SPOILER: En meer:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gameplay beelden:
Een vergelijking van de huidige staat van de 3 pre-release coaster games:
Pre-order link:
https://www.frontierstore.net/planet-coaster-game-pre-order.html
(copy-paste in adresbalk als je in de algemene store terecht komt)
Mocht je perse nu al willen spelen kan je tegen extra betaling de alpha spelen, de volledige release kan nog wel even duren (~6 maanden)
Screenshots van spelers:![]()
SPOILER: Een van de bijzondere dingen van dit spel is dat je elk gebouw, stukje voor stukje, naar je eigen smaak kan bouwen. De eerste spelers vinden dat helemaal geweldig en zijn massaal belachelijke toiletten aan het bouwen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
Boeeee!!quote:Op dinsdag 8 november 2016 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
19:00 is de gebruikelijke update tijd, dus dat zou morgen 19:00 zijn..
Je kan nagenoeg alles zelf makenquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:06 schreef 0108daniel het volgende:
Heel leuk!!!
Wacht nog steeds totdat het mogelijk is om zelf objecten te maken net als in RCT3, dan zijn de limieten echt verdwenen
dat wil hij inderdaad kunnen..quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:44 schreef Civilian het volgende:
[..]
Je kan nagenoeg alles zelf makenwat zou je nog meer zelf willen maken dan, de plankjes?
Is Theme Park Studio dan niet meer iets voor je?quote:Op dinsdag 8 november 2016 22:46 schreef mschol het volgende:
[..]
dat wil hij inderdaad kunnen..
nu zit je vast aan prefab onderdelen.. en zelf merk ik dat die, naar mijn smaak, niet helemaal volledig zijn
Die heb ik ook en dat is niet echt een spel meer te noemen helaasquote:Op dinsdag 8 november 2016 22:50 schreef Civilian het volgende:
[..]
Is Theme Park Studio dan niet meer iets voor je?
Serieus?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef davedavy het volgende:
Verdomme. Heb al maanden geleden dat spel gekocht maar heb helemaal geen Windows
Volgens mij heeft iedereen die de game nu al gekocht (pre-order) heeft automatisch de Trillseeker Edition en dus toegang tot de beta...quote:Op woensdag 9 november 2016 10:46 schreef davedavy het volgende:
Nja kan er wel Windows opzettenDenk alleen niet dat het een soepele game-ervaring oplevert:
1,4GHz Intel Core I5
8GB DDR3
Intel HD Graphics 5000 1536MB
Edit:
Heb ik überhaupt recht op die Beta als ik alleen de game zelf heb gekocht?
Als je niet de thrillseeker editie hebt gekocht , dan niet.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:46 schreef davedavy het volgende:
Nja kan er wel Windows opzettenDenk alleen niet dat het een soepele game-ervaring oplevert:
1,4GHz Intel Core I5
8GB DDR3
Edit:
quote:Op woensdag 9 november 2016 10:46 schreef davedavy het volgende:
Ligt er aan waar hij de game heeft gekocht. Als hij de normale editie op Steam heeft gekocht moet hij wachten op de officiële release datum. Als hij de game heeft gekocht via de Frontier website (voordat PC op Steam kwam), dan heeft hij automatisch de Thrillseeker edition gekregen. Als je de Thrillseeker edition op Steam hebt gekocht kun je straks gewoon spelen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:49 schreef Vinno het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iedereen die de game nu al gekocht (pre-order) heeft automatisch de Trillseeker Edition en dus toegang tot de beta...
Zoek anders eens de mailbevestiging van Steam erbij? Daar staat het in welke edition je hebt...
Met die specs kan je Planet Coaster wel vergeten jaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:46 schreef davedavy het volgende:
1,4GHz Intel Core I5
8GB DDR3
Edit:
Dan heb je de Thrillseeker editionquote:Op woensdag 9 november 2016 11:09 schreef davedavy het volgende:
Ik heb hem bij Frontier gekocht begin augustus: PLANET COASTER
Planet Coaster Download
Zal dus wel niet
ik ben benieuwd naar benchmarks met grote parken wat voor hardware er nodig is het een en ander een beetje soepel te laten draaien..quote:Op woensdag 9 november 2016 11:17 schreef Civilian het volgende:
[..]
Met die specs kan je Planet Coaster wel vergeten ja
Samequote:Op woensdag 9 november 2016 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ben benieuwd naar benchmarks met grote parken wat voor hardware er nodig is het een en ander een beetje soepel te laten draaien..
wat zijn je specs? (of heb je dat al eerder gepost? dan zoek ik eff terug..)quote:Op woensdag 9 november 2016 11:20 schreef Civilian het volgende:
[..]
SameIk heb sinds maandag een nieuw systeempje, ik mag hopen dat hij wel een beetje park kan hebben
quote:
quote:
het kan dus net zo goed om 19:00 pas uitkomenquote:We have no fixed ETA on the Beta launch at the moment. We're expecting somewhere in the afternoon/evening around 5pm GMT tomorrow (Nov-9) so that'll be... around 9am PST, 12pm EST.
Of course, these are still speculative times. We might run later, or we might be earlier (we're hoping for it to be earlier!) It really depends on the deployment on the day. I'll be making sure everyone is informed via Twitter, Facebook, Instagram, and reddit as soon as we have news. Bo or Brett will be making sure we have announcements on Steam and the Forums as soon as we have news
https://www.alternate.nl/(...)10bf3838761a655a097aquote:Op woensdag 9 november 2016 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
wat zijn je specs? (of heb je dat al eerder gepost? dan zoek ik eff terug..)
Klinkt als een SimCity grap.. Is die map zo klein dan?quote:Op woensdag 9 november 2016 11:28 schreef 0108daniel het volgende:
Hoop ook dat we een grotere map zullen krijgen bij de release dan dat we nu hebben
daarmee moet je een heel eind komen..quote:Op woensdag 9 november 2016 11:29 schreef Civilian het volgende:
[..]
https://www.alternate.nl/(...)10bf3838761a655a097a
Ja ik kan Battlefield 1 op ultra spelen en dan zit mn PC nogsteeds uit z'n neus te vreten. Dus ik denk ook wel dat 't los zal lopenquote:Op woensdag 9 november 2016 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
daarmee moet je een heel eind komen..
bij mij is op dit moment de limiterende factor de R9 290 maar ik ga nog wel spelen met de instellingen, want het moet prima kunnen draaien.. (helaas draai ik wel standaard eyefinity op 3 schermen wat bij een full screen nogal een impact op performance is..)
Als je een leuk park wilt bouwen is de map te klein inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:30 schreef Civilian het volgende:
[..]
Klinkt als een SimCity grap.. Is die map zo klein dan?
Als je de wooden coaster in het filmpje van gisteren zag zou je kunnen concluderen dat de maps groter zijn geworden. Vanavond weten we het zeker.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:40 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je een leuk park wilt bouwen is de map te klein inderdaad.
Vooral als je kijkt naar de gebouwen die in de workshop staan, als je er daar een aantal van in je park heb staan bedekt het al een flink gedeelte van de map.
Inderdaad! Thanksquote:Op woensdag 9 november 2016 11:17 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Dan heb je de Thrillseeker editionheb je hem al geactiveerd in Steam? Zo ja, controleer je library en bij Planet Coaster moet onder DLC Thrillseeker edition staan
Ik vind dit wel een goede reden om een nieuwe PC te kopenquote:Op woensdag 9 november 2016 15:14 schreef davedavy het volgende:
[..]
Inderdaad! ThanksNet geactiveerd en niet speelbaar want Mac
quote:Op woensdag 9 november 2016 16:13 schreef lord_bono het volgende:
Beta is live!!!
https://twitter.com/PlanetCoaster/status/796369644454117376?s=09
uiteraard als ik druk bezig ben...quote:Op woensdag 9 november 2016 16:13 schreef lord_bono het volgende:
Beta is live!!!
https://twitter.com/PlanetCoaster/status/796369644454117376?s=09
scaling v/d interface kan je aanpassen hequote:Op woensdag 9 november 2016 19:15 schreef delano.888 het volgende:
3440x1440 is niet echte en optimale resolutie voor dit spel (zie onderkant knoppen)![]()
[ afbeelding ]
Edit: en 30 seconden later een dikke bluescreen. Hoop dat het aan de bèta ligt en niet mijn pc..
je moet er flink aan wennen..quote:Op woensdag 9 november 2016 20:45 schreef Civilian het volgende:
Het bouwen van paden vind ik wel lastig
Ja, die staan nu ergens anders, maar ik zou zo even niet weten waar .quote:Op woensdag 9 november 2016 22:06 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet er flink aan wennen..
euhm.. er zaten toch ook spotlights in de game? zijn die verhuist ofzo? ik kan ze bij scenery of building niet vinden
Mij lukt een trap draaien nog niet. Straks maar ff zoeken hoe dat moet.quote:Op woensdag 9 november 2016 20:45 schreef Civilian het volgende:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=796617468 mijn eerste "creatie" op de workshopquote:Op woensdag 9 november 2016 22:53 schreef Civilian het volgende:
Volgens mij ben ik zo creatief als een aardappel
Oeh nice!quote:Op woensdag 9 november 2016 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=796617468 mijn eerste "creatie" op de workshop
en mijn gasten klagen over vervuiling, maar zie nergens vervuiling liggen, heb ook al extra schoonmakers en prullenbakken neergezet, helaas zonder effect
Als je bij paden een grid kiest, kun je ook zoals 'vroeger' vierkante paden makenquote:Op woensdag 9 november 2016 20:45 schreef Civilian het volgende:
Ja, wat ik zeg.. Ik ben zo creatief als een aardappelquote:
Ik dacht in de video's van de alpha te zien dat dat er wel in zat, maar volgens mij is dat er uit gehaaldquote:Op donderdag 10 november 2016 08:53 schreef Vinno het volgende:
Wat een tof spel zeg...!
Ik heb wel dat bij het beginscherm het echt een minuut duurt ofzo voordat ik kan gaan klikken bijvoorbeeld een spel starten... Eerst zie ik alleen maar een hele tijd een lege wereldbol in beeld![]()
Maar andere vraag: is het dus niet mogelijk om objecten groter of kleiner te maken?
Soms is een stuk scenerie zoals een piratenschip, 3 keer groter dan de attractie waar hij naast staat...? Zie ik ergens iets over het hoofd?
Ja maar ik zie hierboven een Steam Workshop item geplaatst worden, van een huisje met daarin een miniatuur achtbaan en piratenschip... Hoe doen ze dit danquote:Op donderdag 10 november 2016 08:55 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik dacht in de video's van de alpha te zien dat dat er wel in zat, maar volgens mij is dat er uit gehaald
die miniatuur achtbaan is normale schaal en de rest is er omheen gebouwd?quote:Op donderdag 10 november 2016 08:57 schreef Vinno het volgende:
[..]
Ja maar ik zie hierboven een Steam Workshop item geplaatst worden, van een huisje met daarin een miniatuur achtbaan en piratenschip... Hoe doen ze dit dan
Heb ook alle keybindings enzo gecheckt bij de opties, maar ik zie het echt niet
Echt?quote:Op donderdag 10 november 2016 08:58 schreef mschol het volgende:
[..]
die miniatuur achtbaan is normale schaal en de rest is er omheen gebouwd?
Nee, op een van de foto's zie je ook op de achterwand dat het allemaal losse kleine paneeltjes zijnquote:Op donderdag 10 november 2016 09:00 schreef Vinno het volgende:
[..]
Echt?
Ik zat aan een poppenhuis iets te denken...![]()
Nog niet geprobeerd, maar ik hoorde klachten van anderen dat ze het ook niet hoorden. Het antwoord was dat je een beetje moet inzoomen om de muziek te horen. Uitgezoomd zou je anders alle muziek door elkaar horen.quote:Op donderdag 10 november 2016 00:47 schreef 0108daniel het volgende:
Bij mij werken de speakers niet met eigen muziek.
Het zit in de juiste map, maar ik hoor niets.
Ik heb de bestanden met MP3 en WMA geprobeerd.
Meer mensen die er last van hebben?
Ben al helemaal ingezoomd maar niets gehoord.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:20 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd, maar ik hoorde klachten van anderen dat ze het ook niet hoorden. Het antwoord was dat je een beetje moet inzoomen om de muziek te horen. Uitgezoomd zou je anders alle muziek door elkaar horen.
uh.. ja. Je hoeft niet hele creaties te maken, het is maar net hoe gedetailleerd je je park wil maken.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:37 schreef Elan het volgende:
Is deze nu echt zoveel beter dan Parkitecht of RCTW,? Want dit is wel behoorlijk gecompliceerd allemaal, niet? Even snel een geinig park in elkaar flansen is er niet bij.
Neehoor je hebt alleen meer keuze. Je kan het ook prima simpel houden. Maar als je creatief bent kan je super toffe dingen bouwen. En zo niet kan je ook nog super toffe dingen downloaden van de steam workshop.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:37 schreef Elan het volgende:
Is deze nu echt zoveel beter dan Parkitecht of RCTW,? Want dit is wel behoorlijk gecompliceerd allemaal, niet? Even snel een geinig park in elkaar flansen is er niet bij.
hier werkt het gewoon..quote:Op donderdag 10 november 2016 11:24 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ben al helemaal ingezoomd maar niets gehoord.
Blijkt dat bij niemand dit nog werkt....
Zo jammer weer,nu wachten op de full release.
1 | C:\Users\<user>\Documents\Frontier Developments\Planet Coaster\UserMusic |
Hmm vreemd, dan zal het bij de ene wel werken en bij de andere niet.quote:Op donderdag 10 november 2016 12:12 schreef mschol het volgende:
[..]
hier werkt het gewoon..
[ code verwijderd ]
daar een mp3 neer gegooit,
park speaker - music neergezet en audio track geselecteerd
ligt misschien aan de mp3 bestanden?quote:Op donderdag 10 november 2016 12:20 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Hmm vreemd, dan zal het bij de ene wel werken en bij de andere niet.
iig de OGG files werken bij mij goed
die triggers zijn wel tof trouwensquote:Audio
Format : MPEG Audio
Format version : Version 1
Format profile : Layer 3
Mode : Joint stereo
Mode extension : MS Stereo
Duration : 3mn 23s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 192 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Sampling rate : 44.1 KHz
Compression mode : Lossy
Stream size : 4.64 MiB (100%)
Writing library : LAME3.98r
Encoding settings : -m j -V 4 -q 2 -lowpass 18.6 -b 192
Ja. Met de basis, dus zonder zelf iets te ontwerpen, kun je al een mooier park maken dan met RCTW. Als je dan vanuit de Steam workshop items/attracties/gebouwen download, kun je zonder ook maar iets zelf te ontwerpen de mooiste parken in elkaar zetten. Het verschil met Parkitect en RCTW is dat de mogelijkheden ontelbaar zijn als je dat zou willen. In de alpha versie was het al mogelijk om Disneyland en Hogwarts na te bouwen. Als je dan ziet hoe beperkt RCTW is, dan kun je wel stellen dat Planeet Coaster het beste is wat er tot nu toe op de markt is verschenen. RCTW, gaat ook nooit afkomen ben ik bang, al een half jaar en early access en nog geen datum wanneer het echt af is. Parkitect en Planet Coaster zijn moeilijk te vergelijken.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:37 schreef Elan het volgende:
Hopelijk optimaliseren ze nog wat verder. Hebben ze immers ook gedaan tussen Alpha en bèta, gelukkig. Want Alpha was veel zwaarder.quote:Op donderdag 10 november 2016 13:24 schreef Taexon het volgende:
Merk wel dat het spel best wel zwaar loopt als je het een en ander gebouwd heb....
Net getest met wat volle parken uit de workshop maar dat vind mijn pc niet leuk!
Parkitect is voor als je RCT 1/2 leuk vond wel een aanrader en ik ook niet zo'n zwaar spel. RCTW is gewoon compleet ruk en moet je ver van weg blijvenquote:Op donderdag 10 november 2016 11:37 schreef Elan het volgende:
Krijg je geen spijt vanquote:Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Elan het volgende:
Oké jullie hebben me overtuigd. Vanavond even kopen.
Hopelijk stoppen de developers er niet mee als het grote geld na de release binnen is.
klikken, vasthouden en de juiste hoek zoeken:quote:Op woensdag 9 november 2016 22:27 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Mij lukt een trap draaien nog niet. Straks maar ff zoeken hoe dat moet.
Ja had t gezien lukt nietquote:Op donderdag 10 november 2016 20:30 schreef mschol het volgende:
[..]
klikken, vasthouden en de juiste hoek zoeken:
[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat ze dat wel bij RCTW gedaan hebben. Al was die game ook wel gedoemd om te mislukken, door de verschillende developers die er aan gewerkt hebben. Zolang Frontier met software updates komt en verder doet optimaliseren gaat dit een topper worden. Af en toe een attractie etc releasen. Idee content gaat er wel voor zorgen dat het interessant blijft, zoals bij Cities:Skylines.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:17 schreef Elan het volgende:
Oké jullie hebben me overtuigd. Vanavond even kopen.
Hopelijk stoppen de developers er niet mee als het grote geld na de release binnen is.
en, nog gelukt?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:18 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Ja had t gezien lukt nietstraks nog keer proberen.
laatste die ik kan vinden is van de 9equote:Op vrijdag 11 november 2016 00:19 schreef 0108daniel het volgende:
Er is weer een update geweest, geen idee wat er veranderd/aangepast is.
Ik kan hier in de changelogs ook niets over vinden.
quote:Patch notes for this update are of the following:
Series of stability fixes
Crash fix for using an avatar from Alpha 3 and editing in the avatar creator
wellicht verzamelen daar de entertainers?quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:27 schreef Vinno het volgende:
Vraagje... Bij de shops enzo heb je ook een 'Entertainment Point' die je kan neerzetten ergens...
Wat is hier precies het nut van? Want het lijkt niet zoveel te doen...
Hmmmm, dat heb ik tot nu toe nog niet gezien...quote:Op vrijdag 11 november 2016 12:27 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht verzamelen daar de entertainers?
Belachelijkquote:Op vrijdag 11 november 2016 13:50 schreef Civilian het volgende:
Raad eens wie er mee wil liften op de release van Planet Coaster
http://nl.ign.com/rollerc(...)releasedatum-onthuld
Eindelijk gelukt. Moest curved aanzettenquote:Op vrijdag 11 november 2016 02:56 schreef mschol het volgende:
[..]
en, nog gelukt?
het is wat gevoelig, dat merk ik ook maar het lukt wel...
en ik blijf erbij: die push tool EN een meewerkende camera zorgt ervoor dat ondergronds tunnelen bijna een feest is geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |