Het doel was dan ook niet om de mooiste opties te laten zien, het doel was om te laten zien dat van alles kan.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:07 schreef jogy het volgende:
Nu ben ik niet bepaald een Apple fan maar als het alternatief zou zijn wat je in de openingspost laat zien dan zou ik het wel spontaan worden.
Dat was in het verleden een voordeel maar dit wordt steeds minder belangrijk doordat Apple computers tegenwoordig precies dezelfde hardware bevatten (X86 architectruur), doordat de software meer flexibel is geworden en doordat het verschil in performance zo verschrikkelijk groot is geworden voor dezelfde prijs (om precies te zijn 200 euro groter in het geval van de laptops, de nieuwe CEO van Apple lijkt de centjes belangrijker te vinden dan de Apple-experience om het zo maar even te noemen) dat het voordeel niet opweegt tegenover de sterkere haardware die je bij de PC krijgt voor hetzelfde geld.quote:Wat er aan minder snelle hardware in zit wordt goed opgevangen door het feit dat Apple hun hardware en software tot in de puntjes op elkaar af kunnen stemmen.
Dat vind ik nu weer niets.quote:
Da's een Apple kast omgebouwd naar ATX.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik nu weer niets.
Voor mij ook, maar ook dat kan voor de PC.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef killfrenzy het volgende:
ik snap t nut niet van die kermislichtjes
Functie > Design
quote:Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef nostra het volgende:
Omdat in jouw hoofdje alles draait om de feitelijke prestatie van het eindproduct, terwijl dat slechts een relatieve voorwaarde is.
Alles is relatief maar jij maakt nu de verkeerde aanname dat je bij PC's niet een mooier design kan vinden dan bij Apple-computers. Het hangt natuurlijk wel van je smaak af.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef killfrenzy het volgende:
ik snap t nut niet van die kermislichtjes
Functie > Design
Dan blijven ze weg en passen we de titel in de toekomst een keer aan, dat is ook goed. We zullen wel zien.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef XL het volgende:
Je kunt een topic maken over case-modding
Je kunt een topic maken over race-sims
Je kunt een topic maken over hardware specificaties
Maar waarom dwing je de apple vergelijking erin. Apple is zijn eigen niche en heeft nul komma nul interesse in deze niches.
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is het natuurlijk niet eerlijk om Windows van 4 jaar te vergelijken met MacOS nu. Ook zijn steeds meer fabrikanten van Windows-laptops het holistische odel van Apple gaan volgen, waarbij de hardware ontwikkeld wordt in dienst van de gebruikservaring, en niet puur op prestatie. Sterker nog: goede bouwkwaliteit design in functie van de gebruikerservaring en een balans tussen mobiliteit en kracht, is anno 2016 beter te vinden in high end Windows-laptops dan in de zojuist aangekondigde MacBooks.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:57 schreef Vlinderbom het volgende:
Ik dacht vroeger ook precies wat jij in de OP zegt.
Toch heb ik Apple een kans gegeven, de doorslaggevende reden was daarbij het design. Ja echt
Nu werk ik ongeveer 4 jaar met OSX (tegenwoordig MacOS) en zou nooit meer terug willen naar windows.
Het systeem werkt byzonder smooth vergeleken met windows, alles loopt net even wat fijner, slimmer en innovatiever.
Veel mensen vergeten ook, doordat het systeem niet op allerlei verschillende merken en modellen hoeft te draaien, het volledig geoptimaliseerd kan worden.
Dit zorgt ervoor dat ondanks je specs niet byzonder fraai zijn, het nog steeds allemaal rete snel werkt. En het vooral ook lang snel blijft werken.
Wat ik bij mijn vorige laptops en computers met windows merkte, was dat het gewoon om de maand allemaal wat slomer begon aan te voelen, en het vaak vast liep.
Hier heb ik bij MacOS nauwelijks tot geen last van.
Het neemt echter niet weg dat ik de nieuwe generatie macbooks wel zo'n 100/200 euro te duur vind.
ps. De mensen die voor apple kiezen willen juist niet zulke enorme kasten wat je in de OP laat zien.
Zeker met die ledjes, dat is misschien leuk voor een 14 jarige cod verslaafde
Dat hoorde ik 4 jaar geleden ook.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is het natuurlijk niet eerlijk om Windows van 4 jaar te vergelijken met MacOS nu.
Dat kan ook. Stond 5 jaar geleden op mijn bureau: DIG / Hackintosh: omdat het kanquote:Op donderdag 10 november 2016 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb liever een desktop op vaste plek.
Gamen is ander verhaal.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waarom kan je niet de simpele reden accepteren dat OSX voor de mensen die die keuze maken gewoon fijner werkt?
Je begrijpt het niet, het gaat in dit geval niet om welke hardware van welke fabrikant er in zit maar dat de hardware die erin zit wordt geoptimaliseerd voor het OS. Niks geen 3th party drivers of ander gezeur maar gewoon Apple die van A tot Z alles in de hand heeft. Dat maakt de stabiliteit en relatieve prestatie superieur. Windows moet noodzakelerwijs rekening houden met tienduizenden hardware combinaties. Een uitzondering is eventueel de Microsoft Surface lijn. Die is wel dondersgeil.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat was in het verleden een voordeel maar dit wordt steeds minder belangrijk doordat Apple computers tegenwoordig precies dezelfde hardware bevatten (X86 architectruur), doordat de software meer flexibel is geworden en doordat het verschil in performance zo verschrikkelijk groot is geworden voor dezelfde prijs (om precies te zijn 200 euro groter in het geval van de laptops, de nieuwe CEO van Apple lijkt de centjes belangrijker te vinden dan de Apple-experience om het zo maar even te noemen) dat het voordeel niet opweegt tegenover de sterkere haardware die je bij de PC krijgt voor hetzelfde geld.
Bovendien moeten ook Apple-klanten veel Windows-software gebruiken, daar valt weinig aan te doen. Niet per se onder Windows (bij MS Office wel handig naar mijn mening) maar wel softare die voor Windows werd geschreven (of voor een console) en die geport wordt naar Apple.
Schiet er rustig gaten in als jij die denkt te zien, ik geef slechts mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |