Ik kan er ook niet zoveel vanquote:Op vrijdag 25 november 2016 23:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Top, zondag heb ik wel tijd
Ik ben trouwens echt niet goed hoor, speel het sinds 2 weken omdat het ineens een hypeje is op een ander forum. Kan ik een beetje oefenen

Ja, dit was een bloedeloze remise. De waardering stond ook al zetten lang op 0.00 Equal.quote:Op zondag 27 november 2016 10:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Remise. Morgen Carlsen all out met wit.
Ik had eigenlijk verwacht dat Carlsen een slijtageslag van deze partij zou maken, om alvast wat vermoeidheid te creëren voor morgen.

Dit was in de game die Karjakin won ook het geval.quote:Op zondag 27 november 2016 11:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, dit was een bloedeloze remise. De waardering stond ook al zetten lang op 0.00 Equal.

quote:De schakers spelen in dat geval op woensdag eerst vier 'rapid' partijen van 25 minuten. Als er dan nog geen winnaar is volgen er vier partijen 'blitz', met nog minder bedenktijd. Indien er dan nog steeds geen beslissing is gevallen, komt de spelvorm 'armageddon' op het bord. Wit heeft dan vijf minuten totale bedenktijd en zwart slechts vier. Bij remise wordt zwart echter tot winnaar uitgeroepen.
Bron

Daar klopt niet zoveel van.quote:

[insectencopuleermodus]quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:19 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Daar klopt niet zoveel van.
Eerst worden er vier rapid-partijen gespeeld van 25min + 10sec (per zet).
Bij geen beslissing worden er twee blitz-partijen gespeeld van 5min +3sec. Bij gelijke stand na die twee partijen, worden er wederom twee partijen blitz gespeeld, enz. Tot een maximum van 10 blitz-partijen.
Als er dan nog steeds geen winnaar is krijg je die armageddon-partij, waarbij er zeker een beslissing valt.
Minimaal heb je woensdag dus 4 partijen, maximaal 15.
bron (pdf) bij 3.7

Vroeger... vroeger gingen ze gewoon door. Karpov/Kasparov 1984, dat waren nog eens tijdenquote:Op dinsdag 29 november 2016 08:42 schreef thabit het volgende:
Vroeger was bij een gelijke eindstand de match afgelopen en bleef de regerend wereldkampioen wereldkampioen. Ik denk dat in dat geval Karjakin wat meer had geprobeerd. Maar goed, tie-break kan ook interessant zijn.

Ah, apart dat dat onjuist in dat artikel stond. Bedankt.quote:Op dinsdag 29 november 2016 16:19 schreef Wegenbouwer het volgende:
Daar klopt niet zoveel van.
Eerst worden er vier rapid-partijen gespeeld van 25min + 10sec (per zet).
Bij geen beslissing worden er twee blitz-partijen gespeeld van 5min +3sec. Bij gelijke stand na die twee partijen, worden er wederom twee partijen blitz gespeeld, enz. Tot een maximum van 10 blitz-partijen.
Als er dan nog steeds geen winnaar is krijg je die armageddon-partij, waarbij er zeker een beslissing valt.
Minimaal heb je woensdag dus 4 partijen, maximaal 15.
bron (pdf) bij 3.7

In een toernooi (meerdere partijen) en met goed commentaar (Short,Gustafsson,Svidlerquote:Op woensdag 30 november 2016 19:45 schreef Aethereal het volgende:
Ben eigenlijk wel bij dat het nu rapid wordt, die klassieke partijen van 6 uur zijn voor mij als newbie echt niet te volgen, dat kan mijn spanningsboog gewoon niet aan

De eindstelling zat gewoon weinig meer in... ieder 3 pionnen op dezelfde vleugel, materiaal gelijk. Vrijwel geen mogelijkheid om ergens een voordeeltje te forceren.quote:Op woensdag 30 november 2016 20:59 schreef jackson het volgende:
Mag ik als huis, tuin en keuken schaker (eens per 5 jaar een potje in het vliegtuig) een ongekend domme vraag stellen aan alle slimme mensen hier?
Waarom was dit nu een remise? Ff Google aangeslingerd maar ik twijfel over wat het nu is?

Ze zijn te slim om het nog te verkloten. Checkquote:Op woensdag 30 november 2016 21:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
De eindstelling zat gewoon weinig meer in... ieder 3 pionnen op dezelfde vleugel, materiaal gelijk. Vrijwel geen mogelijkheid om ergens een voordeeltje te forceren.
Met de dames op het bord kunnen er nog foutjes insluipen, maar als die er eenmaal af zijn in zo'n stelling... dan gebeurt er niet veel meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |