_166772273
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
@ Koningshof

Ik heb toevallig laatst het mijlpalenlijstje erbij gepakt van de oudste (meisje hier ;) ):

Rollen rug-buik: 8 weken
Rollen buik-rug: 4 mnd
Buikschuiven: 4 mnd 2 wk
kruipen: 5mnd 1 wk
Zelf gaan staan in box: 7mnd 1 wk
Loslopen: 12 mnd (liep wel al mnd op haar knietjes, tot rennen en springen aan toe :o )
Los fietsen: 3 jr 3 wk
(Los zitten heb ik blijkbaar niet genoteerd)

Zo grappig, mijn tweede (jongen wel) deed alles juist behoorlijk laat (rollen rug-buik bv pas met 9 mnd), maar kon al losfietsen met 2 jr en een paar maanden :o . (En hij had heupdysplasie, geen idee of dat tegenwerkte, maar zou kunnen...)

De derde (meisje) zit er tussenin.
Ik had ook heupdysplasie en liep juist snel (met 10 mnd aan de hand en met 11 mnd los) maar heb bijvoorbeeld nooit gekropen...en los fietsen zonder zinwieltjes deed ik denk ik met vijf jaar ofzo :')
Kwak
pi_166772284
:o Hoi Kwak :* . Gij snelle. Fietsen ging vóór de loopfiets ook gewoon veel langzamer hè. Het is echt door de loopfiets dat ze dat tegenwoordig zo jong kunnen.
pi_166772325
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
:o Hoi Kwak :* . Gij snelle. Fietsen ging vóór de loopfiets ook gewoon veel langzamer hè. Het is echt door de loopfiets dat ze dat tegenwoordig zo jong kunnen.
Snelle lopen zal de frustratie geweest zijn. Ik zat tot ik liep alleen maar te krijsen op de grond.
Misschien had ik er even bij moeten zetten dat de heupdysplasie pas met 10 mnd gediagnostiseerd is bij mij. Dus ik ging met 11,5 maand een beugel in met scharnieren zodat ik kon blijven lopen. Ik denk dat kruipen gewoon pijn deed/die houding. Kon het wel maar heb het in totaal 2 keer gedaan.

Tot ik twee jaar en een beetje was kon ik dus sowieso niet op fietsjes zitten enzo, en mijn grove motoriek en balans zijn altijd slecht geweest/gebleven. valangst en vangangst ook :')
Kwak
pi_166773165
M heeft vannacht en vanochtend veel gespuugd ;( ze voelde zich overduidelijk niet lekker en wilde niet drinken. Ze had wel een goede plas en poepluier. Ze lijkt nu wel weer normaal en drinkt weer. Hopelijk blijft het erin. Mijn arme baby -O-

Die overigens nog helemaal niet rolt en speeltjes pakken niet interessant vindt. Mijn haar en doekjes zijn wel fantastisch om te pakken. Ook trekt ze met haar hand haar speen soms uit en gaat dan huilen :')
pi_166773166
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Mijn M. slaapt sinds een week de eerste 'ronde' dat ze in bed ligt 5-6 uur achterelkaar, heel fijn! Daarna komt ze weer om de 3 uur. Ze gaat rond 19/20 uur naar bed dus wordt rond 2 uur wakker voor de eerste voeding. Nu ben ik hier al erg blij mee, maar het zou nog fijner zijn als ze vanaf een uur of 23 deze lange ruk slaap zou maken, vooral voor mijn vriend want zijn wekker gaat om 6 uur en M. komt rond 5 uur.
Ik vind het alleen zielig om haar wakker te maken alleen maar omdat wij zo graag willen slapen. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
M. later naar bed doen (en bij ons beneden laten slapen) heeft geen zin, ze slaapt gewoon verder als we haar om 22 uur naar bed doen.
Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit. :')
Nouja 's avonds slaapt ze op een van ons en gaat dan mee naar bed als wij gaan.
Ik doe er niks mee verder, ik laat het gewoon zo.
pi_166773211
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 11:09 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik wilde typen dat het hier precies zo gaat, tot ik me bedacht dat er rond 22-23 nog wel een keer gedronken wordt. Dus er eigenlijk maar 3-4u tussen zit. :')
Nouja 's avonds slaapt ze op een van ons en gaat dan mee naar bed als wij gaan.
Ik doe er niks mee verder, ik laat het gewoon zo.
Zo doen wij het eigenlijk ook. Alleen komt ze meestal rond een uur een 4-5 weer.
Het voelt voor mij raar om haar al boven te leggen en nu ik weer werk mis ik haar ook veel dus wil ik haar graag in de buurt :@ Soms ligt ze op een van ons, soms naast ons op de bank.
pi_166773262
Ik denk dat het vanzelf wel bijtrekt. Ik weet wel dat ze er ook af en toe eens langer tussen laat wegens overvolle luier en mijn ontploftetten maar hoe en wanneer? Dagen zijn niet hetzelfde.
pi_166773320
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 09:21 schreef Mies_poes het volgende:
Succes vandaag LeSage :P
Piper, leuk zijn die lachjes he? O+

Zelf eerder naar bed? En je aan haar ritme overgeven. De meeste babytjes slapen het eerste stuk een langere ruk, en worden daarna vaker wakker. Wakker maken werkt vaak averechts, met een oververmoeid en extra wakker kind tot gevolg ;) Haar ritme verandert snel genoeg weer. Ik zou genieten van je 'vrije tijd' (of bijslaaptijd) in die paar uur die ze achter elkaar slaapt en je erop instellen dat 't relatief snel weer verandert.
  zondag 20 november 2016 @ 11:24:39 #289
52229 Chanty
pi_166773343
Goede smaak Molo :D

Tandje is hier door :o hoewel ik de bui al een maand zag hangen, moest ik toch een traantje wegpinken. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot ;(
pi_166774477
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 11:24 schreef Chanty het volgende:
Goede smaak Molo :D

Tandje is hier door :o hoewel ik de bui al een maand zag hangen, moest ik toch een traantje wegpinken. Mijn kleine meisje wordt veel te snel groot ;(
Snel gaat het he.
Nieuwe datumtweeling maken? B-)

Wat een schijtweer. Ik mis de lente en zomer en mijn verlof.
pi_166779453
Mijn baby klauwt de hydrofiel onder zijn hoofd vandaan als hij in slaap valt (zodat ie als een rolletje in zn nek ligt). Ik wil wel graag iets onder zijn hoofd ivm kwijl/ spuug. Weet iemand een oplossing?
  zondag 20 november 2016 @ 15:47:08 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166779543
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:44 schreef Fieder het volgende:
Mijn baby klauwt de hydrofiel onder zijn hoofd vandaan als hij in slaap valt (zodat ie als een rolletje in zn nek ligt). Ik wil wel graag iets onder zijn hoofd ivm kwijl/ spuug. Weet iemand een oplossing?
XL hydrofiel die je in een driehoek vouwt en waarvan je de punten onder het matras aan elkaar knoopt.
KuikenGuppy
  zondag 20 november 2016 @ 15:48:45 #293
52229 Chanty
pi_166779597
grote kussensloop om het matras heen trekken?
  zondag 20 november 2016 @ 15:49:53 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166779636
Of een handdoek?
pi_166779798
^O^ thanks!!

Voor t eerst in zn ledikant... slik ;(
pi_166779815
Nou mensen, we zijn er sinds 9 uur vanochtend mee bezig geweest maar hij slaapt *O* *O* *O*

En hydrofiel.. Ik zou ook een xl doen dan denk ik. Wij hebben een gewone in een driehoek maar die trekt hij af en toe ook los wat hij vindt een doekje in zijn gezicht zo lekker slapen. Volgende verschoning komt er denk ik ook een grote op, nu heb ik eindelijk genoeg grote.
pi_166781004
Wat zijn jullie kindjes bewegelijk :P wanneer M slaapt ligt ze heel stil. Beetje eng soms. Bij het in slaap vallen wappert ze wel met haar handjes.

Niet meer gespuugd sinds vanochtend, maar ze drinkt nog steeds niet echt veel.
pi_166781367
Middagdut genot hier sinds 14.15.

Gisteren hebben we hem ook een beetje wakker gemaakt rond 17.30. Als hij echt niet wakker wilde worden dan nog even laten liggen, maar hij werd echt wakker met een big smile!

Man, die kruiken aan de zijkant leggen tegen wapperende handjes werkt als een tiet :o Heerlijk, rustig tevreden slapende vent.
  zondag 20 november 2016 @ 17:24:13 #299
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166781875
Voor de mensen die nog naamlabels willen van goedgemerkt
Betaal geen verzendkosten met code: GGSINT16
(Geldig t/m 24 november 2016, niet in combinatie met andere kortingsacties)
pi_166786107
Mies_poes, wij hadden ook datzelfde ritme 'probleem'. Bij ons maakte het geen verschil of ik haar wakker maakte voor een late voeding. Wat bloesem zegt klopt, er valt weinig aan te veranderen en komt vanzelf goed.

Groofs, wat was je oudste snel! Rolt C ook al beide kanten op?

F rolt nog helemaal niet :o De oudste deed dat met 9 weken al. Bijzonder hoor die verschillen.

Chanty al een tand :o

F slaapt al 2 nachten slecht, beetje verkouden, veel krampjes, vreselijk stinkende luiers, elk half uur wakker en ontroostbare huilmomenten... Man zat vannacht 2 uur op de bank met haar. Daarnet ook een felgroene poepluier. Zou het te maken kunnen hebben met een bonenschotel die ik 2 dagen achter elkaar gegeten heb?? Ik eet dat normaal dus echt nooit!
Gister een (eerder) flesje afgekolfde voeding gegeven dat hielp overigens niet. ;(
  zondag 20 november 2016 @ 20:08:45 #301
52229 Chanty
pi_166786446
Of tandjes sull? Maar kijken of het de komende dagen over gaat. Hier reageert baby nooit op wat ik eet iig. Wel sneu ;(

Rollen doet ze hier ook nog niet. Waarom zou je ook? :D Lucas rolde pas met 8 maanden dus ik ga er maar vanuit dat ze net zo lui is :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')