abonnement Unibet Coolblue
pi_166578410


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_166584922
Vreemd. Op mijn oude telefoon is het verbruik vd app maar zo'n 300kb oid gemiddeld per dag, was het vandaag op mijn nieuwe telefoon (met ook hier de firewall app etc aan), bijna 2 MB. En dat was beide dus echt alleen vd postnl app. Wat een gek verschil.. Vraag me af waar dat door komt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2016 @ 20:01:27 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166588905
heb morgen er een folder van 63 gram bij zitten, naast de normale folders. Ben er niet echt blij mee, want dat betekent dat ik niet alles in een keer mee kan nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166589453
Hier 3 folders van 140g totaal :(
pi_166589520
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
heb morgen er een folder van 63 gram bij zitten, naast de normale folders. Ben er niet echt blij mee, want dat betekent dat ik niet alles in een keer mee kan nemen
Het zou nog een folder van de AH moeten zijn. Volgende week is het nog zwaarder en staat er zelfs al extra tijd op mijn rooster. Gewicht is dan 169 gram totaal.
pi_166589588
Ik kan sowieso nooit alles meenemen...

gelukkig is het eerste stuk van mijn route een flat naast mijn depot van 150 adressen :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_166589743
Hier staat het HAH voor volgende week gewoon op 1 gelukkig. Morgen idd wel eentje extra helaas.

Oh en wij moeten trouwens het verlof weer via een ouderwetse lijst indienen, hoe zit dat bij jullie? Gewoon nog weer via Mijn Werk of?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166589952
Volgens mij moet het landelijk via de lijst. Ik vind het maar niks om zo vroeg de vakantie in te plannen, maar ik snap de noodzaak ook wel.
pi_166590444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat het HAH voor volgende week gewoon op 1 gelukkig. Morgen idd wel eentje extra helaas.

Oh en wij moeten trouwens het verlof weer via een ouderwetse lijst indienen, hoe zit dat bij jullie? Gewoon nog weer via Mijn Werk of?
hier toch ook weer via de lijst ja, omdat het in mijnwerk blijkbaar nog niet naar behoren werkt
pi_166590516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat het HAH voor volgende week gewoon op 1 gelukkig. Morgen idd wel eentje extra helaas.

Oh en wij moeten trouwens het verlof weer via een ouderwetse lijst indienen, hoe zit dat bij jullie? Gewoon nog weer via Mijn Werk of?
Hier via mijn werk. Is alleen wat lastig om nu al te weten hoeveel zaterdagen ik moet vrij nemen voor juli. Ik heb nog een x aantal uren op te maken. Als ze blijven werken met het 13 weeks gemiddelde dan hoef ik veel minder dagen vrij te nemen dan als ze alleen de contracturen willen boeken. Maar ik kan nu natuurlijk nog niet weten hoe mijn 13 weeks gemiddelde er in mei uit ziet.

Vind het ook wat overbodig om nu al een berg zaterdagen vrij te nemen. Een aanvraag later indienen geeft echter weer een grotere kans op een afkeuring van het verlof natuurlijk.
pi_166599829
Hier moet mag verlof aanvragen digitaal voor 22 november. Dat lieten ze donderdag al weten, zodat we ruim de tijd hebben.
pi_166599831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier staat het HAH voor volgende week gewoon op 1 gelukkig. Morgen idd wel eentje extra helaas.

Ruilen ik heb er vandaag 5 stuks 225 gram
pi_166600563
5 stuks :X dat is hier echt al heeeeeeeel lang niet meer voorgekomen :o

Weet nog wel de tijden dat dat op de dinsdag haast standaard was...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166602407
Ik heb er straks 4 met totaal 195 gram.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166602487
Hoi ik begin volgende week als pakketbezorger zijn er anderen die dit werk ook doen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 november 2016 @ 15:47:39 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166606509
Zo, het zit er weer op. Was lekker koud vandaag, dus de handschoenen en muts maar opgezocht. Was ondanks het extra gewicht prima loopweer.

Alleen dat pakjesscannen blijft knudde met een rietje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166606988
Deze keer ging het scannen bij mij ook niet. Had nog een pakje voor een kennis ook. Ze stond in de gang te stofzuigen toen ik aankwam. Ik lekker stoer doen met scanner.. doet 'ie het niet. :@ _O-

Wij moeten in dat geval de laatste vier cijfers van de 3s code naar de admi mailen of via melding doen en dan scannen ze het daar alsnog via de computer. Blijkbaar krijgt Postnl niet betaald als het handmatig gaat hoorde ik gisteren op het werkoverleg.

Ook zoiets meegemaakt vandaag zeg!
Ik had mijn fiets die volgeladen (zeg maar overladen) was netjes tegen een elektriciteitskast aangezet.

Ik ga mijn rondje lopen, klets wat met mijn kennis terwijl ik haar het pakje overhandig. Scanner die het niet doet..

Onderwijl zien we een slechtziende dame met haar stok op de stoep lopen. Tikt met haar stok tegen mijn fiets... loopt er tegenaan en baffff daar gaat mijn fiets tegen de vlakte. Sukkel die ik ben, zaten mijn tassen los op de fiets, dus die vielen eraf. Omdat ze zo vol zaten kon de flap niet dicht... dus alle post over de straat heen.

Gelukkig had die slechtziende mevrouw niets. Maar alle stapels lagen door elkaar. Alles gelukkig weer netjes terug in de tassen gedaan. Gelukkig zat het meeste hah nog in de tierips.

De volgende keer zet ik mijn fiets maar ergens anders neer. Het schijnt dat die slechtziende mevrouw daar elke dag loopt.

Deze wijk doe ik alleen op zaterdag, dus ik wist dit niet. Woeps!
  zaterdag 12 november 2016 @ 16:49:38 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166607505
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, het zit er weer op. Was lekker koud vandaag, dus de handschoenen en muts maar opgezocht. Was ondanks het extra gewicht prima loopweer.

Alleen dat pakjesscannen blijft knudde met een rietje
Prima weer vandaag inderdaad.
Scannen ging ook prima vandaag. Die kinderpostzegelmeuk zat alleen los in een tas en niet (allemaal) in de bundel. Gelukkig kom ik op te terugweg nog langs een adres waar ik vergeten was om ze in te gooien.

SPOILER: rant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166609201
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 16:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Deze keer ging het scannen bij mij ook niet. Had nog een pakje voor een kennis ook. Ze stond in de gang te stofzuigen toen ik aankwam. Ik lekker stoer doen met scanner.. doet 'ie het niet. :@ _O-

Wij moeten in dat geval de laatste vier cijfers van de 3s code naar de admi mailen of via melding doen en dan scannen ze het daar alsnog via de computer. Blijkbaar krijgt Postnl niet betaald als het handmatig gaat hoorde ik gisteren op het werkoverleg.
Dat vertelden ze bij ons ook. Dat verhaal zou trouwens alleen voor bol.com-pakjes gelden, want de meeste klanten betalen uiteraard al vooraf.

Maar ik vind het wel vreemd. Want hoe kan de admie een pakje scannen wat ik in mijn tas heb zitten? Als zij dat pakje op "afgeleverd" zetten doen ze het toch ook handmatig? Of hebben ze een trucje waardoor het lijkt alsof het pakje gescand wordt, zodat we in feite de klant belazeren?

Ook raar trouwens dat bol.com niet hoeft te betalen als we het pakje handmatig ipv dmv een scan op bezorgd zetten. Waarom is die afspraak überhaupt gemaakt? De klant betaalt toch voor de dienst track & trace? Niet voor het scannen!

Beetje hetzelfde als wanneer ik zou verhuizen, en ik van tevoren een prijs afspreek met de verhuizers. Ik woon op de 3e etage, dus komen ze met een verhuislift. Helaas gaat deze halverwege de dag kapot, waardoor ze de laatste paar spullen lopend via de trap moeten afvoeren. Dan ga ik toch ook geen korting eisen omdat de lift niet de hele tijd is gebruikt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166609400
quote:
Te weinig om van te leven :)
  zaterdag 12 november 2016 @ 18:56:18 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166610142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 17:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar ik vind het wel vreemd. Want hoe kan de admie een pakje scannen wat ik in mijn tas heb zitten? Als zij dat pakje op "afgeleverd" zetten doen ze het toch ook handmatig? Of hebben ze een trucje waardoor het lijkt alsof het pakje gescand wordt, zodat we in feite de klant belazeren?
Ze maken gewoon die barcode even aan; scannen en klaar?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166610195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Te weinig om van te leven :)
het is dan ook niet bedoeld als baan voor kostwinner. Ik denk dat je dat bijna nergens gaat redden met een contractje van over het algemeen max 15 uur.
pi_166611176
Dat verhaal van als het niet gescand is klinkt meer als een truuk om mensen te 'dwingen' om te scannen. Veel pakketjes scannen nog niet goed maar dat oplossen is even geen prioriteit. Ben benieuwd wat er in de update van maandag verbeterd is.

Ik probeerde vandaag met die postnl wanten te scannen. Dat gaat dus niet. Dan moeten ze dus eerst uit. Wat een gekut
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 november 2016 @ 21:35:57 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166613242
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:01 schreef V__L_N het volgende:
Dat verhaal van als het niet gescand is klinkt meer als een truuk om mensen te 'dwingen' om te scannen. Veel pakketjes scannen nog niet goed maar dat oplossen is even geen prioriteit. Ben benieuwd wat er in de update van maandag verbeterd is.

Ik probeerde vandaag met die postnl wanten te scannen. Dat gaat dus niet. Dan moeten ze dus eerst uit. Wat een gekut
Die dingen zonder vingers? Ging prima :Y

Gebruik die Huawei van de post en na een ruime maand heeft het mij alleen het tientje beltegoed gekost. Het mooie is dat het tientje er nog steeds op staat, ondanks dat ik die telefoon voor het werk gebruik. Hoe dat kan, geen idee _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166613870
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die dingen zonder vingers? Ging prima :Y

Gebruik die Huawei van de post en na een ruime maand heeft het mij alleen het tientje beltegoed gekost. Het mooie is dat het tientje er nog steeds op staat, ondanks dat ik die telefoon voor het werk gebruik. Hoe dat kan, geen idee _O-
Eerste maand zit er wel een You M bundel op ;)

Heb zelf eenmalig mijn eigen telefoon moeten gebruiken. Kwam er vanochtend achter dat mijn werktelefoon leeg was. Blijkbaar vergeten uit te zetten vorige week. Maar goed het was droog ,en er waren geen pakjes om te scannen dus dan is het geen probleem :)
pi_166613938
Ik heb mogelijk overigens al wel een verklaring voor het verschil in verbruik met mijn andere telefoon. Op deze telefoon kreeg ik bij de app eerst dat scherm dat ik in moest loggen met mijn email, en daarna een pagina met een foutmelding. Dat kost natuurlijk ook data... misschien staat daar ergens een afbeelding van 1mb of zo op :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 november 2016 @ 22:15:59 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166613946
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Eerste maand zit er wel een You M bundel op ;)

Dat zeggen ze er niet bij
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166613981
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zeggen ze er niet bij
Haha nee, dat zou te makkelijk zijn :P . Ik kreeg na een maand een smsje dat die bundel op zijn einde liep.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 november 2016 @ 22:21:47 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166614085
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 22:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Haha nee, dat zou te makkelijk zijn :P . Ik kreeg na een maand een smsje dat die bundel op zijn einde liep.
ah ja, dan heb ik nog een paar dagen. Maakt ook niet uit, want ik gebruik het ding alleen voor het werk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166614270
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2016 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die dingen zonder vingers? Ging prima :Y
Niet die handschoenen. Die pas ik niet. Zijn veel te groot.
In dat setje zitten ook blauwe wanten. 4 vingers door 1 opening en de duim zit er nog in. Dat is ook het probleem. Als je de telefoon in je palm hebt blijft alleen je duim nog over om de knoppen in te drukken. Maar daar reageert het scherm niet op.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 november 2016 @ 22:33:33 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166614322
Geen idee of die dingen in mijn winterpakket zitten. Gebruik ze toch niet, omdat ik de voorkeur geef aan vingerhandschoenen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 12 november 2016 @ 22:59:44 #33
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166614938
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 20:01 schreef V__L_N het volgende:
Dat verhaal van als het niet gescand is klinkt meer als een truuk om mensen te 'dwingen' om te scannen. Veel pakketjes scannen nog niet goed maar dat oplossen is even geen prioriteit. Ben benieuwd wat er in de update van maandag verbeterd is.
Ik heb heel vaak dat ie een bliep van goed geeft, dan berg ik mijn telefoon op, en is het toch niet goed gegaan en kom ik er pas achter bij het volgende pakketje.

Ja, dan zit ie al in de bus...
pi_166615201
Ik had vandaag al een pakket formaat schoenendoos moeten bezorgen... 8)7 :')
pi_166619459
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 23:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik had vandaag al een pakket formaat schoenendoos moeten bezorgen... 8)7 :')
Oops. Ik hoop dat die mensen thuis waren?

Heb het ook weleens gehad, dat de scanner piepte, dus dacht dat het goed was gegaan. Laden duurt nl. erg lang. Heb de telefoon na de "bliep" in de zak gestopt en kwam er dan later achter dat het scannen helemaal niet gelukt was.

Neemt wel tijd in beslag in beslag om dan melding te maken naar admi.

Maar ja.. gewerkte tijd ia betaalde tijd toch? :9
pi_166620592
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 18:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ze maken gewoon die barcode even aan; scannen en klaar?
Gewoon met een barcode-generator en dan met hun telefoon het computerscherm scannen, bedoel je? Dan staan ze toch evenzogoed de kluit te belazeren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166622331
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 09:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gewoon met een barcode-generator en dan met hun telefoon het computerscherm scannen, bedoel je? Dan staan ze toch evenzogoed de kluit te belazeren?
zoals met alles
pi_166623494
En dan word ik voor analfabeet uitgemaakt :N

Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166624202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 20:27 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier 3 folders van 140g totaal :(
4 stuks / 154 gram

wat een rotzooi ;(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_166624328
quote:
_O- Wat een droeftoeter! _O-
  zondag 13 november 2016 @ 18:17:00 #41
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166631177
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan word ik voor analfabeet uitgemaakt :N

[ link | afbeelding ]
Sommige mensen moesten ze een cursusje normaal reageren geven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166632990
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 18:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Sommige mensen moesten ze een cursusje normaal reageren geven.
Een cursus Nederlands had in dit geval ook wel geholpen. Maar goed, aangezien de zending ook nog eens van een concurrent kwam (GLS) heeft deze "beamte" hem maar "roetoer" gestuurd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166635554
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 13:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan word ik voor analfabeet uitgemaakt :N

[ link | afbeelding ]
"roetoer" :')
pi_166643407
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2016 19:58 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

"roetoer" :')
das gewoon koeltoer :)
pi_166643548
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 08:07 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

das gewoon koeltoer :)
Of iemand die alleen maar basisschool heeft gehad. Zich hier onzeker door voelt en dat op een ander afreageert, door hem/haar onderuit proberen te halen, c.q. kleineren. :(
pi_166644462
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:33 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Of iemand die alleen maar basisschool heeft gehad. Zich hier onzeker door voelt en dat op een ander afreageert, door hem/haar onderuit proberen te halen, c.q. kleineren. :(
tja, naar ik aanneem is deze persoon dan ook niet in dienst van postnl. Hij zegt ook niks over analfabeten in het algemeen, alleen dat ze geen mensen in dienst moeten nemen die niet kunnen lezen :P
pi_166647487
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 10:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

tja, naar ik aanneem is deze persoon dan ook niet in dienst van postnl. Hij zegt ook niks over analfabeten in het algemeen, alleen dat ze geen mensen in dienst moeten nemen die niet kunnen lezen :P
Die tekst was er op gezet door degene bij wie het pakket (door GLS) verkeerd was bezorgd. Een oude blanke man die meteen tegenover mij in een tirade ontstak over dat de PTT(!) tegenwoordig zo slecht bezorgde en alleen maar ongeletterde figuren in dienst had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 15-11-2016 18:04:52 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166665634
Hier wordt met name achter in de week drukte verwacht met post van zorgverzekeraars. Zat er aan te komen, wel jammer dat het dan waarschijnlijk weer op de dagen komt die toch al het drukste zijn. Vandaag is er vast weer amper iets te doen. En hopelijk niet ook op de vrijdag, dat geintje hebben ze ook al een keer geflikt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166665759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 10:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wordt met name achter in de week drukte verwacht met post van zorgverzekeraars. Zat er aan te komen, wel jammer dat het dan waarschijnlijk weer op de dagen komt die toch al het drukste zijn. Vandaag is er vast weer amper iets te doen. En hopelijk niet ook op de vrijdag, dat geintje hebben ze ook al een keer geflikt.
ik zit nu door de weeks bij een verzekeraar achter de telefoon en loop nog zaterdags. Dus als de polisbladen zaterdag komen heb ik er 2x plezier van ;(
pi_166673957
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een oude blanke man die meteen tegenover mij in een tirade ontstak over dat de PTT(!) tegenwoordig zo slecht bezorgde en alleen maar ongeletterde figuren in diens had.
In diens had?
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:12:48 #51
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166673993
Geweldig, die verkiezingen. Je krijgt alleen lijsten met namen, of is ook nog ergens te achterhalen wie die namen zijn en wat ze willen? :')
pi_166674111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:12 schreef Zelva het volgende:
Geweldig, die verkiezingen. Je krijgt alleen lijsten met namen, of is ook nog ergens te achterhalen wie die namen zijn en wat ze willen? :')
Is nergens te achterhalen omdat dat teveel gedoe zou zijn, zo las ik ergens in een reactie op mijnpostnl.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:21:56 #53
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166674183
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Is nergens te achterhalen omdat dat teveel gedoe zou zijn, zo las ik ergens in een reactie op mijnpostnl.
Sebastiaan de Kruif staat ook erop. Meteen voor hem gestemd natuurlijk, want die ken ik wel en ik weet ook wat hij wil. Samen gaan we voor meer debiele filmpjes. _O_
pi_166674246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:12 schreef Zelva het volgende:
Geweldig, die verkiezingen. Je krijgt alleen lijsten met namen, of is ook nog ergens te achterhalen wie die namen zijn en wat ze willen? :')
belachelijk inderdaad, hebben ze weer veel werk van gemaakt :')
pi_166674257
Volgens de OR gaan we vanaf 22 november gemiddeld 0,7 schoenendozen per loop bezorgen, dus dat valt wel mee zeggen ze. Deze internationale schoenendozen komen niet van pakketten.

Op 29 en 30 november en op 20 en 21 december gaan we "waarschijnlijk" de pakketdienst helpen door maximaal 5!!!!!!! pakketjes per loop mee te nemen. 8)7

Oh, en Linda mag wel eens op dieet gaan. :P
pi_166674453
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 13:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die tekst was er op gezet door degene bij wie het pakket (door GLS) verkeerd was bezorgd. Een oude blanke man die meteen tegenover mij in een tirade ontstak over dat de PTT(!) tegenwoordig zo slecht bezorgde en alleen maar ongeletterde figuren in diens had.
Ik vind het wonderbaarlijk dat "PostNL" blijkbaar nog steeds niet geland is.
Vroegah, toen ik nog bezorgde (2012 oid) kwam er ook zo'n vrouwtje naar me toe en die dacht dat we nog TPG heette. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 15 november 2016 @ 17:36:38 #57
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166674507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:19 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Is nergens te achterhalen omdat dat teveel gedoe zou zijn, zo las ik ergens in een reactie op mijnpostnl.
En het kan gewoon dus wel hè, is geen technische issue.

Voorbeeldje WebElect
pi_166675028
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:10 schreef blijevis het volgende:

[..]

In diens had?
In diensT
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166675077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

En het kan gewoon dus wel hè, is geen technische issue.

Voorbeeldje WebElect
quote:
Ik en mijn werk

Hier vertel ik in ongeveer 200 woorden over mijn werk. Ik vertel op welke afdeling ik werkzaam ben en wat ik zoal doe in mijn functie.

Waarom ben ik kandidaat?

Hier vertel ik iets over mijn drijfveren om me kandidaat te stellen. Ik motiveer mijn kandidaatstelling ook in ongeveer 200 woorden.

Waarom zou u op mij moeten stemmen?

Hier geef ik op waarom de kiezers mij zouden moeten verkiezen boven de andere kandidaten.
Het gaat dan om vaardigheden en kwaliteiten op basis waarvan ik een goed keuze zou zijn.
Ik gebruik weer ongeveer 200 woorden.
Inderdaad, ijzersterke argumenten om op deze personen te stemmen. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166675125
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind het wonderbaarlijk dat "PostNL" blijkbaar nog steeds niet geland is.
Vroegah, toen ik nog bezorgde (2012 oid) kwam er ook zo'n vrouwtje naar me toe en die dacht dat we nog TPG heette. :{
Of mensen die post.nl zeggen. :')

TNT hoor je ook nog wel eens
pi_166675179
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:11 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Of mensen die post.nl zeggen. :')

TNT hoor je ook nog wel eens
Daarop voortbordurend.. Pakketpost en brievenbuspost is ook erg lastig om uit elkaar te halen :')

Nu zeker met die bol.com pakketten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166675206


[ Bericht 100% gewijzigd door blijevis op 15-11-2016 19:24:03 ]
pi_166679309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 18:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, ijzersterke argumenten om op deze personen te stemmen. ;)
En zo blijkt: teveel gedoe. Ze hadden dus gelijk op mijnpostnl. :D
pi_166690191
Scooter start niet. Drukte bij de ANWB dus nu een uur wachten, en dan hopen dat het opgelost wordt. Moet daarna naar een depot 15 km verderop een route rijden van 2,5 uur. Bleh.
pi_166690352
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:20 schreef Calvados het volgende:
Scooter start niet. Drukte bij de ANWB dus nu een uur wachten, en dan hopen dat het opgelost wordt. Moet daarna naar een depot 15 km verderop een route rijden van 2,5 uur. Bleh.
Ai dat is shit... :(

Hee kun je tegenwoordig nog maar 1 reden voor je uitloop invullen? Ik wilde 10 minuten per wijk vanwege drukte (1 wijk had oa iets van 10 scanpakketjes....) en 5 minuten omdat ik de normtijden te krap vond, maar dat laatste kan ik nu dus niet meer invullen....

Oh en met name zaterdag een piek qua post van zorgverzekeraars.. uiteraard de zaterdag.

[ Bericht 4% gewijzigd door VixenFromHell op 16-11-2016 12:37:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166695269
Vandaag ook al flink wat post van Zorg & Zekerheid. Had dat nou niet op de donderdag gekund? Dat was toch het idee achter DiDoZa?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166703487
Het was een aantal jaren geleden al het plan dat die hele regio naar Deventer zou gaan, in verband met die 9 grote centrale voorbereidingslocaties die zouden overblijven. Nou is dat niet doorgegaan, maar ik zou als medewerker bij een kleine vestiging sowieso niet al te veel vertrouwen hebben.

Uit geruchten weet ik dat ook Leeuwarden weg is zodra het pand verkocht wordt, waardoor Heerenveen de enige in Friesland wordt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 16 november 2016 @ 22:49:09 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166704483
Ga er maar vanuit dat volgend jaar flink gesneden gaat worden in het aantal vestigingen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166705315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:11 schreef Calvados het volgende:
Het was een aantal jaren geleden al het plan dat die hele regio naar Deventer zou gaan, in verband met die 9 grote centrale voorbereidingslocaties die zouden overblijven. Nou is dat niet doorgegaan, maar ik zou als medewerker bij een kleine vestiging sowieso niet al te veel vertrouwen hebben.
Helaas was dat geen uitstel maar afstel. De voorbereidingslocaties zullen sowieso 1 voor 1 opgedoekt worden (ook de grotere) en ingehuisd worden bij een sorteercentrum. Als straks de SMX draait is 95% van de voorbereiders overbodig, dus dan gaat dat makkelijk passen. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166709400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 22:11 schreef Calvados het volgende:
Het was een aantal jaren geleden al het plan dat die hele regio naar Deventer zou gaan, in verband met die 9 grote centrale voorbereidingslocaties die zouden overblijven. Nou is dat niet doorgegaan, maar ik zou als medewerker bij een kleine vestiging sowieso niet al te veel vertrouwen hebben.

Uit geruchten weet ik dat ook Leeuwarden weg is zodra het pand verkocht wordt, waardoor Heerenveen de enige in Friesland wordt.
Leeuwarden staat ook te koop idd. In Groningen is ook alles weg, alleen het autobedrijf zit daar nog. De rest is naar Assen verplaatst.
pi_166711390
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 17:24 schreef Rafierafie het volgende:

Op 29 en 30 november en op 20 en 21 december gaan we "waarschijnlijk" de pakketdienst helpen door maximaal 5!!!!!!! pakketjes per loop mee te nemen. 8)7

Dat is hier inmiddels ook mee gedeeld ja :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166715792
Gut, altijd leuk die mailtjes dat je digitale loonstrook klaar staat, 9 van de 10 keer werkt het vervolgens niet als je wilt kijken, nu ook weer niet bereikbaar wegens onderhoud. Gelukkig krijg ik hem ook nog gewoon via de post, maar toch, wel irritant dat het vrijwel nooit werkt.
pi_166716601
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 16:38 schreef gelestipjes het volgende:
Gut, altijd leuk die mailtjes dat je digitale loonstrook klaar staat, 9 van de 10 keer werkt het vervolgens niet als je wilt kijken, nu ook weer niet bereikbaar wegens onderhoud. Gelukkig krijg ik hem ook nog gewoon via de post, maar toch, wel irritant dat het vrijwel nooit werkt.
Hier zelfde gezeik. "Helaas zijn wij even niet bereikbaar. Wij optimaliseren de dienstverlening op dit moment". Als ze niet zo vaak aan het optimaliseren waren was die site veel beter bereikbaar geweest, en was het ook niet nodig geweest de site te optimaliseren. Volgens mij is optimaliseren gewoon een eufemisme, en zit die IT-dude zichzelf nu even keihard te optimaliseren op het herentoilet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166717633
Bij het bevestigen van hrt rooster zag ik dat bij mij bij elke wijk volgende week de basistijden naar beneden zijn gegaan. Zonder enige overleg. De ene wijk heeft vijf minuten minder en de andere wijk wel tien minuten.


Nu met de knj periode in het vooruitzicht en de pakketten volgende week.

Is dit bij jullie ook zo?
Ik dacht ook pas dat hier sprake van zou zijn per februari 2017?

In totaal 52 minuten minder dan er anders gestaan zou hebben..

[ Bericht 7% gewijzigd door Globetrottertje op 17-11-2016 18:22:19 ]
pi_166717921
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij het bevestigen van hrt rooster zag ik dat bij mij bij elke wijk volgende week de basistijden naar beneden zijn gegaan. Zonder enige overleg. De ene wijk heeft vijf minuten minder en de andere wijk wel tien minuten.

Nu met de knj periode in het vooruitzicht en de pakketten volgende week.

Is dit bij jullie ook zo?
Ik dacht ook pas dat hier sprake van zou zijn per februari 2017?

In totaal 52 minuten minder dan er anders gestaan zou hebben..
Hier niet, het zal wel om een administratieve fout gaan. Sowieso horen looptijden op 5 minuten afgerond te worden, dus zou je geen 52 minuten minder moeten kunnen hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166718435
Ik dacht eigenlijk dat het misschien kwam omdat ze rekening hebben gehouden met meertijden die mensen gaan opgeven omdat ze naar de retailer moeten vanaf volgende week als ze pakketten niet kwijt kunnen. Als de basistijd naar beneden gaat en men meertijd op moet geven, zal het minder meertijd zijn dan anders zou zijn.

Bij mij bij elkaar opgeteld is het echt 52 minuten minder. Dat komt omdat er bij de ene wijk 5 minuten afgegaan is. De andere wijk 8 minuten. En een wijk 2 minuten minuten minder en mijn wijk op zaterdag heeft 10 minuten minder. Bij elkaar met alle lopen van die week 52 minuten minder.

Misschien heeft de admi minder gegeven ipv meer. Verkeerde knopje ingedrukt of zo..

Heb wel even mailtje gestuurd maar TC en admi. Indien het inderdaad een foutje is dan kan het teruggedraaid worden en anders komen ze maar met een verklaring

Plussrn kan ik altijd indien nodig, daar gaat het niet om. Maar ik zal wel meer moeten plussen. Dat vind ik wel vervelend.
pi_166720820
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 18:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het misschien kwam omdat ze rekening hebben gehouden met meertijden die mensen gaan opgeven omdat ze naar de retailer moeten vanaf volgende week als ze pakketten niet kwijt kunnen. Als de basistijd naar beneden gaat en men meertijd op moet geven, zal het minder meertijd zijn dan anders zou zijn.
Dat lijkt me toch niet. Als je nu 5 minuten uitloop hebt als je een pakje naar de retailer brengt, en ze halen volgende week ook nog eens 5 minuten van je basistijd af, dan moet je dus 10 minuten bijplussen. Waar zit het voordeel dan voor PostNL? Bij mensen die nooit plussen en niet eens doorhebben dat er tijd van de wijken is gehaald?

Bij ons brengen we trouwens al tijden pakjes die we niet kwijt kunnen naar de retailer.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166728340
Het zou toch leuk zijn als we hier inmiddels zouden weten welke retailer het wordt... Maar dat weten we niet en de stickers zijn ook nog niet geleverd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166729353
Dat gemiep met die basistijden schijnt inderdaad een storing te zijn. Ze weten niet of het bij elke wijk is. Zal vast wel. Heb volgende week een invalwijk op een dag op een ander depot en daar is de basistijd ook anders van.

Maar ze gaan het ervoor zorgen dat week 48 wel goed is.

kunnen in ieder geval de gewerkte tijd doorgeven.
pi_166729591
Hoi allemaal, na dik vijf maanden meelezen ( leuk leesvoer en vaak nuttige info) de moeite genomen om me te registreren. Werk nu bijna een half jaar als postbezorger. Na een stormachtig begin een maand geleden mijn contract opgehoogd naar vijftien uur. Maar nu komt het, krijg telkens maar rond de acht uur ingeroosterd, en word dan gewoon de hele week gebeld voor extra (en nieuwe wijken). Deze liggen helemaal niet in het gebied dat de TC in het contract beschreven heeft. Moet ik nu aan deze aanpak wennen, of heb ik recht op vijftien uur rooster volgens contract? Het gekke is dat er op het depot waar ik geacht word te werken wel nieuwe mensen aangenomen zijn.. Word verder een beetje simpel van alle "ideeën" die er uitgerolt worden zonder de postbezorgers erbij te betrekken, maar denk dat iedereen daar wel last van heeft ;)
pi_166752193
Niet vergeten verlof aan te vragen.

Moet dat eigenlijk bij iedereen voor 22 november gedaan zijn?
pi_166752434
Hier wel, heb de lijst gister teruggestuurd.

@Jan: staat er in jouw contract echt heel specifiek een gebied beschreven ja? Hier zetten ze dat niet in de contracten. Nu ik een groter contract heb gekregen, moet ik in het hele werkgebied van mijn TC lopen (of nuja, er is me toen gezegd dat ik dan geen wijken meer mocht weigeren).. toen ik begon hoorde ik wel bij een bepaald depot maar dat was nergens vastgelegd. Ook mijn vaste werkdag destijds (zaterdag) bleek niet in mijn contract te staan..
Maar in principe zouden ze iedereen hier maar zo ergens in kunnen plannen omdat er niets vastgelegd is in de contracten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 november 2016 @ 16:34:41 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166757995
Handig zo'n opdeelwijkje. Collega wilde er al met mijn deel vandoor gaan. Dat was een half tasje, terwijl zijn deel anderhalve tas post was. Hij wist niet dat ik al een deel van dat wijkje gedaan had en op het depot terug kwam voor de rest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166789368
Mooi hier met de nieuwe tijden. We mogen wel schuiven, dus 5 min op woensdag eraf en zaterdag erbij, maar er mag niet gewoon wat extra tijd meer bij. De tijd over de hele week moet zo blijven...

Vraag me af hoe ze dat doen bij collega's die alleen piekdagen werken. Als die tijd bij de daldagen weg mogen schuiven...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166789867
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 21:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Mooi hier met de nieuwe tijden. We mogen wel schuiven, dus 5 min op woensdag eraf en zaterdag erbij, maar er mag niet gewoon wat extra tijd meer bij. De tijd over de hele week moet zo blijven...

Vraag me af hoe ze dat doen bij collega's die alleen piekdagen werken. Als die tijd bij de daldagen weg mogen schuiven...
Hier mag er vaak ook geschoven worden Maar als flexibele medewerker merk je dan gewoon dat de verhouding tussen wijken en de verhouding tussen dal en piek helemaal zoek raakt.
pi_166792175
Het is een mooie manier om nu te doen alsof we inspraak hebben wat betreft de tijden vanaf januari. In werkelijkheid mag er geen minuut extra gegeven worden, dus in feite is het allemaal maar schijn. De totale tijd per wijk per week moet hetzelfde blijven, dus het komt er op neer dat je toch akkoord moet gaan met de nieuwe tijden. Je mag alleen kiezen om 5 minuutjes van een daldag naar een piekdag te verhuizen of andersom... dat kost PostNL toch niets.

Of gaat dat altijd zo, dit is de eerste keer dat mijn input gevraagd is :')

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 20-11-2016 23:37:22 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166793236
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 21:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Mooi hier met de nieuwe tijden. We mogen wel schuiven, dus 5 min op woensdag eraf en zaterdag erbij, maar er mag niet gewoon wat extra tijd meer bij. De tijd over de hele week moet zo blijven...

Vraag me af hoe ze dat doen bij collega's die alleen piekdagen werken. Als die tijd bij de daldagen weg mogen schuiven...
Ik zou gelijk even een mailtje naar de bond of de OR sturen, want dit is natuurlijk niet de afspraak. Als de tijden niet kloppen, dan moet er gewoon tijd bij. En dan niet gewoon op een andere dag tijd er weer af halen, dan is het een sigaar uit eigen doos.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166793295
Lastige is dat het bij de wijk waar ze mijn mening vragen wel redelijk klopt. De zaterdag kan wel 5 minuutjes erbij gebruiken, maar de woensdag kan er wel 5 missen. Dus daar kan schuiven wel gewoon. Maar nee, het klopt niet... een sigaar uit eigen doos idd. En dan al dat gelul over samen de tijden vaststellen, ja nee de tijd staat opzich al vast, alleen je kan het nog ietsje anders verdelen over de week.. dat is heel wat anders. Misschien kan ik dinsdag eens vragen bij collega's hoe daar de tijden uit zijn gevallen. Er zitten vast mensen bij die gewoon niet uit komen met die tijden.

Maar omdat ik wel uit kom met de tijd en dus niet met zekerheid kan zeggen wat er gebeurt als puntje echt bij paaltje komt kan ik niet echt wat gaan melden. Wie weet geven ze met aandringen toch toe en krijg je dan toch tijd erbij.. dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 21-11-2016 00:15:04 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166794680
Ik heb een mail teruggestuurd dat ik structureel 10 minuten tekort kom bij de daldagen. De ene keer iets meer en de andere keer iets minder. En dan ook waardoor dat komt. Er is een heel deel van de wijk een stuk verderop die ze gewoon niet meegerekend hebben in de tijd. Dat deel ligt vijf minuten fietsen verderop. Het zijn twee blokken met flats dus het bezorgen lukt wel in vijf minuten. Bovendien ga ik er begin volgend ook nog nieuwbouw bij krijgen. Het is wel zo dat ik op de piekdagen vijf minuten overhou en op zaterdag zul je zelfs een kwartier overhouden. De algehele tijd van die wijk klopt wel, maar de verhouding tussen piek en dal klopt niet.

Ze zouden wat gaan schuiven. We zullen zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Globetrottertje op 21-11-2016 07:21:47 ]
pi_166804957
Heeft iedereen hier zijn nieuwe tijden al gehad? Hier nog niks ontvangen. Heb het gevoel dat we beetje vergeten worden hier.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166805935
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 17:44 schreef V__L_N het volgende:
Heeft iedereen hier zijn nieuwe tijden al gehad? Hier nog niks ontvangen. Heb het gevoel dat we beetje vergeten worden hier.
Hier gelijk gekregen na het werkoverleg.
pi_166819458
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 18:36 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hier gelijk gekregen na het werkoverleg.
Hier ook. Jammer genoeg klopte er geen hol van. Inmiddels hebben we versie 2.0 ontvangen.

En zo begint het 0,7 pakjes verhaal voor mij:

Ik ben zeer benieuwd of het inderdaad door de brievenbus past. Ik heb er niet meer zo'n vertrouwen in. Jammer dat er geen afmetingen bij gezet zijn.
pi_166821158
Ik hoop voor je dat ie toch past :P

Weten jullie iets van een app update? Ik heb volgens mij zaterdag een sms gehad dat er vandaag een update zou zijn, maar ik zie niks. Wel staan de retailers er nu ineens bij, maar ik heb iig geen echte update binnen gehaald via de store.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:23:05 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166821286
Vanaf vandaag hier de nieuwe depottijden. *O*

Niksen tot 13.00 uur, en daarna niks meer aan je dag hebben :{
pi_166826787
Hier moeten er volgende week per geselecteerde loop 60 witte reus samples bezorgd worden (2 tassen). Mag je dus zelf kiezen waar je ze wel of niet bezorgt (sticker = nee). En als je niet elke dag dezelfde wijk loopt moet je met je collega afstemmen.. ja fijn als ik dan 5 verschillende wijken doe over de hele week moet ik dus met al die collega's overleggen???

Zijn hier nog een hoop wijken die hem niet krijgen, dus hopelijk heb ik mazzel :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166827061
Vandaag bij diverse wijken idd één pakje gezien wat te groot was. Kwam vooral veel mokken uit China tegen. Daarnaast ook weer een hoop bol pakjes natuurlijk. Ruim 20 keer mogen scannen. En bij die aantallen gaat het toch wel wat ophouden.

Kwam er vandaag ook achter waarom één wijk nogal ruim in de tijd leek te staan. Als je pech hebt heb je daar een brief voor een een gebouw in niemandsland. Ben je rustig 10-15 minuten aan het fietsen voor die ene brief :{
pi_166828050
Ik had er vandaag 2 die niet door de brievenbus paste. 1 leek inderdaad op een mok kwa grote. De ander heel lang en dik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:33:32 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166828118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier moeten er volgende week per geselecteerde loop 60 witte reus samples bezorgd worden (2 tassen). Mag je dus zelf kiezen waar je ze wel of niet bezorgt (sticker = nee). En als je niet elke dag dezelfde wijk loopt moet je met je collega afstemmen.. ja fijn als ik dan 5 verschillende wijken doe over de hele week moet ik dus met al die collega's overleggen???
Nee, dan laat je ze gewoon liggen.

Opgelost.
pi_166828298
:P dat kan ook.

Zijn er hier meer die problemen hebben met de app met critical errors? Heb nu al een paar keer gehad dat ik er niet meer in kwam en mijn andere telefoon moest pakken. Heb het idee dat het veroorzaakt wordt door dipjes in de internet verbinding. Ze zeiden ook van te voren al dat die continu aan moet blijven omdat eea anders niet meer werkt en dat lijkt te kloppen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 17:45:08 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166828343
Bij mij is het iedere keer raak zo ongeveer.

In een nieuwsbrief stond geloof ik te lezen dat een van de oplossingen kan zijn door de wifi uit te zetten, zodat de telefoon wel verbinding moet maken via het netwerk van de provider :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166828438
Hier deed ie het pas weer nadat ik ergens via wifi opnieuw ingelogd had.

Begint er dan mee dat ik niet kan scannen, en dan word ik eruit gegooid met een melding dat synchronisatie niet lukt als ik probeer te verversen. En dan komen de critical errors... Wifi heb ik tijdens het werk normaal altijd uit staan. Maar ja, ik kan er weinig aan doen als het internet heel even weg valt..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166828669
Als je pakketten naar de retailer moet brengen en je meertijd hebt daardoor, wat voor reden moet je dan opgeven? Retailer staat niet bij de redenen.
pi_166828683
Ik snap trouwens wel waarom mensen denken dat we nog steeds TNT heten.
Net op de terugweg kwam ik een postbezorger tegen die een TNT jas droeg :') Kom op zeg.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166829372
Met veel pakjes scannen merk je wel dat die app verre van optimaal is. Op die dunnere ribbeldozen van bol zit bijvoorbeeld een tweede code waardoor het scannen vaak mis gaat. Kan je dus eerst weer een envelop over die andere code leggen. Daarnaast blijft de app vaak hangen op "Laden...." Daarbij duurde het vandaag na het op gereed zetten van wijk 1 nog 15 minuten voordat ik wijk 2 kon starten 8)7
pi_166829687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Met veel pakjes scannen merk je wel dat die app verre van optimaal is. Op die dunnere ribbeldozen van bol zit bijvoorbeeld een tweede code waardoor het scannen vaak mis gaat. Kan je dus eerst weer een envelop over die andere code leggen.
Lol ja dat had ik laatst idd ook... Best wel fail :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:49:24 #107
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166829806
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:43 schreef VixenFromHell het volgende:
:P dat kan ook.

Zijn er hier meer die problemen hebben met de app met critical errors? Heb nu al een paar keer gehad dat ik er niet meer in kwam en mijn andere telefoon moest pakken. Heb het idee dat het veroorzaakt wordt door dipjes in de internet verbinding. Ze zeiden ook van te voren al dat die continu aan moet blijven omdat eea anders niet meer werkt en dat lijkt te kloppen..
Critical errors kunnen veroorzaakt worden door dipjes in het internet ja. Is me laatst bevestigd door iemand van kantoor. Die app heeft wat problemen die ze niet kunnen oplossen nog. Vandaar al die updates.
( en ik heb nog steeds reclame)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 19:03:39 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166830163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik snap trouwens wel waarom mensen denken dat we nog steeds TNT heten.
Net op de terugweg kwam ik een postbezorger tegen die een TNT jas droeg :') Kom op zeg.
ik gebruik nog steeds mijn TNT regenjas en ook de TNT schoudertas :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:32 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Met veel pakjes scannen merk je wel dat die app verre van optimaal is. Op die dunnere ribbeldozen van bol zit bijvoorbeeld een tweede code waardoor het scannen vaak mis gaat. Kan je dus eerst weer een envelop over die andere code leggen. Daarnaast blijft de app vaak hangen op "Laden...." Daarbij duurde het vandaag na het op gereed zetten van wijk 1 nog 15 minuten voordat ik wijk 2 kon starten 8)7
jup. Heel handig als je net een pakje wilt scannen ...
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:49 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Critical errors kunnen veroorzaakt worden door dipjes in het internet ja. Is me laatst bevestigd door iemand van kantoor. Die app heeft wat problemen die ze niet kunnen oplossen nog. Vandaar al die updates.
( en ik heb nog steeds reclame)
Misschien kunnen ze beter GPS uit die app slopen. Zal allicht schelen en daarnaast kan in een aanzienlijk deel van het land het mobiel internet nooit optimaal zijn vanwege al die schotelantennes in Burum, de luisterende oren van Nederland.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:34:36 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166836655
Och dat hele gps verhaal wordt meer een dingetje van tikkertje spelen. Er is altijd een manier om dat uit te schakelen.

Denk dat ze die app gewoon terug moeten brengen naar de basis. Sloop al die overbodige dingen die wek verbruiken er uit. Weg met die chat enzo. Gewoon scannen, rooster, aanwezig knop en plussen. Maakt die app al een stuk werkbaarder vermoed ik.

Die berichten werken toch de helft van de tijd niet met al die extra bestanden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166843565
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 22:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is een mooie manier om nu te doen alsof we inspraak hebben wat betreft de tijden vanaf januari. In werkelijkheid mag er geen minuut extra gegeven worden, dus in feite is het allemaal maar schijn. De totale tijd per wijk per week moet hetzelfde blijven, dus het komt er op neer dat je toch akkoord moet gaan met de nieuwe tijden. Je mag alleen kiezen om 5 minuutjes van een daldag naar een piekdag te verhuizen of andersom... dat kost PostNL toch niets.

Of gaat dat altijd zo, dit is de eerste keer dat mijn input gevraagd is :')
Je moet helemaal niks VixenFromHell....

De mogelijkheid om tijd binnen een wijk te schuiven is een optie maar als er redenen zijn waarom de nieuwe tijden niet haalbaar zijn moet je dat gewoon aangeven ;)

quote:
Met de OR is afgesproken dat jullie tot medio februari 2017 de nieuwe voorzettijden toetsen in de praktijk en gedurende die tijd plussen of minnen, indien aan de orde. Vervolgens moet je daarna door middel van een stemknop (uitleg volgt later door PostNL)aangeven of je wel of niet akkoord gaat met de nieuwe voorzettijden.

Als alle postbezorgers en postbodes akkoord zijn zal de OR instemming verlenen en worden de nieuwe tijden in de werktijdregeling ingebracht. Vervolgens blijft altijd de mogelijkheid bestaan om bij te plussen of te minnen indien aan de orde, want de afspraak blijft: gewerkte tijd is betaalde tijd en in betaalde tijd wordt gewerkt.
http://www.bvpp.nl/index.(...)het-door-aan-de-bvpp

Het is dus belangrijk voor iedere pbz en pb om een goede overweging te maken of de nieuwe tijden haalbaar zijn.
Bij niet akkoord is het wel verstandig om een motivatie te hebben ;) Maar zomaar doordrukken van nieuwe tijden door de TL mag absoluut niet.
Gebeurd dat toch, informeer dan een vakbond en/of de OR, die moeten uiteindelijk instemmen met de nieuwe werktijden...
pi_166844527
Mooi weer die berichten van PostNL. De eerste over de extra pakketten geeft mooi aan dat je hierdoor waarschijnlijk wel langer bezig bent. Maar zorg er a.u.b. wel voor dat je gewoon voor 17:00 klaar bent! Dat lukt sommige op een normale dag nog niet.

En over die hier besproken Witte Reus samples. Die zou je moeten overleggen met je collega's. Vaak weet ik geen eens wie mijn wijken op andere dagen loopt, en spreken doen ik ze dan nog minder vaak.
pi_166845238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:50 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mooi weer die berichten van PostNL. De eerste over de extra pakketten geeft mooi aan dat je hierdoor waarschijnlijk wel langer bezig bent. Maar zorg er a.u.b. wel voor dat je gewoon voor 17:00 klaar bent! Dat lukt sommige op een normale dag nog niet.

En over die hier besproken Witte Reus samples. Die zou je moeten overleggen met je collega's. Vaak weet ik geen eens wie mijn wijken op andere dagen loopt, en spreken doen ik ze dan nog minder vaak.
Een briefje ophangen aan het rek in welke straten je al samples hebt bezorgt?
pi_166845912
@Madeleine: Nee ik snap dat het niet zo hoort, dus het is erg jammer dat mijn TC zegt dat je mag schuiven, zolang de totale tijd vd hele week maar hetzelfde blijft. De tijd die zij berekend hebben dus. Hoorde al van collega's waarbij de tijd idd niet toereikend is, dat die dit dus idd ook wel alsnog aan gaan kaarten. Gelukkig!

Bij eentje hadden ze er op de dinsdag gewoon een half uur afgehaald.. :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166846104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 12:01 schreef VixenFromHell het volgende:
@Madeleine: Nee ik snap dat het niet zo hoort, dus het is erg jammer dat mijn TC zegt dat je mag schuiven, zolang de totale tijd vd hele week maar hetzelfde blijft. De tijd die zij berekend hebben dus. Hoorde al van collega's waarbij de tijd idd niet toereikend is, dat die dit dus idd ook wel alsnog aan gaan kaarten. Gelukkig!

Bij eentje hadden ze er op de dinsdag gewoon een half uur afgehaald.. :X
Je TC is een gore leugenaar, andere woorden heb ik er niet voor.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166849324
En dan ook nog een mailing van een in deze regio populaire verzekeraar (sommige straten hah grote enveloppen), 6 scanpakjes en 8! China pakjes die niet door de bus konden. Ik heb er geen zin meer in :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166855548
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:50 schreef Sebastiaan92 het volgende:

En over die hier besproken Witte Reus samples. Die zou je moeten overleggen met je collega's. Vaak weet ik geen eens wie mijn wijken op andere dagen loopt, en spreken doen ik ze dan nog minder vaak.
Daar waar witte lakens buiten hangen hoeft het niet, de beste reclame.
pi_166856939
Het is spul voor de wc volgens mij :P

Ik hoop maar gewoon dat ik moet lopen in het gebied waar het niet verspreid wordt, dat is het makkelijkste :P

Was met die PCL pakjes toen wel erg ruk, ik moest dinsdag 1 bepaalde wijk lopen en daarna niet meer. Die wijk kreeg toen alle pakjes meteen op dinsdag en ik moest ze ook per se allemaal weg lopen die dag. Met de Ikea kreeg ik de 2e week de wijk die zo'n beetje als enige nog niet klaar was, nog 5 tassen in de laatste week :') zulke dingen zijn toch wel erg jammer. Voelt toch wat oneerlijk..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 november 2016 @ 21:07:27 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166857290
Ikea viel wel mee hier, omdat het niet HAH was. Heb desondanks in vier dagen tijd verspreid over vier wijken toch 300 gidsen weggebracht. Op dinsdag de helft van 2 wijken, op woensdag de helft van een andere wijk, op donderdag de tweede helft van de dinsdagwijken en op de vrijdag de tweede helft van de woensdagwijk en een ander wijkje helemaal.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166857590
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik gebruik nog steeds mijn TNT regenjas en ook de TNT schoudertas :P

[..]

jup. Heel handig als je net een pakje wilt scannen ...

[..]

Misschien kunnen ze beter GPS uit die app slopen. Zal allicht schelen en daarnaast kan in een aanzienlijk deel van het land het mobiel internet nooit optimaal zijn vanwege al die schotelantennes in Burum, de luisterende oren van Nederland.
Een collega werkte nog met zijn TPG broek aan.. tja..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_166858420
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 20:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is spul voor de wc volgens mij :P

Ik hoop maar gewoon dat ik moet lopen in het gebied waar het niet verspreid wordt, dat is het makkelijkste :P

Was met die PCL pakjes toen wel erg ruk, ik moest dinsdag 1 bepaalde wijk lopen en daarna niet meer. Die wijk kreeg toen alle pakjes meteen op dinsdag en ik moest ze ook per se allemaal weg lopen die dag. Met de Ikea kreeg ik de 2e week de wijk die zo'n beetje als enige nog niet klaar was, nog 5 tassen in de laatste week :') zulke dingen zijn toch wel erg jammer. Voelt toch wat oneerlijk..
Ja zijn deze:

pi_166863781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:43 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ja zijn deze:

[ afbeelding ]
O... misschien toch mijn sticker er even afhalen ;)
pi_166864550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 21:43 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ja zijn deze:

[ afbeelding ]
"Postbode! Postbode! Ik heb gisteren geen witte reus pleeballen gehad, maar de buren wel. Hoe zit dat? Je hebt ze toch niet allemaal zelf gehouden hè?"
Ik heb er nu al zin in.
pi_166865033
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

"Postbode! Postbode! Ik heb gisteren geen witte reus pleeballen gehad, maar de buren wel. Hoe zit dat? Je hebt ze toch niet allemaal zelf gehouden hè?"
Ik heb er nu al zin in.
Als wijkfunctionaris heb je ook door de wc-raampjes te snuffelen: wie het het hardste nodig heeft. :)
pi_166869188
Denk dat er net ook wel wat mensen vreemd hebben gekeken. Er was een mailing waarvaan een groot deel geadresseerd aan nog te bouwen huizen. Dus ik stond net een paar gigantische pakketten post terug in de brievenbus te gooien :P
pi_166873670
Hm... een rooster vol met 'geen dienst' ... en ik was net zo benieuwd waar ik moet lopen volgende week :')
Zijn mentordiensten tegenwoordig gewoon direct te zien? Niet dat ik straks de decemberkrachten in mag gaan werken.. daar heb ik nu zo geen zin in, met die witte reus meuk + extra pakketten dinsdag en woensdag :X

Aah daar is ie al, doordeweeks dezelfde wijken en dan zaterdag andere.. dat komt dan wel goed met die witte reus. Moet doordeweeks voor 1 van die wijken dan witte reus bezorgen en hopelijk is het van die andere wijken zaterdag allemaal al weg. Zo niet, dan moet ik het mee nemen, maar als dan alles er nog staat ga ik wel aan de bel trekken :P

Wel helaas dinsdag en woensdag wijken met veel flats en bovenwoningen, dat is altijd leuk als je dan pakjes hebt die niet door de bus kunnen. Op die dagen krijgen we dus extra pakjes mee.. de pakketdienst is normaal bij aanwezigheid van een lift verplicht om ze boven te brengen.

[ Bericht 29% gewijzigd door VixenFromHell op 24-11-2016 18:41:07 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166874561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2016 09:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

"Postbode! Postbode! Ik heb gisteren geen witte reus pleeballen gehad, maar de buren wel. Hoe zit dat? Je hebt ze toch niet allemaal zelf gehouden hè?"
Ik heb er nu al zin in.
Je mag zelf kiezen waar je ze bezorgt he, dus anders probeer je gewoon zoveel mogelijk complete straten te pakken :P ben je er ook zo snel mogelijk vanaf als je gewoon de eerste straten doet. Zul je alleen wel echt als HAH moeten doen, en dus niet de adressen zonder post overslaan. Anders krijg je alsnog gezeur :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166875156
We werken hier in nijmegen voor de eerste week met retailers, loop lange hezelstraat heeft als retailer coop 2e walstraat. Loop waalkade heeft als retailer lange hezelstraat.. Fiets me rot, nijmegen is best heuvelachtig.
pi_166885834
Ik werd gisteren tijdens de tweede loop door de TC gebeld dat ik bij eerste loop niet op start en stop had gedrukt op de app en bij de tweede loop niet op de startknop.

Maar dat had ik wel en de tijd liep ook gewoon. Heb ook vanwege hah in de app kunnen plussen.

Ik had overigens op het depot wel de melding "critical error" maar kon gewoon starten.

Iemand anders dit weleens aan de hand gehad? En dat je meteen gebeld wordt als ze denken dat je niet op start of stop hebt gedrukt?
pi_166886567
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik werd gisteren tijdens de tweede loop door de TC gebeld dat ik bij eerste loop niet op start en stop had gedrukt op de app en bij de tweede loop niet op de startknop.
Knap frustrerend. Maar zo houden we elkaar mooi aan het 'werk'.
  vrijdag 25 november 2016 @ 09:25:48 #130
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166886619
Mij belde ze laatst ook toen ik om 3 uur niet gestart had. Ook dat bleek een fout, kon gewoon pakketjes scannen.


Ik heb eindelijk mijn nieuwe tijden
Dinsag 20 minuten minder, de rest van de week 10 minuten of 15. Snap de logica niet. Plus elke piekdag nog 30 tot 60 minuten bij. Mijn 13 weeks gemiddelde van de dinsdag ligt 45 minuten hoger dan de tijd die ik nu heb.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 november 2016 @ 09:35:44 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166886781
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik werd gisteren tijdens de tweede loop door de TC gebeld dat ik bij eerste loop niet op start en stop had gedrukt op de app en bij de tweede loop niet op de startknop.

Maar dat had ik wel en de tijd liep ook gewoon. Heb ook vanwege hah in de app kunnen plussen.

Ik had overigens op het depot wel de melding "critical error" maar kon gewoon starten.

Iemand anders dit weleens aan de hand gehad? En dat je meteen gebeld wordt als ze denken dat je niet op start of stop hebt gedrukt?
In het begin eens een SMS gehad dat ik wel de start- en stopknop moest gebruiken. Ging alleen wat lastig zonder geschikte telefoon :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166886808
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik werd gisteren tijdens de tweede loop door de TC gebeld dat ik bij eerste loop niet op start en stop had gedrukt op de app en bij de tweede loop niet op de startknop.

Maar dat had ik wel en de tijd liep ook gewoon. Heb ook vanwege hah in de app kunnen plussen.

Ik had overigens op het depot wel de melding "critical error" maar kon gewoon starten.

Iemand anders dit weleens aan de hand gehad? En dat je meteen gebeld wordt als ze denken dat je niet op start of stop hebt gedrukt?
Ik heb het 1x gehad. Net als jij had ik wel gewoon op start gedrukt, de tijd liep gewoon, en ik had gewoon internetverbinding, maar toen ik na afloop van die wijk op stop drukte sprong de tijd weer terug naar 0. Dus er zitten toch nog wel wat bugs in het systeem, hoewel er zo'n beetje elke 4 weken een nieuwe versie uit komt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166886977
Die hele app is een grote bug.
Ik heb ook de indruk dat het na iedere update langer duurt om een pakje te verwerken nadat het gescand is.
Iedere keer stilstaan als je weer moet scannen haalt toch behoorlijk de vaart uit je wandeling.

Ook heel vervelend vind ik het als je op de knop 'scannen' drukt, maar dat de scanfunctie niet opent. Je ziet dat de app registreert dat je op de knop drukt en vervolgens gebeurt er gewoon niks.
pi_166887183
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2016 09:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In het begin eens een SMS gehad dat ik wel de start- en stopknop moest gebruiken. Ging alleen wat lastig zonder geschikte telefoon :+
Bij mij werd goed gerekend als ik 's nachts op start drukte ;)
pi_166892929
Op een dag al vandaag ben je eigenlijk vooral bezig met die Chinese pakjes. Voornamelijk bij het vossen.

Vandaag ook weer wat opmerkelijke fouten met die app. Bij één pakje kon hij de status maar niet opslaan. Pas na 2x scannen en 10 keer handmatig proberen kon ik eindelijk het pakje van mijn lijst krijgen :{ Daarnaast stond er steeds" vandaag donderdag 24 november" als ik met een wijk bezig was :')
pi_166894544
Hier was het ook weer gekloot met de app. Eerst stonden er geen taken, toen ik een pakje tegen kwam werd die na scannen in de takenlijst gezet. Het volgende pakje wilde ie niet scannen, dus toen de boel ververst en had ik ineens een heleboel taken :') dat eerste pakje stond er toen 2x in, 1x als nog niet bezorgd en 1x als toegevoegd via scannen. Ook leuk dat mijn telefoon nog 60% batterij had, maar na 1,5 uur en veel scannen was die mooi wel leeg :')

Dit is dan wel weer leuk:

Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166895607
Ik denk dat PostNL snel terug komt van de nieuwe manier van werken rondom de brievenbuspakjes. Het kost echt zo veel tijd om heen en weer naar een retailer te fietsen. In het oude centrum van de stad waar ik werk zijn zo enorm veel te kleine brievenbussen. Zelfs een beetje dikke Linda past dan niet. Scannen, aanbellen her en der, stickertje plakken, briefjes invullen en dan nog eens naar een afhaalpunt fietsen... Kost me zo een half uur extra. :N
pi_166896060
Het is meer een oude manier dan een nieuwe manier. Maar dan in een nieuw jasje met die stickertjes en bonnetjes.
pi_166896465
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 18:54 schreef Hondsdraf het volgende:
Ik denk dat PostNL snel terug komt van de nieuwe manier van werken rondom de brievenbuspakjes. Het kost echt zo veel tijd om heen en weer naar een retailer te fietsen. In het oude centrum van de stad waar ik werk zijn zo enorm veel te kleine brievenbussen. Zelfs een beetje dikke Linda past dan niet. Scannen, aanbellen her en der, stickertje plakken, briefjes invullen en dan nog eens naar een afhaalpunt fietsen... Kost me zo een half uur extra. :N
Ik zou er niet te veel op rekenen. Wij werken al zeker een jaar volgens deze werkwijze.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 25 november 2016 @ 20:37:40 #140
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166897907
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:19 schreef bmp80 het volgende:
Het is meer een oude manier dan een nieuwe manier. Maar dan in een nieuw jasje met die stickertjes en bonnetjes.
Het is wel een heel oude manier. Werk zelf al bijna 6 voor de postnl en het is van voor mijn tijd. Denk dat er heeel veel mensen zijn die zich dat niet meer kunnen herinneren.

Vixen, wat zat er in?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166899617
Kruidnootjes, schuimpjes :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 november 2016 @ 21:35:10 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166899630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 20:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het is wel een heel oude manier. Werk zelf al bijna 6 voor de postnl en het is van voor mijn tijd. Denk dat er heeel veel mensen zijn die zich dat niet meer kunnen herinneren.
Het is er volgens mij uit gegaan op het moment dat de aangetekenden naar pakketten gingen. Heb zelf vroeger vaak genoeg met die oude briefjes gewerkt. Deed toen wel eens autoroutes en in die auto's lagen briefjes die je uit kon schrijven voor de diverse afhaalpunten. Dat was nog in de tijd dat we werkten met papieren (!) waarop mensen hun handtekening moesten zetten of waar diverse andere dingen op ingevuld moesten worden. Die papieren moest je op het eind van de dag inleveren, waarna die in de kooi verwerkt werden. Niet aangetekende pakketjes kon je direct bij de afhaalpunten afgeven.

Ik had wel regelmatig een scannertje mee, maar die was voor haal- en brengritten. Ook die scanner moest dagelijks langs de kooi.

Jeetje, wat zit ik al lang bij het bedrijf :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166901622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 19:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zou er niet te veel op rekenen. Wij werken al zeker een jaar volgens deze werkwijze.
Maar ik zie hier bij ons depot dat bijna iedereen zijn of haar normtijd niet meer haalt. Alleen al omdat een van de afhaalpunten waar ik mijn 'geen gehoor' pakjes moet brengen midden in een (overdekt) winkelcentrum zit. Ben je zo 15 minuten mee kwijt. Het lijkt me dat het veel geld kost.
  vrijdag 25 november 2016 @ 22:59:46 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166901945
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2016 21:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jeetje, wat zit ik al lang bij het bedrijf :P
Dat vind ik van mezelf al. En ik vermoed dat ik er de helft van jou lengte werk.

Ik vertelde laatst iemand dat we vroeger onze klachten over sorteerders en meertijd op een briefjes schreven dat dan s middags met de lege tassen mee ging. Dat lijkt wel gisteren voor me. Maar zelfs dat wisten de meeste al nuet meer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166903043
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 22:59 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat vind ik van mezelf al. En ik vermoed dat ik er de helft van jou lengte werk.

Ik vertelde laatst iemand dat we vroeger onze klachten over sorteerders en meertijd op een briefjes schreven dat dan s middags met de lege tassen mee ging. Dat lijkt wel gisteren voor me. Maar zelfs dat wisten de meeste al nuet meer.
Die rode bezorgmapjes :P
  vrijdag 25 november 2016 @ 23:41:12 #146
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166903193
Jup, ik heb de mijne nog steeds. Toen hoorde ze bij een wijk. Dus heb ik nog een rood boekje met de wijkcode er op geplakt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166905689
Ach en dan blijken er plots veel meer schoenendozen dan verwacht.
pi_166905835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 08:43 schreef diesnelle het volgende:
Ach en dan blijken er plots veel meer schoenendozen dan verwacht.
Wat een verrassing! Dit had niemand aan zien komen.
quote:
Belpakjes zijn pakjes die niet door de brievenbus kunnen. Groter dus.
Dit is gewoon een belediging. :N

Het zinnetje 'gewerkte tijd is betaalde tijd' zie je nu in ieder bericht staan. Dat wordt gebruikt om werkelijk alles recht te lullen nu. :r :r
pi_166905872
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 09:08 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat een verrassing! Dit had niemand aan zien komen.

[..]

Dit is gewoon een belediging. :N

Het zinnetje 'gewerkte tijd is betaalde tijd' zie je nu in ieder bericht staan. Dat wordt gebruikt om werkelijk alles recht te lullen nu. :r :r
Meestal voorafgegaan door de mededeling dat de extra werkzaamheden onvoldoende zijn om de volumedaling te compenseren. :r
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166905912
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Meestal voorafgegaan door de mededeling dat de extra werkzaamheden onvoldoende zijn om de volumedaling te compenseren. :r
Heb je nog vragen, stel ze dan via Mijn Werk. Wie weet krijg je dan nog voor 2017 een 'bedankt voor je melding'.
pi_166905955
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 09:18 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Heb je nog vragen, stel ze dan via Mijn Werk. Wie weet krijg je dan nog voor 2017 een 'bedankt voor je melding'.
Nog zo een die ik niet meer kan lezen of horen van PostNL; 'bedankt'.
pi_166906021
En terwijl bezorgers staan te klungelen met die app stapelen de pakketten zich op.
(Ik meld wel wanneer mijn film uit komt)
  zaterdag 26 november 2016 @ 11:35:10 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166907555
En dan ga je straks je tc bellen omdat het er meer dan 5 zijn... Dan krijg je, dat je ze toch moet bezorgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166907616
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef V__L_N het volgende:
En dan ga je straks je tc bellen omdat het er meer dan 5 zijn... Dan krijg je, dat je ze toch moet bezorgen.
Blijf staan waar je staat, we vliegen wel wat extra bezorgers in.
pi_166912195
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 11:35 schreef V__L_N het volgende:
En dan ga je straks je tc bellen omdat het er meer dan 5 zijn... Dan krijg je, dat je ze toch moet bezorgen.
Ik vond het ook al een raar bericht. Het is eigenlijk gewoon een manier van PostNL om onbeperkt pakketten in je wijk te gooien zonder naar de aantallen te kijken. Sure we can!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 november 2016 @ 17:22:07 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166914053
Arme bezorgers. Hier waren er bij die twee tassen pakjes hadden _O-
Heb om het leed te verzachten ze wel even keurig op volgorde gelegd.

Bij mijzelf viel het mee met de pakjes, maar vandaag ouderwets veel uurtjes kunnen draaien :9
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166915354
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2016 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
.

Bij mijzelf viel het mee met de pakjes, maar vandaag ouderwets veel uurtjes kunnen draaien :9
Deze week bijna 40 uur kunnen werken in 4 dagen :P Wel eens wat anders dan dat je eigenlijk niet meer nodig bent :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 november 2016 @ 18:38:17 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166915599
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Deze week bijna 40 uur kunnen werken in 4 dagen :P Wel eens wat anders dan dat je eigenlijk niet meer nodig bent :D
Jup. Zat zelf vandaag boven de 9,5 uren :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166915926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 18:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Deze week bijna 40 uur kunnen werken in 4 dagen :P Wel eens wat anders dan dat je eigenlijk niet meer nodig bent :D
Zo, dat was weer eens de moeite/frustrerende bijwerkingen waard.
pi_166916000
Wauw, dat afleveren is wel echt grandioos kut hoor. 3 stickers plakken en al. :') en dan een afhaalpunt 2km verderop :')

En dan tl nog boos dat ik zo laat buiten ben en hij mijn derde wijk gaat schrappen. Die ik alleen maar loop vanwege zieke collega's :').

Oke doei 🙋 veel plezier en niet volgende week dan bellen of ik extra kan lopen.
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:06:04 #161
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166916241
Ik zit met een pakketje dat naar een afhaalpunt moet dat dicht is. Tenminste toen ik klaar was met m'n wijk. Die moet maandagochtend door een 'vrijwilliger' daar heen gebracht worden.

Overigens had ik ook 1,5 tas met pakketjes, niet op volgorde. Maar als troost had mijn sorteerder alle straten doorlopend gesorteerd (1 - 2 - 3 - 4 - 5 enz) Lief he ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166916306
En dan op de valreep 's ochtends nog een sms-je krijgen dat de stroopwafelprijs (alweer!) in jouw postcodegebied is gevallen, dus of je maar op tijd wil beginnen. Kom je daar op dat depot, heb je gewoon eventjes 20 tassen voor je wijk ipv de gebruikelijke 3. }:|
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 26 november 2016 @ 19:12:50 #163
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166916391
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan op de valreep 's ochtends nog een sms-je krijgen dat de stroopwafelprijs (alweer!) in jouw postcodegebied is gevallen, dus of je maar op tijd wil beginnen. Kom je daar op dat depot, heb je gewoon eventjes 20 tassen voor je wijk ipv de gebruikelijke 3. }:|
Gewerkte tijd is betaalde tijd *O*

(Behalve voor de mensen met een uitkering)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 november 2016 @ 19:22:02 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166916569
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan op de valreep 's ochtends nog een sms-je krijgen dat de stroopwafelprijs (alweer!) in jouw postcodegebied is gevallen, dus of je maar op tijd wil beginnen. Kom je daar op dat depot, heb je gewoon eventjes 20 tassen voor je wijk ipv de gebruikelijke 3. }:|
Het houdt je bezig zullen we maar zeggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166916954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 19:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En dan op de valreep 's ochtends nog een sms-je krijgen dat de stroopwafelprijs (alweer!) in jouw postcodegebied is gevallen, dus of je maar op tijd wil beginnen. Kom je daar op dat depot, heb je gewoon eventjes 20 tassen voor je wijk ipv de gebruikelijke 3. }:|
En of je maar op tijd bij de retailer wil zijn? Nou ja jonges....nog een maandje en je mag weer onkruid wieden en luiers verschonen om van de straat te zijn. Fijn weekend!

(zoooo blij dat mijn tassen aan de wilgen hangen)
pi_166917740
En we gaan natuurlijk pas in januari de tijd meten die dit nou echt kost :')
pi_166919578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 20:09 schreef Yreal het volgende:
En we gaan natuurlijk pas in januari de tijd meten die dit nou echt kost :')
Januari, de maand waarin er traditioneel weinig post en pakjes zijn :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166920797
Wederom een totaal onvoorzien piekje dat de door onze deskundigen ernstig voorspelde volumedaling helaas nooitvanzijnlevensdagen zal compenseren. Wij danken u hartelijk voor uw vanzelfsprekend voor ons vrijgehouden onbetaalde tijd. Excuses dat u het weer zelf uit heeft moeten zoeken. Wij beloven u rustiger tijden, op het rooster (en de salarisstrook) althans.
pi_166920875
Hier hadden ze niet alles in 1x mee kunnen krijgen waardoor de post er voor de meeste wijken al vroeg was, maar het HAH niet. Fail :')

En met die pakjes.. ja de bezorger moet rekening houden met de openingstijden van het afhaalpunt he ! o|O

Ohja en wat betreft het vaststellen van die tijden, die worden pas eind januari definitief vastgesteld, we moeten ze eerst testen. Dus vandaar dat de tijden nu over de hele week nog zo moesten blijven, omdat ze die tijden willen testen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166921524
Bij ons schrikken de TC's zich loeilam van al die meertijden die ze moeten goedkeuren vanwege al het fietsen naar de retailer en het wachten in de rij. Collega laatst zelfs een half uur. Want ja, ze hebben gezegd dat dat ook bij de werktijd hoort. Knopje op stop als het laatste pakje door de retailer is gescanned en het bonnetje is afgegeven. :P

Ze zitten zich bij ons nunte beraden hoe ze dit nu weer gaan oplossen, want ja al die meertijden. Gloeps hadden ze geen rekening mee gehouden. Paniek in de tent bij de TC's

En wij als bezorgers lachen ons een breuk.

>:)
pi_166921746
Dat wachten doen we hier niet aan gelukkig. Ik leg het op de balie en weg ben ik :)
pi_166921929
Wij moeten briefjes inleveren op het depot, waar op staat dat het pakje ingeleverd is? Ahja Globetrottertje heeft het ook wel over bonnetjes. Die moeten we hier toch echt inleveren...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166922154
Yep. Wij moeten de bonnetjes op het depot neerleggen. Ik app altijd nog even het bonnetje naar de tc en daar staat de tijd op. Kan hij het lekker vergelijken met de tijd van de stopknop. :+
pi_166922228
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Wij moeten briefjes inleveren op het depot, waar op staat dat het pakje ingeleverd is? Ahja Globetrottertje heeft het ook wel over bonnetjes. Die moeten we hier toch echt inleveren...
Die briefjes heb ik alleen de eerste keer meegekregen. Maar dat was niet nodig hier. Is ergens ook wat onzin, want als je een pakje bij de buren afgeeft dan heb je ook geen enkel bewijs ;)
pi_166922641
Er is ook nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag hoe lang die bonnetjes bewaard moeten blijven. Iedere tc... tl.... uhm... teampersoon zegt weer iets anders.
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:19:00 #176
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166922666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:02 schreef VixenFromHell het volgende:
En met die pakjes.. ja de bezorger moet rekening houden met de openingstijden van het afhaalpunt he ! o|O
Ja want ik weet van te voren of een pakket in mijn laatste stuk van de wijk niet gaat passen. |:( Of zoals ik tegen tc melde... "de aanlevering was te laat, dus ik had een stukje wijk over na sluitingstijd"

Het is godsonmogelijk om die wijk in 3 uur af te hebben. Dus die sluitingstijd ga je never nooit halen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166922777
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Iedere tc... tl.... uhm... teampersoon zegt weer iets anders.
Haha, ze weten zelf niet eens meer hoe ze heten, die T........
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:30:09 #178
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166922894
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:30 schreef Globetrottertje het volgende:
Knopje op stop als het laatste pakje door de retailer is gescanned en het bonnetje is afgegeven. :P
Nee hoor, dan stop je niet met klokken. Je wijk eindigt immers bij het laatste afgiftepunt, niet bij de retailer. Dus als je toch weer die kant naar huis op moet, dan tel je die reistijd er gewoon bij.
pi_166922934
Maar, moet je nou ook codes gaan plakken als je bij de buren afgeeft?
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:32:29 #180
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166922951
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef Yreal het volgende:
Maar, moet je nou ook codes gaan plakken als je bij de buren afgeeft?
Nee. Alleen status veranderen in de app.

Maar ik ben eigenlijk geen voorstander van het afgeven bij de buren, tenzij het dus zo'n pakket is dat überhaupt niet door een brievenbus kan, want dan kunnen ze er niks aan doen.

Met afgeven bij de buren promoot je het instandhouden van illegale kutbrievenbussen.
pi_166922987
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:31 schreef Yreal het volgende:
Maar, moet je nou ook codes gaan plakken als je bij de buren afgeeft?
Nee. Die codes zijn alleen voor het afhaalpunt. Die kunnen ze anders niet scannen (zelfs niet die met 3s code) aldus de medewerker hier.
pi_166923249
Omslachtigheid troef dus ! Ik liepp uiteindelijk maar overal naar binnen te loeren of er iemand thuis was, omdat ik bij wijk 3 echt niet nog eens naar afgiftepunt wilde(lees:kon) :')

Omslachtigheid troef in ieder geval. Van die kutpakjes uit chiba allemaal...
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:45:14 #183
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166923259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:19 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja want ik weet van te voren of een pakket in mijn laatste stuk van de wijk niet gaat passen. |:( Of zoals ik tegen tc melde... "de aanlevering was te laat, dus ik had een stukje wijk over na sluitingstijd"

Het is godsonmogelijk om die wijk in 3 uur af te hebben. Dus die sluitingstijd ga je never nooit halen.
Dat wordt dus binnenkort ,,Je kunt toch gewoon tussendoor even naar die retailer? Gewerkte tijd is betaalde tijd."
pi_166923398
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat wordt dus binnenkort ,,Je kunt toch gewoon tussendoor even naar die retailer? Gewerkte tijd is betaalde tijd."
Dat verwachten ze ws wel ja.. stom gedoe. Ik doe nu heel erg mijn best om dingen bij de buren te brengen, collega's ook. Desnoods de halve straat proberen :'). Ik kon tot nu toe nog alles kwijt bij directe buren, maar ik had toch al wel flink wat van die te grote pakjes :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166923656
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:51 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dat verwachten ze ws wel ja.. stom gedoe. Ik doe nu heel erg mijn best om dingen bij de buren te brengen, collega's ook. Desnoods de halve straat proberen :'). Ik kon tot nu toe nog alles kwijt bij directe buren, maar ik had toch al wel flink wat van die te grote pakjes :{
Halve straat af voor een pakje en daarna evt. nog een ritje naar de retailer. Maar toch compenseert dat de volumedaling niet. :')
Ik merk dat iedereen ontzettend gefrustreerd is door al het gezeik en de goede ideeën van de laatste weken.
Ze zouden nu een betrokkenheidsmonitor erin moeten gooien. :D
  zondag 27 november 2016 @ 00:07:19 #186
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166923746
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat wordt dus binnenkort ,,Je kunt toch gewoon tussendoor even naar die retailer? Gewerkte tijd is betaalde tijd."
Maar dan moet je alle pakketten eerst wegbrengen en dan pas je post. Er vallen altijd wel huizen na sluitingstijd.
Overigens, maandagochtend naar depot rijden en dan naar retail is ook niet echt een economische manier om dat aan te pakken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 27 november 2016 @ 00:12:14 #187
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166923850
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:07 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar dan moet je alle pakketten eerst wegbrengen en dan pas je post.
,,Ja, maakt toch niet uit? Gewerkte tijd is betaalde tijd."
pi_166923897
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

,,Ja, maakt toch niet uit? Gewerkte tijd is betaalde tijd."
Daar heb ik niets meer aan toe te voegen. Ik wens jullie allen een fijn weekend.
Ik ben er weer klaar mee. :W
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 09:09:17 #189
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_166926121
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Er is ook nog steeds geen duidelijk antwoord op de vraag hoe lang die bonnetjes bewaard moeten blijven. Iedere tc... tl.... uhm... teampersoon zegt weer iets anders.
Er is vier weken vastgesteld. In januari wordt er gekeken of die vier weken ook nodig zijn .
Heeft te maken met eventuele klachten. Retailer stuurt het na twee weken retour. Dus ik ga er vanuit dat die vier weken terug naar twee of drie gaat.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_166926792
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Halve straat af voor een pakje en daarna evt. nog een ritje naar de retailer. Maar toch compenseert dat de volumedaling niet. :')
Ik merk dat iedereen ontzettend gefrustreerd is door al het gezeik en de goede ideeën van de laatste weken.
Ze zouden nu een betrokkenheidsmonitor erin moeten gooien. :D
Nou komt dat denk ik ook wel omdat je in de maanden november en december altijd al veel pakjes hebt, dus met die internationale belpakjes erbij (wat er in novemder/december waarschijnlijk ook meer zijn dan normaal) val je helemaal in de prijzen.

Ik verwacht dat het in januari ook wel weer wat minder wordt met die pakjes.

Wat betreft al die tijd die je bij de retailer kwijt bent: Is het geen idee om alle pakjes terug op het depot te leggen en dan af te spreken dat 1 bezorger (bij voorkeur degene die als laatste nog gaat lopen, of eentje die vlakbij het depot woont, of vlakbij de retailer) al jullie pakjes naar de retailer brengt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2016 @ 11:23:36 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166927626
Lijkt mij ook ja. Dat zou voor iedereen gemakkelijker moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 12:05:33 #192
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_166928154
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 10:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nou komt dat denk ik ook wel omdat je in de maanden november en december altijd al veel pakjes hebt, dus met die internationale belpakjes erbij (wat er in novemder/december waarschijnlijk ook meer zijn dan normaal) val je helemaal in de prijzen.

Ik verwacht dat het in januari ook wel weer wat minder wordt met die pakjes.

Wat betreft al die tijd die je bij de retailer kwijt bent: Is het geen idee om alle pakjes terug op het depot te leggen en dan af te spreken dat 1 bezorger (bij voorkeur degene die als laatste nog gaat lopen, of eentje die vlakbij het depot woont, of vlakbij de retailer) al jullie pakjes naar de retailer brengt?
Dat gebeurt al in sommige gebieden. Moet je alleen goed onderling afspreken dat je wel probeert de pakjes aan te bieden.
Straks heb je een collega die geen zin heeft en gewoon alles op het depot flikkert omdat het toch wel weggebracht wordt door een ander.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_166957052
Blijkbaar hebben wij "met z'n allen" afspraken gemaakt over het bezorgen van belpakjes door postbezorgers, zo staat hier te lezen. Ik heb de pfd-bijlage even doorgelezen, maar hier zijn deze afspraken helemaal niet gemaakt. Het enige wat ons is medegedeeld (dus dat is niet hetzelfde als samen iets afpreken) is dat het zou gaan om gemiddeld 2,7 pakje van pakketservice en 0,7 internationaal (vooral Chinees) pakje.

Blijkbaar is het zo dat je nooit meer dan 5 belpakjes per dag per wijk hoeft te bezorgen, dat de voorbereiders de pakjes moeten tellen en dan aan de TC doorgeven wanneer het er meer dan 5 zijn, en dat dan de overige pakjes worden rondgebracht door postbezorgers die zich hiervoor als vrijwilliger hebben opgegeven.

Ook staat er in de PDF dat je alle pakketten moet afhandelen en scannen in de app, terwijl ons bij het werkoverleg is verteld dat de internationale pakketten niet gescand hoeven worden. Dat kan ook vaak niet eens, omdat ze meestal geen 3S-code hebben.

Afgelopen vrijdag EN zaterdag heel het depot vergeven van de tassen stroopwafels (en dan blijken er in zo'n enorme doos ook nog eens maar 12 stroopwafels te zitten) en komende week hier voor 6 van mijn 9 wijken Witte Reus-proefmonsters. Ik zweer je, de eerste TC die mij komt vertellen dat dit de volumedaling niet compenseert die prop ik eigenhandig zo'n toiletblok in een lichaamsopening naar keuze. En aangezien het een soort bolletjes zijn gaan die overal in passen! })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166959102
Vind het wel heel schappelijk dat alleen de Hoogte van die pakketjes afwijkt. Stel dat je ook nog de Kennisgeving Lengte en Breedte zou moeten invullen.....
pi_166959561
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:17 schreef diesnelle het volgende:
Vind het wel heel schappelijk dat alleen de Hoogte van die pakketjes afwijkt. Stel dat je ook nog de Kennisgeving Lengte en Breedte zou moeten invullen.....
Hier heb ik ook al een paar te brede gehad. Maar dat mag dan blijkbaar wel weer als het om pakjes uit het buitenland gaat.

Overigens ben je bij die grote rechthoekige PCL dozen bij sommige wijken helemaal de lul aangezien die bij enkele wijken in geen één brievenbus passen *)
pi_166961002
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 18:17 schreef diesnelle het volgende:
Vind het wel heel schappelijk dat alleen de Hoogte van die pakketjes afwijkt. Stel dat je ook nog de Kennisgeving Lengte en Breedte zou moeten invullen.....
Ik heb ook al pakjes voorbij zien komen die eerder het formaat van een mud aardappelen hadden dan een schoenendoos. Misschien als ik ze eerst vacuüm had gezogen en dan heel strak had opgerold dat ze dan in een schoenendoos gepast hadden.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 28 november 2016 @ 20:17:09 #197
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166962222
Bij ons worden de pakjes die postbezorgers uiteindelijk gaan bezorgen apart verwerkt en afgevoerd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166962507
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Bij ons worden de pakjes die postbezorgers uiteindelijk gaan bezorgen apart verwerkt en afgevoerd.
Bij ons niet hoor. Als je geluk hebt doen ze ze boven in de tas, maar sommige voorbereiders zetten ze gewoon tussen de post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166966652
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 00:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Halve straat af voor een pakje en daarna evt. nog een ritje naar de retailer. Maar toch compenseert dat de volumedaling niet. :')
Ik merk dat iedereen ontzettend gefrustreerd is door al het gezeik en de goede ideeën van de laatste weken.
Ze zouden nu een betrokkenheidsmonitor erin moeten gooien. :D
Nou! Al die frustratie er uit spugen. >:)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2016 @ 22:50:04 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166966857
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons niet hoor. Als je geluk hebt doen ze ze boven in de tas, maar sommige voorbereiders zetten ze gewoon tussen de post.
Niets mis mee toch? ~O>
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166972757
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2016 12:05 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat gebeurt al in sommige gebieden. Moet je alleen goed onderling afspreken dat je wel probeert de pakjes aan te bieden.
Straks heb je een collega die geen zin heeft en gewoon alles op het depot flikkert omdat het toch wel weggebracht wordt door een ander.
Je bent wel erg goed op de hoogte. Ben jij soms het meesterbrein achter dit hele grote-pakjes-door-de-strot-van-postbezorgers gebeuren? Tenslotte had je het over een superdupergeheim project waar je aan ging werken. ;)
Ik heb je nooit vertrouwd. :P
pi_166974338
Hier komt het witte reus spul mogelijk pas later op de middag. Niet zo handig, want morgen loop ik die wijk niet.. ik had me voorgenomen om alles nu dan maar mee te nemen. Nou gaat mijn collega morgen dan misschien wel een deel mee nemen, hopelijk krijg ik dan te horen waar ze al bezorgd zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2016 @ 11:07:18 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166974680
Gistermiddag zijn volle postzakken uit een busje gevlogen tussen Borger en Stadskanaal. Stelde PostNL ook nog voor dat de vinder de postzakken terug moest brengen ...

http://www.rtvnoord.nl/ni(...)usje-bij-Stadskanaal

https://twitter.com/KlaasPals/status/803295909186506753
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 11:17:11 #204
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_166974840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:14 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je bent wel erg goed op de hoogte. Ben jij soms het meesterbrein achter dit hele grote-pakjes-door-de-strot-van-postbezorgers gebeuren? Tenslotte had je het over een superdupergeheim project waar je aan ging werken. ;)
Ik heb je nooit vertrouwd. :P
Niet het meesterbrein erachter. Wel betrokken geweest bij de implementatie. ^O^
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_166975338
Zal mij benieuwen hoeveel pakjes ik vandaag en morgen heb. Hopelijk geen of weinig voor de bovenwoningen en flats :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166980243
Het scannen van de Bol.com pakjes is blijkbaar alleen voor Bol zelf. Bij mijn eigen bestellingen zie ik bij het brievenbuspakje namelijk geen enkele code om het te volgen.
  dinsdag 29 november 2016 @ 17:03:06 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166982101
Ik had vandaag 7 belpakketjes, 8 scanpakketjes en nog wat china zooi.

En natuurlijk had ik weer een pakket dat ik niet bij de buren kwijt kon. En natuurlijk is dat pakketpunt op dinsdag niet open... Krijg daar nu al de balen van. De gene die dit klote plan heeft bedacht had wel wel iets beters kunnen bedenken zeg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166982872
Ai ja het is wel erg oneerlijk verdeeld ook soms. Sommigen hebben amper bel pakketjes en anderen heel veel :X

Hier viel dat gelukkig mee vandaag, bij 2 adressen aan moeten bellen (chinese meuk) en 1 ander pakket maar dat was voor een supermarkt. Was hier wel onduidelijkheid over die witte reus zooi, bijna al mijn collega's dachten dat we 60 per dag hadden ipv per wijk en dachten dat ik het fout begrepen had.. mooi niet dus :P hele depot rook er naar :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166983696
Hier 17! pakjes (twee wijken), waarvan iets minder dan de helft niet door de brievenbus paste. Alle buren lastig gevallen en de pakjes daar afgegeven. Ook aan buren die daar - zeer merkbaar - niet op zaten te wachten. Stinkpakjes. :N
En anderhalf uur bij moeten plussen. En o wee als ik die tijd niet krijg... })
pi_166986908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 10:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier komt het witte reus spul mogelijk pas later op de middag. Niet zo handig, want morgen loop ik die wijk niet.. ik had me voorgenomen om alles nu dan maar mee te nemen. Nou gaat mijn collega morgen dan misschien wel een deel mee nemen, hopelijk krijg ik dan te horen waar ze al bezorgd zijn.
Op ons depot nog helegaar geen Witte Reus te bekennen. Zal je zien dat ze er pas vrijdag of zo mee komen aankakken. Nou, reuze fijn dat je er dan heel week 48 over mag doen om ze te bezorgen. De week is dan alweer bijna om. Echt, wat een minkukels :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166986930
Wij hadden bericht gekregen dat ze vanaf woensdag (morgen dus) aangeleverd worden.
pi_166987229
Wij kregen een sms, dat ze mogelijk pas later op de middag zouden komen (en pas woensdag mee zouden kunnen), maar ze waren er toch al. Het heeft mij niet eens zoveel extra tijd gekost, had ze in 1 wijk en dat heeft me een kwartiertje extra gekost om ze allemaal weg te krijgen. Wel pasten ze amper door de bus en moest ik ze overal met geweld er door drukken, dat was wel wat jammer (waren gewoon normale standaard bussen...).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166990880
Vanmorgen om 10! uur al een sms dat de post voor diverse depots later kwam, we werden op de hoogte gehouden.
Vorige week kregen we dat smsje op de tijd dat de post er had moeten zijn.

Om de zoveel minuten kwam er een nieuw smsje met updates over welke depots/wijken er hoe laat aangeleverd zouden worden.
Ben nu nog aan het wachten (ben om 12 uur maar eens richting depot gegaan).

Wijk van vandaag was een drama, zo ontzettend slecht voorbereid, het wordt met de week erger.
Gelukkig de rest van de week alleen maar mijn eigen wijk, en zaterdagochtend niet bereikbaar.
pi_166994288
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:23 schreef swimmie86 het volgende:
Vanmorgen om 10! uur al een sms dat de post voor diverse depots later kwam, we werden op de hoogte gehouden.
Vorige week kregen we dat smsje op de tijd dat de post er had moeten zijn.

Om de zoveel minuten kwam er een nieuw smsje met updates over welke depots/wijken er hoe laat aangeleverd zouden worden.
Ben nu nog aan het wachten (ben om 12 uur maar eens richting depot gegaan).

Wijk van vandaag was een drama, zo ontzettend slecht voorbereid, het wordt met de week erger.
Gelukkig de rest van de week alleen maar mijn eigen wijk, en zaterdagochtend niet bereikbaar.
Nu nog aan het wachten? Om 23.23 uur? Bedoel je dat de wijken nooit zijn aangekomen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166994372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 09:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nu nog aan het wachten? Om 23.23 uur? Bedoel je dat de wijken nooit zijn aangekomen?
Op het beloofde smsje dat de wijken zouden vertrekken.
Post lag er om die tijd al lang en breed in.
pi_166997240
Argh, dan krijg je een telefoontje. De eigenaren vd hond waar ik toen door gebeten ben, snappen niet waarom ik een spuit moest halen en hebben nu dus 'geklaagd', waarschijnlijk omdat postnl ze aansprakelijk stelt. Ik heb verdorie destijds (begin september) nog netjes een brief in de bus gedaan om ze op de hoogte te stellen. Nu moet ik er morgen langs.... en ik werk niet in die buurt morgen, maar ik moest er voor het werk toch maar even langs.... om het uit te leggen. Eerst al dat ik ze moest updaten mbt die spuit en nu moet ik er heen omdat ze geklaagd hebben. Zucht.....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166997631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Argh, dan krijg je een telefoontje. De eigenaren vd hond waar ik toen door gebeten ben, snappen niet waarom ik een spuit moest halen en hebben nu dus 'geklaagd', waarschijnlijk omdat postnl ze aansprakelijk stelt. Ik heb verdorie destijds (begin september) nog netjes een brief in de bus gedaan om ze op de hoogte te stellen. Nu moet ik er morgen langs.... en ik werk niet in die buurt morgen, maar ik moest er voor het werk toch maar even langs.... om het uit te leggen. Eerst al dat ik ze moest updaten mbt die spuit en nu moet ik er heen omdat ze geklaagd hebben. Zucht.....
wat zijn dat voor aso's? Dat je gebeten bent door hun hond is al erg genoeg, dat ze dan ook nog het lef hebben om te gaan klagen is ronduit belachelijk.
Ook absurd dat je zelf langs moet gaan, dat lijkt me nou bij uitstek een taak voor de tc bezorgen
pi_166998670
Inderdaad. Ik zou toch even contact met de TC hierover opnemen. Hij moet er langs gaan. Wat een aso's!!! :(
  woensdag 30 november 2016 @ 14:40:29 #219
327191 RobertNL
For your gear.
pi_167000275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 12:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Argh, dan krijg je een telefoontje. De eigenaren vd hond waar ik toen door gebeten ben, snappen niet waarom ik een spuit moest halen en hebben nu dus 'geklaagd', waarschijnlijk omdat postnl ze aansprakelijk stelt. Ik heb verdorie destijds (begin september) nog netjes een brief in de bus gedaan om ze op de hoogte te stellen. Nu moet ik er morgen langs.... en ik werk niet in die buurt morgen, maar ik moest er voor het werk toch maar even langs.... om het uit te leggen. Eerst al dat ik ze moest updaten mbt die spuit en nu moet ik er heen omdat ze geklaagd hebben. Zucht.....
Dat zou ik weigeren, kom op zeg. En anders tenminste uren schrijven, want dat slaat nergens op :').
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_167000920
Eerst zei ie ook dat ie wel even zou bellen, maar toen bedacht ie zich en was het van, ga er morgen voor het werk maar even langs. Ik ga zeker de tijd wel schrijven ja, en als die mensen boos worden ga ik er vandoor :W volgens de TC snapten ze niet waarom ik een prik moest halen als ik zei dat het wel mee viel, wat ook precies de reden is dat ik er destijds een briefje in de bus heb gedaan. Daar stond in dat later bleek dat er toch een wondje was en dat ik daarom een prik moest halen. En dat mij gevraagd was om dat aan ze door te geven omdat ik eerst had gezegd dat het wel mee viel. Dat stond letterlijk in mijn briefje en ik heb hem zelf daar in de bus gegooid :') en nu snappen ze het niet. Okeeee.....

Vermoed dat ze gewoon niet zo'n zin hebben om te betalen... het is al 3 maanden geleden maar ze zullen dus wel een brief van postnl gehad hebben (dat vermoeden TC en ik iig, waarom neem je anders ineens 3 maand later pas contact op).

En het zijn volgens mij wel een beetje van die volksbuurt types dus ik durf niet zo goed :'). Maar goed, ik ben (onder een beetje druk) akkoord gegaan he, dus tja..

[ Bericht 6% gewijzigd door VixenFromHell op 30-11-2016 15:19:51 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167001434
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerst zei ie ook dat ie wel even zou bellen, maar toen bedacht ie zich en was het van, ga er morgen voor het werk maar even langs. Ik ga zeker de tijd wel schrijven ja, en als die mensen boos worden ga ik er vandoor :W volgens de TC snapten ze niet waarom ik een prik moest halen als ik zei dat het wel mee viel, wat ook precies de reden is dat ik er destijds een briefje in de bus heb gedaan. Daar stond in dat later bleek dat er toch een wondje was en dat ik daarom een prik moest halen. En dat mij gevraagd was om dat aan ze door te geven omdat ik eerst had gezegd dat het wel mee viel. Dat stond letterlijk in mijn briefje en ik heb hem zelf daar in de bus gegooid :') en nu snappen ze het niet. Okeeee.....

Vermoed dat ze gewoon niet zo'n zin hebben om te betalen... het is al 3 maanden geleden maar ze zullen dus wel een brief van postnl gehad hebben (dat vermoeden TC en ik iig, waarom neem je anders ineens 3 maand later pas contact op).

En het zijn volgens mij wel een beetje van die volksbuurt types dus ik durf niet zo goed :'). Maar goed, ik ben (onder een beetje druk) akkoord gegaan he, dus tja..
Je kan natuurlijk alsnog je tc bellen en zeggen dat je je bedacht hebt, en dat het zijn taak is om daar langs te gaan, niet de jouwe, Ik zou het in ieder geval niet doen, kom zeg, het hoort gewoon bij zijn functie.
  woensdag 30 november 2016 @ 15:41:15 #222
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167001476
Ik zou dat ook niet doen. Dat levert alleen maar gezeik op. Laat hem z'n werk maar doen hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167001654
Ik ga nu ook wel een beetje van het ergste uit (dat ze pissig zijn omdat ze opdraaien voor de kosten), maar misschien snappen ze gewoon echt niet dat een prik nodig is wanneer een hond doorgebeten heeft, omdat je dan gewoon echt een risico loopt op tetanus. Volgens de TC snapten ze gewoon niet dat ik eerst zei dat het mee viel en toch vervolgens een prik moest halen. Dat kan ik nog wel een keer proberen uit te leggen, dat de huisarts dat toch nodig vond toen ik die belde. Voor de rest ben ik sowieso niet van plan om een discussie aan te gaan, dus als het die kant op gaat of ze worden boos, dan zou ik het gesprek afkappen.

Vind het alleen zo raar dat ze het niet snappen dat ik eerst wat anders zei, terwijl ik dus in mijn brief ook aangaf dat later bleek dat het toch iets ernstiger was. Heb er destijds natuurlijk wel zelf voor gekozen om een brief in de bus te gooien ipv ze face to face te spreken, die beslissing blijkt nu dus toch niet de juiste te zijn :'). Had toen al geen trek in een confrontatie.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167001807
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga nu ook wel een beetje van het ergste uit (dat ze pissig zijn omdat ze opdraaien voor de kosten), maar misschien snappen ze gewoon echt niet dat een prik nodig is wanneer een hond doorgebeten heeft, omdat je dan gewoon echt een risico loopt op tetanus. Volgens de TC snapten ze gewoon niet dat ik eerst zei dat het mee viel en toch vervolgens een prik moest halen. Dat kan ik nog wel een keer proberen uit te leggen, dat de huisarts dat toch nodig vond toen ik die belde. Voor de rest ben ik sowieso niet van plan om een discussie aan te gaan, dus als het die kant op gaat of ze worden boos, dan zou ik het gesprek afkappen.

Vind het alleen zo raar dat ze het niet snappen dat ik eerst wat anders zei, terwijl ik dus in mijn brief ook aangaf dat later bleek dat het toch iets ernstiger was. Heb er destijds natuurlijk wel zelf voor gekozen om een brief in de bus te gooien ipv ze face to face te spreken, die beslissing blijkt nu dus toch niet de juiste te zijn :'). Had toen al geen trek in een confrontatie.
Je had die brief toen al niet bij hen moeten bezorgen nee, je tc had het gewoon meteen moeten oppakken ipv jou er mee op te zadelen.
pi_167001821
Ik heb vandaag zelf zo'n Witte Reus pakketje ontvangen hier thuis. Vond em wel erg dik inderdaad, voor een brievenbus. Hier geen last, want wij hebben nog zo'n oude groene ptt-bus waar alles altijd in kan. Maar het toiletgeval hangt al in de toiletpot en ruikt lekker. dat ding voor de was ga ik nog proberen. Allemaal sterkte met bezorgen van die dingen!
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_167001886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je had die brief toen al niet bij hen moeten bezorgen nee, je tc had het gewoon meteen moeten oppakken ipv jou er mee op te zadelen.
Het kwam er op neer dat ik het recht moest zetten omdat ik in eerste instantie had gezegd dat het wel mee viel.. :')

Maar goed of ik nou de TC moet gaan bellen dat ik het toch niet wil doen, of ik ga daar toch maar even langs, het is beide vervelend.... De TC gaat ongetwijfeld niet zomaar meer accepteren dat ik het niet doe dus daar komt net zo goed gezeik van. Jammer is dat.. Plus, ik wil nog altijd wel een vergoeding van PostNL. Waar ik ook nog achteraan moet, want toen ik per mail vroeg of ik nu de rekening in kan dienen of dat ik moet wachten op de eindafrekening van het eigen risico (dat had ik van de vakbond begrepen), kreeg ik geen antwoord. Dat wordt niet door de TC afgehandeld, degene die toen nog vragen had ken ik uberhaupt niet. Maar als ik in de ogen van PostNL niet.. meewerk ... :')

Overweeg nu om te mailen dat ik het niet zie zitten om daar alleen heen te gaan, maar dat ik best samen met hem er even langs wil gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door VixenFromHell op 30-11-2016 16:10:31 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167002733
Dat is een heel goed idee. Er samen heen gaan. Die lui durven je dan niets meer te maken.
pi_167002827
Ja, plus dat ik dan ook weet wat er gezegd is. Ik weet nu niet precies zeker wat die mensen nou werkelijkheid gezegd hebben. De TC heeft iets doorgekregen en heeft mij iets verteld...
Als de TC er alleen heen gaat, weet ik nog niet wat die mensen te zeggen of vragen hebben.

Denk dat ik dat inderdaad maar aan ga geven, ook omdat het me handiger lijkt dan dat ik weer info door moet gaan geven aan hem. Dan maar gewoon een gesprekje samen. Hij verwacht van mij dat ik er speciaal heen fiets, dan stopt hij er ook maar tijd in.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167003189
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167003359
quote:
Aii, zelfs geen pepernoot te vinden. Hier is de code tussentijds veranderd, nadat kinderen in de buurt ervan op de hoogte bleken te zijn.
pi_167003611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Dan maar gewoon een gesprekje samen. Hij verwacht van mij dat ik er speciaal heen fiets, dan stopt hij er ook maar tijd in.
Als je ertegenop ziet: gewoon TC (mee) laten gaan, inderdaad. De houding van PostNL was bij mij ook alsof ik de hond gebeten had, ipv andersom. Nooit meer iets van gehoord trouwens, nadat ze de melding eindelijk opgenomen hadden (2x afspraak niet nagekomen).

Wordt die spuit niet vergoed vanuit de basisverzekering? Of gaat het van je eigen risico af? Ik heb er nog geen rekening van teruggevonden, ook niet van het spoedje huisartsenpost op zaterdagavond. Maar mocht het nog tot kosten komen, kan ik eerder op de hondeneigenaar rekenen dan op hulp van die aso werkgever, vrees ik :-(
pi_167003703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 16:00 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het kwam er op neer dat ik het recht moest zetten omdat ik in eerste instantie had gezegd dat het wel mee viel.. :')

Maar goed of ik nou de TC moet gaan bellen dat ik het toch niet wil doen, of ik ga daar toch maar even langs, het is beide vervelend.... De TC gaat ongetwijfeld niet zomaar meer accepteren dat ik het niet doe dus daar komt net zo goed gezeik van. Jammer is dat.. Plus, ik wil nog altijd wel een vergoeding van PostNL. Waar ik ook nog achteraan moet, want toen ik per mail vroeg of ik nu de rekening in kan dienen of dat ik moet wachten op de eindafrekening van het eigen risico (dat had ik van de vakbond begrepen), kreeg ik geen antwoord. Dat wordt niet door de TC afgehandeld, degene die toen nog vragen had ken ik uberhaupt niet. Maar als ik in de ogen van PostNL niet.. meewerk ... :')

Overweeg nu om te mailen dat ik het niet zie zitten om daar alleen heen te gaan, maar dat ik best samen met hem er even langs wil gaan.
Ik zou inderdaad TC uitnodigen om gezellig mee te gaan. Die mensen zijn duidelijk geërgerd en dan zou jij daar buiten werktijd, in je eentje heen moeten gaan om het maar met ze op te lossen?
Fraai weer. :N
pi_167003756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 17:21 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Als je ertegenop ziet: gewoon TC (mee) laten gaan, inderdaad. De houding van PostNL was bij mij ook alsof ik de hond gebeten had, ipv andersom. Nooit meer iets van gehoord trouwens, nadat ze de melding eindelijk opgenomen hadden (2x afspraak niet nagekomen).

Wordt die spuit niet vergoed vanuit de basisverzekering? Of gaat het van je eigen risico af? Ik heb er nog geen rekening van teruggevonden, ook niet van het spoedje huisartsenpost op zaterdagavond. Maar mocht het nog tot kosten komen, kan ik eerder op de hondeneigenaar rekenen dan op hulp van die aso werkgever, vrees ik :-(
Het bezoek aan de huisarts wel, de spuit zelf is eigen risico. Is maar iets van 2/3 tientjes, maar dat hoef ik niet te betalen. Huisartsenpost gaat ook niet van je eigen risico af, maar alles wat je krijgt aan medicatie etc wel.

Schandalig hoe ze daar mee om gaan he, ik ga er zeker ook nog wel weer achteraan hoe en wanneer ik nu de rekening bij PostNL in moet leveren.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167003779
Track & trace over een pakketje aanzienlijk groter dan een schoenendoos: Zending in brievenbus. :')
pi_167003808
Haha fail! Ik had er gisteren eentje die niet in de tas zat, maar de T&T stond eind vd dag wel op bezorgd. Het is hier toch wel flink druk nu, tassen vol met pakjes...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167003897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 17:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Haha fail! Ik had er gisteren eentje die niet in de tas zat, maar de T&T stond eind vd dag wel op bezorgd. Het is hier toch wel flink druk nu, tassen vol met pakjes...
20 stuks in alleen mijn pakjestas vandaag. En dan zaten er nog een lading in de bundels.
In mijn tweede wijk heb ik voor minstens de helft van de schijtlading pakjes moeten aanbellen. :X
pi_167003901
Je kunt wel merken dat sinterklaas eraan zit te komen inderdaad, stuk meer volume dan normaal op woensdag. Behoorlijk wat wijken die nu gewoon 3 of 4 tassen hadden, waar dat er normaal op een daldag maar 1 is.
pi_167004019
Zolang ze uitbetalen en ik de pakjes nog gewoon ergens kwijt kan, vind ik het nog geen ramp. Tot nu toe nog geen tripjes naar de retailer gehad, heb 1x iets 2 huizen verderop gebracht en verder nog alleen directe buren :P

Morgen wel even goed de planning in de gaten houden, volgende week donderdag komt de AH special. Een collega heeft dan vrij, en zijn dienst is mij met 4 a 5 tassen HAH toch echt te groot. Het is ook wel erg balen dat we nu 3 collega's kwijt zijn die allemaal ook op zaterdag werkten, 2 daarvan liepen elke zaterdag ook 2 grote wijken.. en die gaan ze niet vervangen. Terwijl ze steeds in de knel zaten qua planning... :|W
We krijgen er alleen met kerst tijdelijk 2 bij...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167004472
Ik heb van een collega vandaag zo'n briefje in de bus gehad. Ik zie dat er op staat dat je de pakketje pas de volgende werkdag om 3 uur kan ophalen. Nou weet ik dat de zending allang bij het postagentschap moet liggen. Maar vinden ze het daar erg als ik een dag te vroeg kom?
pi_167004711
Denk het niet. Volgens mij hebben ze dat op de briefjes gezet omdat ze niet weten hoe laat iedere bezorger het pakje op het afhaalpunt komt brengen. Zoiets zeiden ze geloof ik op het werkoverleg.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 18:19:19 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167004815
:Y

Was vroeger met die briefjes ook al zo dat er een tijd voor de volgende dag op stond. Was het niet aangetekend dan lag het vaak dezelfde dag nog op het afhaalpunt, terwijl de aangetekenden de volgende dag vaak met of een ochtendrit of met de gewone postrit mee gingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 30 november 2016 @ 18:22:49 #242
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167004888
Hier staat op die briefjes 5 uur van de zelfde dag. Zit daar dan ook al verschil in?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167004952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:22 schreef V__L_N het volgende:
Hier staat op die briefjes 5 uur van de zelfde dag. Zit daar dan ook al verschil in?
Het voorbeeld op ons werkoverleg had dat ook, maar de TC zei dat dat nog een foute versie was :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167004959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:22 schreef V__L_N het volgende:
Hier staat op die briefjes 5 uur van de zelfde dag. Zit daar dan ook al verschil in?
Blijkbaar :?

Ik heb trouwens nog van die oude kennisgevingen liggen (wie wat bewaart heeft wat), daar staat ook de volgende werkdag maar dan 10 uur. Maar ze werden ook voor aangetekenden gebruikt als de 2e poging ook niet lukte.
  woensdag 30 november 2016 @ 18:40:46 #245
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167005369
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:25 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het voorbeeld op ons werkoverleg had dat ook, maar de TC zei dat dat nog een foute versie was :o
Ah die oude troep sturen ze naar ons _O-
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167005976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga nu ook wel een beetje van het ergste uit (dat ze pissig zijn omdat ze opdraaien voor de kosten), maar misschien snappen ze gewoon echt niet dat een prik nodig is wanneer een hond doorgebeten heeft, omdat je dan gewoon echt een risico loopt op tetanus. Volgens de TC snapten ze gewoon niet dat ik eerst zei dat het mee viel en toch vervolgens een prik moest halen. Dat kan ik nog wel een keer proberen uit te leggen, dat de huisarts dat toch nodig vond toen ik die belde. Voor de rest ben ik sowieso niet van plan om een discussie aan te gaan, dus als het die kant op gaat of ze worden boos, dan zou ik het gesprek afkappen.

Vind het alleen zo raar dat ze het niet snappen dat ik eerst wat anders zei, terwijl ik dus in mijn brief ook aangaf dat later bleek dat het toch iets ernstiger was. Heb er destijds natuurlijk wel zelf voor gekozen om een brief in de bus te gooien ipv ze face to face te spreken, die beslissing blijkt nu dus toch niet de juiste te zijn :'). Had toen al geen trek in een confrontatie.
Je kunt ze natuurlijk ook vertellen dat je, als dat nodig mocht zijn, een procedure in gang kunt zetten om de hond te laten afmaken. Eens kijken hoe ze dan reageren ...

Heb je destijds aangifte gedaan bij de politie? In het gunstigste geval levert dat in elk geval op dat de wijkagent even gaat babbelen met het hondenbaasje.

En wellicht heb je, behalve schade aan jezelf, ook nog schade aan je kleding opgelopen, bijvoorbeeld bijtgaatjes in je broek. Het is niet meer dan redelijk dat hondenbaasje ook voor die schade opdraait.

[ Bericht 3% gewijzigd door blijevis op 30-11-2016 19:18:46 ]
pi_167006195
Vandaag met een collega een wijk van gister weggebracht. Admi had een fout gemaakt en iemand op die wijk gezet die voorlopig niet op dinsdag werkt. En hij weigerde het vandaag erbij te toen.
pi_167006993
Nee geen aangifte gedaan. Vond dat ook niet zo nodig, het was ook niet alsof ze hem gewoon buiten lieten lopen oid.. hij ontsnapte toen 1 vd kids de deur voor me open deed. Dan nog had ie niet moeten bijten (dat zei de eigenaresse ook zelf nog), maar ik wilde er ook weer niet te veel gedoe van maken. Het was 1 klein gaatje en verder ook geen andere schade :)
Jammer dat ie toch net doorgebeten had. Dat zag ik dus pas toen ik al verder gelopen was, en na een telefoontje met de huisarts de volgende ochtend (de praktijk was die middag dicht), hebben ze me toch gevraagd om een prik te halen. Vandaar dus ook de brief die ik nog in de bus heb gegooid, dat ik dat dus later ontdekte en ze daarvan op de hoogte bracht.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator woensdag 30 november 2016 @ 19:31:32 #249
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167007062
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 18:22 schreef V__L_N het volgende:
Hier staat op die briefjes 5 uur van de zelfde dag. Zit daar dan ook al verschil in?
In de gebieden waar het al draaide voor vorige week dinsdag staat dat inderdaad op de stickers.
Weet niet of jij in zo'n gebied loopt maar dat kan een reden zijn.
Andere reden is dat er bij de eerste lading stickers bij de drukker iets fout is gegaan.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167007734
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 15:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga nu ook wel een beetje van het ergste uit (dat ze pissig zijn omdat ze opdraaien voor de kosten), maar misschien snappen ze gewoon echt niet dat een prik nodig is wanneer een hond doorgebeten heeft, omdat je dan gewoon echt een risico loopt op tetanus. Volgens de TC snapten ze gewoon niet dat ik eerst zei dat het mee viel en toch vervolgens een prik moest halen. Dat kan ik nog wel een keer proberen uit te leggen, dat de huisarts dat toch nodig vond toen ik die belde. Voor de rest ben ik sowieso niet van plan om een discussie aan te gaan, dus als het die kant op gaat of ze worden boos, dan zou ik het gesprek afkappen.

Vind het alleen zo raar dat ze het niet snappen dat ik eerst wat anders zei, terwijl ik dus in mijn brief ook aangaf dat later bleek dat het toch iets ernstiger was. Heb er destijds natuurlijk wel zelf voor gekozen om een brief in de bus te gooien ipv ze face to face te spreken, die beslissing blijkt nu dus toch niet de juiste te zijn :'). Had toen al geen trek in een confrontatie.
lekker tc aan het werk trappen. Kom nou :')
pi_167008133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaar dus ook de brief die ik nog in de bus heb gegooid, dat ik dat dus later ontdekte en ze daarvan op de hoogte bracht.
Na de beet in mij bovenbeen zei ik ook in eerste instantie dat het wel mee zou vallen. Ook omdat ik geen zin had ter plaatse mijn broek te laten zakken ;) De arts raadde mij echter aan de eigenaar met foto's te confronteren én aangifte te doen van een zeer agressief-gevaarlijke hond. Dat laatste heb ik achterwege gelaten omdat de eigenaresse er erg van geschrokken was en adequaat reageerde (en het slot van het hek al gerepareerd had toen ik kwam). Admi deed niks, bedankte voor mijn melding...
pi_167009278
Iemand enige idee hoe ik loonheffingskorting wijzig?
pi_167009327
Je zou een formulier bij je TC moeten kunnen aanvragen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 30 november 2016 @ 20:34:04 #254
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167009346
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 17:29 schreef Rafierafie het volgende:
Track & trace over een pakketje aanzienlijk groter dan een schoenendoos: Zending in brievenbus. :')
Ik licht dus brievenbussen, je wil niet weten wat mensen er soms in drukken. Ik heb zelfs een of ander pauperbedrijf dat hun brievenbuspakjes (en dat zijn er al gauw meer dan 15) gewoon er in drukt waardoor hun en andere post beschadigd wordt. Al meermaals een melding van gemaakt, wordt niks mee gedaan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167009677
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 20:32 schreef Yreal het volgende:
Iemand enige idee hoe ik loonheffingskorting wijzig?
Hier vind je een formulier: https://mijnpostnl.mijnpo(...)ng%20loonheffing.pdf
pi_167009781
quote:
top
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 november 2016 @ 21:04:20 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167010222
BPost weet van geen ophouden ...

http://nos.nl/artikel/214(...)mebod-op-postnl.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167012443
quote:
Belgenmop zonder eind :)
pi_167014722
quote:
van mij mag het. Huidige gang van zaken is toch ook niks.
  donderdag 1 december 2016 @ 00:00:24 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167015069
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:31 schreef dud0r het volgende:

[..]

In de gebieden waar het al draaide voor vorige week dinsdag staat dat inderdaad op de stickers.
Weet niet of jij in zo'n gebied loopt maar dat kan een reden zijn.
Andere reden is dat er bij de eerste lading stickers bij de drukker iets fout is gegaan.
Nee we zijn er vorige week mee begonnen. Denk dat wij dan zo'n foute lading stickers hebben gekregen. Paar extra uren zou wel beter uitkomen. Maar goed, in dit tempo gaan ze rap op.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167018110
De TC vond mijn idee toch ook wel goed, dus we spreken nog even af wanneer we dat gaan doen. Hij had het over morgen ergens. Maar dat scheelt dus weer :) ben nog wel heel benieuwd naar wat die mensen dan te zeggen of vragen hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167032396
Ik kom nu net weer een leuk bericht tegen: De vergoeding voor de pleeballen is bij de looptijd van vandaag toegevoegd en of we daarvoor geen extra tijd op andere dagen willen vragen. Ik had er maar liefst 11 minuten (15 minuten bij een collega) bijgekregen vandaag. Die tijd had ik al nodig zonder dat ik die dingen heb weggebracht. 8)7

Die grote binnenlandse pakketten zouden toch alleen op dinsdag en woensdag worden bezorgd? Nee hoor, vandaag zaten ze er gewoon weer bij.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 10:20 schreef VixenFromHell het volgende:
De TC vond mijn idee toch ook wel goed, dus we spreken nog even af wanneer we dat gaan doen. Hij had het over morgen ergens. Maar dat scheelt dus weer :) ben nog wel heel benieuwd naar wat die mensen dan te zeggen of vragen hebben.
Goed om te horen. Ik snap niet dat hij het een goed idee vond om jou daar alleen naartoe te sturen.
Ik snap heel veel de laatste tijd niet als het over PostNL gaat...
pi_167034712
Ja dat zag ik vandaag ook ineens, dat die extra tijd bij vandaag stond. Had het allang bij dinsdag geschreven en gekregen, dus ik heb vandaag zowaar de minknop gebruikt.

Die binnenlandse zouden idd eigenlijk alleen dinsdag en woensdag ja :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator vrijdag 2 december 2016 @ 07:07:58 #264
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167039763
Binnenlandse pakketten die je gisteren had zijn waarschijnlijk ergens verzopen/verkeerd afgeleverd. Is weer terug het proces in gegaan en nu wel naar de goede locatie.
Bij mij op de locatie hadden we gisteren er ook nog een paar }:|
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167040542
Het typische is dat er bij diverse collega's gisteren meer van die grote pakketten in de tassen zaten dan op dinsdag en woensdag. Ik ben benieuwd of dat vandaag dan weer het geval zal zijn.
  Moderator vrijdag 2 december 2016 @ 10:27:42 #266
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167041978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:57 schreef Rafierafie het volgende:
Het typische is dat er bij diverse collega's gisteren meer van die grote pakketten in de tassen zaten dan op dinsdag en woensdag. Ik ben benieuwd of dat vandaag dan weer het geval zal zijn.
Dat is wel apart. Dat waren wel binnenlandse belpakjes?
Buitenlandse belpakjes zou namelijk kunnen dat daar gisteren meer van was dan woensdag want daar is een gedeelte van gebufferd geweest.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_167044142
Die mensen waren niet thuis, er is gebeld en er was niets aan de hand verder. Waren niet boos oid :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167049273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 12:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Die mensen waren niet thuis, er is gebeld en er was niets aan de hand verder. Waren niet boos oid :)
Dat valt dan weer mee.
pi_167050570
Ja! Ze waren een brief kwijt, waarschijnlijk dan dus de mijne met de uitleg. Maar hoorde vd TC dat ze er ook geen problemen mee hadden om te betalen, dus mijn horror scenario was onterecht ;)
Zie nu dat het maar om 12 euro gaat, dat is inclusief de kosten vd apotheek. Dat valt toch weer mee. Ze mogen geen kosten rekening voor een gesprek met uitleg, omdat de spuit al bij de huisarts klaar lag en daar gezet is :P

Over wat andere medicijnen betaal ik 1 euro voor de medicatie zelf, 6,5 euro voor de uitgifte op zich, en 6,5 euro voor het gesprekje met uitleg :'). Dat ze kosten rekenen omdat ze er werk aan hebben snap ik, maar dit vind ik toch wel wat dubbelop... maar goed dat is offtopic ;)

Ik zag laatst trouwens ook weer zo'n pakje dat door een particulier naar het afhaalpunt verzonden was. Snappen mensen dan echt niet dat dat niet de bedoeling is. Die weigeren dat dan gewoon of geven het later weer mee aan PostNL... 'onbekend op dit adres'.

[ Bericht 11% gewijzigd door VixenFromHell op 02-12-2016 17:46:23 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 2 december 2016 @ 22:39:58 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167060792
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat is wel apart. Dat waren wel binnenlandse belpakjes?
Buitenlandse belpakjes zou namelijk kunnen dat daar gisteren meer van was dan woensdag want daar is een gedeelte van gebufferd geweest.
Ik had vandaag ook nog 2 binnenlandse belpakketjes hoor. 1 Moest gescanned ook. Makkelijke bezuiniging hoor dit.

Oh en:
http://www.nu.nl/beurs/43(...)-in-januari-afm.html
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_167060915
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:27 schreef dud0r het volgende:

[..]

Dat is wel apart. Dat waren wel binnenlandse belpakjes?
Buitenlandse belpakjes zou namelijk kunnen dat daar gisteren meer van was dan woensdag want daar is een gedeelte van gebufferd geweest.
Absoluut binnenlandse pakketten. Vandaag ben ik er geen tegengekomen gelukkig.

Degene die verantwoordelijk is voor die pleeballenopdracht mogen ze wat mij betreft ook ontslaan.
Wat een onmogelijke koleredingen zijn dat zeg! Ik had me al voorgenomen om er zoveel mogelijk in mijn straat met buitenbussen te bezorgen, maar daar kon ik ze niet allemaal lozen.
Bij het eerste adres met een bus in de deur heb ik dusdanig hard moet duwen om dat kreng erin te krijgen dat ik moest concluderen dat dat niet te doen was. De standaard brievenbussen in mijn wijk zijn van het type dat naar binnen toe open gaat. Het kost al vrij veel moeite om een bolleke naar binnen te krijgen.
Ik heb dus bezorgd bij adressen met buitenbussen, daar waar mensen de klep ooit hebben vervangen en verder heb ik ze gegeven aan iedereen die ik op straat tegen ben gekomen en nu heb ik er nog een lading over. :X :(
pi_167062008
Volgens werkenbijpostnl.nl:

quote:
Wat houdt post bezorgen in?

Lekker actief buiten werken
Zelfstandig en verantwoordelijk werk
Flexibele werktijden

Postbezorger, de ideale parttime baan

Als postbezorger ben je lekker actief bezig in de buitenlucht. Je blijft fit en je maakt mensen blij. Voor die glimlach doe je het! Je werkt vooral op dinsdag, donderdag en zaterdag in je eigen wijk of woonplaats.
Bruto uurloon beginnend pbz: ¤ 9,31
Ik na een eeuwigheid in dienst: ¤ 9,82

quote:
Wat houdt postvoorbereider in?

Binnen werken in een team
Verantwoordelijk werk
Te combineren met gezin of andere bezigheden
Fysiek zwaar werk

word postvoorbereider

Als postvoorbereider werk je in een team. Samen sorteren jullie de binnengekomen post. Dankzij jullie werk kunnen de postbezorgers de straat op om de post te bezorgen.
Bruto uurloon beginnend voorbereider: ¤ 9,92

Waarom is het zetten van de post fysiek zwaar werk, terwijl "lekker actief bezig" zijn "in de buitenlucht" dat niet is.
En waarom krijgen postbezorgers in de hoogste trede minder betaald dan iemand die net is begonnen als voorbereider? Dit soort dingen beginnen met meer en meer te irriteren.
pi_167062035
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 22:43 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Absoluut binnenlandse pakketten. Vandaag ben ik er geen tegengekomen gelukkig.

Degene die verantwoordelijk is voor die pleeballenopdracht mogen ze wat mij betreft ook ontslaan.
Wat een onmogelijke koleredingen zijn dat zeg! Ik had me al voorgenomen om er zoveel mogelijk in mijn straat met buitenbussen te bezorgen, maar daar kon ik ze niet allemaal lozen.
Bij het eerste adres met een bus in de deur heb ik dusdanig hard moet duwen om dat kreng erin te krijgen dat ik moest concluderen dat dat niet te doen was. De standaard brievenbussen in mijn wijk zijn van het type dat naar binnen toe open gaat. Het kost al vrij veel moeite om een bolleke naar binnen te krijgen.
Ik heb dus bezorgd bij adressen met buitenbussen, daar waar mensen de klep ooit hebben vervangen en verder heb ik ze gegeven aan iedereen die ik op straat tegen ben gekomen en nu heb ik er nog een lading over. :X :(
Flink rammen, dan past het best. Het waren gelukkig geen vloeibare toiletblokken
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167062086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 23:20 schreef Rafierafie het volgende:
Volgens werkenbijpostnl.nl:
Flexibele werktijden? Daar bedoelen ze dan waarschijnlijk mee dat je een contract krijgt voor 5 uur in de week maar dat je wel dinsdag t/m zaterdag van 11.00 tot 18.00 uur beschikbaar moet zijn. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167068068
Zucht, er zou voor mij een wijk eerder klaar zijn, maar nog niets gehoord. De planners zijn allemaal in gesprek. Normaal is zo'n wijk dan om 10.15 al wel klaar, dus ik zit al even te wachten. En ze komen hem dan waarschijnlijk niet brengen, want als de TC dat doet belt ie altijd wel even.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167073276
Zijn er postsorteerders hier?

[ Bericht 90% gewijzigd door centraldobrazil op 03-12-2016 22:25:00 ]
pi_167076388
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 15:00 schreef centraldobrazil het volgende:
Hi! Ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen. Ik ben net als postsorteerder bij een POSTNL sorteercentrum begonnen en het is in het begin erg verwarrend welke post nou in welke bakken gegooid moet worden. Je hebt SMO, SMK, SMX, SM etc etc. Kan iemand die hier ook heeft gewerkt mij uitleggen welke brieven en/of pakketten in welke bakken horen? Ik ben wel ingewerkt maar mijn collega's vertellen mij elk tegenstrijdige dingen; de een vertelt mij dat dit hier hoort en de ander daar.

Bedankt!
Volgens mij zitten hier vooral postbezorgers, voorbereiders, een enkele zaterdagbesteller en een verdwaalde TC. Geen sorteermedewerkers. Het enige wat ik weet is dat SMK Sorteermachine Klein betekent, en dat is post tot maximaal A5-formaat. Grotere poststukken (tot maximaal A4) en andere rare formaten (of heel glad, zoals die Gall & Gall mailings) gaat volgens mij met de SMG (Sorteermachine Groot), en SMO (Sorteermachine Overig) doet onder andere brievenbuspakjes (van die platte bol.com dozen e.d.)

De SMX zou volgens mij de SMG en SMK beide vervangen, en in principe dus ook die beide formaten aan moeten kunnen.

Maar dat is enkel wat ik van horen zeggen weet, en gebaseerd op hoe de post bij ons binnenkomt. SMK in rode bakken, SMG in blauwe en SMO in van die oranje tenten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_167083130
De post was dus nog niet volledig voorbereid toen ik belde. Uiteindelijk kwam de TC om 11.15, met 3/4 wijk. De andere tas moest ik later dan maar halen. Door drukte + flink stuk extra heen en weer fietsen voor die ene tas, en pakjes die niet pasten had ik op wijk 1 al een uur uitloop. Op wijk 2 vervolgens ook een half uur. En zo was ik alles bij elkaar van 11.15 tot 17.15 bezig :(
Collega moest afspraken afzeggen. Of nuja moest.. ze had ja gezegd op 2,5 wijk maar ze moest wel vroeg kunnen beginnen ivm sint feest. Dat ging ze nu dus nooit meer redden :X

Ving ook op dat team voorbereiden niet zo blij is met al die verzoeken om wijken eerder af te hebben, dus vroeger of later zal dat wel afgeschaft gaan worden vermoed ik :{ dat wordt nog lastig met een te krappe bezetting en het niet aan willen nemen van extra mensen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_167084325
In mijn eerste wijk vandaag moest ik een pakje bezorgen van 0,7 formaat. Toen ik aanbelde deed er niemand open. De directe buren had ik net daarvoor zien vertrekken en verder ontbrak het aan enig teken van leven in de straat.
Ik moest nog een tweede wijk lopen in de buurt, dus besloot het pakje na die tweede wijk nogmaals aan te bieden.
Rond half vier belde ik opnieuw aan. Mevrouw deed open en ik vertelde haar dat ik vanmorgen ook al had geprobeerd om het pakje aan te bieden, maar omdat zij toen niet thuis was het nu nog maar een keer probeerde.
Mevrouw: "Maar waarom heb je dan geen briefje achtergelaten?"
Ik: "Omdat ik het toch nogmaals zou aanbieden."
Mevrouw (op niet zo vriendelijke wijze): "Maar ik heb er al de hele tijd op zitten wachten."
Ik (vriendelijk lachend): "Nu heeft u uw pakje toch nog vandaag binnen. Fijn weekend."

Dan doe je er moeite voor om ruim voor vijf uur iemand alsnog een pakje te bezorgen en dan nog krijg je geklaag dat je laat bent. Als ik een kennisgeving had achtergelaten had ze nog langer mogen wachten, namelijk tot maandag, wanneer ze het zelf bij de retailer had mogen ophalen.
Fijn als je het gevoel krijgt dat je werk gewaardeerd wordt.
pi_167084557
Daar heb ik maar 1 woord voor: belachelijk!

Ja... sommige mensen he...... :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2016 @ 22:25:54 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167084680
ik had vandaag een pakketje voor een huis zonder brievenbus (ja, die bestaan nog). Er was niemand, dus ik heb het maar retour gestuurd, want een kennisgeving achterlaten lukte natuurlijk ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167084919
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:21 schreef VixenFromHell het volgende:

Ja... sommige mensen he...... :N
Kwam hier gister bij een adres waar ze een "u was niet thuis" melding achter het raam hadden gehangen. Maar heel dwingend op was geschreven om bij niet thuis toch vooral het pakje bij de buren af te geven. Maar al hun directe en buren daarnaast waren allemaal ook niet thuis :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 december 2016 @ 22:35:39 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167084956
Dan houdt het op he _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167085067
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Kwam hier gister bij een adres waar ze een "u was niet thuis" melding achter het raam hadden gehangen. Maar heel dwingend op was geschreven om bij niet thuis toch vooral het pakje bij de buren af te geven. Maar al hun directe en buren daarnaast waren allemaal ook niet thuis :')
Misschien als je in de buurt bent, later nogmaals aanbieden? Heb ik goede ervaringen mee. :Y
pi_167085289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:39 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Misschien als je in de buurt bent, later nogmaals aanbieden? Heb ik goede ervaringen mee. :Y
Doe ik meestal ook als ik er toch nog in de buurt kom idd. Maar dit briefje (van DHL in het geval) leek echt op een verwijt aan het adres van man van DHL. Beetje typisch dat die mensen niet kunnen bedenken dat hun buren ook allemaal weg kunnen zijn :X

Een andere wijk zit trouwens vol met uitstaande bellen of briefjes met a.u.b. niet aanbellen i.v.m. slapende kinderen. Dat is blijkbaar hip tegenwoordig. Alsof een baby niet tegen een bel kan :')
pi_167085465
Maar als papa en mama in het weekend na een lange, zware en druk, druk, drukke week door de weekend-vierende oppas noodgedwongen zelf voor "de kids" moeten zorgen, mogen ze absoluut geen last hebben van geluiden van ongenoegen die de kinderen kunnen uiten na het horen van de deurbel.

Sowieso vinden mensen het vaak maar lastig als je aanbelt voor een pakketje en ze daarvoor dan hélemaal naar de deur moeten lopen om het aan te nemen.
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:06:16 #287
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_167085890
Hier vandaag twee wijken gelopen met looptijd tussen grofweg 13:15 en 19:45 uur. Ben wel even tussendoor gaan eten. HAH was fors en de posthoeveelheden waren ook niet mis. Waar ik normaliter 3 straten aan spul op de arm kan nemen, kwam ik nu met moeite aan één straat per keer. Het vervelendst was het invallen van het duister; adressen op poststukken aflezen was soms een hele opgave en soms liep ik in voortuinen van het looppad af de struiken in omdat ik gewoon geen zak zag :')
pi_167086452
Een vraag: Waarom loop je tot 19:45 uur?

[ Bericht 37% gewijzigd door Rafierafie op 03-12-2016 23:54:57 ]
pi_167087157


[ Bericht 100% gewijzigd door blijevis op 04-12-2016 00:03:23 ]
  zondag 4 december 2016 @ 00:49:30 #290
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_167087716
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:28 schreef Rafierafie het volgende:
Een vraag: Waarom loop je tot 19:45 uur?
In de wijk waarin ik werkte worden de tassen pas even na 13:00 uur geleverd. Had wijk nummer 1 voltooid zo tegen 16:00 uur, halfuurtje later begonnen aan wijk nummer 2 (terugfietsen naar depot en opnieuw tassen inladen nam verrassend veel tijd in beslag). Halverwege wijk 2 toch maar even tijd genomen voor avondeten en nadien de restant van de wijk gelopen. Ik had in principe iets vóór 19:00 uur klaar kunnen zijn, maar dan zonder fatsoenlijke pauze :+

Edit: oh, je bedoelt waarschijnlijk waarom ik überhaupt tot 19:45 u loop. Ik wou alles weghebben en had nog energie over ... !

[ Bericht 6% gewijzigd door MissionPhailed op 04-12-2016 01:01:25 ]
  zondag 4 december 2016 @ 02:05:21 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_167088224
Ik kan maar niet snappen dat postnl mensen blijft opzadelen met wijken die je onmogelijk in dat tijdvak kan wegbrengen... Ooit was het 5 uur. Toen werd het maximaal '(vrijwillig) tot 6 uur Maar zelfs daar kunnen ze het niet mee redden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 4 december 2016 @ 02:22:29 #292
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167088300
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 02:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik kan maar niet snappen dat postnl mensen blijft opzadelen met wijken die je onmogelijk in dat tijdvak kan wegbrengen... Ooit was het 5 uur. Toen werd het maximaal '(vrijwillig) tot 6 uur Maar zelfs daar kunnen ze het niet mee redden.
Omdat PostNL geen zak (of juist heel erg veel) van onhaalbare tijdsvensters snapt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167089320
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:52 schreef Rafierafie het volgende:

Sowieso vinden mensen het vaak maar lastig als je aanbelt voor een pakketje en ze daarvoor dan hélemaal naar de deur moeten lopen om het aan te nemen.
Als die lui nou gewoon een pakjesbus bestellen, hoef je alleen nog maar voor de deur neer te zetten ;)
pi_167090450
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 15:00 schreef centraldobrazil het volgende:
Zijn er postsorteerders hier?
Niet dus. En niks te danken K-I, die de moeite heeft genomen.
  Redactie Sport zondag 4 december 2016 @ 11:19:43 #295
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167090562
Gisteren 50 dingetjes van de KPN gestickerd _O_

leuk zo'n wijk met 70 afgebroken huizen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167090597
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gisteren 50 dingetjes van de KPN gestickerd _O_

leuk zo'n wijk met 70 afgebroken huizen.
Geen zakjes op jullie depot? Bij de postbussen kreeg KPN altijd bakken vol van dat soort samengevoegde retourzendingen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 december 2016 @ 11:38:26 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167090868
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gisteren 50 dingetjes van de KPN gestickerd _O_

leuk zo'n wijk met 70 afgebroken huizen.
Wees gerust. Binnenkort hebben jullie ze er wel weer bij zitten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 4 december 2016 @ 11:59:35 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_167091290
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 11:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Geen zakjes op jullie depot? Bij de postbussen kreeg KPN altijd bakken vol van dat soort samengevoegde retourzendingen.
Helaas ;( had er ook geen rekening mee gehouden dat die rommel er was.
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2016 11:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wees gerust. Binnenkort hebben jullie ze er wel weer bij zitten :P
hopelijk op een dinsdag of een donderdag dan :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_167091828
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 02:05 schreef V__L_N het volgende:
Ik kan maar niet snappen dat postnl mensen blijft opzadelen met wijken die je onmogelijk in dat tijdvak kan wegbrengen... Ooit was het 5 uur. Toen werd het maximaal '(vrijwillig) tot 6 uur Maar zelfs daar kunnen ze het niet mee redden.
Hier zijn er helaas nog altijd een paar mensen die met zulke dingen akkoord gaan. Ik geef altijd aan dat ik dan eerder wil beginnen, maar veel collega's zeggen maar gewoon ja en lopen dan tot 18.00 of zelfs nog later. Vind het ook wel sneu van een postbode hier. Die begint om 6 uur, loopt dan later nog 3 forse wijken en is dan tot 18.00 bezig... dat kan toch niet :N

Maar dat wordt nog leuk als ze van voorbereiden zo zeggen dat ze geen wijken meer eerder klaar gaan zetten :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 december 2016 @ 13:09:50 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167092824
Van 6 tot 18? Gekkenwerk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 4 december 2016 @ 14:23:46 #301
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_167094872
quote:
15s.gif Op zondag 4 december 2016 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
Van 6 tot 18? Gekkenwerk.
Past wel bij de kersttijd.
Vroegah toen ik nog een kleine zaterdagwerker was maakte ik dagen van 06.00-20.00 in de knj :D
Moet ik daar wel bij zeggen dat ik dan geen wijken wegbracht maar grotendeels in de klepauto zat.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')