Toen volgde ik Democracy nog niet, daar heb ik dus geen mening over.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:08 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ik ken alle drie kanalen goed. Maar de voorstelling van Democracy Now over de Russische rol in Oost-Oekraine in feitelijk onjuist.
Nee, Krim. Dat werd veroordeeld op RT (Abby Martin). Verder gaat het om mensen, ook bij slechte media heb je goede mensen en ook bij goede media heb je slechte mensen. Dat neemt niet weg dat er verschillen zijn tussen de kanalen. Je moet weten welk kanaal je voor wat gebruikt en hoe je ze gebruikt. Het is een middel, gebruik diverse kanalen en ga er goed mee om. Zolang je maar kritisch kan denken en niet alles direct aanneemt en zelf wat onderzoek doet...quote:In die kwestie was RT ook een onversneden propaganda kanaal. En dat oordeel staat geheel los van de MH17 (mocht je dat denken).
De ontwikkelingen in Oost-Oekraine heb ik een jaar lang intensief gevolgd (12 uur per dag). Daarvan heb ik geleerd hoe misleidend media kunnen zijn, en ook dat onderwijs en pluriforme media onvoldoende zijn. Je moet tenminste op 1 informatiekanaal kunnen vertrouwen en zonder dat geloof je maar in een mogelijk versie (je kiest partij en dat maakt het eenvoudig). Want je zit niet zelf op de plek waar je kunt zien wat er gebeurd (dat is vaak ook achter de schermen). Veel kwesties zijn van dien aard, dat er geen reden is om de toedracht met alle mogelijke middelen te verhullen. Maar in een conflict situatie ligt dat anders.quote:Op woensdag 9 november 2016 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Toen volgde ik Democracy nog niet, daar heb ik dus geen mening over.
[..]
Nee, Krim. Dat werd veroordeeld op RT (Abby Martin). Verder gaat het om mensen, ook bij slechte media heb je goede mensen en ook bij goede media heb je slechte mensen. Dat neemt niet weg dat er verschillen zijn tussen de kanalen. Je moet weten welk kanaal je voor wat gebruikt en hoe je ze gebruikt. Het is een middel, gebruik diverse kanalen en ga er goed mee om. Zolang je maar kritisch kan denken en niet alles direct aanneemt en zelf wat onderzoek doet...
Waarmee ik terug ben bij mijn eerste reactie die m.i. de essentie bevat, er zijn slechts twee effectieve wapens tegen propaganda: pluriforme vrije media en goed onderwijs.
quote:Op woensdag 9 november 2016 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
twitter:ewaldeng twitterde op woensdag 09-11-2016 om 13:14:20If you want to probe the soul of the white backlash against the Washington establishment, read this https://t.co/ne0KuxaaZQ reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |