abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166511587
Vorige week zou ik cv bijvullen bij kennis, die nog minder technisch is dan ik - ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit... Geen probleem, zei ik, want dat had ik wel eerder gedaan. Fluitje van een cent...
Maar toen ik de slang had aangesloten en de vulkraan opende lekte er water bij de slangaansluiting. Dacht mss ligt het aan de slang. Maar net ff bij mezelf thuis getest met mijn eigen (nog niet eerder gebruikte) slang en hetzelfde probleem. Lijkt me sterk dat 2 slangen lekken. Dus ik doe iets fout wsl, maar wat kan het zijn?
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:44:45 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_166511643
Welke kant van de aansluiting? Bij de radiator?
Wel goed vastgedraaid?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_166511728
Mss niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel de cv-ketel.

Zo ziet zo'n vulkraan eruit (voorbeeld van web):

Dus ene kant van slang bij 'tappunt' om het maar ff zo te noemen en de andere bij vulkraan.
pi_166511738
Rubbertje
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166511753
Juiste koppelstukje gebruikt?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 8 november 2016 @ 21:49:34 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_166511808
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:47 schreef lachelkedag het volgende:
Mss niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel de cv-ketel.

Zo ziet zo'n vulkraan eruit (voorbeeld van web):
[ afbeelding ]

Dus ene kant van slang bij 'tappunt' om het maar ff zo te noemen en de andere bij vulkraan.
Zelfde systeem. Lijkt mij dat het rubber van de vulslang niet goed dicht.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Milf dinsdag 8 november 2016 @ 21:50:26 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_166511847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 21:47 schreef halfway het volgende:
Rubbertje
Dit. Waarschijnlijk is het rubbetje dat in de koppeling van de slang hoort, verschwunden.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_166511881
^Ja ik kan eigenlijk ook niks anders bedenken. Want ik heb natuurlijk goed opgelet dat ik hem goed vastdraai. Maar 2 slangen met zelfde euvel, dan ga ik toch aan mezelf twijfelen...
pi_166512141
Heb je dat rode ding wel open gedraaid. :P
pi_166512260
;-) Yep, haha. Dan begint het gelek
pi_166516102
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 22:02 schreef lachelkedag het volgende:
;-) Yep, haha. Dan begint het gelek
En als ie dicht zit niet?
pi_166525654
Zet je je ketel wel uit een laten afkoelen? Anders staat er ook nog eens hogere druk op.

Verder rubbertje.
Laat die handjes wapperen!
pi_166535719
^Volgens mij wel genoeg laten afkoelen ja. Maar ook als het lagere druk is, is het toch wel normaal dat er enig water stroomt uit bijvulkraan wanneer je dat rode handeltje omzet? Als dat niet zo is, dan doe ik inderdaad iets fout.

Overigens is mijn slang zo goed als nieuw (oké, half jaar ofzo) en er zit aan elke kant nog een zwart rubbertje in. Welke kant van slang je gebruikt maakt niet uit lijkt me?
pi_166536973
Ik heb het zelfde, als ik m open draai dan gaat die kraan zelf lekken, als ik hem weer dicht draai is het goed. Ergens intern in die kraan zit iets niet goed oid. Dus ik vul altijd met een emmertje er onder, na die tijd een doekje er overheen en klaar.
pi_166562389
^Nog dank voor de tip. Met dit idee van een teiltje om op te vangen ben ik gisteren weer richting die kennis gegaan, nu met mijn eigen slang.

Maar het is nu zowaar in 1 keer goed gegaan. Enige wat ik kan bedenken dat ik nu 'beter' heb gedaan is het volgende. Tussen draaistuk/mondstuk en slang zit enige speling van 1mm (lastig uit te leggen) alsof ik het draaistuk in en uit kan klikken. Zo ontdekte ik pas later. Dat is aan beide zijden het geval, en hoort echt bij de constructie (dus niet kapot ofzo). Mss heeft die speling een functie. Nu heb ik er extra opgelet dat ik hem 'inklikte' nadat ik het stuk aan de kraan bevestigd had. Het gaat echt om speling van amper een millimeter ofzo.

Het is of deze oorzaak, of ik heb daarvoor simpelweg meerdere malen het niet goed vastgedraaid.
pi_166565080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 16:03 schreef lachelkedag het volgende:
^Nog dank voor de tip. Met dit idee van een teiltje om op te vangen ben ik gisteren weer richting die kennis gegaan, nu met mijn eigen slang.

Maar het is nu zowaar in 1 keer goed gegaan. Enige wat ik kan bedenken dat ik nu 'beter' heb gedaan is het volgende. Tussen draaistuk/mondstuk en slang zit enige speling van 1mm (lastig uit te leggen) alsof ik het draaistuk in en uit kan klikken. Zo ontdekte ik pas later. Dat is aan beide zijden het geval, en hoort echt bij de constructie (dus niet kapot ofzo). Mss heeft die speling een functie. Nu heb ik er extra opgelet dat ik hem 'inklikte' nadat ik het stuk aan de kraan bevestigd had. Het gaat echt om speling van amper een millimeter ofzo.

Het is of deze oorzaak, of ik heb daarvoor simpelweg meerdere malen het niet goed vastgedraaid.
Ja, die klikconstructie is vrij standaard. Dan snap ik wel dat je kraan lekte :P

Maar nu in ieder geval opgelost ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 10 november 2016 @ 18:35:35 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166565271
Je hebt altijd wat wel een teiltje of doek nodig, je vult namelijk eerst de slang met water om hem daarna pas vast te draaien.. anders heb je eerst de hele slang vol lucht die je in je cv aan het stoppen bent voor het water bij het vulpunt is gekomen..
pi_166565611
Ben ik raar als ik mijn slang altijd laat zitten? Zit er geen lucht in. Bij mij is het 2 kraantjes open even wachten klaar..
  donderdag 10 november 2016 @ 19:04:17 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_166565719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef Nico987 het volgende:
Ben ik raar als ik mijn slang altijd laat zitten? Zit er geen lucht in. Bij mij is het 2 kraantjes open even wachten klaar..
Neuh.. zolang je de kranen maar dichthoud.. die van mij vul ik met de kraan waar ook de wasmachine aan zit en het vulpunt zit om de hoek, dus dan zou mn slang altijd in een deurkozijn liggen
pi_166565737
Doe ik ook c_/
Laat die handjes wapperen!
pi_166565767
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt altijd wat wel een teiltje of doek nodig, je vult namelijk eerst de slang met water om hem daarna pas vast te draaien.. anders heb je eerst de hele slang vol lucht die je in je cv aan het stoppen bent voor het water bij het vulpunt is gekomen..
Klopt. heb ik idd ook gedaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef Nico987 het volgende:
Klinkt wel snugger, zo op het eerste gezicht.
Misschien patent aanvragen op die constructie :-)
pi_166566526
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2016 19:04 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Neuh.. zolang je de kranen maar dichthoud.. die van mij vul ik met de kraan waar ook de wasmachine aan zit en het vulpunt zit om de hoek, dus dan zou mn slang altijd in een deurkozijn liggen
Dan werkt het niet. Bij mij cv in het hokje zit speciaal een kraan alleen daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')