Ik heb de Skoda-rijder gevonden!quote:Op zaterdag 5 november 2016 20:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik denk dat je je rechtsbijstand er op af kan sturen en dan zoeken zij dat voor je uit.
Echt asociaal die gast zeg. Watvoor melding krijg jij op je telefoon? Van het alarm? Of van je dashcam? Wel handig! Zoek ook nog een dashcam.
Onze accu had nog 250 van de 640 amps ofzo. In ieder geval niet best meer, dus die wordt vervangen.quote:Op zondag 6 november 2016 22:57 schreef -Richard- het volgende:
Ook hier ff nieuwe accu besteld. Gewoon weer een 80 Ah 12V blok. 100 euro maar .
Ga helaas wel van koudstart 800A naar 740A. Maar een accu met 800A koudstart zit gelijk op 100Ah en die is echt te groot...
Er komt 1 in van de garage, zal straks es kijken wat ze er in hebben gelegd.quote:Op maandag 7 november 2016 16:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kies je een bouwmarkt accu of een bepaald merk?
De originele BMW accu van m'n e46 316i is nu 8 jaar oud. week 2 van 2008. Althans, dat zou de betekenis zijn van de 02 08 op de accupool.
[ afbeelding ]
Vroeger was alles beter mijn mustang accu's zijn meer dan 10 jaar oud, die van de e30 zelfs 14. Nog altijd starten als nieuw. Maar de e60 heeft al z'n 3e accu in 10 jaar en mijn f11 ook al een 2e na 4 jaar...quote:Op maandag 7 november 2016 16:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kies je een bouwmarkt accu of een bepaald merk?
De originele BMW accu van m'n e46 316i is nu 8 jaar oud. week 2 van 2008. Althans, dat zou de betekenis zijn van de 02 08 op de accupool.
[ afbeelding ]
Die auto's vragen ook wel iets meer van je accu natuurlijkquote:Op maandag 7 november 2016 16:51 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Vroeger was alles beter mijn mustang accu's zijn meer dan 10 jaar oud, die van de e30 zelfs 14. Nog altijd starten als nieuw. Maar de e60 heeft al z'n 3e accu in 10 jaar en mijn f11 ook al een 2e na 4 jaar...
Wilde je eigen verzekeraar niet achter aan gaan?quote:Op maandag 7 november 2016 15:10 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb de Skoda-rijder gevonden!
De politie kon door de wet op de privacy geen gegevens van deze meneer geven, en het was ook nog eens een leaseauto.
Dus ik bel het eerste leasebedrijf in Google op en tot mijn verbazing vertelden ze mij dat dit kenteken bij hun in het bestand stond. De schade wordt nu door hun verder afgehandeld.
Niet geprobeerd, de politie mailde me op zaterdagavond al dat ze niets konden doen en dat ik een afspraak moest maken om op het bureau aangifte te doen.quote:Op maandag 7 november 2016 18:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wilde je eigen verzekeraar niet achter aan gaan?
Ligt eraan. Heb je een AGM accu of een conventionele. Ik heb vandaag besteld, toch gisteren nog even overnagedacht. En ben toch voor een AGM type gegaan. Die voldoet precies aan de specs van de oem accu. Even de ibs resetten.quote:Op maandag 7 november 2016 15:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Onze accu had nog 250 van de 640 amps ofzo. In ieder geval niet best meer, dus die wordt vervangen.
ze hebben geen lekkage gevonden. Als er dus nog wat wegsijpelt moet dat via pakkingen zijn...
Ik heb wel brake energy regeneration, wat houd het eigenlijk in?quote:Op maandag 7 november 2016 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Brake Energy Regeneration/EfficientDynamics heb je toch zoizo een AGM-batterij nodig?
Dat is heel fijn! Wel nog steeds schandalig dat mensen zo rijden, maar ja. Who cares 'bout other peoples' stuff...quote:Op maandag 7 november 2016 15:10 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb de Skoda-rijder gevonden!
De politie kon door de wet op de privacy geen gegevens van deze meneer geven, en het was ook nog eens een leaseauto.
Dus ik bel het eerste leasebedrijf in Google op en tot mijn verbazing vertelden ze mij dat dit kenteken bij hun in het bestand stond. De schade wordt nu door hun verder afgehandeld.
zekeringetje?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:45 schreef matigeuser het volgende:
Ik kwam er net achter dat de sigarettenaansteker van mijn auto continu blijft verwarmen. Hij staat dus eigenlijk non-stop aan, ook als ik de aansteker zelf er helemaal uithaal. Vanaf het moment dat de auto loopt gaat hij aan. Het plastic van de asbak en het gedeelte daar omheen worden ook helemaal warm.
Is al een paar dagen zo, want ik herinner me dat ik een paar dagen terug ook al vond dat het wat warm was daar.
Iemand een idee waardoor dit komt? Simpele reparatie lijkt me?
quote:Op maandag 7 november 2016 23:04 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ik heb wel brake energy regeneration, wat houd het eigenlijk in?
Maar heb mensen gezien die er gewoon een onderhoudsvrije lood accu indrukken.. dusja blijkbaar kan dat ook gewoon.
quote:Make use of every watt: by charging the battery only when your BMW is braking, coasting or decelerating, Brake Energy Regeneration improves fuel efficiency by up to three percent and ensures that the full power of your engine is available for acceleration.
Today's vehicles require much more electrical energy than older models, due to the much wider array of electric and electronic on-board comfort and safety systems. This energy is created by the generator (also known as the alternator) which converts the engine's power output into electricity. In conventional systems, the generator is permanently driven by a belt connected to the engine.
BMW's Brake Energy Regeneration operates differently: the generator is activated only when you take your foot from the accelerator or apply the brake. The kinetic energy that would otherwise go to waste is now used efficiently, converted into electricity by the generator and stored in the battery.
Producing electricity in this highly efficient way delivers an additional advantage: when you apply the accelerator, the generator is deactivated - so the full power of the engine can be directed to the drive wheels. Brake Energy Regeneration thus increases fuel efficiency while simultaneously enhancing driving dynamics. As a safety precaution, the Brake Energy Regeneration system monitors the level of battery charge and will, if necessary, continue to charge the battery even during acceleration to prevent a complete discharging of the battery.
Beter! Succes met de afhandelingquote:Op maandag 7 november 2016 15:10 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb de Skoda-rijder gevonden!
De politie kon door de wet op de privacy geen gegevens van deze meneer geven, en het was ook nog eens een leaseauto.
Dus ik bel het eerste leasebedrijf in Google op en tot mijn verbazing vertelden ze mij dat dit kenteken bij hun in het bestand stond. De schade wordt nu door hun verder afgehandeld.
kun je zelf ook in 12 secondenquote:Op dinsdag 8 november 2016 18:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Denk wel dat het zoiets simpels is. Hoop het althans. Vrijdag even naar de garage.
Congrats!, wat zijn de "specs"?quote:Op woensdag 9 november 2016 17:49 schreef maart78 het volgende:
Hallo,
Vanaf nu in het bezit van een fijne F20 118i, zou iemand de op willen wijzigen?
Foto's volgen
Dat zegt toch niks over hoeveel pk jij precies hebt (wellicht gechipt) wat voor opties je hebt, km op de teller etc etc. Maar no problemo wellicht ben ik weer te nieuwsgierig.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:27 schreef maart78 het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_1_Series_%28F20%29
Zul je aan een modje moeten vragen. Ik kan 'm niet meer wijzigen.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:49 schreef maart78 het volgende:
Hallo,
Vanaf nu in het bezit van een fijne F20 118i, zou iemand de op willen wijzigen?
Foto's volgen
1 van de weinige dingen wat mijne niet heeft. Zelfs de hoofdsteunen gaan elektrisch, maar de spiegel moet ik zelf omklappen 😉quote:Op woensdag 9 november 2016 22:20 schreef Catch22- het volgende:
Dimmende binnenspiegel, had het al op mijn e34 '94, dat dat nooit standaard is geworden...
Heb het nu weer, echt ideaal
Makkelijke retrofit!quote:Op donderdag 10 november 2016 11:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
1 van de weinige dingen wat mijne niet heeft. Zelfs de hoofdsteunen gaan elektrisch, maar de spiegel moet ik zelf omklappen 😉
Heb een tijdje terug weleens naar de 4-serie gekeken, maar als je dan zag hoe weinig je opties je standaard hebt ben je echt een fortuin kwijt om alles bij te kopen. In de Kia Optima toen had je maar 2 pakketten, ik had de luxe, en dan had je ook gewoon ALLES.quote:Op donderdag 10 november 2016 07:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kijk, dat is beter!
Over niet standaard gesproken: sprak van de week eigenaar van een 2016 F31 High Executive (LCI dus), dat ding heeft dus niet eens automatisch inklappende buitenspiegels. Moet je gewoon met de hand doen. Best treurig in die prijsklasse.
Inderdaad, had ik op mn Lexus uit 94 ook, maar zijn zat auto's die het nu nog niet hebben. M'n Tesla heeft zelfs automatisch dimmende buitenspiegelsquote:Op woensdag 9 november 2016 22:20 schreef Catch22- het volgende:
Dimmende binnenspiegel, had het al op mijn e34 '94, dat dat nooit standaard is geworden...
Heb het nu weer, echt ideaal
Klopt! Had er bijna 1 gekocht omdat ik 'm tegenkwam. Maar deze had weer geen ontvanger voor de cv.. Klap 'm ook heel weinig op. Maar mocht ik er 1 tegenkomen..quote:Op donderdag 10 november 2016 12:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Makkelijke retrofit!
Alhoewel ik de meerwaarde er niet zo van in zie.. Ik klap misschien 1 keer per jaar mijn spiegel om ivm achterliggers.
Ik had dit op mijn Z4 ook, maar dit was niet in te stellen en dat was vervelend. Mijn spiegels waren best vaak onterecht verduisterd waardoor je niks zag.quote:Inderdaad, had ik op mn Lexus uit 94 ook, maar zijn zat auto's die het nu nog niet hebben. M'n Tesla heeft zelfs automatisch dimmende buitenspiegels
Vind de dimmende buitenspiegels bij de F11 prima werken. Dimmende binnenspiegel had de E46 ook al.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:27 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had dit op mijn Z4 ook, maar dit was niet in te stellen en dat was vervelend. Mijn spiegels waren best vaak onterecht verduisterd waardoor je niks zag.
Mijn BMW kan helemaal niet zo hard.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ideale dingen, die zelfdimmende shizzle. Al maakt het met het juiste tempo weinig uit, dan hangt er toch niemand lang dicht achter je
die heb ik ook sinds gisteren en zat ook even te stoeien met de spiegels, maar je moet de knop op je afstandsbediening (of bij keyless: je vinger op de deurhendel) iets langer ingedrukt houden: dan klappen de spiegels wel inquote:Op donderdag 10 november 2016 07:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Kijk, dat is beter!
Over niet standaard gesproken: sprak van de week eigenaar van een 2016 F31 High Executive (LCI dus), dat ding heeft dus niet eens automatisch inklappende buitenspiegels. Moet je gewoon met de hand doen. Best treurig in die prijsklasse.
Ik had het laatst ook wel een keer, dat ik dacht van nu hoefde het eigenlijk nog net niet. Maar ja het is nooit perfect, net als die automatische ruitenwissersquote:Op donderdag 10 november 2016 14:27 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had dit op mijn Z4 ook, maar dit was niet in te stellen en dat was vervelend. Mijn spiegels waren best vaak onterecht verduisterd waardoor je niks zag.
Bij zat mensen is de optie ook nutteloos, die kijken namelijk niet eens in hun spiegels.quote:Op donderdag 10 november 2016 21:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ideale dingen, die zelfdimmende shizzle. Al maakt het met het juiste tempo weinig uit, dan hangt er toch niemand lang dicht achter je
Ik snap wat je bedoelt, maar degene van wie ik het hoorde rijdt al jaren BMW en weet dus hoe het werkt. Hij gaf aan dat het er niet op zat.quote:Op vrijdag 11 november 2016 11:21 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
die heb ik ook sinds gisteren en zat ook even te stoeien met de spiegels, maar je moet de knop op je afstandsbediening (of bij keyless: je vinger op de deurhendel) iets langer ingedrukt houden: dan klappen de spiegels wel in
Niet doen, op een 170pk wagentje hoort geen 'sportpakket'.quote:Op woensdag 9 november 2016 21:17 schreef maart78 het volgende:
35000 km
170 pk
sport pakket
zichtpakket
xenon
sportstoelen
navi
automaat (8 traps)
dimmende binnen spiegel
trekhaak (afneembaar)
clima
regen sensor
licht sensor
armsteun
pdc achter
i-drive
led achterlichten
neerklapbare hoofdsteunen achter
dealer onderhouden
van 1e eigenaar
Bij de F30 zit je met de 328i boven de 200 pk, en desondanks dat het maar een 4 pitter is rijdt het toch heerlijk. De F30 heeft sowieso al lekker veel koppel bij hele lage toeren, rijdt net wat anders dan de E90.quote:Op zondag 13 november 2016 11:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat je daarvoor te laat bent.
Het sportpakket twijfel ik wel vaker over. Enerzijds maakt het je auto lekker dik. En een mooie auto hoeft niet per se hard te kunnen rijden. Anderzijds straal je dat wel uit en als het altijd zo treurig is als het veel show maar weinig go is. Zelf zou ik een sportpakket pas nemen vanaf een 330i of 330d denk ik (E90, weet de verhoudingen bij de F30 niet precies). Of in zijn geval dus een 125i of een 125d. Dan zit je boven de 200pk en gaat het ergens over.
Accu ingelezen en heb je BER? Dan laad de accu zo min mogelijk op tijdens het rijden en accelereren. Alleen tijdens het remmen of gaslos los.quote:Op zondag 13 november 2016 23:49 schreef Catch22- het volgende:
Ik had gisteren een lege accu, terwijl er net een nieuwe in zit (deze week). Paar uur aan de lader gehad en een half uurtje snelweg gereden om te laden. Hoop dat het nu goed is en hij leeg was door korte ritjes.
Ik rij een e39 uit 1997. Die doet niet zo moeilijkquote:Op maandag 14 november 2016 05:42 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Accu ingelezen en heb je BER? Dan laad de accu zo min mogelijk op tijdens het rijden en accelereren. Alleen tijdens het remmen of gaslos los.
Is me net geleerd en ik heb ook net een nieuwe accu
Mja, zou wel kunnen. Lees alleen niet veel problemen met de e39 en die ibs.quote:Op maandag 14 november 2016 09:57 schreef boegschroef het volgende:
Heb je hem al uitgelezen? Grote kans dat het de IBS is, dat gebeurd wel vaker en dan gaat je boordcomputer en allerlei andere zaken niet 'slapen' en dat trek je accu langzaam aan leeg.
quote:Blauwe rook na koude start
Goed stationair na koude start
Kut stationair met warme motor, toerental op en neer en schuddend blok
Hoog olieverbruik
Rijd prima verder. Alleen stationair drama
Klepseals of koppakking denk ik
Goeie vraag.. helemaal geen zin in..quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wat is nu je eerste stap? compressietest?
Je moet zo'n ding ook niet over de 2 ton kms. willen rijden.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:50 schreef boegschroef het volgende:
De e60 geeft aan dat de gloeipunten versleten zijn (2van de 6 geven een error).
Weer een klus van dik 2 uur aan mijn broek... waarom heeft bmw bedacht dat je de hele intake moet demonteren en daarmee zelfs de veerpoot brug om zoiets gangbaars als een gloeipunt te vervangen
Op een sedan?quote:Op dinsdag 15 november 2016 14:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Ben erachter wat is mis aan mijn 330E ten opzichte van mijn touring.
De wisser op de achterruit, vooral nu in de herfst......(en mijn ocd was betreft druppels op de ruit), je ziet als je wegrijdt toch beduidend minder.
Net ook maar een identiek setje velgen + winterreifen gekocht, dat maakt er nu 16 in totaal voor de 2 auto's samen. Maar gezien ik met beide ook in Duitsland rijd, lijkt me dat wel zo wijs :-)
Ik zit net te kijken naar iets rond de 175K hahahahaquote:Op woensdag 16 november 2016 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet zo'n ding ook niet over de 2 ton kms. willen rijden.
Precies. Na anderhalve ton is elke auto helemaal opquote:Op woensdag 16 november 2016 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet zo'n ding ook niet over de 2 ton kms. willen rijden.
Lol ik zit al ver boven de 300k wordt al de 2e keerquote:Op woensdag 16 november 2016 18:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik zit net te kijken naar iets rond de 175K hahahaha
Man man
Zijn toch wel redelijke blokken of niet ?
M'n e46 moest even lachen.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Precies. Na anderhalve ton is elke auto helemaal op
Sterkte, das mooi klote dan. Welke stappen ga je nu nemen?quote:Op zondag 13 november 2016 23:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe...
Blauwe rook na koude start
Goed stationair na koude start
Kut stationair met warme motor, toerental op en neer en schuddend blok
Hoog olieverbruik
Rijd prima verder. Alleen stationair drama
Klepseals of koppakking denk ik
Laatst een Tesla bij de wasstraat gezien, alles elektrisch, maar spiegels moest meneer handmatig inklappen hahaquote:Op donderdag 10 november 2016 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Inderdaad, had ik op mn Lexus uit 94 ook, maar zijn zat auto's die het nu nog niet hebben. M'n Tesla heeft zelfs automatisch dimmende buitenspiegels
Grote kans dat ze al stuk waren, laatst aan een nieuwe Model X gewerkt en daar mankeerde vanalles aan.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:07 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Laatst een Tesla bij de wasstraat gezien, alles elektrisch, maar spiegels moest meneer handmatig inklappen haha
Is standaard elektrisch dus dan was het blijkbaar stuk Model X heeft veel problemen ja.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:07 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Laatst een Tesla bij de wasstraat gezien, alles elektrisch, maar spiegels moest meneer handmatig inklappen haha
Kameraad van me had dat ook al. Hij vervangt ze alle 6 tegelijk ( is ook het advies) gezien de hoeveelheid werk..quote:Op woensdag 16 november 2016 17:50 schreef boegschroef het volgende:
De e60 geeft aan dat de gloeipunten versleten zijn (2van de 6 geven een error).
Weer een klus van dik 2 uur aan mijn broek... waarom heeft bmw bedacht dat je de hele intake moet demonteren en daarmee zelfs de veerpoot brug om zoiets gangbaars als een gloeipunt te vervangen
Ja dat wel.. dat moet haast wel.quote:Op donderdag 17 november 2016 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
en toch...een set kopbouten zit op 26,95 euro bij Leebmann24.de
Logisch. Als je het doet, kun je het beter ineens goed doen. Dat zijn van die klusjes als de waterpomp bij de distributieriem en bij twijfel het vliegwiel tegelijk met de koppeling. Zuur geld, maar soms wel de slimme en logische keuze.quote:Op donderdag 17 november 2016 23:30 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Kameraad van me had dat ook al. Hij vervangt ze alle 6 tegelijk ( is ook het advies) gezien de hoeveelheid werk..
Ik denk niet alleen jouw e46quote:Op donderdag 17 november 2016 16:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
M'n e46 moest even lachen.
Boven de 3 ton kan je ook kijken hoe het zich houdt. Einde is dan toch wel in zicht.quote:Op vrijdag 18 november 2016 10:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waterpomp zou ik altijd meenemen. Vliegwiel zeg ik bewust ook 'bij twijfel'. Die krengen zijn zo duur dat het te vroeg doen weggegooid geld is. Maar als je over de drie ton zit, zou bij mij de neiging om 'm meteen mee te nemen wel groot zijn.
Nee maar dat hoeft ook niet meer hahaha heb em al een tijdje.quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
vandaag in Amsterdam bij Hobbyhal heining olie ververst. elk jaar ververs ik de olie, BMW 5W30 Longlife-04 met BMW filter.
ook gekeken naar het label op de versnellingsbak. er staat MTF-LT-1.
Life time oil, no oil change. en dan vervolgens het BMW bestelnummer eronder. 23 00 1 434 404.
235k nu op de teller. Life time schijnt 150k te zijn.
mitchel; zat er nog enige onderhoudshistorie bij jouw auto?
Mijn blok staat momenteel te schudden in de schuur. En draait niet eens.quote:Op zondag 20 november 2016 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeeeeeeeej ik heb weer een beetje hoop....
http://www.realoem.com/bm(...)-318i&diagId=11_1514
NR 1, op het moment dat mn blok echt staat te schudden en ik druk dat ding met mn duim fucking hard in loopt die normaal!
Woehoeee, morgen ff nieuwe halen.
Ik doe er een aftermarket valve op van febi, 27 euroquote:Op maandag 21 november 2016 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gepco advanced technology? met die Bugatti Veyron foto op hun website
Wat dan ??quote:Op maandag 21 november 2016 13:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat een ellende, 3 maanden geleden een onderdeel bij de dealer besteld en het wordt op z'n vroegst eind januari 2017 geleverd. 5 maanden wachten is toch niet meer normaal!
Dit is mijn 4e BMW en het zal hierdoor meteen de laatste worden.
Een Bluetoothmodule waardoor ik geen telefoon, TV, MP3 en spraakbesturing meer heb. Die telefoon is echt een gemis omdat ik mijn auto ook voor mijn werk gebruik.... en dan mag je een half jaar wachten omdat die dingen zo vaak stuk gaan dat de fabriek de aanvraag (op dit moment is er een wachtlijst van 97 stuks!!) niet aankan. Elke maand worden er slechts 10 stuks verdeeld over alle dealers, dus dat schiet op!quote:
Wel een "beetje" lang wachten idd. Ze zouden je bijna ter overbrugging een Parrot aan moeten bieden.quote:Op maandag 21 november 2016 19:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Een Bluetoothmodule waardoor ik geen telefoon, TV, MP3 en spraakbesturing meer heb. Die telefoon is echt een gemis omdat ik mijn auto ook voor mijn werk gebruik.... en dan mag je een half jaar wachten omdat die dingen zo vaak stuk gaan dat de fabriek de aanvraag (op dit moment is er een wachtlijst van 97 stuks!!) niet aankan. Elke maand worden er slechts 10 stuks verdeeld over alle dealers, dus dat schiet op!
BMW Nederland gebeld waar ik te horen kreeg dat ze niets met mijn klacht konden, ik moest maar via de dealer klagen want die bestellen rechtstreeks in Duitsland.
Ik baalde afgelopen zomer al dat het 1000,- euro ging kosten, maar dit wordt een beetje te gek.
Nee niet geprobeerd omdat de dealer in Breda mij vertelde dat de wachtlijst voor heel Europa geldt. Ook door standpunt van BMW over het hoge olieverbruik bij deze motoren bevalt mij niet, en daarom ben ik naar iets anders aan het kijken.quote:Op maandag 21 november 2016 20:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Erg irritant als je zo lang moet wachten inderdaad. Maar om nou een heel merk er voor af te schrijven? Er zijn wel meer merken met problemen daarmee. Ben al blij dat je zelfs voor oude BMW's nog heel veel nieuw kan krijgen, dat is niet bij elk merk vanzelfsprekend.
Al een Duitse dealer geprobeerd?
Zou het gewoon proberen, wie niet waagt ie niet wint! Maar elk merk heeft wel z'n probleempjes hoor, ook met olie hoor je bij andere merken (VAG bijv.).quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:57 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee niet geprobeerd omdat de dealer in Breda mij vertelde dat de wachtlijst voor heel Europa geldt. Ook door standpunt van BMW over het hoge olieverbruik bij deze motoren bevalt mij niet, en daarom ben ik naar iets anders aan het kijken.
Ik heb het serieuze vermoeden dat die guy zowel achterlijk alswel een troll isquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geweldig : PTA / Motorblok schoonmaken.
Dat is ronduit schandalig. Anderzijds: schorsen die bak, staat toch bij de garage. En ondertussen stevig gummen met die leenauto, is toch niet jouw probleem. Goedkoper autorijden dan dat, kan niet.quote:Op maandag 21 november 2016 21:07 schreef boegschroef het volgende:
Moet je bij audi je automaat stuk rijden... 1,5 jaar oud, garantie, 8 maanden levertijd. Mijn collega heeft 8 maanden in een 'vervang wagen' gereden. (Dit is ondertussen wel al 7 jaar geleden )
Belachelijk inderdaad. Kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent en dat de combi van prijs en wachttijd je aardig op de zeik helpt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:57 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee niet geprobeerd omdat de dealer in Breda mij vertelde dat de wachtlijst voor heel Europa geldt. Ook door standpunt van BMW over het hoge olieverbruik bij deze motoren bevalt mij niet, en daarom ben ik naar iets anders aan het kijken.
Mijn 2011 F11 523 heeft ook geen alarm. Duitse import. Was even zoeken, maar heb een vol. casco verzekering bij Centraal Beheer afgesloten. Indien ouder dan 5 jaar was dat geen probleem. Misschien wel type-afhankelijk of dat mogelijk isquote:Op woensdag 23 november 2016 19:08 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb dus 2 maanden geleden een e90 330i gekocht (2005) met zo'n beetje alle opties die er zijn volgens mij. Ik heb er dan ook niet eens aan getwijfeld dat deze auto wellicht geen alarm zou hebben. Maar helaas bleek dat naïviteit.
Er zit dus geen alarm op de auto. Dat wil zeggen dat ik hem ook niet kan verzekeren tegen diefstal. Verzekering vraagt namelijk om minimaal een Klasse 3 alarm.
Nou gaat het mij dus niet om het alarm zelf, maar om de verzekering. Wat is het minimale dat ik kan doen om toch verzekerd te zijn voor diefstal?
Zal ik dan toch naar een officiële dealer moeten voor het inbouwen van een klasse 3 alarm? En heeft iemand daar ervaring mee en wat kostte dat?
Alvast dank.
Weet je zeker dat het geen probleem is voor de verzekering?quote:Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 2011 F11 523 heeft ook geen alarm. Duitse import. Was even zoeken, maar heb een vol. casco verzekering bij Centraal Beheer afgesloten. Indien ouder dan 5 jaar was dat geen probleem. Misschien wel type-afhankelijk of dat mogelijk is
BMW-dealerverkopert had mij er ook een beetje ingeluisd. Dacht ook dat al die dingen standaard alarm zouden hebben.
After-market alarm zou via dealer 700-900 kosten. Origineel BMW-alarm iets van 1800-2K
Die clausule zie ik niet in mijn polis. Of ik heb niet goed gelezen.quote:Op woensdag 23 november 2016 19:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen probleem is voor de verzekering?
Ik heb er dus pas een afgesloten bij Zekur.nl. Afsluiten gaat gewoon, niemand zegt iets of doet moeilijk.
Maar er staat op de polis wel een clausule dat 'bij (poging tot) diefstal of joyriding alleen uitgekeerd wordt in geval van aanwezigheid van een klasse 3 alarm blabla'.
Als dat bij CBA niet zo is, dan stap ik over
nee joh regel ik origineel voor 750quote:Op woensdag 23 november 2016 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 2011 F11 523 heeft ook geen alarm. Duitse import. Was even zoeken, maar heb een vol. casco verzekering bij Centraal Beheer afgesloten. Indien ouder dan 5 jaar was dat geen probleem. Misschien wel type-afhankelijk of dat mogelijk is
BMW-dealerverkopert had mij er ook een beetje ingeluisd. Dacht ook dat al die dingen standaard alarm zouden hebben.
After-market alarm zou via dealer 700-900 kosten. Origineel BMW-alarm iets van 1800-2K
Net even bij Inshared proberen de premie te berekenen. Ze verzekeren de auto niet omdat het vermogen te hoog is. Lol. Heb ik eerder gehad bij Promovendum. Jammer.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Even verder kijken kan lonen. Voor zover ik weet kun je bij InShared wel zonder alarm verzekeren.
En anders even contact opnemen met fleetaccess, die hebben dacht ik wel goede systemen. Zijn ook sponsor van bmwdriversforum.
Dat is natuurlijk een ideale manier voor de verzekeraar om wel premie op te strijken, maar niet te hoeven uitkeren. Een geldig certificaat is over het algemeen een bindende voorwaarde, dus ik zou het wel regelen.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:10 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe belangrijk is het om je alarm elke keer te laten keuren?
Ik heb dit één keer gedaan maar vergeet het altijd, zou dit een probleem kunnen zijn voor de verzekering bij diefstal of inbraak?
Serieus? Mijn ervaring is dat als je belt, er toch een hoop mogelijk is, maar ze filteren er zo vooraf al eenvoudig een groep uit natuurlijk.quote:Op woensdag 23 november 2016 22:42 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Net even bij Inshared proberen de premie te berekenen. Ze verzekeren de auto niet omdat het vermogen te hoog is. Lol. Heb ik eerder gehad bij Promovendum. Jammer.
Ik denk dat de grens bij 250 pk ligt.quote:Op woensdag 23 november 2016 23:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ideale manier voor de verzekeraar om wel premie op te strijken, maar niet te hoeven uitkeren. Een geldig certificaat is over het algemeen een bindende voorwaarde, dus ik zou het wel regelen.
[..]
Serieus? Mijn ervaring is dat als je belt, er toch een hoop mogelijk is, maar ze filteren er zo vooraf al eenvoudig een groep uit natuurlijk.
Best idioot, want zo'n 330i heeft 231pk geloof ik. Zo idioot veel is dat nou ook weer niet. Maar ik heb in het verleden ook al eens problemen gehad met een bak van meer dan 200pk. Kennelijk is dat heel eng. En in onkundige handen, ook wel een groter risico natuurlijk.
En hebben alle BMWs dat? De startonderbreker (klasse 1)?quote:Op woensdag 23 november 2016 23:48 schreef chiren het volgende:
256pk op een e90 330i geloof ik. Ik zit met mijn e90 325i bij OnnaOnna, goedkoopste wa+diefstal verzekering die er is (met mijn gegevens dan). Nieuwwaarde van mijn e90 was 55k (BMW en opties...) maar omdat hij ouder is dan 10 jaar is alleen klasse 1 verplicht (startonderbreker).
Reactie op de mail die ik hen daarover stuurde:
Nee bij een auto van 11 jaar met deze cataloguswaarde is Alarmklasse 1 voldoende. Deze wordt gelijkgesteld aan een af-fabriek beveiligingssysteem.
Bijzonder dat het allemaal zo lastig is.quote:Op donderdag 24 november 2016 12:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
30. 7 schadevrije jaren (75% korting)
Het is geen onoverkomelijk bedrag inderdaad, maar wel veel geld waar ik niet op gerekend had. Daarbij geloof ik niet echt in het 'nut' van zo'n alarm als het gaat om diefstal van de auto zelf. Die gasten kunnen met apparaatjes de deuren openen, een nieuwe sleutel programmeren en er mee weg rijden. Dan kunnen ze ook wel even het alarm uitschakelen.quote:Op donderdag 24 november 2016 12:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Bijzonder dat het allemaal zo lastig is.
Aan de andere kant, 600-700 euro is niet zo'n gigantisch bedrag op zo'n auto toch?
Had ook niet verwacht dat op je 30e dat nog een probleem zou zijn. Misschien Centraal Beheer proberen?quote:Op donderdag 24 november 2016 12:44 schreef matigeuser het volgende:
Weet iemand hoe ik kan zien of ik een startonderbreker heb trouwens? Ik heb namelijk een geïmporteerde e90 uit Zwitserland. Wellicht dat daar de regels anders zijn?
Wil het even zeker weten.
Net met de verzekering gebeld (Zekur.nl). Bij hen is de auto niet tegen diefstal verzekerd, ook niet van de auto zelf, als ik geen klasse 3 alarm heb. Aangezien dat rond de 700-900 euro gaat kosten, ben ik nu dus op zoek naar een verzekeraar waarbij alleen een startonderbreker voldoende is voor verzekering tegen diefstal én een die mijn auto accepteert vanwege het vermogen i.c.m. het gewicht
Wat een gedoe allemaal. Had simpelweg gewoon niet verwacht dat deze auto geen alarm zou hebben. Lederen bekleding, Xenon lampen, lichtpakket, Professional navigatie, 6-cd wisselaar, sportonderstel, electrische automatische spiegeldimming, neerklapbare achterbank, 18 inch velgen, etc. Aan alles is gedacht en nergens op bezuinigd. En dan geen fucking alarm er in?
Net nog een reportage gezien over hoe makkelijk BMW's / moderne auto's te jatten zijn. Hier tegen verzekeren lijkt me dus geen overbodige luxe.
Ik heb net SNS gebeld. Meneer heeft het uitgezocht voor me en bij hen hoeft de auto alleen een startonderbreker (klasse 1) te hebben om verzekerd te zijn tegen diefstal. Ze doen ook niet moeilijk over cataloguswaarde of motorvermogen. Wel iets duurder dan wat ik nu heb, maar toch goedkoper dan een Alarm inbouwen, de komende jarenquote:Op donderdag 24 november 2016 12:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Had ook niet verwacht dat op je 30e dat nog een probleem zou zijn. Misschien Centraal Beheer proberen?
Oke nou wordt het wel een lang verhaal zo.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:42 schreef BeamofLight het volgende:
Elke auto heeft standaard een startonderbreker sinds 2002
Inshared al eens gebeld? Waarde van mijn auto ligt ruim boven 40k, maar geen probleem daar.quote:Op donderdag 24 november 2016 13:51 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Oke nou wordt het wel een lang verhaal zo.
SNS medewerker heeft foutieve informatie gegeven. Ik kon namelijk de verzekering online niet afsluiten omdat de auto geen alarm klasse 2 of hoger heeft.
Weer even opnieuw gebeld, andere medewerker aan de lijn gekregen.
En inderdaad, diefstal wordt niet verzekerd bij alleen alarm klasse 1. Dit komt omdat de cataloguswaarde hoger is dan ¤ 40.000. Bij 'goedkopere' auto's zou het dus wel kunnen.
Dan vrees ik dat ik ofwel een alarm systeem moet gaan laten inbouwen, ofwel gewoon terug moet gaan naar WA
Vaak kan op die sites van alles wat later niet blijkt te kunnen.quote:Op donderdag 24 november 2016 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Sterker nog, net zelfs even ingevuld via de site van Inshared en kreeg gewoon een opgave voor de premie met jouw 190kW 330i, 7 schadevrije jaren en 30 jaar.
Daarom zeg ik: bellen. Met een babbeltje kan er vaak heel veel. Ik ken voldoende ervaringen van personen die op basis van harde eisen geweigerd zouden moeten worden, maar na een goed gesprek probleemloos geaccepteerd werden.quote:Op donderdag 24 november 2016 20:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vaak kan op die sites van alles wat later niet blijkt te kunnen.
Thanks.quote:Op donderdag 24 november 2016 20:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Inshared al eens gebeld? Waarde van mijn auto ligt ruim boven 40k, maar geen probleem daar.
Sterker nog, net zelfs even ingevuld via de site van Inshared en kreeg gewoon een opgave voor de premie met jouw 190kW 330i, 7 schadevrije jaren en 30 jaar.
Probeer eens OnnaOnna zoals ik al zei, die info van de startonderbreking kwam van mij. Ik ben daar verzekerd met een e90 325i (220pk) tegen diefstal waar alleen een startonderbreker voor nodig is, wat ik zwart op wit op de mail heb staan. Ze waren ook nog eens de goedkoopste (voor mij).quote:Op donderdag 24 november 2016 22:32 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Thanks.
Heb in het online formulier mijn kenteken ingevuld maar krijg de volgende melding:
"Sorry! Deze combinatie van import met motorinhoud, gewicht en/of sportiviteit verzekeren wij niet."
Aangezien jij het wel voor elkaar krijgt, ligt het dus bij deze maatschappij aan het feit dat het een importauto is. (8 jaar geleden al weliswaar, maar toch)
Jammer. Kan morgen inderdaad nog eens bellen voor de zekerheid.
ff aangepast na post Boegiequote:523i N52B25UL 2497 cm³ 130 kW (177 PS) bei 5800 min−1 230 Nm bei 3500–5000 min−1 Limousine 8,5 s [9,3 s]
Touring 8,8 s [9,5 s] Limousine 235 km/h [232 km/h]
Touring 227 km/h [224 km/h] 07/2005–01/2007
523i N53B25UL 140 kW (190 PS) bei 6300 min−1 235 Nm bei 3500 min−1 Limousine 8,3 s [8,8 s]
Touring 8,6 s [9,2 s] Limousine 235 km/h [234 km/h]
Touring 229 km/h [228 km/h] 01/2007–08/2007
523i N53B25UL 140 kW (190 PS) bei 6100 min−1 240 Nm bei 3500–5000 min−1 Limousine 8,2 s [8,7 s]
Touring 8,5 s [9,1 s] Limousine 237 km/h [236 km/h]
Touring 230 km/h [229 km/h] 09/2007–09/2010
525i M54B25 141 kW (192 PS) bei 6000 min−1 245 Nm bei 3500 min−1 Limousine 7,9 s [8,7 s]
Touring 8,2 s [8,8 s] Limousine 238 km/h [233 km/h]
Touring 232 km/h [229 km/h] 07/2003–07/2005
525i/xi N52B25OL 160 kW (218 PS) bei 6500 min−1 250 Nm bei 2750 min−1 Limousine 7,5 s [7,9 s] xDrive Limousine 8,3 s [8,4 s] Touring 7,8 s [8,3 s] xDrive Touring 8,5 s [8,6 s] Limousine 245 km/h [242 km/h] xDrive Limousine 237 km/h [232 km/h] Touring 240 km/h [237 km/h] xDrive Touring 233 km/h [230 km/h] 07/2005–01/2007
525i/xi N53B30UL 2996 cm³ 160 kW (218 PS) bei 6100 min−1 270 Nm bei 2400–4200 min−1 Limousine 7,1 s [7,7 s] xDrive Limousine 7,9 s [8,2 s] Touring 7,4 s [7,9 s] xDrive Touring 8,2 s [8,5 s] Limousine 248 km/h [246 km/h] xDrive Limousine 240 km/h [234 km/h] Touring 243 km/h [241 km/h] xDrive Touring 233 km/h [230 km/h] 01/2007–09/2010
reken op 100-120 euro per maand gemiddeld aan onderhoud. Kan een keer wat meer of minder zijn. Ligt natuurlijk ook erg aan je kilometers en wat voor ritjes je rijdt (5x per dag een kort ritje of 2x per week 200km snelweg is nogal een verschil)quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:24 schreef Apekoek het volgende:
Wat kost het per maand om zo'n 5 serie uit 2004 rijdende te houden, dus all in?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/298388385?asrc=st|as
Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:24 schreef Apekoek het volgende:
Wat kost het per maand om zo'n 5 serie uit 2004 rijdende te houden, dus all in?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/298388385?asrc=st|as
Dat was nog de oude 2.2 6-cilinder. Maar goed, 11 eigenaren, ik zou 'm laten staan jaquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?
[..]
Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
Site is wel allertofstquote:Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?
[..]
Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
reken op 100-120 euro per maand gemiddeld aan onderhoud. Kan een keer wat meer of minder zijn. Ligt natuurlijk ook erg aan je kilometers en wat voor ritjes je rijdt (5x per dag een kort ritje of 2x per week 200km snelweg is nogal een verschil)
Het zou dan een auto voor naast het werk worden, dus een lease auto zonder prive kilometers en deze. Dus alleen voor vrije tijd en af en toe om kind en gezin op pad te helpen (en af en toe wat langere ritten), dus ik denk dat we er niet heel veel kilometers mee gaan rijden.quote:Op vrijdag 25 november 2016 10:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
Iemand toevallig iets van een kortingscode rondslingeren voor Leebmann?
[..]
Ik gok dat deze heel duur is, I&DA staat bekend als frauduleus en ruk.
Los daarvan: als je dan een Fünfer wil rijden, neem dan een zespitter. Zo'n 520i is wat mij betreft net-niet in zo'n auto.
Qua kosten: mijn laatste E-segmenter kostte me zo'n 6ct/km aan onderhoud, maar dan deed ik veel zelf. Ik ken ze ook die dezelfde auto reden tegen 10ct/km aan onderhoud. E.e.a. is immers nogal afhankelijk van je jaarkm's. Tel daar bovenop je mrb, verzekering en brandstof. Bij 1000km per maand zijn mrb en verzekering ook al makkelijk 10ct/km. Brandstof erbij ook 12ct/km (uitgaande van 1:12 gemiddeld). Dan zit je dus al op 30ct/km; dan heb je nog geen euro afgeschreven.
Heb net OnnaOnna gebeld. Mevrouw heeft het voor mij uitgezocht.quote:Op vrijdag 25 november 2016 00:05 schreef chiren het volgende:
[..]
Probeer eens OnnaOnna zoals ik al zei, die info van de startonderbreking kwam van mij. Ik ben daar verzekerd met een e90 325i (220pk) tegen diefstal waar alleen een startonderbreker voor nodig is, wat ik zwart op wit op de mail heb staan. Ze waren ook nog eens de goedkoopste (voor mij).
Het is eigenlijk een verzekering gericht op vrouwen, maar je mag niet op geslacht discrimineren dus als man kun je daar ook gewoon verzekeren. Volgens mij heb je niet eens een eigen risico daar.
Mocht het nergens lukken met de verzekering vanwege import/vermogen whatever, gooi dan dat klasse 3 alarm er zelf in, beter 700e kwijt dan 10+k wanneer hij straks weg is, plus je slaapt een stuk rustiger. Ik kwam ook alle diefstalfilmpjes pas tegen toen ik mn e90 net had en ging ook meteen op zoek naar een diefstalverzekering. Sliep niet echt lekker meer.
Vaak pakken ze ook de tourings en diesels, maar ik denk dat het matigeuser niet eens gaat om het voorkomen van diefstal, maar om er zeker van te zijn dat de verzekering uitkeert wanneer het gebeurt.quote:Op vrijdag 25 november 2016 12:57 schreef Catch22- het volgende:
zo raar is het ook niet natuurlijk. Ik zou het gewoon lekker laten installeren. De gelegenheidsdieven hou je er wel mee weg. En zo'n auto wordt vast niet zomaar op bestelling gepikt.
Fuck, goed dat je het zegt, ik ga dat dan ook maar eens navragen. Ik heb wel een af-fabriek klasse III alarm, maar dat moet wel ieder jaar getest worden en je moet in het bezit zijn vh goedkeuringscertificaat en ook dat heb ik atm nietquote:Op vrijdag 25 november 2016 12:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb net OnnaOnna gebeld. Mevrouw heeft het voor mij uitgezocht.
Ze zijn net overgestapt naar Aegon vertelde ze, dus er zijn nieuwe voorwaarden . Heb ik weer.
Belt ze na 10 minuten terug en blijkt dat ik Klasse 3 alarm nodig heb.
Helaasch.
Oops 11 eigenaren privé bedoel je? Van de laatste zes heeft niemand 'm langer dan vijf maanden gehad . Daarvoor iemand iets meer dan een jaar. Zal wel een fors traphok met problemen zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat was nog de oude 2.2 6-cilinder. Maar goed, 11 eigenaren, ik zou 'm laten staan ja
Dus 5ct/km excl banden en tegenvallers? Dat moet een heel eind te doen zijn als je geen gekkigheid hebt. Banden zijn ook wel een puntje natuurlijk. Rij je rustig rond op 16" ben je een stuk minder kwijt dan wanneer je gaat hoeken op 19" RFT.quote:Op vrijdag 25 november 2016 11:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Site is wel allertofst
http://www.iendaautos.nl
Zelf reken ik ongeveer ¤1000 per jaar/20000 km. Excl. banden en dure tegenvallers.
Vanaf 3 jaar oud, ieder jaar volgens mij.quote:Op vrijdag 25 november 2016 19:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jaarlijks? Ik dacht dat SCM om de drie jaar was.
Ai, dan zou ik 'm laten staan ja! Al is een E39 M5 wel één van de beste auto's die ik heb geredenquote:Op vrijdag 25 november 2016 19:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Sprak laatst ook iemand met een M5, maakte een complimentje. Hij had 'm net, parelmoer wit, wit/lemon lederen interieur, etc. Fout, maar ook wel tof ding om te zien. Ga je kijken... 20 eigenaren al gehad, sinds ie in Nederland is. Dan heb je het nog niet over de zes jaar daarvoor...
Ligt ook vaak aan de voedingscondensatoren. Hier heb ik zelf al een unit van een kameraad mee gefixt, maar een week later kapte hij er alweer mee. Hij gaat door deze problematiek over naar een CIC systeem. Tevens ook omdat hij gezeur heeft met de MOST in de CCC zelf. Wel thnx voor het mededelen !quote:Op vrijdag 25 november 2016 21:17 schreef boegschroef het volgende:
Nou de e60 staat binnen, morgen vroeg de gloeipluggen vervangen.
Voor degene die hier nog navigatie problemen hebben e60 en e9x, bekende probleem: systeem blijft rebooten. Het lijkt erop dat ik de oplossing weet gevonden op internet en lijkt ook voor de mijne de oplossing te zijn. Reflowen van de bga's op het moederbord. Ik heb het laten doen (25 euro) en het werkt.
Nu nog de pdc en gloeipluggen en hij is error vrij.
En het ergste is dat ie dan nu alsnog niet volledig is: de kaarten zijn nog steeds oud. Las van de week dat de nieuwe A4 er nog niet eens op staat...quote:Op vrijdag 25 november 2016 20:47 schreef maart78 het volgende:
Van de week weer de navi een update gegeven, kwam uit 2012. Dealer durft er 120 euro voor te vragen
Aarde OK?quote:Op zondag 27 november 2016 15:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Iemand bekend met volgend probleempje? De lichtopbrengst van mijn e46 is aan de achterkant verschillend. De linkerunit geeft beduidend minder licht dan de rechterkant. Dit geldt voor elk lampje eigenlijk.
Ik heb er 2 van wat corrosie ontdaan waarvan er 1 vermoedelijk de aarde is. Daarnaast lijk er mee gerommeld te zijn.quote:
Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.quote:Op zondag 27 november 2016 16:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb er 2 van wat corrosie ontdaan waarvan er 1 vermoedelijk de aarde is. Daarnaast lijk er mee gerommeld te zijn.
Is het mogelijk dat slechte aarde dus een verminderde lichtopbrengst veroorzaakt? Anders ga ik ze morgen even opnieuw en deugdelijk solderen.
Alle kabeltjes zijn al een keer vervangen, vanaf de originele boom gaan ze alle 5 of 6 over naar witte kabels. De boel hang met wat tape aan elkaar. Aan de rechterkant is het trouwens niet anders.quote:Op zondag 27 november 2016 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.
Is er veel mee gerommeld?
Vanaf e originele boom gaan ze allemaal over in witte kabeltjes. Zowel links als rechts. Ik zie ook over tapejes zitten in de draden. Lijkt me ook al geen goed uitgangspunt.quote:Op zondag 27 november 2016 16:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik noemde het meer als simpel uit te sluiten mogelijkheid. Als je al verbindingen hebt schoongemaakt/gecontroleerd lijkt mij een andere oorzaak logischer.
Is er veel mee gerommeld?
Kan ook zijn dat de remklauw niet meer soepel werkt, dat de blokjes soms lichtelijk blijven hangen. Kan zoveel zijnquote:Op woensdag 30 november 2016 17:20 schreef matigeuser het volgende:
Net kwam mijn vrouw met de auto thuis toen ik toevallig buiten was en toen viel me op dat de auto een licht piepend en snerpend geluid maakte. Vrij laag volume gelukkig.
Zelf een stukje gereden daarna met raam open en inderdaad, bij lage snelheden hoor ik soms wat piepende geluiden. Komt volgens mij meer van achter dan van voor. Remmen maakt het erger dacht ik, maar het was er ook soms als ik niet remde.
Toch remblokjes die op zijn wellicht? V-snaar? Iets anders?
E90 2005 330i met 129.000 km.
Handig, meteen gekeken. Ik heb een SCM certificaat. Had ik ook wel verwacht want ik heb zo'n rood lampje onder mijn binnen spiegel dat knippert als ik hem op slot doe.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:26 schreef Hyperdude het volgende:
Naar aanleiding van geleuter alhier over keuren alarm enzo afgelopen week, ook maar eens een afspraak voor onderhoud en SCM klasse-1 certificaat gemaakt. Certificaat/registratie bleek mijn Duitse Deuk nl. niet te hebben.
Of een auto een erkend alarm heeft, of niet kan je, en iedere andere "auto-liefhebber", hier http://www.kiwascm.nl/u-bent/particulier/kentekencheck/ checken.
Is ie nog geldig? Andere auto van mij staat er ook op. Maar die is allang verlopen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 10:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Handig, meteen gekeken. Ik heb een SCM certificaat. Had ik ook wel verwacht want ik heb zo'n rood lampje onder mijn binnen spiegel dat knippert als ik hem op slot doe.
Geeft die site dan ook een einddatum? Ik lees alleen maar "certificaat geregisteerd". Maakt niet uit of bij een geldig certificaat of een verlopen certificaat, als ik wat kentekens invoer.quote:Op vrijdag 2 december 2016 11:35 schreef LethalNinja het volgende:
Geen idee er staat dat er een certificaat is geregistreerd verder niks.
Zijn de leidingen van je carterventilatie nog een beetje schoon?quote:Op vrijdag 2 december 2016 11:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
zojuist besteld bij www.Leebmann24.de
...
hopelijk kan ik de carterventilatieklep volgende week monteren.
Ik heb een WA CASO PLUS verzekering, dus diefstal, ruitschade etc.quote:Op vrijdag 2 december 2016 11:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geeft die site dan ook een einddatum? Ik lees alleen maar "certificaat geregisteerd". Maakt niet uit of bij een geldig certificaat of een verlopen certificaat, als ik wat kentekens invoer.
Als je zelf geen papiertje/certificaat hebt is ie waarschijnlijk verlopen. Moet jaarlijks worden herkeurd. Maakt natuurlijk weinig uit als je niet voor diefstal bent verzekerd.
Mayosmurrie, jij ook al, ik zag dat eergisteren in mijn motor olie. Gisteren bewust weer een lang stuk gereden dus ik hoop dat de volgende keer dat ik de motor olie controleer de smurrie weg is doordat de vocht verdampt is.quote:Op vrijdag 2 december 2016 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn de leidingen van je carterventilatie nog een beetje schoon?
Bij mijn M54 zaten die steeds dicht met mayosmurrie. Heb uiteindelijk maar de Canadese/Arctic versie laten monteren; maar die deed er alleen wat langer over voordat ie weer dicht zat.
Zal na 2 jaar wel meevallen, vermoed ik.quote:Op vrijdag 2 december 2016 11:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
bedankt voor de tip, de leidingen ga ik bekijken. ze zijn 2 jaar geleden vervangen.
Wanneer voor het laatst een ritje van 100 km of langer gedaan?quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:01 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mayosmurrie, jij ook al, ik zag dat eergisteren in mijn motor olie. Gisteren bewust weer een lang stuk gereden dus ik hoop dat de volgende keer dat ik de motor olie controleer de smurrie weg is doordat de vocht verdampt is.
Edit net gekeken: helaas ook nu nog mayo smurrie, stok schoongemaakt weer in de motor olie gedaan en helaas weer wat mayo. Iemand tips/ advies?
Net even gebeld met de garage. Waar die een paar weken ook nog was. En die gaf aan dat ivm het koude weer en de ventilatie etc het nu niks is om mij zorgen over te maken. Hij vroeg nog of ik de koelvloeistof vaak moest bijvullen en ik zei dat dat niet zo was.quote:Op vrijdag 2 december 2016 12:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wanneer voor het laatst een ritje van 100 km of langer gedaan?
Hoe gaat het met je olieverbruik?
Heb echt een tyfus hekel aan fietsen banden zijn ook altijd lek en dan dan moet er weer een nieuw lampje worden gekocht etc..quote:Op zaterdag 3 december 2016 15:04 schreef Leipo666 het volgende:
Tja, bij zulke korte ritten krijg je nooit het vocht uit je olie verdampt. Dan is het logisch dat je steeds mayo krijgt
Wel zonde van je lak.quote:Op zaterdag 3 december 2016 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Jeez.
Wat een fietshippies hiero.
Morgen maar weer eens een stel wielrennazis de sloot in snijden.
Gister gemonteerd en hij loopt weer rock solid idlequote:Op zondag 20 november 2016 13:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Jeeeeeeeej ik heb weer een beetje hoop....
http://www.realoem.com/bm(...)-318i&diagId=11_1514
NR 1, op het moment dat mn blok echt staat te schudden en ik druk dat ding met mn duim fucking hard in loopt die normaal!
Woehoeee, morgen ff nieuwe halen.
Ben jij dit?quote:Op zaterdag 3 december 2016 19:35 schreef Hyperdude het volgende:
Jeez.
Wat een fietshippies hiero.
Morgen maar weer eens een stel wielrennazis de sloot in snijden.
Zitten we in NL rechts met het stuur?quote:
Neuh, dat was ik niet, was toen net in de VS met vakantie in een rental F-350.quote:
Doen we dat hier niet?quote:Op zondag 4 december 2016 13:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zitten we in NL rechts met het stuur?
Da's echt relaxed ja. Jammer dat het later inbouwen al gauw 2k kost.. M'n bus heeft er ook 1, met afstandsbediening waar je 3 timers op kunt instellen en je kunt 'm ook laten "koelen". Handig als je er in slaapt. M'n vorige bus had een hete lucht kachel op diesel, nog handiger met slapen (laat je gewoon de hele nacht draaien) maar die verwarmd de motor weer niet.quote:Op zondag 4 december 2016 16:58 schreef Hyperdude het volgende:
Parkeerverwarming, of hoe dat ook heet, is trouwens wel lekker nu.
Bedacht vanmiddag dat ik dat ooit ergens had gelezen. Dus op knopje gedrukt.
Kom je 15 min. later terug in een lekker warme BMW.
Bedoelde dus niet "Standheizung" maar Residual Heating/Heizung. Werkt ook maar max. 20 min. oid.quote:Op zondag 4 december 2016 17:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's echt relaxed ja. Jammer dat het later inbouwen al gauw 2k kost.. M'n bus heeft er ook 1, met afstandsbediening waar je 3 timers op kunt instellen en je kunt 'm ook laten "koelen". Handig als je er in slaapt. M'n vorige bus had een hete lucht kachel op diesel, nog handiger met slapen (laat je gewoon de hele nacht draaien) maar die verwarmd de motor weer niet.
Maar die kachels zijn echt relaxed als het -20 is ofzo en je moet naar buiten. Kachel laten draaien zodat de auto niet afkoeld. Al vaak gebruikt in Scandinavië.
Owwwww die heb ik ook, wist alleen niet wat het was.quote:Oudere modellen hebben een knop "REST", nieuwere modellen via menu of een keer drukken op fan knop na contact uitzetten zoals bij mijn F11
Ken je alle opruimvakjes dan wel?quote:Op zondag 4 december 2016 17:45 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Owwwww die heb ik ook, wist alleen niet wat het was.
Top.quote:Op zondag 4 december 2016 17:51 schreef Dimitri_ het volgende:
E34 heeft het ook wanneer de grote bc ingebouwd is. Zit wel een beetje verborgen in de functies.
Ik heb mijn boekje nog niet helemaal gelezen geloof ik.quote:Op zondag 4 december 2016 17:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ken je alle opruimvakjes dan wel?
Oooh ja dat heeft 'ie wel. Maar de OBC is defect, dus kan het niet gebruiken 😉quote:Op zondag 4 december 2016 17:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoelde dus niet "Standheizung" maar Residual Heating/Heizung. Werkt ook maar max. 20 min. oid.
Heeft je E34 dat niet? Dacht dat bv. E39 en E90 het standaard hebben. Oudere modellen hebben een knop "REST", nieuwere modellen via menu of een keer drukken op fan knop na contact uitzetten zoals bij mijn F11
Jammer.quote:Op zondag 4 december 2016 18:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh ja dat heeft 'ie wel. Maar de OBC is defect, dus kan het niet gebruiken 😉
Nu nog even in je iDrive de instelling vinden dat ie het morgenochtend uit zichzelf doetquote:Op zondag 4 december 2016 16:58 schreef Hyperdude het volgende:
Parkeerverwarming, of hoe dat ook heet, is trouwens wel lekker nu.
Bedacht vanmiddag dat ik dat ooit ergens had gelezen. Dus op knopje gedrukt.
Kom je 15 min. later terug in een lekker warme BMW.
Ja moet er eens achteraan. Had er al een andere in gezet maar dat werkte niet helaas.quote:
Als ik zo kijk is dat al de max. Je kan nog in het menu kijken, maar denk al dat het op max staat.quote:Op zondag 4 december 2016 18:01 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik heb mijn boekje nog niet helemaal gelezen geloof ik.
Ben wel opzoek geweest hoe ik de ledjes in mijn deuren feller kan laten branden.
Het is nu zo:
[ afbeelding ]
Ik heb de verlichting van mijn tellers al maximaal gezet, maar het is bijna niet zichtbaar.
Klopt heeft onze E90 ook. Auto naverwarmen of koelen als je uitstapt.quote:Op zondag 4 december 2016 17:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bedoelde dus niet "Standheizung" maar Residual Heating/Heizung. Werkt ook maar max. 20 min. oid.
Heeft je E34 dat niet? Dacht dat bv. E39 en E90 het standaard hebben. Oudere modellen hebben een knop "REST", nieuwere modellen via menu of een keer drukken op fan knop na contact uitzetten zoals bij mijn F11
Je verwoord het ook onjuist. Er staat letterlijk bij; Standventilatie. De optie met kachel, elektrsich is dan ook 'standverwarming'. Deze is via coderen wel in het menu te toveren maar aangezien er geen heater in zit, werkt het ook niet. :pquote:Op zondag 4 december 2016 22:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt heeft onze E90 ook. Auto naverwarmen of koelen als je uitstapt.
Ik heb de functie standkachel wel, met 2 timers, maar geen kachel. Hij blaast dan dus gewoon lucht door het interieur, kan soms wel handig zijn
Of de snelle wipfunctie.quote:Op maandag 5 december 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Rest? Wel gezien, nooit getest wat het is. Maar dat is dus de supermarkt- of friettentfunctie?
4x pompen en gaan met die banaan.quote:Op maandag 5 december 2016 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of de snelle wipfunctie.
Maar dat is waarschijnlijk meer een ding bij 1- en 3-serie rijders.
Ja bijvoorbeeld. Motor uit, sleutel eruit (of voor de sleutel eruit gaat mag ook) en dan gaat hij de ventilator aansturen met de kachel op de temperatuur die je ingesteld hebt. Werkt zo'n 15 a 20 minuten afhankelijk van hoe warm de motor is en afkoelt.quote:Op maandag 5 december 2016 17:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Rest? Wel gezien, nooit getest wat het is. Maar dat is dus de supermarkt- of friettentfunctie?
Sorry hequote:Op maandag 5 december 2016 13:56 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Je verwoord het ook onjuist. Er staat letterlijk bij; Standventilatie. De optie met kachel, elektrsich is dan ook 'standverwarming'.
Als de auto is opgewarmd door de zon kan hij een stuk heter zijn dan de buitenlucht. Door deze te laten circuleren koelt de auto alvast iets afquote:Echt koelen kan het ook niet vind ik, hij pakt gewoon buitenlucht dus als die 35 graden is, blijft het binnen ook warm
Meneer heeft ook een tijdje een 5 hoor, voelt zich meteen verhevenquote:Op maandag 5 december 2016 18:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of de snelle wipfunctie.
Maar dat is waarschijnlijk meer een ding bij 1- en 3-serie rijders.
Bedoelde eigenlijk dat 5 rijders meestal voorbij hun hoogtepunt zijn. Op sommige gebieden.quote:Op maandag 5 december 2016 22:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meneer heeft ook een tijdje een 5 hoor, voelt zich meteen verheven
die van mij rijdt toch echt lekkerquote:Op dinsdag 6 december 2016 11:20 schreef Catch22- het volgende:
Mwoah, zou zelf niet snel een 7 nemen. Is niet per sé een rijdersauto
Denk 645, maar evt een 630.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:29 schreef Hyperdude het volgende:
630 of 650?
Hoeveel kms. per jaar?
Leeftijd/hoe veel no-claim korting opgebouwd?
Wat zit er nu in?quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn auto (E93 330 benzine) vraagt om koelvloeistof bij te vullen, alleen in het boekje staat niet welke soort alleen "raadpleeg uw dealer". (met de bedoeling om mijn auto daar weer achter te laten)
Welke soort moet erin?
Afhankelijk van het verbruik en de kosten van de reparatie kan je ook blijven vullenquote:Op dinsdag 6 december 2016 21:28 schreef boegschroef het volgende:
Nee, dat is niet normaal niet bij 135k maar ook niet op 300k. Een auto hoort geen koelvloeistof te verliezen en het verdampt niet. Dus als je koelvloeistof moet bijvullen heb je een lek en die zal je moeten (laten) repareren.
Das best veel, waar ligt dat dan aan? Zijn de onderdelen die je moet vervangen veel duurder? Of is het veel duurder om een onderhoudshandeling te verrichten.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:19 schreef Catch22- het volgende:
Reken er op dat echt alles duurder is. En niet 10, maar eerder 40-50%
Meer elektronica, meer high performance onderdelen.quote:Op dinsdag 6 december 2016 23:14 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Das best veel, waar ligt dat dan aan? Zijn de onderdelen die je moet vervangen veel duurder? Of is het veel duurder om een onderhoudshandeling te verrichten.
Maar ook die onderdelen zijn toch gelijk (op de ramen na uiteraard)? Neem aan dat de PDC dingen niet opnieuw uitgevonden zijn voor een E63? Heb geen verstand van die modellen hoor, maar vraag me dat dan af.quote:Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.
Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.quote:Op woensdag 7 december 2016 09:19 schreef boegschroef het volgende:
Puur onderhoud valt reuze mee, olie, remmen, banden is allemaal redelijk gelijk als je voor 'hetzelfde' gaat, je moet natuurlijk niet de onderhoud van een 316d vergelijken met een M6.. Maar een 330 en een 630 is in onderhoud niet veel duurder.
Maar een 2004 e63 is alweer 12 jaar oud, als ik zie hoeveel elektrische storingen mijn e60 (uit 2004) heeft, ramen, navigatie, airbag, boardcomputer, pdc enz allemaal stuk gegaan de laatste jaren dan praat je over andere zaken dan onderhoud en dan ben je met de minder gangbare e63 een heel stuk duurder uit, reken zeker maar op de 50% duurder (nieuwprijs). 2e hands onderdelen zijn al helemaal lastig te krijgen voor een normale prijs vergeleken met een 3 serie.
Electronische storingen zijn killing voor je beurs. En zo'n slee zit vol met allemaal electronische onderdelen die BMW, als ze het een beetje hebben uit-ontwikkeld , door laten zakken naar de lagere modellen.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Ik werd toch een beetje onzeker of het nu ernstig was of niet, dus heb ik de auto vandaag maar bij de dealer gezet. Ze hebben het afgeperst en nagekeken en een klein beetje koelvloeistof toegevoegd. Er was volgen hun gelukkig niets aan de hand om zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 22:26 schreef boegschroef het volgende:
In mijn ogen zeer onverstandig:
Koelvloeistof kan 3 kanten in.
Lek aan de buitenkant: vlekken op de vloer (ook bij de mensen waar je op bezoek gaat)
Lek naar de olie: koelvloeistof bij de olie slecht voor de smering, lagers enz.
Lek in de cilinder: slechte ontbranding schade aan de zuigers/cilinders.
Maar het kan ook gewoon een slechte sensor zijn... komt ook wel eens voor.
Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.quote:Op woensdag 7 december 2016 18:07 schreef Swaytje het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat het me verbaast dat het zoveel duurder zou zijn. Had er wel rekening mee gehouden dat het een extra kostenpost zou zijn, maar 50% vind ik behoorlijk stevig.
Heb je het dan echt over de onderdelen of? Zoals hierboven ook aangegeven staat, neem aan dat een aantal onderdelen toch zeker hetzelfde zullen zijn.
Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.quote:Op woensdag 7 december 2016 20:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je moet even rekening houden dat een 6 veelal een dikkere motor heeft en zwaarder is dan een 3. Dat betekent dat de onderdelen ook van beter kwaliteit moet zijn. Ik heb even naar de prijzen van de nieuwe modellen gekeken, een remschijf voor is dan 15% duurder dan die van de 3, en is iets dikker en groter uitgevoerd. Een grotere motor (een 6 heeft nou geen kleine motor) kost je eenmaal ook meer liters motorolie wanneer je deze laat verversen. Of wanneer je bij een 3 eerder aan een 4 cilinder zit en maar 4 bougies nodig hebt, heb je bij een 6 uit 2008 bijvoorbeeld minimaal een 6 cilinder waardoor je 6 bougies moet vervangen, dat betekent in dit geval wel 50% meer kosten.
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?quote:Op donderdag 8 december 2016 17:25 schreef Swaytje het volgende:
Top, ik dank jullie voor jullie inzichten. Zal er nog eens goed over nadenken. Blijft een prachtige auto.
Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!quote:Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Of een SL 55 AMG.quote:Op donderdag 8 december 2016 17:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat zeker, wel een potentiele moneypit. Is een 335i coupé geen optie?
Tot je de hoek om wilquote:Op donderdag 8 december 2016 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of een SL 55 AMG.
Nog een betere auto ook.
Ja garage.. zijn paar euro per stuk..quote:Op woensdag 7 december 2016 23:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bougies is een leuke ja. Garage zei ook: je bougies kunnen wel vervangen worden, zijn maar 25 euro per stuk. Ja en dat keer 8 is alweer 200 piek haha, dan gaat het hard ja! Plus je komt nergens bij omdat de motorruimte compleet volhangt.
Jep, maar wel echt iets anders dan een 6. Die is een stuk exclusiever, en daardoor leuker. Maar ook meer risicovol.quote:Op donderdag 8 december 2016 18:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar dat is een 335i toch ook wel? Geloof dat die eerste lichting nog 2 turbo's had. Wél een hele fijne auto!
Wij kunnen ons onderstel niet instellen in iDrive, de E90 heeft nog de oude variant van de iDrive waar dit niet in zit, helaasquote:Op vrijdag 9 december 2016 14:47 schreef matigeuser het volgende:
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inderdaad optie 226 op de 330i, dus sportonderstel.
Wellicht dat de runflats het verschil maken. Daar is de auto natuurlijk wel voor gemaakt. Maakt de bandenmaat dan nog heel veel uit?
De auto heeft nu bijna 130.000 km gemaakt. Nog niet echt veel dus. Kunnen de veren dan al versleten zijn?
Sportonderstel instellen in de iDrive? Wist niet dat dit kon! Volgens mij bestaat die mode ook niet op de mijne (2005 model), maar ik ga straks eens kijken.
Ok thanks. Dan staat hij dus standaard goed.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:28 schreef chiren het volgende:
[..]
Wij kunnen ons onderstel niet instellen in iDrive, de E90 heeft nog de oude variant van de iDrive waar dit niet in zit, helaas
De bandenmaat kan uitmaken, hoe lager de wanghoogte van de band, des te stugger hij is (minder hellen) en hoe breder de band, hoe meer grip je hebt. Op breedset velgen kunnen aan de achterkant bijvoorbeeld, zoals het woord al zegt, vrij brede banden. Ik heb er bijv 255 omliggen achter. Voor 225.
Maakt niet uit.quote:Op vrijdag 9 december 2016 15:28 schreef chiren het volgende:
[..]
Wij kunnen ons onderstel niet instellen in iDrive, de E90 heeft nog de oude variant van de iDrive waar dit niet in zit, helaas
...
In de praktijk denk ik niet, meer een leuke gimmick. Volgens mij kun je in de Mini Coopers zelfs zo de kart-mode aanzettenquote:Op vrijdag 9 december 2016 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Gebruik je toch nooit.
Hoezo jammer? Die Jappen weten wel wat ze doen hoor, de GT86 is een geweldige auto maar kan wel wat meer vermogen gebruiken.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:47 schreef boegschroef het volgende:
Ik jammer genoeg ook: https://www.google.nl/amp(...)p.html?client=safari
Bmw gaat samen met toyota een nieuwe roadster bouwen.
Ja maar het verschilt denk ik ook per motor en brandstof. Mijn auto loopt op LPG.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik las hier over bougie's vervangen en de prijs per stuk. tip; koop een 'service kit inspection' . daar zitten bougies en olie-/lucht-/interieurfilter in. heb er 90 euro voor betaald.
Goede landingsbaan 😄quote:Op zondag 11 december 2016 11:18 schreef Hyperdude het volgende:
chk die 7-serie
https://www.facebook.com/video.php?v=1161309037287094
Meestal willen mensen het andersom doen, hout weg en alu erinquote:Op maandag 12 december 2016 16:30 schreef matigeuser het volgende:
Is er toevallig iemand hier die zijn houten interieurlijsten zou willen ruilen tegen mijn 'brushed alluminium' lijsten? Dan hebben we beiden weer een 'nieuw' fris interieur.
Het gaat dan om de e90 mét iDrive. Mijn lijsten zijn overigens onbeschadigd.
Hoor het wel.
Ja, daarom vraag ik het ook. Ik realiseer me dat die zilveren sets populair zijn. Dus ik heb kans. Mijn vrouw vindt het hout ook niet mooi en dit veel mooier, maar ikzelf denk daar anders over.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:20 schreef chiren het volgende:
[..]
Meestal willen mensen het andersom doen, hout weg en alu erin
Heb je geen houten set op het oog die je kunt kopen? Misschien heb ik wel interesse in je brushed aluset als deze zoveel verschilt van mijn grijze plastic set
Waarom laat je het niet wrappen? Kun je precies uitzoeken wat je wilt en ziet het er als nieuw uit. Vind zelf mat hout wel mooi, wat in nieuwe auto's vaak zit.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:40 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ja, daarom vraag ik het ook. Ik realiseer me dat die zilveren sets populair zijn. Dus ik heb kans. Mijn vrouw vindt het hout ook niet mooi en dit veel mooier, maar ikzelf denk daar anders over.
Hoogglans zwart vind ik overigens ook mooi en ga ik ook mee akkoord
Ik heb nog geen set op het oog gezien. Nieuw is het te duur en 2e hands nog niks kunnen vinden wat in mijn auto past.
Mocht ik iets zien, dan houd ik je wel op de hoogte.
Edit: Ik zie net dat ik geen Aluminium heb maar Titanium Mat.
Hmm. Enig idee wat zoiets zou kosten ongeveer?quote:Op woensdag 14 december 2016 20:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Waarom laat je het niet wrappen? Kun je precies uitzoeken wat je wilt en ziet het er als nieuw uit. Vind zelf mat hout wel mooi, wat in nieuwe auto's vaak zit.
Geen idee, Mr. Ping weet dat wel.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hmm. Enig idee wat zoiets zou kosten ongeveer?
Ik zal het morgen even navragen, want 3M heeft folie met houtprint (met nerf structuur) maar ik weet niet hoe vervormbaar het is. Ik heb er ooit zo'n Amerikaanse station mee geplakt dus dat was vrij vlak.quote:Op woensdag 14 december 2016 22:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geen idee, Mr. Ping weet dat wel.
Mail deze gozer eens, zit in Rotterdam. Is de huiswrapper vh BMW forum en levert goed werk.quote:Op woensdag 14 december 2016 21:48 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hmm. Enig idee wat zoiets zou kosten ongeveer?
Thanks!quote:Op woensdag 14 december 2016 22:37 schreef chiren het volgende:
[..]
Mail deze gozer eens, zit in Rotterdam. Is de huistrapper vh BMW forum en levert goed werk.
info@perfectblindering.nl
kan ook ramen blinderen en andere dingen wrappen.
Ben benieuwd. Ik zie op dit moment namelijk niet echt een opvolger voor m'n Z4. Een SLK is lelijk, een Boxster is veel duurder. En om weer een Z4 te kopen is ook zo wat - als je een andere auto koopt, wil je toch iets anders dan wat je al had.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:47 schreef boegschroef het volgende:
Ik jammer genoeg ook: https://www.google.nl/amp(...)p.html?client=safari
Bmw gaat samen met toyota een nieuwe roadster bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |