abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166712504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 13:20 schreef Kyran het volgende:
Vandaag is ZZ weer gewogen en nu wel goed aangekomen _O_ Super blij :) Nu vooral uitvogelen hoe we verder gaan...

Vivi zal vast ook nog wel posten straks, maar als trotse papa (en echtgenoot!) kon ik het even niet laten :P
*O* ZZ top! ( *) )

[ Bericht 4% gewijzigd door nectarientje op 17-11-2016 15:15:10 ]
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_166720364
Super!!!
:)
pi_166723672
Wat goed!

Ik hoorde iets op het nieuws over meer aandacht voor zwangere
/net bevallen studenten en het ging specifiek over kolven op universiteiten, moest aan LuDann denken. Goed dat er aandacht voor is, geen idee of er verder iets mee gebeurt.
pi_166728808
Ze drinkt aan de borst *O*
pi_166728889
Fijn Miez! *O*
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166728940
Ik had eigenlijk 3 min moeten wachten met posten dan was het precies 24 uur :+
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 november 2016 @ 14:47:57 #82
269689 crew  Viv
pi_166735461
Nou, aanhappen kan ZZ niet zo best, maar haar zuigkracht is zo groot dat de flessen gekolfde melk heel snel leeg gaan. Ik las dat baby's daardoor geen verzadigd gevoel krijgen en dat lijkt hier ook te spelen. Hongersignalen vind ik lastig te negeren bij een baby die herstellende is van ondervoeding. :X

We doseren de melkstroom nu door de fles regelmatig zo te houden dat de speen niet gevuld is, maar handig is anders.

Wie heeft goede ervaringen met een bepaalde fles/speen bij grote zuigkracht?
pi_166735528
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nou, aanhappen kan ZZ niet zo best, maar haar zuigkracht is zo groot dat de flessen gekolfde melk heel snel leeg gaan. Ik las dat baby's daardoor geen verzadigd gevoel krijgen en dat lijkt hier ook te spelen. Hongersignalen vind ik lastig te negeren bij een baby die herstellende is van ondervoeding. :X

We doseren de melkstroom nu door de fles regelmatig zo te houden dat de speen niet gevuld is, maar handig is anders.

Wij gebruikten voor Mini aka 'de bulldozer' aka 'in een teug leeg' een nuc speen, de kleinste, op een difrax fles :) Zo'n anatomische antikoliekspeen, met het gaatje op de bovenkant. Deed ze gewoon een kwartier over een fles i.p.v. 2 min *O*
pi_166735786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

Ah, daardoor is uk wellicht ook minder tevreden na een fles! Wij gebruiken nu de calma maar ik lees even de verdere tips mee.

Heb je het idee dat je tepels herstellende zijn?
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166735988
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 10:26 schreef snoenk het volgende:
Een bh draag ik nu idd dag en nacht, zal het eens met een hemdje proberen. Of slapen boven een handdoek tegen lekken.
Raynauds is toch ook met witte/verkleurende tepels? Het zijn ook niet mijn tepels die pijn doen maar echt de borst zelf.
Hoop niet dat het door de kou komt want dan loop ik er nog lang mee :'(

Spruw hebben we verder nog geen symptomen van maar hou het in de gaten. En anders volgende week maar langs de dokter. Of bel je daarvoor nog de vk?? (ze is nu 2 weken oud)
Ik heb dat ook gehad, volgens mij hebben Lu en ik het daar samen nog over gehad destijds. Was ongeveer een jaar geleden, ga even terugzoeken voor je! Herinner me dat het behoorlijk lang aanhield (week of zes?). Kijk overigens erg uit met te strakke/knellende bh's, daar hield ik toen een borstontsteking en een bijna-borstontsteking aan over. Goed warm houden anders, heb je bv een wollen hemdje? Voed bijv met een hemdje en daarover heen een shirt, dat je steeds het hemdje naar beneden doet en je shirt omhoog, zodat je niet te koud wordt.

Edit: gevonden: OUD / Borstvoeding deel 213 en verder.

Kiran en Vivi, wat goed! Zo fijn dat deze aanpak werkt en ze nu goed aankomt!

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 18-11-2016 16:36:08 (Typo ) ]
pi_166735999
@vivi, kan het zijn iets met het lipbandje of tongriempje? Misschien flesspeen 0 gebruiken. Ons L. is na zijn geboorte op dag 3 geklieft.

Misschien fopspeen van philips gebruiken. Die zijn fijn. (Kan beide kanten gebruikt worden)
  Manager PR/Moderator vrijdag 18 november 2016 @ 15:30:51 #87
269689 crew  Viv
pi_166736311
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:01 schreef nectarientje het volgende:
Ah, daardoor is uk wellicht ook minder tevreden na een fles! Wij gebruiken nu de calma maar ik lees even de verdere tips mee.
ZZ krijgt de Calma en DrBrown's (brede halsfles met Fase 1 speen) binnen no time leeg.
quote:
Heb je het idee dat je tepels herstellende zijn?
Ja en nee, ze zijn herstellende van het verkeerde aanhappen maar ook een beetje beurs van het vele kolven. :D De belangrijkste reden om te kolven is nu overigens de intake van ZZ. Door 1 borst te geven en daarna de kolfopbrengst te vergelijken heb ik ontdekt dat ze maar 20 ml per borst dronk. :'( Ze krijgt nu wél binnen wat ze zou moeten hebben en dat is meteen te zien qua groei.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:13 schreef mandietjuh het volgende:
@vivi, kan het zijn iets met het lipbandje of tongriempje? Misschien flesspeen 0 gebruiken. Ons L. is na zijn geboorte op dag 3 geklieft.
We gaan dinsdag naar de kinderarts vanwege haar tongriempje, in de hoop dat ze dan wel effectief kan drinken aan de borst.
pi_166736492
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja en nee, ze zijn herstellende van het verkeerde aanhappen maar ook een beetje beurs van het vele kolven. :D De belangrijkste reden om te kolven is nu overigens de intake van ZZ. Door 1 borst te geven en daarna de kolfopbrengst te vergelijken heb ik ontdekt dat ze maar 20 ml per borst dronk. :'( Ze krijgt nu wél binnen wat ze zou moeten hebben en dat is meteen te zien qua groei.

[..]

We gaan dinsdag naar de kinderarts vanwege haar tongriempje, in de hoop dat ze dan wel effectief kan drinken aan de borst.
Lang kolven is ook geen pretje nee maar ik vond de kloven erger. Ze drinken zelf uit de borst meer dan jij kunt kolven toch? Maar maakt voor nu ook niet uit. Voor nu werkt dit en hopelijk na dinsdag een tevreden ZZ met borstfascinatie :* (Zo jammer dat ik geen zoon heb,had ik kunnen zeggen dat hij een borstenman is, net als zijn vader :+ )
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_166737418
Wat fijn van de groei, Kyran en Vivi! Ik heb echt bewondering voor Vivi, het is niet niks zo. Hopelijk is het een oplosbaar probleem en lukt live drinken straks wel gewoon goed.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 21:41 schreef Heliotrope het volgende:
Wat goed!

Ik hoorde iets op het nieuws over meer aandacht voor zwangere
/net bevallen studenten en het ging specifiek over kolven op universiteiten, moest aan LuDann denken. Goed dat er aandacht voor is, geen idee of er verder iets mee gebeurt.
Yes! Het was ook op het NOS journaal gisteren. Ik heb natuurlijk meegewerkt aan dat onderzoek. ;) De anekdote over de studente die te horen kreeg dat ze maar in de klas moest kolven omdat ze dat in Afrika ook doen is van mij.

Het rapport met de onderzoeksresultaten is hier te vinden:

http://studerendemoeders.(...)-studerende-moeders/
pi_166737439
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad, volgens mij hebben Lu en ik het daar samen nog over gehad destijds. Was ongeveer een jaar geleden, ga even terugzoeken voor je! Herinner me dat het behoorlijk lang aanhield (week of zes?). Kijk overigens erg uit met te strakke/knielende bh's, daar hield ik toen een borstontsteking en een bijna-borstontsteking aan over. Goed warm houden anders, heb je bv een wollen hemdje? Voed bijv met een hemdje en daarover heen een shirt, dat je steeds het hemdje naar beneden doet en je shirt omhoog, zodat je niet te koud wordt.

Pff, alweer een jaar geleden joh! Bijzonder hoe snel je de details allemaal vergeet. Ik wel, althans. Jij hebt een beter geheugen dan ik. :P

Overigens is er voor studerende moeders nog steeds geen toegang tot de kolfruimte.
  vrijdag 18 november 2016 @ 17:49:48 #91
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_166738810
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 15:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad, volgens mij hebben Lu en ik het daar samen nog over gehad destijds. Was ongeveer een jaar geleden, ga even terugzoeken voor je! Herinner me dat het behoorlijk lang aanhield (week of zes?). Kijk overigens erg uit met te strakke/knellende bh's, daar hield ik toen een borstontsteking en een bijna-borstontsteking aan over. Goed warm houden anders, heb je bv een wollen hemdje? Voed bijv met een hemdje en daarover heen een shirt, dat je steeds het hemdje naar beneden doet en je shirt omhoog, zodat je niet te koud wordt.

Bedankt! Wat ik zo lees gaat het dus wel vanzelf over. Het duurt alleen een tijd -O- Ik kan me niet herinneren dat ik er bij O. Ook last van had.

Ja ik heb bijna standaard een hemd aan onder mijn kleding en doe idd shirt omhoog en hemd omlaag.
  vrijdag 18 november 2016 @ 19:55:32 #92
171422 LadyBlack
paint it black
pi_166741426
Vivi wat goed dat je dochter nu goed groeit! Hopelijk gaat dat snel ook gewoon pijnloos via live voeden ^O^

En verder: wat is deze, vandaag was mn laatste dag kolven in de baas zn tijd :o

Mijn kleine jongetje alweer 9 maanden oud O+
pi_166741673
9 maanden alweer, LB. :o

Voedrecht is overigens tot en met de 9e maand, dus tot je baby 10 maanden is.
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:13:00 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_166741782
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:06 schreef LuDann het volgende:

huh nee toch? De negende maand eindigt met precies 9 maanden :D
disclaimer
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:15:30 #95
327807 Mariposas
יה&#14
pi_166741848
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:06 schreef LuDann het volgende:

De 9e maand is tot je baby 9 maanden oud is. Je spreekt immers ook over de eerste maand en het eerste levensjaar. :)

Wettekst (art. 4:8, eerste lid, Arbeidstijdenwet)
quote:
Een vrouwelijke werknemer, die een borstkind voedt, heeft, indien zij de werkgever hiervan in kennis heeft gesteld, gedurende de eerste 9 levensmaanden van dat kind het recht de arbeid te onderbreken ten einde in de nodige rust en afzondering haar kind te zogen dan wel de borstvoeding te kolven. De werkgever biedt haar daartoe de gelegenheid en stelt, waar nodig, een geschikte af te sluiten besloten ruimte ter beschikking.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_166741852
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

huh nee toch? De negende maand eindigt met precies 9 maanden :D
Nee, de 9e maand eindigt als je baby 10 maanden wordt. Voedrecht is tijdens de eerste 9 maanden van het leven van je baby.
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:18:41 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_166741942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nee, de 9e maand eindigt als je baby 10 maanden wordt. Voedrecht is tijdens de eerste 9 maanden van het leven van je baby.
hoe reken jij? Ik ben geïntrigeerd O+
disclaimer
pi_166741986
Oh, ik heb het niet bij het juiste eind zie ik. Vreemd, ik was er echt van overtuigd dat het tot en met 9 maanden was. :? Rekenen is niet mijn sterkste kant. :')

Ik ken een aantal werkplekken waar ze dat aanhouden in ieder geval.
pi_166742007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 20:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar je baby begint in de nulde maand..

Edit spuit 11
  vrijdag 18 november 2016 @ 20:22:16 #100
409579 LuDann
All the way
pi_166742037
Ja, ik zie het nu. Ik zat gewoon hersenloos op te lepelen wat mij verteld is zonder het na te rekenen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')