?quote:
Zou je hier alsjeblieft geen buitenlands weer willen posten? Dat heeft nadelige gevolgen voor de autistische trekjes van sommige users. Bij voorbaat dank.quote:
mag natuurlijk maar ik begreep de connectie gewoon niet zo goedquote:Op zondag 13 november 2016 10:05 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Laat mij ook een keer met mooi buitenlands weer patsen
Yes! In het prachtige Barcelonaquote:Op zondag 13 november 2016 10:13 schreef Dven het volgende:
[..]
mag natuurlijk maar ik begreep de connectie gewoon niet zo goedJij zit daar nu of?
Dat motiveerde niet om straks het vliegtuig in te stappenquote:Op maandag 14 november 2016 10:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zo damn, het is gewoon waterkoud!
*herfstperiodequote:Op maandag 14 november 2016 15:47 schreef Blik het volgende:
Ik ga vanavond naar Helsinki, vorige week was het weerbericht nog -2 met sneeuw. Maar nu valt vannacht de dooi in en gaat het regenen morgen
Al de 5de keer dat ik in de winterperiode naar Helsinki ga, en de 5de keer dat het niet eens vriest. Alsof ik standaard warmte meeneem ofzo
Ik zie er niks van.quote:Op maandag 14 november 2016 21:29 schreef Igen het volgende:
Gaaf die supermaan. Eergisteren 's nachts had ik al het idee dat het wel erg licht buiten was. Je merkt het echt!
P.s. hierTM de afgelopen twee dagen strakblauwe lucht en dikke nachtvorst![]()
Winters weer in de herfst maakt het niet meer of minder de herfstperiode.quote:Op maandag 14 november 2016 23:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon winter als je naar de afgelopen 2 weken kijkt. Veel sneeuw en vorst al
mooi!quote:Op maandag 14 november 2016 22:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Zonde!
Ben nog even buiten geweest om een paar foto's te maken.
[ afbeelding ]
De lichtvervuiling van het sportstadion valt zelfs niet eens heel erg op in het maanlicht vandaag
Met een sluitertijd van 15 seconden kun je zelfs dit soort foto's maken:
[ afbeelding ]
Voor mij is zomer of winter meer gekoppeld aan het type weer dan de daadwerkelijke periode. Dus sneeuw en vorst is voor mij winterweer, of het nou hartje zomer is of niet.quote:Op dinsdag 15 november 2016 06:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Winters weer in de herfst maakt het niet meer of minder de herfstperiode.
Maar goed, verder wat jij wil hoor.
die aandurende (mot)regen hier te Adam vind ik vervelenderquote:Op dinsdag 15 november 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Het is niet zo kutkoud als vorige week, maar nog steeds 1000 tinten grijs
Jep... maar beter dan motregen en waterkoud.quote:Op dinsdag 15 november 2016 17:23 schreef computergirl het volgende:
[..]
die aandurende (mot)regen hier te Adam vind ik vervelender
Januari is altijd zo'n zure maand. Temperaturen zijn dan op z'n laagst en de zon laat zich zo weinig en zwakjes zien. Februari is niet heel veel warmer maar qua gevoel dikwijls al stukken beter want meer zon die ook alweer een stuk feller is.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgende maand is de kortste week alweer en is de meteorologische winter begonnen. Nog even doorbijten
Ik heb nu jullie kutkoudequote:Op dinsdag 15 november 2016 15:37 schreef Nattekat het volgende:
Het is niet zo kutkoud als vorige week, maar nog steeds 1000 tinten grijs
Goed omschreven. Het lengen van de dagen doet al veel goed overigens, dat is denk ik ook hetgeen ik het meest haat aan dit jaargetijde.quote:Op dinsdag 15 november 2016 18:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Januari is altijd zo'n zure maand. Temperaturen zijn dan op z'n laagst en de zon laat zich zo weinig en zwakjes zien. Februari is niet heel veel warmer maar qua gevoel dikwijls al stukken beter want meer zon die ook alweer een stuk feller is.
Maart is daarentegen vaak ook weer kut omdat het voor je gevoel al lente moet zijn maar het ook nog veel te vaak baggerweer is
In het weekend eindelijk echte regen met een dosis windquote:Op dinsdag 15 november 2016 19:39 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff het is volgens mij echt al 30 uur aan het motregenen en morgen en overmorgen komt daar weinig verandering in
quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het weekend eindelijk echte regen met een dosis wind
Wind. Okee. Regen. Mehh.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In het weekend eindelijk echte regen met een dosis wind
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 15 november 2016 20:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
wil weer keertje sneeuw.
Natuurlijk. Het gaat zeker weer eens sneeuwen hier, alleen niet met bakken tegelijk halverwege november.quote:
met de kerst zou leuk zijn.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het gaat zeker weer eens sneeuwen hier, alleen niet met bakken tegelijk halverwege november.
Absoluut, maar dat heb ik in die 26 jaar dat ik leef volgens mij 2 meer meegemaakt.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
met de kerst zou leuk zijn.
ik ook. Laatste keer was in 1996.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat heb ik in die 26 jaar dat ik leef volgens mij 2 meer meegemaakt.
In januari lukt dat ook nog wel maar februari is toch wel kansrijker. Nadeel van februari is wel dat de minimumtemperatuur nog lager ligt dan in januari.quote:Op dinsdag 15 november 2016 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Goed omschreven. Het lengen van de dagen doet al veel goed overigens, dat is denk ik ook hetgeen ik het meest haat aan dit jaargetijde.
In februari kan je op een goede zonnige dag de zon al weer aardig voelen werken. Mooie tijden zijn dat.
Nee klopt, de gemiddelde temperatuur in februari is lager dan die in januari. Ik denk dat daar de uitspraak "als de dagen lengen wordt de winter strenger"?vandaan komt. Het weerbeeld loopt inderdaad achter tav stand van de zon, so to speak. Ik denk dat dat komt omdat door de warmte/energie er langzaamaan broedgebieden warmer worden en de drukverdeling anders wordt. Dat heeft tijd nodig.quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:36 schreef Dven het volgende:
[..]
In januari lukt dat ook nog wel maar februari is toch wel kansrijker. Nadeel van februari is wel dat de minimumtemperatuur nog lager ligt dan in januari.
Of is dat in Nederland anders? Zal wel moeten omdat het klimaat altijd een beetje achterloopt op de zon dacht ik.
Klopt. Utrecht zit op precies dezelfde hoogte als het Russische Irkutsk. Waar het nu overdag zo'n -20 is en s'nachts -30quote:Op dinsdag 15 november 2016 20:37 schreef Dven het volgende:
Maar goed. Gezien de breedtegraad mag Nederland sowieso niet klagen met het klimaat. Veel warmer ga je het niet vinden
Lekker man. Half november 's avonds gewoon lekker hardlopen in korte broek en T-shirt.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Zacht, droog, deels zonnig en een schitterende zonsondergang
Wat kut zeg ik wil weer 3 graden grijs en regen. Ellende ohne ende in dit nieuw klimaat![]()
Vanochtend was het anders weer om te janken. Vanmiddag was prima. Dat mag best de hele winter. Mits het winter wordt echt winter.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Zacht, droog, deels zonnig en een schitterende zonsondergang
Wat kut zeg ik wil weer 3 graden grijs en regen. Ellende ohne ende in dit nieuw klimaat![]()
Ik heb de zon nauwelijks gezien, in Zeeland.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag was prima, op de regenachtige ochtend na.
Linkje? Bij voorkeur een linkje waar ik neit de afgrijselijke layout hoef te ontcijferen.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Een topic over storm op weerwoord. 2 post over de daadwerkelijke storm en direct weer gezever over setting en wintergodsamme man.
https://www.weerwoord.be/(...)=2236057&tid=2236057quote:Op woensdag 16 november 2016 21:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Linkje? Bij voorkeur een linkje waar ik neit de afgrijselijke layout hoef te ontcijferen.
Dat is één postquote:Op woensdag 16 november 2016 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://www.weerwoord.be/(...)=2236057&tid=2236057
JA HOE DANquote:
Ja ik zie het, maar hoe link ik die crap danquote:
Is het überhaupt wel mogelijk om meerdere posts tegelijk te zien?quote:Op woensdag 16 november 2016 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja ik zie het, maar hoe link ik die crap danwat een baggersite. control f GFS 12z geeft storm op de Noordzee zondag
Wowww, echt een mooi plaatjequote:Op woensdag 16 november 2016 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
Tijdens "supermaan" genomen op de vers gevallen sneeuw in de Zwitserse Alpen. Plaatje, hoor...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 november 2016 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
Tijdens "supermaan" genomen op de vers gevallen sneeuw in de Zwitserse Alpen. Plaatje, hoor...
[ afbeelding ]
Prachtig!quote:Op woensdag 16 november 2016 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
Bazenplaatjequote:Op woensdag 16 november 2016 21:27 schreef INViCTuS het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Kun je ook iets minder catastrofaal denken?quote:Op donderdag 17 november 2016 11:52 schreef Frutsel het volgende:
Dat de dijken maar mogen breken dan
Okay Meneer Worteltjestaartquote:Op donderdag 17 november 2016 12:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
[..]
Kun je ook iets minder catastrofaal denken?
Lijkt GeenStijl wel.
Ik waai weg hier. Zit hier in de auto op iemand te wachten. Af en toe stevige windvlagen.quote:Op donderdag 17 november 2016 14:28 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
and we have YELLOWWWWWWwwww
twitter:Kachelmannwettr twitterde op donderdag 17-11-2016 om 16:30:11Heute Abend in den Niederlanden Schauer und Gewitter möglich, vereinzelte Tornados nicht ausgeschlossen: https://t.co/ygs9tjpLwh #wetter /TS reageer retweet
Nederlanders zijn echt tering tyfus slechte schaperige gierige teringmongolen in de autoquote:Op donderdag 17 november 2016 17:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het regent weer een beetje en meteen half Nederland staat in de file
+100quote:Op donderdag 17 november 2016 18:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nederlanders zijn echt tering tyfus slechte schaperige gierige teringmongolen in de auto
Je bent in de meest saaie provincie gaan wonen en durft te klagen?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:41 schreef Rabieluh het volgende:
Gaat alle pret zeeland nou gewoon missen? Wat zijn dit voor fratsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |