Ik heb een dijk zien doorbreken die waar ze het expres deden.. in 1998quote:Op zondag 13 november 2016 12:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook een van de boodschappen van de serie: als zoiets gebeurd heb je geen tijd om te treuzelen en moet je jezelf in veiligheid brengen.
Nooit geweten dat de Tussenklappenpolder wel eens onder water is gezet. Ik woon er zelf zo'n 3-5 km vanaf. Maar ik ben dan ook nog maar 21. Maar als ik het goed begrijp is die polder er dus voor om water kwijt te raken bij hoogwater?quote:Op zondag 13 november 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb een dijk zien doorbreken die waar ze het expres deden.. in 1998
In 92 is ie ook al een keer gegaan, maar daar was ik pas later..
Google maar eens op tussenklappenpolder
Dan heb je echt geen tijd om te denken of jezelf in veiligheid te brengen.. het water is er direct. daar is geen redden aan.. pas als het uitvlakt kun je er iets beginnen..
Je hebt hier ook het eemskanaal (in directe verbinding met de zee) die "op" in plaats van "in" het land ligt en waar de dijken erg slecht van zijn.. een paar jaar terug is er nog een compleet dorp wat ertegenaan ligt (Woltersum 2012) geevacueerd.. maar als die dijk wel was gegaan, dan is er echt geen redden aan voor een hele grote streek..
En nog steeds is die dijk niet goed (ze zijn nog steeds bezig met damwanden) door de gasbevingen is dat een enorm risico door de verzwakte dijk (de gaswinning vind er pal naast plaats, en geen gas betekend geen stroom voor heel NL.. dus een echte ramp zit in een heel klein hoekje)
Verder zijn ze ook begonnen met een hele zeedijk 4 meter op te hogen door het zelfde gaswinnings verhaal.. (tussen Delfzijl en Eemshaven) de volgorde van aanpak is echt heel fout.. ze spelen er letterlijk mee..
De dijkgraaf verteld hier vanaf 27:50min hoe het zit.. (komen wat andere stukjes tussendoor maar hij komt later nog eens aan het woord)
http://www.npo.nl/ncrv-dokument/16-12-2013/NCRV_1652807
En das geen soap serie..![]()
Jup is ook al 3 keer gebeurt... in de vijftiger jaren een keer.. en in 92 en 98 (oh en in 2010 lekte ie een beetjequote:Op zondag 13 november 2016 20:03 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Nooit geweten dat de Tussenklappenpolder wel eens onder water is gezet. Ik woon er zelf zo'n 3-5 km vanaf. Maar ik ben dan ook nog maar 21. Maar als ik het goed begrijp is die polder er dus voor om water kwijt te raken bij hoogwater?
Zitten er niet twee sluizen aan het eind van dat kanaal in Delfzijl?quote:Op zondag 13 november 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Je hebt hier ook het eemskanaal (in directe verbinding met de zee) die "op" in plaats van "in" het land ligt en waar de dijken erg slecht van zijn.. een paar jaar terug is er nog een compleet dorp wat ertegenaan ligt (Woltersum 2012) geevacueerd.. maar als die dijk wel was gegaan, dan is er echt geen redden aan voor een hele grote streek..
Eentje geloof ik.. Maar geloof niet dat dat veel verschil maakt mbt tot de uiteindelijk waterstand..quote:Op maandag 14 november 2016 01:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zitten er niet twee sluizen aan het eind van dat kanaal in Delfzijl?
Neemt niet weg dat er nog steeds een bak water de polder in zou rollen natuurlijk, met alle gevolgen van dien.
Dat het toestel het nog doet verbaasd me niet. Dat was allemaal oerdegelijk en de spanning op het telefoonnet is niet zo hoog. Als de 240 nog werkt zal het telefoon net over het algemeen ook nog wel werken.quote:Op zondag 13 november 2016 12:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Wat dacht je van de telefoon van meneer Aart? Als zo'n groot deel onder water staat én de stroomlevering onder druk staat kan je er echt niet meer vanuit gaan dat je oude draaischijf toestel het nog doet.
Als het een gebied is wat juist bedoeld is om water kwijt te raken, is het dan ook niet een beetje eigen risico als je juist daar je bedrijf neerzet?quote:Op zondag 13 november 2016 20:19 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jup is ook al 3 keer gebeurt... in de vijftiger jaren een keer.. en in 92 en 98 (oh en in 2010 lekte ie een beetje)
Is een officieel waterbergingsgebied.. (zijn er wel meer in de omgeving)
Was wel heftig toen de boeren daar werd verteld toen ze vroegen hoe dat werkte en wat aarzeling hadden maar gedwongen werden: "nee hoor meneer u krijgt alles vergoed"
Die mensen hebben iets van 15 jaar lang voor hun geld moeten vechten via de rechter..
[..]
Eehm... Dat gebied is gewoon een polder zoals zovelen.. en die boerderij is nog maar een heel klein beetje ouder dan het plan om daar een waterbergingsgebied van te maken...quote:Op maandag 14 november 2016 12:30 schreef agter het volgende:
[..]
Als het een gebied is wat juist bedoeld is om water kwijt te raken, is het dan ook niet een beetje eigen risico als je juist daar je bedrijf neerzet?
Officieel waterbergingsgebied is het toch?quote:Op maandag 14 november 2016 12:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm... Dat gebied is gewoon een polder zoals zovelen.. en die boerderij is nog maar een heel klein beetje ouder dan het plan om daar een waterbergingsgebied van te maken...
Je zegt net dat het niet zo slim is om daar een bedrijf neer te zetten.. dat bedrijf stond er al.. en de landbouwgronden ook..quote:Op maandag 14 november 2016 17:59 schreef agter het volgende:
[..]
Officieel waterbergingsgebied is het toch?
Ouderdom maakt niet altijd uit.
Mensen die binnen de uiterwaarden wonen hebben ook problemen met verzekeren. Ongeacht hoe oud de woning is.
is toch alleen maar interessant. Ook jouw verhalen over je polder wat speciaal voor wateropvang is.quote:Op maandag 14 november 2016 18:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je zegt net dat het niet zo slim is om daar een bedrijf neer te zetten.. dat bedrijf stond er al.. en de landbouwgronden ook..
Dat iemand daarna beslist om er een waterbergingsgebied van te maken is dus van later.... Beetje vreemd om dan over risico's en verzekeringen te beginnen..
Maargoed dit topic gaat over een tv programma
Dus als ik morgen beslis dat ik van jouw huis en tuin een waterbergingsgebied maak is dat voor jouw eigen risico?quote:Op maandag 14 november 2016 18:05 schreef agter het volgende:
[..]
is toch alleen maar interessant. Ook jouw verhalen over je polder wat speciaal voor wateropvang is.
"Het wonen in overstromingsgebieden of risicogebieden geschiedt dus volledig op eigen risico."
http://financieel.infonu.(...)r-wateroverlast.html
Hallo ik was in 1992 nog niet op aarde en in 1998 was ik nog te jong om dit te begrijpen. (Groningen is toch ver van mijn bedshow)quote:Op zondag 13 november 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik heb een dijk zien doorbreken die waar ze het expres deden.. in 1998
In 92 is ie ook al een keer gegaan, maar daar was ik pas later..
Google maar eens op tussenklappenpolder
Dan heb je echt geen tijd om te denken of jezelf in veiligheid te brengen.. het water is er direct. daar is geen redden aan.. pas als het uitvlakt kun je er iets beginnen..
En nog steeds is die dijk niet goed (ze zijn nog steeds bezig met damwanden) door de gasbevingen is dat een enorm risico door de verzwakte dijk (de gaswinning vind er pal naast plaats, en geen gas betekend geen stroom voor heel NL.. dus een echte ramp zit in een heel klein hoekje)
Verder zijn ze ook begonnen met een hele zeedijk 4 meter op te hogen door het zelfde gaswinnings verhaal.. (tussen Delfzijl en Eemshaven) de volgorde van aanpak is echt heel fout.. ze spelen er letterlijk mee..
De dijkgraaf verteld hier vanaf 27:50min hoe het zit.. (komen wat andere stukjes tussendoor maar hij komt later nog eens aan het woord)
http://www.npo.nl/ncrv-dokument/16-12-2013/NCRV_1652807
En das geen soap serie..![]()
Ik had verwacht dat dat meiske daar zou zitten met die hoorn in de hand en dan zou zeggen 'maar ik ken het nummer van mama niet uit mijn hoofd'quote:Op maandag 14 november 2016 10:23 schreef nanuk het volgende:
Wat mij meer verbaasde was dat het kind het telefoon nummer van haar moeder uit haar hoofd kende.
En waarom?quote:Op maandag 14 november 2016 18:09 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Hallo ik was in 1992 nog niet op aarde en in 1998 was ik nog te jong om dit te begrijpen. (Groningen is toch ver van mijn bedshow)
Je had er wat recenter voorbeeld moeten nemen.![]()
Bijvoorbeeld Wilnis 2003.
Kwestie van belangen, ja.quote:Op maandag 14 november 2016 18:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus als ik morgen beslis dat ik van jouw huis en tuin een waterbergingsgebied maak is dat voor jouw eigen risico?
Had je daar maar niet moeten gaan wonen
Nou ga maar vast verhuizen dan.. het is jouw risico.. dus ook voor jouw kosten..quote:Op maandag 14 november 2016 18:13 schreef agter het volgende:
[..]
Kwestie van belangen, ja.
Zaken kunnen wijzigen. Bestemmingsplannen ook.
Ja wat wil je nou precies zeggen?quote:
quote:Op maandag 14 november 2016 18:26 schreef Gripper het volgende:
Die dijk brak door omdat het veen uitdroogde en daardoor verzwakt (en minder zwaar) was in een warme droge zomer. Niet door hoogwater. De ringvaart om Wilnis heen liep toen leeg in de lager gelegen polder en het dorp
Oké laat maar, Het allerbeste voorbeeld blijft toch 1953.quote:Op maandag 14 november 2016 18:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja wat wil je nou precies zeggen?
Ik begrijp je niet..
Ik vind het allerbeste voorbeeld nog altijd dat van mij.. want ik stond er met mn neus op toen het gebeurde..quote:Op maandag 14 november 2016 18:36 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Oké laat maar, Het allerbeste voorbeeld blijft toch 1953.
Dus 50 jaar terug (nu 63 jaar terug).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |