abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166567100
Aangezien het hier regelmatig over gaat maar dat in andere draden offtopic is...
Hier kan deze discussie wel gevoerd. Ik zal aftrappen.

Ik begrijp niet waarom mensen anno 2016 nog steeds voor Apple kiezen. Je betaalt veel meer voor matige hardware, slechts een kleine minderheid van de software draait onder het besturingssysteem van Apple, je kan vrijwel niets upgraden aan Apple-computers, je betaalt gigantisch veel voor wanneer je wel iets kan upgraden (extra RAM of zo), je hebt een hele beperkte keuze aan hardware en dit geeft flinke beperkingen met de stijl en de andere functionaliteit dan performance. Bij de PC kan je voor verschrikkelijk veel kasten kiezen, verschrikkelijk veel CPU-koelers, je kan er LED's in stoppen (voor wie dat wil, aan mij niet besteed), je kan het systeem enorm krachtig en toch muisstil maken. Bij Apple heb je nauwelijks keuze, je moet maar genoegen nemen met wat ze voor je bedacht hebben.

Mooi of niet? Geen idee. Maar het kan! *O*
Of gewoon saai, betaalbaaar (107 euro ongeveer voor de kast zelf) en überdegelijk en muisstil terwijl er goed gekoeld wordt:

Wil je zelfs aan cablemodding doen? Het kan!

Ben je een fanatieke gamer?

Dit is een eenvoudige maar er bestaat er ook een waarbij je een echt racestuur krijgt met geweldige zachte bekleding, ontworpen met behulp van een professionele sportautofabriek.
Wat te denken van een virtule cockpit en triple monitor setup?

Liever een controller? Sure, eender welk merk.

144 FPS met FreeSync of G-Sync? Sure. HDR? Het kan.
Je kan met alle budgetten werken, je kan alle hardware kiezen en je kan het er precies zo uit laten zien zoals je het zelf wil.
PC, vrijheid

Dit is geen PC-masterrace draad (daarvoor hebben we Reddit al), Apple-fans zijn hier van harte welkom. Laat het mooistse zien wat er is en respecteer elkaars mening. Het gaat om de hardware en de software.
Game on!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2016 20:38:26 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 20:07:59 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166567215
Nu ben ik niet bepaald een Apple fan maar als het alternatief zou zijn wat je in de openingspost laat zien dan zou ik het wel spontaan worden.

Wat er aan minder snelle hardware in zit wordt goed opgevangen door het feit dat Apple hun hardware en software tot in de puntjes op elkaar af kunnen stemmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166567280
Dat is dus voor de mensen die niet al die keuzes willen maken die jij in je OP noemt.
Do what you love, love what you do!
pi_166567288

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2016 20:11:18 ]
pi_166567454
quote:
10s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:07 schreef jogy het volgende:
Nu ben ik niet bepaald een Apple fan maar als het alternatief zou zijn wat je in de openingspost laat zien dan zou ik het wel spontaan worden.
Het doel was dan ook niet om de mooiste opties te laten zien, het doel was om te laten zien dat van alles kan. ;)
Smaken verschillen nu eenmaal.
Wat vind jij de mooiste PC die jij kent? Plaats eens wat goede voorbeelden?
Zelf ben ik er geen fan van (te showerig voor mij, ik kies zelf voor een dichte kast van Fractal) maar de NZXT-kasten zijn nogal populair.

quote:
Wat er aan minder snelle hardware in zit wordt goed opgevangen door het feit dat Apple hun hardware en software tot in de puntjes op elkaar af kunnen stemmen.
Dat was in het verleden een voordeel maar dit wordt steeds minder belangrijk doordat Apple computers tegenwoordig precies dezelfde hardware bevatten (X86 architectruur), doordat de software meer flexibel is geworden en doordat het verschil in performance zo verschrikkelijk groot is geworden voor dezelfde prijs (om precies te zijn 200 euro groter in het geval van de laptops, de nieuwe CEO van Apple lijkt de centjes belangrijker te vinden dan de Apple-experience om het zo maar even te noemen) dat het voordeel niet opweegt tegenover de sterkere haardware die je bij de PC krijgt voor hetzelfde geld.
Bovendien moeten ook Apple-klanten veel Windows-software gebruiken, daar valt weinig aan te doen. Niet per se onder Windows (bij MS Office wel handig naar mijn mening) maar wel softare die voor Windows werd geschreven (of voor een console) en die geport wordt naar Apple.
Schiet er rustig gaten in als jij die denkt te zien, ik geef slechts mijn mening. :)
#NoDAPL
pi_166567516
quote:
Dat vind ik nu weer niets. :)

Hier een typische NZXT-kast.

Hier met een LED-verlichting die ikzelf mooier vind dan in mijn openingsreactie.

Waarom? Interessantere kleuren, goed verdeeld over de kast, niet al te fel. Maar dat is mijn smaak, heel het punt is nu juist dat het allemaal kan!
#NoDAPL
pi_166567572
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat vind ik nu weer niets. :)

Da's een Apple kast omgebouwd naar ATX.
pi_166567756
Even de OP wat uitgebreid om het wat breder te maken.
#NoDAPL
pi_166567794
Omdat in jouw hoofdje alles draait om de feitelijke prestatie van het eindproduct, terwijl dat slechts een relatieve voorwaarde is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_166567852
ik snap t nut niet van die kermislichtjes

Functie > Design
And remember, respect is everything!
pi_166567919
Als je een gamer bent op specifieke software wil draaien die niet voor MacOS beschikbaar is dan ontkom je niet aan het gebruik van een PC. Andersom is er ook software die alleen op MacOS beschikbaar is. In dergelijke gevallen is specifieke hardware wellicht ook belangrijker. De voorbeelden die je beschrijft zijn ook redelijke uiterste gevallen.

Op mijn werk zijn we een aantal jaar geleden vrijwel volledig overgestapt op Apple hardware, dat was ook het moment dat ik de overstap gemaakt heb.Bij IBM is een dergelijke stap ook gemaakt met vrij goed resultaat.

http://www.computerworld.(...)than-it-thought.html

http://www.computerworld.(...)g-ibm-money-ibm.html

In mijn ogen is het vooral een kwestie van gewenning en daarna een voorkeur voor een bepaald systeem. Na een aantal jaren met OSX/MaxOS te werken is Windows "onlogisch" geworden voor mij, terwijl ik tijdens de overstap juist problemen had omdat ik OSX niet helemaal kon doorgronden.

Thuis gebruik ik ook Apple hardware. De keuze is beperkt, hardware/software is op elkaar afgestemd en het werkt fijn met andere Apple devices.
  donderdag 10 november 2016 @ 20:31:48 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166567973
Je kunt een topic maken over case-modding
Je kunt een topic maken over race-sims
Je kunt een topic maken over hardware specificaties

Maar waarom dwing je de apple vergelijking erin. Apple is zijn eigen niche en heeft nul komma nul interesse in deze niches.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166568114
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef killfrenzy het volgende:

Functie > Design
Voor mij ook, maar ook dat kan voor de PC. ;)
Probeer dat maar eens met een Apple-laptop/desktop, daarbij is het design boven functie, en dan slechts 1 ontwerp wat maar bij je moet passen.

Super Mario World *O*

quote:
7s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:26 schreef nostra het volgende:
Omdat in jouw hoofdje alles draait om de feitelijke prestatie van het eindproduct, terwijl dat slechts een relatieve voorwaarde is.
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:28 schreef killfrenzy het volgende:

Functie > Design
Alles is relatief maar jij maakt nu de verkeerde aanname dat je bij PC's niet een mooier design kan vinden dan bij Apple-computers. Het hangt natuurlijk wel van je smaak af.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-11-2016 20:44:41 ]
#NoDAPL
pi_166568272
quote:
99s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:31 schreef XL het volgende:
Je kunt een topic maken over case-modding
Je kunt een topic maken over race-sims
Je kunt een topic maken over hardware specificaties

Maar waarom dwing je de apple vergelijking erin. Apple is zijn eigen niche en heeft nul komma nul interesse in deze niches.
Dan blijven ze weg en passen we de titel in de toekomst een keer aan, dat is ook goed. We zullen wel zien.
Wat betreft je waarom vraag. Twee redenen.
1. Het is een discussie die steeds weer terugkomt, binnen en buiten FOK
2. Het zijn de twee extreme mogelijkheden bij een PC. Apple koos voor het gesloten model, net als de vele consoles (maar daan niet op gaming gericht), de generieke PC omarmt het open model. Met de kanttekening dat W10 helaas minder open is dan W7.
#NoDAPL
  donderdag 10 november 2016 @ 20:57:29 #15
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_166568965
Ik dacht vroeger ook precies wat jij in de OP zegt.
Toch heb ik Apple een kans gegeven, de doorslaggevende reden was daarbij het design. Ja echt :P
Nu werk ik ongeveer 4 jaar met OSX (tegenwoordig MacOS) en zou nooit meer terug willen naar windows.
Het systeem werkt byzonder smooth vergeleken met windows, alles loopt net even wat fijner, slimmer en innovatiever.
Veel mensen vergeten ook, doordat het systeem niet op allerlei verschillende merken en modellen hoeft te draaien, het volledig geoptimaliseerd kan worden.
Dit zorgt ervoor dat ondanks je specs niet byzonder fraai zijn, het nog steeds allemaal rete snel werkt. En het vooral ook lang snel blijft werken.
Wat ik bij mijn vorige laptops en computers met windows merkte, was dat het gewoon om de maand allemaal wat slomer begon aan te voelen, en het vaak vast liep.
Hier heb ik bij MacOS nauwelijks tot geen last van.

Het neemt echter niet weg dat ik de nieuwe generatie macbooks wel zo'n 100/200 euro te duur vind.

ps. De mensen die voor apple kiezen willen juist niet zulke enorme kasten wat je in de OP laat zien.
Zeker met die ledjes, dat is misschien leuk voor een 14 jarige cod verslaafde :')
pi_166571345
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:57 schreef Vlinderbom het volgende:
Ik dacht vroeger ook precies wat jij in de OP zegt.
Toch heb ik Apple een kans gegeven, de doorslaggevende reden was daarbij het design. Ja echt :P
Nu werk ik ongeveer 4 jaar met OSX (tegenwoordig MacOS) en zou nooit meer terug willen naar windows.
Het systeem werkt byzonder smooth vergeleken met windows, alles loopt net even wat fijner, slimmer en innovatiever.
Veel mensen vergeten ook, doordat het systeem niet op allerlei verschillende merken en modellen hoeft te draaien, het volledig geoptimaliseerd kan worden.
Dit zorgt ervoor dat ondanks je specs niet byzonder fraai zijn, het nog steeds allemaal rete snel werkt. En het vooral ook lang snel blijft werken.
Wat ik bij mijn vorige laptops en computers met windows merkte, was dat het gewoon om de maand allemaal wat slomer begon aan te voelen, en het vaak vast liep.
Hier heb ik bij MacOS nauwelijks tot geen last van.

Het neemt echter niet weg dat ik de nieuwe generatie macbooks wel zo'n 100/200 euro te duur vind.

ps. De mensen die voor apple kiezen willen juist niet zulke enorme kasten wat je in de OP laat zien.
Zeker met die ledjes, dat is misschien leuk voor een 14 jarige cod verslaafde :')
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is het natuurlijk niet eerlijk om Windows van 4 jaar te vergelijken met MacOS nu. Ook zijn steeds meer fabrikanten van Windows-laptops het holistische odel van Apple gaan volgen, waarbij de hardware ontwikkeld wordt in dienst van de gebruikservaring, en niet puur op prestatie. Sterker nog: goede bouwkwaliteit design in functie van de gebruikerservaring en een balans tussen mobiliteit en kracht, is anno 2016 beter te vinden in high end Windows-laptops dan in de zojuist aangekondigde MacBooks.
pi_166571633
Overigens vind ik dit soort dingen veel mooier dan zo'n gigantische kast:

En als je toch het argument wilt geven dat je Windows PC's kunt customizen, laat dan een case als deze zien:
pi_166574041
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 21:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hoewel ik het helemaal met je eens ben, is het natuurlijk niet eerlijk om Windows van 4 jaar te vergelijken met MacOS nu.
Dat hoorde ik 4 jaar geleden ook.
  donderdag 10 november 2016 @ 23:23:25 #19
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166574216
So we just called him Fred
pi_166574269
quote:
Heb liever een desktop op vaste plek.
  donderdag 10 november 2016 @ 23:26:41 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166574340
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Heb liever een desktop op vaste plek.
Dat kan ook. Stond 5 jaar geleden op mijn bureau: DIG / Hackintosh: omdat het kan

Moet nog even zoeken waar de foto's zijn gebleven.
So we just called him Fred
pi_166574645
Ik wil dat computers werken. Betrouwbaar, voorspelbaar en zonder fratsen. De computer moet vooral niet opvallen tijdens het werken.

Vandaar mijn keuze voor Mac. Bovendien vind ik de iMacs en macbooks een sierraad voor het oog.
pi_166574723
Waarom kan je niet de simpele reden accepteren dat OSX voor de mensen die die keuze maken gewoon fijner werkt?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_166574827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 23:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Waarom kan je niet de simpele reden accepteren dat OSX voor de mensen die die keuze maken gewoon fijner werkt?
Gamen is ander verhaal.
  donderdag 10 november 2016 @ 23:46:10 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166574964
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 20:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat was in het verleden een voordeel maar dit wordt steeds minder belangrijk doordat Apple computers tegenwoordig precies dezelfde hardware bevatten (X86 architectruur), doordat de software meer flexibel is geworden en doordat het verschil in performance zo verschrikkelijk groot is geworden voor dezelfde prijs (om precies te zijn 200 euro groter in het geval van de laptops, de nieuwe CEO van Apple lijkt de centjes belangrijker te vinden dan de Apple-experience om het zo maar even te noemen) dat het voordeel niet opweegt tegenover de sterkere haardware die je bij de PC krijgt voor hetzelfde geld.
Bovendien moeten ook Apple-klanten veel Windows-software gebruiken, daar valt weinig aan te doen. Niet per se onder Windows (bij MS Office wel handig naar mijn mening) maar wel softare die voor Windows werd geschreven (of voor een console) en die geport wordt naar Apple.
Schiet er rustig gaten in als jij die denkt te zien, ik geef slechts mijn mening. :)
Je begrijpt het niet, het gaat in dit geval niet om welke hardware van welke fabrikant er in zit maar dat de hardware die erin zit wordt geoptimaliseerd voor het OS. Niks geen 3th party drivers of ander gezeur maar gewoon Apple die van A tot Z alles in de hand heeft. Dat maakt de stabiliteit en relatieve prestatie superieur. Windows moet noodzakelerwijs rekening houden met tienduizenden hardware combinaties. Een uitzondering is eventueel de Microsoft Surface lijn. Die is wel dondersgeil.

Dat gezegd hebbende zal ik nimmer vrijwillig een Apple aanschaffen, gewoon echt niet mijn ding.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')