Ik wel, maar ben dan ook stokoud.quote:Op zondag 24 november 2019 00:33 schreef roos94 het volgende:
Vond die mijnramp wel heel heftig ik had daar nog nooit van gehoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zondag 24 november 2019 11:07 schreef Greys het volgende:
Seizoen af.
Over Charles voor degenen die het seizoen nog niet af hebben even in spoiler:Dat laatste schijnt niet helemaal waar te zijn https://www.marieclaire.c(...)rown-not-real-plots/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm mjah. Of er zijn iig geen bewijzen voor.quote:Op zondag 24 november 2019 12:46 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat laatste schijnt niet helemaal waar te zijn https://www.marieclaire.c(...)rown-not-real-plots/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zondag 24 november 2019 13:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm mjah. Of er zijn iig geen bewijzen voor.Toch zou het me niet verbazen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, die vond ik ook wel heftig zo zonder voorkennisquote:Op zondag 24 november 2019 00:33 schreef roos94 het volgende:
Had er wel eens een Docu over gezien, maar bleef heftig.quote:Op zondag 24 november 2019 00:33 schreef roos94 het volgende:
Ja eens ik vond het ook wel bijzonder toen het zich ineens in 1977 bleek af te spelen in die laatste aflevering terwijl ze de aflevering voor nog in 1970 zatenquote:Op woensdag 27 november 2019 23:56 schreef sportfreak het volgende:
Alle afleveringen gezien, maar vraag me af waarom ze in de laatste aflevering ineens naar het 25-jarig jubileum in 1977 springen en een aantal jaar overslaan. In 1977 was prinses Anne bijvoorbeeld al vier jaar getrouwd, maar daar zie je niks van terug.
Ook had er wel aandacht mogen zijn voor de troubles, een burgeroorlog binnen je eigen koninkrijk maar het wordt compleet genegeerd. En dat terwijl een aanslag van de IRA een paar jaar later (begin seizoen 4 verwacht ik) rampzalige gevolgen gaat hebben voor de familie.
Verder wel weer een topseizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
quote:Op zondag 1 december 2019 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Denk dat ze voor het verhaal nu graag snel naar 1979 en verder toe willen.Ja en alles rond Diana en Charles, William die wordt geboren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Daarbij de Mijnstakingen van 1984 en Thatcher tegen de vakbonden.quote:Op zondag 1 december 2019 10:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en alles rond Diana en Charles, William die wordt geboren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot nu toe 2 afleveringen gezien en nog steeds enthousiast. Wel een beetje meer 'drama' dan in seizoen 1 en 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Lady Di. Ik huil nu al en dan heb ik nog niks gezien.quote:Op donderdag 20 augustus 2020 19:25 schreef sportfreak het volgende:
Elizabeth Debicki als Princess Diana
Ik heb inmiddels zoveel documentaires over Diana gezien dat ik écht geen sympathie meer voor haar kan opbrengenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 07:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Lady Di. Ik huil nu al en dan heb ik nog niks gezien.
Grappig dat je dat zegt. Want door The Crown (en het eindeloos googelen daaromheen) is mijn blik op het Engelse koningshuis compleet veranderd. Dus wie weet wat seizoen vier doet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels zoveel documentaires over Diana gezien dat ik écht geen sympathie meer voor haar kan opbrengen
Ik denk dat ze Diana vooral als slachtoffer neer gaan zetten.. Maar anyways, ik heb er zin in! Vind het een geweldige seriequote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:33 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Want door The Crown (en het eindeloos googelen daaromheen) is mijn blik op het Engelse koningshuis compleet veranderd. Dus wie weet wat seizoen vier doet.
9 uur 's ochtends.quote:Op vrijdag 13 november 2020 15:49 schreef 297534 het volgende:
Hoe laat kan ik zondag gaan kijken...?
De trailer zorgt er wel voor dat het spannend wordt.quote:Op zondag 15 november 2020 12:45 schreef Chia het volgende:
Heb vrij hoge verwachtingen van dit seizoen met Thatcher en de introductie van Diana.
quote:Op zondag 15 november 2020 14:12 schreef golfer het volgende:
Seizoen 4 staat nu op Netflix en kan bekeken worden.
2 afleveringen van s4 tot nu toe.quote:
Die man van Thatcherquote:Op zondag 15 november 2020 21:15 schreef golfer het volgende:
[..]
2 afleveringen van s4 tot nu toe.
Weer erg mooi gemaakt.
Die man is top! Vind haar zelf wel beetje te veel een typetje helaas..quote:Op zondag 15 november 2020 21:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die man van Thatcher![]()
Ik kijk nog even episode 2 af en dan te bed en morgen de rest bingen
Je had er zin anquote:Op zondag 15 november 2020 21:16 schreef Declan-Harp het volgende:
7 kunnen afvinken vandaag. Morgen de rest.
Het was zo'n typisch Britse regenachtige zondagmiddagquote:
Ik quote even mezelf. We zijn ruim 4 jaar verder en ben nooit meer verder gekomen dan episode 5 ofzo. Ik viel een keer in slaap en gewoon nooit meer opgepakt.quote:Op zondag 6 november 2016 21:21 schreef vencodark het volgende:
Net de eerste 3 afleveringen gekeken. De eerste vond ik nog wat saai maar daarna liep het al een stuk lekkerder.
Goede geschiedenisserie wel.En de casting is zeker goed. Al heeft de echte Queen Elizabeth een strengere uitstraling.
Ik ben fan.
De stem en de manier van praten wordt goed nagedaan. Ze is qua uiterlijk niet echt The Iron Lady. (en te oud gemaakt).quote:Op maandag 16 november 2020 08:26 schreef oh-oh het volgende:
7 afleveringen gekeken. Ik dacht ook dat Thatcher iets te veel een typetje was ( en echt ik ben grooooooooot Gillian Anderson fan) maar als je wat filmpjes van de echte googled valt dat reuze mee haha.
De familie was in de eerste plaats de bron van ellende, ze hadden Charles en Camilla gewoon meteen moeten laten trouwen. Maar goed, hoe Charles het daarna aanpakte hielp ook niet.quote:Op maandag 16 november 2020 19:49 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik dacht altijd dat Camilla de aanstichtster was van alle ellende, maar ze komt best sympathiek over..
Weet je ook (nog..) waaróm ze niet mochten trouwen?quote:Op maandag 16 november 2020 20:12 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De familie was in de eerste plaats de bron van ellende, ze hadden Charles en Camilla gewoon meteen moeten laten trouwen. Maar goed, hoe Charles het daarna aanpakte hielp ook niet.
Camilla schijnt in het echt trouwens een fantastisch leuk mens te zijn, heel erg grappig en sociaal. Tijdens gelegenheden wil iedereen naast haar zitten.
Ze vonden Camilla niet geschikt als toekomstige koningin.quote:Op maandag 16 november 2020 20:17 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Weet je ook (nog..) waaróm ze niet mochten trouwen?
En een meisje van net 18 wel... ?quote:Op maandag 16 november 2020 21:30 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ze vonden Camilla niet geschikt als toekomstige koningin.
Dat was Vera Farmiga die o.a. ook in The Departed speelde.quote:Op maandag 16 november 2020 17:45 schreef freaky40 het volgende:
Gillian Anderson als Thatcher is hilarisch, weet niet of dat de bedoeling is maar moet er nu al er vreselijk om lachen. Ik ken haar nog uit haar rol in Bates Motel als de moeder van Norman Bates.
Verder schieten ze door de tijd. Ik heb nu 3 afleveringen gezien ik vind het nu al een groot succes. Het is allemaal wat toegankelijker geworden zo lijkt het. Misschien omdat je een beeld hebt bij de personen/personages die nu te zien zijn, dat licht wat verser in het geheugen. Diana is ook erg goed gepersifleerd, dat meisje doet het erg goed die het speelt.
Zoals Dickie het tegen Charles omschreef: een makkelijk lief meisje dat de regels kent en ze volgt. Dan is jonger makkelijker te vormen. Camilla was te zelfstandig.quote:Op maandag 16 november 2020 21:30 schreef Declan-Harp het volgende:
E
[..]
En een meisje van net 18 wel... ?
Maar hij had haar niet zó hoeven behandelen..quote:Op dinsdag 17 november 2020 06:24 schreef KillerBee4ever het volgende:
Daarnaast: Camilla was al getrouwd, al voor Charles Diana leerde kennen. Ook een probleempje...
Hierboven zegt iemand dat Charles een behoorlijke klootzak was. Ja en nee, hij is toch ook het huwelijk met Diana in 'geforceerd', het is hem opgelegd, hij had geen keuze. En hij was voor het huwelijk al ziels ongelukkig.
Als het koninklijk huis zijn relatie met Camilla toe had gestaan, dan hadden zij uiteindelijk getrouwd geweest en had Diana een normaal leven kunnen leiden en ze had nu nog geleefd...
Dat Charles zijn relatie (vriendschap of meer) met Camilla definitief had moeten beeindigen, toen hij Diana leerde kennen, ben ik het helemaal mee eens. Maar Camilla was (zo te zien) zijn enige uitlaatklep.
Camilla had echter ook beter mogen weten, zij had ook de relatie kunnen verbreken. In plaats hiervan nodigt ze Diana uit voor een etentje, en tergt haar nog wat meer, imho echt not done.
Als dit echt zo gebeurd is, dan vind ik eerder dat Camilla iets te verwijten valt, in dit hele driehoeks verhaal.
Ze straalt wel altijd heel veel gezelligheid uit.quote:Op maandag 16 november 2020 20:12 schreef lunapuella het volgende:
[..]
De familie was in de eerste plaats de bron van ellende, ze hadden Charles en Camilla gewoon meteen moeten laten trouwen. Maar goed, hoe Charles het daarna aanpakte hielp ook niet.
Camilla schijnt in het echt trouwens een fantastisch leuk mens te zijn, heel erg grappig en sociaal. Tijdens gelegenheden wil iedereen naast haar zitten.
Er komen er nog 2quote:Op vrijdag 20 november 2020 10:58 schreef tiki het volgende:
4e seizoen nu ook helemaal gezien.
Heel goede serie met uitstekende acteurs.
Alleen vind ik juist Gillian Anderson iets minder. Wat iemand eerder hier al noemde komt ze een beetje teveel als een typetje over.
De stijl van praten van de echte Thatcher doet ze redelijk goed na, maar net iets te overdreven.
De scenes tussen the Queen en haar zijn wel meesterlijk. Je voelt de spanning tussen de twee.
Al met al kijk ik weer uit naar het laatste seizoen!
Bates Motel zit ze ook in, toen vond ik haar al een talent. Ook te zien op Netflix.quote:Op vrijdag 20 november 2020 04:24 schreef roos94 het volgende:
Gillian Anderson voegt echt veel toe aan de show. Leuke actrice
Ik had daar als hoogbejaarde niet zoveel moeite mee, die vorige seizoenen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:45 schreef freaky40 het volgende:
Gisteren seizoen 4 afgerond. De afleveringen waren goed door te komen, bij de vorige seizoenen was het toch wat moeilijker te volgen door ingewikkelde verhaallijnen. Komt denk ik ook omdat er steeds meer opgeschoven wordt in de tijd en het dus steeds recenter en herkenbaarder wordt.
Ik ook niet, maar ik scheel dan ook maar 3 jaar met de Queen.quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had daar als hoogbejaarde niet zoveel moeite mee, die vorige seizoenen.
Je bent al eerder verteld in dit topic dat ze niet in Bates Motel zit. Dat is Vera Farmiga (oa van The Departed)quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:43 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Bates Motel zit ze ook in, toen vond ik haar al een talent. Ook te zien op Netflix.
Huh? Je bedoelt in het eerste seizoen?quote:Op vrijdag 20 november 2020 18:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik scheel dan ook maar 3 jaar met de Queen.
Het piepkuiken is waarschijnlijk van 1994, maar doet alsof ze 94 jaar oud is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |