Volgens de engine speelt Carlsen niet perfect...quote:Op woensdag 30 november 2016 21:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, 1.79, toch? En het is nu 1.84.
De meerwaarde voor wit bestaat uit 1 stuk meer en loperpaar.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gek dat het +2 staat, terwijl het in waarde gelijk staat (zoals ik het op de basisschool heb geleerd dan)
10 seconden increment. Als Karjakin binnen 10 seconden zet krijgt ie netto tijd erbij.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op chess24 stream lijkt er niet echt veel tijd af te gaan bij Karjakin, sterker nog hij heeft extra seconden erbij?
Klopt die stream wel? Op youtube
Ah okee, want nu gebeurt er niet veel bij Carlsen terwijl er wel veel tijd eraf gaat. Dan wordt het straks nog krapquote:Op woensdag 30 november 2016 22:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
10 seconden increment. Als Karjakin binnen 10 seconden zet krijgt ie netto tijd erbij.
Ze hebben beide acht stukken toch?quote:Op woensdag 30 november 2016 21:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
De meerwaarde voor wit bestaat uit 1 stuk meer en loperpaar.
Maar het kan zomaar zijn dat engines de waarde van een loperpaar in deze stelling overschatten. Alle pionnen staan op 1 vleugel, dus of dat echt zo waardevol is is de vraag.
Met 'stukken' wordt doorgaans bedoeld: lopers, paarden, torens. Maar ik snap de verwarring.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze hebben beide acht stukken toch?
Ja cool he, en op die site kan je zelf dus ook account aanmaken en spelen, houdt die je rating ook bij. Na afloop kan je dan ook terugkijken, van "wat als"waarbij ook die waardering meeloopt.quote:Op woensdag 30 november 2016 21:53 schreef Arcee het volgende:
Wel leuk trouwens dat je hier ook gewoon zelf zetten op het bord kunt doen.En dat de waardering dan ook mee loopt.
Nee, dat ziet er niet meer eenvoudig uit...quote:Op woensdag 30 november 2016 22:04 schreef Molurus het volgende:
Nou... kaal. 3 pionnen ieder, loperpaar vs toren.
Ik zie wit dit niet winnen eerlijk gezegd.
Karjakin krijgt wel elke zet 10 seconden erbij.quote:Op woensdag 30 november 2016 22:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Carlsen kan toch proberen om Karjakin zijn tijd op te maken zodat hij toch wint?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |