Smacked_Actor | maandag 14 november 2016 @ 07:00 |
![]() Komende zondag wordt de Grand Prix van Brazilië verreden. Zoals gebruikelijk vindt de race plaats in de miljoenenstad Sao Paolo, op een circuit dat nog altijd het meeste bekend is onder diens vroegere naam: het Autódromo Interlagos. Het complex werd echter reeds in 1985 omgedoopt tot José Carlos Pace, als eerbetoon naar de in Sao Paolo geboren racecoureur. De relatief onbekende Pace - ook meervoudige kampioenen Emerson Fittipaldi en Ayrton Senna werden geboren in Sao Paolo - wint in zijn loopbaan slechts één Grand Prix, maar doet dat uitgerekend op Interlagos (1975). Twee jaar na Pace’s bejubelde zege komt de Hollywoodfilm Bobby Deerfield uit. De titelrol in de racefilm wordt gespeeld door Al Pacino maar de racescenes neemt Pace voor zijn rekening. Enkele maanden na de opnames vliegt de coureur als passagier mee met een klein vliegtuig. Het toestel raakt in de problemen door zwaar weer, de piloot verliest de controle, en het vliegtuig slaat te pletter tegen een heuvelwand. De populaire Carlos Pace sterft op 32-jarige leeftijd. Het Autódromo Interlagos wordt in 1940 geopend maar het zal nog tot 1972 duren voordat de Formule 1 het circuit voor het eerst aan doet. Brabham-coureur Carlos Reutemann wint vóór Ronnie Peterson en thuisfavoriet Wilson Fittipaldi de niet voor het WK meetellende race. Een aantal jaren later maakt het grondeffect zijn opkomst in de Formule 1. Het is een techniek waarbij neerwaartse druk wordt gegenereerd door gebruik te maken van de luchtstroming onder de wagens. Interlagos is daar echter volkomen ongeschikt voor door het veel te hobbelige asfalt. De wagens zijn nauwelijks te controleren, het gevaar neemt toe, en dus verkast de Braziliaanse GP mede daardoor naar het circuit van Jacarepaguá in Rio de Janeiro. Interlagos wordt ondertussen grondig verbouwd waarbij de baan bijna wordt gehalveerd. In 1990 komt de Formule 1 na tien jaar afwezigheid eindelijk weer terug in Sao Paolo om er vervolgens nooit meer weg te gaan. Het Autódromo José Carlos Pace is in diens huidige vorm 4,3 kilometer lang en kent de nodige hoogteverschillen. Meest opvallende aan het circuit is dat de coureurs tegen de klok in rijden, terwijl veruit de meeste circuits juist met de klok mee gaan. Dit houdt in dat de 71-ronden durende race een zware belasting is voor de nekspieren van de coureurs. De meeste van de in totaal vijftien bochten zitten in de middelste en langzaamste sector van de baan. Inhalen is op het circuit niet eenvoudig, de beste plek hiervoor is de ‘Senna S’ die aan het einde van het langste rechte stuk zit. In de loop der jaren lieten landgenoten de lokale bevolking flink juichen. Los van de zege van naamgever Pace, wisten Emerson Fittipaldi, Ayrton Senna en Felipe Massa ieder tweemaal te winnen. Laatstgenoemde bracht in 2008 miljoenen Brazilianen in vervoering toen hij zegevierend over de finish kwam. Ongeveer een halve minuut lang dacht Massa dat hij zojuist wereldkampioen was geworden, maar Lewis Hamilton gooide tijdens de laatste kilometer van het jaar nog roet in het eten. Ook dit jaar kan de wereldtitelstrijd beslist worden in Brazilië. Ditmaal zal het echter Hamilton zijn die in dat geval aan het kortste eind zal trekken. Wanneer zijn teamgenoot Nico Rosberg wint zal hij zich immers voor de eerste maal in zijn loopbaan ‘Wereldkampioen Formule 1’ mogen noemen. De Duitser met de Finse roots zal vertrouwen putten uit het feit dat hij de afgelopen twee jaar in Brazilië wist te winnen, terwijl Hamilton hier nog nooit won. De Britse titelverdediger zal er dan ook alles aan gelegen zijn om die negatieve reeks met een klinkende zege te doorbreken om zo zijn titelaspiraties in leven te houden. Wie eventueel nog roet in het Mercedeseten kunnen gooien zijn de mannen van Red Bull. Max Verstappen en Daniel Ricciardo lijken iedere wedstrijd dichterbij te komen en zijn mogelijk in staat om belangrijke punten van één van beide titelkandidaten af te snoepen. Speciale aandacht gaat uit naar Felipe Massa. De elfvoudig Grand Prix-winnaar gaat aan het einde van het seizoen met pensioen en zal nog één keer willen vlammen op de baan waar hij zijn mooiste successen vierde. ![]() ![]() FIA Grand Prix van Brazilië Informatie Banden: ![]() ![]() Stand Coureurs: Stand Constructeurs: ![]() ![]() ![]() Actueel Weer in Sao Paulo | |
Smacked_Actor | maandag 14 november 2016 @ 07:03 |
Get them Maxxie! ![]() | |
Vliegbaard | maandag 14 november 2016 @ 07:07 |
Man, man, man. Ben eigenlijk nog een beetje aan het genieten. Ik heb nu al zin in volgend seizoen. Hopen dat RBR het gat met de Mercedes kan dichten en dat we wat meer een echte strijd krijgen. | |
MakkieR | maandag 14 november 2016 @ 07:14 |
Vergeet niet wat ons over twee weken te wachten staat, Abu Dhabi toch meer een RBR circuit met 5 punten achterstand op Vettel. Het zou mij niks verbazen dat we een prachtig strategisch spel gaan verwachten tussen RBR en Ferrari. Ricciardo staat solide op de derde plaats, dus hij moet wel Max voor laten gaan om maximaal punten te halen, Dat zelfde geldt ook voor Raikkonen met Vetel denk ik. P3 heeft 3 punten meer dan P4. Dus Max P3 the best of the rest. Ricciardo voor de Ferrari op P4 en met Vettel op P5 dan schiet Max Vettel voorbij omdat Max de laatste race een hogere positie heeft. Ik ben benieuwd. ![]() | |
Afhaalchinees | maandag 14 november 2016 @ 07:23 |
bij gelijke stand geldt toch het aantal eerste plekken? Wat ook in het voordeel van Max is natuurlijk💪 | |
doemaarniet | maandag 14 november 2016 @ 07:54 |
Mooi om te horen ![]() | |
Jane | maandag 14 november 2016 @ 08:09 |
Die was heel mooi, ja. ![]() Maar dat droge "So, the next one is Hulkenberg", was ook leuk. ![]() | |
onlogisch | maandag 14 november 2016 @ 08:13 |
Wie zei dat, get 'm maxxie? Dat van die engineer was prachtig idd ![]() | |
Nia | maandag 14 november 2016 @ 08:18 |
Zou RBR volgend jaar op pole position kunnen rijden, of zal Max naar Mercedes moeten om snel wereldkampioen te kunnen worden? Blijft het voor hem volgend jaar nog wel een uitdaging om steeds vanaf de 2de startrij te moeten vertrekken en wachten op fouten van de Mercedessen. Die jongen hongert naar meer succes? Max in de auto van Rosberg? Max heeft al diverse duels met Rosberg gewonnen. | |
Sunri5e | maandag 14 november 2016 @ 08:19 |
Volgend jaar zullen de verhoudingen weer heel anders liggen. De auto van de RBR is gewoon top. Ze missen alleen wat PK's. | |
Frozen-assassin | maandag 14 november 2016 @ 08:19 |
Volgend jaar nieuwe regels nieuwe wagens. Afwachten of rbr gat kan dichten | |
byah | maandag 14 november 2016 @ 08:30 |
"Nice save Max" Fucking insane ![]() | |
onlogisch | maandag 14 november 2016 @ 08:33 |
Wat houdt zo'n nieuwe wagen nou concreet in? Voorop gesteld ; ik ben een leek. Ik weet niets van de inhoudelijke kant van de sport ![]() | |
onlogisch | maandag 14 november 2016 @ 08:34 |
Waarom zou Max de Mercedessen niet in kunnen halen? Zijn die extra PK's van Mercedes dan zo doorslaggevend? | |
Tijn | maandag 14 november 2016 @ 08:41 |
In 2017 zijn er diverse veranderingen in hoe de auto gebouwd mag worden, wat leidt tot betere aerodynamica. Bovendien worden er bredere banden gebruikt, wat zorgt voor meer mechanische grip. Door deze wijzigingen speelt het motorvermogen een minder significante rol dan het nu doet. Omdat Red Bull nu al qua aerodynamica en mechanische grip voorop loopt, is het niet onredelijk om te verwachten dat zij het volgend jaar nog beter gaan doen dan ze nu al doen. | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 08:41 |
Dit seizoen wel ja ![]() | |
xzaz | maandag 14 november 2016 @ 08:56 |
op de rechte stukken zis je ze gewoon wegrijden | |
ESF1Gamer | maandag 14 november 2016 @ 09:00 |
http://www.ziggosporttota(...)8080cedd92c-mp4.html Wil gelijk in het engels ipv in het nederlands omdat hij zo hyper is van de race | |
Gezicht | maandag 14 november 2016 @ 09:25 |
Horner ![]() | |
Floriz87 | maandag 14 november 2016 @ 09:48 |
Was dit al voorbij gekomen?http://www.crash.net/f1/n(...)rss&utm_campaign=rss En dan wil ik jullie dit ook niet onthouden: http://www.crash.net/f1/n(...)ettel-next-time.html De meeste inhaalmanoevres van Max (staan ze ook maar weer in dit topic): https://twitter.com/wwwF1sk/status/797887519836622849/video/1 [ Bericht 18% gewijzigd door Floriz87 op 14-11-2016 10:04:57 ] | |
niggeplease | maandag 14 november 2016 @ 10:06 |
![]() | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 10:07 |
Alles echt dertig keer terugkijken. Krijg er geen genoeg van. | |
radeloosje1987 | maandag 14 november 2016 @ 10:07 |
Moet wel zeggen dat Schumacher veel meer berekend reed als Max, en Max veel meer op Senna lijkt. Het gewoon er voor gaan en magistrale dingen op onverwachte momenten is Senna. Max is Senna 2.0. | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 10:10 |
Dat publiek daar zal na al dat (terechte) ge-booooo bij al dat stilleggen van de race toch ook niet hebben durven dromen dat ze daarna nog dit zouden krijgen. Mooi goedmakertje. ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 10:11 |
Dit. | |
niggeplease | maandag 14 november 2016 @ 10:12 |
kan nie wachten tot ik de race gedownload heb. | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 10:13 |
Oké ik moest lachen om een FB reactie ![]() Hamilton: what do you do on the podium? You where 16th? Verstappen: yeah I had er een stuk of 13 ingehaald en ekkes boodschappen afgezet van de jumbo otherwise I was 2nd!! | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 10:14 |
Vettel rijdt rond als een klein kind. Hij vindt blijkbaar dat de regels niet voor hem gelden, maar dat ieder ander zich er wel aan moet houden. Eerst dat gedoe met de Verstappen-regel en nu weer dit. Zelf wel iemand van de baan rijden maar oh wee als hij van de baan gereden wordt. | |
KingRadler | maandag 14 november 2016 @ 10:15 |
Het is toch einde tijdperk Vettel bij Ferrari... | |
Monolith | maandag 14 november 2016 @ 10:21 |
Ik heb sowieso bij Vettel en Rosberg altijd het idee dat ze denken dat het feit dat hun auto sneller is dan die van de meeste anderen betekent dat die dan ook maar gelijk voor ze aan de kant moeten gaan. Moest ook wel lachen toen één van de coureurs op de radio door z'n engineer gevraagd werd om een update van de omstandigheden op de baan en reageerde met 'Val me niet lastig, ik heb het al moeilijk genoeg zo!'. Afgezien van het feit dat de RB waarschijnlijk wel een stuk fijner rijdt dan de meeste andere auto's onder deze omstandigheden geeft het toch ook wel duidelijk het verschil aan tussen Verstappen en de meeste andere coureurs. | |
onlogisch | maandag 14 november 2016 @ 10:24 |
![]() | |
nils7 | maandag 14 november 2016 @ 10:27 |
Max heeft gisteren wel aangetoond van het Kaliber: Hamilton en Alonso te zijn en uit eerdere tijdperken: Schumacher en Senna die dat beiden ook konden. | |
Sunri5e | maandag 14 november 2016 @ 10:31 |
Hoezo? Hij heeft nog een contract voor een jaar. | |
Dos37 | maandag 14 november 2016 @ 11:12 |
Vettel is gewoon een gefrustreerd mannetje omdat hij de main guy was met vier wereldtitels achter elkaar en nu lukt niets meer. | |
Wereldgozer | maandag 14 november 2016 @ 11:16 |
Red Bull geeft je vleugels. | |
niggeplease | maandag 14 november 2016 @ 11:16 |
was n grapje. was nix aan die legendarische race van max | |
niggeplease | maandag 14 november 2016 @ 11:25 |
![]() | |
zoem | maandag 14 november 2016 @ 11:28 |
Ik denk dat veel frustratie voorkomt uit het Ferrari-kamp waar er op organisatorisch niveau onrust heerst door de tegenvallende prestaties. Vicieuze cirkel van negativiteit en haast een self fulfilling prophecy aan het worden. | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 11:32 |
Om het slechte Engels? | |
ondeugend | maandag 14 november 2016 @ 11:44 |
![]() ![]() | |
Abdus18 | maandag 14 november 2016 @ 11:52 |
Doelstelling was 100 punten toch voor Max niet? ![]() bijna dubbele ![]() | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 11:52 |
Vettel verslaan in het kampioenschap is het doel. | |
Verrekte_Koekwous | maandag 14 november 2016 @ 11:54 |
Heerlijk toch hoe ze gisteren op de banken stonden voor hem en hem toezongen. Waar de ene coureur continue zelf de vergelijking met Senna moet maken, helm aanpast, en in ieder interview wel de naam Senna laat vallen heeft Max dit helemaal niet nodig. Die jongen rijd gewoon de sterren van de hemel en de mensen in Brazilië roepen dat hij de nieuwe Senna is. Die jongen heeft gisteren aan goede klantenbinding gedaan in Brazilië. Denk dat veel Brazilianen na het vertrek van Massa en geen Braziliaan bij een team wat voor de punten kan meedoen wel eens een nieuwe held kunnen hebben. | |
opgebaarde | maandag 14 november 2016 @ 11:54 |
Op het moment dat Max naast Vettel zit (voor de 2de keer), weet Vettel volgens mij heel goed dat Verstappen hem bijna voorbij is en in plaats van gas los te laten zoals Verstappen drie bochten eerder moest doen zoekt hij bewust de confrontatie/conflict. Vettel lijkt enorm gefrustreerd, hij zoek een situatie op om daarna daarover boos te worden | |
Dutchguy | maandag 14 november 2016 @ 11:56 |
Inderdaad. Extra mooi. ![]() | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 11:57 |
Max wordt derde als: Hij wint. Hij tweede wordt en Vettel vierde of lager. Hij derde wordt en Vettel vijfde of lager. Hij vierde wordt en Vettel zevende of lager. Hij vijfde wordt en Vettel achtste of lager. (Gewoon 3 plekken lager dus) Hij niet achtste of lager finisht. | |
zoem | maandag 14 november 2016 @ 11:58 |
Vierde ![]() | |
Verrekte_Koekwous | maandag 14 november 2016 @ 11:58 |
Denk dat Vettel niet om kan gaan met de druk, die moet weg bij Ferrari, naar een team waar ze de zaken op orde hebben en niet verwachten dat een coureur even de boel op de rit krijgt. Bij Ferrari verwachten ze teveel van de coureurs, die jongens kunnen er niets aan doen dat het chassis en de motor niet top zijn, zijn beiden top coureurs. Vettel moet daar weg, Ferrari is een zinkend schip met al die Italianen, zodra daar niet eens goed gereorganiseerd word en de juiste mannen op de juiste plekken word het niets meer met Ferrari. Ik voorzie ook het laatste jaar van Vettel bij Ferrari, komend jaar zouden ze het moeten doen, althans dat werd er gezegd, in 2017 moeten ze kampioen worden anders breekt er de pleuris uit, en hoe het er nu uitziet lijken ze tekort te komen, ze zetten meer stappen achteruit dan vooruit dit seizoen. | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 11:59 |
Voelt als derde. | |
Nia | maandag 14 november 2016 @ 12:01 |
Max heeft meer meters gereden dan al die andere rijders ![]() | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 12:08 |
Het blijft zo vet om te zien ![]() | |
Nia | maandag 14 november 2016 @ 12:12 |
Lewis over Brazilian GP in 2015: Hola Brazil! No, I had the pace, it's just you can't overtake around here. | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 12:19 |
De NEDERLANDS pratende Hulkenberg: http://www.ziggosporttota(...)-niet-ingehaald.html | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 12:21 |
Toffe peer. | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 12:22 |
Ja ik vind hem zo sympathiek ![]() | |
lord_bono | maandag 14 november 2016 @ 12:22 |
![]() Zou mooi zijn als RIC hem in het laatste rondje voorbij laat, al zal dat waarschijnlijk niet gebeuren omdat het dan om een podium plek gaat. Dus dan moet Max zelf maar zorgen dat hij minstens 3e eindigt ![]() | |
Crazy-M | maandag 14 november 2016 @ 12:23 |
Een reactie op F1Today die ik ook wel erg goed vond:http://www.f1today.net/nl(...)t-met-alle-f1-wetten | |
Fir3fly | maandag 14 november 2016 @ 12:32 |
Ik hoop dat hij nog een keer Le Mans mag doen. Misschien onwaarschijnlijk nu hij volgend jaar voor een fabrieksteam rijdt ![]() | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 12:36 |
![]() | |
franklop | maandag 14 november 2016 @ 12:37 |
En het weer tegelijk valt met GP van Baku.. | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 12:38 |
Ach, wie boeit dat nou. Alleen GP2 is leuk daar. | |
Kleffe_Dop | maandag 14 november 2016 @ 12:38 |
WELL DONE BAKU | |
Klummie | maandag 14 november 2016 @ 12:46 |
Klein sopje van? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 12:47 |
/edit: spuit tien elf ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 12:49:18 ] | |
KingRadler | maandag 14 november 2016 @ 12:50 |
dat bedoel ik ook, ik zie contract niet verlengd worden als hij niet gaat presteren. | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 12:52 |
---..._.--. | |
Dimauro | maandag 14 november 2016 @ 12:57 |
![]() easy mode | |
Verrekte_Koekwous | maandag 14 november 2016 @ 12:58 |
![]() | |
Verrekte_Koekwous | maandag 14 november 2016 @ 13:04 |
Hoop dat Renault komend seizoen haar zaakjes goed op orde heeft, gun het de Hulk wel om eens wat podiums te pakken komend seizoen ![]() | |
AnneX | maandag 14 november 2016 @ 13:07 |
Idem. Nog steeds ademloos. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 13:07 |
Die vragen van Ziggo aan Kimi. Goed verhaal ![]() ![]() ![]() | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 13:08 |
Sowieso mag de Hulk gewoon wel wat vaker in beeld. ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 13:10 |
Watdan? | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 13:10 |
In plaats van vragen naar zijn race meteen weer over Max beginnen. Btch pls. ![]() | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 13:12 |
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren ![]() | |
nils7 | maandag 14 november 2016 @ 13:19 |
https://www.facebook.com/michaelschumacherofficial/ sinds gisteren heeft MS een Facebook account. | |
Monolith | maandag 14 november 2016 @ 13:21 |
Echt te genant voor woorden, dat Ziggo. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 13:22 |
Viel me nog mee dat hij tijdens dat interview met Massa niet ging vragen hoe Max het deed ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 13:23:27 ] | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 13:23 |
Geef mij die baan maar. Zowel m'n Engels als m'n manieren zijn een stuk beter. ![]() | |
Sjemmert | maandag 14 november 2016 @ 13:24 |
Ik heb die laatste 16 ronden al 3 keer gezien en ik kan het nog niet geloven. Hoe die rondjes om het hele veld rijd is gewoon onwerkelijk. Dat Max goed kon rijden wisten we natuurlijk wel maar hiermee bewijst hij weer eens dat hij van een hele andere categorie is. De enige die nog weerstand kon bieden was Hamilton maar als RB de strategie niet verprutst had dan had ik het nog wel eens willen zien tussen die twee. Wat een race, en wat een ongelooflijk gevoel heeft dat joch met zijn wagen. | |
Monolith | maandag 14 november 2016 @ 13:26 |
Ik zie het al voor me dat ze straks Lewis of Nico na het behalen van het kampioenschap interviewen: "Congratulations on winning the championship. What did you think of Verstappen's race today?". Blij dat ik geen Ziggo kijk. | |
Beach | maandag 14 november 2016 @ 13:29 |
http://www.yumpu.com/kiosk/gpgazette | |
ShaoliN | maandag 14 november 2016 @ 13:30 |
Vettel reageert als een verongelijkte kleuter over de boordradio momenteel. Maar ik vind hem de laatste paar races sterk rijden. Hij heeft in Brazilie een aardige opmars gemaakt, en in Mexico was hij helemaal lekker op dreef. De Red Bulls hadden een gat geslagen, maar in normale omstandigheden kan Vettel ze het momenteel toch lastig maken. | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 13:33 |
Hij is inderdaad ook best 'charismatisch' ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 13:40 |
Ik ben gestopt met lezen na dit: ![]() Hij was 16e ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 13:41:18 ] | |
Sjemmert | maandag 14 november 2016 @ 13:42 |
Hij pakte er gelijk 3 in de eerste ronde van de restart. | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 13:49 |
Klopt. Maar dat maakt hun statement dat hij vanaf 14th naar voren klom niet minder onwaar ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 13:49:43 ] | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 13:51 |
Ik zie iemand die door Räikkönen om de oren wordt gereden. De enige reden dat Vettel nog voor hem staat is dat Räikkönen nogal wat ongelukkige races heeft gehad. | |
Marcoss | maandag 14 november 2016 @ 13:59 |
Die heeft Vettel zelf ook wel gehad natuurlijk | |
stripe | maandag 14 november 2016 @ 14:22 |
Is er een mogelijkheid om de wedstrijd van gister terug te kijken? Heb het laatste deel gemist en wil dat graag zien. | |
Beach | maandag 14 november 2016 @ 14:22 |
natuurlijk is die er | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 14:23 |
Maar niet drie op rij. | |
stripe | maandag 14 november 2016 @ 14:25 |
Weet je misschien ook wat de makkelijkste manier is? Ik heb geen Ziggo. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 14:26 |
torrent downloaden. | |
ShaoliN | maandag 14 november 2016 @ 14:27 |
Misschien niet op rij, maar gedurende het seizoen heeft Vettel weinig geluk gehad. De laatste 2 races heeft hij gewoon een hele fatsoenlijke opmars laten zien | |
stripe | maandag 14 november 2016 @ 14:27 |
Dank. | |
BadderHaring | maandag 14 november 2016 @ 14:35 |
Maar het blijft een treurige jankbal. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 14:39 |
De live timer kon het vaak niet eens bijhouden. Dan zag je in de tijden al staan dat zijn tijd achter HAM korter was dan degene achter wie hij nog in de tracker zat, maar hij was 'r natuurlijk gewoon al voorbij ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 14:39 |
Het (gehele) stuk met Max vanaf P16 staat ook op dumpert. 1e deel van de race gebeurde er toch amper wat ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)en_van_max_race.html [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 14:42:06 ] | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 14:43 |
Crashes en ellende ![]() | |
TagForce | maandag 14 november 2016 @ 14:44 |
Laten we met z'n allen ook vooral niet vergeten dat Verstappen gisteren weer een nieuw record op zijn naam heeft gezet: Jongste coureur die de snelste raceronde op zijn naam heeft gezet: 19 jaar, 44 dagen Nico Rosberg had die tot gisteren met 20 jaar, 258 dagen Er zijn nog maar een paar records voor de jongste die hij moet pakken, en daar heeft ie nog ruim 3 jaar voor (behalve voor Pole): - Pole (nog precies 2 jaar) - Pole + Win - Pole + Win + Fastest Lap - WK - 2-time WK - 3-time WK Overigens: Max is niet de enige Nederlander die in de record lijst staat. Jan Lammers staat er ook nog tussen met langste tijd tussen 2 GPs (3700+ dagen, dat is ruim 10 jaar). | |
opgebaarde | maandag 14 november 2016 @ 14:44 |
Nodeju jongens, wat een avondje gisteren hè | |
Sjemmert | maandag 14 november 2016 @ 14:45 |
Nee daar klopt niks van inderdaad, beetje slordig. | |
vannelle | maandag 14 november 2016 @ 15:03 |
Oké, nu begint het me echt dwars te zitten dat ik niet op een naam kan komen: Wie is die man met het baardje in het midden tijdens het gesprek? Zal wel een enorm hoog "oh ja!" gehalte hebben. ![]() | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 15:03 |
Damon Hill | |
Beach | maandag 14 november 2016 @ 15:03 |
haha ben je nou serieus | |
Nattekat | maandag 14 november 2016 @ 15:03 |
Heuvel | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 15:04 |
Cue: oooh jaaaaaaaaaaa | |
Weltschmerz | maandag 14 november 2016 @ 15:06 |
Dat ben ik niet met je eens. Hij trekt aldoor aan het kortste eind, naast botte pech is het ook gewoon de stewards die een enorm grijs gebied hebben en daarin de weg van de minste weerstand kiezen. Vettel zit in de hoek waar de klappen vallen, en daar is totaal geen weerstand tegen, net als Rosberg trouwens. Niet toevallig allebei Duitsers, die zijn niet zo vertegenwoordigd in het wereldje als de Engelsen en die pers schopt geen stennis uit blind chauvinisme. Wat we nu zien is enerzijds de wraak voor de beste zijn toen Hamilton als 10-voudig wk was voorspeld, en Verstappen die specifiek hem uitdaagt omdat hij de grote kampioen is. Enerzijds omdat hij de beste is en nu zwak staat, zo heel stoer is dat dus ook weer niet, anderzijds omdat Hamilton in een ongenaakbare Mercedes zit. Als Verstappen bij Hamilton had gedaan wat hij bij Vettel heeft gedaan dit jaar was de F1-wereld te klein geweest. F1 wordt steeds meer een chauvinistisch feestje waarbij een nationale zender er zijn eigen draai aangeeft zodat de eigen landgenoot de beste is, alleen doen de Duitsers daar niet aan mee. Die hebben daar ook nooit een prikkel toe gehad, behalve dat chauvinisme daar altijd nog wat gevoelig ligt, hadden Schumacher en Vettel ook nooit veel excuses en ophemeling nodig. | |
ShaoliN | maandag 14 november 2016 @ 15:16 |
100% eens. | |
ondeugend | maandag 14 november 2016 @ 15:18 |
Jee Weltschmerz, je kunt er bij jou ook de klok op gelijk zetten. Elke maandag hetzelfde ![]() ![]() | |
BeamofLight | maandag 14 november 2016 @ 15:20 |
haha vet he; een heeeeel verhaal over chauvinisme. Behalve duitsers. | |
fathank | maandag 14 november 2016 @ 15:24 |
boehoehoe mijn F1 wat doe je godverdomme Olav Mol is kut ik keek nog toen men met V12's reed | |
TagForce | maandag 14 november 2016 @ 15:27 |
Hij trekt altijd aan het kortste eind omdat ie daar zelf voor zorgt. Vettel vind dat Max niet goed verdedigd, en samen met Kimi en de rest van Ferrari komt er een verduidelijking van de regels over bewegen in de remzone... Wie is er het eerste slachtoffer van die regel? Vettel. Vettel rijdt Alonso van de baan, en daar hoor je Vettel niet over, maar als Max het bij Vettel doet is de wereld te klein. Alle andere coureurs (inclusief Max in dezelfde ronde in bocht 3) laten hun gas iets los en kruisen achterlangs, maar Vettel denkt dat het slim is om hem gewoon te laten staan. Nee, Vettel zorgt er echt zelf voor dat ie in de problemen komt. Niemand anders. Alonso zegt niet voor niks dat ie hem de volgende keer gewoon tegen Vettel aan klapt als ie dat nog eens probeert. | |
MakkieR | maandag 14 november 2016 @ 15:28 |
Dit is team belang. RBR heeft liever zijn auto's op 3 en 4 staan dan 3 en 5, want daar zal vast wel een grote zak geld tegenover staan. Reken maar dat Ricciardo een bevel krijgt van Horner " als jij op P3 staat en Max op P4, dan laat je Max gaan en hou je Vettel tegen" Verder zit het wel goed tussen Ricciardo en Max en denk ik dat hij Max die podium wel gunt. | |
ender_xenocide | maandag 14 november 2016 @ 15:28 |
Vroegah was alles beter.... Oh wacht toen hadden we nog geen Nederlander in de F1 die grote kans heeft in de toekomst wereld kampioen te worden... | |
ondeugend | maandag 14 november 2016 @ 15:29 |
Veel boardradio´s op een rijtje http://www.ziggosporttota(...)-via-boardradio.html | |
BadderHaring | maandag 14 november 2016 @ 15:29 |
![]() Godverdomme wat heb ik hier om gelachen. Enorm hoog Sylvana-gehalte in deze post. Het is maar goed dat het cabaret is. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 15:30 |
![]() | |
MakkieR | maandag 14 november 2016 @ 15:34 |
Ik ben er nog niet over uit wat idioter was, zijn geweldige move in de regen waar zijn bolide loodrecht op de muur stonden dan nog eruit kunnen corrigeren, of de inhaalrace van P16 naar P3 binnen 15 ronden, waar zijn jullie meer van onder indruk? | |
opgebaarde | maandag 14 november 2016 @ 15:35 |
Briljante teamradio | |
Beach | maandag 14 november 2016 @ 15:39 |
Nico Rosberg die wdc wordt. | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 15:43 |
Victor Reinier. | |
Weltschmerz | maandag 14 november 2016 @ 15:46 |
Dat bedoel ik met aan het kortste eind trekken. Wat Vettel deed leek natuurlijk totaal niet op wat Verstappen als verdedigingsstrategie had, maar ja, de stewards moeten even een punt maken mbt de nieuwe regel en dan is het Vettel die ze een kans geeft. Ook nog doordat Verstappen niet gewoon de plek teruggaf, ook een novum. Als je Verstappen aanpakt dan 'mag er niet meer geracet worden', als je Hamilton aanpakt is het twee weken later nog oorlog met de media, als je Vettel aanpakt is iedereen blij. Ik hoorde Mol daar bijvoorbeeld wel over, en niet bij Verstappen, terwijl Alonso veel verder naar achter zat en daar ook nog eens onverwachts kwam. Kennelijk bestaat de regel van een wagenbreedte ruimte laten niet meer, totdat het Hamilton overkomt natuurlijk. Alonso ging ook nog veel verder in het beklagen van de actie. Vettel zegt gewoon wat er gebeurde en dat hij het niet correct vond, Alonso moet het achteraf nog even persoonlijk maken. Dat was niet nodig, het is ook laf, een beetje meeliften op het gecreeerde sentiment. Vettel kan hem ook gewoon laten staan, in de regen ga je er dan waarschijnlijk allebei af. Maar ja, dan hebben we een stuk minder leuke race gezien, een aardige inhaalrace gesmoord in een overmoedige actie. Het klopt dat als de stewards blijven rommelen de coureurs elkaar wel gaan corrigeren, maar ik kijk niet voor de crashes. | |
heywoodu | maandag 14 november 2016 @ 15:47 |
Die inhaalrace, want die geweldige move/save was voor een aanzienlijk deel ook wel geluk lijkt me ![]() | |
Marcoss | maandag 14 november 2016 @ 15:48 |
Dat 2de vind ik in ieder geval veel indrukwekkender, dat 1ste is ook een deel "gewoon" geluk natuurlijk. Al had een groot deel van de coureurs hem alsnog in de muur geparkeerd waarschijnlijk.. | |
opgebaarde | maandag 14 november 2016 @ 15:52 |
Ik vind dat Weltschmerz niks geks zegt, integendeel. Mij bespotten mag hier, maar ook per PM of DM. Deze laatste twee communicatiemogelijkheden zijn trouwens beter uitgerust voor bedreigingen of hatelijke berichten | |
Blik | maandag 14 november 2016 @ 15:54 |
Ik vind dat Weltschmerz een beetje overdrijft, maar zeker wel een punt heeft | |
ShaoliN | maandag 14 november 2016 @ 15:57 |
Ik vind ook dat Welter eens een keer niet compleet uit zijn nek lult. | |
TagForce | maandag 14 november 2016 @ 15:57 |
Nee, wat Vettel deed was inderdaad compleet anders dan wat Verstappen als verdediging doet... Vettel maakte namelijk een stuurbeweging tijdens het remmen, Verstappen doet het precies op het moment voor hij gaat remmen en remt dan in een rechte lijn naar binnen... De regel zegt duidelijk niet sturen tijdens het remmen nu. Precies wat Vettel wel deed. Eigen schuld dus. Ironie ten top. De regel van een wagenbreedte overlaten geldt alleen bij het teruggaan naar de racelijn wanneer je een verdedigende actie hebt gedaan waardoor je van je lijn afwijkt. Niet bij het uitkomen van de bocht. Daarvoor heb je de regel dat je een andere auto niet van de baan mag duwen. En wat Mol zegt boeit niet zoveel, aangezien hij niet bij de FIA werkt. Vettel deed hetzelfde bij Alonso, en dat is dan wel correct volgens Vettel. Vettel vindt vooral zichzelf heel zielig. De stewards zijn het daar vaak niet mee eens, net als een groot deel van de commentatoren en fans. Dat ben ik met je eens, maar Vettel rijdt vooral rond als een marokkaan met een minderwaardigheidscomplex. Dat is al anderhalf jaar het geval. En ik gun Vettel echt wel een succesje. Ook in de Ferrari. Maar wat ie vooral dit seizoen heeft laten zien en horen over de radio is voornamelijk triest. Vettel moet misschien maar eens met een psycholoog gaan praten, voor ie in een depressie zakt. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 16:00 |
Ik zou niet weten of 'ie uit z'n nek lult, ik lees altijd over z'n posts heen. | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 16:02 |
Sorry, wiens posts? ![]() | |
BadderHaring | maandag 14 november 2016 @ 16:05 |
Dit. En niet alleen in dit topic. | |
Tango5Romeo | maandag 14 november 2016 @ 16:07 |
Je bedoelt dat Vettel actief probeer Ricciardo van de baan te drukken en Verstappen vlak voordat hij ging remmen een kleine stuurcorrectie maakte? | |
Max23 | maandag 14 november 2016 @ 16:07 |
Als iemand nog de race met SkY commentaar heeft? ![]() | |
matig | maandag 14 november 2016 @ 16:10 |
Zoek ff op de bekende torrentsites | |
Tango5Romeo | maandag 14 november 2016 @ 16:11 |
Het was "Get in there, Maxxie". ![]() | |
vannelle | maandag 14 november 2016 @ 16:12 |
Dank je!!! ![]() Kon écht niet op de naam komen (dat is een jaren oud bekend gebrek bij mij) maar blijf er wel over nadenken. Irritant is dat. ![]() Nogmaals dank! ![]() | |
vannelle | maandag 14 november 2016 @ 16:15 |
Ja, helaas wel. Ben echt enorm slecht in namen onthouden. Vroeger zelfs leerlingen in de auto gehad waar ik al een tijdje mee reed en dan bij het maken van een nieuwe afspraak gewoon niet op de naam kunnen komen. Vreselijk irritant is dat. Met die hint was ik er ws. wel gekomen. ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 14 november 2016 @ 16:19 |
Er is wel zoiets als international discourse power waardoor Britten in het voordeel zijn. Wacht maar tot Max ruzie krijgt met Hamilton, dan wordt men hier redelijk mad van de internationale reacties. | |
Knurft-Zork3 | maandag 14 november 2016 @ 16:31 |
Sommige van die Duitse reacties op http://www.formel1.de/forum/ , het zuur druipt er vanaf...![]()
| |
tralalala | maandag 14 november 2016 @ 16:41 |
mad | |
Monolith | maandag 14 november 2016 @ 16:47 |
Daar valt vast wel een mooie fotoshop van te maken. ![]() | |
Pagan | maandag 14 november 2016 @ 16:50 |
De 26 minuten die er echt toe doen. http://www.dumpert.nl/med(...)en_van_max_race.html | |
Nia | maandag 14 november 2016 @ 16:53 |
Re: #20 Großer Preis von Brasilien / Sao Paulo Beitragvon revan » 13.11.2016, 20:34 mamoe hat geschrieben: :facepalm: warum fahren diese vollprofis auf der ideallinie ??? mann seb !!!! Weil abseits der Linie nur ein Red Bull mit relativ frischen FUll Wets Grip hat ![]() ![]() | |
lord_bono | maandag 14 november 2016 @ 16:55 |
![]() Hoe mooi ook dat de mannen van Sky zich afvragen of RB nu alles verkloot heeft, dacht ik zelf ook ![]() ![]() Die Duitse reacties ![]() | |
Zipportal | maandag 14 november 2016 @ 16:58 |
http://www.rtllatenight.nl/ | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:14 |
Deze had ik nog niet gezien ![]() ![]() | |
Weltschmerz | maandag 14 november 2016 @ 17:17 |
Nee, volgens mij ging het om bewegen in de remzone, dan maakt het volgens mij niet uit of de coureur daadwerkelijk remt, het gaat namelijk vooral om de achterligger. Die moet dan ook remmen en sturen tegelijk en dat beheerst niet iedereen even goed. Verstappen wel en die gooide zo op het allerlaatst de deur nog even dicht, Vettel gooide helemaal geen deur dicht, die remde lichtjes schuin aan, waarna hij bij het insturen Ricciardo wat kon afknijpen. Al die dingen waarom het onveilig zou zijn speelden daar helemaal niet. Maar ja, als je net een verse regel hebt gemaakt waarvan mensen zouden kunnen zeggen dat die van toepassing is op deze situatie, heb je weer een boel gedoe als je het laat gaan. Dus dan is Vettel bestraffen alweer de makkelijke weg. Hamilton komt er ook altijd mee weg, maar het mag gewoon niet. Volgens mij moet je de ander nog ruimte laten als hij er maar een halve wagenlengte naast zit, nu lag Vettel marginaal voor. Het overgrote deel van de fans praat toch maar de commentatoren na, de commentatoren geven de fans wat ze willen, en de stewards kiezen de weg van de minste weerstand, die van de commentatoren en het gros van de fans dus. Ik noem Mol omdat het hier overduidelijk is dat hij met twee maten meet. Ik denk dat hij Verstappen er gewoon een keer af moet rijden, dat lucht het meeste op. Verder moeten die stewards gewoon een keer heldere regels consequent gaan toepassen, want nu zorgen ze er vooral voor dat er een luchtje aan een heleboel uitslagen zit. Vettel heeft eigenlijk altijd wel een punt. Hij krijgt ook 9 van de 10 keer gelijk van Whiting dan wel de stewards, maar dat verhindert de media niet om hem als een zeur af te schilderen. | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:32 |
Ik ben hier gestopt met lezen. Als je dit weet te zeggen dan doe jij precies waar je iedereen van beschuldigd, namelijk met een gekleurde bril op naar de beelden kijken. Ric moest zijn halve band oproken om niet vol in Vettel te knallen. Er zijn drie punten waar ze naar kijken. Bewoog Vettel tijdens het remmen (abnormal change of direction)? Ja, dit zie je goed terug op de beelden en jij geeft het zelfs toe. Dat is dus punt 1. Punt twee is "driving in a manner potentially dangerous" en punt 3 is "forcing another driver into taking an evasive action". Ook deze punten gelden, want zoals gezegd moest Ric zijn halve band oproken om niet vol in Vettel te knallen. Vettel bewoog onder het remmen, zorgde voor gevaar en zorgde dat Ric moest ingrijpen om geen ongeluk te veroorzaken. Snap niet dat je hier nog over kan discusseren. | |
bloodymary1 | maandag 14 november 2016 @ 17:36 |
Onzin dat vriendjespolitiekverhaal. Toen er een Duitser in een Ferrari aan de top stond werd er altijd beweerd dat Duitsers en Ferrari altijd bevoordeeld werden. Allemaal gejank om niks. | |
Lange_Lans | maandag 14 november 2016 @ 17:38 |
![]() | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:39 |
Oh en al dat gezeik over "ja, maar er zijn ongeschreven regels bla bla bla" moet ook eens afgelopen zijn. Het is racen, je doet mee om te winnen, niet om vrienden te maken. Als er regels zijn horen ze op papier te staan, staan ze niet op papier dan gelden ze gewoon niet. Vettel had zich ook een beetje kunnen inhouden door even kort te liften, was hij ook niet zo ver naar buiten geschoten. Iedere andere coureur had dit wel gedaan, maar Vettel laat het gewoon lekker staan om daarna huilie huilie te kunnen doen. Verstappen deed niks geks, zette zijn auto er gewoon naast, pakte de lijn op en ging verder. Dat Vettel dan 5cm er voor ligt met zijn lange Duitse neus voegt niks toe aan de discussie. | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:45 |
Mooi ook van Sky commentaar net voordat Max naar binnen gaat? "Hij moet wel buiten blijven als hij nog enigszins kans wil maken op punten". Well did he proof them wrong, boy o boy ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 17:50 |
Hij had natuurlijk wel beter buiten kunnen blijven... ![]() | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:51 |
Als die al full wets had wel ja ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 17:53 |
Ja, dat bedoel ik. Hij had niet binnen moeten komen voor inters. | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 17:57 |
Ben blij dat die het gedaan heeft ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 17:59 |
Precies ![]() Die 3 puntjes extra als hij 2e was geworden (Ham zou hij toch niet voorbij gekomen zijn) zetten weinig zoden aan de dijk zo laat in het seizoen. Liever een vermakelijke top show zoals dit. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 18:00:12 ] | |
Weltschmerz | maandag 14 november 2016 @ 18:13 |
Ik hier. | |
marcodej | maandag 14 november 2016 @ 18:13 |
http://www.ziggosporttota(...)ers-vs-miauwers.html | |
potjecreme | maandag 14 november 2016 @ 18:36 |
Welke fokker was er in Brazil? | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 18:55 |
Tarado | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 18:55 |
Tevens: http://www.silverstone.co.uk/news/crofty-blog-brazil-2016/ | |
marcodej | maandag 14 november 2016 @ 18:56 |
Mooi, met een foto van RIC erboven. | |
Tango5Romeo | maandag 14 november 2016 @ 18:58 |
En je denkt wel dat je objectief bent? ![]() | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 18:58 |
Euh, bij mij staat er een foto van Max boven? | |
Geralt | maandag 14 november 2016 @ 19:01 |
Nee. Zwarte T-cam is Ricardo; gele T-cam is Max. ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 19:01 |
Vettel deed precies hetzelfde als wat Verstappen deed, namelijk van je lijn af gaan in de remzone. En dat mag tegenwoordig niet meer (mede dankzij Vettel), dus terecht bestraft. Ook hier zit je imho fout. Dat staat nergens in de regels. Maar de regels van de FIA zijn zo algemeen opgesteld dat er genoeg ruimte voor interpretatie is, dus beroep ik mij op de rules of racing. En die zeggen dat als de aanvaller meer dan halverwege langs de verdediger is op de apex, hij recht heeft op de racing lijn. Bij Vettel vs Alonso was Vettel de aanvaller die er meer dan halfweg voor zat en bij Verstappen vs Vettel was Verstappen de aanvaller die meer dan halverwege voor zat. Behoorlijk consequent dus.
| |
Geralt | maandag 14 november 2016 @ 19:02 |
Overigens ook te zien aan de helm en aan het ontbreken van een 3tje dat dit Ricardo is ![]() | |
Operc | maandag 14 november 2016 @ 19:08 |
Mwa, misschien is het achteraf beslissend voor het wereldkampioenschap en wel/geen plek vier voor Verstappen. Dus opzich... ![]() ![]() | |
Leandra | maandag 14 november 2016 @ 19:09 |
Idd ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 19:09 |
BumpertReeten met Giedo van der Garde over Max ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)reeten_doet_max.html [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 19:09:43 ] | |
Floriz87 | maandag 14 november 2016 @ 19:09 |
Overigens is die actie waarbij max zijn auto redt ook een groot gedeelte geluk: zonder die belijning had hij niet de grip gevonden om dit te doen. Anderzijds, als hij dit precies zo time-de (is dit een woord?) en juist gebruik maakte van die belijning is het razend knap. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 19:11 |
Ja, bij mij staat Max boven. Nogmaals. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 19:13 |
Ben niet achterlijk ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 19:15 |
Lijkt een hele andere layout te zijn dan dat wij (ik) zien ![]() ![]() Mobiel? Apple? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 19:15:36 ] | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 19:15 |
Zo werkt het helaas niet. De regels zijn zo ruim opgezet dat ze behoorlijk veel ruimte overlaten voor interpretatie. In de sporting regulations staat niet veel over inhalen alleen over incidenten tijdens een race: In Appendix L (die voor alle FIA raceklassen geldt) staat al iets meer: Maar dat geeft nog niet in alle situaties duidelijkheid. Want wanneer is het hinder of crowding? Wie heeft er recht op de racelijn en wie niet? In die gevallen gebruik ik de rules of racing sinds ik die ontdekt heb. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 19:16 |
Gewoon een paar keer F5 en je ziet het andere plaatje. Ik had eerst ook Ricciardo en nu Max. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 19:17 |
Ja, gewoon roterende banner. Ik heet geen Anita, heb geen pittig kort kapsel en ga niet in het Nederlands op de Toro Rosso (Torro Roso voor Anita) pagina zitten jubelen dat Maxxie zo'n toppertje is hahaha lolx.![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 19:19 |
Ik had al 10 keer op F5 gehompt. Maar zag geen verschil. Na lang genoeg (stuk of 20 keer gok ik ![]() | |
Max23 | maandag 14 november 2016 @ 19:24 |
Kijkcijferrecord voor Ziggo, 1,3 miljoen mensen keken daar naar Max | |
Blik | maandag 14 november 2016 @ 19:32 |
Best knap aangezien Nederlands elftal ook speelde tegelijkertijd | |
Jane | maandag 14 november 2016 @ 19:39 |
Inderdaad knap. Zeg maar, behoorlijk bizar. ![]() | |
Floriz87 | maandag 14 november 2016 @ 19:40 |
Waarom niet eigenlijk? | |
Dutchguy | maandag 14 november 2016 @ 19:48 |
![]() | |
Geralt | maandag 14 november 2016 @ 19:54 |
http://www.dumpert.nl/med(...)e_met_de_regen_.html![]() | |
fathank | maandag 14 november 2016 @ 20:03 |
We weten het wel hoor dat je een eckte eckte bent | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:08 |
Nee, tuurlijk is dat ook zo en heb je gelijk. Ik bedoel meer op dingen zoals "ik had een teenlengte voorsprong, dus moest jij je inhouden" of tot een paar weken terug "je mag niet tijdens het remmen van lijn wisselen". Tuurlijk de regels zijn niet altijd duidelijk ook al staan ze op papier, maar sommige "regels" zijn echt verzonnen door bepaalde coureurs en dan gaan ze lopen janken als iemand zich er niet aan houdt. Vooral Vettel kan hier wat van en langs de lijn is Villeneuve ook een zeikerd over dit soort niet bestaande regels. | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:09 |
Mooie inhoudelijke reactie ![]() Nu heb je natuurlijk weinig te melden, dus snap ik het ook wel weer. | |
wdn | maandag 14 november 2016 @ 20:16 |
Damn. Ik heb zelfs kippevel tijdens de herhaling ![]() ![]() | |
potjecreme | maandag 14 november 2016 @ 20:22 |
Zijn er nog mensen die nog steeds Max geen doty 2016 vinden? | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 20:27 |
Hij is nog niet constant genoeg, maar na gisteren gaat hij wel omhoog op mijn lijstje. Rosberg en Perez doen het ook prima. Alonso wilde ik ook noemen, maar de ene keer doet hij leuk mee, terwijl de McLaren de volgende race weer helemaal nergens is | |
Beach | maandag 14 november 2016 @ 20:30 |
Haryanto doty | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:31 |
Vettel en Villeneuve ![]() @Peterselieman, ... nee geen Rosberg, absoluut niet. Wat heeft die gast nou laten zien? Hamilton heeft af en toe nog strakke races gereden en nog mensen ingehaald, maar Rosberg is de meest kleurloze coureur in de Formule 1. Een saaie bakbanaan en absoluut geen waardige wereldkampioen. Lekker in de beste auto rondrijden op cruise control, nou poe poe moeilijk hoor. Perez of Alonso zou ik snappen, maar het moet gewoon Max zijn. Niet constant genoeg? Kom op zeg, die jonge is 19 jaar, wisselt na een paar races van Torro Rosso naar Red Bull Racing, een auto die niet voor hem is gemaakt. Wint zijn eerste race, staat vaak in de top 3 en de laatste weken verslaat hij constant zijn teamgenoot tijdens de kwalificaties. Na afgelopen weekend kan er niemand anders de DoTY zijn. | |
tralalala | maandag 14 november 2016 @ 20:32 |
Er staan nog een paar nieuwe interviewtjes op http://www.ziggosporttotaal.nl/video/22-racing/?sort=recent Wel bijna plaatsvervangende schaamte van die Jack Plooij, man man man. ![]() | |
Gezicht | maandag 14 november 2016 @ 20:32 |
Wie zouden jullie dan wel DotY vinden? | |
potjecreme | maandag 14 november 2016 @ 20:34 |
echt hè. | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 20:36 |
Behoorlijk constant gereden en een aantal fraaie zeges geboekt. Dat mag saai klinken met de snelste auto van het veld, maar meer kan hij niet doen. Max heeft ook een aantal mindere races gehad dit jaar en momentjes zoals in de VS waar hij pit terwijl de call niet kwam. De race in Brazilië is er een van de buitencategorie van Max, maar dat kwam weer door de tactiek van het team. Daar zit nog veel ruimte voor verbetering. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 20:36 |
Carlos Sainz als DOTY. ![]() Presteert behoorlijk goed met een ondermaatse Toro Rosso. [ Bericht 34% gewijzigd door sasquatsch op 14-11-2016 20:45:28 ] | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 20:39 |
Je moet dan nog wel even slim genoeg zijn om de rem te lossen en volgens mij geeft hij nog een hap gas om de achterkant terug om te zetten. Ik heb wel eens gedrift met 100km/h, maar nog nooit een auto terug gezet door extra gas te geven ![]() | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 20:40 |
Lowdown van Max: https://www.facebook.com/MaxVerstappen/videos/1245925805448843/ En ook maar meteen die van Ricciardo: https://www.facebook.com/DanielRicciardo/videos/1261909863870001/ Jammer dat ik verder nergens postrace interviews van Ricciardo kan vinden ![]() | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:41 |
Tuurlijk heeft hij nog veel te leren en tuurlijk zit er nog heeeeel veeeeel ruimte voor verbetering. 19 jaar in een auto die niet voor hem is gebouwd regenrace in Brazilië eerste GP met RBR winnen de vele inhaalpogingen waar je ze niet verwacht zich niet gek laten maken door gasten zoals Vettel, Lauda, Villeneuve etc. Dit zijn voor mij redenen dat hij absoluut DoTY moet zijn. De minpunten, fouten en verbeterpunten wegen niet op tegen alle plusplunten in mijn ogen. | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 20:42 |
Dit ![]() | |
Tango5Romeo | maandag 14 november 2016 @ 20:45 |
Het is meer de manier hoe hij door het ijs zakt als hij er wel voor moet vechten. En dat hij net zo'n jankerd is als Vettel. | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 20:45 |
"Nico, Max is behind you and pushing" "Why is he doing that???" Fehlerhase. | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:47 |
Dat ja. En dat geheel kleurloze rondjes rijden om maar 2e te worden is ook walgelijk. Ik snap het wel, maar toch ... Als Hamilton niet een motor had opgeblazen was het nu een heel ander verhaal geweest. | |
Inbox4me | maandag 14 november 2016 @ 20:50 |
Ik ben op zoek naar de naam/Youtube (?) videocommentaren van ik meen een oudere Engelse journalist. Vaak neemt hij zijn commentaar al op in de auto bv op weg naar het vliegveld, maar ik kom met geen mogelijkheid op zijn naam en Googlen levert ook niks op. Iemand een idee wie ik bedoel? ![]() | |
potjecreme | maandag 14 november 2016 @ 20:51 |
https://www.youtube.com/channel/UCPwy2q7BNjdLYu1kM_OEJVw | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 20:52 |
Ik gunde Nico tot ca halverwege het seizoen de overwinning wel tov blingblingyoyo'lil'Lewie, maar daar ben ik ook van terug gekomen. Met de snelste auto winnen kan hij niet (meer), in ieder geval niet genoeg zo blijkt wel weer. Hamilton rijdt de laatste helft van het seizoen ook redelijk comfortabel vooraan en hoeft niet echt zijn best te doen, maar ik denk wel dat hij meer een vechter is als Rosberg. Ik kan echt niet wachten op volgend seizoen, dan brengt Max het gevecht nog verder naar voren en gaan we zien wie er echt kunnen sturen ![]() | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 20:57 |
Yup, ben ook benieuwd hoe Hamilton onder druk kan rijden. Tot nu toe rijden ze gewoon hun rondjes en komen ze nooit onder druk te staan. Als dat volgend jaar wel het geval is kunnen we nog gaan lachen. Vettel heeft in ieder geval laten zien er niet mee om te kunnen gaan, Rosberg ook niet. Kimi en Lewis kunnen dat wel beter. | |
Inbox4me | maandag 14 november 2016 @ 21:02 |
Yes dat is hem, dank je! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 21:06 |
Onboard van Max tijdens de move op Vettel *edit* En tijdens de drift. Iedereen heeft de beelden natuurlijk al 100 keer gezien, maar hier zie je ook mooi wanneer hij de rem loslaat en wanneer weer gas enzo ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 21:10:34 ] | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 21:08 |
Ik vind het zo mooi dat hij iedere bocht gewoon kijkt of het kan. Niet van "o wacht het kan alleen in bocht X en bocht Y", nee gewoon iedere bocht weer kijken of die er binnen of buiten langs kan. Heerlijk. | |
THEFXR | maandag 14 november 2016 @ 21:14 |
nee, das max, gele cam boven de luchtinlaat | |
potjecreme | maandag 14 november 2016 @ 21:15 |
Lees even verder.... | |
THEFXR | maandag 14 november 2016 @ 21:23 |
23.00 herhaling samenvatting op ziggo | |
Drxx | maandag 14 november 2016 @ 21:29 |
Kan iemand mij in jip-en-janneketaal uitleggen wat er zo knap was aan deze race van Max? Diverse sportwebsites noemen het ook één van de beste F1-races ooit. Vind ik nogal wat, als ik als complete leek zie dat hij derde is geworden. Is het puur de comeback van plek 16 naar plek 3? Gebeurt dat nooit of zo? | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 21:32 |
Niet uniek om van 16 naar 3 te gaan. Wèl om het te doen op deze zeiknatte baan (de rest had moeite op de baan te blijven) en binnen slechts 14 laps. Samenvatting (voor als je de race niet gezien hebt). Dan zie je het vanzelf hoe moeilijk iedereen het had. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2016 21:34:56 ] | |
zoem | maandag 14 november 2016 @ 21:32 |
Combinatie van de opmars van P16 naar P3, het beheersen van de weersomstandigheden, het kundig inhalen van het halve veld en de stuurmanskunsten. Zie bijv de inhaalmanoeuvre op Rosberg waarbij hij buitenom, half driftend de Mercedes inhaalt. Briljante controle over de wagen. | |
Rossdale | maandag 14 november 2016 @ 21:33 |
Rosberg rijdt heel berekend, niet meer risico lopen dan nodig is. Net zoals Alonso deed in zijn Renault jaren. Niets mis mee, maar ik hou er ook niet van. Echter gun ik Lewis het WK ook niet. Dan maar ROS | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 21:34 |
Dit gebeurt wel eens vaker. Schumacher heeft wel eens races gewonnen vanaf de laatste positie bijvoorbeeld. Wat hier zo uitermate knap was is dat hij in 14 ronden vanaf P16 naar P3 is gegaan, dat is gemiddeld dus bijna 1 auto per rondje inhalen, in de regen. Iedereen zat rond te zwemmen, weinig inhaalpogingen gezien, maar Max reed ze er allemaal redelijk makkelijk uit. Hij haalde in op stukken waar je normaal gesproken (vooral tijdens droge races) niet kan inhalen. Hij haalde vaak in door de buitenlijn te pakken, zocht steeds naar plekken waar hij meer grip had ook al betekende dit dat hij buiten de "officiële" racelijn kwam etc. Ricciardo die in dezelfde auto zat kwam niet zo snel voorbij aan coureurs en werd compleet weggezet door Verstappen. Dit allemaal gecombineerd met hoe Verstappen zijn auto uit de vangrail wist te houden terwijl Massa, Kimi etc. dit niet voor elkaar kregen maakte het echt tot een super race voor Max. Gewoon een combinatie van dingen dus. | |
Weltschmerz | maandag 14 november 2016 @ 21:38 |
Als jij wil stoppen met lezen moet je dat vooral doen, kun je je lippen een beetje rust gunnen, maar dan moet je er ook niet op reageren natuurlijk. Wat moet ik nou met een reactie op iets wat je niet gelezen hebt? | |
Yashaaaaa | maandag 14 november 2016 @ 21:39 |
Jij leest met je lippen? | |
Evenstar | maandag 14 november 2016 @ 21:40 |
Ik heb gereageerd op het stukje wat ik wel serieus heb genomen ![]() | |
Marcoss | maandag 14 november 2016 @ 22:17 |
Rosberg hoefde in de laatste races ook niet meer te doen dan enkel 2de te worden natuurlijk (en in Abu Dhabi is zelfs plek 3 genoeg), dan kan ik me voorstellen dat je geen onnodige risico's gaat nemen, zeker niet als dat sowieso al veel minder in je rijstijl zit dan bij Hamilton of andere coureurs. Al wordt het anders als hij straks met een kapotte auto langs de kant staat over 2 weken en hij misschien toch even nadenkt over de laatste races ![]() | |
Slaro | maandag 14 november 2016 @ 22:18 |
Kunnen de auto's van Mercedes volgend jaar wel bijgebeend worden door Red Bull en Ferrari? Wat zijn de verwachtingen? | |
doemaarniet | maandag 14 november 2016 @ 22:22 |
Volgens mij is daar nog niks zinnigs over te zeggen. Waar ik op hoop is dat Max zich bijzonder snel aan de verhoogde grip kan aanpassen om zeker in het begin van het seizoen een verschil te kunnen maken. | |
Marcoss | maandag 14 november 2016 @ 22:23 |
Nieuwe regels zouden in het voordeel moeten zijn van Red Bull, maar Newey heeft het in het verleden ook al regelmatig kutauto's afgeleverd.. Is vrij lastig te voorspellen in ieder geval | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 22:23 |
Als Renault een stuk betere motor aflevert dan die koffiezetter van nu dan gaat Red Bull serieus meedoen om de prijzen. Ferrari hoopt dat ze mee gaan doen, maar ik denk niet dat die het lek boven hebben, dus die moeten met plek 3 genoegen nemen. | |
daNpy | maandag 14 november 2016 @ 22:25 |
Precies. Als je wil winnen, dan rijd je daar ook naar. Het is nu meer alsof het hem enigszins gegeven is en hij er zijn best niet voor hoeft te doen. dan ben je ook geen kampioen imo. Ook zijn reacties halverwege het seizoen over anderen en zichzelf lieten voor mij het bord wel kantelen. | |
Slaro | maandag 14 november 2016 @ 22:28 |
Helder Dank Voor de antwoorden. | |
#ANONIEM | maandag 14 november 2016 @ 22:44 |
Doornbos nu bij Tan over Max. Jammer dat ze geen beelden hebben want dat schijnt exorbitant duur te zijn. | |
motorbloempje | maandag 14 november 2016 @ 22:45 |
The Guardian: https://www.theguardian.c(...)lipe-massa?CMP=fb_gu | |
H0D3NPYL | maandag 14 november 2016 @ 22:51 |
Vanavond Jan Lammers over MAx bij Pauw | |
Greys | maandag 14 november 2016 @ 22:55 |
Gaaf stuk! Maar zij hebben het ook al over 'waardoor hij terug ging naar plaats 14'? | |
Sjemmert | maandag 14 november 2016 @ 23:12 |
Volgend jaar zijn er nieuwe ontwerp regels (formule) en daardoor krijgen de auto's meer mechanische grip door o.a. de bredere banden, en ook aanzienlijk meer downforce dan dit jaar. Vooral het downforce verhaal is waar Redbull heel veel kennis en expertise in heeft. Veel mensen verwachten daarom dat RB grote stappen kan zetten volgend jaar. Maar of het echt zo uitpakt blijft de vraag en zal pas volgend jaar duidelijk worden. Veel is ook afhankelijk van Renault aangezien ik Max dit weekend nog heb horen zeggen dat ze nog steeds zo'n 50pk te kort komen op Mercedes. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 23:18 |
Het voordeel is wel dat het tokensysteem is afgeschaft. Dus kunnen ze in principe de hele motor aanpassen. | |
Swetsenegger | maandag 14 november 2016 @ 23:26 |
Ik dacht ook dat het P16 was, maar ook volgens f1 fanatics is het 14 http://www.f1fanatic.co.u(...)and-prix-lap-charts/ | |
Peterselieman | maandag 14 november 2016 @ 23:37 |
Ze kijken alleen op start/finish, niet waar iemand tijdens een ronde ligt en dat was echt plek zestien. Dat de lijstjes veertien aangeven klopt ook wel, want de safety car ging naar binnen, waarna Alonso ging grasmaaien. Dat was al een plekje en direct na de overtakeline had Max er ook al eentje te pakken, dus P14. | |
sasquatsch | maandag 14 november 2016 @ 23:46 |
In de tekst staat 16. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 00:52 |
Daar staat (nu?) ook 16. Zie ook post 85 dit topic en dan die onderste foto. Krijg het mobiel ff niet voor elkaar. Hij lag gedurende heel korte tijd volgens mij toch ook echt 16e. (Maar het blijft legendarisch, ook al blijkt het toch 14). | |
Jane | dinsdag 15 november 2016 @ 01:50 |
Hij kwam terug op P16 na z'n bandenwissel. ![]() ![]() Alleen was 'ie vrijwel direct na herstart alweer naar 14 opgeschoven. 1 plek door de spin van Alonso en 1 plek doordat hij en GUT allebei - buiten beeld - MAG inhaalden. ![]() Vlak hierna haalde hij ook GUT in en lag hij 13de. Hij lag dus langer 16de dan 14de. Het enige reden die ik kan bedenken om de eerste 2 niet mee te tellen is dat het geen individuele inhaalacties waren zoals de volgende 11. Alonso werd door het halve veld ingehaald en Magnussen ook door GUT. | |
opreis | dinsdag 15 november 2016 @ 01:56 |
Als hamilton straks in de laatste race alsnog kampioen wordt dan is het wel een complete vernedering voor Rosberg. Hamilton was van alle coureurs niet de beste dit seizoen, maar iig een straatlengte beter dan rosberg. Ik denk dat de races dat rosberg dit seizoen beter was dan hamilton op 1 hand te tellen zijn. Een grotere kans dan deze krijgt hij nooit meer. Tevens is ricciardo ook vernedered door Max deze race. En staat het nu 4-1 in kwalificaties gemeten over de laaste 5 races voor Max. Volgend jaar is hij de betere van de 2 | |
habitue | dinsdag 15 november 2016 @ 06:01 |
Rosberg? Wat heeft hij gedaan dan behalve zn rondjes rijden en hopen dat hamiltons auto het begeeft. | |
sasquatsch | dinsdag 15 november 2016 @ 08:23 |
F1 telt officieel per ronde. Waarschijnlijk lag hij bij de herstart op start/finish al 14de. Je mag al eerder inhalen dan op de start/finishlijn. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 08:24 |
Rosberg kan hard rijden. That´s it. Dit jaar heeft hij niks laten zien waaruit blijkt dat hij een goede coureur is. Sterker nog, elke keer dat hij het niet met hard rijden alleen kon redden, faalde hij, en hard. Hij kan niet inhalen en niet verdedigen. Slappe zak. | |
opreis | dinsdag 15 november 2016 @ 08:40 |
Er zijn wel een paar races geweest dat rosberg geweldig vooraan reed en dan kon ook hamilton niet aan hem kom tippen. Maar die races waren er niet zo veel dit jaar. De voorsprong van mercedes op de rest is gewoon zo groot dat zelfs als ze slecht rijden ze nog steeds sneller zijn | |
Gezicht | dinsdag 15 november 2016 @ 08:44 |
Hamilton ook totaal niet in het oog gesprongen wat mij betreft hoor. Beide Mercedessen zouden voor mij iig niet in aanmerking komen voor DotY, ook al rijden ze het hele jaar stijf vooraan (wat het net zo saai maakt). | |
Mexicanobakker | dinsdag 15 november 2016 @ 08:46 |
Rosberg verdient geen titels en hamilton verdient er geen 4. | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 08:56 |
Ik vind wel dat je Rosberg meer kwalijk kan nemen dan Hamilton. Rosberg laat zich namelijk inhalen door mindere auto's of raakt verstrikt in verkeer. Hamilton heeft dat dit jaar veel minder. | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 09:14 |
Als je steeds strak vooraan rijdt kun je natuurlijk verder ook weinig laten zien. Hamilton heeft toch echt wel laten zien dit jaar weer een hele goede coureur te zijn. Races lang foutloos rijden, ook in de regen, topkwalificaties neerzetten. Dat het verschil met de rest zo groot is, daar kan hij verder ook niks aan doen. | |
BadderHaring | dinsdag 15 november 2016 @ 09:17 |
Rosberg wordt ook alleen maar kampioen omdat Hamilton pech heeft gehad, niet meer, niet minder. Als Mercedes echt ballen heeft, dan zetten ze een coureur naast Hamilton die echt gelijkwaardig is, en niet een waterdrager die alleen kampioen wordt als Hamilton zwaar faalt door de omstandigheden. Hamilton is hands down de betere coureur van de twee. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 09:28 |
#teamRosberg ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 09:30 |
Die Mercs boeien me gewoon bijzonder weinig. Bijna elke race is eigenlijk een die eindigt met een 123 + de Mercs, waarbij de nummer 3 de nummer 1 is. | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 09:56 |
En met die andere coureur naast Hamilton bedoel je vast Max. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 09:56 |
VES zit prima bij RB, zeker als volgend jaar zo goed wordt als men zegt. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 09:57 |
Zo gek is het eigenlijk niet dat hij altijd zo'n verveelde indruk maakt. Misschien is ie stiekem wel jaloers op Max, Lewis krijgt amper de kans om zulke dingen te laten zien. ![]() | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 09:58 |
Tuurlijk is RB een uitstekend team, maar dan moeten ze nog wel dat gat zien dicht te rijden. Mocht het verschil in 2017 nagenoeg hetzelfde blijven als nu, dan zie ik Max heel graag in de Mercedes rijden in 2018. | |
ArieVederci | dinsdag 15 november 2016 @ 09:59 |
Volgend jaar Lewis naar Manor? | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 09:59 |
En stiekem omdat ik Horner en Marko veel toffer vind dan Toto en co. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 november 2016 @ 10:00 |
Ik niet, het is juist mooi dat een ander team eens dichtbij die mercedes komt. Als Max in een mercedes rijdt dan is het te makkelijk om te winnen. | |
Floriz87 | dinsdag 15 november 2016 @ 10:00 |
En wie zou dat dan moeten zijn? Max niet wat mij betreft. Maar verder zou ik geen coureur weten van het kaliber Hamilton. Helemaal mee eens. Max die steeds vooraan rijdt en op zn Rosberg's wereldkampioen wordt ![]() ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:01 |
Liever een beetje vechten en laten zien wat je waard bent dan een beetje cruisen, imho. Kijk ook naar vorige race. De camera's waren maar 5% van de tijd op de Mercs gericht, en ROS kwam alleen in beeld toen hij in de buurt van Max reed ![]() | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 10:03 |
Lijkt me strontsaai. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 10:07 |
Mercedes is dan ook een klinisch team, net zoals McLaren | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:08 |
McLaren is volgens mij met de jaren wel ietsje losser geworden. | |
m0ridin | dinsdag 15 november 2016 @ 10:10 |
Laat Max alsjeblieft bij een concurrerend team zitten en niet een dominerend... Hamilton is echt een prima coureur, alleen krijgt hij veel minder credits omdat die auto gewoon zo goed is. En daarnaast, hij gaat vooraan rijden en zorgt dat het gat een beetje redelijk blijft. Geen drol aan verder... Nee, doe maar een auto die moet vechten en echt moet racen. Lijkt me niks om Max bij Mercedes te zien eigenlijk (naast het feit dat ik RB ook gewoon een mooi team vind qua uitstraling en alles). | |
Tijn | dinsdag 15 november 2016 @ 10:11 |
Misschien wordt het ook wel een stuk saaier wanneer Max echt voor het kampioenschap gaat. Des te blijer moeten we zijn met deze geweldige beginjaren. | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:11 |
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert aan de mensen die voor dit seizoen nog geen enkele F1-race hebben gezien en waarschijnlijk nog nooit iets over Max hadden gehoord? Op mijn tijdlijn op Feestboek zijn dat namelijk de mensen die er ineens het hardste over roepen, juichen en klagen. De Nederlandse supporters zijn verder wel leuk hoor, maar dat harde geroep.. terwijl ze waarschijnlijk de F1-regels niet eens kennen.. Ik moet mij buiten de races daar behoorlijk voor afsluiten geloof ik ![]() | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 10:14 |
We kijken natuurlijk ook met onze 'Max' ogen naar Red Bull. Het team heeft gewoon twee heel leuke coureurs die voor het team veel aan presentatie doen. De rederhosen, de vintage auto in Japan en hun beschilderde gezichten in Mexico. Dat maakt een gezellige indruk. Bij Mercedes is de sfeer tussen Hamilton en Rosberg nu minder hartelijk dan een paar jaar geleden, omdat het om het wereldkampioenschap gaat. | |
XL | dinsdag 15 november 2016 @ 10:14 |
De familie verstappen doet dat erg goed, was bij jos ook al zo. Verstappen.nl was toen ineens 1 van de populairste websites in NL | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:14 |
Het zijn vooral de schelders en grote bekken die me irriteren. De Astrids en Ingrids die een beetje 'topperrrrrrrrrrtje' roepen, OK, maar de Sjonnies, Anita's en Henken die social media gebruiken om andere rijders af te fikken (en nog in het Nederlands ook ![]() ![]() | |
Tijn | dinsdag 15 november 2016 @ 10:15 |
Mja, dat is ook wel lastig natuurlijk, aangezien ze per race verschillen ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:15 |
![]() | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:16 |
Zelfs dat volgen ze niet, Tijn ![]() | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:18 |
Ik denk zelfs dat ze de voorbeschouwing niet eens kijken en ze niet eens weten dat er vrije trainingen zijn. | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:18 |
Kwalificatie?! Wasda? | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 10:19 |
Dat wat moblo zegt idd. Die lui die niet op FB op de RBR pagina Max kunnen feliciteren zonder Daniel af te fikken. Echt plaatsvervangende schaamte. Die begrijpen ook echt niks van teambelang enzo. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:19 |
"Max heeft de vrije training gewonnen" | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:21 |
IN HET NEDERLANDS. Dat schijnt alleen 2015 Le Mans Winner Nico "See ya later" Hulkenberg te kunnen begrijpen buiten Max. | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 10:23 |
"Je moet je bek houwe man Max is de nieuwe Senna en die kneus Rickardo (..) mag niet eens zijn schoenen poetsen". In het Nederlands. Tegen een Australiër. ![]() | |
heywoodu | dinsdag 15 november 2016 @ 10:23 |
Ook daar zitten verschillendse mensen tussen natuurlijk ![]() - Mensen die nooit keken en zich nu als ware experts voordoen ("Verstappen is altijd zo goed in dit en dat") - Mensen die nooit keken en nu gewoon wel kijken ![]() Alleen die eerste groep vind ik ietwat irritant soms, maar goed, dat is in (veel) mindere mate ook tijdens de Olympische Spelen zo ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:24 |
Hé, ik ben nu ook expert op de Keirin en het schermen ![]() | |
Greys | dinsdag 15 november 2016 @ 10:26 |
Ik kijk al honderdtwintig jaar F1 en weet er nog steeds geen fuck van. ![]() Ik vond Irvine knap (whyyyy) en wist destijds niet eens van teams. Als ik maar wist in welke 'kleur auto' hij reed ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 10:27 |
Touché ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 10:28 |
Waarschijnlijk omdat hij Ier is en die komen wel sympathiek over ![]() | |
Lange_Lans | dinsdag 15 november 2016 @ 10:30 |
Jij bent de enige ja. | |
sasquatsch | dinsdag 15 november 2016 @ 10:31 |
Ah, vandaar die Greyse haren. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:31 |
I see what you did there.... ![]() | |
lord_bono | dinsdag 15 november 2016 @ 10:33 |
Ook een hoop mensen die jaren niet hebben gekeken natuurlijk. Na Schumacher en voor Verstappen had je me niet moeten vragen om vroeg op te staan voor F1, toen keek je niet of een max. 1-2 wedstrijden per seizoen. Max zorgt natuurlijk voor wat chauvinisme, maar in de races laat hij ook genoeg leuke dingen zien, dus dan kijken sowieso meer mensen. Maar dat alwetende of andere coureurs belachelijk maken terwijl je nooit kijkt gaat nergens over ![]() ![]() | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 10:35 |
Moet je nou meteen een expert zijn om een sport leuk te vinden? Ik weet weinig van autotechniek, maar ik volg zo'n raceweekend op de voet. Het live verloop van de vrije trainingen en de kwalificatie via formula1.com, de voorbeschouwing, de race, de nabeschouwing, reviews van fans, verstappen.nl etc. Natuurlijk speelt het rol mee dat een Nederlander heel succesvol is. Het is mede de reden waarom ik F1 kijk. Ik was apetrots op Jos en het deed me pijn toen iedereen hem af begon te zeiken toen het minder goed met hem ging. | |
Peterselieman | dinsdag 15 november 2016 @ 10:37 |
nee hoor. | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 10:39 |
Nee, je moet je alleen niet als een misplaatst arrogante tokkie gaan gedragen. Net als met alles in het leven. | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 10:39 |
Haha, ik weet nog dat wij op het werk voor het eerst internet kregen (1995 of 1996 of zo). Toen waren er nog bijna geen websites, maar we zaten wel elke dat te loeren naar verstappen.nl. | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:40 |
Precies. Maar doe dan dus ook niet alsof je een expert bent en je al jarenlang kijkt. Dat is mijn punt ![]() Voor mijn gevoel raken de echte fans een beetje bedolven onder de hype-fans. | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 10:43 |
Ik heb in de 20 jaar dat ik dit topic volg in dit forum jou eigenlijk ooit nog nooit eerder gezien. | |
Nia | dinsdag 15 november 2016 @ 10:48 |
Verstappen.nl was mijn allereerste kennismaking met het internet in 1997. Het is toch prachtig dat zo'n website van vader op zoon is gegaan.. | |
Anne | dinsdag 15 november 2016 @ 10:49 |
Dat klopt! Tenminste; ik heb vast wel eens ooit, jaren geleden, gereageerd, maar verder kom ik eigenlijk nooit in SPT en volg ik het hier ook niet op de frontpage. Ik had er ook een KLB-topic over kunnen openen, maar dat vond ik de irritatie dan ook weer niet waard ![]() Ik ben een stille F1-volger ![]() 20 jaar kan trouwens heul niet ![]() Volgens mij ben ik lid geworden van FOK! toen ik de F1 ben gaan volgen. Dat was ergens in 2003, toen Button voor Honda ging rijden. [ Bericht 11% gewijzigd door Anne op 15-11-2016 10:58:56 ] | |
bloodymary1 | dinsdag 15 november 2016 @ 11:00 |
Ah, grappig. En ik begrijp je volkomen hoor! | |
motorbloempje | dinsdag 15 november 2016 @ 11:00 |
Nou, mijn dag kan niet meer stuk. Tim Coronel is me net op twitter gaan volgen uit 't niets. |