of men verteld zijn kinderen dat Piet zwart is van het roet.........quote:Op donderdag 10 november 2016 11:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
"Sint vroeg of de buurman wilde helpen", "De buurman wilde graag zwarte piet worden... Misschien wordt jij dat later ook"... Volwassenen denken teveel na. Het boeit kinderen niet of nauwelijks welke kleur een piet heeft. 9 van de 10 keer wordt sinterklaas door een klein kind beschouwd als de engste van de twee.
Inderdaad, en het sinterklaasjournaal gaat mooi verder met hun verhaal. 2 jaar geleden kam opa piet en waren er pieten in opleiding die nog niet zo zwart waren omdat ze nog niet zo vaak door de schootsteen waren geweest. Vorig jaar kwamen ze met de stenen waardoor de deuren opengaan en pieten niet meer door de schoorsteen hoeven. Dit jaar is er een witte piet want die vind de schoorstenen eng en gaat met de steen naar binnen. Zo is het toch logisch verklaarbaar voor de kinderen.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
of men verteld zijn kinderen dat Piet zwart is van het roet.........
Dat is voor veel volwassenen geloof ik nog een stap te ver. Maar true... Dat is de meest logische oplossing.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:59 schreef Tim_G het volgende:
[..]
of men verteld zijn kinderen dat Piet zwart is van het roet.........
Hahahaha ik linkte het artikel en Trigt013 vindt dat juist te christelijk, dus ik denk het nietquote:Op donderdag 10 november 2016 11:47 schreef amaranta het volgende:
Trigt013
Ben jij de peter Trigt uit het artikel wat je linkte?
Ik vond het zó toevalligquote:Op donderdag 10 november 2016 13:22 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Hahahaha ik linkte het artikel en Trigt013 vindt dat juist te christelijk, dus ik denk het niet
@Trigt13, ik denk dat het artikel niet alles belicht. En jij hebt het juist weer alleen maar over het Germaanse aspect, ik denk dat het in het midden ligt
Ik had het niet eens gezienquote:
En hij lijkt een klein beetje op Ernst Daniël Smid.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:02 schreef richolio het volgende:
Die dirigent van dat koor kan verrassend goed acteren.
Ohquote:Op donderdag 10 november 2016 18:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En hij lijkt een klein beetje op Ernst Daniël Smid.
Eensquote:Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef richolio het volgende:
Dag hoor.
Ik vind nog steeds dat Kees van Flodder een prima Sint is.
Tja, dat moet wel als de stoomboot langzaamaan zinkt.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik denk dat deze boot zaterdag ook wel een rolletje gaat spelen, gewoon een gevoel van mij
Ik.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:15 schreef amaranta het volgende:
Wie van jullie kijkt eigenlijk het Sinterklaasjournaal en heeft geen kinderen??
Ik!quote:Op donderdag 10 november 2016 19:15 schreef amaranta het volgende:
Wie van jullie kijkt eigenlijk het Sinterklaasjournaal en heeft geen kinderen??
Edit: of geen kinderen die meekijken
Dat vind ik geen argument. Zo doorbreek je het sprookje namelijk wel héél erg. Het is toch veel leuker dat een 'mysterieus' figuur cadeautjes komt brengen, in plaats van ome Kees? Bovendien is het sinterklaasfeest bijna net zo goed een feest van 'volwassenen' als van kinderen.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:30 schreef iBenny het volgende:
[..]
"Sint vroeg of de buurman wilde helpen", "De buurman wilde graag zwarte piet worden... Misschien wordt jij dat later ook"... Volwassenen denken teveel na. Het boeit kinderen niet of nauwelijks welke kleur een piet heeft. 9 van de 10 keer wordt sinterklaas door een klein kind beschouwd als de engste van de twee.
En Hoofdpiet van Muiswinkel is verzopen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 02:32 schreef iBenny het volgende:
Boot komt langzaam onder water > roet van Pieten gaat eraf > witte Pieten.
Alleen gisteren toen hij heel hard moest lachen met de WellesPiet hoorde ik toch duidelijk ''Kees Flodder'' opeens lachenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:05 schreef richolio het volgende:
Dag hoor.
Ik vind nog steeds dat Kees van Flodder een prima Sint is.
Haha. Die link had ik niet gelegd. Maar ik heb dan ook niet heel aandachtig gekeken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat vind ik geen argument. Zo doorbreek je het sprookje namelijk wel héél erg. Het is toch veel leuker dat een 'mysterieus' figuur cadeautjes komt brengen, in plaats van ome Kees? Bovendien is het sinterklaasfeest bijna net zo goed een feest van 'volwassenen' als van kinderen.
De discussie is inmiddels zó ver gevorderd dat je het niet meer kunt zeggen, maar we slaan door met zijn allen. Je leest nu te pas en te onpas over mensen 'voor wie de Sinterklaastijd helemaal niet zo'n leuke periode is.' Alsof het de sterfdag van hun echtgenoot is ofzo. Ik begrijp dat buitenstaanders het een vreemde gewaarwording vinden (is het ook, geschminkte mensen in apenpakkies), maar na 3 seconden een zwarte piet te hebben gezien, zie je toch ook de vreugde die hij brengt? Enfin, de media heeft dit verhaal véél te ver gebracht.
Ik vind het jammer dat partijen als RTL Zwarte piet nu al helemaal in de ban doen, al geloof ik dat dit een overgangsfase is. RTL zoekt nu het andere uiterste op, en ik denk (en hoop) dat we uiteindelijk ergens in het midden kunnen eindigen. Tegen de serieus en zaken met enkel blanke pieten hoor ik in mijn omgeving van mensen met kinderen niet louter positieve geluiden.
Over het sinterklaasjournaal: briljante referentie naar die kostuums van Myjer en van Muiswinkel. Ben benieuwd hoe die partijen uit elkaar gegaan zijn!
Bij de intocht in ons dorp zijn de pieten overigens echt zwart. Ik ben van mening dat dan de neger/slaaf asociatie er dan ook al ver af is, maar vinden ze voor televisie weer niet leuk ivm het moeilijk weergeven van expressie.
quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha. Die link had ik niet gelegd. Maar ik heb dan ook niet heel aandachtig gekeken.
Ik keur hem goed!quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]''Alleen de schoenen ontbreken''
En geen een van die pieten was zwart !! racisme !!!quote:
Dat was mij niet eens opgevallenquote:Op vrijdag 11 november 2016 08:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]''Alleen de schoenen ontbreken''
Ik heb echt een ontzettend voorgevoel dat het zo gigantisch uit de hand gaat lopen.quote:Op zaterdag 12 november 2016 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk verloopt het vandaag rustig, het nieuws over extra veiligheidsmaatregelen en mogelijke protesten maakt me niet echt hoopgevend
Gelukkig allemaal goed gegaan en ik denk niet dat de vele politie-agenten de kinderen is opgevallenquote:Op zaterdag 12 november 2016 11:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk verloopt het vandaag rustig, het nieuws over extra veiligheidsmaatregelen en mogelijke protesten maakt me niet echt hoopgevend
Geen idee...quote:Op zaterdag 12 november 2016 16:40 schreef amaranta het volgende:
Is wellespiet een meisjes of een jongetjes piet?
dolores is gestopt. Wellis is een man.quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:33 schreef Bleie het volgende:
[..]
Geen idee...
Waarom is Dolores er niet dit jaar? Ik vind haar altijd zo leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |