twitter:dickbicknell twitterde op zondag 13-11-2016 om 12:34:29Our chimney thought it would introduce itself to the neighbours #eqnz https://t.co/GTOpJeD49r reageer retweet
Die tsunami is tot nu toe zo heftig als het verschil tussen eb en vloed, als ik die grafiek zo zie.quote:
Ja alleen is het verschil dat bij Eb en vloed het water op het strand blijft en er nu een golf een kilometer landinwaarts kan spoelen.quote:Op zondag 13 november 2016 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die tsunami is tot nu toe zo heftig als het verschil tussen eb en vloed, als ik die grafiek zo zie.
Ook leuk dat ze dat tot op de cm precies weten.quote:Op zondag 13 november 2016 14:41 schreef heywoodu het volgende:
Wel handig, blauwe strepen op de weg om "safe zones" aan te geven bij een tsunami.
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat het bedoeld is als tot op de cm nauwkeurigquote:Op zondag 13 november 2016 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook leuk dat ze dat tot op de cm precies weten.
Het zijn windjes van schoorsteenveeg-pieten?quote:Op zondag 13 november 2016 13:10 schreef wytdyk het volgende:
Ik ga het vertellen hoe ik het weet na 5 december, wanneer deze bijzondere quakes voorbij zijn.
Je beseft wel dat als het klopt er potentieel duizenden doden te voorkomen waren als je niet zo mysterieus deed nu he.quote:Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Ben geen toekomstvoorspelwonder.
Ik denk een manier gevonden te hebben om quakes te voorspellen. Ik wil eerst zien of mijn theorie klopt. Vandaar dat ik het pas achteraf bekend maak hoe ik het weet.
Klopt ,qua tijd snap ik dat ook niet helemaalquote:Op zondag 13 november 2016 14:49 schreef heywoodu het volgende:
Frutsel, leg eens uit. Waarom is hier een aardbeving:
[ afbeelding ]
En krijg je pas bijna drie uur later een mogelijke tsunami? Zo'n ding zou toch ten tijde van die aardbeving onderweg moeten gaan?
De grond moet ook op een bepaalde manier bewegen. De plaat moet omhoog schuiven in plaats van opzij dacht ik. Daarom is het lastig in te schatten hoe en waar. Een hele sterke zeebeving veroorzaakt geen tsunami als de grond alleen maar opzij schuift.quote:Op zondag 13 november 2016 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt ,qua tijd snap ik dat ook niet helemaal
Enige wat ik me kan indenken is dat de mainquake op land was en niet in de zee. En de eerste golf hoeft niet de hoogste te zijn.
Volgens:
http://maps.ngdc.noaa.gov/viewers/ttt_coastal_locations/
zou een tsunami, gegenereerd door een beving bij Auckland, pas over vier uur bij Christchurch zijn
twitter:nzherald twitterde op zondag 13-11-2016 om 15:06:23#BREAKING Reports of buildings being down in Kaikoura. reageer retweet
Het probleem is enorme massa water die een tsunami met zich mee brengt. Dat zag je goed in Japan. Een 1 meter hoge tsunami duwt zichzelf zo over een muur van 5 meter omdat het water ergens heen moet. Het kan niet naar achtere of opzij want daar komt nog meer water aan.quote:Op zondag 13 november 2016 15:10 schreef heywoodu het volgende:
Zou het bij Kaikoura veilig zijn om naar die kliffen te gaan? Dat is toch wel ruim hoger dan 2 meter en het lijkt me best een bizar uitzicht te geven.
[ afbeelding ]
Ik zou niet op een klif gaan staan als er nog naschokken kunnen komen, maar dat ben ik.quote:Op zondag 13 november 2016 15:10 schreef heywoodu het volgende:
Zou het bij Kaikoura veilig zijn om naar die kliffen te gaan? Dat is toch wel ruim hoger dan 2 meter en het lijkt me best een bizar uitzicht te geven.
[ afbeelding ]
Oh ja. Dan maar richting die bergen ofzoquote:Op zondag 13 november 2016 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het probleem is enorme massa water die een tsunami met zich mee brengt. Dat zag je goed in Japan. Een 1 meter hoge tsunami duwt zichzelf zo over een muur van 5 meter omdat het water ergens heen moet. Het kan niet naar achtere of opzij want daar komt nog meer water aan.
Wel een 6.2 in Argentinie nu, weliswaar op 'slechts' 100km diepte.quote:Op zondag 13 november 2016 13:22 schreef wytdyk het volgende:
[..]
Ben geen toekomstvoorspelwonder.
Ik denk een manier gevonden te hebben om quakes te voorspellen. Ik wil eerst zien of mijn theorie klopt. Vandaar dat ik het pas achteraf bekend maak hoe ik het weet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |