abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166560844
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat mensen als Trump vooral aanspreken bij mensen die menen niets meer te verliezen te hebben. Onder het motto 'ik wil iets anders en slechter kan toch niet meer'.

Dat ze van een koude kermis terug zullen komen lijkt mij geen vreemde inschatting, maar ik heb dan ook weer moeite met medelijden als mensen zo destructief bezig zijn.
Ik denk als je merkt dat jouw positie met Clinton niet zal verbeteren, dan kun je net zo goed de klepel van de klok wat verder laten door slingeren.
  donderdag 10 november 2016 @ 14:47:00 #177
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166560902
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 21:48 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Wilders minister-president van Nederland!! w/ w/ _O_
Right wing uprising!
graag op anoniem
pi_166560945
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:43 schreef Idisrom het volgende:

Ik denk als je merkt dat jouw positie met Clinton niet zal verbeteren, dan kun je net zo goed de klepel van de klok wat verder laten door slingeren.
Het kan echt nog een stuk slechter voor de armsten in zowel de VS als hier.

Maar als mensen dat per sé willen ervaren, prima.

Ik hoop oprecht dat Trump het goed doet en vooral ook voor de kwetsbare groepen. Maar zijn plannen hebben mij tot op heden van het tegendeel overtuigd.
pi_166560982
quote:
A statement calling for a ban on Muslims entering the United States has been removed from Donald Trump's campaign website.

The Trump team appears to have removed the statement, in which Mr Trump said on December 7, 2015: "Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on.

"According to Pew Research, among others, there is great hatred towards Americans by large segments of the Muslim population."
http://www.telegraph.co.u(...)nald-trumps-website/
pi_166561004
quote:
Mooi, nu nog terugkomen op het niet navolgen van het klimaatverdrag en ik ben tevreden.
pi_166561018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Mooi, nu nog terugkomen op het niet navolgen van het klimaatverdrag en ik ben tevreden.
De man begint bij te draaien. Campagne tijd is natuurlijk anders dan werkelijk president zijn...
  donderdag 10 november 2016 @ 14:55:40 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166561076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:53 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

De man begint bij te draaien. Campagne tijd is natuurlijk anders dan werkelijk president zijn...
Ik vraag me af welke reacties dit oplevert bij de mensen die op hem gestemd hebben.
Maar inderdaad, wat dit betreft doet hij niet onder voor menig ander populist.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166561139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is dat verdrag niet al gewoon getekend?
pi_166561201
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat verdrag niet al gewoon getekend?
Wat maakt dat uit dan?
pi_166561207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 14:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik vraag me af welke reacties dit oplevert bij de mensen die op hem gestemd hebben.
Maar inderdaad, wat dit betreft doet hij niet onder voor menig ander populist.
Kan ze weinig schelen, denk ik. Ik verwacht meer problemen als er geen nieuwe banen komen, als hij geen protectionistische maatregelen gaat doorvoeren en als hij Clinton niet gaat vervolgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:03:45 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166561261
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kan ze weinig schelen, denk ik. Ik verwacht meer problemen als er geen nieuwe banen komen, als hij geen protectionistische maatregelen gaat doorvoeren en als hij Clinton niet gaat vervolgen.
Nou ja, geen van die dingen gaan natuurlijk gebeuren. Belastingverlaging voor de allerrijksten gaat geen banen opleveren, trickle down werkt immers niet.

Door een protectionistische koers te gaan voeren gaan er misschien niet meer banen verloren, maar terughalen doe je ze niet.

En gezien de verzoenende woorden gaat Clinton ook niet vervolgd worden dus uhm tja.

Get your riot gear I guess?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_166561302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou ja, geen van die dingen gaan natuurlijk gebeuren. Belastingverlaging voor de allerrijksten gaat geen banen opleveren, trickle down werkt immers niet.

Door een protectionistische koers te gaan voeren gaan er misschien niet meer banen verloren, maar terughalen doe je ze niet.

En gezien de verzoenende woorden gaat Clinton ook niet vervolgd worden dus uhm tja.

Ik denk wel dat een Democratische kandidaat over vier jaar een bijzonder goede kans maakt als hij deze punten niet weet te realiseren. Dit zijn toch de dingen waar ze volgens mij voornamelijk voor gekozen hebben, al dat gedoe over Mexicanen en moslims is secundair.

Ik verwacht dat er over een half jaartje, jaartje als er niks gebeurd is in ieder geval wel wat spannende conspiracy-theorieën opduiken over, hou je vast, Trump die onderdeel blijkt te zijn van de elite.
pi_166561304
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:03 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Iemand die met 70% leugens in het Witte Huis kan komen kan ook wel doen alsof het niet zijn schuld is dat zijn plannen niet allemaal doorgaan.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:07:50 #189
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166561340
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Iemand die met 70% leugens in het Witte Huis kan komen kan ook wel doen alsof het niet zijn schuld is dat zijn plannen niet allemaal doorgaan.
Dat wordt heel moeilijk hard te maken als zowel het Huis en de Senaat van je eigen partij zijn.

Maar goed we zullen zien. Een narcist zal inderdaad nooit toegeven dat hij fout zit.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:09:28 #190
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_166561361
Ik zei het ergens anders al, maar Europa is nu van Rusland. Geniet nog nu het kan!
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_166561424
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Trump die onderdeel blijkt te zijn van de elite.
Nee, gewoon "ze zijn toch allemaal hetzelfde, maakt niet uit waar je op stemt".
pi_166561488
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 13:59 schreef superniger het volgende:

[..]

Cenk _O-
Er zitten aardig wat rechtzaken in de pijplijn. En Trump is niet onschendbaar in zn nieuwe functie.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:18:04 #193
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166561534
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zitten aardig wat rechtzaken in de pijplijn. En Trump is niet onschendbaar in zn nieuwe functie.
Jawel, maar de rechter heeft bepaald dat hij niet onschendbaar is voor zaken die zich afspelen voor zijn in functie treden.

En die van Trump University bijvoorbeeld is uit '97.
pi_166561566
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jawel
Nee hoor, volgens mij kan je ook als president gewoon civielrechtelijk aangeklaagd worden. Als hij bijvoorbeeld in zijn vrije tijd iemand aanrijdt en daar volgt een rechtszaak uit maakt zijn presidentschap hem daarvoor niet onschendbaar.

Voor alles wat met de uitvoering van het ambt te maken heeft is hij wel praktisch onschendbaar.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:21:01 #195
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166561580
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:09 schreef Steef121 het volgende:
Ik zei het ergens anders al, maar Europa is nu van Rusland. Geniet nog nu het kan!
Overdrijven is ook een kunst. Frankrijk en Engeland hebben nog altijd een eigen atoomwapen arsenaal wat voldoende is om de Russen flink te beschadigen. Een afschrikking dus.

Trump is weggezet als een idioot door de bestaande elite die hem hebben onderschat. Om president te worden heb je geen politieke ervaring nodig. Maar gaat het er om een voldoende brede laag kiezers te voor je winnen om gekozen te worden. Briljant wat deze man gedaan heeft. En hier en daar beloftes doen die wellicht niet waar te maken zijn hoort daar gewoon bij. Nu is het gewoon afwachten wat hij gaat doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:21:36 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_166561590
quote:
2s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij kan je ook als president gewoon civielrechtelijk aangeklaagd worden. Als hij bijvoorbeeld in zijn vrije tijd iemand aanrijdt en daar volgt een rechtszaak uit maakt zijn presidentschap hem daarvoor niet onschendbaar.

Voor alles wat met de uitvoering van het ambt te maken heeft is hij wel praktisch onschendbaar.
Ik vraag het me af, eerlijk gezegd. De rechter heeft blijkbaar wel expliciet uitspraak moeten doen hierover, dus waarom zou dat dan nodig zijn geweest?
pi_166561637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:18 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jawel, maar de rechter heeft bepaald dat hij niet onschendbaar is voor zaken die zich afspelen voor zijn in functie treden.
Captain obvious...

quote:
En die van Trump University bijvoorbeeld is uit '97.
Er staan minstens 75 zaken in de queue. En het gaat extreem lastig worden om een botsing met deze berg te voorkomen. Dus geniet van iedere dag dat hij op de stoel zit zou ik zeggen...
pi_166561656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. Frankrijk en Engeland hebben nog altijd een eigen atoomwapen arsenaal wat voldoende is om de Russen flink te beschadigen. Een afschrikking dus.

Trump is weggezet als een idioot door de bestaande elite die hem hebben onderschat. Om president te worden heb je geen politieke ervaring nodig. Maar gaat het er om een voldoende brede laag kiezers te voor je winnen om gekozen te worden. Briljant wat deze man gedaan heeft. En hier en daar beloftes doen die wellicht niet waar te maken zijn hoort daar gewoon bij. Nu is het gewoon afwachten wat hij gaat doen.
Op zich is het natuurlijk geen briljantie als je gewoon roept wat een groot deel van de mensen wil horen omdat de politieke elite dat nooit durft te zeggen. Wilders is ook niet geniaal, Le Pen ook niet. Ze lijken geniaal door het onvermogen van hun tegenstanders om ze goed van repliek te kunnen dienen, want fatsoensnormen.
  donderdag 10 november 2016 @ 15:27:49 #199
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_166561698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 15:09 schreef Steef121 het volgende:
Hoezo is EUropa nu van Rusland? Rusland is economisch zwak. Cultureel heeft het weinig invloed met wellicht als uitzondering servie en armenie en andere obscure landen. MIlitair gezien zijn ze helemaal niet zo sterk als we denken.

Rusland is een grap. De EU is miljoenen keer sterker in elk opzicht. Als je een non-EU/Nato oost-europees land bent, dan kun je je wel een beetje zorgen maken. Maar het westen/nato allies hoeven dat helemaal niet.
graag op anoniem
pi_166561727
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 11:25 schreef DustPuppy het volgende:
Het is meestal geen probleem, omdat de persoon die de meeste kiesmannen heeft, vaak ook de popular vote heeft. Dus dan is het niet erg. Maar in dit geval (en ook in 2000 met Al Gore) toont het eens te meer aan dat het systeem niet deugt.
Het is tot nu toe vijf keer voorgekomen dat iemand president werd zonder de popular vote. Trump is het overigens helemaal met je eens blijkt uit een tweet van hem in 2012. Ook hij vond het systeem niet erg handig. Als de politiek destijds naar hem had geluisterd was hij nu geen president geworden en had de VS het moeten doen met crooked Hillary.

Ik weet niet of je kan zeggen dat het systeem niet deugt. Het heeft natuurlijk zijn redenen alhoewel sommige daarvan inmiddels wel zijn achterhaald. Het was o.a bedoeld om de kleine en dus onbeduidende staten toch enige vorm van invloed te geven en ook om de staten met veel (voormalige) slaven, die dus niet mochten stemmen, wat meer inspraak te geven. Oneerlijk is het in ieder geval niet want beide kampen hebben met dezelfde regels te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door .Alektorophobia. op 10-11-2016 16:03:34 ]
God bestaat niet dus geniet van het leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')