abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166722082
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.

Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.

En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger }:| .
Die loden leidingen weet ik niet. Maar met waterkoker is altijd goede temperatuur en gaat volgens mij sneller dan kraanwater warm laten worden _O-

En idd al-tijd poedertoren mee. Warm water niet altijd maar kamertemperatuur water wel eigenlijk altijd (al is het maar voor als ik dorst krijg _O-). Als ik verder weg ga wel idd.
Totdat je de hele luiertas vergeet die netjes ingepakt klaar staat :') dat overkwam mij van de week toen ik op een uur rijden van huis was. Op kraamvisite. Gelukkig had zij alles voor mij _O_ maar dan voel je je ook slecht hoor.
  donderdag 17 november 2016 @ 21:00:53 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166722086
Ook al zo'n knappe baby O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166722208
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
pi_166724513
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
Eens.
:)
pi_166724962
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166725639
Ik moest trouwens even googelen wat een poedertoren was precies. Kom ik op een paardensite terecht :')

Maar goed, gevonden nu hoor :Y Handig idd.
pi_166726024
:W gelukkig wel een leuk cb hier, al laat ik de adviezen meestal voor wat ze zijn, tenzij nuttig.

Voeding onderweg, ook met poedertoren en thermosfles met lauwwarm water. Thuis doen we de fles met water even 20 sec in de magnetron.

Mijn kabouter is sinds vandaag over op 120cc. 90 was niet langer genoeg, woensdag cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt, het is zo'n ander kindje dan zijn grote zus, qua postuur maar ook qua gedrag en karakter.
O+
En er zijn dagen dat ik de neiging heb tot keihard meejanken met beide maar ik had van tevoren niet kunnen bedenken dat 2 kinderen zo ontzettend tof zou zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_166726079
Wat een moppie GM O+ .
  vrijdag 18 november 2016 @ 06:47:49 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166728930
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
pi_166729093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 06:47 schreef Quoi het volgende:
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
Je rekent het goed? Dat is toch fantastisch, 8.5 uur slaap achterelkaar met drie maanden?

Mooi mannetje Gm!
  vrijdag 18 november 2016 @ 08:05:25 #91
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166729206
Gerekend vanaf de laatste fles helemaal fantastisch!

Hier spooknacht :O Maar waarom?!?! :?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166729246
Wat vervelend, Nouk. Pijn ergens? Of misschien wel gewoon de storm..

Wow, Quoi, dat is een lekkere slaap!

Ik heb besloten vandaag weer eens energie te steken in slapen. Ik heb nu een tijdje een 'pick your battles'-strategie toegepast, maar vind het wel tijd dat hij weer gaat leren in zijn bedje te slapen. Anders zit ik echt letterlijk de hele dag aan hem vastgeplakt inclusief krijsen bij drinken pakken/naar de wc gaan/een was aanzetten. Dus, voor zijn slaapjes ga ik nu bij hem zitten naast zijn bed en dan wachten tot hij omvalt.
pi_166729646
Een poepluier en een heleboel gemiemel verder is hij toch in slaap gevallen. Ik zou er wel van genieten als deze methode gaat werken zeg. Ik ga nu dus gewoon in stilte douchen (nee, hij gaat niet wakker worden tussendoor }:|)
pi_166729689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
pi_166729741
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:01 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
Ik wil ook 2 kindjes als ik het zo lees O+

Gelukkig heb ik een luie stoel met poef en net een nieuw boek (gesigneerde biografie van Luc Nilis :+).
pi_166729966
GM!! Scheetje zeg :D

Quoi, heerlijk zeg! Daar wil ik ook naar toe. Gisteren/vannacht was het 22.00-3.00-7.00. Niet heel slecht ofzo. Het gaat in de slaapzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
pi_166730771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:

Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaal :+ maar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
_O_ geweldig idee!
pi_166731213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:27 schreef Soof-87 het volgende:
pzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.

Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.

GM ook al zo'n heerlijk mannetje!

Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc. O+
pi_166731516
Ik heb met afbouwen ook gekolfd, ik liep vast op het live blijven voeden. Met kolven (steeds langer er tussen, ook niet helemaal leeg kolven) was ik er binnen een week vanaf. In totaal 2,5 week mee bezig geweest denk ik.

Piper die geluidjes O+ zo leuk!
pi_166731559
Klopt ja, L_A moest dan alleen de spanning eraf kolven. En de voeding die ze wilde behouden (de avondvoeding) wel helemaal leeg kolven. Was na een weekje ongeveer bekeken. Ze kolft nu nog steeds de avondvoeding.
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:11:46 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166731571
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 10:50 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.

Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.

GM ook al zo'n heerlijk mannetje!

Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc. O+
Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezien :9 Monstertjes zijn het!

Vandaag lekker 'mijn' dag, want mijn vriend is thuis. Daarom lekker even kindloos met de trein naar een vriendin en op de terugweg maar even een nachtlampje kopen. Meneertje heeft er geen last van, maar ik vind het idee van hem daar op die donkere verdieping, helemaal alleen, zo zielig. Een nachtlampje voor mama dus :')
pi_166731671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:34 schreef koningshof111 het volgende:
Ben er eindelijk achter wat mijn meid heeft/had toen.

[..]

Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?

Heb er nog nachtmerries van, bij elke stilte na een huilen gaan mijn haren al omhoog.
Lees net dit berichtje. Rottig is dat he? Weet niet wat er precies is gebeurd/hoe ver ze ging, maar het is heel erg schrikken. Mijn zoontje heeft het ook, vind het nog elke keer doodeng helaas, ook al weet ik dat het onschuldig is. Komt toch nog redelijk vaak voor, jammer dat je cb-arts het niet kende.

Verder :* voor Marjolijntje, zo gehoopt dat je je na de geboorte beter zou gaan voelen! Heel fijn dat je nu meer hulp krijgt, hoop dat het je goed gaat helpen ;)
pi_166731715
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:11 schreef Quoi het volgende:

[..]

Herkenbaar patroon. Bij ons vaak een voorbode dat hij in die eerste fles dus liever wat meer melk had gezien :9 Monstertjes zijn het!
Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?
  vrijdag 18 november 2016 @ 11:28:20 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166731815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 11:23 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Wij denken inderdaad dat hij grotere flessen wil en aan kan (tot nu toe steeds 120/4 en dan 6 à 7 flessen per dag). Maar hoe pak je dat aan? Gewoon van de ene op de andere dag flessen van 150/5 geven en kijken hoe hij zich erop aanpast?
Eerst deed ik dan de eerste en laatste fles groot. Soms ook alles ineens groter. Hij ging dan niet ineens alles opdrinken, maar wel steeds vaker een grotere leeg.

Wij zijn bijvoorbeeld bij 8w overgegaan naar alle flessen 180/6 en nú pas (bijna 11w) drinkt hij 5x ~200cc. In de tussentijd paste hij zich aan, eerst 2 á 3x een fles helemaal leeg en toen steeds vaker. De stap van 6 naar 5x maakte hij ook vanzelf.
pi_166731851
Ahhh oké. Dan denk ik dat we dat maar gaan doen zo. Dan zien we vanzelf hoe lang hij ertussen laat. Vannacht 6,5 uur getukt op een fles van 150, dus dat is alvast goed nieuws *O*
pi_166731997
Bij de ikea hebben ze in een vorm van een dier een nachtlampje dat kleuren geeft. Kost iets in de trant van ¤15. En het is oplaadbaar.

Nog geen echte doorslapers? Be patience ladies. :)
pi_166732006
Nachtlampje voor mama Quoi :D
Wij hadden een klein lampje aan op de gang en dan onze deur open. Maar dat lampje is kapot. Ik gebruik nu zo'n wolk-lampje wat na een kwartiertje vanzelf uit gaat tijdens het aanleggen enzo :+ Best een uitdaging soms :P

Gisteren buurtbijeenkomst gehad en ze was lekker rustig aan het rondkijken. Mijn nieuwsgierige baby O+ Vanochtend weggebracht naar de opvang, het is wel een geregel in de ochtend maar wanneer ze dan lekker in slaap valt tegen mij aan in de draagzak is het zo lief O+

Ik wil ook een beetje oefenen met overdag slapen in bed of in de box. Bij mijn schoonmoeder kan ze het wel, maar bij mij nog niet. Ik houd het er maar op dat ze me gewoon mist :+

Ik heb echt nog last van hormonen :')
Een kindje van iemand die ik ken is 1 jaar geworden en ik zag zo'n overzicht met allemaal fotootjes. Ik wil niet dat M zo groot wordt zo snel :'( :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Miezziej op 18-11-2016 12:21:48 ]
pi_166733021
Haha, dat nachtlampje. Als moeders maar gerust is ;)

Miezziej, ik ben bang dat dat geen hormonen zijn die gaan verdwijnen. Je bent nu moeder en week voor al dit soort ongein. Het gaat zo haaaaahaaaaard :'( (ik ben te kleine kleding aan het inpakken voor de verhuizing alvast)

Poging 2 is weer geslaagd. Na 10 minuten sliep S. weer in zijn eigen bed. En geen gejammer vanmorgen. Echt een topdagje zo!
pi_166733158
:D miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?
Fijn dat ze zo tevreden was

Quoi drinkt M al zoveel :o
Wij zitten nog steeds op 5x150 :D
Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kg :') bij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag ^O^

Lesage dat klinkt een stuk relaxer als ons krukje :D
Hopelijk werkt het... ik lees nu dat het super goed gaat ^O^ wat fijn zeg
pi_166733368
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:
:D miez dat heb je zelf helemaal niet door dat het zo snel gaat. Pas als je terug kijkt dan denken je huh? Hoe dan?

Maar daar doet ie t goed op (met zijn 65cm en 7.2 kg :') bij 3 maanden ) verschilt natuurlijk ook per kindje hoeveel ze willen
Geniet van je dag ^O^

Wij op 4x180(200) dus ongeveer het zelfde. Doet hij het ook prima op. Soms lukt een extra flesje per dag (kleintje dan), soms niet.
pi_166733905
4x180 klinkt wel lekker hoor. Is toch weer 1 fles minder haha
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen O-)

Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
pi_166733992
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:19 schreef ikke_84 het volgende:
Wij zitten nu op 5-9-13-16-19 uur en die fles van 5 uur mag van mij best vervallen O-)

Zijn er hier ouders die niet naar alle afspraken gaan op t cb? Ik ben van plan om de 6 en 9 maanden afspraak over te slaan. Ze doen dan toch niet echt iets bijzonders. Dat zou toch wel kunnen dat je niet alle afspraken komt?
Ik denk dat dat wel kan. Ik zelf vind het wel fijn dat ze hem even wegen en meten, kijken naar de ontwikkeling en dat ik zelf wat vragen kan stellen. Maar verplicht is het niet, lijkt me.
pi_166734092
quote:

Wij zitten meestal op 8-12-4-8 zoiets. Dus soms redt hij het niet tot 8 en dan krijgt hij ergens nog een kleine fles ( of een normale die hij dan lang niet op krijgt). 8 uur is standaard laatste fles en bed. Hij slaapt dan rond kwart over 9.
Maar volgende week begin ik weer dus ik heb geen idee of dit dan ook nog zo mooi uit komt.

Ohja: wij hadden eerst om 10 uur de laatste fles en hij sliep dan ook tot 8. Maar op een gegeven moment viel hij elke keer net voor die fles in slaap en het kwam qua uren totaal niet uit, hij kreeg dan om half 8 een fles en had om 10 nog helemaal geen honger dus toen eerst fles groter gemaakt (1 of twee dagen) en daarna die van 10 uur laten vallen. Hele ritueel wel verschoven naar 8 uur: verschonen en slaapzak aan (en afhankelijk van wat hij aan heeft een pyjama aan), bij ons in bed een fles met nachtlampje aan en daarna in eigen bed en dan rommel ik op die verdieping wat aan totdat hij slaapt.
pi_166734095
Ik ga alleen naar cb als ik iets zinnigs te melden heb en ga alleen voor de prikjes. Voor de rest ga ik niet en ga ik alleen op donderdag naar het weeguurtje.

