Duimstand AANquote:Op woensdag 9 november 2016 13:20 schreef exode het volgende:
Sorry, ik storm binnen. Het is bij ons nogal chaotisch en stressvol momenteel dus mijn spaarzame vrije tijd gaat vooral op aan slapen.
Morgen voor poging 7 naar het AMC. Dat wordt weer 2 weken duimen draaien...
Heel veel succes! Hopelijk is het nu snel raakquote:Op woensdag 9 november 2016 13:20 schreef exode het volgende:
Sorry, ik storm binnen. Het is bij ons nogal chaotisch en stressvol momenteel dus mijn spaarzame vrije tijd gaat vooral op aan slapen.
Morgen voor poging 7 naar het AMC. Dat wordt weer 2 weken duimen draaien...
Nope wij hebben dat advies niet gehad. En deze ronde had ik er ook enkele van rond de 10. Ik vind het ook een beetje raar om dat advies te krijgen als ze nog relatief klein zijn. Uiteindelijk waren er bij mij drie doorgegroeid (17, 15 en 14.5) en zijn we na een lang gesprek toch doorgegaan met de iui. Ik zou proberen er nu nog geen zorgen over te maken en de echo van zaterdag af te wachten. Kans is best groot dat ze niet allemaal doorgroeien en dan kunnen jullie nog een keuze maken.quote:Op donderdag 10 november 2016 12:32 schreef BobbyMcGee het volgende:
goed omschreven Arja!
Ik las laatst in de OP ook het bericht over ananas eten, warme voeten houden, valium slikken, enzovoorts. Mijns inziens mag het wel uit de OP als er geen wetenschappelijke ondersteuning voor zulke dingen is. Je kunt jezelf helemaal gek maken door van alles te gaan doen onder het mom 'schaadt het niet dan baat het niet', en dat is ook je goed recht als je dat graag wilt, maar ik merk dat ik er onzeker van word.
In het ziekenhuis zagen ze vier wat grotere follikels. Eén van 12 mm, en de rest rond de 10 mm. Ik krijg zaterdag weer een echo, en ze hopen dat er dan maximaal twee follikels door gegroeid zijn. Ze raadde ons ook aan om geen onbeschermde seks meer te hebben, omdat de kans op een meerling groter is. Hebben jullie dit advies ook wel eens gehad? Ik vind het moeilijk te verdragen dat we van deze grotere kans geen gebruik mogen maken omdat er een (heel kleine) kans op een drie- of vierling is. Anderzijds zou ik het onverantwoord vinden om het risico op een drie/vier-ling bewust te lopen. Dilemma dus
Goeie comeback, die ga ik ook eens proberenquote:Op woensdag 9 november 2016 20:17 schreef Arja het volgende:
Oh ja majo, "je moet het loslaten", dan zei ik: ik ben deze week 4 keer in het ziekenhuis geweest om met mijn benen gespreid in de beugels te liggen, heb een uur in de wachtkamer doorgebracht, een uur in de rij van de apotheek gestaan, hierdoor een vergadering gemist en een belangrijke werkafspraak afgezegd die ik weer in moet halen, elke avond blauwe plekken in mijn buik gespoten stipt op tijd, eerder van een leuk feestje weg gegaan omdat ik op fucking zondagochtend om 8 uur in het ziekenhuis moest zijn, ik heb stemmingswisselingen van de hormonen, mijn seksleven is naar de haaien, ik moet 5 keer per dag ook op mijn werk kutbolletjes vaginaal inbrengen waarvan ik zo veel afscheiding krijg dat ik het voel lopen, ik heb een weekendje weg moeten laten schieten, mijn eierstokken zitten zo vol dat het zeer doet om met gekruiste benen te zitten, dus vertel jij me maar hoe ik er dan niet mee bezig kan zijn???![]()
![]()
Ik vind het net als Bottoms best een vreemd advies om nu al te gevenquote:Op donderdag 10 november 2016 12:32 schreef BobbyMcGee het volgende:
goed omschreven Arja!
Ik las laatst in de OP ook het bericht over ananas eten, warme voeten houden, valium slikken, enzovoorts. Mijns inziens mag het wel uit de OP als er geen wetenschappelijke ondersteuning voor zulke dingen is. Je kunt jezelf helemaal gek maken door van alles te gaan doen onder het mom 'schaadt het niet dan baat het niet', en dat is ook je goed recht als je dat graag wilt, maar ik merk dat ik er onzeker van word.
In het ziekenhuis zagen ze vier wat grotere follikels. Eén van 12 mm, en de rest rond de 10 mm. Ik krijg zaterdag weer een echo, en ze hopen dat er dan maximaal twee follikels door gegroeid zijn. Ze raadde ons ook aan om geen onbeschermde seks meer te hebben, omdat de kans op een meerling groter is. Hebben jullie dit advies ook wel eens gehad? Ik vind het moeilijk te verdragen dat we van deze grotere kans geen gebruik mogen maken omdat er een (heel kleine) kans op een drie- of vierling is. Anderzijds zou ik het onverantwoord vinden om het risico op een drie/vier-ling bewust te lopen. Dilemma dus
Zeker interessant! Wel bizar van die volle blaas. Ik had hier al vaker gelezen dat mensen gevraagd werd om een volle blaas te hebben, ik wist daar helemaal niks vanquote:Op donderdag 10 november 2016 12:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Deze site vond ik wel weer interessant:
https://sites.google.com/(...)ch/iui-success-rates
Een rij onderzoeken naar de succeskansen bij IUI onder verschillende omstandigheden. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er uit een onderzoek is gebleken dat IUI met volle blaas 14% kans geeft ten opzichte van 7% kans bij een lege blaas. Afgelopen keer was mijn blaas niet bepaald vol en ging de IUI ook moeizaam; dat gaat me komende keer dus niet overkomen.
en dat je maar steeds bedenkt hoe noem je dat toch ook al weer al de oorzaak niet bekend is, kwartje viel "onbegrepen onvruchtbaarheid''quote:CONCLUSION: For couples with unexplained and mild male factor subfertility, primary offer of a full IVF cycle is less costly and more cost-effective than providing IUI (of any modality) followed by IVF.
quote:Op woensdag 9 november 2016 20:17 schreef Arja het volgende:
Oh ja majo, "je moet het loslaten", dan zei ik: ik ben deze week 4 keer in het ziekenhuis geweest om met mijn benen gespreid in de beugels te liggen, heb een uur in de wachtkamer doorgebracht, een uur in de rij van de apotheek gestaan, hierdoor een vergadering gemist en een belangrijke werkafspraak afgezegd die ik weer in moet halen, elke avond blauwe plekken in mijn buik gespoten stipt op tijd, eerder van een leuk feestje weg gegaan omdat ik op fucking zondagochtend om 8 uur in het ziekenhuis moest zijn, ik heb stemmingswisselingen van de hormonen, mijn seksleven is naar de haaien, ik moet 5 keer per dag ook op mijn werk kutbolletjes vaginaal inbrengen waarvan ik zo veel afscheiding krijg dat ik het voel lopen, ik heb een weekendje weg moeten laten schieten, mijn eierstokken zitten zo vol dat het zeer doet om met gekruiste benen te zitten, dus vertel jij me maar hoe ik er dan niet mee bezig kan zijn???![]()
![]()
Ja daar genoot ik wel een beetje van.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:11 schreef droomvrouwtje het volgende:
[..]Ik heb ooit dezelfde reactie gegeven, toen stonden ze met de mond vol tanden. En was het euh euh, ja loslaten word dan wel erg moeilijk
Voor vroege (interne) echo's wordt ook een volle blaas gevraagd, volgens mij iets te maken met contrast op de achtergrond en/of dat het je baarmoeder in een betere positie voor beeldvorming brengt. Ws dus ook beter bereikbaar voor IUI (of gebruiken ze daar ook echo bij misschien?)quote:Op donderdag 10 november 2016 15:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie comeback, die ga ik ook eens proberen
[..]
Ik vind het net als Bottoms best een vreemd advies om nu al te gevenBij mij zag het er ook naar uit dat er 2 eitjes aan het groeien waren maar later bleek slechts 1 daarvan door te groeien en stopte de andere voortijdig. Wij hebben dat advies ook niet gekregen, wel de vraag of we het een probleem zouden vinden als het een tweeling zou worden.
[..]
Zeker interessant! Wel bizar van die volle blaas. Ik had hier al vaker gelezen dat mensen gevraagd werd om een volle blaas te hebben, ik wist daar helemaal niks vanIk ben zelf juist heel erg van het nog snel even plassen omdat ik snel last krijg van een volle blaas. Maar dat ga ik nu zeker ook anders doen!
Dat klinkt wel logisch inderdaadquote:Op donderdag 10 november 2016 23:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Voor vroege (interne) echo's wordt ook een volle blaas gevraagd, volgens mij iets te maken met contrast op de achtergrond en/of dat het je baarmoeder in een betere positie voor beeldvorming brengt. Ws dus ook beter bereikbaar voor IUI (of gebruiken ze daar ook echo bij misschien?)
Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat het voor de echo's niet uit maakt (een té volle blaas is soms zelfs niet zo handig), maar voor een terugplaatsing moet je inderdaad een (half)volle blaas hebben. Dan maken ze een uitwendige echo, dus dan heeft het inderdaad misschien iets te maken met contrast? Ik dacht altijd dat ze dan makkelijker het embryo 'achterin' de baarmoeder kunnen droppen. Ofzo.quote:Op donderdag 10 november 2016 23:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Voor vroege (interne) echo's wordt ook een volle blaas gevraagd, volgens mij iets te maken met contrast op de achtergrond en/of dat het je baarmoeder in een betere positie voor beeldvorming brengt. Ws dus ook beter bereikbaar voor IUI (of gebruiken ze daar ook echo bij misschien?)
Hmm zweet is wel hormonaal, toch? Zou me niets verbazen dat het van de hormonen komt. Vandaag weer echo toch?quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:39 schreef MaJo het volgende:
Kunnen zweetoksels ook een symptoom zijn? Ik heb de hele week al ontzettende stinkokselsik douche iedere dag en gebruik deo maar halverwege de dag ruik ik mezelf gewoon
nooit eerder last van gehad dus daarom denk ik dat het wellicht door de hormonen komt
Ik ben wel blij om dat te horen, dan ligt het tenminste niet aan mezelfquote:Op vrijdag 11 november 2016 07:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Hmm zweet is wel hormonaal, toch? Zou me niets verbazen dat het van de hormonen komt. Vandaag weer echo toch?
quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:26 schreef Cygne het volgende:
Ik moest bij de tp een volle blaas omdat ze anders 'een bochtje om moesten'? Zat ik daar met een volle blaas, liep het drie kwartier uit.![]()
MaJo, zou best kunnen.Sinds hormonen spuiten moet ik mijn mans deodorant gebruiken.
Fijn om te lezen dat er in andere ziekenhuizen soms andere keuzes worden gemaakt. Ik vind het prima dat er bij 3 of meer grote follikels geen inseminatie wordt gedaan, maar we maken nu wel gewoon gebruik van de kansen die we hebben door seks te hebbenquote:Op donderdag 10 november 2016 14:02 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Nope wij hebben dat advies niet gehad. En deze ronde had ik er ook enkele van rond de 10. Ik vind het ook een beetje raar om dat advies te krijgen als ze nog relatief klein zijn. Uiteindelijk waren er bij mij drie doorgegroeid (17, 15 en 14.5) en zijn we na een lang gesprek toch doorgegaan met de iui. Ik zou proberen er nu nog geen zorgen over te maken en de echo van zaterdag af te wachten. Kans is best groot dat ze niet allemaal doorgroeien en dan kunnen jullie nog een keuze maken.
Maar ik snap het gevoel heel erg goed. Want dat heeft ook gezorgd dat we ervoor gegaan zijn. Ook zagen zij er geen heel groot probleem in want "je bent natuurlijk ook geen 20 meer"
Ja gebruik ik nog steeds. Hopelijk gaat het na de bevalling wel over. Ik gebruik het trouwens in combinatie met een deopoeder van lush.quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben wel blij om dat te horen, dan ligt het tenminste niet aan mezelf
Net inderdaad echo gehadDe groei viel helaas nog steeds tegen, 7,5mm op cd 13
Waarschijnlijk gaat de dosering weer omhoog. Voor de zekerheid bloed laten prikken om te kijken of ook daar het hormoon achterblijft. Vanmiddag word ik gebeld.
[..]Moet je dat nog steeds gebruiken dan? Oftewel, gaat het nooit meer over?
Die mannendeo tip is wel een goeie trouwens
Jammer dat ze niet goed groeien. Hopelijk lukt het met een hogere dosis wel!quote:Op vrijdag 11 november 2016 10:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben wel blij om dat te horen, dan ligt het tenminste niet aan mezelf
Net inderdaad echo gehadDe groei viel helaas nog steeds tegen, 7,5mm op cd 13
Waarschijnlijk gaat de dosering weer omhoog. Voor de zekerheid bloed laten prikken om te kijken of ook daar het hormoon achterblijft. Vanmiddag word ik gebeld.
[..]Moet je dat nog steeds gebruiken dan? Oftewel, gaat het nooit meer over?
Die mannendeo tip is wel een goeie trouwens
quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:56 schreef Peacefulll het volgende:
Bobby, drielingben je gelijk klaar
Zo zie ik het inderdaad ook, het is dubbel maar zo is het leven ook wel.quote:Op zaterdag 12 november 2016 09:56 schreef Peacefulll het volgende:
MaJo, vervelend dat de groei tegenvalt. En alvast een dikkevoor maandag. Lijkt me wel wat raar, afscheid nemen van een leven terwijl jullie proberen een leven te creëren. Ergens klinkt het ook wel weer mooi als ik dit zo typ.
Oh en stinkoksels heb ik ook vlak voordat ik ongesteld moet worden. Dan gieren de (verkeerde) hormonen door mijn lijf en dan ruik ik mezelf heel snel.
Bobby, drielingben je gelijk klaar
Wat balen zegquote:Op zaterdag 12 november 2016 13:55 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]![]()
De ophef lijkt voor niets; vanochtend waren de eiblaasjes niet gegroeid. Kom je daar in het weekend om half acht je nest voor uit![]()
Silver: hoe gaat het met jou nu? Hou je het nog een beetje uit? Heb je al een voorgevoel?
Spannend hoor! Nog een weekje geduld en dan weet je ook waar je aan toe bent.quote:Op zondag 13 november 2016 14:11 schreef SilverSjoiis het volgende:
De eerste week is eigenlijk wel voorbij gevolgen, want ik mag volgende week maandag al bloedprikken!![]()
Ik voel van alles, maar is het een mogelijke zwangerschap, een herfstdipje of bijwerkingen van de kutpillen? Ik heb géén idee!
Ah de welbekende kutbollenquote:Op zondag 13 november 2016 20:08 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Zonde, Bobby! Wanneer moet je nu weer? Zijn ze helemaal niet gegroeid, of alleen heel weinig? Heeft het zin de dosis aan te passen?
Klinkt veelbelovend, Silver! En wat heerlijk dat de tijd snel gaat. Moet je dan ook nog een thuistest doen, of alleen bloed? Vreemd hoe ook dát verschilt per ziekenhuis.
MaJo: na de punctie/terugplaatsing (nog meer verschillend beleid) moet je bolletjes utrogestan vaginaal inbrengen. Kutpillen, dusGeen enkel probleem als je tampons gewend bent, behalve de smurrie die je dan krijgt..
Niet plezant
Exode, hoe is het met MevrouwExode?
Oh echt?quote:Op zondag 13 november 2016 20:35 schreef droomvrouwtje het volgende:
Helaas geven die kutbollen wel bijwerkingen. Misselijkheid, vol gevoel, moeheid.. oh en je kan er tussentijds ook nog bloedingen van krijgen. Heel verwarrend dus, daarom is het devies altijd testen op de testdag ook al denk je ongesteld te zijn geworden.
Jaaaa ik wil welquote:Op zondag 13 november 2016 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
Laiverts, ik zie dat jullie het over 'de' kutbollen hebben. Ik heb ze van Cygne gekregen en om nog wat weekjes vol te maken ook nog een heleboel van iemand anders. Ik heb er nu dus nog flink veel over. Kan ik er iemand blij mee maken tegen verzend?
Thanksquote:Op zondag 13 november 2016 21:49 schreef Hilzillah het volgende:
Ookees! Dan verdeel ik ze tussen jullie twee. Stuur maar pb'tje met adresssssss
Ik vind het nu écht even een eikel... Een hele grote... Hij weet dat ik ze ook gekregen heb. En ik heb nadat ik er mee klaar was volgens mij ook echt hardop gezegd dat ze vast nog wel iemand van nut konden zijn.quote:
Haha heerlijke druif is het ookquote:Op maandag 14 november 2016 07:13 schreef Hilzillah het volgende:
Iemand blij maken met een dode mus... Ik kan datSorry....
Wat fijn dat je weer aan de clomid mag! Helemaal niks doen is inderdaad helemaal frustrerendquote:Op dinsdag 15 november 2016 09:58 schreef Gala6183 het volgende:
Majo![]()
Ik mag deze week weer beginnen met Clomid. Ik ben erg blij dat er weer iets gaat gebeuren, dat stilstaan en afwachten is ook niks.
Waarvoor zijn die kutpillen trouwens? Ik heb ze nooit gehad bij de IUI. Alleen 2 prikken pregnyl.
Wel vergelijkbaar jaquote:Op dinsdag 15 november 2016 10:00 schreef Cygne het volgende:
Fijn MaJo dat het afscheid mooi was.![]()
Goede groep hebben jullie. Waarschijnlijk hetzelfde als de sfeer op jullie bruiloft.
Thanksquote:
Ik moest om (tevergeefsquote:Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Over die kutbollen: dat zijn toch progesteronpillen? Er is toch helemaal geen noodzaak om die te gebruiken, behalve dan wanneer de innestelingsfase niet goed gaat (als je bijvoorbeeld te snel weer ongesteld wordt)? Bij mij is de laatste keer mijn progesteron gemeten en die was hoog genoeg. Bovendien werd ik netjes na 13 dagen ongesteld. Ik zie daarom niet echt het nut in van via-via kutbollen regelenWaarom denken jullie dat je dat nodig hebt, MaJo en Barreltje?
Was dat het geval omdat je wel bloedingen had? Of is er een andere reden om aan te nemen dat je een grotere kans op een miskraam hebt/had?quote:Op woensdag 16 november 2016 14:24 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Ik moest om (tevergeefs) een miskraam te voorkomen zelf progesteron spuiten. Had denk ik liever die pillen gehad.
Ik prik na een tp nog 3x gedurende twee weken pregnyl. Dat moet zorgen dat je lichaam zo lang mogelijk in de pre-menstruatiefase blijft en het teruggeplaatste vruchtje dus zo goed mogelijk de kans krijgt om in te nestelen. Maar er werd hier een poosje geleden ook al 's besproken dat het beleid per zkh wat verschilt hierin.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Over die kutbollen: dat zijn toch progesteronpillen? Er is toch helemaal geen noodzaak om die te gebruiken, behalve dan wanneer de innestelingsfase niet goed gaat (als je bijvoorbeeld te snel weer ongesteld wordt)? Bij mij is de laatste keer mijn progesteron gemeten en die was hoog genoeg. Bovendien werd ik netjes na 13 dagen ongesteld. Ik zie daarom niet echt het nut in van via-via kutbollen regelenWaarom denken jullie dat je dat nodig hebt, MaJo en Barreltje?
Utrogestan zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies dik blijft, hierdoor wordt de kans groter dat je lichaam het beter oppakt.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef BobbyMcGee het volgende:
Het afscheid klinkt mooi, MaJo. Wel een heftige week die jullie achter de rug hebben. Het relativeert wel enorm he?
Hopelijk werkt de hogere dosis beter MaJo!
De vorige keer (maandag) waren mijn eiblaasjes weer niets gegroeid. Maar ik voel de laatste dagen allerlei steken in dat gebied, dus ik heb de hoop dat ze morgen wel groter blijken te zijn.
Ik heb ook eens op tafel gegooid dat ik het wat lastig vind dat het traject nog zo vaag is. We hebben nu besproken dat er (mits de zaadkwaliteit boven de 0,5 miljoen blijft) 6 IUI pogingen gedaan worden, en we daarna verder kijken. Er kan dan alsnog besloten worden voor meer IUI pogingen. De verpleegkundige zei treffend dat we nog nooit een echte kans hadden gehad voordat we met IUI begonnen aangezien mijn cyclus zo lang duurde. Bij normale stellen is 80% binnen een jaar zwanger, dus ze willen ons nu ook vrij veel kansen met IUI geven. Het gesprek was echt een opluchting voor me. Ik had steeds in mijn hoofd dat we misschien na deze poging al wel over zouden moeten op ICSI, en daar ben ik mentaal nog helemaal niet aan toe. Ik vind het dus erg fijn dat we gewoon nog een tijd IUI kunnen proberen.
Ik ga het vrijdag vragenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:38 schreef Cygne het volgende:
Overigens zou ik zelf niet op eigen houtje pregnyl durven te gebruiken ivm t risico op overstimulatie. Met utrogestan zou ik daar minder bang voor zijn.
Maaj, ik denk dat jouw zkh best wel open staat voor eigen input. Ik heb tijdens mijn eigen traject bestvwat zelf mogen bepalen, binnen de grenzen natuurlijk.
quote:Op woensdag 16 november 2016 17:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga het vrijdag vragen
Ik heb weer veel bloedverlies, begin er een beetje moe van te worden
Dan ben ik ook te gedweequote:Op woensdag 16 november 2016 14:43 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Ik prik na een tp nog 3x gedurende twee weken pregnyl. Dat moet zorgen dat je lichaam zo lang mogelijk in de pre-menstruatiefase blijft en het teruggeplaatste vruchtje dus zo goed mogelijk de kans krijgt om in te nestelen. Maar er werd hier een poosje geleden ook al 's besproken dat het beleid per zkh wat verschilt hierin.
Having said that: ik zou zelf geloof ik niet van het met 'mijn' artsen afgesproken beleid afwijken, elke totaalbehandeling is als het goed is goed afgestemd. Maar wie weet ben ik wel te gedwee daarin
Nog steeds pauze, en dat voelt nog wel even fijn. We beginnen in het nieuwe jaar weer.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:46 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dan ben ik ook te gedwee
Hoe gaat het bij/met jou?
Artsen hebben graag patiënten die durven te vragen, omdat ze dan het idee hebben dat je weet waar je mee bezig bent. Als jij vraagt waarom je bijvoorbeeld geen Utrogestan krijgt, of waarom ze kiezen voor Menopur ipv Puregon, of Ovitrelle ipv Pregnyl, kunnen ze het je uitleggen. De meeste artsen doen dat graag. Als je niks vraagt, leer je niks.quote:Op donderdag 17 november 2016 10:29 schreef BobbyMcGee het volgende:
Thanks voor de uitleg over de utrogestan-pillen. Ik neig ook naar 'gedwee' zijn, al lees ik wel vrij kritisch mee. Toch vind ik het spannend om kritische vragen te stellen, omdat ik bang ben het stempel 'vervelende patient' te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de Gonal-F: iedereen reageert anders. Zoals ik zei, ik werd er heel erg moe van (lees: 11 uur op een dag slapen), anderen merken amper iets. En tegen het eind was mijn buik vrij opgeblazen door de grote follikels, maar dit zal vast minder zijn als je voor IUI zou gaan.
