abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166707973
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
  donderdag 17 november 2016 @ 08:17:49 #2
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166707996
Respect Vivi _O_
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 17 november 2016 @ 08:49:28 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166708308
Ik trok dat na 6 weken al niet meer, vond het vreselijk. Knap dat je volhoudt, al hoop ik dat het niet ten koste van jezelf gaat want dat is ook niet handig. Balans enzo :P

Larfje hier is vrolijk én op temperatuur sinds ik haar vanmorgen uit bed haalde! *O*
Wel goeie snotneuzen nu, bleh bleh bleh.
Heb maar doos tissues neergezet :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 17 november 2016 @ 08:51:57 #4
220609 Nouk84
pi_166708327
Ik na 3wk idd al niet meer, heel knap!

Wat fijn dat het beter gaat met Larfje! Snot :9

Razz O+ Heerlijk hoe jij schrijft _O_

Mijn baby zit hardop te lachen om babytv :') O+
pi_166708472
Knap Vivi :* Het wordt snel makkelijker! Ik heb de eerste... twee maanden (denk ik) bijna fulltime gekolfd. Na zes weken werd het al makkelijker en kon ze ook af en toe gaan drinken. Na drie maanden kon ze alle voedingen bij me drinken :) Ik hoop dat 't voor jullie ook snel beter wordt. Succes :*
pi_166708697
Inderdaad knap Vivi!
Zelf heb ik ook een handkolf voor onderweg, en ik merk dat ik daarmee wat makkelijker een toeschietreflex kan opwekken. Misschien eens het overwegen waard om een keer te proberen? Misschien is het ook wel zo'n succes zoals bij MiesPoes! :Y

Mijn baby heeft besloten om 's nachts na een voeding niet meer meteen te gaan slapen :'). Ik heb haar naast me gelegd en toen ging ze een beetje met mijn nachthemd spelen en zijn we uiteindelijk wel in slaap gevallen weer :P
pi_166708778
quote:
14s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:51 schreef Nouk84 het volgende:
Ik na 3wk idd al niet meer, heel knap!

Wat fijn dat het beter gaat met Larfje! Snot :9

Razz O+ Heerlijk hoe jij schrijft _O_

Mijn baby zit hardop te lachen om babytv :') O+
Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet start
  donderdag 17 november 2016 @ 09:27:31 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166708825
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:24 schreef Arja het volgende:

[..]

Mijn man kijkt van die autoprogrammas op discovery met emmy en hij beweert dat ze op de juiste momenten lacht, bijvoorbeeld wanneer een auto niet start
_O-

Ik had afgelopen week haar nagels niet geknipt omdat ze zo ziekjes was. Beweerde Koos dat ze "er rekening mee hield" bij hem knuffelen, door niet haar vingers met nagels en al in zijn gezicht en nek te zetten _O- _O- :')

Lachen die van jullie ook trouwens zo hoog dat ze dan geen bereik meer hebben? :D O+
Zó schattig. Zit haar lekker te kietelen, vind ze geweldig :D
pi_166708919
Goedemorgen :p

Hoe doen jullie dat met sinterklaas trouwens? Luke is al bijna 6 maanden. We hebben aan mijn schoonouders gevraagd voor een loopstoeltje of een loopwagentje. Alleen het is zo moeilijk met zo'n leeftijd. Met sinterklaas en kerst zou die weer in de watten gelegd worden. Moet ik een lijstje maken wat ik wil hebben om te voorkomen dat ik hetzelfde ga kopen voor mijn zoontje? Of moet ik ze iets zelf laten kopen??
  donderdag 17 november 2016 @ 09:52:21 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166709146
Ik heb gezegd niks kopen want ze krijgt er toch nog geen pest van mee. Maar ik gok dat familie zich daar niet aan gaat houden :P
pi_166709333
Wij vieren (nog) geen sinterklaas dus das makkelijk dan :P
Ik zou een lijstje doen denk ik.
pi_166709412
Wij maken een lijstje op lijstje.nl
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_166709425
Zonder het aan ons te vragen krijgt L iig wat van schoonvader en mijn ouders. Gewoon iets kleins. Van ons krijgt hij ook wat kleins, gewoon voor het idee O+
pi_166709447
Met Sinterklaas is ze jarig *O* Sint slaat ons dit jaar dus over ;)
pi_166709630
Ik koop alles zelf en krijg het geld hiervoor van de familie. R heeft het idd niet door maar zij willen graag wat geven. En het zou voor L anders misschien ook wel raar zijn als zijn broertje niks krijgt?

lijstje.nl is ook handig ja

Marjolijntje hoe gaat het?
pi_166709915
Even onder een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:

donderdag 17 november 2016 @ 11:54:06 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166710819
Waarom gaat Max altijd voor dood in die draagzak zitten, met zijn hoofd vooruit? Ik weet iig niet meer of 'ie ademt, maar goed, op naar de lunchdate met 2 chickies van 6w oud :+
  donderdag 17 november 2016 @ 11:56:13 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166710862
Marjolijntje, prachtige foto's!

De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst :*
pi_166711052
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:27 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Ik had afgelopen week haar nagels niet geknipt omdat ze zo ziekjes was. Beweerde Koos dat ze "er rekening mee hield" bij hem knuffelen, door niet haar vingers met nagels en al in zijn gezicht en nek te zetten _O- _O- :')
Tuurlijk Koos haha

quote:
Lachen die van jullie ook trouwens zo hoog dat ze dan geen bereik meer hebben? :D O+
Zó schattig. Zit haar lekker te kietelen, vind ze geweldig :D
Nee nog niet gehoord.

Wij doen niks aan Sinterklaas.

Marjolijntje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator donderdag 17 november 2016 @ 12:07:53 #20
269689 crew  Viv
pi_166711076
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:14 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje Vivi, dat is echt heel vaak kolven! Ik moest ook zo vaak kolven voor 1 voeding (voor in de vriezer gelukkig), tot ik overstapte op een handkolf... Heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik zweer bij dat ding. Misschien een tip?
Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!

Trouwens: 130 gram gegroeid sinds maandag! *O* Daar doe ik het voor.
pi_166711079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:

De meest foute opmerking in jouw situatie is: je hebt veel om gelukkig voor te zijn. Toch zeg ik het. Sterkte toegewenst :*
SPOILER
pi_166711172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt omdat de baby ook steeds maar kleine beetjes dronk, niet vanwege de soort kolf. Hopelijk neemt mijn productie nu toe. Bij het cb zeiden ze net dat je normaal in 10 minuten 1 voeding bij elkaar kolft, daar zou ik voor tekenen!

Wat fijn!

Ik kolf al ruim 4 maanden, maar 10 min per voeding heb ik nog nooit gehaald. Ik kolf meestal 25 minuten en heb dan op goede dagen 1,5 voeding en op mindere dagen net 1.

Boekjes zijn altijd leuke cadeautjes! Komen later altijd van pas :)
pi_166711301
Wat een mooi ventje Marjolijntje O+
SPOILER
@Vivi
Hopelijk gaat het kolven snel beter, knap dat je zo doorzet!

Ik kolf meestal tussen de 10 en 15 minuten. Maar ik heb denk ik een luxeprobleem, want mijn vriezer begint steeds voller te raken.
pi_166711819
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:56 schreef Quoi het volgende:

Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he? |:( Als ik het had kunnen veranderen, had ik dat al lang gedaan..
En thanks, het is nu afwachten op de aanmelding en dan de intake. En dan hopelijk fijne passende therapie. Qua werk gaan we het zien, heb aangegeven dat ik niks kan nu met stress en hoge werkdruk en dat ik echt nog niet beter ben, maar het wel weer graag wil proberen. Ziek melden kan altijd nog.
  donderdag 17 november 2016 @ 13:00:05 #25
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166711968
:* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* .
O+ O+ O+ O+ en echt kies voor jezelf als het wel moet, stoppen met werken en ziekmelden is geen falen.

en Quoi ik snap niet dat je de opmerking maakt, zeker niet tegen Marjolijntje die heel goed weet wat ze heeft, die zich deze keer maar ook de vorige keer echt de blubber heeft gevochten. Die alles geeft in deze situatie. ach bottomline, ik vind het not done.
pi_166712108
Marjolijntje :* Wat ik hier ook zeg, niks gaat recht doen aan hoe jij je voelt. Dikke kus dus! Ik hoop dat je adequate ondersteuning krijgt :*
pi_166712114
En ik zou eigenlijk ook willen zeggen: stop met werken. Nu. Je bént al ziek, je meldt (erkent) het alleen nog niet. Je lichaam geeft signaal van ho stop ik heb aandacht nodig. Al snap ik het willen proberen wel, afleiding is ook fijn en misschien lukt het wel etc.. maar gevaar is nog verder over je grenzen gaan waar je nog moeilijker weer van teboven komt. Maar je kunt het het beste zelf aanvoelen, wat voor jou het beste is :*.
pi_166712150
Marjolijntje :*

En hoera voor de groei Vivi! *O*
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166712180
Vivi, ik had je berichtje helemaal niet gezien. 130 gram O+ wow!!
pi_166712388
Oh ik las er ook overheen . Fijne! Motivatie! :D
  donderdag 17 november 2016 @ 13:37:15 #31
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166712516
Marjolijn :* en wat een prachtig mannetje O+

Vivi super 130 gram gegroeid! *O*
pi_166712956
Marjolijntje, wat heftig allemaal. En als het werken straks niet gaat, dan gaat het niet he? Knap dat je actie onderneemt. En wat een heerlijke foto's O+
:)
pi_166712974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:54 schreef Quoi het volgende:
Waarom gaat Max altijd voor dood in die draagzak zitten, met zijn hoofd vooruit? Ik weet iig niet meer of 'ie ademt, maar goed, op naar de lunchdate met 2 chickies van 6w oud :+
Spannend :D Veel plezier.
pi_166713027
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

BAM 130 gram! Zei de rijmPiet. Goed zeg, ik weet uit ervaring hoe blij je daar mee kan zijn.
pi_166713410
Kunnen baby's eigenlijk nachtmerries hebben? Gisteren lag M lekker te slapen en opeens begon ze keihard te huilen ;( Niets was even goed, uiteindelijk weer in slaap gevallen tegen mijn schouder. Dat was niet zo comfortabel dus rustig laten zakken naar mijn borst :+
  donderdag 17 november 2016 @ 14:59:06 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166713931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 12:50 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Het is vast goed bedoeld, maar heel verkeerd ja. Ik heb zat om gelukkig voor te zijn. Toch ben ik het niet. Verre van. Ondankbaar he? |:( Als ik het had kunnen veranderen, had ik dat al lang gedaan..
En thanks, het is nu afwachten op de aanmelding en dan de intake. En dan hopelijk fijne passende therapie. Qua werk gaan we het zien, heb aangegeven dat ik niks kan nu met stress en hoge werkdruk en dat ik echt nog niet beter ben, maar het wel weer graag wil proberen. Ziek melden kan altijd nog.
Ik kon weten dat dit verkeerd ging vallen. In dat geval: sorry daarvoor. Maar dat ondankbaar is je eigen interpretatie hè? ;) Ik constateerde gewoon een prachtige baby :) Nogmaals sterkte.

SPOILER
  donderdag 17 november 2016 @ 15:00:16 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166713949
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
pi_166714211
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
De date met 2 heeeeeeeele kleine meisjes is Max goed bevallen. Hij ging eerst even laten zien hoe hij een 200cc fles leegdronk, daarna op een bankje liggen lachen en daarna in slaap vallen tegen zijn moeder aan. Vervolgens weer in de draagzak en hop naar huis. Er zijn geen telefoonnummers uitgewisseld.
Dat laatste klinkt dan toch minder hoopvol. Of verwacht hij dat zij verder wel initiatief zullen nemen? ;)
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166714554
Heel veel sterkte, Marjolijntje!
Ik las de opmerking van Quoi heel anders, het zou zo mooi zijn als je met de juiste hulp ook gelukkig kúnt zijn met alles dat je hebt. Hoe dan ook, het is en blijft een *situatie. Zorg goed voor jezelf, of dat nou werkend of ziekgemeld is. En doe het vooral omdat het je eigen keuze is!

Quoi, dates met jongere dames, wij doen ze hier ook. Eentje heb ik al gemarkeerd als toekomstig schoondochter. Een echt poppetje en 2 weken jonger!

Vivi, wat een goed gewicht :) klinkt alsof het voeden goed doet voor je kleine!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166714630
Marjolijntje wat een knapperd zeg O+ jij hebt echt de jongensversie van je oudste gebakken joh!

Verder wens ik je heel veel sterkte. Ik heb echt bewondering voor de manier waarop jij dingen aanpakt en ervoor durft uit te komen. Hopelijk kun je snel terecht en is het de juiste plek voor je.
pi_166715582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Even onder een spoiler.
SPOILER
M weegt nu 6855g en 62,5cm (al denk ik dat ie langer is, hij wilde zich niet erg laten meten), cb was tevreden. Hij is gigantisch sterk. Zit het liefst de hele dag rechtop (met een rechte rug dus) en staan is tha bomb. Begint steeds meer gericht te pakken enzo. En plaatjes bij het praatje:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
SPOILER
Ik kom niet bijgelezen dames, sorry daarvoor. Een kleine baby en een peuter samen is iets meer werk dan gedacht :+
:')
S. 2014
J. 2016
pi_166715761
Ik ben net met ons snotneusje naar de huisarts geweest. Drinken kost haar steeds meer moeite en ze klinkt zo sneu vol. Stomen helpt maar even, neusspul ook.. Ben wat meer gerustgesteld, dr longen zijn schoon en het is dus echt alleen dr neus. Ik heb dezelfde verkoudheid dus het wachten is op mijn antistoffen. Vaker aanleggen, luiers in de gaten houden en morgen nog even controle bij onze eigen huisarts.
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
  donderdag 17 november 2016 @ 16:46:58 #43
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166715957
Ik ben een beetje laks met de cb afspraken hij heeft er nu 1 gehad na de geboorte.
Ik heb de 29ste weer de volgende afspraak. ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.
En misschien heeft hij zijn eerste prikjes :o daar ben ik nog niet helemaal uit.

Maar jeetje R. was een huilbaby en F is zo lief en zo content als hij maar bij mij is O+ O+ O+ O+
pi_166716389
Ja wat een verschil joh jouw baby's :o.

Ik vind mijn baby zo schattig als ze huilt :'). Niet dat ik er altijd evengoed tegen kan.. maar toch. Ik vind het dan schattig en zielig en soms weet ik niet wat ik ermee moet :'( en het communiceert lastig met gehuil naast je oor :D.

Ik heb morgen weer afspraak bij cb. Eigenlijk geen zin om te gaan. Als ze ons weer anderhalf uur laten wachten dan is het wel de laatste keer geweest denk ik, wat betreft het routinematig wegen/meten enzo dan.
pi_166716622
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:46 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben een beetje laks met de cb afspraken hij heeft er nu 1 gehad na de geboorte.
Ik heb de 29ste weer de volgende afspraak. ik ben zo benieuwd wat hij nu weegt.
En misschien heeft hij zijn eerste prikjes :o daar ben ik nog niet helemaal uit.

Maar jeetje R. was een huilbaby en F is zo lief en zo content als hij maar bij mij is O+ O+ O+ O+
Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?
pi_166716764
Ben er eindelijk achter wat mijn meid heeft/had toen.

quote:
Een breath-holding spell betekent, letterlijk, ‘een (korte) periode van adem vasthouden’. Het zijn kortdurende episoden, waarin plotseling de ademhaling stopt tijdens de uitademingsfase. Dit is een reactie op een onplezierige ervaring. Het kind kan na zo’n reactie het bewustzijn verliezen en slap of stijf worden. Meestal komt het kind snel weer bij kennis en gedraagt het zich weer als vanouds.
Dan is mijn CB ook achterlijk gaar, want zij hadden geen idee waar ik het over had. Overstappen of klagen?

Heb er nog nachtmerries van, bij elke stilte na een huilen gaan mijn haren al omhoog.
pi_166717061
Marjolijntje heel veel sterkte :* ik weet niks anders te zeggen, sorry..

Koningshof dat lijkt mij ook heel eng!

L ligt lekker in de newbornset van de tripp trapp te spelen met de maxicosi spanner die ik provisorisch aan de speelboog heb gehangen en hij vindt het prachtig O+ er tegenaan slaan, pakken (met twee handen al!) en er tegen kletsen, dat kind vindt het prachtig. En ik kan rustig koken en eten zo, ideaal.
  donderdag 17 november 2016 @ 17:52:20 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166717129
Waarom achterlijk? Dat kan toch, zo vaak komt dat niet voor dacht ik.

Wat een leuke babies op de foto! En Marjolijn, hulp klinkt verstandig :Y

Larfje hier is weer helemaal beter. Continu vrolijk O+
Bijn consultatiebureau geweest en prikken gekregen weer. Groei qua gewicht en lengte loopt iets terug qua lijn maar ik maak me geen zorgen.
Net zien geweest en wij zijn beide ook klein.

Happy Larf is happy, en moeders dus ook :P *O*
  donderdag 17 november 2016 @ 18:11:02 #49
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_166717581
breath holding spells is wel echt iets wat het cb moet weten, het is echt baby `101 :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 17:26 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Weet je niet of je hem überhaupt laat vaccineren?
Bepaalde dingen wil ik wel voor enten ik vind alleen het rivm schema heel heftig.
vooral te snel te vee zeker voor een baby die borstvoeding krijgt en een boel bescherming krijgt al.
  donderdag 17 november 2016 @ 18:35:21 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166718089
quote:
17s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
breath holding spells is wel echt iets wat het cb moet weten, het is echt baby `101 :Y

Ah dat wist ik niet.
Ik weet niet hoeveel mensen er op het consultatiebureau daar werken maar ik vraag me dan wel af of overstappen nuttig is, aangezien ze overal soortgelijke opleiding hebben en het allemaal andere personen zijn natuurlijk.Je hebt er altijd minder wetenden tussen zitten (helaas)
  donderdag 17 november 2016 @ 19:32:17 #51
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_166719476
CB heb ik ook geen drol zin in... de keren dat ik het nuttig vond zijn op één hand te tellen. Misschien wel op een halve hand.
KuikenGuppy
pi_166719945
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 15:00 schreef Quoi het volgende:
Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
pi_166720043
Nu twee keer CB geweest. Vind het tot nu toe wel interessant allemaal. :Y Behalve die stomme prikjes dan, maar dat moet gewoon weet ik zelf :)

Alles valt of staat wel bij de persoon die je tegenover je hebt zitten. Wij hadden twee keer zo'n aardige, kundige vrouw. Maar die gaat nu met pensioen. :{

Mijn M. doet het iig prima na de prikjes verder! Nu is het hopen op een goede nacht in de slaapzak. Twee nachten gehad nu. Eerste nacht was drama, tweede nacht al iets beter. Dus ik probeer het nog even vol te houden. Ik zie dat afbouwen namelijk niet zitten als ik weer moet werken. :+
  donderdag 17 november 2016 @ 20:01:15 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Aaaah fijn zeg!! Hoe heb je dat gedaan met de fles eigenlijk? Thermoskan mee? En afgemeten poeder? Hoe werkt zoiets?
* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilon :7 :D
pi_166720256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:01 schreef Molo het volgende:

[..]

* Molo promoot weer de kant en klaar flesjes van Nutrilon :7 :D
Oh! Wist niet dat dat bestond.
En warm maken gewoon in de magnetron?
  donderdag 17 november 2016 @ 20:06:37 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720270
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 19:49 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Drie verschillende aanpakken die ik afwissel.
- Poeder in afgemeten doses (bakjes te koop bij oa hema) met water. Thermoskannetje (ook hema) met gekookt water mee, bodempje mengen met koud water.
- Idem met warm water (ca 40gr) in thermoskan mee.
- Nutrilon kant en klaar flesjes mee. Koud of even in de magnetron laten opwarmen.

Thermoskan: http://www.hema.nl/winkel(...)-05-liter-(80681016)

Bakjes:
http://www.hema.nl/winkel(...)edertoren-(33523056)

Kant en klaar nutrilon (dank aan Molo):
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/
  donderdag 17 november 2016 @ 20:07:06 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720279
Ik wist dat Molo me voor ging zijn :P
  donderdag 17 november 2016 @ 20:08:23 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720309
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:06 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh! Wist niet dat dat bestond.
En warm maken gewoon in de magnetron?
https://www.farmaline.nl/(...)trilon-1-stand-fles/

Nooit warm maken in magnetron, dan klappen de structuren uit elkaar. Kan warm in flessenwarmer, maar je kunt het als je beeb het pikt gewoon zo koud geven. Is handig voor onderweg :)

En anders thermoskan (Hema heeft handige formaatjes) en een gevuld poedermelk-torentje :)
  donderdag 17 november 2016 @ 20:08:51 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:07 schreef Quoi het volgende:
Ik wist dat Molo me voor ging zijn :P
ik lees je post nu pas, jij bent eng

SPOILER
pi_166720412
Quoi en Molo :D

Dank!!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:13:03 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720437
Best erg dit eigenlijk :') :+ :P
  donderdag 17 november 2016 @ 20:14:52 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166720469
Ik doe alleen die kant en klare melk heel soms wel in de magnetron, bedenk ik me net :@ Als ik ergens ben doe ik het koud (alhoewel: kamertemp).
  donderdag 17 november 2016 @ 20:16:48 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720507
Ik doe de fruithapjes en groentehapjes wel in de magnetron, dus zo erg consequent ben ik er ook niet echt in :')
Maar de eiwitten van de melk klappen dan uit elkaar dacht ik, omdat het ongelijkmatig vrij heet wordt
pi_166720543
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.

Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen? :o
pi_166720545
In januari wil ik van bv. af zijn namelijk, dus ben me aan het inlezen over kunstvoeding. Eerst maar eens de vriezer met moedermelk opmaken. Of mixen met kunstvoeding zodat de overgang makkelijker wordt. :+
pi_166720569
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht dat je het risico hebt op hotspots, dat je het daarom eigenlijk niet in de magnetron moest doen.

Toen mijn schoonmoeder hoorde dat we soms wel eten in de magnetron opwarmde viel ze bijna van haar stoel. Hoe konden we T aan die stralingen blootstellen? :o
Ja hoe durf je?

:+
pi_166720619
quote:
12s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:19 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja hoe durf je?

:+
ja, kindermishandeling!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:25:46 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

ja die hotspots dus ja

ben ik bij appelprut niet zo bang voor, melk wel

en je woont in een miljoenenstad, straling everywhere

"Even de courgettepuree opwarmen lieverd"

donderdag 17 november 2016 @ 20:28:49 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720791
Hè fuck, vergeet ik deze helemaal, voor de Doctor Who kenners :P

pi_166720817
Molo _O-
pi_166720824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:25 schreef Molo het volgende:

[..]

ja die hotspots dus ja

ben ik bij appelprut niet zo bang voor, melk wel

en je woont in een miljoenenstad, straling everywhere

"Even de courgettepuree opwarmen lieverd"

[ afbeelding ]
ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...
pi_166720883
:')
  donderdag 17 november 2016 @ 20:31:48 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720890
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, dat pak trek ik inderdaad eerst even aan...
Toch wel gemaakt in Oost Duitsland he, want dat was pas degelijke kwaliteit die ze maakten!!!!
  donderdag 17 november 2016 @ 20:34:08 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166720959
Larf kaant zojuist een heel 4-maanden potje pastinaakpuree op bij Koos op schoot _O_
Lepeltje ervoor en zij maar afhappen steeds _O_
Inclusief haar lolhoofd natuurlijk weer, eindelijk helemaal weer beter O+
pi_166721275
Noem mij een loedermoeder maar ik zet altijd de waterkoker op 40 graden aan :@

En onderweg no 1 van quoi: afgestreken schepjes in bakjes en thermosfles (idd hema) en dopper koud water.

Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaal :+ maar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
pi_166721484
Marjolijntje :* . Dikke kus voor jou. Geen idee wat te zeggen. Het raakt me, je prachtige baby en je dan zo ongelukkig voelen. Ik gun je zo dat het beter met je gaat en hoop dat ze je in het ziekenhuis goed kunnen helpen.
  donderdag 17 november 2016 @ 20:49:58 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166721627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:
Noem mij een loedermoeder maar ik zet altijd de waterkoker op 40 graden aan :@

En onderweg no 1 van quoi: afgestreken schepjes in bakjes en thermosfles (idd hema) en dopper koud water.

Overigens gebruiken we de melkpoedertorens, we hebben er twee, thuis ook altijd. Nooit meer nadenken hoeveel schepjes er ook alweer in zaten en geen kans op alles weg moeten gooien omdat je de tel kwijt bent. En voor 's ochtends helemaal ideaal :+ maar wij maken er altijd 6 klaar en op = vullen.
Exact idem. 40gr waterkoker en melkpoedertoren thuis :) Al kun je dan in principe ook wel warm water uit de kraam nemen.
pi_166721735
Marjolijntje :*
Hopelijk krijg je snel de juiste hulp.
Wat een mooi mannetje hebben jullie O+

Ik ben een tijdje niet hier geweest en zag net dat burdie een zoon heeft. Gefeliciteerd nog :D
Hoe vindt kuiken zijn broertje?
pi_166721761
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.

Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.

En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger }:| .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2016 20:53:43 ]
pi_166721896
@vivi misschien kan je de bosvruchtenthee van lipton proberen. Bij mij schoot ineens de productie omhoog door deze thee. Bij de jumbo heb je een grote glazen fles speciaal voor mama's die bv geven. Het is van het merk HIPP.

Dit is mijn knappertje 😘.

Ik kook de water altijd en neem de fles dan mee. Bij mamaloesbabysjop ofzo kan je zo'n warmtepak kopen en om de fles doen en de fles zo warm houden. Ik meen dat er ook zo'n auto oplaadbare warmtefles ding te koop is
pi_166722082
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat mag ook gewoon - warm water uit de kraan- tenzij loden leidingen.

Hier ook altijd poedertoren, thermos heet en flesje koud water mee. Ooit met baby met schreeuwende honger in 20km file gestaan. Toen blij dat we gewoon een fles konden maken en niet afhankelijk waren van een magnetron.

En nog elke nacht op het nachtkastje want naar beneden lopen voor een fles is stom, en Tas heeft nog regelmatig nachtelijke honger }:| .
Die loden leidingen weet ik niet. Maar met waterkoker is altijd goede temperatuur en gaat volgens mij sneller dan kraanwater warm laten worden _O-

En idd al-tijd poedertoren mee. Warm water niet altijd maar kamertemperatuur water wel eigenlijk altijd (al is het maar voor als ik dorst krijg _O-). Als ik verder weg ga wel idd.
Totdat je de hele luiertas vergeet die netjes ingepakt klaar staat :') dat overkwam mij van de week toen ik op een uur rijden van huis was. Op kraamvisite. Gelukkig had zij alles voor mij _O_ maar dan voel je je ook slecht hoor.
  donderdag 17 november 2016 @ 21:00:53 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166722086
Ook al zo'n knappe baby O+
pi_166722208
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
pi_166724513
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Overigens snap ik na een paar keer teruglezen werkelijk niet wat er mis is met de opmerking 'je hebt veel om gelukkig voor te zijn'.

Dat is toch ook zo :? . Ik lees dat als: "Wat rot voor je dat je dan niet gelukkig bent. Hopelijk gaat het snel beter."
Eens.
pi_166724962
quote:
5s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:03 schreef Razztwizzle het volgende:

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
pi_166725639
Ik moest trouwens even googelen wat een poedertoren was precies. Kom ik op een paardensite terecht :')

Maar goed, gevonden nu hoor :Y Handig idd.
pi_166726024
:W gelukkig wel een leuk cb hier, al laat ik de adviezen meestal voor wat ze zijn, tenzij nuttig.

Voeding onderweg, ook met poedertoren en thermosfles met lauwwarm water. Thuis doen we de fles met water even 20 sec in de magnetron.

Mijn kabouter is sinds vandaag over op 120cc. 90 was niet langer genoeg, woensdag cb, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt, het is zo'n ander kindje dan zijn grote zus, qua postuur maar ook qua gedrag en karakter.
O+
En er zijn dagen dat ik de neiging heb tot keihard meejanken met beide maar ik had van tevoren niet kunnen bedenken dat 2 kinderen zo ontzettend tof zou zijn.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_166726079
Wat een moppie GM O+ .
  vrijdag 18 november 2016 @ 06:47:49 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_166728930
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
pi_166729093
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 06:47 schreef Quoi het volgende:
22:00 - 6:30 :) (laatste flesje om 18:30) Ik reken het goed!

Mooie kabouter heb je daar GM!
Je rekent het goed? Dat is toch fantastisch, 8.5 uur slaap achterelkaar met drie maanden?

Mooi mannetje Gm!
  vrijdag 18 november 2016 @ 08:05:25 #91
220609 Nouk84
pi_166729206
Gerekend vanaf de laatste fles helemaal fantastisch!

Hier spooknacht :O Maar waarom?!?! :?
pi_166729246
Wat vervelend, Nouk. Pijn ergens? Of misschien wel gewoon de storm..

Wow, Quoi, dat is een lekkere slaap!

Ik heb besloten vandaag weer eens energie te steken in slapen. Ik heb nu een tijdje een 'pick your battles'-strategie toegepast, maar vind het wel tijd dat hij weer gaat leren in zijn bedje te slapen. Anders zit ik echt letterlijk de hele dag aan hem vastgeplakt inclusief krijsen bij drinken pakken/naar de wc gaan/een was aanzetten. Dus, voor zijn slaapjes ga ik nu bij hem zitten naast zijn bed en dan wachten tot hij omvalt.
pi_166729646
Een poepluier en een heleboel gemiemel verder is hij toch in slaap gevallen. Ik zou er wel van genieten als deze methode gaat werken zeg. Ik ga nu dus gewoon in stilte douchen (nee, hij gaat niet wakker worden tussendoor }:|)
pi_166729689
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:21 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, zo las ik het dus ook. Daarnaast, ik verwacht dat iedereen alles schrijft vanuit de allerbeste bedoeling.
Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
pi_166729741
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:01 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Dit :Y

GM ook nog gefeliciteerd met je knapperd O+
Bijzonder is het hè 2 kindjes.
Ik ben zo verliefd als ik ze samen zie en hoe ze op elkaar reageren *; nooit gedacht dat het zo zou zijn

LeSage succes met het laten slapen in eigen bed. Zo hebben wij het ook gedaan. Krukje naast het bed en erbij blijven tot hij sliep
Ik wil ook 2 kindjes als ik het zo lees O+

Gelukkig heb ik een luie stoel met poef en net een nieuw boek (gesigneerde biografie van Luc Nilis :+).
pi_166729966
GM!! Scheetje zeg :D

Quoi, heerlijk zeg! Daar wil ik ook naar toe. Gisteren/vannacht was het 22.00-3.00-7.00. Niet heel slecht ofzo. Het gaat in de slaapzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
pi_166730771
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Nazil het volgende:

_O_ geweldig idee!
pi_166731213
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:27 schreef Soof-87 het volgende:
pzak met kleine stapjes vooruit geloof ik.

Ben me aan het inlezen over het afbouwen van de borstvoeding. Wil dat heel geleidelijk gaan doen. Tips zijn welkom! En heb ook nog vriezer vol voorrraad, mag ook op.
Een snelle manier van afbouwen was hier volledig kolven en dan steeds langer ertussen laten; een paar dagen 3 uur, dan 4 uur etc. Afgekolfde melk dan in de fles en afwisselen met kunstvoeding. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat wat rigoureus vinden en liever nog willen blijven voeden aan de borst.

Verder: Marjolijntje, je verhaal grijpt me erg aan. Ik hoop dat je snel de juiste hulp krijgt, je mannetje is in ieder geval prachtig.

GM ook al zo'n heerlijk mannetje!

Ik lees spooknachten en doorslaapnachten. Hier bij ons was het gisteravond heel onrustig. Huilen huilen huilen en veel honger. Grote fles (150) om 19.00, daarna kleine fles om 21.00 en weer een grote fles afgekolfde melk om 23.45. Elke keer twijfel honger of niet maar na de fles was hij weer tevreden. Ik denk dat hij een groeispurtje maakt. Hij krijgt ook veel nieuwe features nu; geluidjes, lachen etc. O+
pi_166731516
Ik heb met afbouwen ook gekolfd, ik liep vast op het live blijven voeden. Met kolven (steeds langer er tussen, ook niet helemaal leeg kolven) was ik er binnen een week vanaf. In totaal 2,5 week mee bezig geweest denk ik.

Piper die geluidjes O+ zo leuk!
pi_166731559
Klopt ja, L_A moest dan alleen de spanning eraf kolven. En de voeding die ze wilde behouden (de avondvoeding) wel helemaal leeg kolven. Was na een weekje ongeveer bekeken. Ze kolft nu nog steeds de avondvoeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')