Vriendlief en ik zijn blij met de ontwikkeling van ons Luke. Hij is dan wel kleiner dan andere gemiddelde babies met zijn 64cm voor zijn 6 maanden en 7 kg. Hij groeit en drinkt goed dat vind ik belangrijk.
  vrijdag 18 november 2016 @ 13:38:34 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166734248
quote:

Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.
KuikenGuppy
pi_166734354
Ow kijk er gaan dus meer mensen niet elke afspraak. Dan geef ik dat de volgende keer gewoon aan. Prikjes vind ik wel belangrijk maar de rest geloof ik wel. En idd bij ons wegen ze op vrijdag ochtend daar kan ik ook nog even binnen lopen als ik dat wil weten. ^O^ had ik nog niet aan gedacht

Nazil wat een fijn schema. Moet je hem dadelijk wakker gaan maken als je naar je werk moet?
Stijn haalt de fles van 19 uur soms ook niet dan krijgt hij hem wat eerder. Maar daarna slaapt hij ook gelijk en slaapt dan tot 5 uur.
pi_166734370
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is niet verplicht; ik denk dat wij ook niet alle keren zullen gaan.
Hoe gaat het nu met jou en het herstel?
pi_166734486
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:44 schreef ikke_84 het volgende:
Ow kijk er gaan dus meer mensen niet elke afspraak. Dan geef ik dat de volgende keer gewoon aan. Prikjes vind ik wel belangrijk maar de rest geloof ik wel. En idd bij ons wegen ze op vrijdag ochtend daar kan ik ook nog even binnen lopen als ik dat wil weten. ^O^ had ik nog niet aan gedacht

Nazil wat een fijn schema. Moet je hem dadelijk wakker gaan maken als je naar je werk moet?
Stijn haalt de fles van 19 uur soms ook niet dan krijgt hij hem wat eerder. Maar daarna slaapt hij ook gelijk en slaapt dan tot 5 uur.
Ik gok van niet aangezien man in de horeca werkt en hij op zijn vroegst 10 uur moet beginnen. Enige dag is wanneer hij naar de opvang gaat. Van de week hebben we hem daarvoor wel wakker moeten maken en dat werd ons niet in dank afgenomen. Gisteren was het ook half 8 de laatste fles maar probeer eigenlijk altijd wel rond 8 uur te doen zodat zijn ritme behouden blijft.
  vrijdag 18 november 2016 @ 14:02:23 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166734671
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 12:41 schreef ikke_84 het volgende:

Geniet van je dag ^O^

Wow, ook een beertje bij jou! Gaat het verder goed met jullie?

Ik ben benieuwd naar Max zijn stats volgende week als hij 3 mnd (3 mnd! :o ) is. Ik gok een beetje hetzelfde. En behoeftes verschillen blijkbaar. Daggemiddeldes zitten nu rond de 950-1000cc. Ach ja, hij is happy, dat is de beste graadmeter ;)

Omdat we hem trouwens op zijn zij drinken geven moeten we echt gaan afwisselen, anders krijgt 'ie een plat hoofd daarvan. Nu draait hij zijn vissemondje (want honger) standaard naar rechts. Als ik 'm op de andere zij leg, draait hij zelfs zijn hoofd terug naar rechts, met dat mondje :') Hoe bedoel je Pavlov? :D
pi_166734894
Waarom voed je hem op zijn zij Quoi?
pi_166735174
Ik had verwacht dat Stijn ook zoveel zou drinken gezien zijn formaat :D en op t cb zeggen ze ook dat hij te weinig krijgt maar ja wat jij zegt happy baby enzo

Hier ook een voorkeur voor rechts :D
omdat ik een kleine afvlakking begon te zien zijn we even langs de osteopaat geweest. Hij heeft wat aan Stijn gevoeld en gefrutseld en we hebben oefeningen mee gekregen en nu ligt hij ook op links
Verder gaat het hier super goed. Ben zo verliefd op mijn 2 jongens, ze zijn zo leuk samen *; en het gaat me zo goed af alsof het nooit anders is geweest. Dat was bij Mats wel anders daar had ik veel meer tijd nodig om te wennen

Nazil wakker gemaakt worden is ook niet leuk :N ik snap hem wel ;) fijn dat t iig niet vaak hoeft. Heerlijk kindjes die uitslapen!
pi_166735402
quote:

Ik ga helemaal niet meer (en bij een evt. volgende sla ik ook alles over) Het is niet verplicht, je mag zelf kiezen :)
  vrijdag 18 november 2016 @ 15:08:23 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166735904
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 13:45 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met jou en het herstel?
Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
KuikenGuppy
pi_166735995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wisselend... fysiek gaat het al redelijk goed, mentaal ben ik er nog niet. De tranen zitten me erg hoog en het valt me best tegen allemaal. Ik kan nog niet veel zelf en ben niet zo goed in hulp vragen (of accepteren), dus we modderen zo maar wat aan.
Valt het herstel je dan tegen of wat ik in het topic las over meerdere kinderen?
Heb je er ook moeite mee dat het een keizersnede is geworden?
Het advies wat ik je toch wil geven, al weet je dat zelf ook wel: neem de hulp aan, echt. Je herstel zal zo veel beter gaan en je zal veel sneller weer de oude zijn. Snap dat het lastig is met Kuiken erbij, maar toch probeer het. :*
pi_166736292
quote:
:* klinkt als mijn eerste weken met het grote verschil dat uk mijn eerste is.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166736295
Burdie, ik sluit me aan bij Mies, probeer toch hulp te vragen en te accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je er niet goed in bent, maar probeer dan kleine stapjes! Iemand die even een uurtje met Kuiken naar de speeltuin wil, iemand die even een stofzuiger door je huis trekt etc. Er zijn vast mensen die het niet erg maar juist fijn vinden om je te helpen. Dus door ze de kans te geven jou te helpen, doe je ze alleen maar een plezier :)
pi_166736327
Oh, en thuiswerken achter de laptop met baby op je buik in de draagzak gaat heul prima! 8-)
pi_166736353
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:30 schreef PiperMaru het volgende:
Burdie, ik sluit me aan bij Mies, probeer toch hulp te vragen en te accepteren. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is als je er niet goed in bent, maar probeer dan kleine stapjes! Iemand die even een uurtje met Kuiken naar de speeltuin wil, iemand die even een stofzuiger door je huis trekt etc. Er zijn vast mensen die het niet erg maar juist fijn vinden om je te helpen. Dus door ze de kans te geven jou te helpen, doe je ze alleen maar een plezier :)
Dat dus. Bezoek hier vond het heel fijn om even iets praktisch te kunnen doen al was het maar even het bed verschonen of een wasje doen. Kleine moeite voor bezoek,groot plezier voor ons
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166736414
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:31 schreef PiperMaru het volgende:
Oh, en thuiswerken achter de laptop met baby op je buik in de draagzak gaat heul prima! 8-)
Ik zal het mijn man zeggen :+
Welke draagzak hebben jullie?

Mijn vader was vandaag even hier dus wij hebben weer een opgeruimde keuken, eten voor vanavond en een verwende dame. Is zijn eerste kleinkind en hij is helemaal in de gloria. Alle foto's die ik mail worden geprint en wanneer hij kan komt hij langs. Ik heb heerlijk rustig mn boterhammen kunnen eten en zelfs wat gelezen terwijl madam entertainment had. Super om te zien hoe trots hij is O+
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166736485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:36 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Ik zal het mijn man zeggen :+
Welke draagzak hebben jullie?
Een Bondolino. Eigenlijk pas vanaf maat 68 maar met een veter te versmallen voor kleinere kindjes.

En wat lief van je vader!
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 november 2016 @ 15:43:31 #131
269689 crew  Viv
pi_166736536
Burdie :* ik ben normaal gesproken ook van team zelf aanmodderen w/ , maar deze week heb ik tóch hulp gevraagd en gekregen (van goede vriendin en mijn ouders) en dat was ontzettend fijn.
pi_166736828
Burdie :*
Zo voelde ik me bij de eerste en vond hulp vragen echt niet nodig en vooral heel moeilijk.
Deze keer wel gedaan en dat geeft zoveel verlichting.
Het begin met een nieuwe baby is gewoon moeilijk. Je bent moe je hormonen gaan alle kanten op je lichaam is in herstel en je hebt ineens 2 kindjes om voor te zorgen.
Maar kijk eens hoe leuk kuiken is, als je baby wat meer kan dan heb je gewoon 2 kindjes die zo leuk zijn
(Hij is nu natuurlijk ook zo leuk maar het is nu gewoon allemaal wat moeilijker)
En de liefde die je tussen hun gaat zien is echt het meest geweldige ooit.
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:16:01 #133
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166737142
Burdie sterkte ermee hoor. Het lijkt me überhaupt al met een tweede thuis een zware opgave.

Ik trof net een nog ongedouchte man aan, met een tevreden ventje die twee poep-tot-aan-de-nek incidenten had gehad. Ik moest even gniffelen >:) Hij had al anderhalve dag niet gepoept, wist ik toen ik wegging.

Inmiddels een nachtlamp, douchehandschoen, twee spenen, een spijkerbroekje en voorleesboek rijker :') En mijn buikenboekje was klaar (per week mijn zwangere buik op de foto) O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 14:18 schreef Mies_poes het volgende:
Waarom voed je hem op zijn zij Quoi?
Erfenisje uit de tijd dat hij nog lastig (uiteindelijk: te gulzig) dronk. Logopediste raadde toen o.a. aan om hem op zijn zij te voeden. Dan komt de melk toch wat minder direct in de keel / slokdarm. Samen met een kleine speen (inmiddels normale) en om de paar teugen de speen afbuigen (hoeft inmiddels niet meer) hielp dat. Daarnaast heb ik ook nog eens een fijne houding voor mezelf en een arm/hand vrij. In feite is dat allemaal nabootsing van een baby aan de borst natuurlijk :P

Ik leg hem dus op mijn schoot, benen bij mijn buik, hoofd bij mijn knieën, hydrofieldoek eronder.
pi_166737395
quote:

[..]

:* dat is even een flinke omschakeling, gun jezelf tijd om eraan te 'wennen' en hulp vragen/accepteren kan ook nogal een stap zijn maar eenmaal gedaan... kun je misschien je wat meer bezig zijn met moederen dan met aanmodderen waardoor je je mentaal ook beter gaat voelen :*.

Vandaag bezoekje cb gehad. Gaat allemaal prima dus beetje overbodig. Degene die we spraken had ook wel door dat het advies van in eigen bedje laten slapen ene oor in andere uit ging :'). "Tja het is maar een advies, mag je zelf mee doen wat je wil, maar het is er niet voor niks." Ok. :P Ze doen verder helemaal niet moeilijk over niet gaan, volgende afspraak staat wel maar ik zei anders bel ik wel af *).

[ Bericht 23% gewijzigd door Unihipili op 18-11-2016 16:36:49 ]
pi_166740111
Mies, vroeg jij nou naar de vaccinaties? Gisterenavond was er bij Pauw een stukje over, de laatste 20 minuten of zo :)
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:09:20 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166741713
quote:

[..]

:* heel herkenbaar. Extra klote als je al een kind rond hebt lopen waar je dan zo weinig mee kunt....

Step by step, en accepteren dat het voor iedereen beter is als je hulp vraagt en krijgt. Want dan ben je er het snelst weer bovenop!
pi_166741877
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 19:01 schreef Bloesem. het volgende:
Mies, vroeg jij nou naar de vaccinaties? Gisterenavond was er bij Pauw een stukje over, de laatste 20 minuten of zo :)
Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren :)
Vaccineee jij niet?
pi_166742059
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik vroeg aan Buda of zij twijfelde om te vaccineren, geen haar op mijn hoofd die niet wil vaccineren :)
Vaccineee jij niet?
Ik bedoelde: als beweegredenen etc je boeien, was er gisterenavond een stukje over op tv. Mini is nog niet gevaccineerd, aangepast programma.
pi_166742208
Gewoon interesse hoor, wat is het aangepaste programma dan?

Ik vond het tenenkrommend bij Pauw. Dat was geen gesprek, dat waren drie briesende niet voor rede vatbare antivaxxers die alle clichees van stal haalden. Wat kan 1 kinderarts daar nou tegenin brengen, als ze de feiten toch niet willen horen. Huu.
Kwak
pi_166742554
Ik zie daar wel schema's, maar kan me zelf buiten ziekte van je kind geen reden voor indenken?
Kwak
pi_166742577
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
Gewoon interesse hoor, wat is het aangepaste programma dan?

Ik vond het tenenkrommend bij Pauw. Dat was geen gesprek, dat waren drie briesende niet voor rede vatbare antivaxxers die alle clichees van stal haalden. Wat kan 1 kinderarts daar nou tegenin brengen, als ze de feiten toch niet willen horen. Huu.
Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.

Aangepaste programma is nog niet helemaal berekend. Ik geloof ook niet dat ik het prettig vind om dat hier te vertellen.
pi_166742622
Ok, het was slechts belangstelling ;)
Kwak
pi_166742724
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:16 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vaccineee jij niet?
Nou inderdaad zeg.

Mijn kleine M. wilde zowaar geen middagtuk doen in z'n bed. Nou kan dat ook komen doordat ik nog kraamvisite kreeg van drie collega's waarvan eentje dacht dat het leuk was om haar kinderen mee te nemen. Schreeuwen, krijsen, rennen... Ik denk dat M. nogal onder de indruk was er van :{
pi_166743130
Soof beetje overprikkeld?

Sinds een paar dagen wil L niet meer rustig bij mij of iemand anders liggen... Hij wil alsmaar zitten en zichzelf optrekken tot zit. Het lukt hem aardig moet ik zeggen. Ik laat hem soms een paar seconden zitten (met ondersteuning) en dat vindt hij prachtig. Hij wordt zo snel groo-hoo-hooooot.
Dat dan wel maar rollen niet :') volgens mij slaat hij een stap over.
pi_166743393
Denk het Nazil. Zelfs ik was overprikkeld :P En zitten al!! Hij zegt nog net niet: Zelluf doen!? :')
pi_166743545
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:42 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik heb alleen de eerste paar minuten gezien.

Aangepaste programma is nog niet helemaal berekend. Ik geloof ook niet dat ik het prettig vind om dat hier te vertellen.
Jammer. Oprecht benieuwd naar :)
pi_166744119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:04 schreef Soof-87 het volgende:
Denk het Nazil. Zelfs ik was overprikkeld :P En zitten al!! Hij zegt nog net niet: Zelluf doen!? :')
Als het aan hem ligt zegt hij dat al ja. Hij is eigenwijzer dan mijn man en ik bij elkaar.
  vrijdag 18 november 2016 @ 21:39:34 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166744663
Hier is de middagdut sinds twee dagen door hemzelf afgeschaft. Benieuwd waar dat eindigt. Veel kleine napjes nu.

Nazil wat grappig! Hier wil hij ook steeds vaker rondkijken en niet meer alsmaar platliggen. Platliggen is saaaaai. Vanavond daarom maar weer een keer een paar rolletjes naar opzij (gepaard met een kreet, alsof je een oude auto start).

En hij slaapt weer. Mét nachtlamp.
pi_166745294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 21:39 schreef Quoi het volgende:
Hier is de middagdut sinds twee dagen door hemzelf afgeschaft. Benieuwd waar dat eindigt. Veel kleine napjes nu.

Nazil wat grappig! Hier wil hij ook steeds vaker rondkijken en niet meer alsmaar platliggen. Platliggen is saaaaai. Vanavond daarom maar weer een keer een paar rolletjes naar opzij (gepaard met een kreet, alsof je een oude auto start).

En hij slaapt weer. Mét nachtlamp.
Wij hebben ook altijd een lampje aan. Dan kan ik zonder een lamp aan te doen de speen terug duwen :+ en ik hoop dat hij daardoor naar links naar het licht gaat kijken ipv naar zijn voorkeur voor rechts.

Opzij doe ik ook wel eens maar is niet interessant. Wat leuk zo'n kreetje er bij!

Activiteitenkleed is wel steeds mooier en wat heeft dat kind al een kracht om die speeltjes weg te meppen of juist naar zich toe te trekken!
pi_166748793
Zoontje van 6 maanden rolt al om..ik denk dat hij kruipen overslaat..met hulp staat die al en zet zijn stapjes als een dronkenlap. Kleine kindjes worden groot 😭

Die activiteitenkleed zijn zo leuk...hebben er ook eentje en af en toe trekt hij met alle kracht de speeltjes eraf...ligt dan te huilen omdat het speeltje niet meer hangt 😂😂
  zaterdag 19 november 2016 @ 00:46:04 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166750043
Oh ja, alles slopen en eraf rukken en dan brullen, heerlijk :D
En Larf kan me dan zo heerlijk verbaasd aankijken met die duivels donkere oogjes :D :D

Ik bedenk me net dat ik haar geen schone luier heb gegeven voor het slapen gaan... dan straks als ze zelf wakker wordt of als ik zelf ga tukken maar verschonen :')
  zaterdag 19 november 2016 @ 01:38:42 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166750915
Via de babyfoon zie ik een grote uil-knuffel staan in bed van Larf. Net of die fucking uil me eng aan zit te staren omdat daar iets in die ogen van dat beest weerkaatst :')
pi_166751856
Ow das niet handig een luier vergeten te verschonen voor de nacht :7 is t nog goed gekomen?
Freaky z'n uil 😨

Nazil het gaat zo snel he. Ik heb sinds gisteren z'n bumbo stoel :D heb hem er al even ingezet om te kijken hoe dat gaat en hij vond het geweldig. Echt een smile van oor tot oor. Maar nu gaat ie nog even de kast in. Het mag wel vanaf 3 maanden maar ik wacht nog even tot ik met de hapjes ga beginnen.
En hij past bijna niet meer in bad dus had me bedacht dat ik de stoel wel kon gebruiken voor onder de douche

Mandie wat gaat hij snel! En dat huilen om zijn speeltjes haha wat zijn ze toch leuk hè :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 19-11-2016 08:00:18 ]
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:20:09 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166751876
Whoopsiedeesie, hij sliep van 21:00 tot 6:30 (laatste fles 19:30). Trots op mijn ventje! Twee aaneengesloten nachten doorgeslapen. Zou het?

De uil van Larf, creapy. Moet je nagaan hoe angstaanjagend voor haarzelf eigenlijk :P
pi_166751882
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:20 schreef Quoi het volgende:
Whoopsiedeesie, hij sliep van 21:00 tot 6:30 (laatste fles 19:30). Trots op mijn ventje! Twee aaneengesloten nachten doorgeslapen. Zou het?

De uil van Larf, creapy. Moet je nagaan hoe angstaanjagend voor haarzelf eigenlijk :P
lekker quoi!
pi_166751956
Ik heb L na zijn fles weer in bed gelegd, hij is altijd nog moe dan maar meestal ligt hij dan bij ons in bed. Nu hoor ik allemaal kirrende geluidjes uit zijn kamer :') hij is een feestje in zijn eentje aan het organiseren.
  zaterdag 19 november 2016 @ 07:50:25 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166751971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:46 schreef Nazil het volgende:
Ik heb L na zijn fles weer in bed gelegd, hij is altijd nog moe dan maar meestal ligt hij dan bij ons in bed. Nu hoor ik allemaal kirrende geluidjes uit zijn kamer :') hij is een feestje in zijn eentje aan het organiseren.
Partypooper :+

Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
pi_166751985
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2016 07:50 schreef Quoi het volgende:

[..]

Partypooper :+

Hebben jullie beebs al een vaste knuffel btw? Volgens mij krijgt hij daar nog niet zoveel van mee, maar toch leg ik telkens hetzelfde popje naast 'm in bed.
hij vindt 1 knuffel heel leuk en fijn maar mag niet mee naar bed omdat het zon tutje is een qua lengte het halve jongetje. Hij slaapt ook prima zonder.
pi_166752103
Ja echt..kleine man wou gisteren na 3 en 4e fles niet slapen...mama heeft lekker hem soepstengel gegeven..wat doet dat jong..kots die mij onder..heb hem nog even bij ons in bed gelegd en de was gevouwen en toen even gestofzuigd..schrok ik mij kapot dat hij bijna aan het rand van het bed aan het balanceren was.

Kleine man heeft lekker geslapen van 23.00 tot 08.00 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')