abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166389245
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kinderlijke en naïve kijk op de wereld. Mooi dat dat nog kan.
Het lijkt mij eerder kinderlijk om groepen op basis van afkomst, religie of etniciteit over een kam te scheren. Dat vergt immers weinig denkkracht en daar is dus weinig voor nodig. Typisch kinderdenken dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 november 2016 @ 12:42:28 #152
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166389280
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Kinderlijke en naïve kijk op de wereld. Mooi dat dat nog kan.
Wat is een realistische kijk? Dat wij als blanke ras stevig voor onszelf op moeten komen tegen de boze buitenwereld? Heerlijk primitieve Neanderthaler kijk op de wereld. Mooi dat we daar naartoe zijn ontwikkeld.

Over elections: Hillary gaat "gewoon" winnen, met ruim verschil ook nog.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_166389422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij eerder kinderlijk om groepen op basis van afkomst, religie of etniciteit over een kam te scheren. Dat vergt immers weinig denkkracht en daar is dus weinig voor nodig. Typisch kinderdenken dus.
Ik herken veel Disney in alles en iedereen is gelijk. Ik vind verschillen mooier.
  donderdag 3 november 2016 @ 12:50:47 #154
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166389453
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik herken veel Disney in alles en iedereen is gelijk. Ik vind verschillen mooier.
Maar die verschillen moeten wel beperkt blijven tot een kleurtje of 3, een geloof of 4/5 of een land of 200.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_166389454
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:49 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat je mensen op basis van bepaalde eigenschappen niet over een kam scheert, betekent niet dat iedereen gelijk is.
pi_166389500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat je mensen op basis van bepaalde eigenschappen niet over een kam scheert, betekent niet dat iedereen gelijk is.
Over een kam scheren. Waarom moet het in een hokje drukken altijd gelijk? Is het moeilijk leven als je dat niet doet? Er zijn zat verschillen tussen individuen binnen bepaalde groepen. En er zitten ook verschillen tussen groepen.
pi_166389511
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Over een kam scheren. Waarom moet het in een hokje drukken altijd gelijk?
Ik stel nou juist voor om dat niet te doen.
pi_166389525
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En de rest van mijn quote laat je buiten beschouwing?
pi_166389533
Maar goed dat je de ironie van je gedrag ziet.
pi_166389570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Noem dan eens wat van die verschillen tussen blanken en zwarten. En dan doel ik niet op uiterlijke kenmerken.
pi_166390397
Heeft Clinton nog een laatste aanval in het verschiet, een beerput die nog open kan, of wordt het nu nog alleen maar afwachten als een sitting duck.
pi_166390460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 12:16 schreef Elzies het volgende:

[..]

De decennialange invloedsfeer van een heel continent negeren? Ik wens je veel succes. :')
:') Succes met het leven naar het idiote Amerikaanse wereldbeeld. Invloed erkennen en als een idioot elke scheet die Trump of Clinton laat volgen zijn totaal verschillende dingen.
  donderdag 3 november 2016 @ 13:46:58 #163
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166390534
Vol inzetten bij de wedkantoren, de odds voor Trump zijn nog altijd een stuk hoger?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 13:54:21 #164
8781 crew  Frutsel
pi_166390718
TRUMP’S FOUR HURDLES

1. Holding On

First, Trump has to keep all the “solid-red” states that have been Republican for decades. If Trump cannot hold on to these states, then his chances of winning the election are all but over.

That is far from assured, given Trump’s dip in the polls amid his controversial statements.

The three states to watch are Georgia (16 electoral votes), Arizona (11), and Utah (6). They should not have been of any concern for a Republican candidate, with sizable victories for Mitt Romney in all three in 2012.

Despite a wobble this summer, Georgia is not yet in danger of tipping. But Arizona — whose long-time Senator and former Presidential candidate, John McCain, has been subjected to a barrage of insults by Trump since the spring — is now close to a 50-50 call. And Utah has been thrown into the ring by the surging candidacy of the independent Evan McMullin, a conservative Mormon and former CIA officer antagonized by Trump’s actions and statements.

That’s not all. Unexpectedly, Alaska — deep-red since statehood in 1959, except for the 1964 landslide of Democrat Lyndon Johnson — is now in the balance. It only has three electoral votes, but each one now matters to Trump.

2. The 1st Swing States

Trump’s next task is to grab the states that have been closest to toss-up status since the party conventions. In a major setback, he appears to have no chance in Virginia (13). However, during his September surge in the polls, he took the lead in both Iowa (6) and North Carolina (15).

No more. Trump’s poor performances in the 1st and 2nd debates and the media spotlight on his behavior, especially towards women, have turned the polls around in both states.

Both are far from lost — Clinton is only narrowly ahead in Iowa, and is about a 2-1 favorite in North Carolina — but Trump has to make another push just to get past the second of his four barriers.

3. The Big Swing States

Florida (29) and Ohio (18) have long been the barometer of US Presidential politics. Over the past 10 elections, Ohio has voted for the winning party every time; Florida voted against the winning candidate only once.

In 2000, it was Florida’s disputed vote, with its confusing ballot and “hanging chads”, that ultimately gave the White House to George W. Bush. In 2004, Ohio made the difference in keeping Bush in power. But in 2008 and 2012, Barack Obama won both states, albeit by narrow margins.

Before the 1st Presidential debate, amid the now-faded concern over Clinton’s health and Trump’s dominance of headlines and the airwaves, Democrats had good cause to be worried.

But both states have steadily moved back towards Clinton as Trump has struggled with the allegations over his tax records and sexual advances on women. Ohio is now about a 58% chance for a Clinton win and Florida has risen to close to 70%, according to FiveThirtyEight.com, the most authoritative site on the state of the campaign.

4. The Tipping Points

Even after clearing all of these obstacles, Trump still will not have reached 270 electoral votes, and it is at this point that he meets his greatest challenge. He has to peel off at least two states in which Clinton has been favored throughout the campaign.

In Nevada (6), Trump snuck ahead in the polls just after the Republican National Convention and again in mid-September. In New Hampshire (4), he led in the polls for an even briefer period after the convention, and he has been behind ever since. And in Colorado (9), he has been behind from the get-go.

All three are currently behind his reach. New Hampshire has a lot of free-market Republicans, but Trump’s uncertain position with the GOP establishment and his failure to win independents appear costly — Clinton is now an 85% favorite.

The numbers are similar in Colorado, a bellwether state with its cross-section from conservative Republicans to Denver’s metropolitan Democrats. And Nevada, like Utah, seems to have been lost by Trump’s erratic behavior: a toss-up has turned into a 70% chance for Clinton success.

http://eaworldview.com/20(...)esidential-election/

quote:
To defeat Hillary Clinton, Trump must ensure he wins these six states — Utah, Arizona, Iowa, North Carolina, Ohio, and Florida — and also take two of three from Nevada, New Hampshire, and Colorado.
Spannend _O_
pi_166390872
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:54 schreef Frutsel het volgende:
<knip>

Spannend _O_
Nou ja, dus eigenlijk niet. Als je zoveel staten moet winnen waar het nog maar te bezien is of je dat gaat lukken, dan is de kans dus gewoon heel erg klein.
  Moderator donderdag 3 november 2016 @ 14:02:40 #166
8781 crew  Frutsel
pi_166390916
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nou ja, dus eigenlijk niet. Als je zoveel staten moet winnen waar het nog maar te bezien is of je dat gaat lukken, dan is de kans dus gewoon heel erg klein.
Tis dat je niet van peilingen kan uitgaan maar als je de RealClearPolitics no-toss-up kaart bekijkt ligt Trump in alle staten voor, behalve Colorado en New Hampshire. In Colorado is het verschil maar 1,7%. In NH lijkt het verschil vooralsnog te groot...

http://www.realclearpolit(...)map_no_toss_ups.html
pi_166391126
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zijn er dus geen nieuwe verkiezingen.
Huh? Trump wordt niet gekozen en Clinton in mijn scenario, treedt af zodra ze dat gezeik met haar e-mails niet overleeft heeft na, laten we zeggen, een maandje of 9 a 12.

Dan zijn er toch snel nieuwe presidentsverkiezingen? Of ben ik opeens gek?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166391136
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Tis dat je niet van peilingen kan uitgaan maar als je de RealClearPolitics no-toss-up kaart bekijkt ligt Trump in alle staten voor, behalve Colorado en New Hampshire. In Colorado is het verschil maar 1,7%. In NH lijkt het verschil vooralsnog te groot...

http://www.realclearpolit(...)map_no_toss_ups.html
Dat klopt, maar als je veel andere forecasters bekijkt die de winstkans in percentages uitdrukken dan is alleen 538 nog enigszins optimistisch over de kansen van Trump. Het gaat er ook om dat de kans dat je ál die staten die je moet winnen ook daadwerkelijk wint erg klein is. Vandaar dat veel forecasters en betting agencies Clinton nog steeds op >85% hebben staan wat betreft winstkansen.

Niets is onmogelijk, maar het is vooralsnog nog steeds onwaarschijnlijk dat Trump wint.
pi_166391144
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh? Trump wordt niet gekozen en Clinton in mijn scenario, treedt af zodra ze dat gezeik met haar e-mails niet overleeft heeft na, laten we zeggen, een maandje of 9 a 12.

Dan neemt de vice-president in principe over, geloof ik.
pi_166391235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, dan neemt Kaine het stokje over.

Zie Truman/Roosevelt in 1945, of House of Cards.
pi_166391274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

JFK>LBJ en Nixon>Ford

En nog een paar uit de vroege historie van het presidentschap.
pi_166392235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook prima.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_166392549
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Vol inzetten bij de wedkantoren, de odds voor Trump zijn nog altijd een stuk hoger?
Met de Brexit heeft me dat een leuk extraatje opgeleverd. No guts, no glory.
  donderdag 3 november 2016 @ 15:51:25 #174
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166392670
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Met de Brexit heeft me dat een leuk extraatje opgeleverd. No guts, no glory.
En dat laatste schortte het bij mij aan. Nu wel
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_166392803
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 15:51 schreef Dos37 het volgende:

[..]

En dat laatste schortte het bij mij aan. Nu wel
Nooit geld inzetten wat je eigenlijk niet kunt missen. Wat wisselgeld is gewoon leuk voor wat extra spanning met dit soort dingen, of de uitslag die je hoopt "verzekeren". Hoop je op Clinton, zet je in op Trump. Win je altijd :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')