ZIE OOKquote:
Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen
Donald Trump heeft de Amerikaanse verkiezingen gewonnen. Om 08.30 uur werd bekend dat de Republikein tegen alle verwachtingen in de staat Wisconsin heeft binnengehaald. Daarmee heeft hij 276 kiesmannen, zes meer dan de benodigde 270.
Clinton heeft met Trump gebeld om haar verlies toe te geven. Kort daarna kwam Trump met zijn gezin het podium oplopen in het Hilton Hotel in Manhattan waar de Republikeinen de uitslagen afwachtten.
Trump sloeg meteen een verzoenende toon aan en bedankte Clinton voor haar inzet voor het land en de felle campagne van de afgelopen maanden.
"Nu is het tijd om de wonden van de verdeeldheid te helen", zei Trump. "Tegen alle Democraten, Republikeinen en onafhankelijken zeg ik: laten we samenkomen als één verenigd volk. Ik beloof dat ik een president zal zijn voor iedere Amerikaan. Dat is heel belangrijk voor me."
Trump: nu is het tijd voor Amerika om wonden te helen Video afspelen 01:06
Trump richtte zich ook kort op het buitenland in zijn toespraak. "Ik wil de wereldgemeenschap zeggen: we zullen Amerika's belang altijd voorop stellen, maar we willen eerlijk met iedereen omgaan. Elk volk, elk land. We zoeken naar wat ons bindt, geen vijandschap. Partnerschap, geen conflict."
Verder bedankte Trump de mensen die altijd in hem hebben geloofd, zoals zijn familie en politici als Rudy Giuliani en Chris Christie. Trump zei dat zijn gooi naar het presidentschap geen campagne was, maar het begin van een beweging. "De vergeten mannen en vrouwen zullen niet meer vergeten worden."
Hij verliet het podium met het Rolling Stones-nummer You can't always get what you want.
Volg alle ontwikkelingen, uitslagen en reacties in ons liveblog. De uitslagen per staat kun je hier live volgen.
Onverwacht
De toespraak van Trump kwam na een ongekend spannende kiesnacht, waarin Trump steeds meer belangrijke swing states binnenhaalde: eerst Ohio, toen Florida, daarna North Carolina en Iowa. Clintons winst in Virginia en Colorado gaven haar aanhangers hoop, maar het verlies van Pennsylvania om 07.37 uur kon ze niet meer te boven komen.
Vlak voordat de verkiezingsuitslag bekend werd gemaakt stuurde de campagneleider van Clinton aanhangers die in Manhattan de uitslag afwachtten naar huis. "Vanavond hebben we niets meer te zeggen", zei John Podesta tegen de menigte. "Ga allemaal naar huis, ga slapen. Morgen hebben we meer nieuws."
Kort daarna kwam het nieuws dat Clinton had verloren. Zij heeft zich nog niet laten zien sinds dat nieuws bekend werd.
Grappig in de context van al die fascistische trucs die Hillary heeft toegepast deze verkiezingen. Hitler is trouwens nooit democratisch aan de macht gekomen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Kaji het volgende:
[..]
Grofweg dezelfde bevolkingsgroep die Hitler aan de macht heeft geholpen, op democratische wijze.
Waarom is Obama geweldig? Gigantische subsidie voor verzekeringen die jarenlang mensen hebben genaaid? Check. Vele malen meer drone aanvallen in woonwijken? Check. Escalatie van alle proxyoorlogen uit de tijd van Bush? Check. Burgerrechten verder verneukt? Dubbele check. Obama heeft meer klokkenluiders vervolgd dan alle presidenten voor hem samen. Marteling afgeschaft? Zelfs niet bij gevangenen waar heel de wereld de naam van weet.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef Forbry het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het wel een mooie dikke vinger vind naar alle Hillary-stemmers, die puur voor Hillary kozen 'want vrouw', want dat heb ik altijd een hele achterlijke reden gevonden om op iemand te stemmen. Ik vond/vind Obama geweldig, maar vond de 'want zwart'-stemmers al even irritant. Dat soort dingen zouden gewoon helemaal niet relevant moeten zijn.
probleem wordt dan wel dat er een SC is wat zo conservatief als de neten is, dat gaat pijn doen voor veel recent overwonnen rechten.... ik snap de angst wel maar we zullen zienquote:Op woensdag 9 november 2016 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel weer typerend om al die angstzaaierij te zien op de Nederlandse nieuwssites en bij onze politici. Ze doen precies waar ze 'de onderbuikstemmers' altijd van betichten
Geef zo'n Trump gewoon een kans en neem eens een gok. Als hij er een gigantische puinhoop van maakt dan zitten de Democraten over 4 jaar gewoon weer in het Witte Huis.
Dit.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel weer typerend om al die angstzaaierij te zien op de Nederlandse nieuwssites en bij onze politici. Ze doen precies waar ze 'de onderbuikstemmers' altijd van betichten
Ik schiet nog steeds in een scheur als ik denk aan gisteren. ''Hillary Clinton 90% winkans'' op vrijwel alle Nederlandse media.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Oud_student het volgende:
Alle "deskundigen" hier op FOK zaten er weer naast omdat ze gewoon de leugencampagnes van de linkse media napraatten. Nu krijgen we weer het zelfde riedeltje als bij de Brexit, de wereld zal net nog niet vergaanWanner leren deze lieden eens voor zich zelf te denken en niet meer aan de leiband te lopen van de linkse media
quote:Op woensdag 9 november 2016 10:30 schreef TheJanitor het volgende:
Geweldig nieuws voor de wereldvrede.
twitter:seanmdav twitterde op woensdag 09-11-2016 om 05:37:08The possibility of Barack Obama pre-emptively pardoning Hillary Clinton before he leaves office is now very, very real. reageer retweet
Idem ditoquote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op een dag als vandaag kan ik oprecht genieten van het Internet. Die reacties, de nieuwssites...
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-11-2016 om 10:19:35BREAKING: Iran foreign minister urges Trump to stick to international accords - AFP reageer retweet
Wat dan? Ben nu niet meer bang voor een confrontatie met Rusland. En we gaan nu samenwerken met Rusland om ISIS te verslaan. En rebellen gaan niet meer bewapend worden.quote:
quote:Op woensdag 9 november 2016 10:35 schreef Wespensteek het volgende:
Het is altijd leuk als het een chaos gaat worden.
Als ze voor zichzelf konden denken waren ze niet links geweest! Het meest typisch linkse is toch de behoefte om in een massa achter een leider aan te lopen die suikerzoete praatjes verkoopt.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Oud_student het volgende:
Alle "deskundigen" hier op FOK zaten er weer naast omdat ze gewoon de leugencampagnes van de linkse media napraatten. Nu krijgen we weer het zelfde riedeltje als bij de Brexit, de wereld zal net nog niet vergaanWanner leren deze lieden eens voor zich zelf te denken en niet meer aan de leiband te lopen van de linkse media
Tegenwoordig is alles BREAKING.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:35 schreef Frutsel het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op woensdag 09-11-2016 om 10:19:35BREAKING: Iran foreign minister urges Trump to stick to international accords - AFP reageer retweet
Ja en de Oekraïne gaan we weggeven aan Rusland enzoquote:Op woensdag 9 november 2016 10:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat dan? Ben nu niet meer bang voor een confrontatie met Rusland. En we gaan nu samenwerken met Rusland om ISIS te verslaan. En rebellen gaan niet meer bewapend worden.
Of hun vrienden, die ook " links" zijn. Daar waar je mee omgaat wordt je door beinvloed.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze voor zichzelf konden denken waren ze niet links geweest! Het meest typisch linkse is toch de behoefte om in een massa achter een leider aan te lopen die suikerzoete praatjes verkoopt.
quote:Op woensdag 9 november 2016 10:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat dan? Ben nu niet meer bang voor een confrontatie met Rusland. En we gaan nu samenwerken met Rusland om ISIS te verslaan. En rebellen gaan niet meer bewapend worden.
Overtrokken gelul van calimero's die altijd in de slachtofferrol kruipen, denkende dat ze niets hoeven te doen om hun leven op orde te krijgen.quote:Op woensdag 9 november 2016 09:30 schreef Twiitch het volgende:
Twitter staat er vol mee. De racisme-kaart wordt massaal gespeeld. Wat vinden jullie?twitter:jbouie twitterde op woensdag 09-11-2016 om 05:35:17I didn’t quite understand how much white people hated us, or could at least live with that hate. Now I do. reageer retweet
Heerlijk die complete hysterie.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op een dag als vandaag kan ik oprecht genieten van het Internet. Die reacties, de nieuwssites...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |