Die worden verplicht tot het meedoen aan de intocht? Echte slavenquote:Op zondag 6 november 2016 19:49 schreef Kijkertje het volgende:
Overigens worden er in mijn stad alleen zwarte Pieten ingezet. Die mogen dat ook niet zelf weten
Tja en ik ben niet blij met alleen maar zwarte Pieten hierquote:Op zondag 6 november 2016 19:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik keur het alsnog af. Nergens voor nodig om iets te verbieden. Zijn het trouwens niet vrijwilligers bij deze dingen of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij kiezen de meeste mensen hier ook voor zwart. Maar de gele optie is erquote:Op zondag 6 november 2016 19:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja en ik ben niet blij met alleen maar zwarte Pieten hier
De gemeente Amsterdam mag dat zelf bepalen, niet jij of 'mensen'. De gemeente bepaalt toch ook niet hoe jij je sinterklaasfeest vormgeeft?quote:Op zondag 6 november 2016 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een domme beslissing om überhaupt een 'bedrijfskleur' te bepalen. Laat mensen het toch zelf weten.
En ze hebben een domme keuze gemaakt.quote:Op zondag 6 november 2016 19:54 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam mag dat zelf bepalen
Jeuj!! een gele Pietquote:Op zondag 6 november 2016 19:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij kiezen de meeste mensen hier ook voor zwart. Maar de gele optie is er. De regenboog ook.
Of zouden Aziatische mensen dan gaan klagen?quote:
Ik vind van niet.quote:Op zondag 6 november 2016 19:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ze hebben een domme keuze gemaakt.
sinds wanneer is sint wit geschminkt?quote:Op zondag 6 november 2016 19:39 schreef frietenstamp het volgende:
[..]![]()
Sinterklaas moet wit blijven.
Bedankt Hans.quote:
Nee joh, die hebben geen slechte herinneringen aan ons verleden ivm kleurquote:Op zondag 6 november 2016 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of zouden Aziatische mensen dan gaan klagen?
Die hebben daar geen tijd voor, na een dag vol Sinterklaasvertier hebben Nederlanders vaak geen zin meer om te koken en draaien de Chin. Ind. restaurants overuren.quote:Op zondag 6 november 2016 19:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of zouden Aziatische mensen dan gaan klagen?
Indonesiërs, Molukkers...quote:Op zondag 6 november 2016 19:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee joh, die hebben geen slechte herinneringen aan ons verleden ivm kleur
Die zijn niet geel. Als mensen zich massaal gaan verkleden als een karikatuur van Indonesiers en gek gaat doen ieder jaar heb je een probleem natuurlijk en dan loop je die kans wel.quote:
Dat hoeft helemaal niet, één persoon die zich beledigd voelt is voldoende.quote:Op zondag 6 november 2016 20:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die zijn niet geel. Als mensen zich massaal gaan verkleden als een karikatuur van Indonesiers en gek gaat doen ieder jaar heb je een probleem natuurlijk en dan loop je die kans wel.
Nee daar is toch echt wel wat meer voor nodig.quote:Op zondag 6 november 2016 20:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, één persoon die zich beledigd voelt is voldoende.
Dit hele gezeik is (wederom) gestart door een zeer klein groepje personen. Hoe zo'n issue in de public consciousness terecht komt is moeilijk uit te vinden maar veel meer dan een paar personen die er mee beginnen is niet nodig.quote:Op zondag 6 november 2016 20:03 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee daar is toch echt wel wat meer voor nodig.
quote:Op zondag 6 november 2016 20:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die zijn niet geel. Als mensen zich massaal gaan verkleden als een karikatuur van Indonesiers en gek gaat doen ieder jaar heb je een probleem natuurlijk en dan loop je die kans wel.
FOK is ook gestart door een kleine groep mensen. Het wificoncept... idem.quote:Op zondag 6 november 2016 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit hele gezeik is (wederom) gestart door een zeer klein groepje personen. Hoe zo'n issue in de public consciousness terecht komt is moeilijk uit te vinden maar veel meer dan een paar personen die er mee beginnen is niet nodig.
Naar een kamp, denk ik.quote:Op zondag 6 november 2016 19:47 schreef DrDentz het volgende:
Wat gebeurt er met kinderen die in volledige blackface langs de kant gaan staan bij de landelijke intocht, worden die afgevoerd?
Met Aids was dat ook zo....quote:Op zondag 6 november 2016 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het begint bij een paar en steeds meer mensen nemen het over.
Ja, dat heropvoedingsprogramma van Sylvana, daar waar Johan Deksen en Giel Beelen ook al naar toe `moeten`quote:
Ik vind het geen gezeik. Deze discussie loopt al heel lang en ik persoonlijk ben me heel bewust van ons koloniale verleden, laat staan de mensen die daadwerkelijk afstammen van die uitgebuite rassen.quote:Op zondag 6 november 2016 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit hele gezeik is (wederom) gestart door een zeer klein groepje personen. Hoe zo'n issue in de public consciousness terecht komt is moeilijk uit te vinden maar veel meer dan een paar personen die er mee beginnen is niet nodig.
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn echt genoeg mensen die blackface clowns als kwetsend ervaren en dat is al decennia lang zo.quote:Op zondag 6 november 2016 20:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |