Er staat ook in de bijbel: wie Israël zegent die zal ik zegenen.quote:Op zaterdag 26 november 2016 08:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1 Petr 2:9 bewijst juist dat het NIET om Israel gaat.
Want Israel is niet uit het duister gehaald, de heidenen wel. Oftewel toen Petrus de sleutel kreeg om ook Gods nieuws bekend te maken aan anderen zodat IEDEREEN deel uit kon maken van Gods volk en uit het duister kon komen.
De joden verwierpen Gods middel tot redding: Jezus.
En kunnen dus ONMOGELIJK redding krijgen, en daarmee dus ook onmogelijk Gods volk zijn.
Ik heb je meerdere teksten gegeven en je kunt geen enkele tegen reactie geven.
Ook op bovenstaande dat je alleen via Jezus redding kunt krijgen.
Israel is gwn een mislukt land wat alleen maar vies politiek speelt en oorlog voert, beide dingen die God in de Bijbel verboden heeft. Hoe zou Gods volk oorlogen kunnen voeren als Gods woord zegt dat ze de oorlog niet meer zullen leren?
Jezus noemt God ook gewoon papaquote:Oke ga jij je nou maar eens verdiepen in Gods Naam.
Het is heel goed bekend waar Gods Naam, JHWH, heeft gestaan. En niet alleen Mozes gebruikte die.
Het is bv ook 100% zeker dat Jezus die Naam ook gebruikt heeft, want anders kon hij niet zeggen dat hij Gods Naam bekend gemaakt heeft.
En de uitspraak is nog wat twijfel om, maar het gaat niet om die uitspraak. God heeft zo duidelijk laten optekenen hoe belangrijk Zijn Naam is. Dan moet je hem ook gebruiken. Ook al zeg je dat misschien net even verkeerd.
En in het Nederlands is de geaccepteerde vorm Jehovah, ook al is dat mogelijk niet de goede vorm. Maar zo zijn namen tegenwoordig ook nog altijd anders (Johannes is John, Jakobus is James).
Er is geen enkele feit, die naar martelpaal wijst.quote:Nee jij hebt een heel ander woordenboek. Want in het Grieks staat stauros voor een enkelvoudig stuk hout. Een kruis wordt met 2 gemaakt.
Je kunt ook meerdere spijkers in een paal meppen hoor, wat een rare manier om tot de conclusie van een kruis te komen haha. Ongelofelijk, typisch een manier van dom redeneren om maar je eigen leerstelling te behouden. En dat terwijl alle feiten naar een martelpaal wijzen.
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/102009251#h=14quote:Niemand mag gedwongen worden God te aanbidden op een manier die hij onaanvaardbaar vindt of te kiezen tussen zijn geloof en zijn familie.
Jij hebt blijkbaar dus geen weet van de geestelijke wereld die ook nog bestaat.quote:Op maandag 28 november 2016 11:44 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Oh ja? Er gaan nog steeds mensen dood en jij zal ook gewoon dood gaan.
Want: we gaan allemaal......DOOD!!! (vrij naar Adelheid Rossen)
Ergo......de dood is helemaal niet verslagen.
Oh bij gebrek aan (fysiek) bewijs is het maar geestelijk regeren geworden?quote:Op maandag 28 november 2016 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar dus geen weet van de geestelijke wereld die ook nog bestaat.
Het is niet allemaal fysiek wat er hier op aarde gebeurd, er is ook nog overal een geestelijke strijd gaande. maar een niet christen/ gelovige zal dat niet begrijpen.
Ik heb dan ook gezondigd tegen de heilige geest en ben daarom niet meer te reddenquote:Op dinsdag 29 november 2016 16:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik bedoel te zeggen dat een ongelovige de Heilige Geest nog niet heeft.
Want de Heilige Geest maakt een gelovige ook zaken bekend zoals dus geestelijke strijd etc die een gelovige kan hebben.
Met name in de moslim landen komen mensen tot geloof doordat ze een visioen van Jezus te zien krijgen.
De heilige geest is de heilige graal van de christenen. Een beetje schermen met onzichtbare dingen, die voor niemand te zien zijn. En hiermee alle discussies doodslaan, want "ik heb de HG, en daarom weet ik dat. Jij hebt de HG niet, en daarom weet je het niet. Einde discussie".quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
Want de Heilige Geest maakt een gelovige ook zaken bekend zoals dus geestelijke strijd etc die een gelovige kan hebben.
Met name in de moslim landen komen mensen tot geloof doordat ze een visioen van Jezus te zien krijgen.
Nee, die haal je uit je eigen leugens.quote:Op zaterdag 26 november 2016 10:08 schreef ATON het volgende:
Neen hoor, zelfs het evangelie volgens Johannes was nog niet geschreven in de 1e eeuw.
En waar ik dat vandaan heb ? Niet uit je Wachttoren, dat is duidelijk !
Zo, kom je er eindelijk eens achter dat wat we al jaren roepen hier over o.a. ATON wel gewoon klopt?quote:Op zaterdag 26 november 2016 18:12 schreef Haushofer het volgende:
Zodra iemand jou tegenspreekt, raak je opgefokt en verdom je het om normaal te reageren. En dan weet ik opeens weer waarom ik in deze discussies meestal niet meer reageer.
En weer kom je met dingen aanzetten die gewoon niet kloppen.quote:Op maandag 28 november 2016 11:59 schreef falling_away het volgende:
Kort fragment over hoe het besturende lichaam van de JG's de druk opvoert aan jongeren om zich te laten dopen. Ze adviseren om bijv. de kinderen geen rijbewijs te laten halen als ze zich nog niet willen laten dopen! Het stukje waar ik het over heb duurt 10 seconden, filmpje begint op het juiste moment - Dit is anthony morris van het besturende lichaam
Je spreekt constant over momenten dat Israel nog Gods volk was.....quote:Op maandag 28 november 2016 12:07 schreef sjoemie1985 het volgende:
Er staat ook in de bijbel: wie Israël zegent die zal ik zegenen.
En wie Israël vervloekt die zal ik vervloeken.
genesis 12 vers 3
3 Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.
En waarom noemt God, Israël dan zijn oogappel? zacharia 2 vers 8
8 Want zo zegt de HEERE van de legermachten:
Nadat Hij heerlijkheid heeft beloofd, heeft Hij Mij gezonden
tot die heidenvolken die u beroven,
want wie u aanraakt,
raakt Zijn oogappel aan.
Nee dat is helemaal geen belofte....quote:En ik heb volgens mij nog geen antwoord gehad op de vraag waarom God zijn volk weer zal terug brengen naar hun eigen land. Dat is gewoon een fysieke belofte zoals al gebeurt sinds de oprichting van de staat Israël, dat kun je gewoon weg niet ontkennen.
Van over de hele wereld gaan er nu Joden terug naar Israël.
Wat ben jij misselijk sjoemie....quote:God heeft een eeuwig durend verbond gesloten met abraham, zou God geen leugenaar zijn als hij die zou verbreken? (eerlijk antwoord geven en geen rare draai om de vraag heen maken)
Jezus gebruikte meerdere vormen, o.a. JHWH.quote:Jezus noemt God ook gewoon papa, hij noemt God niet voor niets Abba vader
en Abba betekent gewoon zoiets als papa.
Als Jezus al een andere vorm gebruikt en niet eens JHWH of iets dergelijks, waarom zouden wij die dan nog verplicht moeten gebruiken?
JHWH en Jehovah is hetzelfde slimpie.quote:En ik heb van jouw nog geen officiële tekst gelezen uit het nieuwe testament waar overduidelijk iemand spreekt over Dé naam van God. Wat voor meerwaarde zou het hebben, of denk je dan een streepje voor te hebben bij God als je dat doet?
God vraagt echt niet van ons om hem continue JHWH, Jehova of welke vorm dan ook te noemen.
Het maakt niet uit hoe je hem noemt, zolang het natuurlijk maar eerbiedig is.
Dus geen vloek naam of zo.
Vast geen leugens, maar volgens wetenschappelijk onderzoek. Ik moet er zelfs niet eens ver naar zoeken. Kan je zo van Wiki halen. ( zie ook Engelstalige versie ) :quote:Op woensdag 30 november 2016 08:25 schreef bianconeri het volgende:
Nee, die haal je uit je eigen leugens.
Die ' bijbelschrijvers ' waren dan ook weer geen gelovige joden die rond de figuur Jezus een mythe hadden verzonnen.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:39 schreef bianconeri het volgende:
Je spreekt constant over momenten dat Israel nog Gods volk was.....
Zoek nou eens teksten op NADAT Jezus en de andere Bijbelschrijvers laten optekenen dat Israel NIET meer Gods volk is.
Je reageert gewoon totaal niet op de Bijbelteksten die ik je geef waar duidelijk in staat dat Israel niet meer Gods zegen heeft.
Niet door God noch Jezus verboden en dat kan je zowel in het O.T. als het N.T. lezen.quote:En de staat Israel? Dat is een misselijke staat. Een staat die de Bijbel totaal niet navolgt, ook het OT niet. Ze leren de oorlog, doen aan politiek en ga maar door. Allemaal verboden dingen.
Omdat de Helleense auteurs van het N.T. dit zo hebben neergeschreven en haaks staat op de werkelijke geschiedenis. Pure propaganda door de Romeinse bezetter en zijn collaborateurs.quote:Maar waarom zeggen de omstanders tijdens de veroordeling van Jezus dan: Kruisig hem, Kruisig hem?
Hoogmoed komt voor de val héquote:Op dinsdag 29 november 2016 17:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ik heb dan ook gezondigd tegen de heilige geest en ben daarom niet meer te redden
Dus ongelovigen kunnen geen geestelijke strijd hebben?quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:46 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik heb toch onlangs nog gereageerd op je punt over 1 petrus 2: 9 en 10 en een uitleg gegeven.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je spreekt constant over momenten dat Israel nog Gods volk was.....
Zoek nou eens teksten op NADAT Jezus en de andere Bijbelschrijvers laten optekenen dat Israel NIET meer Gods volk is.
Je reageert gewoon totaal niet op de Bijbelteksten die ik je geef waar duidelijk in staat dat Israel niet meer Gods zegen heeft.
[..]
Nee dat is helemaal geen belofte....
En de staat Israel? Dat is een misselijke staat. Een staal niet navolgt, ook het OT niet. Ze leren de oorlog, doen aan politiek en ga maar door. Allemaal verboden dingen.
Daarnaast is dat iets wat zelfvervullend is, ik zou ook zo naar Israel kunnen verhuizen.
Want ja daarmee kan ik zelf een nep profetie vervullen als ik een jood zou zijn.
[..]
Wat ben jij misselijk sjoemie....
Jij reageert op GEEN ENKELE tekst die ik aan jou geef.
En nou ga je zo op mij reageren????
En God verbreekt Zijn verbond ook niet. Dat verbond van het zaad ken jij blijkbaar niet.
Ken de Bijbel.... Want wie was het zaad dat eeuwig zou regeren? Jezus idd.
En de zegen op wie het zou rusten is Gods volk. Dat ging over op de christenen die wel Jezus accepteerden.
[..]
Jezus gebruikte meerdere vormen, o.a. JHWH.
Waarom zou Jezus anders in de Bijbel zeggen: Ik heb hun Uw NAAM bekend gemaakt.
Gods naam is niet God, of Heer, of Vader.
[..]
JHWH en Jehovah is hetzelfde slimpie.
En serieus? Waarom zegt de Bijbel dan dat we God moeten aanroepen met Zijn Naam?
Dat hoeft natuurlijk niet steeds, maar de Bijbel zegt wel duidelijk dat we Zijn Naam moeten gebruiken.
Ook in het modelgebed, we moeten Gods Naam heiligen, dat kan niet zonder Zijn Naam te gebruiken.
Valse religie, zoals waar jij bij hoort, kennen en gebruiken die Naam niet. En leren sws hele valse dingen ovehele valse dingen over God.
En reageer jij nou eens over Bijbelteksten....
Je hebt nog altijd geen reactie gegeven over dat je geen redding kan krijgen zonder Jezus.
Dus Gods volk de joden kan volgens jou totaal geen redding krijgen. Leuk volk ben je dan.
Of bv 1 Petr 2:9,10. Staat duidelijk dat er een natie uit het duister gekomen is. Heidenen.
Wat eerst geen volk was (kan dus niet om de joden gaan) en nu Gods volk is.
[..]
Er is geen enkele feit, die naar martelpaal wijst.
Dus geen rare manier van conclusie trekken hoor, je moet leren kijken naar hoe men iemand vast maakte aan een kruis of paal.
Als het aan een paal was sloeg men met 1 spijker door bij de handen over elkaar heen.
maar zo staat het niet in de bijbel.
Maar waarom zeggen de omstanders tijdens de veroordeling van Jezus dan: Kruisig hem, Kruisig hem?
σταυρός -οῦ, ὁ [ἵστημι]
1.paal: σταυροῖσι πυκινοῖσι met dicht op elkaar staande palen Il. 24.453; ἴκρια ἐπὶ σταυρῶν ὑψηλῶν ἐζευγμένα aan elkaar vastgemaakte steigerplanken bovenop hoge palen Hdt. 5.16.1.
2. kruis (voor executie door kruisiging).
http://www.woordenboekgrieks.nl/browseview.html#9122
bij deze het verlossende woord met betrekking tot de vertaling van stauros. vooral punt 2 lezen.;)
Volgens Jezus ZELF (*Luc 18) is hij duidelijk géén God. Maar ja, christelijke gelovigen weten het beter...en hechten meer waarde aan de 4e eeuwse (Roomse) herinterpretatie van Johannes en zo...quote:Op woensdag 30 november 2016 10:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En zaken op jullie zelf betrekken wat totaal niet volgens de bijbel is etc.
En Jezus niet de hoogste eer geven en denken dat hij een aartsengel is en zo.
De Heillige Geest zal nooit iemand verlaten, ik denk dat de kant van de duisternis harder aan je vlees trok en je daarin mee bent gegaan en je zaken als dat God er niet is ofzo aannemelijker achte dan dat er wel een God zou zijn. Wellicht dat er iets gebeurd is waardoor je dacht dat God onmogelijk kon bestaan omdat hij dit of dat heeft laten gebeuren.quote:Op woensdag 30 november 2016 09:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus ongelovigen kunnen geen geestelijke strijd hebben?