De naald is heel dun. Ik vond m helemaal niet vervelend en nog belangrijker: de vloeistof is dun en voel je niet 'naar binnen gaan' (bij triptofem of decapeptyl wel, bijvoorbeeld). De plek zelf was zelden beurs of blauw. Je moet inderdaad wel elke dag op dezelfde tijd spuiten (8 uur 's avonds) en de Gonal moet in de koelkast bewaard worden, wat niet altijd praktisch is als je een dag weg bent. Je krijgt vaak 1 grotere spuit mee voor meerdere dagen waar je dan steeds een nieuwe naald op draait.
Ik moest na 6/7 dagen Gonal spuiten voor de eerste echo en daarna om de dag. Als de groei tegenvalt, kan er soms een dag langer tussen zitten. Deze bezoekjes duren overigens meestal 5-10 minuten, afhankelijk van hoe lang ik nodig heb om mijn kleren/schoenen uit en aan te trekken, en mijn mobiel te vinden om de nieuwe afspraak in op te slaan![]()
quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
MaJo, wat fijn dat het nu wel komt! Waarom gebruik je gonal als het ook in eigen cyclus zou kunnen? (als dit verkeerd klinkt: ik ben oprecht nieuwsgierig!)
Ik reageer heel heftig op hormonen (zowel humeur als energieniveau, gewicht, darmen, etc) wat dus nog erger werd bij de mmm. Toch was ik niet tevreden over de tp in eigen cyclus. Vooral omdat ik al na 2 dagen (7 dpo) ongesteld werdIk zou een eventuele volgende keer utrogestan mogen gebruiken, ondanks dat hier een wetenschappelijke ondersteuning voor is, aldus mijn ziekenhuis...
Barreltje aan het hypochondrieenZal ik mee doen? Leuk fantaseren over een zomerbaby!
En een (soort van) kerstkindje voor Gala!![]()
![]()
Skittles! Mijn Santa!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de Gonal-F: iedereen reageert anders. Zoals ik zei, ik werd er heel erg moe van (lees: 11 uur op een dag slapen), anderen merken amper iets. En tegen het eind was mijn buik vrij opgeblazen door de grote follikels, maar dit zal vast minder zijn als je voor IUI zou gaan.
De naald is heel dun. Ik vond m helemaal niet vervelend en nog belangrijker: de vloeistof is dun en voel je niet 'naar binnen gaan' (bij triptofem of decapeptyl wel, bijvoorbeeld). De plek zelf was zelden beurs of blauw. Je moet inderdaad wel elke dag op dezelfde tijd spuiten (8 uur 's avonds) en de Gonal moet in de koelkast bewaard worden, wat niet altijd praktisch is als je een dag weg bent. Je krijgt vaak 1 grotere spuit mee voor meerdere dagen waar je dan steeds een nieuwe naald op draait.
Ik moest na 6/7 dagen Gonal spuiten voor de eerste echo en daarna om de dag. Als de groei tegenvalt, kan er soms een dag langer tussen zitten. Deze bezoekjes duren overigens meestal 5-10 minuten, afhankelijk van hoe lang ik nodig heb om mijn kleren/schoenen uit en aan te trekken, en mijn mobiel te vinden om de nieuwe afspraak in op te slaan!!
Dat iedereen weer anders reageert snap ik welHell, ik reageerde eerst goed op clomid drie jaar terug en nu ook helemaal niet meer.
Dankje voor de informatie! 8 uur 's avonds word dan wel heel leuk bij avonddiensten tot 22:00 en een koelkast nodig![]()
Welkom! Hopelijk helpt de gonal F! Ik vond mezelf prikken heul eng maar heb het wel gedaan (alleen niet met gonal F maar met progesteron dus aan mijn ervaringen heb je niet zo veel). De ene keer met blauwe plek, de andere keer zonder.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:22 schreef Skittles het volgende:
![]()
Hoi.
Helaas gaat het nu wat moeilijker dan bij het proberen zwanger te raken van Lou. Daar reageerde m'n lijf goed op 50 mg clomid, maar nu bij 150 mg is er nog steeds geen groei van een follikel![]()
M'n lijf heeft nog 9 dagen om een follikel te laten groeien. Anders breken we deze poging weer af en gaan we over op gonal F spuiten. Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen om me alvast voor te bereiden. Sowieso vind ik mezelf spuiten opeens een enorme drempel, terwijl ik zonder opkijken een insulinespuit bij een ander erin plantHoe gaat het nou verder in z'n werk? Moet het op vaste tijden, hoe zijn de naalden, bijwerkingen, hoe blauw en/of pijnlijk is je buik, hoe vaak zit je in het ziekenhuis om de groei in de gaten te houden?
Nou hier zijn ze van Protokol ist Protokolquote:Op vrijdag 18 november 2016 15:32 schreef Barreltje het volgende:
en Gala, wat balen joh! is de buitenlandse medische wereld uiteindelijk toch zo rigide of zit er wel enigszins flexibiliteit in?
Ik heb wel eens op internet gelezen, dat het niet kwaad kan als je een keer de spuiten bijvoorbeeld om 4 uur uit de koelkast haalt. Maar, ze adviseren ook de spuiten in de groentela te bewaren, omdat het anders steeds warmer/kouder wordt als de deur open gaat.quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:54 schreef Skittles het volgende:
[..]!!
Dat iedereen weer anders reageert snap ik welHell, ik reageerde eerst goed op clomid drie jaar terug en nu ook helemaal niet meer.
Dankje voor de informatie! 8 uur 's avonds word dan wel heel leuk bij avonddiensten tot 22:00 en een koelkast nodig
wat voor werk doe je Skittles?quote:Op vrijdag 18 november 2016 15:54 schreef Skittles het volgende:
[..]!!
Dankje voor de informatie! 8 uur 's avonds word dan wel heel leuk bij avonddiensten tot 22:00 en een koelkast nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat voor werk doe je Skittles?
evt een koelboxje meenemen? op dit moment en de komende tijd is het sowieso koud buiten, dus iets in de auto laten liggen zou ook moeten kunnen ( een koelkast is ook ongeveer 7 graden)
moet de gonal -F echt strikt in de koelkast liggen? het spul wat ik kreeg ( ben even de naam kwijt --> hypochonderen AAN!!! ) hoefde niet meteen in de koelkast. " even" niet in de koelkast ( ik ging die dag dat ik het meekreeg op zakenreis) was niet zo'n problem. het maakt alleen dat de houdbaarheid verkortte ( maar het was sowieso houdbaar tot okt 2017 geloof ik)
en verder hypochonderen:Spannend BarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dat afwachten is zo stom. Ik hoop op een positieve uitkomst!
Bron: fertiliteit.infoquote:Hoe bewaart u de GONAL-f™ voorgevulde pen?
Bewaar de pen voor het eerste gebruik in de koelkast bij een temperatuur van 2-8°C (niet laten bevriezen!).
Binnen de houdbaarheidstermijn mag het product maximaal 3 maanden worden bewaard bij of beneden 25°C zonder opnieuw gekoeld te worden en dient het te worden weggegooid als het na 3 maanden niet is gebruikt.
Noteer op de GONAL-f™ voorgevulde pen de eerste gebruiksdag van de oplossing voor injectie.
Bewaar de pen na het eerste gebruik maximaal 28 dagen in de koelkast bij 2-8°C of bij kamertemperatuur (max. 25°C).
Een ongebruikte pen mag niet meer gebruikt worden na de vervaldatum, vermeld op het etiket na EXP. De vervaldatum verwijst naar de laatste dag van de maand.
Bij mij zeiden ze het én zat er zo'n sticker op: "gekoeld bewaren"quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:14 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oef ja onhandig dan als je met koeltasjes sleept enzo. Het staat ook in de bijsluiter trouwens. En het is ook fijner want koude vloeistof inspuiten is geen grapje. Hier lag de pen op de badkamer, als ik dan rond 6u naar de wc ging spoot ik meteen en kon ik op vrije dagen daarna meteen verder slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |