abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166863287
Thanksgiving biertjes;

Vanberg & DeWulf's Lambickx De Troch 2008 / 2011, New Holland's Dragon's Milk Reserve: Coconut Rum Barrel, Oskar Blues' Barrel Aged Ten FIDY, Two Roads + Evil Twin's Geyser Gose;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166863320
iemand een idee hoe het nu precies zit bij emelisse? of dit klopt;
nieuwe brouwerij slot oostende in goes heeft emelisse overgenomen oid? daar is ene jens (van bad hair brewing, eigen 'hobby' merk) de brouwer, en nu dus ook bij emelisse. die gast is 27 jaar volgens mij, tjonge wat geweldig is dat voor hem. en emelisse blijft bestaan zoals we dat nu kennen, dus ook met whitelabels? en slot oostende in goes dat word een hele mooie locatie, waar er dus een bierwinkel en brouwerij zal zijn, net als een cafe en zalen die je kan huren en je kan er ook slapen dacht ik.
kloppen mijn bevindingen?
pi_166863392
Niet overgenomen, de bieren worden daar volgens recept van Emelisse voor Emelisse gebrouwen dacht 'k...
pi_166865532
Zoals jullie waarschijnlijk wel gehoord hebben is het biermerk Emelisse overgenomen door bierbrouwerij Slot Oostende.
Slot Oostende opent begin volgend jaar de deuren en het wordt een plaatje! Een bierbrouwerij waar het bier van slot Oostende en Emelisse gebrouwen zal worden door brouwer Jens van Stee, op een prominente plaats midden in het Slot.
Een biershop waar zo'n 100 bieren van Nederlandse en buitenlandse brouwerijen te koop zullen zijn. Een geweldige gewelvenkelder (bierlokaal), horeca, feestzalen (DE plek voor een trouwerij...., maar ook voor andere feesten en vergaderingen ) en een hotelletje. Altijd wat te beleven! Kijk snel op www.facebook.com/slotoostende1/
Stop rockin' the boat.
pi_166866699
Jammer. Want daarin heb 'k niet veel vertrouwen. Die brouwer heeft nog niks fatsoenlijks gebrouwen (afgaande op recensies, heb zelf nog niks geproefd van hem)...

Afwachten en hopen dat 't wat wordt...
pi_166866737
Ze hebben in ieder geval een mooie grot waar ze allerlei vaten episch kunnen laten rijpen.
pi_166866757
:')
pi_166866807
Gulpener vindt hun IJsbock nu al zo fantastisch dat het begin volgend jaar vast in het assortiment en supermarkten komt.
pi_166866902
Is de man achter De Molen arrogant? Vorige week was ik ergens in Duitsland bij een klein speciaalbierzaakje en kwam een beetje aan de praat met de eigenaresse en vroeg of ze al geprobeerd had om o.a. De Molen te laten importeren. Ze had het wel geprobeerd maar geen reactie van die vent ontvangen en ze kwam gelijk met een vaag nazi verhaal. De Molen scheen ook eens bij een beerawardsfestival iets in Munchen geweest te zijn en hij was mad geworden omdat hij zo weinig aandacht gekregen had en ook geen awards had gewonnen. Dus Duitsers en de Molen ligt niet zo lekker. o|O

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2016 12:14:56 ]
pi_166869084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 12:14 schreef MCH het volgende:
...en ze kwam gelijk met een vaag nazi verhaal.
Tsja... Duitsers... :+
pi_166870338
Nog 10 stuks om mijn Legendary (500 verschillende) badge te halen.

De verschillende bieren staan al thuis (drinken de voorraad wat op zodat we over 2 maanden wat minder te verhuizen hebben)

Denk aan de la trappe oak aged als 500ste

edit; alhoewel mijn huidige streak aan foute biertjes tijdens een totaal aantal badge ook wel iets is om in stand te houden.
1 : Urthel Hop it
25: 1664 Blanc
50: Erdinger Dunkel
100: HJ Karakter
200: Witte Lambic Blanche

[ Bericht 34% gewijzigd door CaLeX op 24-11-2016 15:43:57 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166870473
Erdinger fout? Je bent zelf fout.
pi_166871017
:D

Dat zat er natuurlijk in. bedoelde meer dat ik eerder niet echt over de biertjes nagedacht heb met deze badges
pi_166871526
Moet zeggen dat ik van 1664 Blanc wel eens op de intsensive care ben beland, gadverdamme wat een smerige bocht ist das :r
pi_166871616
quote:
99s.gif Op donderdag 24 november 2016 15:38 schreef CaLeX het volgende:
Nog 10 stuks om mijn Legendary (500 verschillende) badge te halen.

De verschillende bieren staan al thuis (drinken de voorraad wat op zodat we over 2 maanden wat minder te verhuizen hebben)

Denk aan de la trappe oak aged als 500ste

edit; alhoewel mijn huidige streak aan foute biertjes tijdens een totaal aantal badge ook wel iets is om in stand te houden.
1 : Urthel Hop it
25: 1664 Blanc
50: Erdinger Dunkel
100: HJ Karakter
200: Witte Lambic Blanche

Witte Lambic van Mort Subite? Die vond ik best aangenaam.
Van alles is weer waardeloos.
pi_166872191
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:38 schreef Oldground het volgende:

[..]

Witte Lambic van Mort Subite? Die vond ik best aangenaam.
HJ karakter en Urthel zijn ook erg goed te drinken. Maar heel speciaal zijn ze niet. En daar mikte ik in eerste instantie wel even op.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 16:32 schreef MCH het volgende:
Moet zeggen dat ik van 1664 Blanc wel eens op de intsensive care ben beland, gadverdamme wat een smerige bocht ist das :r
+1
pi_166872650
Trouwens niet om de FOK! groupie uit te hangen (vang hier ook geen badge mee), maar net een Emelisse White Label BA Peated en een Kees Barrel Project #05 op de kop getikt. :D
pi_166873351
^Mooi zo man!.. Laat het je smaken!..

Omnipollo/ Dugges Anagram... Dit is echt enorm lekker...

pi_166873685
De webshop van Firma Bier word vernieuwd en vanavond om 8pm gerelaunched als Beer Republic. Ze willen Europas grootste importeur van Amerikaans bier worden. Klinkt ambitieus.
https://www.facebook.com/BeerRepublic.eu/

Ben benieuwd. Was over Firma Bier altijd wel tevreden.
pi_166875524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:18 schreef Nighthawk88 het volgende:
De webshop van Firma Bier word vernieuwd en vanavond om 8pm gerelaunched als Beer Republic. Ze willen Europas grootste importeur van Amerikaans bier worden. Klinkt ambitieus.

Zullen ze dan samenwerken met http://www.usabeer.nl/ Een van de grotere USA importeurs. Beide bedrijven komen uit Breda
Stop rockin' the boat.
pi_166878887
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:18 schreef Nighthawk88 het volgende:

Mooie aanbiedingen, maar assortiment valt me toch nog tegen.
pi_166880707
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:05 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
Ik had nog een 75 cl fles Léon gekocht in Stockholm, maar helaas achter moeten laten...

Die White Label was vrij lekker.
pi_166880953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 18:05 schreef Seul het volgende:

[ afbeelding ]
Waar haal jij al dat bier?
pi_166884598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 19:31 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Zullen ze dan samenwerken met http://www.usabeer.nl/ Een van de grotere USA importeurs. Beide bedrijven komen uit Breda
lijkt me ook ja... soort van webshop van usa beer ofzo :)

die firma bier website vond ik echt vreselijk slecht. leuk hoor zo`n grafisch design, maar navigeren ging een partij kut imo. en sommige bieren waren echt bizar duur imo.

edit; vind het nog steeds een waaaardeloze website. leuk hoor al die plaatjes als ik browse, maar ik zie alleen hoe het flesje eruit ziet en hoe het heet.
miss wil ik instant zien wat voor type bier het is ofzo?
pi_166885609
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2016 22:14 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waar haal jij al dat bier?
Deze is te koop in Deconinck, of (aan zelfde prijs) online bij Beergium.com.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')