Ik haal zo de spruitjes maar eens uit de koelkastquote:Op zondag 13 november 2016 10:36 schreef Californium het volgende:
Ik vind koken steeds leuker worden
Al heb ik er soms geen schijt zin in na 10 a 12 uur werken. Ik doe het maar mooi en dan flinke pannen die ik dan de dagen erna voor lunch kan eten
Die was laatst mislukt bij me terwijl ik twaalf eters had uitgenodigd, uurtje later was het een soort paprika-tomaten-kastanjechampignons-groenten-sla-broccoli-kippen-soep geworden, nog niet te vretenquote:
Ik sloof me eigenlijk nooit uit met koken. Het is voornamelijk de juiste dingen op het juiste moment bij elkaar flikkeren dat het meest lekker isquote:Op zondag 13 november 2016 10:43 schreef Lokasenna het volgende:
Weet je wat het is met koken?
Ik kan me uitsloven en alles uit de kast trekken voor een gevarieerde en gezonde maaltijd.
Maar het is vrijwel nooit zo lekker als uien met linzen en komijn. Dus het komt erop neer dat ik dat gewoon 3 of 4 keer per week eet. En wat er over is doe ik overdag op mijn brood. Dus waarschijnlijk heb ik aan van alles inmiddels echt dikke tekorten, dat kan bijna niet anders.
Nah, het is geen hetze. Maar in veel producten zit al zout dus waarom nog extra toevoegen?quote:Op zondag 13 november 2016 10:34 schreef HostiMeister het volgende:
Zout werkt als een smaakversterker, dus een beetje toevoegen is prima. Maar je moet niet overboard gaan. Die hetze tegen zout![]()
Als je veel brood eet dan snap ik dat je het nergens bij gooit, want dan krijg je genoeg binnen.
Terwijl het niet meer is dan een beetje ajuin en sla bakken is om er vervolgens een paar liter water overheen te kappenquote:Op zondag 13 november 2016 10:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die was laatst mislukt bij me terwijl ik twaalf eters had uitgenodigd, uurtje later was het een soort paprika-tomaten-kastanjechampignons-groenten-sla-broccoli-kippen-soep geworden, nog niet te vreten
Op zich leuk ja, maar onder een stapel dekens een serie of film kijken is ook niet verkeerd.quote:Op zaterdag 12 november 2016 23:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel comfy, ja. Op zo'n schapenvacht voor het haardvuur opwarmen. Dan is het ook minder erg dat het buiten koud en donker is.
Hoho, in de producten die JIJ koopt zit waarschijnlijk al veel zoutquote:Op zondag 13 november 2016 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nah, het is geen hetze. Maar in veel producten zit al zout dus waarom nog extra toevoegen?
Er belde iemand terwijl ik bezig was en toen ik terug rende rook ik een lichtelijk aangebrande sla luchtquote:Op zondag 13 november 2016 10:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Terwijl het niet meer is dan een beetje ajuin en sla bakken is om er vervolgens een paar liter water overheen te kappen
Zou hem/haar aanklagen om de sla vergoed te krijgen.quote:Op zondag 13 november 2016 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er belde iemand terwijl ik bezig was en toen ik terug rende rook ik een lichtelijk aangebrande sla lucht
Alsof er een engeltje over je tong pist, nou ja die van Dven dan waarschijnlijk, die van mij smaakte naar verbrand mos en kerkhofvarenquote:
Alleen als je alles uit zakjes en pakjes haalt, dan snap ik het. Maar goed, ik maak bijna alles zelf dus dan voeg ik hier en daar wel zout toe ja. Hoort gewoon.quote:Op zondag 13 november 2016 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nah, het is geen hetze. Maar in veel producten zit al zout dus waarom nog extra toevoegen?
Ja dit dus.quote:Op zondag 13 november 2016 10:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hoho, in de producten die JIJ koopt zit waarschijnlijk al veel zout
In verse producten zit geen zout. Dus als je verder niks kant-en-klaar of uit een pakje of zakje kookt, dan krijg je ook niet teveel zout binnen.
In brood en beleg zitten dus ook al relatief veel zout. Dat zien veel mensen over het hoofd, vandaar de 'hetze'.quote:Op zondag 13 november 2016 10:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alleen als je alles uit zakjes en pakjes haalt, dan snap ik het. Maar goed, ik maak bijna alles zelf dus dan voeg ik hier en daar wel zout toe ja. Hoort gewoon.
Ik heb daar eigenlijk nooit zin in, serie of film kijken.quote:Op zondag 13 november 2016 10:47 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Op zich leuk ja, maar onder een stapel dekens een serie of film kijken is ook niet verkeerd.
Ja true.quote:Op zondag 13 november 2016 10:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Hoho, in de producten die JIJ koopt zit waarschijnlijk al veel zout
In verse producten zit geen zout. Dus als je verder niks kant-en-klaar of uit een pakje of zakje kookt, dan krijg je ook niet teveel zout binnen.
Relaxed juist, beetje vingeren onder het dekentjequote:Op zondag 13 november 2016 10:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk nooit zin in, serie of film kijken.
Ik haal niet alles uit zakjes en pakjes, mijn groente komt wel vaak uit potjes want lekkerquote:Op zondag 13 november 2016 10:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alleen als je alles uit zakjes en pakjes haalt, dan snap ik het. Maar goed, ik maak bijna alles zelf dus dan voeg ik hier en daar wel zout toe ja. Hoort gewoon.
Ik kan dat wel zonder film of seriequote:Op zondag 13 november 2016 10:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Relaxed juist, beetje vingeren onder het dekentje
Zal je nog verbazen. Had hetzelfde idee voordat ik het ooit gegeten had maar ik ben sinds de eerste keer wel om. Verbazingwekkend lekkerquote:
Groente uit potjes lekker?quote:Op zondag 13 november 2016 10:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik haal niet alles uit zakjes en pakjes, mijn groente komt wel vaak uit potjes want lekker. Dus dan gooi ik idd geen zout over m'n eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |