abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:16:14 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451279
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat is dan *wel* je punt? :D

Het is niet alsof cultuur bij wet is vastgelegd namelijk. Dus wat stel je nou eigenlijk precies voor dat er moet gebeuren?
Propieten: "Wij laten ons niet jullie mening opdringen"
Antipieten: "Wij hebben gelijk, weg met ZP".

En dan heb je ook nog de doodsbedreigingen die koren op de molen voor het anti-kamp is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451280
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mag dat niet dan? Er zitten er toch een lading beroepzeikers tussen...
Hier mag alles. Ik vind de woordkeuze uiterst komisch.
wooblabalurg
pi_166451289
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Iedereen mag een mening hebben, maar het is aan 'de rest' om die mening wel of niet serieus te nemen.
Zover ben ik het 100% met je eens. (En dat werkt twee kanten op trouwens.)

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:14 schreef Scrummie het volgende:

En "Zwarte Piet is racisme" is een mening die na 1 dag alweer in de vergetelheid had moeten raken, maar omdat er teveel idioten zijn in dit land is dat niet gebeurt en zijn we beland waar we nu zijn.
Valt het jou niet op dat dit topic voornamelijk wordt bevolkt door mensen die gretig bovenop het "zwarte piet is racisme" standpunt duiken, en dat er daardoor a) veel aandacht is voor dat standpunt, en b) elke genuanceerde discussie over cultuur onmogelijk wordt gemaakt?

Mij wel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_166451292
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat dat gelukt was. Er was een bepaald kantelmoment en ik denk dat de vloedgolf aan puur racistische reacties uit het pro-kamp daar stevig aan hebben bijgedragen. Krijg je toch een grote groep die zich daar in ieder geval niet mee wil associëren. Om nog maar niet te spreken over het bedrijfsleven.
Daar heb je wel een punt.
pi_166451299
quote:
15s.gif Op zondag 6 november 2016 13:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PVV wilde het uiterlijk van Zwarte Piet laten vastleggen in de wet.
Zij durven dat tenminste te zeggen.
wooblabalurg
pi_166451320
quote:

[..]

Juist ja. :{
pi_166451329
quote:
10s.gif Op zondag 6 november 2016 13:06 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde niveau als 'Zwarte Piet is een neger' _O- kom op zeg, ik moet de eerste neger nog tegenkomen die er zo uitziet als Piet. Daar moet je dan toch ook om lachen? Maar nee, shit is dan opeens aan, want gevoelig enzo, discriminatie, dus dan hup, hersentjes uit, stoppen met nadenken en vooral niet kritisch doen.

Over lachwekkend gesproken.
Een karikatuur van een neger en dat is echt heel erg ruim onderbouwd. Zp werd niet voor niets een kroesharige neger genoemd, sprak niets voor niets kromtaal, had niet voor niets die karikutale trekken die nu nog te zien zijn.

De ontkenning daarvan begrijp ik echt niet. Terwijl ik wel goed kan begrijpen als mensen nu zeggen dat het kwalijke aan die karikatuur er al uitgesloopt is, het dus niet meer negatief is en daardoor ook niet erg is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:18:52 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451331
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ben ik het 100% met je eens. (En dat werkt twee kanten op trouwens.)

[..]

Valt het jou niet op dat dit topic voornamelijk wordt bevolkt door mensen die gretig bovenop het "zwarte piet is racisme" standpunt duiken, en dat er daardoor a) veel aandacht is voor dat standpunt, en b) elke genuanceerde discussie over cultuur onmogelijk wordt gemaakt?

Mij wel.
Jep. Tijd dat het anti-kamp eens inhoudelijke nuancerende argumenten geeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451336
quote:

[..]

Met een bepaalde kleurcode of zo? Hoe moet ik me dat voorstellen?
pi_166451339
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mij wel.
Geen idee, zoals ik eerder al zei; dit topic volg ik echt maar matig. Maar het is toch wel het standpunt wat de meeste anti pieters aandragen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:19:55 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451356
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Een karikatuur van een neger en dat is echt heel erg ruim onderbouwd. Zp werd niet voor niets een kroesharige neger genoemd, sprak niets voor niets kromtaal, had niet voor niets die karikutale trekken die nu nog te zien zijn.

De ontkenning daarvan begrijp ik echt niet. Terwijl ik wel goed kan begrijpen als mensen nu zeggen dat het kwalijke aan die karikatuur er al uitgesloopt is, het dus niet meer negatief is en daardoor ook niet erg is.
Dus blanken mogen zich niet als neger verleden? Over racisme gesproken...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451362
quote:

[..]

We spreken wel over UNESCO immaterieel erfgoed, de vraag is of de overheid daarbij op moet treden als beschermende factor. PVV vindt van wel, Asscher vindt van niet.
pi_166451368
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

1
2
3
.zwartepiet .face {
 background-color: #000000;
}
pi_166451375
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

RAL 9005
pi_166451381
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2016 13:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Kan iemand van de anti-pieten kamp even vertellen waarom KOZP en consorten nu nog protesteren als, zoals gesteld, 'het nu wel klaar' zou zijn? Of is stiekem de roetveegpiet niet voldoende?

Hoor graag van jullie.
Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, Koos, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:22:01 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451390
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
Ik denk niet dat hier inhoudelijk op gereageerd gaat worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451393
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Geen idee, zoals ik eerder al zei; dit topic volg ik echt maar matig. Maar het is toch wel het standpunt wat de meeste anti pieters aandragen?
Ik denk niet dat de gemiddelde anti-pieter alle pro-pieters ziet als racisten. Ik denk zelfs dat er maar heel weinig zijn die dat werkelijk denken.

Toch wordt het anti-piet standpunt vrijwel zonder uitzondering wel zo uitgelegd. Niet omdat het klopt, wel omdat het een makkelijker te bestrijden standpunt is.

Om een standpunt met enig succes te bestrijden zal men toch eerst erin moeten slagen om dat standpunt zo neer te zetten dat degene die dat standpunt inneemt zegt: "inderdaad, dat is mijn mening".

Ik denk niet dat er ook maar 1 pro-pieter in dit topic zit die dat zou kunnen. Ja, ten aanzien van de standpunten van Quinsy en Sylvana, die ongetwijfeld niemand boeien.
pi_166451399
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:21 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Deze staat nog open, Copy, Molurus, Bacon, enige andere anti Pieter, voel je vrij om te reageren.
Vast een heel domme opmerking van mij, maar heb je overwogen om dat aan de protesterende organisaties te vragen?
pi_166451401
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hier inhoudelijk op gereageerd gaat worden.
Ik mag hopen dat de mensen die zichzelf voorstaan als de mensen met de meeste inhoudelijke argumenten dat toch wel even laten zien.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166451421
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

In mijn ogen zouden het vragen zijn die anti pieters moeten beantwoorden (als je je post omdraait). Die zijn begonnen met zaniken namelijk.
Nou nee, niet echt...

Al in de jaren '80 waren er pogingen tot ook andere pieten en die werden de nek omgedraait. Er staat me een oud nieuwsbericht bij van een dorp waarbij degene die de sintviering daar regelde witte pieten had. Die werden door wat mannen van het dorp "ludiek" in de zak gestopt en afgevoerd.

Zelfde zie je in de laatste jaren, elke poging er ook een andersoortige piet bij te plaatsen (of op persoonlijke conto een andere piet te hebben) wordt heftig op gereageerd. Ik denk dat als er decenia geleden niet moeilijk was gedaan over ook andere pieten we nooit hier waren gekomen qua discussie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_166451449
Wanneer is het eerste Sinterklaasjournaal? Dan gaat het los. c_/
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:26:09 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451455
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat de mensen die zichzelf voorstaan als de mensen met de meeste inhoudelijke argumenten dat toch wel even laten zien.
Ik vrees het ergste.

Had ook niet anders verwacht, want als ze dat toegeven is de kous af, en als ze ontkennen gooien ze al hun drogredenen overboord.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451469
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf???
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:28:10 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451477
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoe is dit een reactie op wat ik daar schrijf???
Oh, dit is geen argument om waarom ZP afgeschaft moet worden :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_166451493
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:25 schreef DrDentz het volgende:
Wanneer is het eerste Sinterklaasjournaal? Dan gaat het los. c_/
Op nickelodeon zijn de sint verhalen al bezig, zonder zp trouwens sinds vorig jaar... Die hebben ongekleurde pieten.
pi_166451503
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2016 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oh, dit is geen argument om waarom ZP afgeschaft moet worden :o
Wie heeft het hier over gehele afschaffing dan? Waarom steeds alleen dat extreme eruithalen, wat echt door niemand in het piet kritische kamp hier wordt gedeeld?

Ik zeg dat zp wel degelijk een neger voor moest stellen, een karikatuur van een neger was en nog is. Dat ik het erg naar vind dat dat zo ontkent wordt. Dat erkennen en van daaruit de discussie voeren zou veel beter zijn, begrip voor elkaar hebben dus.
pi_166451507
quote:

[..]

'Zich verkleden als neger'... Jesuschristmotheroffucks....
pi_166451512
quote:

[..]

Hoe is dat precies racistisch?

Maar je mag jezelf nog altijd zwart schminken. En een verbod gaat er ook niet komen. Je verkleedpartij roept alleen wel reacties op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_166451524
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vast een heel domme opmerking van mij, maar heb je overwogen om dat aan de protesterende organisaties te vragen?
Zo makkelijk komen ze er niet vanaf.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 november 2016 @ 13:31:31 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_166451529
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 13:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Wie heeft het hier over gehele afschaffing dan? Waarom steeds alleen dat extreme eruithalen, wat echt door niemand in het piet kritische kamp hier wordt gedeeld?
Ehm... een enorm deel van het anti-kamp dus...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')