Ga je'm niet laten fitten?quote:Op woensdag 9 november 2016 19:45 schreef ddx het volgende:
Ja 54cm H2 icm 12cm stuurpen komt voor mij het beste uit kwa maat.
M'n rug doet al pijn als ik er naar kijk.quote:
Wacht dan ook tot de Weerribben wél bevroren zijn, dan is het een stuk leuker. Lekker ergens warme choco onderweg, mooi dat gefluit van je ijzers over het ijs, -10 en strakblauwe lucht...quote:Op donderdag 10 november 2016 14:28 schreef Oksel het volgende:
Straks weer schaatsen. Gatverdamme. Kutsport.
Omdat wat niet kan? Omdat je niet kan schaatsen?quote:Op donderdag 10 november 2016 14:46 schreef Oksel het volgende:
Ja, en dan op je bek gaan omdat het niet kan En pijn hebben omdat je geen gewenning hebt. En er daardoor niet van kunnen genieten. Dát wil ik voor zijn.
Schaatsen en schaatsen.quote:Op donderdag 10 november 2016 14:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat wat niet kan? Omdat je niet kan schaatsen?
En gewenning aan wat?
Meestal bij de koek en zopie tent.quote:Op donderdag 10 november 2016 15:38 schreef Oksel het volgende:
Kano denkt dat hij kan schaatsen.
Als kano schaatst, ziet er zo uit.
[ afbeelding ]
Mooie fiets zeg, je hebt wel wat met wit of niet . De bidonhouder op de zadelbuis lijkt best hoog te zitten in het frame. Die 4iii powermeter kun je die ook ooit weer switchen naar een andere crank? Is even zitten googlen maar met deze prijzen wordt een powermeter wel erg interessant.quote:Op woensdag 9 november 2016 13:57 schreef ddx het volgende:
Begin deze week de crank retour van 4iiii gekregen en de emonda slr opbouw is voltooid :
[ link | afbeelding ]
Voor het mooie zou ik zwarte bidonhouders willen monteren, maar deze zaten al bij het frame. (en zijn super licht)
Misschien dat ik nog andere wielen monteer (denk over de fulcrum racing zero carbon) maar voor nu even wielen erin die ik nog had staan. (mavic ksyrium slr)
is dat kiel-windeweer? die kan geloof ik iedereen snel en goed helpenquote:Op donderdag 10 november 2016 22:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Morgen naar Marten voor het bespreken van m'n nieuwe fiets.
Een paar elementen uit m'n boodschappenlijstje:
32mm banden
centre pull remmen op aansoldeernokken
licht oversized bovenbuis
verlengde balhoofdsbuis
horizontale padden
3 bidonhouders, laag gemonteerd
dubbele oogjes aan de padden
nokken voor lowrider
nokken voor achterdrager
spaakhouder
busjes voor slot
busjes voor spatborden
busjes voor standaard
custom voordrager geschikt voor lampen links + rechts plus montage centraal bovenop (3 lampen totaal)
custom stuurpen, extra lang
10 speed Campa met crosscommandeurs
triple voor 28/40/50
achter 12x26
stuur 44cm hart op hart
SON voornaaf + Edelux voor
Spatbord acherlicht + Reflector acherlicht
VO leren zadel
SPD pedalen
Ja 3 witte fietsen, kleuren doe ik wel in m'n kleding.quote:Op donderdag 10 november 2016 20:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie fiets zeg, je hebt wel wat met wit of niet .
Is meer dat de bovenbuis best schuin loopt en daardoor is het idd best krap kwa bidonhouder.quote:De bidonhouder op de zadelbuis lijkt best hoog te zitten in het frame.
Zit permanent op je crank vast.quote:Die 4iii powermeter kun je die ook ooit weer switchen naar een andere crank? Is even zitten googlen maar met deze prijzen wordt een powermeter wel erg interessant.
Inderdaad, Marten man m-gineering.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
is dat kiel-windeweer? die kan geloof ik iedereen snel en goed helpen
http://www.m-gineering.nl/svsc.htmquote:Ik zie geen enkele reden om nog voor een Campa groep te kiezen. De 'betere' groepen zijn onzinnig 11-speed met alle compatibiliteitsproblemen, slijtage, extra breukgevaar van de ketting en exhorbitante prijzen van dien, conventionele wielen voor de basisgroepen mogen ook al niet meer, kortom laat ze dood vallen daar in Vicenze.
Ach ja, als Ivo vanuit Zuid-Limburg helemaal naar het godvergeten Kiel-Windeweer gaat voor een fiets moet het wel bijzonder zijn.quote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Z het volgende:
Ik moet regelmatig gniffelen om stukjes op de M-gineering-site. Dit is (wellicht) de mooiste:
[..]
http://www.m-gineering.nl/svsc.htm
Toch mag ie 'm voor mij afmonteren met Campa .quote:Op donderdag 10 november 2016 22:47 schreef Z het volgende:
Ik moet regelmatig gniffelen om stukjes op de M-gineering-site. Dit is (wellicht) de mooiste:
[..]
http://www.m-gineering.nl/svsc.htm
Rohloff is erg duur, zo een naaf kost een rug. Ik zou dan een nuvinci 360 nemen. Die is traploos verstelbaar zoals de gearbox in een scooter of in een oud Daf autootje. Bovendien veel goedkoper.quote:Op vrijdag 11 november 2016 00:42 schreef bluemoon23 het volgende:
Hij is wel wat eigenzinnig volgens mij als ik die website bekijk, maar wel een vakman.
Zijn er veel lange afstand fietsers die een Rohloff naaf gebruiken ?
Of is dat meer voor de vakantie fietsers ?
Even vluchtig doorgelezen, lijkt me een gedateerde review die een (of een paar) keer aangepast is. Campa kwam met de 11 vit, toen had Shimano er nog 10. Die eerste 11 vit kettingen van Campa braken nog wel eens. Verder wisten we allang dat 105 en ultegra de beste prijspakkers zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:50 schreef Tommeke het volgende:
Die site is schitterend idd
Ivo, jij houdt je ook wel aan de regel n+1 he? Hoeveel fietsen heb je nu?
13, waarvan 2 fietsen voor stadsgebruik en een vouwfiets. Het valt nog best mee, m'n oom zat ooit boven de 50.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:50 schreef Tommeke het volgende:
Die site is schitterend idd
Ivo, jij houdt je ook wel aan de regel n+1 he? Hoeveel fietsen heb je nu?
Ik kan me goed voorstellen dat je 13 fietsen kan kopen en weinig dubbele hebt qua doeleindes.quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
13, waarvan 2 fietsen voor stadsgebruik en een vouwfiets. Het valt nog best mee, m'n oom zat ooit boven de 50.
Ik heb voor mezelf wel een regel opgesteld om het niet echt uit de hand te laten lopen, iedere fiets die ik heb moet geschikt zijn om minimaal een 200 mee te rijden. De fietsen moeten dus allemaal goed passen, goed rijden en me lol geven. Bij 2 is dat momenteel de vraag die gaan wellicht een keer de deur uit.quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je 13 fietsen kan kopen en weinig dubbele hebt qua doeleindes.
Bij 50 ben je een verzamelaar
Ik heb:
1 stadsfiets
2 racefietsen
1 mountainbike.
Treurig gesteld
quote:Op vrijdag 11 november 2016 08:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
iedere fiets die ik heb moet geschikt zijn om minimaal een 200 mee te rijden.
Ik zie een leuk idee voor een meet.quote:
2% verlies tov. een derailleur zeggen ze toch van een Rohloff? Dat valt wel mee.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Rohloff is erg duur, zo een naaf kost een rug. Ik zou dan een nuvinci 360 nemen. Die is traploos verstelbaar zoals de gearbox in een scooter of in een oud Daf autootje. Bovendien veel goedkoper.
Verder is zo een versnellingsnaaf een indirecte overbrenging en dat is vergeleken met ketting/cassette overbrenging verlies van vermogen.
http://www.vogelvrijefiet(...)-perfect-voor-e-bikequote:Op vrijdag 11 november 2016 06:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Rohloff is erg duur, zo een naaf kost een rug. Ik zou dan een nuvinci 360 nemen. Die is traploos verstelbaar zoals de gearbox in een scooter of in een oud Daf autootje. Bovendien veel goedkoper.
Verder is zo een versnellingsnaaf een indirecte overbrenging en dat is vergeleken met ketting/cassette overbrenging verlies van vermogen.
Ik zou wel een rohlof willen op m'n slechtweer/woonwerk fiets. Geen gezeik met kettingen enzo meer.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
2% verlies tov. een derailleur zeggen ze toch van een Rohloff? Dat valt wel mee.
Die nuvinci zou >10% verlies hebben. Dat lijkt me echt niet tof.
Ik zou dan voor een Pinion gaan, vind ik ook een mooi systeem.
Heb ik ook wel naar zitten kijken. Maar is nogal duur. Alfine 8 of 11 met belt is nog wel redelijk betaalbaar. Voor woon-werk zou 8 versnellingen genoeg zijn en als je er qua vertanding voor zorgt dat je in normale toestand in de 5e versnelling zit met 1:1 aandrijving.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou wel een rohlof willen op m'n slechtweer/woonwerk fiets. Geen gezeik met kettingen enzo meer.
Dat kan ook uiteraard. iig zo'n beltdriven ding.quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Heb ik ook wel naar zitten kijken. Maar is nogal duur. Alfine 8 of 11 met belt is nog wel redelijk betaalbaar. Voor woon-werk zou 8 versnellingen genoeg zijn en als je er qua vertanding voor zorgt dat je in normale toestand in de 5e versnelling zit met 1:1 aandrijving.
Hebben 8 en 11 hetzelfde schakelbereik dan?quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:55 schreef kaasplankje het volgende:
Dan zou ik alfine 11 pakken dat is een goede naaf bij de 8 speed zijn de stappen tussen de gears te groot.
Enne al die versnellingsnaven wegen als dieplood.
Hebben verschillend bereik:quote:Op vrijdag 11 november 2016 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hebben 8 en 11 hetzelfde schakelbereik dan?
1600 gram is trouwens wel fors voor een naaf. Aan de andere kant, op m'n slechtweer/woonwerk fiets maakt dat ook niet zo uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |