abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 november 2016 @ 21:21:17 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_166547381
He allemaal,

Ik zit met een gek ideetje om in de winter een beetje aan te knutselen. Lang verhaal kort: ik heb het idee opgepakt om zelf een tennisballenkanon te gaan bouwen. Ik heb alleen geen idee hoe zoiets werkt. En nee, een uit elkaar schroeven bij de lokale tennisclub is geen optie :')

Op internet heb ik nog niet veel aan technische info gevonden. Hierdoor zit ik een beetje te dubben qua techniek. Eerder heb ik wat met perslucht gebouwd, maar dat werkte eigenlijk niet goed. Ik denk nu om met een grote buisventilator te werken.

Maar misschien is een veel simpeler techniek. De meeste van die dingen lijken in ieder geval geen grote ventilator in gebouwd te hebben.

Wat denken jullie?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_166548050
quote:
19s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:21 schreef goed_volk het volgende:
He allemaal,

Ik zit met een gek ideetje om in de winter een beetje aan te knutselen. Lang verhaal kort: ik heb het idee opgepakt om zelf een tennisballenkanon te gaan bouwen. Ik heb alleen geen idee hoe zoiets werkt. En nee, een uit elkaar schroeven bij de lokale tennisclub is geen optie :')

Op internet heb ik nog niet veel aan technische info gevonden. Hierdoor zit ik een beetje te dubben qua techniek. Eerder heb ik wat met perslucht gebouwd, maar dat werkte eigenlijk niet goed. Ik denk nu om met een grote buisventilator te werken.

Maar misschien is een veel simpeler techniek. De meeste van die dingen lijken in ieder geval geen grote ventilator in gebouwd te hebben.

Wat denken jullie?
Perslucht werkt wel goed maar de pijp moet lang genoeg zijn en zo krap mogelijk, expansievaatje erbij en knallen maar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 9 november 2016 @ 21:46:08 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_166548346
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:36 schreef halfway het volgende:

[..]

Perslucht werkt wel goed maar de pijp moet lang genoeg zijn en zo krap mogelijk, expansievaatje erbij en knallen maar.
Ja, gedaan, maar op de langere termijn was het ruk. Ook een gevalletje been there, done that ;)
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
  Knikkerking woensdag 9 november 2016 @ 21:54:46 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_166548595
Met een ventilator zie ik dit ook nooit gaan werken.

Ben wel benieuwd hoe het straks gaat worden :) Succes iig ^O^
  woensdag 9 november 2016 @ 21:59:13 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166548728
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:46 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Ja, gedaan, maar op de langere termijn was het ruk. Ook een gevalletje been there, done that ;)
Wat was 't probleem?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_166548853
pi_166548881
quote:
19s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:21 schreef goed_volk het volgende:
He allemaal,

Wat denken jullie?
De meesten werken heel eenvoudig met twee schijven die heel hard ronddraaien waar dan precies een bal klem tussen past, zoek maar eens op youtube op "Pitching machine"
  woensdag 9 november 2016 @ 22:11:00 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_166549119
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:04 schreef Gloorbek het volgende:
Pitching machine
He, thanks! Iets met een automatische feeder erop. Ik ga eens ff kijken.
pi_166550345
quote:
12s.gif Op woensdag 9 november 2016 22:04 schreef Gloorbek het volgende:

[..]

De meesten werken heel eenvoudig met twee schijven die heel hard ronddraaien waar dan precies een bal klem tussen past, zoek maar eens op youtube op "Pitching machine"
Dank je wel, precies de comment die ik wilde schrijven na de op en de eerste 6 posts gelezen te hebben.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_166576825
Het zijn inderdaad 2 schijven die ronddraaien. Kun je ook gebruiken als slagtraining bij honkbal.

Het toerental van beide schijven kun je onafhankelijk van elkaar instellen waardoor er een bepaald effect aan kan geven. Fast ball. drop ball enz.
  Moderator zaterdag 12 november 2016 @ 09:23:30 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166599959
quote:
Haha daar dacht ik ook aan :P Wel aardig veel water.

Met een kameraad hebben we ooit een kleiduivenlanceerinstallatie in elkaar gezedet, dit deden we met een zware veer. Misschien kun je dit ook met tennisballen doen? Een pijp met daarin een zuiger aan een zware veer. Net als in een flipperkast zegmaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166600190
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 09:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Haha daar dacht ik ook aan :P Wel aardig veel water.

Met een kameraad hebben we ooit een kleiduivenlanceerinstallatie in elkaar gezedet, dit deden we met een zware veer. Misschien kun je dit ook met tennisballen doen? Een pijp met daarin een zuiger aan een zware veer. Net als in een flipperkast zegmaar.
Aardappelkannonen maakten wij vroeger wel, dat wil ook met tennisballen alleen is het daarmee lastig om snel meerdere achter elkaar af te vuren.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')