Precies de reden waarom ik er woon..quote:Op dinsdag 13 december 2016 17:56 schreef Elleska het volgende:
het is niet alsof we hier in het noorden ruimte te kort komen.
19kWh vandaag? Of je hebt mega veel panelen of jij woont in een zonnigere plek dan ikquote:
En toch is het prima land om voedsel op te verbouwen.. (net als de de flop die de blauwe stad heet, waar je niet door het water kan varen omdat het vol waterplanten zit door de enorm vruchtbare grond.. of meerstad/woldmeer zelfde verhaal..)quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:19 schreef Elleska het volgende:
dat er dorpen zijn gesloopt voor de industrie weet ik. maar dat staat los van de zonnepanelen, toen was alles al weg.
liever zonnepanelen dan een mega windmolenpark waar eerst sprake van was. maar inderdaad alle gebouwen voorzien van zonnepanelen ben ik ook voor. helaas is dat allemaal nog te duur en te moeilijk.
Ik ook, 0.7 kWh.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:02 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik vind het ook bizar dat vergunningen worden gegeven voor zo'n park, zolang er nog vele vierkante kilometers leeg dak te vinden zijn in ons land. Ook plekken die gunstig zijn voor zonnepanelen.
Vandaag de slechtste dag tot nu toe. 0,4 kWh opgewekt.
We hebben iets van 350 panelen liggen. Maar het ging er even om dat we vandaag de 100 MWh gehaald hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2016 18:21 schreef bambino het volgende:
[..]
19kWh vandaag? Of je hebt mega veel panelen of jij woont in een zonnigere plek dan ik
Ik had vandaag krap 1 kWh, hele dag grijs.
Wie is 'we'?quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:51 schreef Stage het volgende:
[..]
We hebben iets van 350 panelen liggen. Maar het ging er even om dat we vandaag de 100 MWh gehaald hebben
Ah superquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:54 schreef Stage het volgende:
[..]
Mijn bedrijf, een bloemenkwekerij waar we vorig jaar panelen op de bedrijfshal hebben gelegd.
Leuk project, het addertje is de accu, die is zeer waarschijnlijk niet toereikend..quote:Op dinsdag 13 december 2016 18:35 schreef Fer het volgende:
Ik kreeg een brief van Greenspread energy om mee te doen in een pilot van city Zen virtual powerplant. Je krijgt dan een batterij in huis en gebruik maken van dagelijks variabele stroomprijzen.
Leuk project of zitten er adders onder gras?
quote:Wat gebeurd er na de proefperiode met de batterij?
Deze keuze is aan u. U kunt de batterij kosteloos laten verwijderen of u kunt de batterij overkopen. Het bedrag van de batterij wordt later bepaald (tussen de ¤0 en ¤500).
Nee maar wat wil je er precies mee? Het is veel te weinig om nuttig te kunnen zijn voor een huishouden..quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:14 schreef Fer het volgende:
500¤ is natuurlijk niet duur voor een 5,1kwh accu.
Ja dat begreep ikquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:51 schreef Stage het volgende:
[..]
We hebben iets van 350 panelen liggen. Maar het ging er even om dat we vandaag de 100 MWh gehaald hebben
quote:9 x Zonnepanelen 275 Wp All Black
High performance zonnepanelen, volledig zwart.
1 x Omvormer Zeverlution 2000S
Hoog rendement omvormer van SMA Group, stilste in haar klasse.
1 x Montagesysteem Solar Construct Haken + Rail
Verstelbaar aluminium en RVS montagemateriaal, Kiwa certificatie.
1 x Volledig all-inclusive installatie
Volledig inclusief het wegwerken van de kabels en het plaatsen van een aparte groep in de meterkast.
1 x 10 jaar Zonneplan Serviceplan
10 jaar fabrieksgarantie op de omvormer
10 jaar installatiegarantie
10 jaar aanvullende garantie op voorrij- en montagekosten
1 x Aanmelding bij netbeheerder
U wordt aangemeld voor teruglevering en eventueel wordt kosteloos uw meter vervangen.
1 x Btw-teruggave-service
De accountants van Zonneplan vragen voor u de btw terug.
Totaal inclusief btw: ¤ 3.765,82
Btw-teruggave (21% btw à ¤ 653,57 minus forfaitbedrag à ¤ 60): ¤ -593,57
Netto investering: ¤ 3.172,25
Prijs is niet slecht, echter zoals ik eerder genoemd heb in dit topic heb ik niks met Zeversolar.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:21 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb deze offerte van zonneplan ontvangen. Is dit een normale prijs? Wij willen bewust niet zelf installeren. We gaan waarschijnlijk niet (of niet volledig) gebruik maken van de lening van de provincie maar van eigen geld.
[..]
Dat is wel erg goedkoop. Maar poly verklaart al een deel.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:41 schreef Coritchando het volgende:
Vind het geen goede prijs.
Hier vorige maand 12x270Wp (zou Trina worden, niet leverbaar dus is Canadian geworden) met een Omnik 3k laten plaatsen op schuin dak incl. alles wat nodig is voor 3700 in de btw....
Geen all blacks overigens, maar dat boeit mij ook niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |