Ik denk als je merkt dat jouw positie met Clinton niet zal verbeteren, dan kun je net zo goed de klepel van de klok wat verder laten door slingeren.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat mensen als Trump vooral aanspreken bij mensen die menen niets meer te verliezen te hebben. Onder het motto 'ik wil iets anders en slechter kan toch niet meer'.
Dat ze van een koude kermis terug zullen komen lijkt mij geen vreemde inschatting, maar ik heb dan ook weer moeite met medelijden als mensen zo destructief bezig zijn.
Right wing uprising!quote:Op woensdag 9 november 2016 21:48 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Wilders minister-president van Nederland!!![]()
![]()
Het kan echt nog een stuk slechter voor de armsten in zowel de VS als hier.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:43 schreef Idisrom het volgende:
Ik denk als je merkt dat jouw positie met Clinton niet zal verbeteren, dan kun je net zo goed de klepel van de klok wat verder laten door slingeren.
http://www.telegraph.co.u(...)nald-trumps-website/quote:A statement calling for a ban on Muslims entering the United States has been removed from Donald Trump's campaign website.
The Trump team appears to have removed the statement, in which Mr Trump said on December 7, 2015: "Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on.
"According to Pew Research, among others, there is great hatred towards Americans by large segments of the Muslim population."
Mooi, nu nog terugkomen op het niet navolgen van het klimaatverdrag en ik ben tevreden.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)nald-trumps-website/
De man begint bij te draaien. Campagne tijd is natuurlijk anders dan werkelijk president zijn...quote:Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mooi, nu nog terugkomen op het niet navolgen van het klimaatverdrag en ik ben tevreden.
Ik vraag me af welke reacties dit oplevert bij de mensen die op hem gestemd hebben.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:53 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
De man begint bij te draaien. Campagne tijd is natuurlijk anders dan werkelijk president zijn...
Is dat verdrag niet al gewoon getekend?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mooi, nu nog terugkomen op het niet navolgen van het klimaatverdrag en ik ben tevreden.
Wat maakt dat uit dan?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Is dat verdrag niet al gewoon getekend?
Kan ze weinig schelen, denk ik. Ik verwacht meer problemen als er geen nieuwe banen komen, als hij geen protectionistische maatregelen gaat doorvoeren en als hij Clinton niet gaat vervolgen.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke reacties dit oplevert bij de mensen die op hem gestemd hebben.
Maar inderdaad, wat dit betreft doet hij niet onder voor menig ander populist.
Nou ja, geen van die dingen gaan natuurlijk gebeuren. Belastingverlaging voor de allerrijksten gaat geen banen opleveren, trickle down werkt immers niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Kan ze weinig schelen, denk ik. Ik verwacht meer problemen als er geen nieuwe banen komen, als hij geen protectionistische maatregelen gaat doorvoeren en als hij Clinton niet gaat vervolgen.
Ik denk wel dat een Democratische kandidaat over vier jaar een bijzonder goede kans maakt als hij deze punten niet weet te realiseren. Dit zijn toch de dingen waar ze volgens mij voornamelijk voor gekozen hebben, al dat gedoe over Mexicanen en moslims is secundair.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, geen van die dingen gaan natuurlijk gebeuren. Belastingverlaging voor de allerrijksten gaat geen banen opleveren, trickle down werkt immers niet.
Door een protectionistische koers te gaan voeren gaan er misschien niet meer banen verloren, maar terughalen doe je ze niet.
En gezien de verzoenende woorden gaat Clinton ook niet vervolgd worden dus uhm tja.
Get your riot gear I guess?
Iemand die met 70% leugens in het Witte Huis kan komen kan ook wel doen alsof het niet zijn schuld is dat zijn plannen niet allemaal doorgaan.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:03 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou ja, geen van die dingen gaan natuurlijk gebeuren. Belastingverlaging voor de allerrijksten gaat geen banen opleveren, trickle down werkt immers niet.
Door een protectionistische koers te gaan voeren gaan er misschien niet meer banen verloren, maar terughalen doe je ze niet.
En gezien de verzoenende woorden gaat Clinton ook niet vervolgd worden dus uhm tja.
Get your riot gear I guess?
Dat wordt heel moeilijk hard te maken als zowel het Huis en de Senaat van je eigen partij zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Iemand die met 70% leugens in het Witte Huis kan komen kan ook wel doen alsof het niet zijn schuld is dat zijn plannen niet allemaal doorgaan.
Nee, gewoon "ze zijn toch allemaal hetzelfde, maakt niet uit waar je op stemt".quote:Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Trump die onderdeel blijkt te zijn van de elite.
Er zitten aardig wat rechtzaken in de pijplijn. En Trump is niet onschendbaar in zn nieuwe functie.quote:
Jawel, maar de rechter heeft bepaald dat hij niet onschendbaar is voor zaken die zich afspelen voor zijn in functie treden.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zitten aardig wat rechtzaken in de pijplijn. En Trump is niet onschendbaar in zn nieuwe functie.
Nee hoor, volgens mij kan je ook als president gewoon civielrechtelijk aangeklaagd worden. Als hij bijvoorbeeld in zijn vrije tijd iemand aanrijdt en daar volgt een rechtszaak uit maakt zijn presidentschap hem daarvoor niet onschendbaar.quote:
Overdrijven is ook een kunst. Frankrijk en Engeland hebben nog altijd een eigen atoomwapen arsenaal wat voldoende is om de Russen flink te beschadigen. Een afschrikking dus.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:09 schreef Steef121 het volgende:
Ik zei het ergens anders al, maar Europa is nu van Rusland. Geniet nog nu het kan!
Ik vraag het me af, eerlijk gezegd. De rechter heeft blijkbaar wel expliciet uitspraak moeten doen hierover, dus waarom zou dat dan nodig zijn geweest?quote:Op donderdag 10 november 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij kan je ook als president gewoon civielrechtelijk aangeklaagd worden. Als hij bijvoorbeeld in zijn vrije tijd iemand aanrijdt en daar volgt een rechtszaak uit maakt zijn presidentschap hem daarvoor niet onschendbaar.
Voor alles wat met de uitvoering van het ambt te maken heeft is hij wel praktisch onschendbaar.
Captain obvious...quote:Op donderdag 10 november 2016 15:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jawel, maar de rechter heeft bepaald dat hij niet onschendbaar is voor zaken die zich afspelen voor zijn in functie treden.
Er staan minstens 75 zaken in de queue. En het gaat extreem lastig worden om een botsing met deze berg te voorkomen. Dus geniet van iedere dag dat hij op de stoel zit zou ik zeggen...quote:En die van Trump University bijvoorbeeld is uit '97.
Op zich is het natuurlijk geen briljantie als je gewoon roept wat een groot deel van de mensen wil horen omdat de politieke elite dat nooit durft te zeggen. Wilders is ook niet geniaal, Le Pen ook niet. Ze lijken geniaal door het onvermogen van hun tegenstanders om ze goed van repliek te kunnen dienen, want fatsoensnormen.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een kunst. Frankrijk en Engeland hebben nog altijd een eigen atoomwapen arsenaal wat voldoende is om de Russen flink te beschadigen. Een afschrikking dus.
Trump is weggezet als een idioot door de bestaande elite die hem hebben onderschat. Om president te worden heb je geen politieke ervaring nodig. Maar gaat het er om een voldoende brede laag kiezers te voor je winnen om gekozen te worden. Briljant wat deze man gedaan heeft. En hier en daar beloftes doen die wellicht niet waar te maken zijn hoort daar gewoon bij. Nu is het gewoon afwachten wat hij gaat doen.
Hoezo is EUropa nu van Rusland? Rusland is economisch zwak. Cultureel heeft het weinig invloed met wellicht als uitzondering servie en armenie en andere obscure landen. MIlitair gezien zijn ze helemaal niet zo sterk als we denken.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:09 schreef Steef121 het volgende:
Ik zei het ergens anders al, maar Europa is nu van Rusland. Geniet nog nu het kan!
Het is tot nu toe vijf keer voorgekomen dat iemand president werd zonder de popular vote. Trump is het overigens helemaal met je eens blijkt uit een tweet van hem in 2012. Ook hij vond het systeem niet erg handig. Als de politiek destijds naar hem had geluisterd was hij nu geen president geworden en had de VS het moeten doen met crooked Hillary.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:25 schreef DustPuppy het volgende:
Het is meestal geen probleem, omdat de persoon die de meeste kiesmannen heeft, vaak ook de popular vote heeft. Dus dan is het niet erg. Maar in dit geval (en ook in 2000 met Al Gore) toont het eens te meer aan dat het systeem niet deugt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |