Ik denk niet dat hier inhoudelijk op gereageerd gaat worden.quote:Op zondag 6 november 2016 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
Ik denk niet dat de gemiddelde anti-pieter alle pro-pieters ziet als racisten. Ik denk zelfs dat er maar heel weinig zijn die dat werkelijk denken.quote:Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee, zoals ik eerder al zei; dit topic volg ik echt maar matig. Maar het is toch wel het standpunt wat de meeste anti pieters aandragen?
Vast een heel domme opmerking van mij, maar heb je overwogen om dat aan de protesterende organisaties te vragen?quote:Op zondag 6 november 2016 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
Ik mag hopen dat de mensen die zichzelf voorstaan als de mensen met de meeste inhoudelijke argumenten dat toch wel even laten zien.quote:Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hier inhoudelijk op gereageerd gaat worden.
Nou nee, niet echt...quote:Op zondag 6 november 2016 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In mijn ogen zouden het vragen zijn die anti pieters moeten beantwoorden (als je je post omdraait). Die zijn begonnen met zaniken namelijk.
Ik vrees het ergste.quote:Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de mensen die zichzelf voorstaan als de mensen met de meeste inhoudelijke argumenten dat toch wel even laten zien.
Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf???quote:Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus blanken mogen zich niet als neger verleden? Over racisme gesproken...
Oh, dit is geen argument om waarom ZP afgeschaft moet wordenquote:Op zondag 6 november 2016 13:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf???
Op nickelodeon zijn de sint verhalen al bezig, zonder zp trouwens sinds vorig jaar... Die hebben ongekleurde pieten.quote:Op zondag 6 november 2016 13:25 schreef DrDentz het volgende:
Wanneer is het eerste Sinterklaasjournaal? Dan gaat het los.
Wie heeft het hier over gehele afschaffing dan? Waarom steeds alleen dat extreme eruithalen, wat echt door niemand in het piet kritische kamp hier wordt gedeeld?quote:Op zondag 6 november 2016 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, dit is geen argument om waarom ZP afgeschaft moet worden
'Zich verkleden als neger'... Jesuschristmotheroffucks....quote:Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe is dat precies racistisch?quote:Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo makkelijk komen ze er niet vanaf.quote:Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vast een heel domme opmerking van mij, maar heb je overwogen om dat aan de protesterende organisaties te vragen?
Ehm... een enorm deel van het anti-kamp dus...quote:Op zondag 6 november 2016 13:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over gehele afschaffing dan? Waarom steeds alleen dat extreme eruithalen, wat echt door niemand in het piet kritische kamp hier wordt gedeeld?
Het staat er echt. Ik zag het ook.quote:Op zondag 6 november 2016 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'Zich verkleden als neger'... Jesuschristmotheroffucks....
Lees de quote eens goed...quote:Op zondag 6 november 2016 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'Zich verkleden als neger'... Jesuschristmotheroffucks....
1 dingetje is misschien het simpele feit dat de anti-Piet activisten blanken verbieden om Zwarte Piet met een gitzwart gezicht uit te beelden. Zij willen ook niet horen dat de Zwarte Piet spelers een zwart archetype uitbeelden en niet een neger(slaaf).quote:Op zondag 6 november 2016 13:07 schreef Molurus het volgende:
Wat mij eigenlijk een beetje verbaast aan het pro-piet kamp is... waar protesteert men nu eigenlijk precies tegen?
Dit is ieg geen staatsaangelegenheid, het gaat ook niet over wetgeving zover ik weet. Dus de overheid heeft er ieg niets over te zeggen.
Tegen mensen die ZP een andere vorm willen geven? Zover ik kan zien mag iedereen met sinterklaas doen wat hij/zij wil. Er is dus ook de vrijheid om als stroopwafelpiet, regenboogpiet of roetpiet verkleed te gaan.
Tegen mensen zoals Sylvana en Quinsy dan? Die hebben natuurlijk allerlei vage ideeen over vanalles en nog wat, maar ze hebben volgens mij gewoon het recht om de mening te hebben die ze hebben en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom pro-pieters erop staan om *hen* een podium te geven. Het is niet alsof zij hier beslissingen over nemen.
Dus wat zijn nu eigenlijk precies de bezwaren van het pro-piet kamp? Het beleid van de omroepstichtingen? Dan kijk je toch gewoon ergens anders naar?
O, je bedoelde geen 'verkleden' maar echt 'verleden'? Ik dacht dat dat een typefout was.quote:
Prima.quote:Op zondag 6 november 2016 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe is dat precies racistisch?
Maar je mag jezelf nog altijd zwart schminken. En een verbod gaat er ook niet komen. Je verkleedpartij roept alleen wel reacties op.
Euhm, nee...quote:Op zondag 6 november 2016 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehm... een enorm deel van het anti-kamp dus...
Zo gemeen van hun.quote:Op zondag 6 november 2016 13:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
1 dingetje is misschien het simpele feit dat de anti-Piet activisten blanken verbieden om Zwarte Piet met een gitzwart gezicht uit te beelden. Zij willen ook niet horen dat de Zwarte Piet spelers een zwart archetype uitbeelden en niet een neger(slaaf).
Ofwel, aantasting van artikel 1 van de Grondwet. Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van expressie.
Jouw medestander mag wel over een neger spreken en ik niet?quote:Op zondag 6 november 2016 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, je bedoelde geen 'verkleden' maar echt 'verleden'? Ik dacht dat dat een typefout was.
Maar nu weet ik niet wat die zin moet betekenen.
Die kans is niet heel groot. Zij beschouwen het huidige uiterlijk van Zwarte Piet immers als een affront. Daarom voeren we deze discussie.quote:Op zondag 6 november 2016 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prima.
Kappen de antipieten dan met het opdringen van hun mening?
Misschien is dat wel het probleem.quote:Op zondag 6 november 2016 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jouw medestander mag wel over een neger spreken en ik niet?
Wat is er überhaupt mis mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |