abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166354103
quote:
Sylvana Simons voelde zich vandaag beledigd door Sven Kockelmann tijdens een radio-interview in het programma De Ochtend. Dat was te horen op Radio 1. Kockelmann vroeg zich af of Simons niet een beetje overdrijft met haar ‘beroep op racisme en het morele gelijk’. “Ik zie deze vraag als wellicht journalistiek gekwalificeerd, maar desalniettemin toch een belediging. Als u mij vandaag de dag nog durft te vragen of ik niet een beetje overdrijf…“, zei een geërgerde Simons op de radio.
De presentator van KRO-NCRV zou beter moeten weten, vindt Simons. “Ik neem aan dat u heeft meegekeken wat er sinds afgelopen mei gebeurd is.”

Simons vindt het juist goed dat ze fel optreedt tegen mensen die zich racistisch uitlaten. “U ziet wat er allemaal gebeurt en u gaat dan zeggen: ‘Het is best goed dat u daar wat aan wil doen, maar doe het dan wel op die en die manier.’ Ook daar is een term voor: tone policing. Dat ligt in uw vraag verscholen.”

Toch vindt Kockelmann haar politieke partij DENK soms erg ongenuanceerd. De presentator: “De manier waarop DENK een discussie vormt, roept een tegenreactie op. Daar kunnen we het toch over eens zijn?”

Simons: “De discussie roept een reactie op, terecht. Het is heel simpel: onrecht schaf je niet heel langzaam af. Daar deal je mee op het moment dat het zich voordoet. Discriminatie en racisme zijn criminal acts, misdaden. Het mag niet.”
http://www.mediacourant.n(...)oor-sven-kockelmann/

We mogen weer haten. *O*

KockelGod.
I´m back.
pi_166354108
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ze doen het nu eenmaal bijzonder goed in de tertiaire sector, hé. Bakkers, slagers en groenteboertjes.
Mwaoh, veel supermarkten zoals Lidl toch? En witmensen zonder migrantenafkomst-enclaves zoals op het platteland kennen geen niet-zwarte mensen van kleur met migrantenafkomst-bakkers.
I´m back.
pi_166354180
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh, veel supermarkten zoals Lidl toch? En witmensen zonder migrantenafkomst-enclaves zoals op het platteland kennen geen niet-zwarte mensen van kleur met migrantenafkomst-bakkers.
Yes, maar wat een boer niet kent vreet ie niet. Zit daar niet het electoraat van de PVV?
Dit, dus.
pi_166354275
Sylvana zat vanmorgen nog vast in het verkeer, ze was er pas de laatste drie minuten.
Sven Kockelmann's eerste opmerking was, dat het maar goed was dat er nu niet gekozen hoefde te worden over de donor-codicil.

Overigens vind ik hem een zelfingenomen en irritante interviewer. En dat elke dag op de radio in Bureau M. :r
pi_166354326
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Yes, maar wat een boer niet kent vreet ie niet. Zit daar niet het electoraat van de PVV?
Nee, dat Turkse broodje is hier niet te krijgen, dat is het punt. Verder is het een broodje zoals ongeveer Ciabatta toch? Alleen andere vorm. Ciabatta wordt hier gewoon verkocht en dus gegeten, dus zal wel mee vallen met boeren die niet vreten wat ze niet kennen, het is Turkije of Marokko niet hier. Witmensen zonder migrantenafkomst eten juist heel gevarieerd van Chinees, Italiaans, Israëlisch, Turks, Spaans, Grieks en Nederlands en weer terug, iets dat je bij onze zwarte en niet-zwarte mensen van kleur met een migrantenafkomst en Italianen weinig aantreft.
I´m back.
pi_166354347
Kuzu vond ik vanmorgen de meest redelijke op de radio
pi_166354366
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ik heb tot nu nog geen goede onderbouwing met bronnen van die vermeende discriminatie gehoord.
Hier kun je de statistieken over moslimdiscriminatie downloaden: http://imes.uva.nl/news/n(...)m-discriminatie.html

39 procent van de moskeeën in Nederland heeft met discriminatie te maken gehad en meer dan de helft van docenten heeft discriminatie van moslimjongeren door medeleerlingen gezien.
pi_166354404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:40 schreef Idisrom het volgende:
Kuzu vond ik vanmorgen de meest redelijke op de radio
O, wat zei hij?
I´m back.
pi_166354428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hier kun je de statistieken over moslimdiscriminatie downloaden: http://imes.uva.nl/news/n(...)m-discriminatie.html

39 procent van de moskeeën in Nederland heeft met discriminatie te maken gehad en meer dan de helft van docenten heeft discriminatie van moslimjongeren door medeleerlingen gezien.
Gek dat ik het nog nooit gezien heb dan.
I´m back.
pi_166354433
quote:

[..]

Hoeveel docenten zouden discriminatie van moslimleerlingen naar niet-moslims gezien hebben?

Onee, dan heet het geen discriminatie natuurlijk.
pi_166354445
Terechte vraag aan dat hysterische wijf.
pi_166354446
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:53 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Nee, discriminatie is altijd een probleem. Ik zie alleen niet in waar ik discrimineer als ik mannen een hand weiger. Zowel praktiserende mannen als vrouwen doen het om de reden God tevreden te stellen en ze zien elkaar echt niet als minderwaardig. Dat is slechts wat outsiders weer voor moslims proberen te bepalen, voor moslims bepalen hoe zij hun geloof moeten interpreteren.
Je geeft een man geen hand omdat hij een man is, je maakt dus onderscheid op basis van geslacht en dat is discriminatie zoals beschreven in art.1 GW en art.1 AWGB.
pi_166354449
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoeveel docenten zouden discriminatie van moslimleerlingen naar niet-moslims gezien hebben?

Klopt, witmensen is geen ras. Net zo goed als moslim wel ras is, maar atheïsme niet.
I´m back.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:46:31 #14
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166354507
Ik heb een beetje te doen met hoe Silvana zich in een politiek keurslijf denkt te moeten manoeuvreren met haar über dure woordkeuzes, waardoor ze heel graag wil bewijzen een super intelligente zwarte vrouw te zijn. :')
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166354520
quote:

[..]

Ze zouden eens onderzoek moeten doen naar discriminatie door moslims.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:47:34 #16
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_166354535
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je geeft een man geen hand omdat hij een man is, je maakt dus onderscheid op basis van geslacht en dat is discriminatie zoals beschreven in art.1 GW en art.1 AWGB.
In openbare gebouwen (gemeentehuizen, scholen, ziekenhuizen etc.) zijn er toiletten voor vrouwen en toiletten voor mannen. De overheid discrimineert dus ook.

De kromme logica. :')
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:47:37 #17
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_166354537
Heb het echt gehad met die bosaap
pi_166354552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:46 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik heb een beetje te doen met hoe Silvana zich in een politiek keurslijf denkt te moeten manoeuvreren met haar über dure woordkeuzes, waardoor ze heel graag wil bewijzen een super intelligente zwarte vrouw te zijn. :')
Plus dat ze graag over zichzelf praat. Wat zij meemaakt is echt, echt afschuwelijk.

Ik dacht dat je politiek in gaat voor de kiezers/anderen.
pi_166354564
Hij moet dat achterlijke, nare wijf gewoon niet uitnodigen. Iedere minuut extra aandacht is er een teveel.
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:49:28 #20
412436 girlygirl8
pi_166354597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:47 schreef KingRadler het volgende:
Heb het echt gehad met die bosaap
Nee, jij bewijst dat de kritiek naar Sylvanna niet racistisch gemotiveerd kan zijn.
pi_166354607
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee hèhè.. Blanke niet moslims kunnen niet gediscrimineerd worden.. Dat is toch algemeen bekend? :|W
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:50:25 #22
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166354624
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:47 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

In openbare gebouwen (gemeentehuizen, scholen, ziekenhuizen etc.) zijn er toiletten voor vrouwen en toiletten voor mannen. De overheid discrimineert dus ook.

Mensen als jou vertrouw ik ook niet. Jullie zijn niet tegen discriminatie, jullie willen alleen maar de zwaktes van de westerse samenleving uithollen om jullie voordeel ermee te doen om hier de boel sociaal over te nemen. Scheer je weg!

Jullie religie is discriminatie in de onovertrefbare trap!!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:51:20 #23
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_166354640
quote:

[..]

Dat is niet zo vreemd als je kijkt wat ze zelf roepen dan kan je vele reacties verwachten ...

als een turk / negert of chinees zegt dat je een blanke hond bent dan wordt er niets aan gedaan . en daar bij wij als blanken trekken niet elke keer als het tegen zit de troefkaart , Discriminatie
wij staan daar gewoon boven

maar doe het is andersom ..
dan zijn er hele boel clubjes die je aanklagen en je in een hoek gooien als racist

Dat is pas racistisch ... er is maar daadwerkelijk 1 ras in de wereld die echte racisme en discriminatie kent zijn het de blanken wel ..
Nee wijn zijn geen super ras wij zijn de underdog , wij worden aan alle kanten gewoon in de zeik gezet maar kunnen hier niets tegen doen , maar zeggen we er wat van zijn we racisten :( oO/
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:52:35 #24
412436 girlygirl8
pi_166354685
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:50 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Mensen als jou vertrouw ik ook niet. Jullie zijn niet tegen discriminatie, jullie willen alleen maar de zwaktes van de westerse samenleving uithollen om jullie voordeel ermee te doen om hier de boel sociaal over te nemen. Scheer je weg!
Je hebt geen weerwoord, dus dan maar op de persoon aanvallen. Heerlijk.
pi_166354701
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:47 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

:|W

Er zijn voor zowel mannen als vrouwen toiletten, het zou pas discriminatie zijn als er voor vrouwen wel toiletten zouden zijn en voor mannen niet (of anders om).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')