De Heilige Geest heeft mij dan kennelijk verlaten, want ik heb wel geloofd. En is het nu zo dat de HG mij verlaten heeft en ik daarom niet meer geloof? Of is de HG weggegaan omdàt ik niet meer geloof?
Als het eerste het geval is dan is het Zijn (HG) schuld!![]()
Als het tweede het geval is dan is het blijkbaar de schuld van de duivel of zo.
Ik ben onschuldig.![]()
Ik denk niet dat een god onmogelijk is, ik geloof alleen niet dat het bestaat. Ik heb er geen reden toe.quote:Op woensdag 30 november 2016 10:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
De Heillige Geest zal nooit iemand verlaten, ik denk dat de kant van de duisternis harder aan je vlees trok en je daarin mee bent gegaan en je zaken als dat God er niet is ofzo aannemelijker achte dan dat er wel een God zou zijn. Wellicht dat er iets gebeurd is waardoor je dacht dat God onmogelijk kon bestaan omdat hij dit of dat heeft laten gebeuren.
Die christenen waar jij het over hebt geloven gewoon. Ook al maken ze dingen mee, ze geloven. Dat is 100% verschil met mij, want ik geloof niet.quote:Ook christenen maken zulke dingen mee, maar toch vinden die de kracht in God's woord om door te gaan in geloof.
Ik vraag mij vaak dingen af maar het woord "GOD " invullen op de plek waar je het niet meer begrijpt is voor mij geen optie.quote:Maar of dan zoals bij jou de geest je verlaten heeft durf ik niet te zeggen, denk meer dat hij gedoofd is ofzo en een soort aanwakkering nodig heeft waardoor je wellicht weer zou geloven.
Ik kan namelijk niet geloven dat jij nooit zo vragen hebt van is er toch meer of is God er misschien toch wel.denk dat iedereen welleens zo iets heeft.
Jij bent net zo. Daarom heb ik al lang geleden elke hoop op een normale discussie met jou opgegeven.quote:Op woensdag 30 november 2016 08:25 schreef bianconeri het volgende:
Zo, kom je er eindelijk eens achter dat wat we al jaren roepen hier over o.a. ATON wel gewoon klopt?
Maar ja dan blijft de vraag, wat je tegen houdt om eventueel opzoek te gaan en er misschien achter te komen dat God juist wel bestaat?quote:Op woensdag 30 november 2016 10:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een god onmogelijk is, ik geloof alleen niet dat het bestaat. Ik heb er geen reden toe.
[..]
Die christenen waar jij het over hebt geloven gewoon. Ook al maken ze dingen mee, ze geloven. Dat is 100% verschil met mij, want ik geloof niet.
[..]
Ik vraag mij vaak dingen af maar het woord "GOD " invullen op de plek waar je het niet meer begrijpt is voor mij geen optie.
"God of the gapes" wordt dat ook wel genoemd.
Als dat door onderzoek geconcludeerd had kunnen worden was de hele wereld ondertussen al gelovig.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar ja dan blijft de vraag, wat je tegen houdt om eventueel opzoek te gaan en er misschien achter te komen dat God juist wel bestaat?
Omdat je een motivatie nodig hebt om een willekeurig concept te gaan onderzoeken. Dat onzichtbare krat bier in mijn woonkamer met oneindige voorraad klinkt ook heel aantrekkelijk, maar dat betekent niet dat ik elke dag ga zoeken of het er misschien ook ligt. Zelfs niet als ik een boek vind waar in me wordt verzekerd dat het heus echt bestaat, maar dat je er wel voor moet open staan.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar ja dan blijft de vraag, wat je tegen houdt om eventueel opzoek te gaan en er misschien achter te komen dat God juist wel bestaat?
Je zegt zelf al dat je denkt dat het niet onmogelijk is dat er een god (al dan niet de christelijke God) is.
En waarom zou je er geen reden toe hebben om te zeggen dat (er wel een) god bestaat?
Dus wat houdt je tegen? Familie, vrienden, zonden die je misschien begaan hebt, andere zaken?
Waarom zou ik op zoek gaan? Dat zou ik alleen doen als ik al geloofde of op zijn minst vermoedde dat er een god zou bestaan.quote:Op woensdag 30 november 2016 15:14 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je zegt zelf al dat je denkt dat het niet onmogelijk is dat er een god (al dan niet de christelijke God) is.
En waarom zou je er geen reden toe hebben om te zeggen dat (er wel een) god bestaat?
Dus wat houdt je tegen? Familie, vrienden, zonden die je misschien begaan hebt, andere zaken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |