SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Binnen de wetenschappelijke wereld?quote:Op maandag 7 november 2016 21:45 schreef Molurus het volgende:
Een wetenschappelijke discipline waarvan de wetenschappelijkheid succesvol kan worden ontkend noemen we ook wel pseudowetenschap.
Daar zijn er op zich wel wat van.
Wetenschap is wetenschap als het voldoet aan de eisen dat het om rationele waarheidsvinding gaat gebaseerd op empirische bevindingen en gebruikmakend van hypothesen die falsifieerbaar zijn.quote:Op maandag 7 november 2016 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
Centrale vragen: is er sprake van een verschillende mate van wetenschappelijkheid tussen de wetenschappelijke disciplines? Kan van bepaalde wetenschappelijke disciplines zelfs de wetenschappelijkheid ontkend worden?
Dat is dan per definitie geen echte wetenschap meer.quote:Op maandag 7 november 2016 21:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Binnen de wetenschappelijke wereld?
Ah, ja die vallen allemaal buiten de wetenschap.quote:Op dinsdag 8 november 2016 00:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is dan per definitie geen echte wetenschap meer.
Maar ik denk bijvoorbeeld aan:
- homeopathie
- astrologie
- etc
Therapie is wel wetenschap, van menselijk gedrag. Al afspraak gemaakt?quote:Op dinsdag 8 november 2016 05:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, ja die vallen allemaal buiten de wetenschap.
Zwarte materie schijnt ook geen wetenschap te zijn trouwens. Over zwartepiet gesproken.quote:Op maandag 7 november 2016 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het, als sociaal wetenschapper, altijd wel grappig als een stel mensen op het internet (veelal mensen zonder wetenschappelijke achtergrond) om het hardste roept dat alles buiten STEM geen wetenschap is. Maargoed, zelfs binnen de academische wereld is het helaas een hoop moddergooien, ook binnen de sociale wetenschappen tussen kwalitatief / kwantitatief / mixed methods gebruikers. Het is nooit goed voor sommige mensen. En daar valt dan ook niet echt over te discussiëren aangezien het dan in een soort zwartepietendiscussie eindigt.
Ga jezus even trollen of zo.quote:Op dinsdag 8 november 2016 06:32 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Therapie is wel wetenschap, van menselijk gedrag. Al afspraak gemaakt?
Bij jou is dat verschil vrij moeilijk merkbaar, maar in dat geval: therapie is geen wetenschap.quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:54 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hm. Dit is ook ontkenning. En ik trol niet. Het was een reactie.
Alleen de slimsten kunnen dat verschil zien blijkbaar. Maar hoezo is therapie geen wetenschap? Het bestudeert het gedrag en het brein. Of eigenlijk eerst de werking van het brein dat invloed heeft op gedrag. Die kennis gebruiken ze dan om het brein te "manipuleren" zodat het gedrag verbetert. Dus hoezo is dat geen wetenschap?quote:Op dinsdag 8 november 2016 07:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bij jou is dat verschil vrij moeilijk merkbaar, maar in dat geval: therapie is geen wetenschap.
Zoek even op wat het woord betekent.quote:Op dinsdag 8 november 2016 08:04 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Alleen de slimsten kunnen dat verschil zien blijkbaar. Maar hoezo is therapie geen wetenschap? Het bestudeert het gedrag en het brein. Of eigenlijk eerst de werking van het brein dat invloed heeft op gedrag. Die kennis gebruiken ze dan om het brein te "manipuleren" zodat het gedrag verbetert. Dus hoezo is dat geen wetenschap?
Dat is geen antwoord. Je reageert altijd met oneliners. Geen uitleg, niks. Alsof je denkt dat wat jij zegt altijd logisch is en niet te betwisten. Toch vind ik dat persoonlijke woede ongezond is en door een therapeut behandeld moet worden. Maar goed. Laat maar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zoek even op wat het woord betekent.
Hij wijst je er terecht op dat therapie geen wetenschap is net zo min als het bouwen van een auto een wetenschap is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:13 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Je reageert altijd met oneliners. Geen uitleg, niks. Alsof je denkt dat wat jij zegt altijd logisch is en niet te betwisten. Toch vind ik dat persoonlijke woede ongezond is en door een therapeut behandeld moet worden. Maar goed. Laat maar.
Dan had hij gewoon moeten zeggen waarom het niet wetenschappelijk is ipv steeds maar oneliners te plaatsen. We kunnen ook alles vinden via Google dus denk maar niet dat ik niet weet wat dat is. Ik probeer zijn persoonlijke woede jegens mij te verzachten door hem zelf een hand te reiken. Want als hij ook buiten het JG topic persoonlijke off topic aanvallen doet waar veel venijn en woede uit spreekt dan is dat niet normaal. Een forum is niet persoonlijk. En ik zou het leuk vinden als jij mij verder nooit meer quote.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:20 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij wijst je er terecht op dat therapie geen wetenschap is net zo min als het bouwen van een auto een wetenschap is.
Voor beide heb je wel wetenschappelijke kennis nodig.
Dus zoek het woord even op, zodat je weet wat het betekent. Dan hoeven we hier geen discussie te voeren over semantiek.
Jij zou moeten ontsnappen uit je haatsekte. Lijkt me verder hiervoor niet relevant.quote:Op dinsdag 8 november 2016 09:13 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord. Je reageert altijd met oneliners. Geen uitleg, niks. Alsof je denkt dat wat jij zegt altijd logisch is en niet te betwisten. Toch vind ik dat persoonlijke woede ongezond is en door een therapeut behandeld moet worden. Maar goed. Laat maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |