Zelfde systeem. Lijkt mij dat het rubber van de vulslang niet goed dicht.quote:Op dinsdag 8 november 2016 21:47 schreef lachelkedag het volgende:
Mss niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel de cv-ketel.
Zo ziet zo'n vulkraan eruit (voorbeeld van web):
[ afbeelding ]
Dus ene kant van slang bij 'tappunt' om het maar ff zo te noemen en de andere bij vulkraan.
Dit. Waarschijnlijk is het rubbetje dat in de koppeling van de slang hoort, verschwunden.quote:
En als ie dicht zit niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:02 schreef lachelkedag het volgende:
;-) Yep, haha. Dan begint het gelek
Ja, die klikconstructie is vrij standaard. Dan snap ik wel dat je kraan lektequote:Op donderdag 10 november 2016 16:03 schreef lachelkedag het volgende:
^Nog dank voor de tip. Met dit idee van een teiltje om op te vangen ben ik gisteren weer richting die kennis gegaan, nu met mijn eigen slang.
Maar het is nu zowaar in 1 keer goed gegaan. Enige wat ik kan bedenken dat ik nu 'beter' heb gedaan is het volgende. Tussen draaistuk/mondstuk en slang zit enige speling van 1mm (lastig uit te leggen) alsof ik het draaistuk in en uit kan klikken. Zo ontdekte ik pas later. Dat is aan beide zijden het geval, en hoort echt bij de constructie (dus niet kapot ofzo). Mss heeft die speling een functie. Nu heb ik er extra opgelet dat ik hem 'inklikte' nadat ik het stuk aan de kraan bevestigd had. Het gaat echt om speling van amper een millimeter ofzo.
Het is of deze oorzaak, of ik heb daarvoor simpelweg meerdere malen het niet goed vastgedraaid.
Neuh.. zolang je de kranen maar dichthoud.. die van mij vul ik met de kraan waar ook de wasmachine aan zit en het vulpunt zit om de hoek, dus dan zou mn slang altijd in een deurkozijn liggenquote:Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef Nico987 het volgende:
Ben ik raar als ik mijn slang altijd laat zitten? Zit er geen lucht in. Bij mij is het 2 kraantjes open even wachten klaar..
Klopt. heb ik idd ook gedaan.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt altijd wat wel een teiltje of doek nodig, je vult namelijk eerst de slang met water om hem daarna pas vast te draaien.. anders heb je eerst de hele slang vol lucht die je in je cv aan het stoppen bent voor het water bij het vulpunt is gekomen..
Klinkt wel snugger, zo op het eerste gezicht.quote:Op donderdag 10 november 2016 18:57 schreef Nico987 het volgende:
Ben ik raar als ik mijn slang altijd laat zitten? Zit er geen lucht in. Bij mij is het 2 kraantjes open even wachten klaar..
Dan werkt het niet. Bij mij cv in het hokje zit speciaal een kraan alleen daarvoor.quote:Op donderdag 10 november 2016 19:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Neuh.. zolang je de kranen maar dichthoud.. die van mij vul ik met de kraan waar ook de wasmachine aan zit en het vulpunt zit om de hoek, dus dan zou mn slang altijd in een deurkozijn liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |