abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2016 @ 00:55:11 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_166597010
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2016 23:25 schreef 44rdbei het volgende:
Hangt ervan af, ik ben niet zo'n fan van roetveeg piet. Dan liever blauwe of paarse piet.
Waarom ben je geen fan van roetpiet?

Als zwarte piet zwart is geworden door het klimmen in de schoorsteen, dan is een acteur met roetvegen toch ook veel geloofwaardiger dan een acteur vol gesmeerd met schoensmeer?

Of heb je je als kind nooit afgevraagd waarom die vent bij aankomst uit Spanje al zwart is geworden van de schoorstenen waar hij na aankomst in gaat klimmen?

Maar goed, mijn punt was het volwassenen zij die roepen dat het vooral een kinderfeest moet zijn en dat het vooral volwassenen zijn die moeite hebben met het uiterlijk van zwarte piet.
So we just called him Fred
pi_166599246
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 00:55 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Waarom ben je geen fan van roetpiet?

Als zwarte piet zwart is geworden door het klimmen in de schoorsteen, dan is een acteur met roetvegen toch ook veel geloofwaardiger dan een acteur vol gesmeerd met schoensmeer?

Of heb je je als kind nooit afgevraagd waarom die vent bij aankomst uit Spanje al zwart is geworden van de schoorstenen waar hij na aankomst in gaat klimmen?

Maar goed, mijn punt was het volwassenen zij die roepen dat het vooral een kinderfeest moet zijn en dat het vooral volwassenen zijn die moeite hebben met het uiterlijk van zwarte piet.
Dat is gewoon smaak. Ik vind dat een blauwe piet gewoon mooier voor wat het waard is. Het verhaal erachter kan je verzinnen wat je wil.

Ik had je punt in je eerdere post een beetje gemist, maar ik ben het wel met je eens.
pi_166599298
Ben benieuwd hoeveel man de NVU op de been weet te krijgen. Volg ze ook via Facebook en er lijkt redelijk wat interesse te zijn.
pi_166600649
Ook om in de gaten te houden, De berichten op Indymedia, Die verwachten nog al wat arrestaties blijkbaar :P

Voor wie Indymedia niet kent, dat is een website voor linkse activisten waar ze elkaar op de hoogte houden van acties omtrent rechts Nederland en linkse activiteiten.

En de bijbehorende Twitter account
  zaterdag 12 november 2016 @ 11:00:37 #30
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_166601239
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 04:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

geen kleurling te zien

:P
Maarten Spanjer deed wel een surinamer na
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
pi_166601551
Er is gewoon ME aanwezig. _O- _O- _O-

Prullenbakken in Maassluis zijn gecontroleerd door explosievendeskundigen en verzegeld _O-
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_166601644
Al die maatregelen, het lijkt Koningsdag wel _O- Eigenlijk te erg voor woorden.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 11:24:30 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_166601653
:{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2016 @ 11:30:05 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_166601756
Maassluis is in afwachting van de intocht van Sinterklaas zaterdag rond het middaguur. In het centrum geldt een noodverordening, met alle daarbij behorende veiligheidsmaatregelen.

Honderden politiemensen in uniform en in burger, tientallen ME-busjes, een politiehelikopter en nog eens honderden vrijwilligers trachten de aankomst van de Sint en zijn Pieten in goede banen te leiden. Ook zijn er diverse grote trucks strategisch geplaatst in de omgeving om eventuele doodrijders tegen te houden.

Op het NS-station werden de treinreizigers al in de gaten gehouden en een enkeling gecontroleerd en ondervraagd. Er worden naar schatting 25.000 bezoekers verwacht.

Noodverordening
In de gemeente is een noodverordening van kracht wegens verwachte protesten. Maassluis is aangewezen als veiligheidsrisicogebied. De politie kan - als dat nodig is - bezoekers preventief fouilleren.

De haven en de kades langs de binnenhaven en de Stadhuiskade zijn evenals de kades in het centrum met hekken afgesloten. De Sint komt wordt rond het middaguur met zijn stoomboot verwacht in de Zuid-Hollandse plaats.

Veiligheidsmaatregelen
De tegenstanders, verenigd in de actiegroep Kick Out Zwarte Piet, hebben ook aangekondigd dat ze komen, maar ze hebben dit niet officieel gemeld bij de gemeente. Door de maatregelen wil Maassluis voorkomen dat de demonstranten zich tussen het publiek mengen.

Alle maatregelen brachten landelijk korpschef Erik Akerboom zaterdag tot de tweet: „Ondanks noodverordening, demonstratievak en detectiepoortje, welkom #Sinterklaas met gevolg, veel pret voor de kinderen, succes collega’s.” Premier Mark Rutte riep vrijdag in een reactie op de veiligheidsmaatregelen op „met elkaar even normaal te doen.”
Intocht op televisie

De intocht is rechtstreeks op televisie te zien tijdens een extra lange uitzending van het Sinterklaasjournaal op NPO Zapp. In het programma doken deze week diverse kleuren pieten op.

:{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166601832
Op een mooie, rustige intocht ^O^ (al ben ik er niet zo zeker van :{ )
pi_166601856
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 06:58 schreef -Hildr- het volgende:
Ben benieuwd hoeveel man de NVU op de been weet te krijgen. Volg ze ook via Facebook en er lijkt redelijk wat interesse te zijn.
De NVU en dat soort lui zorgen er juist voor dat Zwarte Piet verdwijnt, stelletje mongolen dat het zijn :{
pi_166601943
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De NVU en dat soort lui zorgen er juist voor dat Zwarte Piet verdwijnt, stelletje mongolen dat het zijn :{
Die gaan tenminste wel gewoon netjes in een demonstrantenvak staan. Het sneue huilie-huilie volk dat "Kick Out Zwarte Piet" heet moet zonodig laks hebben aan de regels.
pi_166602005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:41 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Die gaan tenminste wel gewoon netjes in een demonstrantenvak staan. Het sneue huilie-huilie volk dat "Kick Out Zwarte Piet" heet moet zonodig laks hebben aan de regels.
Beide sneue groepen. Ja, de NVU houdt zich wel vaker rustig terwijl linkse tegendemonstranten vaak beginnen met rellen, maar denkt de NVU echt dat zij er voor zorgen dat het imago van Zwarte Piet betert wordt? De NVU werkt juist averechts (en protesteren bij een kinderfeest is sowieso te triest voor woorden, aan welke zijde je ook staat).
pi_166602061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 11:43 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Beide sneue groepen. Ja, de NVU houdt zich wel vaker rustig terwijl linkse tegendemonstranten vaak beginnen met rellen, maar denkt de NVU echt dat zij er voor zorgen dat het imago van Zwarte Piet betert wordt? De NVU werkt juist averechts (en protesteren bij een kinderfeest is sowieso te triest voor woorden, aan welke zijde je ook staat).
Klopt. Ook de NVU is geen frisse groep te noemen.
pi_166602264
Nou ik zit klaar <O) 8} 8} 8}
pi_166602332
DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:02:32 #42
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_166602379
Jezus man ik ben echt gespannen. Als het maar goed gaat met die boot dit jaar..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_166602416

Scheveningen in zicht *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_166602421
Veel mensen :Y
pi_166602431
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[ afbeelding ]

Scheveningen in zicht *O*
*O*

Bus met anti-zwarte pieten demonstranten tegen gehouden bij Rotterdam door de politie :D _O-
pi_166602456
Maar als ze nu nog op zee liggen, dan duurt het toch nog wel een paar uur voor ze in Maassluis zijn?
pi_166602460
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:04 schreef StephanL het volgende:

[..]

*O*

Bus met anti-zwarte pieten demonstranten tegen gehouden bij Rotterdam door de politie :D _O-
Terecht _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_166602464
Sluizen open! Goed dat er geen hoogwater is dan :P
  zaterdag 12 november 2016 @ 12:06:41 #50
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_166602470
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2016 12:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als ze nu nog op zee liggen, dan duurt het toch nog wel een paar uur voor ze in Maassluis zijn?
Het gaat helemaal fout!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')