Hypothetisch, Yasmin.quote:Op zondag 13 november 2016 11:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja no shit dat ze dat denken. Welk onderzoek moeten ze dan doen?
Hoeveel informatie heb je nodig dan? Echt ingewikkeld is het allemaal niet dat zwarte piet.quote:Op zondag 13 november 2016 11:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik die mening moeten hebben als ik niet goed geïnformeerd ben?
Nou je hoeft je er niet zo zeer wat van aan te trekken maar misschien dat het je wel laat nadenken dat de Anti Pieten groep misschien toch wel een punt heeft.quote:Op zondag 13 november 2016 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hypothetisch, Yasmin.
In het buitenland hebben ze geen flauw idee wat het feest inhoud en veronderstellen maar wat. En jij maakt je daar druk om?
Het is trouwens echt nog grootheidswaan ook. Want wat kan een NL feest de rest van de wereld nou boeien?
Omdat zij vanuit hun culturele achtergrond er naar kijken. Ze zijn nog meer bevooroordeeld dan Nederlanders zelf.quote:
Ik heb er geen problemen mee als mensen reageren zoals in de video die ik zojuist poste.quote:Op zondag 13 november 2016 11:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vertel niet meer dat we dit doen. Werd elke keer uitgelachen :p
Russell Brand hierover om een mening vragen...objectief jaquote:Op zondag 13 november 2016 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo bij uitstek niet? Je hebt het filmpje hierboven van zwarte pieten in Londen niet gezien?
Nee zij zien precies zoals het is zonder al die smoesjes en excuses die je hier hoort.quote:Op zondag 13 november 2016 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat zij vanuit hun culturele achtergrond er naar kijken. Ze zijn nog meer bevooroordeeld dan Nederlanders zelf.
En je denkt dan niet van eigenlijk is het best dom wat we doen?quote:Op zondag 13 november 2016 11:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee als mensen reageren zoals in de video die ik zojuist poste.
Voor de donkere Amerikaan zal het best raar overkomen, vooral door de Amerikaanse 'blackface' traditie. Ze schudden misschien hun hoofd en kijken meewarig, maar 'that's it'.
Waren ook andere mensen in het filmpje.quote:Op zondag 13 november 2016 11:23 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Russell Brand hierover om een mening vragen...objectief ja![]()
Ja, het vergt inderdaad voorstellings- en inlevingsvermogen. En als je dat niet hebt....quote:Op zondag 13 november 2016 11:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Op werk is het altijd even lastig uitleggen aan internationale collega's waarom zwarte Piet iets heeft van een blackface, maar dat absoluut niet is.
Omdat zij het in eerste instantie veronderstellen als blackface. Maar als je het uitlegd dat dat dus absoluut niet waar is en het feest verder uitlegt: 'ow thats a nice tradition!'.quote:
Voor iemand met 5 hersencellen ben je inderdaad zo klaar, die gaan gelijk schreeuwen.quote:Op zondag 13 november 2016 11:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel informatie heb je nodig dan? Echt ingewikkeld is het allemaal niet dat zwarte piet.
Helaas, dat is dus fout. Zij kijken er naar met hun eigen bias. Culturele uitingen zijn moeilijker te begrijpen als je die zelf niet beleeft.quote:Op zondag 13 november 2016 11:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee zij zien precies zoals het is zonder al die smoesjes en excuses die je hier hoort.
Sunny is ook zo'n objectief filmmaakster hequote:Op zondag 13 november 2016 11:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waren ook andere mensen in het filmpje.
Ja je zag dat Sunny zei dat die er zo uit zag omdat die door de schoorsteen kwam.quote:Op zondag 13 november 2016 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat zij het in eerste instantie veronderstellen als blackface. Maar als je het uitlegd dat dat dus absoluut niet waar is en het feest verder uitlegt: 'ow thats a nice tradition!'.
Echt onzin wat je zegt.
Denk dat de Nederlanders toch stukken bevooroordeelder zijn dan mensen in het buitenland?quote:Op zondag 13 november 2016 11:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Helaas, dat is dus fout. Zij kijken er naar met hun eigen bias. Culturele uitingen zijn moeilijker te begrijpen als je die zelf niet beleeft.
Je kunt er uiteraard een mening over hebben als buitenstaander. Die mening kan je ook onderbouwen. Met argumenten.
Maar zeggen dat buitenstaanders een beter oordeel kunnen vellen is onzin.
Kijk dan eens naar mijn filmpje in Alabama. Afro Amerikanen die niet meteen in een stuip schieten, en ook naar uitleg willen luisteren.quote:Op zondag 13 november 2016 11:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo bij uitstek niet? Je hebt het filmpje hierboven van zwarte pieten in Londen niet gezien?
Ze liet precies zien wat de traditie is.....quote:Op zondag 13 november 2016 11:26 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Sunny is ook zo'n objectief filmmaakster he
Heb je een link? Heb niet het hele topic gelezen.quote:Op zondag 13 november 2016 11:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kijk dan eens naar mijn filmpje in Alabama. Afro Amerikanen die niet meteen in een stuip schieten, en ook naar uitleg willen luisteren.
Zij hebben geen punt. Al hun argumenten van de laatste jaren zijn gebaseerd op bevooroordeelde ongefundeerde flutonderzoekjes en een hoop inhoudsloos geschreeuw.quote:Op zondag 13 november 2016 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou je hoeft je er niet zo zeer wat van aan te trekken maar misschien dat het je wel laat nadenken dat de Anti Pieten groep misschien toch wel een punt heeft.
Dat is racistisch.quote:Op zondag 13 november 2016 11:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat de Nederlanders toch stukken bevooroordeelder zijn dan mensen in het buitenland?
quote:Op zondag 13 november 2016 11:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je een link? Heb niet het hele topic gelezen.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ga dan toch eens Scientology checken, want iedereen die daarbij hoort vind het geweldig en die zullen wel gelijk hebben.quote:Op zondag 13 november 2016 11:25 schreef Fir3fly het volgende:
Maar zeggen dat buitenstaanders een beter oordeel kunnen vellen is onzin.
Omdat zij ook context mee krijgen. Die is erg belangrijk.quote:Op zondag 13 november 2016 11:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
.....
Nederlanders vieren dit al jaren, hoe zouden zij niet bevooroordeeld zijn in dit geval?
sunny? Die bevooroordeelde zelfingenomen whitey helper?quote:Op zondag 13 november 2016 11:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja je zag dat Sunny zei dat die er zo uit zag omdat die door de schoorsteen kwam.
Kijk dat je kinderen dit wijs kan maken maar volwassenen
Wat een intens domme opmerking weerquote:Op zondag 13 november 2016 11:29 schreef User8472 het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik ga dan toch eens Scientology checken, want iedereen die daarbij hoort vind het geweldig en die zullen wel gelijk hebben.
Context.quote:Op zondag 13 november 2016 11:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
.....
Nederlanders vieren dit al jaren, hoe zouden zij niet bevooroordeeld zijn in dit geval?
Oh deze ken ik al :p Ja ik snap die reacties.quote:
Ik hecht aan deze meer waarde dan die van Sunny.quote:Op zondag 13 november 2016 11:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh deze ken ik al :p Ja ik snap die reacties.
In dit geval zijn de Nederlanders denk ik de rationaliteit idd verloren jaquote:Op zondag 13 november 2016 11:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat zij ook context mee krijgen. Die is erg belangrijk.
Je doet nou net of Nederlandse mensen alle rationaliteit verloren zijn. Je komt heel dom over zo. Niet doen.
Zij heeft Zwarte Piet laten zien zoals het is. Zelfs op vragen van de mensen daar zei ze dat hij er zo uitziet omdat die door de schoorsteen komt. Dat klopt toch allemaal?quote:Op zondag 13 november 2016 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
sunny? Die bevooroordeelde zelfingenomen whitey helper?
Die moet je serieus nemen voor een objectief onderzoek? Kom op Yasmin...
Ze zijn ook niet het zelfde.quote:Op zondag 13 november 2016 11:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik hecht aan deze meer waarde dan die van Sunny.
Je gelooft het nog ook. Ik vind het maar bizar dat mensen niet inzien dat ze geïndoctrineerd zijn.quote:
Dat wijf is extreem bevooroordeeld en doet net alsof ze 'objectief' is op de film.quote:Op zondag 13 november 2016 11:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zij heeft Zwarte Piet laten zien zoals het is. Zelfs op vragen van de mensen daar zei ze dat hij er zo uitziet omdat die door de schoorsteen komt. Dat klopt toch allemaal?
Of je reageert gewoon op wat er te zien in is in dat filmpje. Ze heeft zwarte piet laten zien zoals het ook daadwerkelijk is.quote:Op zondag 13 november 2016 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wijf is extreem bevooroordeeld en doet net alsof ze 'objectief' is op de film.
Nope, die hoef je echt niet serieus te nemen.
Hardop gelachen.quote:Op zondag 13 november 2016 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
misschien dat het je wel laat nadenken dat de Anti Pieten groep misschien toch wel een punt heeft.
Wow...quote:Op zondag 13 november 2016 11:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Context is dat mensen smoesjes bedenken om het maar acceptabel te houden.
Hij komt door de schoorsteen is geen smoesje?quote:Op zondag 13 november 2016 11:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wow...
Dat is een fikse belediging voor de traditionalisten.
Hij is zwart zodat kinderen de buurman/bakker/neef niet herkennen, de schoorsteen is een smoesje natuurlijk, denk je dat ze daar echt doorheen gaan, ben je achterlijk ofzo?quote:Op zondag 13 november 2016 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zou het al veel minder raar vinden als we gewoon toegeven dat die niet zwart is omdat die door de schoorsteen komt.
Gewoon eerlijk zijn
quote:Op zondag 13 november 2016 11:41 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij is zwart zodat kinderen de buurman/bakker/neef niet herkennen, de schoorsteen is een smoesje natuurlijk, denk je dat ze daar echt doorheen gaan, ben je achterlijk ofzo?
Oh dat is dus je agenda, zeg dat dan meteen.quote:Op zondag 13 november 2016 11:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Kan niet wachten totdat deze traditie aangepast is.
Dat gaat echt tientallen jaren duren.quote:Op zondag 13 november 2016 11:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Kan niet wachten totdat deze traditie aangepast is.
Nah buiten fok bemoei ik mij verder niet met deze discussie.quote:Op zondag 13 november 2016 11:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh dat is dus je agenda, zeg dat dan meteen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |